هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
5 جمادی الاوّل
1 ـ ولادت حضرت زینب علیها السلام
ولادت با سعادت حضرت زینب علیها السلام در مدینه ی طیّبه در سال پنجم یا ششم هجری در این روز واقع شده است. (1)
اقوال دیگر در ولادت آن حضرت عبارت است از اوایل شعبان سال 6 هـ (2)، اوّل شعبان (3)، 30 شعبان (4)، ماه رمضان سال 6 هـ ، دهه ی آخر ربیع الثانی در سال 5 یا 6 یا 7 هـ (5).
پدر بزرگوار آن حضرت امیر المؤمنین علیه السلام، و مادر گرامی اش حضرت صدیقه طاهره علیها السلام است.
همسر آن حضرت جناب عبدالله بن جعفر بن ابی طالب علیهم السلام، و فرزندان آن حضرت، علی، عُون، عبّاس، محمّد و امّ کلثوم هستند که عُون و محمّد در کربلا شهید شدند.
کنیه ی آن مخدّره، امّ کلثوم، امّ عبدالله و امّ حسن است، ولی کنیه های خاص حضرت امّ المصائب، امّ الرزایا و امّ النوائب است.
القاب آن مخدّره بسیار است، و از آن جمله :
عقیله ی بنی هاشم، عقیلة الطالبیین، صدیقه صغری (اشاره به مادرش که صدیقه کبری است و پدرش که صدّیق اکبر است)، عصمت صغری، ولیة الله، الراضیة بالقدر و القضاء، صابرة البلوی من غیر جزعٍ و لا شکوی، امینة الله، عالمة غیر معلّمة، فهمة غیر مفهَّمة، محبوبةُ المصطفی صلّی الله علیه و آله، ثانیة الزهراء علیها السلام، الشریفة.
از نسل علی فرزند حضرت زینب علیها السلام که معروف به زینبی است فرزندان زیادی به دنیا آمده اند، که سیوطی رساله ی زینبیه را درباره ی آنها تألیف کرده است. (6)
← ماجرای ولادت حضرت
هنگام ولادت آن حضرت، پیامبر صلّی الله علیه و آله در سفر بودند. امیر المؤمنین علیه السلام برای نامگذاری این مولود فرمودند :
«بر پیامبر صلّی الله علیه و آله سبقت نمی گیرم».
تا آن که حضرت آمدند و منتظر وحی شدند. جبرئیل نازل شد و عرض کرد :
خداوند سلام می رساند و می فرماید : «این دختر را زینب نام بگذار، چه این که این نام را در لوح محفوظ نوشته ایم».
پیامبر صلّی الله علیه و آله حضرت زینب علیها السلام را طلب کرده بوسیدند و فرمودند :
«وصیّت می کنم به حاضرین و غایبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید، که همانا وی به خدیجه کبری علیها السلام مانند است».
سکینه و وقار آن حضرت را به خدیجه کبری علیها السلام و عصمت و حیائش را به فاطمه زهرا علیها السلام و فصاحت و بلاغتش را به علی مرتضی علیه السلام و حلم و بردباریش را به حسن مجتبی علیه السلام و شجاعت و قوّت قلبش را به حضرت سیّد الشهدا علیه السلام همانند نموده اند. (7)
ابن حَجَر در اصابة و ابن اثیر در اسد الغابة در حالات آن حضرت نوشته اند :
در مجلس یزید لعنت الله علیه حضرت زینب علیها السلام کلماتی فرمودند که دلالت بر قوّت قلب آن حضرت دارد. (8)
آن حضرت در کَرَم و بصیرت و حِلم مشهور خاندان بنی هاشم و عرب بوده، و بین جمال و جلال، سیرت و صورت و اخلاق و فضیلت جمع کرد.
شب ها در عبادت بود و روزها روزه و او به اهل تقوی معروف بود. (9)
📚 منابع :
1. عقیلة بنی هاشم علیها السلام : ص 5. و ... .
