eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ايمان برتر از اسلام متن حديث الإيمان فوق الإسلام ۱- الكلينى قال: عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد، و الحسين بن محمّد عن معلّي بن محمّد جميعاً عن الوشّاء عن أبى الحسن عليه السلام قال: سمعته يقول: الإيمان فوق الاسلام بدرجة، و التقوي فوق الإيمان بدرجة، و اليقين فوق التقوي بدرجة، و ما قسم فى الناس شى ء أقلّ من اليقين. ۲- عنه عن علىّ بن إبراهيم عن محمّد بن عيسي عن يونس، قال: سألت أباالحسن الرضا عليه السلام عن الإيمان و الإسلام، فقال: قال أبوجعفر عليه السلام: إنّما هو الإسلام، و الإيمان فوقه بدرجة، و التقوي فوق الإيمان بدرجة، و اليقين فوق التقوي بدرجة و لم يقسم بين الناس شى ء أقلّ من اليقين. قال: قلت: فأىّ شى ء اليقين؟ قال: التوكّل علي الله و التسليم للّه و الرضا بقضاء الله، و التفويض إلي الله، قلت: فما تفسير ذلك؟ قال: هكذا قال أبوجعفر عليه السلام. ايمان برتر از اسلام ۱- كليني گويد: گروهي از اصحاب ما از سهل بن زياد و حسين بن محمد، از معلّي بن محمد و همگي از وشاء از ابوالحسن [ الرضا ] (ع) نقل كنند كه حضرتش مي‌فرمود: ايمان، درجه اي برتر از اسلام، و تقوا درجه اي از ايمان برتر، و يقين درجه اي بالاتر از تقواست، و چيزي در ميان مردم كمتر از يقين قسمت نشده است ۱. ۲- كليني از علي بن ابراهيم، از محمد بن عيسي، از يونس نقل است كه گويد: از ابوالحسن الرضا (ع) درباره ايمان و اسلام سؤال كردم، فرمود: ابوجعفر (ع) فرموده است: اصل، اسلام است و ايمان به درجه اي بالاتر از آن و تقوا به درجه اي برتر از آن و يقين درجه اي برتر و در ميان مردم چيزي كمتر از يقين تقسيم [ روزي ] نشده است. گفتم: يقين چيست؟ فرمود: توكّل بر خدا، و تسليم در برابر خدا، و خشنودي به تقدير خدا و سپردن [ كارها ] به او، گفتم: تفسير آن چيست؟ حضرتش فرمود: ابوجعفر (ع) چنين گفته است ۲. منبع حديث ۱- أصول كافى ۲/ ۵۱. ۲- أصول كافى ۲/ ۵۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ثواب شهدا حضرت صادق (علیه السلام) در حدیثی فرمود: هرکه او را - حضرت رضا (علیه السلام) - با معرفت به حق او زیارت کند، خداوند عزّوجّل پاداش هفتاد شهید از شهدای راستین در مقابل رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را به او خواهد داد. حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: به خدا سوگند هیچ کدام از ما نیست مگر این که کشته یا شهید می‌شود، اباصلت پرسید: چه کسی شما را می‌کشد ای پسر رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت فرمود: بدترین خلق خدا در زمان من، مرا با سم می‌کشد و در خانه ای تنگ و سرزمینی غریب، دفن می‌کند، بدانید هرکه مرا در غربتم زیارت کند، خداوند عزّوجّل پاداش یکصد هزار شهید و یکصد هزار صدّیق و یکصد هزار حج و عمره و یکصد هزار رزمنده به او می‌دهد و با گروه ما محشور می‌شود و در درجات والای بهشت با ما خواهد بود. زایر خدا حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) فرمود: هرکه قبر پسرم علی را زیارت کند، نزد خداوند همچون کسی است که هفتاد حج نیکو به جا آورده باشد. راوی پرسید: هفتاد حج؟! حضرت فرمود: بله و هفتاد هزار حج. راوی با تعجب پرسید: هفتاد هزار حج؟ حضرت فرمود: چه بسا حجّی که مقبول نمی شود، هرکه او را زیارت کند و شبی نزد او بماند همانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد... 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله کلیپ های 1 🎬 قسمت اول 1️⃣ کدام کتب را بخوانیم ⁉️ چگونه بخوانیم ⁉️ شروع از کدام کتابها باشد ⁉️ 🎤 با توضیحات 👈 مشاهده کلیپ با کیفیت های بالاتر در https://www.aparat.com/v/OkjNA 👌 انقلابی باید قوی شود 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم (عج) را میبینند، اما نمیشناسند. مانند حضرت (ع) که برادرانش او را میدیدند، روی فرش آن‌ها راه میرفت، ولی نمیشناختند. ❤️ (حفظه الله)❤️ ═══✼🍃💖🍃✼══ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part05_ققنوس فاتح.mp3
29.13M
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی 🔷 قـــــســــمـــت 5 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
.......: ترس عراقی‌ها ورودی گمرک را به شدت زیر آتش داشتند. همن جا یک نفر مجروح افتاده بود. به هر زحمتی بود پانسمانش کردم و توسط برادر و خواهر «وطن خواه» مجروح را سوار جیپی شد و به عقب منتقل شد. من ماندم تنها. امکان داشت هر لحظه اسیر بشوم . چرا که ۱۰۰-۱۵۰ متر بیشتر با عراقی‌ها فاصله نداشتم... از دور دیدم یک نفر با لباس عراقی نزدیک می‌شود. نزدیک که آمد، دیدم از بچه‌های خرمشهر است به من گفت: «نمی ترسی؟ » گفتم: «اگر می‌ترسیدم اینجا نبودم. » مجروح بود، پانسمانش کردم و برگشت به خط. [۱] ---------- [۱]: راوی: زهره فرهادی آخرین دیدار به دنبال مصطفی از جبهه ای به جبهه دیگر می‌رفتم. روزهایی را در زیرزمین دفتر نخست وزیری زندگی کردیم. در روزهای سخت جنگ کردستان در پاوه و سردشت در کنار مصطفی بودم. در ماههای شروع جنگ تا شهادت در دفتر ستاد فرماندهی جنگ در اهواز زندگی می‌کردیم. شب آخر با مصطفی واقعاً عجیب بود. نمی دانم آن شب چی شد! صبح وقتی مصطفی می‌خواست برود، من مثل همیشه لباس و اسلحه اش را آماده کردم و آب سرد دادم دستش برای توی راه. مصطفی این‌ها را گرفت و به من گفت: «تو خیلی دختر خوبی هستی! » بعد یک دفعه یک عده آمدند توی اتاق و من مجبور شدم بروم طبقه بالا. صبح زود بود و هوا هنوز روشن نشده بود. کلید برق را که زدم چراغ اتاق روشن و یک دفعه خاموش شد. انگار سوخت. من فکر کردم یعنی امروز دیگر مصطفی شهید می‌شود. این شمع دیگر روشن نمی شود. نور نمی دهد. تازه داشتم متوجه می‌شدم چرا این قدر اصرار داشت و تأکید می‌کرد که امروز ظهر شهید می‌شوم. یقین پیدا کردم که مصطفی اگر امروز برود دیگر بر نمی گردد. دویدم و کلت کوچکم را برداشتم، آمدم پایین. نیّتم این بود مصطفی را بزنم! بزنم به پایش تا نرود. مصطفی در اتاق نبود. آمدم دم ستاد و همان موقع مصطفی سوار ماشین شد. من هرچه اصرار کردم که می‌خواهم بروم دنبال مصطفی نمی گذاشتند. فکر می‌کردند دیوانه شده ام! کلت دستم بود! به هرحال مصطفی رفته بود... همان روز مصطفی آسمانی شد. [۱] ---------- [۱]: راوی: همسر شهید مصطفی چمران 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سعادت در رغبت به دین و قوانین الهی و قول معصوم علیه السلام: « والسعید منّا من رغب الیه »، سعید ضدّ شقی است، شقی مخالفت کننده. و