eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
58.7هزار عکس
60.1هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه ی *️⃣ ومِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في النهي عن سماع الغيبة وفي الفرق بين الحقّ والباطل. از سخنان امام عليه السلام است كه در آن از شنيدن نهى كرده و راه شناخت و را نشان داده است. ✳️ أيُّهَا النَّاسُ مَنْ عَرَفَ مِنْ أَخِيهِ وَثِيقَةَ دِينٍ وَ سَدَادَ طَرِيقٍ، فَلَا يَسْمَعَنَّ فِيهِ أَقَاوِيلَ الرِّجَالِ؛ أَمَا إِنَّهُ قَدْ يَرْمِي الرَّامِي وَ تُخْطِئُ السِّهَامُ وَ يُحِيلُ الْكَلَامُ وَ بَاطِلُ ذَلِكَ يَبُورُ، وَ اللَّهُ سَمِيعٌ وَ شَهِيدٌ. أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ إِلَّا أَرْبَعُ أَصَابِعَ. فسُئل (علیه السلام) عن معنى قوله هذا، فجمع أصابِعَه و وضَعَها بَينَ أذُنِه و عَينِه ثم قال: الْبَاطِلُ أَنْ تَقُولَ سَمِعْتُ، وَ الْحَقُّ أَنْ تَقُولَ رَأَيْتُ. *️⃣ 1. پرهيز از شنيدن غيبت: اى مردم، آن كس كه از برادرش اطمينان و استقامت در دين و درستى راه و رسم را سراغ دارد، بايد به گفته مردم در باره او گوش ندهد. آگاه باشيد گاهى تير انداز، تير افكند و تيرها به خطا مى رود، سخن نيز چنين است، در باره كسى چيزى مى گويند كه واقعيّت ندارد و گفتار باطل تباه شدنى است، و خدا شنوا و گواه است. بدانيد كه ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. *️⃣ 2. شناخت حق و باطل: (پرسيدند، معناى آن چيست امام عليه السّلام انگشتان خود را ميان چشم و گوش گذاشت و فرمود:) 👌 👌👌باطل آن است كه بگويى «شنيدم» و حق آن است كه بگويى «ديدم». http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 خطبه در يك گناه *فاصله حق و باطل چهار انگشت است! *یک درس عالى اخلاقى: اگر مردم جهان همین جمله اخیر را که امام (علیه السلام) مى فرمود : «میان حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست»، به خاطر بسپارند، و همیشه و در همه جا به آن عمل کنند، به یقین خوش بینى و حسن ظن جاى بدبینى و سوء ظن، و اعتماد جاى بى اعتمادى، و محبّت جاى نفرت و کینه توزى را خواهد گرفت، و شایعات بى اساس درباره اشخاص و گروهها از رونق خواهد افتاد، و شایعه پردازان هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید، و روح سلامت و خوش بینى بر جامعه حاکم مى شود. متأسفانه امروز نه تنها در سطح افراد عادى، بلکه در سطح رسانه هاى دنیا و ، طوفان خطرناکى از پراکنى نسبت به اشخاص و گروهها و کشورها درگرفته، که فضاى جهان را تیره و تار ساخته است، و سرچشمه آن غفلت از تفاوت حق و باطل است، که در کلام بالا به آن اشاره شد و متأسفانه مردم جهان هزینه سنگینى به خاطر آن مى پردازند. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️« بدانید میان حق و باطل بیش از چهار انگشت فاصله نیست !» (أَمَا إِنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ الْحَقِّ وَالْبَاطِلِ إلاَّ أَرْبَعُ أَصَابِعَ) «کسى از حاضران از تفسیر این سخن سؤال کرد، امام (علیه السلام) انگشتان خودرا جمع کرد و در میان گوش و چشم خود (در کنار صورتش) قرار داد، سپس فرمود : باطل آن است که بگویى شنیدم، و حق آن است که بگویى دیدم ! » (فَسُئلَ (علیه السلام) عَنْ مَعْنى قَولِهِ هذَا، فَجَمَعَ أَصَابِعَهُ وَ وَضَعَها بَیْنَ أُذُنِهِ وَعَیْنِهِ ثُمّ قَالَ : الْبَاطِلُ أَنْ تَقُولَ سَمِعْتُ، والْحَقُّ أَنْ تَقُولَ رَأَیْتُ!). علی