2. ریاحین الشریعة : ج 3، ص 33.
3. مستدرک سفینة البحار : ج 5، ص 413. و ... .
4. تقویم الأئمة علیهم السلام : ص 79.
5. ریاحین الشریعة : ج 3، ص 33.
6. همان : ج 3، ص 46، 207. و ... .
7. همان : ج 3، ص 38.
8. اسد الغابة : ج 5، ص 469. الاصابة : ج 8، ص 166.
9. وفیّات الائمة علیهم السلام : ص 441 ـ 440. و ... .
#اهل_حبشه
#زبان_مادری
#علم_امام
#دریا
در روایتی نقل شده:
سی نفر از حبشه خدمت امام کاظم علیه السلام رسیدند.
حضرت با آنها به زبان مادریشان شروع به صحبت کرد.
همه تعجب کردند.
حضرت فرمودند:
اینکه جای تعجب ندارد.
آنچه دیدید مثل این است که پرندهای با منقارش قطرهای آب از دریا بردارد.
آیا چیزی از دریا کم میشود؟!
فَإِنَّ الْإِمَامَ بِمَنْزِلَةِ الْبَحْرِ لَا يَنْفَدُ مَا عِنْدَهُ، وَ عَجَائِبُهُ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ،
امام مثل دریاست!
داشتههای او هرگز تمام نمیشود،
کارهای شگفتانگیز امام از شگفتیهای دریا هم بیشتر است.
قرب الإسناد ص ۳۳۶.
الخرائج، ج۱، ص۳۱۳.
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#سگ_درون
#همه_انسانها
#میل_به_شرّ
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِنَّ لِكُلٍّ كَلَباً يَبْغِي اَلشَّرَّ فَاجْتَنِبُوهُ يَكْفِكُمُ اَللَّهُ قَوْماً فَاجْتَنِبُوا بِغَيْرِكُمْ
حضرت امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : هرکس در وجود خود سگی دارد که بهدنبال شرّ است، از آن دوری کنید تا خداوند شما را از شرّ دیگران کفایت کند؛
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۳۵۰
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#نشانه
#شراکت_شیطان
#فحاش
#بددهن
عَنْ أَبِي عَبْداللَّه علیه السلام قال: مِنْ عَلَامَاتِ شِرْكِ الشَّيْطَانِ الَّذِي لَا يُشَكُّ فِيهِ أَنْ يَكُونَ فَحَّاشاً لَا يُبَالِي مَا قَالَ وَ لَا مَا قِيلَ فِيه
امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : از نشانه های شرکت شیطان (در نطفه) که شکی در آن نیست این است که شخص فحّاشی باشد که نسبت به آنچه می گوید و آنچه به او گفته می شود باکی ندارد!
الكافي ج۲ص۳۲۳
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#فاطمیه #سوالی_از_امام_رضا_علیه_السلام_درباره_شیخین
قال الرِّضا علیهالسلام _وقد لَزم بِلجامِ دابَّتِه رَجل مِن وُلدِ خالِد یَابن رسول اللهِ! ما تَقول فیهِما؟_
فَقالَ: یا هذا! قُل سبحان الله والحمدلله ولاإلهإلّاالله والله أکبر.
قُلتُ: يَابنَ رَسولِ الله، أنتَ حجةالله على خلقه في أرضه أسئلكَ فلا تجيبُني؟!
فقال:
یا هذا لنا أمٌّ صالحةٌ خرجت من الدنيا وهي عليهما ساخطةلم يأتنا كتابهما إلينا بالرضا عنهما.
حضرت فرمودند:
«ای مرد! بگو: سبحانالله، والحمدلله، ولااله الاالله، والله اکبر».
- ای پسررسولخدا، شما حجت خدا برخلق او در زمین هستید ومن از شما میپرسم، ولی پاسخ مرا نمیدهید؟!
- «ای مرد! ما مادری نیکوکار داریم که از این دنیا درگذشت، در حالی که از آن دو خشمگین بود وهنوز نامهای که بیانگر رضایت خداوند از آنها باشد، به دست ما نرسیده است».
