eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
قال امیرالمومنین صلوات الله علیه: وَ لَا یَغْلِبَنَّ عَلَیْكَ سُوءُ الظَّنِّ فَإِنَّهُ لَا یَدَعُ بَیْنَكَ وَ بَیْنَ خَلِیلٍ صُلْحاً وَ قَدْ یُقَالُ مِنَ الْحَزْمِ سُوءُ الظَّنِّ بدبینی بر تو چیره نشود زیرا میان تو و هیچ دوستی راه آشتی نگذارد و گویند: بدبینی نوعی احتیاط است. تحف العقول صفحه 79
عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ (صلوات الله علیهم) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی کَرِهَ لِی سِتَّ خِصَالٍ وَ کَرِهْتُهُنَّ لِلْأَوْصِیَاءِ مِنْ وُلْدِی وَ أَتْبَاعِهِمْ مِنْ بَعْدِی الْعَبَثَ فِی الصَّلَاةِ وَ الرَّفَثَ فِی الصَّوْمِ وَ الْمَنَّ بَعْدَ الصَّدَقَةِ وَ إِتْیَانَ الْمَسَاجِدِ جُنُباً وَ التَّطَلُّعَ فِی الدُّورِ وَ الضَّحِکَ بَیْنَ الْقُبُورِ به راستی خدای تبارک و تعالی شش خصلت را برایم بد داشت و من هم برای اوصیاء از فرزندانم و پیروانشان پس از خودم بد دارم: بازی در نماز و جماع در روزه و منت پس از صدقه و جُنُب رفتن در مساجد و سرک کشیدن در خانه ها و خنده میان گورها. بحارالانوار با ترجمه فارسی جلد 76 صفحه 277
عَنْ رِبْعِیِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قِیلَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّا نُسَمِّی بِأَسْمَائِكُمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِكُمْ فَیَنْفَعُنَا ذَلِكَ فَقَالَ إِی وَ اللَّهِ وَ هَلِ الدِّینُ إِلَّا الْحُبُّ قَالَ اللَّهُ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ تفسیر عیاشی: ربعی بن عبدالله گفت: به امام صادق (صلوات الله علیه) گفته شد: فدایت گردم، ما (فرزندانمان را) به نامهای شما و نامهای پدرانتان می نامیم، آیا این کار برایمان فایده دارد؟ فرمود: آری به خدا قسم، آیا دین چیزی جز دوستی و محبت است؟ خداوند فرمود: «إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ الله فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ الله وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ» (آل عمران 31) {بگو: اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشاید.} بحار الأنوار جلد 101 صفحه 130
نَوْفٍ الْبِکَالِیِّ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عِظْنِی فَقَالَ.. إِلَی أَنْ قَالَ قُلْتُ زِدْنِی قَالَ اجْتَنِبِ الْغِیبَةَ فَإِنَّهَا إِدَامُ کِلَابِ النَّارِ ثُمَّ قَالَ یَا نَوْفُ کَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ وُلِدَ مِنْ حَلَالٍ وَ هُوَ یَأْکُلُ لُحُومَ النَّاسِ بِالْغِیبَةِ أمالی صدوق ص ٢٠٩ ترجمه :نوف بکالی گوید:امیرالمؤمنین صلوات الله علیه فرمود: از دوری کن زیرا خورشت سگان دوزخ است. سپس فرمود:ای نوف دروغ می گوید کسی که می پندارد که از حلال متولد شده است در حالی که(مرتب) گوشت مردم را به وسیله غیبت ، میخورد.
صلوات الله علیه و علی آله المعصومین «در روز قيامت، سه چيز مى‌‏آيند و به درگاه خداوند عزّ وجلّ شكايت مى‌‏كنند: مُصحَف، مسجد و عترت (خانواده‌‏ام)» . «يَجي‏ءُ يَومَ القِيامَةِ ثَلاثَةٌ يَشكونَ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ : المُصحَفُ ، وَالمَسجِدُ ، وَالعِترَةُ». الخصال : ص ١٧٥ ح ٢٣٢
هدایت شده از عباسیه ام البنین علیهاالسلام
علیه السلام مفضل بن عمر رضوان الله علیه می گوید: امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: «هنگامی که قائم ما ظهور کند، مؤمن پرنده‌ای را از هوا به زیر می‌کشد، پس آن را ذبح می‌کند و پس از آن بریان نمودن آن را می‌خورد، اما استخوانش را سالم باقی می‌گذارد، آنگاه به آن می‌گوید: به اذن خدا زنده شو ، پس پرنده زنده می‌شود و پرواز می‌کند و همچنین است در مورد آهوهای صحرا.» إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) اسْتَنْزَلَ الْمُؤْمِنُ الطَّيْرَ مِنَ الْهَوَاءِ، فَيَذْبَحُهُ، فَيَشْوِيهِ، وَ يَأْكُلُ لَحْمَهُ، وَ لَا يَكْسِرُ عَظْمَهُ، ثُمَّ يَقُولُ لَهُ: احْيَ بِإِذْنِ اللَّهِ. فَيَحْيَا وَ يَطِيرُ؛ وَ كَذَلِكَ الظِّبَاءُ مِنَ الصَّحَارِي. دلائل الإمامة (ط - الحديثة) ۴۶۲