علیه السلام - نهج البلاغه خطبه 141 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَيَبْلُوَنَّكُمُ اللَّهُ بِشَىْ‏ءٍ مِّنَ الصَّيْدِ تَنَالُهُ أَيْدِيكُمْ وَرِمَاحُكُمْ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَخَافُهُ بِالْغَيْبِ فَمَنِ اعْتَدَى‏ بَعْدَ ذَ لِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ‏ اى كسانى كه ایمان آورده اید! خداوند شمارا با چیزى از شكار كه دستها و نیزه هایتان به آن مى رسد مى آزماید تا خداوند معلوم گرداند چه كسى در باطن از او بیم دارد (و تسلیم فرمان اوست و از شكار مى گذرد) پس بعد از این هر كه تجاوز كند، او را عذابى دردناك است. ✍️ در ایّام و حالت احرام، حاجى حقّ شكار ندارد. همان ایّام گاهى شكار تا نزدیكى انسان مى آید و مى توان به راحتّى به آن دست یافت، ولى آزمایش الهى به این است كه دست به شكار نزنیم. در ، مسأله ى شكم و غذا، به عنوان یكى از اسباب آزمایش الهى مطرح شده است، به نمونه هاى زیر توجّه كنید: الف: آدم و حوا در مسأله ى غذا شكست خوردند. «لا تقربا هذه الشجرة ب: بنى اسرائیل در تحریم صید ماهى در شنبه ها، شكست خوردند. «ولقد علمتم الّذین اعتدوا منكم فى السبت» ج: یكى از فرماندهان بنى اسرائیل هنگام عبور سربازانش از یك منطقه و رسیدن به نهر، فرمان داد كه از آب آن ننوشند، ولى یارانش جز اندكى، خوردند. «فشربوا منه الاّ قلیلاً» د: گرفتن، خود یك آزمایش بزرگ است. ه : نزدیك آمدن شكار به حجاج در حالت احرام، كه حقّ صید ندارند. «تناله أیدیكم» با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ ومِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ المعروف في غير أهله. از سخنان امام عليه السلام است كه درباره نيكى كردن به كسانى كه شايسته آن نيستند بيان فرموده است. (برخى از شارحان نوشتند كه اين خطبه بخشى از مى باشد). ✳️ و لَيْسَ لِوَاضِعِ الْمَعْرُوفِ فِي غَيْرِ حَقِّهِ وَ عِنْدَ غَيْرِ أَهْلِهِ مِنَ الْحَظِّ فِيمَا أَتَى إِلَّا مَحْمَدَةُ اللِّئَامِ وَ ثَنَاءُ الْأَشْرَارِ وَ مَقَالَةُ الْجُهَّالَ مَا دَامَ مُنْعِماً عَلَيْهِمْ مَا أَجْوَدَ يَدَهُ، وَ هُوَ عَنْ ذَاتِ اللَّهِ بَخيلٌ. فَمَنْ آتَاهُ اللَّهُ مَالًا، فَلْيَصِلْ بِهِ الْقَرَابَةَ، وَ لْيُحْسِنْ مِنْهُ الضِّيَافَةَ، وَ لْيَفُكَّ بِهِ الْأَسِيرَ وَ الْعَانِيَ، وَ لْيُعْطِ مِنْهُ الْفَقِيرَ وَ الْغَارِمَ، وَ لْيَصْبِرْ نَفْسَهُ عَلَى الْحُقُوقِ وَ النَّوَائِبِ ابْتِغَاءَ الثَّوَابِ، فَإِنَّ فَوْزاً بِهَذِهِ الْخِصَالِ شَرَفُ مَكَارِمِ الدُّنْيَا وَ دَرْكُ فَضَائِلِ الْآخِرَةِ، إِنْ شَاءَ اللَّهُ. ✳️ شناخت جايگاه بخشش و احسان: *️⃣ براى كسى كه نا بجا به ناكسان نيكى كند بهره اى جز ستايش فرومايگان، تعريف سركشان و اشرار، و سخنان جاهلان بد گفتار ندارد، و اينها نيز تا هنگامى كه به آنها بخشش مى كند ادامه دارد. دست سخاوتمندى ندارد آن كس كه از بخشش در راه خدا بخل مى ورزد. آن كس كه خدا او را مالى بخشيد، پس «بايد» به خويشاوندان خود بخشش نمايد، و سفره مهمانى خوب بگستراند، و اسير آزاد كند، و رنجديده را بنوازد، و مستمند را بهرمند كند، و قرض وامدار را بپردازد، و براى درك ثواب الهى، در برابر پرداخت حقوق ديگران، و مشكلاتى كه در اين راه به او مى رسد شكيبا باشد، زيرا به دست آوردن صفات ياد شده، موجب شرافت و بزرگى دنيا و درك فضائل سراى آخرت است «ان شاء الله». http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 خطبه در يك گناه : اين خطبه طبق بعضى از روايات معتبر، بخشى از خطبه 126 بوده است، در آن جا که جمعى از ساده انديشان و دوستان ناآگاه بر امام (عليه السلام) خرده مى گرفتند که چرا سهم همه را از يکسان کرده اى ؟! چرا دست بذل و بخشش را از آستين سخاوت بيرون نمى آورى، و سران قوم را مورد عنايت مخصوص و بخشش ويژه قرار نمى دهى تا تو را ثنا گويند و بر جود و سخاوتت، مدح و ستايش کنند، و در مشکلات از تو حمايت نمايند ؟! اين خطبه عمدتاً در دو محور بحث مى كند: در محور اوّل نتايج سوء نيكى كردن و كمك نمودن به نااهلان را شرح مى دهد. و در محور دوّم مواردى كه شايسته است انسان براى نيكى كردن برگزيند، و در سايه آن به شرف دنيا و فضايل آخرت نائل گردد. *نيکى در جاى خود *شش گونه از موارد مهم و 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ يَأيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَقْتُلُواْ الصَّيْدَ وَأَنتُمْ حُرُمٌ وَمَن قَتَلَهُ مِنكُم مُّتَعَمِّداً فَجَزَآءٌ مِّثْلُ مَا قَتَلَ مِنَ النَّعَمِ يَحْكُمُ بِهِ ذَوَا عَدْلٍ مِّنكُمْ هَدْياً بَلِغَ الكَعْبَةِ أَوْ كَفَّرَةٌ طَعَامُ مَسَكِينَ أَوْ عَدْلُ ذَ لِكَ صِيَاماً لِّيَذُوقَ وَبَالَ أَمْرِهِ عَفَا اللَّهُ عَمَّا سَلَفَ وَمَنْ عَادَ فَيَنتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ وَ اللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انتِقَامٍ‏ *️⃣ اى كسانى كه ایمان آورده اید! در حال احرام، شكار را نكشید، و هر كس از شما به عمد، شكارى را بكشد، كیفر و كفّاره اش كشتن نظیر آن حیوان از چهارپایان است كه (به این نظیر بودن) دو شاهد عادل از میان خودتان حكم كنند. (این حیوان قربانى) هدیه اى است كه به كعبه برسد (وآنجا ذبح شود) یا (به جاى قربانى) براى جبران آن (به شصت) فقیر طعام بدهد یا برابر آن روزه بگیرد. (این كفّاره هاى سه گانه) براى آن است كه جزاى كار خود را بچشد. خداوند از گذشته ى شما (كه قانون كفّاره نیامده بود) گذشت. و هر كس این كار را تكرار كند، خداوند از او انتقام مى گیرد، و خداوند، شكست ناپذیر و انتقام گیرنده است. با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَمِنْ خطبة لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في الاستسقاء، وفيه تنبيه العباد إلى وجوب استغاثة رحمة اللَّه إذا حبس عنهم رحمة المطر. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه درباره طلب ايراد فرموده و در آن، توجه داده شده كه هرگاه باران از مردم گرفته شود بايد به درگاه خدا استغاثه كنند ( ) 👈 این خطبه نورانی در 3 بخش می آید : ✳️ بخش اول: همه چیز مطیع خداست *️⃣ أَلَا وَ إِنَّ الْأَرْضَ الَّتِي تُقِلُّكُمْ وَ السَّمَاءَ الَّتِي تُظِلُّكُمْ مُطِيعَتَانِ لِرَبِّكُمْ، وَ مَا أَصْبَحَتَا تَجُودَانِ لَكُمْ بِبَرَكَتِهِمَا تَوَجُّعاً لَكُمْ وَ لَا زُلْفَةً إِلَيْكُمْ وَ لَا لِخَيْرٍ تَرْجُوَانِهِ مِنْكُمْ، وَ لَكِنْ أُمِرَتَا بِمَنَافِعِكُمْ فَأَطَاعَتَا، وَ أُقِيمَتَا عَلَى حُدُودِ مَصَالِحِكُمْ فَقَامَتَا. ✳️ 1. نظام آفرينش براى انسان: *️⃣ آگاه باشيد، زمينى كه شما را بر پشت خود مى برد، و آسمانى كه بر شما سايه مى گستراند، فرمانبردار پروردگارند، و بركت آن دو به شما نه از روى دلسوزى يا براى نزديك شدن به شما، و نه به اميد خيرى است كه از شما دارند، بلكه آن دو، مأمور رساندن منافع شما بوده، اوامر خدا را اطاعت كردند، به آنها دستور داده شد كه براى مصالح شما قيام كنند و چنين كردند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 خطبه در يك گناه *يک درس توحيدى مهم و يک درس اخلاقى 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 1 تا 3) https://eitaa.com/sahife2/54057 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