نسخه خطی کتاب مثالب النواصب ابنشهرآشوب
کتابت سال ۸۴۵هـ.
این نسخه درکتابخانه ناصریه_لکنهو، خاندان صاحب عبقات نگهداری میشود.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#ثواب_ماساژ
#روغن_مالی
عَنْ بَشِيرٍ الدَّهَّانِ عَن الإمام جعفر الصادق صلوات الله علیه قَالَ: مَنْ دَهَنَ مُؤْمِناً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ نُوراً يَوْمَ الْقِيَامَةِ.
حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه فرمود :
هر كس به بدن مؤمنى روغن بمالد ، خداوند براى او در ازاى هر مويى ، نورى در روز قيامت مى نويسد.
الكافي (ط - الإسلامية)، ج 6
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#معارف_فاطمی
#شیخ_جعفر
#کاشف_الغطاء
#فاطمیه
#ادغام
میخواهد عزای مرا کم کند؟؟؟؟؟
استاد بزرگوار آقای شیخ مرتضی مقتدایی - از علمای کنونی شهر مقدسه قم - در درس خارج فقه خود، بیان نمودند:
در سال ۱۳۵۰ «هش» در يك سفر به مكه مشرف شدم و در آنجا «آقای شیخ علی آلکاشفالغطاء»، نوه مرحوم شیخ جعفر کاشفالغطاء - که در حدود ۲۰۰ سال قبل، از مراجع بزرگ شیعه بودهاند - را دیدم.
ایشان به بنده گفت: مرحوم شیخ جعفر کاشفالغطاء یک وقت به این فکر میافتد که دو جلسه و دو مراسم عزاگرفتن، برای فاطمه زهرا سلاماللهعلیها، موجب این میشود که مثلاً جمعیت در جلسات کم بشود؛ یک عده این تاریخ (فاطمیه اول) را مراسم بگیرند و یک عده آن تاریخ (فاطمیه دوم) را مراسم بگیرند. اگر یکجا بشود، اجتماعات بیشتر شده و رونق جلسات بالاتر میرود؛ به هر حال، شهادت يا ۷۵ روز است يا ۹۵ روز.
بنابراين اگر بعد از تحقیق و بررسی، به این نتیجه رسیدیم که شهادت آن حضرت روی ۷۵ روز يا ۹۵ روز بوده است، همان را اعلام میکنیم و مردم هم تبعیت میکنند؛ در نتیجه سالروز شهادت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها از ترديد خارج شده و رونق جلسات و اجتماعات بیشتر میشود.
روی این فکر، کتابهای متعدد احادیث و غیره را جمع میکند؛ در همان حالی که ایشان مشغول تحقيق بوده، گويا در آخرين مرحله كه نصف شب بوده و نزديك بود به تصميم نهائي برسد، گفتند همان شب مادر ايشان، خواب فاطمه زهرا سلاماللهعلیها را میبیند و این مادر هم هیچ خبري از كار پسرش نداشت که پسرش چنین تصمیمی گرفته و چنین کاری میکند.
میگویند: فاطمه زهرا سلاماللهعلیها (در عالم رؤیا) بر مادر مرحوم كاشفالغطاء وارد شدند با یک حال تغیّر و خشم فرمودند: «این کار چیست که پسرت انجام میدهد!؟ پسر تو میخواهد عزای مردم در شهادت مرا کم کند؟!»
این زن بیدار میشود؛ تعجب میکند که مگر پسرش چکار میکند!؟ شبانه از اتاقش میآید بیرون، میبیند چراغ اتاق مرحوم کاشف الغطاء پسرش روشن است آنوقت شب؛ در اتاق را باز کرده و وارد میشود؛ میبیند کاشف الغطاء كتابهاي زيادي دور خود جمع کرده و مطالعه و تحقیق و بررسی ميکند که شهادت را در یک تاریخ اعلام کند.
