eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: خلقت شب و منافع آن قوله علیه السلام: فَخَلَقَ لَهُمُ اللَّیْلَ لِیَسْکُنُوا فِیهِ مِنْ حَرَکَاتِ التَّعَبِ وَ نَهَضَاتِ النَّصَبِ. التعب: عبارة عن الهموم والاحزان الحاصلة فی القلب. و نصب و نهض: هما ثقل حاصلة فی الجسد بحسب الأمراض البدنیه [۲] . ماحصل کلام معصوم آن است که: حقّ تعالی از حکمت بالغه و عنایات شامله خود لیل را خلق فرموده برای سکون أرواح. أولاً: از حرکات فکریه که موجب هموم و غموم روحانیت است. و ثانیاً: برای سکونت ابدان از حرکات عنیفه در دفع مضارّ و غلبه و استیلای حرص در ایاب و ذهاب بر تحصیل حطام دنیویّه که باعث ثقل بدن و تولید نصب و الام است، لذا قال تعالی: « وَ جَعَلْنَا نَوْمَکُمْ سُبَاتًا [۱] »، أی جعلنا نومکم راحة لأبدانکم و قطعاً لأعمالکم. و وجه حکمت او نزد عاقل لبیب معلوم است که حرکات مطلقاً اعم از حرکات فکریه دماغیه و حرکات بدنیه موجب تحلیل رطوبات غریزیه است، و اگر ربّ حکیم لیل را برای نوم و سکون از این دو حرکت قرار نمی داد، ابداً نفس به واسطه عدم راحت و سکون قادر بر تحصیل بدل ما یتحلّل از برای بدن نبود، و بدن به اندک مدّتی بدون بلوغ نفس به کمالات مترقّبه از ورود تعبات و نصبات متلاشی شده بود، کما قال المولوی: گر نبودی شب همه خلقان ز آز سوختندی خویشتن را زاهتزاز شب همی آید چه گنج رحمتی تا رهند از حرص خود یک ساعتی [۲] قوله علیه السلام: وَ جَعَلَهُ لِبَاساً لِیَلْبَسُوا مِنْ رَاحَتِهِ وَ مَنَامٍ [۳] . یعنی: قرار داده است لیل را لباس، أی مسکناً یسکنون فیه للراحة و النوم، أو ستراً لیواریهم. قال تعالی: « وَ جَعَلْنَا اللَّیْلَ لِبَاسًا [۴] »، أی ستراً، کما قال تعالی فی موضع آخر: « فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ [۵] »، أی شملهم الجوع والخوف و سترهم کما یشمل اللباس البدن. قوله علیه السلام: فَیَکُونَ ذَلِکَ لَهُمْ جَاماً [۱] وَ قُوَّةً. الجم: الرفاهیة والراحة. ---------- [۲]: ۱ - اصل: البدنة. [۱]: ۲ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۹. [۲]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۳، ص ۷۴۱ « ظهور روح القدس به صورت آدمی ». [۳]: ۴ - صحیفه: راحته و منامه. [۴]: ۱ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۰. [۵]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۱۲. [۱]: ۳ - صحیفة: جماماً. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: کفتار طماع کفتاری به کفتار دیگر که بر الاغی سوار بود گفت: مرا هم سوار کن، کفتار سواره او را سوار کرد، چیزی نگذشت به او گفت: الاغ تو زرنگ است. اندکی رفتند و باز گفت: الاغ ما زرنگ است. کفتار سواره گفت: پائین رو پیش از اینکه بگویی الاغ من زرنگ است که از تو طماع تر ندیدم خیاط و فقیر حکایت شده که فقیری نزد خیاطی آمد تا پارگی پیراهنش را بدوزد. فقیر ایستاده بود تا خیاط جامه اش را بدوزد. خیاط لباس او را زیر خود انداخت و به خیاطی چیز دیگری مشغول شد، شاگردش گفت: چرا لباس فقیر که ایستاده است نمی دوزی؟ خیاط گفت: شاید خسته شود و برود. اسرار امام علی علیه السلام می‌فرماید: راز تو اسیر توست. وقتی به زبانش آوردی تو اسیر او خواهی شد. او این پند خود را به نظم آورده است. صن السرّ عن کل مستخبر و حاذر فماالحزم الاالحذر اسیرک سرّک ان صنته و انت اسیرٌ ان ظهر .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام، والدینی که تحت نظر پزشک فرزند دختر یا پسر میارن اشکالی نداره این کار از نظر شرعی؟ مرجع آیت الله مکارم پاسخ👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم در سجده ی نماز شک کردم یک یا دو سجده به جا آوردم ویک سجده ی دیگر به جا آوردم آیا نماز صحیح بوده پاسخ👇 سلام علیکم نماز صحیح است.