5 ‏(33 صفت ) 4 ايجاد لغزش و انحراف‏ ✳️ ايجاد لغزش و انحراف از راه صواب و حق، و وادار كردن به خطا و سيئه و معصيت كه به تعبير قرآن مجيد «ازلّ» و «استزلّ» است. فَازَلَّهُمَا الشَّيطانُ عَنْها فَاخْرَجَهُما مِمَّا كانا فيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُم لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُم فِى الأرْضِ مُستَقَرٌّ و مَتاعٌ الى حينٍ» «بقره 36» پس ، هر دو را از [طريق‏] آن درخت لغزانيد و آنان را از آنچه در آن‏ بودند [چه مقام و مرتبه معنوى، و چه منزلت و جايگاه ظاهرى‏] بيرون كرد. و ما گفتيم: [اى آدم و حوا و اى ابليس!] در حالى كه دشمن يكديگريد [و تا ابد، بين شما آدميان و ابليسيان صلح و صفايى نخواهد بود، از اين جايگاه‏] فرود آييد و براى شما در زمين، قرارگاهى [براى زندگى‏] و تا مدتى معين، وسيله بهره‏ورى اندكى خواهد بود. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 19 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
5 ‏(33 صفت ) 5 بيرون كردن انسان از بهشت ✳️ زمينه سازى براى خارج شدن انسان از رحمت الهى و بهشت در روز قيامت. يا بَنى‏ آدَمَ لايَفتِنَنَّكُمُ الشَّيطانُ كَما اخرَجَ ابَوَيْكُم مِنَ الجَنَّةِ» «اعراف 27» اى فرزندان آدم! ، شما را نفريبد چنانكه پدر و مادرتان را [با فريبكاريش‏] از بهشت بيرون كرد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 19 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
5 ‏(33 صفت ) 6 امر به و منكر ✳️ امر به فحشا و منكر در تمام زمينه‏هاى اعتقادى، اخلاقى، عملى. يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لاتَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيطان وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيطانِ فَانَّهُ يَأمُرُ بِالفَحْشاءِ وَ المُنكَرِ وَ لَوْلا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيكُمْ وَ رَحْمَتُهُ مازَكى‏ مِنكُم مِنْ احَدٍ ابَداً وَلكِنَّ اللّهَ يُزَكِّى مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ» «نور 21» اى مؤمنان! از گام‏هاى پيروى نكنيد؛ و هر كه از گام‏هاى شيطان پيروى كند [هلاك مى‏شود]؛ زيرا شيطان به كار بسيار زشت و عمل ناپسند فرمان مى‏دهد؛ و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، هرگز احدى از شما [از عقايد باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاك نمى‏شد، ولى خدا هر كه را بخواهد پاك مى‏كند؛ و خدا شنوا و داناست. اگر شيطان را به معنى وسيع كلمه يعنى هر موجود موذى و تبهكار و ويرانگر تفسير كنيم، گستردگى اين هشدار در تمام ابعاد زندگى روشن مى‏شود. هرگز اين انسان پاكدامن و با ايمان را يك مرتبه نمى‏شود در آغوش فساد پرتاب كرد، بلكه گام به گام اين راه را مى‏سپرد: گام اول: معاشرت و دوستى با آلودگان‏ گام دوم: شركت در مجالس آنان. گام سوم: فكر گناه. گام چهارم: ارتكاب مصاديق مشكوك و شبهات. گام پنجم: انجام گناهان صغيره. و بالاخره در گام‏هاى بعد گرفتار بدترين كباير مى‏شود، درست مانند كسى كه زمام خويش را به دست جنايتكارى سپرده، او