این مادر خطاب به مرحوم كاشفالغطاء میگوید: پسرم! چکار میکنی!؟ فاطمه زهرا سلاماللهعلیها از این عمل تو ناراضی است! كاشف الغطاء میگوید: مادر! مگر چه شده است؟ مادر خوابش را نقل میکند؛ ایشان میفهمد که دو تاريخ برای شهادت (و عزای بیشتر) مورد نظر آن حضرت میباشد؛ لذا مرحوم کاشفالغطاء از آن تصمیمش بر میگردد.
درس خارج استاد مقتدایی، به تاریخ ۱۳۸۸/۰۲/۱۶ (با اندکی تلخیص)
کپی شده
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#جنگ_جمل
#جنگ_بصره
#جنگ_با_عثمانیان
ابن ابی الحدید، در شرح نهج البلاغه، پیمانشکنان یا ناکثین را اصحاب جمل دانسته و روایتی را نقل کرده که بر اساس آن، رسول اکرم صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علیه السّلام خبر داده است که با ناکثین و قاسطین و مارقین خواهد جنگید. (ج۱ ص۲۰۱)
نکته قابل توجّه این است که سُنّیان نوشتهاند: در سپاه امیرالمؤمنین علیه السّلام، ۱۳۰ نفر از حاضرین در جنگ بدر، و ۷۰۰ نفر از اصحاب رسول اکرم صلی الله علیه و آله حاضر بودند و به نقلی ۱۵۰۰ نفر. بعنوان نمونه: «شهد مع علي يوم الجمل مائة و ثلاثون بدریا و سبع مائَةٍ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ» (سیر أعلام النبلاء، ط_الحدیث، ج۲ ص۵۱۸)
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#تفسیر
#سایه_سهشاخه_جهنمی
#عطش
#حوض_کوثر
سید شرف الدین استرآبادی رضوان الله علیه روایت میکند حضرت امام صادق علیهالسلام در بیان آیه
{انْطَلِقُوا إِلَىٰ ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ / بروید به سمت سایه سهشاخ جهنم}
(سوره مرسلات / آیه ۳۰)
فرمودند: «زمانی که مردم از عطش قیامت به سوی امیر المومنین علیه السلام پناه آوردند حضرت امیر المومنین علیهالسلام به تکذیبکنندگان ولایتاش میفرماید:
بروید به سمت سایه سهشاخه جهنمی یعنی آن سه نفر فلان و فلان و فلان.
(تاویل الآیات الظاهرة، تالیف سید شرف الدین استرآبادی، صفحه ۷۳۱، چاپ موسسه النشر الاسلامی)
أبي عبد الله عليه السلام أنه قال: إذا لاذ الناس من العطش قيل لهم " انطلقوا إلى ما كنتم به تكذبون " يعني أمير المؤمنين عليه السلام فيقول لهم " انطلقوا إلى ظل ذي ثلاث شعب ". قال: يعني الثلاثة فلان وفلان وفلان .
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#اصحاب
#نفس_خاتمیت
#سوال
#خلقت
مَا صَحَّ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ فَعَلِیٌّ فَقَالَ إِنَّمَا سَأَلْتَنِی عَنِ النَّاسِ وَ لَمْ تَسْأَلْنِی عَنْ نَفْسِی..