سؤال👇 سلام علیکم در هنگام سجده اگر انگشتها روی زمین باشد اما کف دست کاملا به زمین نچسبد آیا سجده صحیح می‌باشد؟ خدا به شما خیر کثیر عنایت کند به خاطر این همه لطفی که بی دریغ وقت شریف تان را به افرادی که نمی‌شناسید می‌گذارید. پاسخ👇 سلام علیکم در سجده لازم است تمام کف دست بر روی زمین قرار بگیرد.
سؤال👇 سلام اگه دربین نماز جماعت حواسمون نبود وهمراه تشهد رکعت دوم یک سلام دادیم نمازم مشکل داره؟ پاسخ👇 سلام علیکم خیر
سؤال👇 سلام بازی شطرنج حرام هست یا خیر؟ ‌ مرجع. آقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم با توجه به اين که شطرنج امروزه به عنوان يک نوع ورزش شناخته شده و آلت قمار محسوب نمي شود، بازي آن بدون برد و باخت مالي اشکالي ندارد. -بازیها
سؤال👇 سلام وقت بخیر ایا مسافر نمازهای مستحبی را مثل شب لیلةالرغایب را می تواندبخواند با تشکر پاسخ👇 سلام علیکم غیر از نافله ظهر و عصر، سایر نمازهای مستحبی را در سفر می توان خواند.
سؤال👇 سلام علیکم اگرهمسرراضی نباشدکه خانم نمازجمعه برودنمازش باطل هست؟ مقام رهبری پاسخ👇 سلام علیکم شرکت در چنین مجالسی نیازمند اذن همسر می باشد. اگر نمی دانسته است، نمازهای خوانده شده صحیح است و لازم است از این به بعد با زضایت همسر شرکت کند.
سؤال👇 باسلام وخسته نباشید اگه تصویر خانم در حال نماز در تلویزیون خاموش پیدا باشد وهمسرش که در حال نمازاست ببیند نمازهر دو صحیح است؟(خانه ی ما بگونه ای است که خانم که در سالن نماز میخواند تصویرش در قاب تلویزیون میافتد وآقا که در اتاقی که باچند پله بالاتر است نماز میخواند در حالت عادی با اینکه خانم جلوتر از آقا ایستاده یکدیگر را نمیبینند ولی تصویر خانم در تلویزیون هست.) مقلد آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم در فرض سؤال نماز صحیح است.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ⚠️ خطــــــر سڪــــوت: ❗️خشم خداست ❗️عادی شدن گناهه ❗️شریک شدن در گناهه ❗️جرأت افزائۍ براۍ گناهڪارھ
دریافت گزارشات تصویری مردمی «کشف حجاب» و «توهین به آمران به معروف» 🇮🇷سامانه ناظر پلیس امنیت عمومی آیدی: @s_nazer کانال: @police_amniyat_omumi
.......: مبحث سوم قسامه ماده ۲۳۹ هرگاه بر اثر قراين و اماراتي و يا از هر طريق ديگري از قبيل شهادت يك شاهد يا حضور شخصي همراه با آثار جرم در محل قتل يا وجود مقتول در محل تردد يا اقامت اشخاص معين و يا شهادت طفل مميز مورد اعتماد و يا امثال آن حاكم به ارتكاب قتل از جانب متهم ظن پيدا كند مورد از موارد لوث محسوب مي‌شود و در صورت نبودن بينه از براي مدعي قتل يا جرح يا نوع آنها به وسيله قسامه و به نحو مذكور در مواد بعدي ثابت مي‌شود. ماده ۲۴۰ هرگاه ولي دم مدعي قتل عمد شود و يكي از دو شاهد عادل به قتل عمد و ديگري به اصل قتل شهادت دهد و متهم قتل عمد را انكار كند در صورتي كه موجب ظن براي قاضي باشد اين قتل از باب لوث محسوب مي‌شود و مدعي بايد قتل عمد را با اقامه قسامه ثابت كند. ماده ۲۴۱ هرگاه يكي از دو مرد عادل شهادت به قتل بوسيله متهم دهد و ديگري به اقرار متهم به قتل شهادت دهد قتل ثابت نمي شود و چنانچه موجب ظن براي قاضي باشد، مورد از موارد لوث خواهد بود. ماده ۲۴۲ در صورتي كه قراين و نشانه‌هاي ظني معارض يكديگر باشند مورد از موارد لوث محسوب نمي گردد. ماده ۲۴۳ مدعي ممكن است مرد يا زن باشد و در هر حال بايد از وراث فعلي مقتول محسوب شود. ماده ۲۴۴ اگر مدعي عليه حضور خود را هنگام قتل در محل واقعه منكر باشد و قرايني كه موجب ظن به وقوع قتل توسط وي گردد وجود نداشته باشد لوث محسوب نمي شود. مگر اينكه مدعي بينه اي بر حضور او هنگام قتل در محل واقعه اقامه كند و موجب ظن به وقوع