را گام به گام به سوى پرتگاه مى‏برند تا سقوط كند و نابود گردد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 21 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی 4 5 علیه السلام 3 ✳️ شما می بینید آن پاک ترین پاکان لذتشان در این بوده که بیایند با خدای خودشان سخن بگویند، همه اش از تقصیر خودشان، از کوتاهی خودشان، از گناه - که گناه به نسبت ما ترک اولی است، از ترک اولی هم یک درجه بالاتر است - سخن بگویند . حسنات الابرار سیئات المقربین . را بخوانید، ببینید حضرت علی بن الحسین علیه السلام با خدای خودش چگونه حرف می زند؟ چه جور ناله می کند؟ انین المذنبین احب الی من تسبیح المسبحین، این دعای ابوحمزه، ناله حضرت علی بن الحسین علیه السلام است، یک خورده با این ناله آشنا بشویم، ناله این بنده پاک خدا، اینها شان در این بود که با خدای خودشان که داشته و حرف می زنند، همه اش از نیستی خودشان، از فقر خودشان، از احتیاج و نیاز خودشان، از کوتاهی کردنهای خودشان، بگویند . همه اش می گویند: خدایا! آنچه از من است، کوتاهی است و آنچه از توست، رحمت و لطف است . «مولای مولای اذ رایت ذنوبی فزعت و اذ رایت کرمک فنعت » خدای من، مولای من، آقای من! چشمم که به گناهان خودم می افتد، خوف و فزع و ترس مرا فرامی گیرد، اما یک نظر که به تو می کنم، رحمت تو را که می بینم، رجاء و امید در دل من پیدا می شود . من همیشه در میان و هستم، به یک چشم به خودم نگاه می کنم، خوف مرا می گیرد، به چشم دیگر به تو نگاه می کنم، رجاء بر من غالب می شود ... بله آنها چنین بودند . (گفتارهای معنوی، انتشارات صدرا، ص 125 .) 👤 شهید مرتضی ره 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
طرح هفته 112 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ قسمت 7 _ الف عبارت زیر 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 1️⃣ وَ ادْرَأْ عَنِّى بِلُطْفِكَ، 2️⃣ وَ اغْذُنِى بِنِعْمَتِكَ، 3️⃣ وَ أَصْلِحْنِى بِكَرَمِكَ، 4️⃣ وَ دَاوِنِى بِصُنْعِكَ، 5️⃣ وَ أَظِلَّنِى فِى ذَرَاكَ، 6️⃣ وَ جَلِّلْنِى رِضَاكَ، 7️⃣ وَ وَفِّقْنِى الف: إِذَا اشْتَكَلَتْ عَلَيَّ الْأُمُورُ لِأَهْدَاهَا، ب: وَ إِذَا تَشَابَهَتِ الْأَعْمَالُ لِأَزْكَاهَا، ج: وَ إِذَا تَنَاقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضَاهَا🔹 https://eitaa.com/sahife2/5494 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی 4 6 علیه السلام 1 ✳️ حضرت زین العابدین علیه السلام که در آن وقت ازیک طرف بیمار بود و از طرف دیگر اسیر، ... وقتی رفت بالای منبر، چه ولوله ای ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد . گفت الآن مردم می ریزند و مرا می کشند . دست به حیله ای زد ظهر بود، یکدفعه به مؤذن گفت: اذان! وقت نماز دیر می شود . صدای مؤذن بلند شد . امام زین العابدین علیه السلام خاموش شد . مؤذن گفت، ... تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم، امام زین العابدین علیه السلام فریاد زد: « مؤذن! سکوت کن .» رو کرد به یزید و فرمود: «یزید! این که اینجا اسمش برده می شود و گواهی به رسالت او می دهید، کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آورده اید، کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید، که بود؟» تا آن وقت مردم اصلا درست آگاه نبودند که چه کرده اند . (مجموعه آثار، ج 17، ص 313.) 👤 شهید مرتضی ره 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانواده مسیحی و حاجت از صاحب مسجد مقدس آقا عجل الله.