هدایت شده از عباسیه ام البنین علیهاالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شام عزای حضرت علیها السلام کربلایی حضرت علیهاالسلام
علیه السلام امام صادق علیه السلام به ابابصیر فرمودند: ای ابامحمد! گویا میبینم پیاده شدن قائم عليه السلام به همراه اهل و عیالش را در مسجد سهله گفتم: فدایت شوم،آنجا منزل او خواهد بود؟ فرمودند: بله این مسجد منزل ادریس و ابراهیم علیهما السلام بوده و خداوند هیچ پیامبری را نفرستاده مگر اینکه در این مسجد نماز خوانده است. مسکن خضر هم در این مسجد است. و کسی که در این مسجد اقامت کند، مثل کسی است که در خیمه رسول خدا اقامت کرده است. هیچ مرد و زن مومنی نیست مگر اینکه قلبش شوق این مسجد را دارد. گفتم: فدایت شوم، قائم برای همیشه در آنجا خواهد بود؟ فرمودند: بله بحار الأنوار ج ٥٢ص٣٨١
مسأله ۲۴۹۹ ـ زن بايد موى و بدن خودرا از مرد نامحرم بپوشاند ، و نيز صورت و دستهارا تا مچ ، در صورتى كه قصد نشان دادن داشته باشد و مرد هم بقصد لذّت نظر مى كند ، و همچنين است بنابر احتياط واجب در صورتى كه مى داند بيننده بقصد لذّت نظر مى كند ، هرچند زن قصد نشان دادن نداشته باشد. و پوشاندن سر و موى از پسر نابالغ واجب نيست مگر در صورتى كه موجب هيجان شهوت آن پسر باشد كه بنا بر احتياط واجب بپوشاند. رساله آیة الله وحید خراسانی حفظه الله
علیهاالسلام قال صاحب رياض الأحزان ص ٦٠ : وأقامت أمّ البنين زوجة أمير المؤمنين العزاء على الحسين عليه السلام ، واجتمع عندها نساء بني هاشم يندبن الحسين وأهل بيته. وبكت أمّ سلمة ، وقالت : فعلوها ملأ الله قبورهم نارا. حضرت ام البنین صلوات الله علیها همسر امیرالمومنین صلوات الله علیه بر امام حسین صلوات الله علیه اقامه عزا می کرد و زنان بنی هاشم گرد او جمع می شدند و بر حسین و اهل بیتش صلوات الله علیهم ندبه و زاری می کردند. ام سلمه سلام الله علیها گریست و گفت: مرتکب آن (جنایت) شدند خداوند قبرهایشان را پر از آتش کند. المقرّم، مقتل الحسين عليه السّلام،/ 440- مثله القاضي النّعمان، شرح الأخبار «2» (الهامش)، 3/ 186
امیرالمومنین صلوات الله علیه : أَلصّاحِبُ كَالرُّقْعَةِ فِى الثَّوبِ فَاتَّخِذْهُ مُشاكِلاً. همنشين و دوست، همانند وصله در لباس است، پس آن را هم شكل برگزين. غررالحكم ،ج1،ص 379 حقیر عارضم : احادیث در باب رفیق و رفاقت بسیار زیاده و حاوی نکات ریز و دقیق و لطیفی ست که بر اهلش پوشیده نیست. کتب متعددی در این زمینه چاپ شده. به نظر این ناچیز ، لازم که ادم یک آگاهی ولو سطحی از احادیث پیدا کنه بعد دنبال دوست و انتخابش بره
امیرالمومنین صلوات الله علیه : «در فتنه‏‌ها همچون شتر كم سن و سال باش! نه پشتى كه سوار شوند و نه پستانى كه بدوشند» . «كُنْ فِي اَلْفِتْنَةِ كَابْنِ اَللَّبُونِ لاَ ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لاَ ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ‏». نهج البلاغه، حکمت ١ ☝حدیثی که باید با طلا نوشته بشه☝
أَبُو قَتَادَةَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ: حُقُوقُ شِيعَتِنَا عَلَيْنَا أَوْجَبُ مِنْ حُقُوقِنَا عَلَيْهِمْ. قِيلَ لَهُ: وَ كَيْفَ ذَلِكَ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ: لِأَنَّهُمْ يُصَابُونَ فِينَا، وَ لَا نُصَابُ فِيهِمْ. «حقوقی که شیعیان ما بر عهده ما دارند، واجب تر است از حقوق ما بر عهده آنها.» به حضرت گفتند: «چگونه چنین است؟» فرمود: «بدان جهت که آنها در راه محبت ما رنج و آسیب بینند و ما در راه آنها رنجی نبینیم.» الأمالي - ط دار الثقافة (طوسی) صفحه 304 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 65 صفحه 24
با ، در جامعه خواهد داد! روزنامه جوان نوشت: باید برای وضعیت حجاب فکری عاجل کرد. فکر عاجل هم به‌معنای مقابله فیزیکی و حذف بی‌حجابان از جامعه نیست. ..... در غیر این‌صورت و در صورت استمرار این وضعیت و با هر بهانه جدیدی، حتی چیزی مثل گرم‌تر شدن هوا، می‌توان انتظار داشت که ویروسِ ارزش‌خوار در جامعه ایرانی با موتور محرکه و پیشران بی‌حجابی، جولان دهد.