قتل توسط او گردد در اين صورت لوث ثابت مي‌شود و مدعي بايد اقامه قسامه كند و در صورت امتناع از اقامه قسامه مي‌تواند از مدعي عليه مطالبه قسامه كند در اين صورت مدعي عليه بايد به منظور برائت خود به ترتيب مذكور در ماده (۲۴۷) عمل نمايد. در اين حالت اگر مدعي عليه از اقامه قسامه ابا نمايد محكوم به پرداخت ديه مي‌شود. به قسامه عمل نمايد و چنانچه ابا كند محكوم به پرداخت ديه مي‌شود. ماده ۲۴۸ در موارد لوث قتل عمد با قسم پنجاه نفر مرد ثابت مي‌شود و قسم خورندگان بايد از خويشان و بستگان نسبي مدعي باشند. تبصره ۱ مدعي و مدعي عليه مي‌توانند حسب مورد يكي از قسم خورندگان باشند. تبصره ۲ چنانچه تعداد قسم خورندگان مدعي عليه كمتر از پنجاه نفر باشند، هر يك از قسم خورندگان مرد مي‌توانند بيش از يك قسم بخورند به نحوي كه پنجاه قسم كامل شود. تبصره ۳ چنانچه مدعي عليه نتواند كسي از خويشان و بستگان نسبي خود را براي قسم حاضر كند، مي‌تواند پنجاه قسم بخورد و تبرئه شود. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
              ماهيت حقوقی جهيزيه ای که به خانه شوهر برده ميشود مشترک امانت در دست وی تلقی میشود   چنانچه شوهر رعایت حدود متعارف ننمايد مسئول جبران خسارت است       چنانچه استفاده از آنها خارج از حدود متعارف باشد اجازه تصرف به غير در اینصورت باید پاسخگو باشد، و زوجه با تکیه بر دلایل محکمه پسند حق شکایت دارد ✋در دادنامه های صدور گواهی عدم سازش یکی از مواردیکه تعیین تکلیف می گردد موضوع استرداد جهیزه ای است که بر اساس سیاهه از خانه پدری آورده است      در فرضی که مورد غفلت واقع شده باشد با در دست داشتن مدارک لازم شناسنامه، كارت ملی، عقدنامه و ليست لوازم جهيزيه كه همسر و شهود امضاء‌ كرده ‌اند به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست استرداد جهيزيه مطرح نماید     اینکه اگر احتمال دهد شوهر اقدام به تخريب فروش جهيزيه مینمايد تقاضای صدور قرار تأمين خواسته نیز از دادگاه خواسته شود که بدینوسیله نزد حافظ به رسم امانت نگهداری میشود
◾آیا فرزند خوانده ارث میبرد؟ ▫مطابق ماده 861 قانون مدنی دو امر موجب ارث بردن میشود رابطه ی نسبی و رابطه ی سببی ی قانون مذکور اشخاصی که به واسطه ی رابطه ی نسبی با متوفی ارث می برند سه طبقه هستند 1-▫پدر و مادر و فرزندان و فرزندانِ فرزندان 2-▫اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها 3-▫اعمام و عمات و اخوال و خالات و اولاد آنها ✋لازم به ذکر است وجود هر طبقه مانع ارث بری طبقه ی بعدی می گردد ▫بدین معنا که مطابق ماده 863 قانون مدنی طبقه ی بعدی وقتی ارث می برند که از وارثین طبقه ی قبل کسی وجود نداشته باشد وجود افراد در یک طبقه مانع ارث بری افراد دیگر در همان طبقه نبوده و تنها در میزان ارث یکدیگر تأثیر دارند ▫همانطور که گفته شد علاوه بر رابطه ی نسبی ی سببی نیز موجب ارث بری میشود بدین ترتیب هریک از زوجین که در حین فوت دیگری زنده باشد از دیگری ارث می برد اگرچه زن و شوهری به موجب قانون فرزندی را به سرپرستی گرفته و نام او در شناسنامه ی آنها می آید و قانوناً فرزند آنها محسوب می گردد از آنجایی که میان فرزندخوانده و پدر و مادری که او را به سرپرستی گرفته اند رابطه ی خونی وجود ندارد فرزندخوانده از آنها ارث نمی برد اینکه پدر و مادر با رضایت خود ارثی را در وصیتنامه خود به نفع فرزند خوانده مشخص نمایند و به موجب الزاماتی که بهزیستی در ابتدا از پدر و مادر متقاضی فرزند می خواهد اقتصادی آینده طفل در قالب ملک حساب بانکی و... مالی از سرپرست به او منتقل شود آنکه سرپرست پیش از فوت از راه های قانونی اموال و دارایی اش را به نام فرزندخوانده کند ✋شب خوش