تعالی فرجه الشریف... در ایام ولادت حضرت (ع)، در دی ماه سال ۱۳۹۴ با حضور در منزل شهید روبرت لازار با مادر این شهید دیدار و گفت وگو کرد. این خانواده با به صاحب مسجد جمکران بعد از ده سال از چشم براهی عضو شهید خانواده، خارج میشوند. روبرت لازار در زمان حضور در منطقه عملیاتی دو بار مجروح شد اما به محض مختصر استراحتی دوباره به آغوش جبهه و جنگ بازمی‌گشت تا همرزمان خود را تنها نگذارد و در نهایت در تاریخ ۶۷/۰۴/۳۰ زمانی که دشمن به خود جرأت داده بود که از منطقه عملیاتی میمک (تپه شهدا) به سمت خاک میهن عزیزمان یورش ببرد، با ایستادگی و رشادت خود همراه با دیگر رزمندگان مانع پیشروی دشمن شد و به شهادت رسید. 🆔 @sahife2
(ع) علیه السلام 1 قسمت 1 قاسم بن عمره مى‏گويد: جوانى در مدينه به صداى بلند مى‏گفت: اى خدايى كه بهترين حكم كننده‏اى! بين من و مادرم حكم كن. عمر كه نزديك بود و صداى او را مى‏شنيد، گفت: از مادرت چه شكايت دارى؟ جواب داد: او نه ماه مرا در شكم پرورده و دو سال تمام شيرم داده، چون بزرگ شدم و نيك و بد را شناختم و به جوانى رسيدم، مرا طرد كرده و مى‏گويد: بچه‏ ى من نيستى، من تو را نمى ‏شناسم. عمر گفت: مادرت كجاست؟ جواب داد: در سقيفه‏ ى بنى ‏فلان. عمر دستور داد زن را احضار كنند. زن به اتفاق چهار برادر خود و چهل شاهد در محكمه حاضر شد. عمر به جوان گفت: چه مى‏گويى؟ گفته‏ هاى خود را تكرار كرد و قسم ياد نمود كه اين زن مادر من است، نه ماه در شكمش بودم و دو سال شيرم داده است. عمر به زن گفت: اين پسر چه مى‏گويد؟ زن جواب داد: به خداى ناديده قسم و به حق نبى اكرم قسم، من اين پسر را نمى ‏شناسم و نمى‏دانم از كدام خاندان است، او مى‏خواهد مرا در عشيره و خانواده‏ ام رسوا كند، من زنى از خاندان قريشم و تاكنون شوهر نكرده‏ام و مهر بكارتم محفوظ است. عمر گفت: شاهد دارى؟ زن جواب داد: اينها همه شهود من هستند. چهل نفر كه هم قسم شده بودند، به عنوان شاهد شهادت دادند كه پسر به دروغ ادعاى فرزندى زن را مى‏نمايد و مى‏خواهد بدين وسيله زن را در خانواده و عشيره‏اش رسوا كند. شهادت دادند كه زن باكره است و تاكنون شوهر نكرده است. عمر گفت: پسر را زندانى كنيد تا درباره‏ ى شهود تحقيق شود، اگر صحت گفتارشان ثابت شد، پسر را به عنوان مفترى مجازات خواهم كرد. مامورين او را به طرف زندان بردند.
(ع) علیه السلام 1 قسمت 2 بين راه با على (ع) برخورد نمود. پسر فريادى زد و گفت: يا على! من جوان مظلومى هستم و شرح حال خود را به عرض رسانيد و گفت: عمر به زندانم امر كرده است. حضرت فرمود: پسر را نزد عمر برگردانيد. چون برگشتند، عمر گفت: من دستور زندان دادم، چرا جوان را برگردانديد؟ گفتند: على (ع) به ما دستور داد و ما از شما شنيده ‏ايم كه مى‏گفتيد: با امر على بن ابيطالب مخالفت نكنيد. در اين بين على (ع) وارد شد. فرمود: مادر پسر را بياوريد، آوردند. حضرت به جوان فرمود: چه مى‏گويى؟ او مجددا تمام شرح حال را گفت. على (ع) به عمر فرمود: آيا موافقى كه من در اين باره قضاوت كنم؟ عمر گفت: سبحان الله! چطور موافق نباشم؟ من از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى‏فرمود: على بن ابيطالب از همه‏ى شما داناتر است. حضرت به زن فرمود: آيا در ادعاى خود شاهد دارى؟ گفت: بلى، چهل شاهد، همه نزديك آمدند و مانند دفعه‏ ى قبل اداى شهادت كردند. على (ع) فرمود: اينك به رضاى خدا حكم مى‏كنم، حكمى كه رسول اكرم (ص) به من آموخته است.