وَ قَوْلُهُ صلی الله علیه و آله لِبُرَیْدَةَ لَا تُبْغِضْ عَلِیّاً فَإِنَّهُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ وَ إِنَّ النَّاسَ
خُلِقُوا مِنْ شَجَرٍ شَتَّی وَ خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ شَجَرَةٍ وَاحِدَةٍ
از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد اصحابشان سوال پرسیدند، و در آن میان فردی به آن حضرت گفت: پس علی چه؟
پیامبر صلی الله علیه و آله پاسخ داد: «تو تنها درباره مردمان از من پرسش نمودی و درباره خودم از من پرسشی نکردی. »
این سفارش پیامبر به بریده نیز دلیلی بر این مدعاست.: «با علی دشمنی نورز. چرا که او از من و من از اویم. همه مردم از چند درخت مختلف خلق شده اند ولیکن من و علی از درختی واحد خلق گشتیم. »
بحارالانوار جلد ۲۱، صفحه ۲۸۰
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#ترس_همیشگی
#مومن
#گناه
الْمُؤْمِنُ بَيْنَ مَخَافَتَيْنِ ذَنْبٍ قَدْ مَضَى لَا يَدْرِي مَا صَنَعَ اللَّهُ فِيهِ وَ عُمُرٍ قَدْ بَقِيَ لَا يَدْرِي مَا يَكْتَسِبُ فِيهِ مِنَ الْمَهَالِكِ فَهُوَ لَا يُصْبِحُ إِلَّا خَائِفاً وَ لَا يُصْلِحُهُ إِلَّا الْخَوْفُ.
امام صادق علیهالسلام:
مؤمن میان دو ترس قرار دارد
ترس از گناهی که انجام داده و نمیداند خدا در باره او چه میکند،
و ترس از اینکه عمری باقی مانده و نمیداند چه گناهانی که مایه هلاک او است مرتکب خواهد شد، پس هر صبح (و هر دم) ترسان است، و اصلاح نمیکند او را مگر همین ترس.
الکافی، ج ۲، ص ۷۱
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#شیطانی
#جذب_جن
#ابزارهای_شیطان لعنه الله
#خواب
#دروغ
#تکبر
شیخ صدوق رحمه الله در کتاب "معانی الأخبار" بسندش از امام باقر علیه السلام، از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که ایشان فرمودند:
«شیطان سُرمهای دارد، و "لَعوقی" دارد، و "سَعوطی" دارد؛ سرمهٔ شیطان خواب و کسالت، لعوقش دروغ، و سعوطش تکبّر و غرور است.»
معانی الأخبار، نشر جامعه مدرسین، ص ١٣٩
پینوشت:
«لَعوق» لیسیدن؛ هر چیز آبدارِ با قوام، مثل حلواهای رقیق که با انگشت یا قاشق کمکم آن را بلیسند. «سَعوط» دارویی که در بینی میچکانند، یا چیزی که از راه بینی وارد بدن میکنند. (دهخدا)
شاید بعنوان احتمال بتوان اینگونه گفت که:
همانطور که سرمه را در چشم میکِشند، شیطان خواب را در چشم انسانِ پرخواب و کسل میریزد؛ و همانطور که یک خوراکیِ لیسیدنی را آرام آرام با زبان وارد حلق میکنند، شیطان دروغ را بر زبان شخص کذاب میریزد. (شاید بتوان گفت که چون لیسیدن یک خوراکی برای انسان لذتبخش است، شیطان نیز همانطور بصورت تدریجی لذت دروغ را به دروغگو میچشاند. والله یعلم) و شاید همانطور که وقتی یک چیزی را در بینی میچکانند یا از راه بينی وارد بدن میکنند و بعدش بینی و چهره تغییر حالت میدهد، شیطان تکبر را اینگونه بر شخص متکبر وارد میکند. زیرا انسان متکبر، بیشتر از چهره و حالت رفتارش مشخص است که تکبر دارد. ( که البته این موارد فقط بعنوان احتمال بذهن ناقص حقیر رسید. والله یعلم)
لذا افراد پرخواب، یا دروغگو، یا متکبر، این سه مورد مذکور از شیطان را درون خود جای دادهاند.
برخی هرسه را باهم، و برخی بصورت جُدا دارا هستند.
کپی شده از حرز آسمانی
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#عمر لعنت الله علیه
#ظلم_وسیع
#سنگ
#ریگ
#بیابان
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : اَللَّهُمَّ اِجْزِ عُمَرَ لَقَدْ ظَلَمَ اَلْحَجَرَ وَ اَلْمَدَرَ .
حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : خدايا عمر را به جزای اعمالش برسان پس همانا او بر سنگها و ريگ بيابانها ظلم كرد.
الجمل و النصرة لسيد العترة في حرب البصرة، شيخ مفيد ص71
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#آداب_عطسه
#دعاعطسه
#الحمدلله
#صلوات
ابن ابى عمير از برخى از اصحابش حديث كند كه گفت:
مردى در خدمت حضرت باقر عليه السّلام عطسه زد و گفت:«الحمد للّٰه»
حضرت باقر عليه السّلام جواب عطسۀ او را نداد و فرمود: از حق ما كاست
سپس فرمود: چون يكى از شماها عطسه كرد بگويد:
«الحمد للّٰه رب العالمين و صلى اللّٰه على محمد و أهل بيته». گويد: پس آن مرد آنچنان گفت و حضرت نيز جواب عطسه او را داد.(يعنى باو فرمود: يرحمك اللّٰه).
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ قَالَ:
عَطَسَ رَجُلٌ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ
فَلَمْ يُسَمِّتْهُ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ قَالَ :نَقَصَنَا حَقَّنَا ثُمَّ قَالَ
إِذَا عَطَسَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقُلِ
«اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ اَلْعٰالَمِينَ» وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ قَالَ فَقَالَ اَلرَّجُلُ فَسَمَّتَهُ أَبُو جَعْفَرٍ .
الکافي ج۲ ص۶۵۴
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#فریاد_چهار_بقعه
#طوفان_نوح علیه السلام
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : أَرْبَعُ بِقَاعٍ ضَجَّتْ إِلَی اللَّهِ أَیَّامَ الطُّوفَانِ الْبَیْتُ الْمَعْمُورُ فَرَفَعَهُ اللَّهُ وَ الْغَرِیُّ وَ کَرْبَلَاءُ وَ طُوسُ.
حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : چهار بقعه هستند که در روزهای طوفان نوح به سوی خداوند فریاد بر آوردند: خانه کعبه، که خداوند آن را والامرتبه گرداند؛ و نجف و کربلا و طوس.
بحارالأنوار ج۸۹ ص۱۰۶
وسائل الشیعه ج۱۴ ص۵۶۱
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#قمر_در_عقرب ۱۰-۱۴۰۳:
از ساعت ۳:۵۲ پنجشنبه ۸ آذر ۱۴۰۳
تا ساعت ۱۵:۲۲ شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳
#امام_صادق علیهالسلام فرمودند:
«کسی که در موقع قمر در عقرب، سفر کند یا ازدواج و نکاحی انجام دهد، خیری نمیبیند.»
(کافی، ج۸، ص۲۷۵، ح۴۱۶)
در این بازۀ زمانی کوتاه، بهتر است از انجام کارهایی نظیر #عقد_ازدواج، #انعقاد_نطفه، #سفر و #حجامت پرهیز کنید! و در صورتی که ضرورت دارد و امکان تغییر زمان میسّر نیست، با دادن #صدقه، خواندن #آیت_الکرسی، #توکل به پروردگار کائنات و #توسل به ذوات مقدّسه معصومین علیهمالسلام، خواستار #دفع_بلا شوید.
زمان بعدی: ۵ دی ۱۴۰۳
#طلسم
#جادو
#دمیدن
#شیطانی
مجلسی اول رحمه الله:
"طريق ساحران آنست كه چيزهاى باطل مىخوانند و گِره مىزنند و بر آن مىدمند."
لوامع صاحبقرانى، ج ۴، ص ۱۶۵
در #حرز های روائی و دستورات حدیثی، چنین اعمالی نداریم، این نوع روشها مختص ساحران و شیادان است. اگر کسی در هر لباسی و با هر عنوانی، چنین اعمال و روشی را انجام داد، یقین کنید او ساحرست یا از روش ساحران استفاده میکند، و از امور باطل مدد میگیرد. البته مطلب مذکور، بدین معنا نیست که سِحر فقط در این روش خلاصه میگردد.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_یزید