علیه السلام صبح تون مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالاخره ننه سرما ، گیسوان پنبه ای خودش رو توی شهر قم باز کرد. ننه سرما ، خوش اومدی. الحمدلله با نگاه علیه السلام شاهد بارش اولین برف زمستانه شهر قم هستیم.
صلوات الله علیه ثُمَّ نُقِلَ مِنْ كُتُبِ الرِّوَایَةِ: أنَّ يَهُودِيّاً أَتَاهُ (صلوات الله علیه) فَقَالَ يَا عَلِيُّ أَعْلِمْنِي أَيَّ عَدَدٍ يَتَصَحَّحُ مِنْهُ الْكُسُورُ التِّسْعَةُ جَمِيعاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ كَذَلِكَ مِنْ كُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ إِلَّا مِنْ أَرْبَعَةٍ فَيَكُونُ لَهُ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ لِكُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ إِلَّا الثُّمُنَ لِرُبُعِهِ وَ الرُّبُعَ لِثُمُنِهِ وَ السُّبُعَ لِسُبُعِهِ وَ التُّسُعَ لِتُسُعِهِ قَالَ (صلوات الله علیه) إِنْ أَعْلَمْتُكَ تَسْلَمُ قَالَ نَعَمْ فَقَالَ اضْرِبْ أُسْبُوعَكَ فِي شَهْرِكَ ثُمَّ مَا حَصَلَ لَكَ فِي أَيَّامِ سَنَتِكَ تَظْفَرْ بِمَطْلُوبِكَ فَضَرَبَ الْيَهُودِيُّ سَبْعَةً فِي ثَلَاثِينَ فَكَانَ الْمُرْتَقَى 210 فَضَرَبَ ذَلِكَ فِي ثَلَاثِمِائَةٍ وَ سِتِّينَ فَكَانَ الْحَاصِلُ 7560 فَوَجَدَ بُغْيَتَهُ فَأَسْلَمَ. فردی یهودی نزد علی علیه السلام آمد و گفت: عددی به من بگو که بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد(یعنی بطور صحیح بر 2 تا 9 قابل قسمت باشد) و نیز همه کسرهای نه گانه حاصله جز چهارتا اینگونه باشند، پس برای آن بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد و برای هر یک از کسرهای نه گانه همه کسرهای نه گانه بدون کسر صحیح باشد، مگر یک هشتمِ یک چهارم آن و یک چهارمِ یک هشتم آن و یک هفتمِ یک هفتم آن و یک نهمِ یک نهم آن؟ حضرت فرمود: اگر آن را بیان کنم ایمان می آوری؟ گفت: آری. پس به وی فرمود: روزهای هفته ات را در ماهت ضرب کن؛ سپس حاصل آن را در روزهای سالت ضرب کن تا به مطلوب خود دست یابی. (یعنی 7 ضرب در 30 می شود 210 ، بعد 210 را در 360 ضرب کنیم می شود 75600 که جواب است) پس یهودی هفت را در سی ضرب کرد دویست و ده شد و آن را در سیصد و شصت ضرب کرد که هفت هزار و پانصد و شصت شد. چون یهودی به هدف خود رسید، مسلمان شد. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏40، ص: 187
علیه السلام ...عَنِ الْحَسَنِ بْنِ صَالِحٍ الثَّوْرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: «إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَمَرَ قَنْبَرَ أَنْ يَضْرِبَ رَجُلًا حَدّاً فَغَلُظَ قَنْبَرٌ فَزَادَهُ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ فَأَقَادَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ قَنْبَرٍ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ.» الكافي، ج‏۷، ص۲۶۰ از امام باقر (علیه‌السلام) نقل شده است که فرمودند: «امیر مؤمنان (علیه‌السلام) به قنبر (غلامشان) دستور دادند که حدّ مردی را جاری کند. قنبر زیاده‌روی کرد و سه ضربه تازیانه اضافه زد. حضرت علی (علیه‌السلام) قنبر را با سه ضربه تازیانه قصاص کرد.
علیهاالسلام علیه السلام مرحوم آشیخ عباس قمی مینویسد ؛ حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام را از ذُکور و إناث به قول شیخ مفید بیست و هفت فرزند بود ، چهار نفر از ایشان إمام حسن و إمام حسین و زینب کبری مُلقّب به عقیلة و زینب صغری است که مُکنّاة است به اُمّ کُلْثُوم و مادر ایشان حضرت فاطمه زهراء سیّدة النّساء علیها السّلام است. منتهی الآمال ۱ / ۴۴۱.