(ع) علیه السلام 1 قسمت 3 سپس به زن فرمود: آيا در كار خود بزرگ و صاحب اختيارى دارى؟ جواب داد: بلى، اين چهار نفر برادر و صاحبان اختيار من هستند. حضرت به برادران زن فرمود: آيا درباره‏ ى خود و خواهرتان به من اجازه و اختيار مى‏دهيد؟ گفتند: بلى، شما درباره‏ ى ما و خواهرمان مجاز و مختاريد. حضرت فرمود: به شهادت خداوند بزرگ و به شهادت تمام مردمى كه در اين مجلس حاضرند، اين زن را به عقد ازدواج اين پسر درآوردم، به مهريه ‏ى چهارصد درهم وجه نقد كه از مال خودم پرداخت كنم و به قنبر فرمود: فورا چهار صد درهم حاضر كن. قنبر چهارصد درهم آورد. حضرت پولها را ريخت در دست جوان. فرمود: بگير و برخيز و مهريه را در دامن زنت بريز و فورا زنت را بردار و ببر و نزد ما برنگردى، مگر آنكه آثار عروسى در تو باشد، يعنى غسل كرده برگردى. پسر از جا حركت كرد و پولها را در دامن زن ريخت و گفت: برخيز برويم. در اين موقع زن فرياد برآورد: آتش، آتش. اى پسر عم پيغمبر، آيا مى‏خواهى مرا به همسرى پسرم درآورى؟ به خدا قسم اين جوان فرزند من است. برادرانم مرا به مردى پست شوهر دادند، پدرش عرب بود، اما مادرش كنيزى بود آلوده دامن. اين پسر را من از او آورده‏ام. وقتى بزرگ شد و به جوانى رسيد به من گفتند از او دورى كنم و او را طرد نمايم. اين بچه به خدا فرزند من است و دلم از تاسف بر او ناراحت و در جوش و اضطراب بود. آنگاه برخاست، دست پسر را گرفت و از مجلس قضا خارج شد. در اين موقع عمر از قضاوت حيرتزاى آن حضرت با صداى بلند گفت: اگر على نمى‏بود، عمر هلاك شده بود. شايد بتوان گفت اين مورد را از مصاديق دعاى حضرت على بن الحسين عليه السلام است.
(علیه السلام ) علیه السلام 2 قسمت 1 امام صادق (ع) فرمود: مردى از اهل جبل در زمان خلافت على (ع) عازم حج بيت الله شد. غلام جوانى داشت، همراه خود برد. غلام در بين راه مرتكب تقصيرى شد، آقاى او براى تاديب وى را زد. غلام جسورانه به مولاى خود متوجه شد و گفت: تو مولاى من نيستى، بلكه من مولاى تو هستم و پيوسته در راه يكديگر را تخويف و تهديد مى‏نمودند و سخنان تند با هم رد و بدل مى‏كردند تا كوفه آمدند و حضور على (ع) شرفياب شدند. آنكه غلام را زده بود به حضرت عرض كرد: اين غلام من است، مرتكب گناه شد، او را زدم. حضرت متوجه دومى شد. او گفت: به خدا قسم، اين غلام من است، پدرم مرا با او فرستاده كه معلم من باشد و اكنون مدعى است كه مولاى من است و مى‏خواهد اموالم را ببرد. هر يك به نفع خود قسم ياد مى‏كرد و ديگرى را تكذيب مى‏نمود. امام (ع) فرمود: هر دو برويد و امشب با هم توافق كنيد كه راست بگوييد و صبح نزد من بياييد، جز آنكه بحق سخن نگوييد.
(علیه السلام ) علیه السلام 2 قسمت 2 صبح فرا رسيد، على (ع) به قنبر فرمود: در اين ديوار دو شكاف بزرگ ايجاد كن كه عمق هر يك به قدرى باشد كه سر و سينه ‏ى يك فرد را در خود جاى دهد. رسم امام (ع) اين بود كه چون صبح مى‏شد، تسبيح مى‏گفت تا آفتاب به بلندى يك نيزه بالا بيايد. در اين موقع آن دو نفر آمدند و مردم نيز اجتماع نمودند، با خود مى‏گفتند: قضيه ‏اى به على (ع) مراجعه شده كه نظير نداشته و على (ع) نمى‏تواند از آن بيرون بيايد. حضرت به آن دو نفر رو كرد، فرمود چه مى‏گوييد؟ هر دو نفر قسم ياد كردند كه آن ديگرى بنده‏ ى من است. حضرت فرمود: برخيزيد، نمى‏بينم كه شما راست بگوييد. به يكى از آن دو فرمود: خم شو و سرت را در داخل شكاف ديوار ببر، و به ديگرى فرمود: تو نيز چنين كن. سپس با صداى بلند كه هر دو نفر مى‏شنيدند فرمود: قنبر! عجله كن، خيلى زود شمشير رسول اكرم (ص) را بياور كه من گردن غلام را بزنم. غلام از ترس جان سر را از شكاف بيرون آورد و آن ديگرى سر را همچنان در شكاف ديوار نگاه داشته بود. على (ع) به او فرمود: مگر تو عقيده نداشتى كه بنده نيستى، چرا سر را از شكاف بيرون آوردى؟ عرض كرد: اعتراف مى‏كنم، من بنده هستم، ولى او به من تعدى نمود و مرا زد. على (ع) از مولاى غلام عهد و پيمان گرفت كه از اين پس او را نزند و آنگاه غلام را به وى سپرد. شايد بتوان گفت اين مورد را از مصاديق دعاى حضرت على بن الحسين عليه السلام است.