سعید مساعدت و موافقت نماینده است، یعنی با سعادت از ما کسی است که رغبت به دین و قوانین او نموده قال تعالی: « وَ لَوْ تَوَاعَدْتُمْ لاَخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعَادِ وَ لَکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْرًا کَانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَن بَیِّنَةٍ [۲] ». « مُواعده » مفاعله است از طرفین، و میعاد اطلاق می‌شود بر وعده و بر زمان وعده و بر موضوع قرارداد، وعده به امری. مجملی از تفسیر و تأویل آیه شریفه آن که: اگر شما نوع بشر الاّ قلیلی به هم مواعده نمائید، هر آینه مخالفت خواهید نمود، یا در خود وعده، یا در زمان وعده، یا در محل مواعده ؛ ولی خدای تعالی امضا و إتیان می‌نماید در عالم، آن امری را که « کان مفعولاً »، أعنی بجا آورده شده و معین گردیده در علم او، و لوح محفوظ است، چه آنچه سبقت یافته در علم خدا وقوع او در عالم شهادت لابد ---------- [۲]: ۲ - سوره مبارکه انفال، آیه ۴۲. ّ واجب الوقوع است، ولو بعد از مرور ازمنه متمادیه ؛ چه امورات تدریجی الوقوع دفعی الحصول است در لوح محفوظ، ولی چون این عالم تدریج و دار اسباب است، و از برای هر شی ء شرایط و معدّاتی است از دورات فلکیه و سیر کواکب تا به آن دوره مخصوص که شرط وقوع امر معین است نرسد وجود فلانه امر، که مشروط است محقّق نشود. « لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَن بَیِّنَةٍ وَ یَحْیَی مَنْ حَیَّ عَن بَیِّنَةٍ [۱] »، مثلا در علم خدا گذشته و بجا آورده شده که: زید نام، در فلان یوم معلوم هلاک شود، و فلان عمرو نام، باید در همان یوم باقی و زنده بماند، ولی این هلاکت آن و بقای این که در علم خدا است نزد غیر خودش مستور و غیر معروف است، و اذا وقع المعلوم فی حاقّ الواقع، اعنی از نشأه علم به عالم عین آید بیّنٌ، و انکشف المعلوم لکلّ أحدٍ ؛ چنان که حق تعالی به پیغمبر خود خبر می‌دهد که در فلان سنه و فلان یوم و ساعت فلان زید باید هلاک شود، بعد به آن زمان وعده خدا که رسید. « لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ » یعنی هلاک می‌شود آن کسی که گذشته است هلاکت او در آن روز در علم خدا « عن بیّنة » أی عن الکشف و البیان، بحیث یشاهد هلاکَته کلُّ مَن کان حاضراً. « وَ یَحْیَی مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ » و به واسطه آن که زنده بماند کسی که گذشته است در علم خدا حیات و بقای او در آن روز « عَنْ بَیِّنَةٍ » أی عن الوضوح و الحقیقة ؛ لأنّ البیّنة و البیان جعل الشی ء مبیناً ظاهراً، یقال: تبیّن الشی ء أی تحقَّقَ و ظهر خفائه. ---------- [۱]: ۳ - همان. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شرم از کاسبی، تقوا کسی که از کسب معیشت شرم نکند، کسب برای وی آسان باشد و خانواده اش بهره مند شوند. کسی که از دنیا دوری کند، خدا حکمت را بر دل او پایدار کند و زبانش را به کلمات حق گویا گرداند و عیبهای دنیا را به او می‌نمایاند و او را با سلامتی به دارالسلام می‌برد. تعبیر خواب از امام صادق علیه السلام در روضه کافی آمده است: اگر کسی خوابی بد دید، به پهلوی دیگرش بغلتد و بگوید: إِنَّمَا النَّجْویٰ مِنَ الشَّیْطٰانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَیْسَ بِضٰارِّهِمْ شَیْئاً إِلاّٰ بِإِذْنِ اللّٰهِ. [۱] همچنین بگوید: عذت بما عاذت به الملائکة المقربون و الانبیائه المرسلون و عباده الصالحون من شر ما رأیت و من شر الشیطان الرجیم. [۲] ---------- [۱]: ۱) - نجوی عمل شیطانی است تا مؤمنان را غمگین کند، آنان توان آزار رساندن به کسی بدون اجازه ی خدا ندارند. مجادله، ۱۰. [۲]: ۲) - پناه می‌برم به خدایی که فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل و بندگان صالح به وی پناه برند، از دست هر چه دیدم و از دست شیطان مطرود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نازش را به قيمت گران بخريم ميزان الحكمه/ ري شهري/ زوج: ان الرجل ليؤجر في رفع اللقمه الي في امراته! همنشيني با او را غنيمت بشماريم ميزان الحكمه/ ري شهري/ زوج: قال (ص): جلوس المرء عند عياله احب الي الله تعالي من اعتكاف في مسجدي هذا! به خانم‌ها نبايد جسارت كرد مستدرك الوسائل/ ۱۴/۲۵۰/ باب استحباب إكرام الزوجه و ترك...: عَنِ النَّبِيِّ (ص) أَنَّهُ قَالَ: إِنِّي أَتَعَجَّبُ مِمَّنْ يَضْرِبُ امْرَأَتَهُ وَ هُوَ بِالضَّرْبِ أَوْلَي مِنْهَا! لاتَضْرِبُوا نِسَاءَكُمْ بِالْخَشَبِ فَإِنَّ فِيهِ الْقِصَاص! گلی که می‌خواهی بو کنی پژمرده اش نکن الكافي/۵/۵۰۹/ باب إكرام الزوجه: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): أَ يَضْرِبُ أَحَدُكُمُ الْمَرْأَةَ ثُمَّ يَظَلُّ مُعَانِقَهَا! با خانم‌ها خوش اخلاق باشيم وسائل الشيعة/۱۲/۱۵۶/۱۰۴: أَنَّ النَّبِيَّ (ص) قَالَ: إِنَّ أَكْمَلَ الْمُؤْمِنِينَ إِيمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً وَ خِيَارُكُمْ خِيَارُكُمْ لِنِسَائِهِ! با هم گرايي و وفاق با خانم‌ها رفتار كنيم بحارالأنوار/۷۵/۲۳۷/ باب مواعظ الصادق جعفر بن محمد (ع) لا غِنَى بِالزَّوْجِ عَنْ ثَلَاثَةِ أَشْيَاءَ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ زَوْجَتِهِ وَ هِيَ: الْمُوَافِقَةُ لِيَجْتَلِبَ بِهَا مُوَافَقَتَهَا وَ مَحَبَّتَهَا وَ هَوَاهَا! با خانم‌ها خوش رفتار باشيم بحارالأنوار/۷۱/۱۶۵/ باب حسن المعاشرة و حسن...: لايَكُنْ أَهْلُكَ أَشْقَي النَّاسِ بِك! وَ حُسْنُ خُلُقِهِ مَعَهَا نسبت به خانم‌ها نيكوكار باشيم الكافي/۲/۱۰۵: وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ مُدَّ لَهُ فِي عُمُرِهِ! الكافي/۸/۲۱۹/ حديث الصيحة...: وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِهِ زَادَ اللَّهُ فِي عُمُرِهِ! به خانم‌ها زيان نرسانيم وسائل الشيعة/۲۸۲/ باب عدم جواز الإضرار بالمرأة: أَ لا وَ إِنَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ بَرِيئَانِ مِمَّنْ أَضَرَّ بِامْرَأَتِهِ حَتَّي تَخْتَلِعَ مِنْهُ! مستدرك الوسائل/۱۵/۳۸۰/ باب عدم جواز الإضرار بالمرأة: أَ لا وَ إِنَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ بَرِيئَانِ مِمَّنْ أَضَرَّ بِامْرَأَةٍ حَتَّي تَخْتَلِعَ مِنْهُ! وَ مَنْ أَضَرَّ بِالْمَرْأَةِ حَتَّي تَفْتَدِيَ مِنْهُ لَمْ يَرْضَ اللَّهُ [عَنْهُ ] بِعُقُوبَتِهِ دُونَ النَّارِ، لِأَنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِلْمَرْأَةِ كَمَا يَغْضَبُ لِلْيَتِيم! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357