امام سجاد (ع) به پيشگاه الهى عرض مى‏كند: اللهم و وفقنى اذا اشتكلت على الامور لاهداها. بار الها! در مواقعى كه با امور مبهم و مشكل مواجه مى‏شوم، موفقم بدار تا آن را كه به حق و صواب نزديكتر است، انتخاب نمايم.
برنامه ی 4 6 علیه السلام 2 ✳️ بر او (ابن زیاد) حضرت علی بن حسین علیه السلام را عرضه کردند . فرعون وار صدازد: «من انت; تو کی هستی؟» فرمود: «انا علی بن الحسین; من علی بن حسین هستم .» گفت: مگر علی بن حسین را خدا نکشت؟ (حالا دیگر باید همه چیز به حساب خدا گذاشته شود تا معلوم شود که اینها همه بر حق هستند!) فرمود: من برادری داشتم، نام او هم علی بود و مردم در کربلا او را کشتند . گفت: خیر، خدا کشت . فرمود: البته که قبض روح همه مردم به دست خداست، اما مردم او را کشتند . بعد [ابن زیاد] گفت: «علی و علی » یعنی چه؟! پدر تو اسم همه بچه هایش را علی گذاشته [است] ؟! فرمود: پدر من به پدرش ارادت داشت و این، تو هستی که باید از پدرت «زیاد» ننگ داشته باشی ... این، یکی از خصوصیات اهل بیت بود که با منطق «جبر گرایی » - که در دنیا جبر است و در عین جبر، عدل است; یعنی بشر در این جهان هیچ وظیفه ای برای تغییر و تبدیل و تحول ندارد و آنچه هست، آن است که باید باشد و آنچه نیست، همان است که نباید باشد و بنابر این بشر نقشی ندارد - مبارزه کردند (مجموعه آثار، ج 17، ص 313.) 👤 شهید مرتضی ره 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 بویِ‌ پیراهنی‌ ای‌ باد بیاور، وَرنه غم یوسف‌ بکشد عاشق‌ کنعانی‌ را... ☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘ 🎥 کلیپ «عقل مردم آخرالزمان» ❇️ خداوند به مردم آخرالزمان یه عقل خاصی داده، با اینکه امامشان را نمی‌بینند ولی اینقدر معتقدند که انگار او را می‌بینند... 🎙 سخنران  : آیت الله فاطمی نیا   💙 @deldadegi
1_4658247227.mp3
2.6M
♨️اشتیاق (عجل الله تعالی) برای رسیدن مردم به او 👌سخنرانی بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 🤲😭 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 💙 @deldadegi
اللَّهُمَّ أَغْنِنِی بِحَلَالِکَ عَنْ حَرَامِکَ، وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ‌.  ✨خدایا! مرا به‌وسیلۀ حلالت از حرامت بی‌نیاز کن، و با فضل خودت، از هرچه غیر خودت بی‌نیاز گردان. 💙 @deldadegi
.... 🌼آیت الله العظمی بهجت در سفارش های خود برای افزایش روزی و ادای قرض ها اینچنین فرموده اند: 💐پس از نماز صبح این دعا را تکرار کنید و پیش و پس از آن صلوات بفرستید(۱) تا ان‌ شاء الله فرج حاصل شود:  🌻اللَّهُمَّ أَغْنِنِی بِحَلَالِکَ عَنْ حَرَامِکَ، وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ‌.  🌻خدایا! مرا به‌وسیلۀ حلالت از حرامت بی‌نیاز کن، و با فضل خودت، از هرچه غیر خودت بی‌نیاز گردان. 💐۱. یعنی ابتدا یک صلوات بفرستید بعد به هر تعدادی که می‌ خواهید این ذکر را بگویید، سپس در انتها دوباره یک صلوات دیگر بفرستید. 📜برشی از کتاب بهجت‌ الدعاء، ص٣۴۶. 💙 @deldadegi