#دشمن
#خیرخواهی
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :
«خيرخواهى از سوى دشمن، محال است».
«النَّصيحَةُ مِنَ العَدُوِّ مُحالٌ».
معدن الجواهر :ص ٤٩
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#صحبت
#نامحرم
#زن
وَ عَنْ عَلِيٍّ صلوات الله علیه: أَنَّهُ كَانَ نَهَى عَنْ مُحَادَثَةِ النِّسَاءِ
از امیرالمومنین علی صلوات الله علیه نقل شده که آن حضرت از گفتگو با زنان نهی فرمود.
مستدرك الوسائل جلد 14 صفحه 273
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#نیت
#کار_خیر
#خوردن
#آشامیدن
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: يَا أَبَا ذَرٍّ لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْل
ای ابوذر باید که تو را در هر کاری که کنی نیت قربتی باشد (که جمیع کارها را از برای خدا کنی) حتی خواب کردن و چیزی خوردن را.
عین الحیات (مجلسی) صفحه 733
مكارم الاخلاق (طبرسی) صفحه 464
أعلام الدين (دیلمی) صفحه 195
#شاهچراغ
#حجاب_غیرت_شیعه
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#شراب
#عمر_ابوبکر
#تحریم
#انس_بن_مالک
پس از تحریم شراب عده ای هنوز شرب خمر می کردند:
ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس عیش و نوشی راه انداخت و ده تن را به آن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابوبکر بن ابی قحافه اشعاری در مرثیه کفار مشرکین و کشته شدگان کفار در جنگ بدر سرود!
آن ده نفر عبارتند از :
ابوبکربن ابی قحافه٬
عمربن الخطاب٬
ابو عبیده جراح٬
ابی بن کعب٬
سهل بن بیضاء٬
ابو ایوب انصاری٬
ابو طلحه(صاحب خانه و دعوت کننده)٬
ابو دجانه سماک بن فرشه٬
ابوبکربن شغوب
و انس ابن مالک
انس بن مالک که در آن زمان ۱۸ ساله بود و ساقی مجلس! که بیهقی در صفحه ۲۹ جلد ۸ سنن خود از انس بن مالک نقل می کند که:
من در آن روز از همه کوچکتر بودم و ساقی مجلس!!!
ابن حجر در فتح الباری جلد دهم صفحه 30
#اشک
#مصائب
#فاطمیه
#محرم
#شیعه
#شریک
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
"رَحِمَ اَللَّهُ شِيعَتَنَا شِيعَتُنَا وَ اَللَّهِ اَلْمُؤْمِنُونَ فَقَدْ وَ اَللَّهِ شَرِكُونَا فِي اَلْمُصِيبَةِ بِطُولِ اَلْحُزْنِ وَ اَلْحَسْرَةِ."
رحمت خداوند بر شیعیان ما که مؤمن واقعیاند، به خدا قسم آنان شریک مصیبت ما هستند، در طول حزن و اندوه فراوان و دائمی.
ثواب الاعمال، انتشارات شریف رضی، ص ۲۱۷
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#نائبه
#زینب_کبری علیهاالسلام
#سلیل علیهاالسلام
#نائب
أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى حَكِيمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا أُخْتِ أَبِي الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ (علیه السلام) فِي سَنَةِ اثْنَتَيْنِ وَ ثَمَانِينَ بِالْمَدِينَةِ فكَلَّمْتُهَا مِنْ وَرَاءِ الْحِجَابِ وَ سَأَلْتُهَا عَنْ دِينِهَا فَسَمَّتْ لِي مَنْ تَأْتَمُّ بِهِ ثُمَّ قَالَتْ فُلَانُ بْنُ الْحَسَنِ (علیه السلام) فَسَمَّتْهُ فَقُلْتُ لَهَا جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكِ مُعَايَنَةً أَوْ خَبَراً فَقَالَتْ خَبَراً عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) كَتَبَ بِهِ إِلَى أُمِّهِ فَقُلْتُ لَهَا فَأَيْنَ الْمَوْلُودُ فَقَالَتْ مَسْتُورٌ فَقُلْتُ فَإِلَى مَنْ تَفْزَعُ الشِّيعَةُ فَقَالَتْ إِلَى الْجَدَّةِ أُمِّ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) فَقُلْتُ لَهَا أَقْتَدِي بِمَنْ وَصِيَّتُهُ إِلَى الْمَرْأَةِ فَقَالَتْ اقْتِدَاءً بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (علیه السلام) أَوْصَى إِلَى أُخْتِهِ زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (سلام الله علیها) فِي الظَّاهِرِ وَ كَانَ مَا يَخْرُجُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ مِنْ عِلْمٍ يُنْسَبُ إِلَى زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيٍّ تَسَتُّراً عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ثُمَّ قَالَتْ إِنَّكُمْ قَوْمٌ أَصْحَابُ أَخْبَارٍ أَ مَا رَوَيْتُمْ أَنَّ التَّاسِعَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) يُقْسَمُ مِيرَاثُهُ وَ هُوَ فِي الْحَيَاةِ.
🔸احمد بن ابراهيم گويد: در مدينه بر حضرت حكيمه دختر امام جواد و خواهر امام هادى (سلام الله علیها) در سال دويست و شصت و دو وارد شدم و از پشت پرده با او سخن گفتم و از دينش پرسيدم ؛ کسی که پیشوایی و امامت با اوست را برای من نام برد؛ سپس فرمود: فلان بن الحسن و نام او را برد.
به او گفتم: خداوند مرا فدایت گرداند! آيا او را مشاهده كرده اى و يا آنكه خبر او را شنيده اى؟
فرمود: خبر او را از ابو محمّد (امام حسن عسکری علیه السلام) شنيده ام و آن را براى مادرش نوشته بود
به او گفتم: پس مولود كجاست؟
فرمود: پنهان است
گفتم: پس شيعه به چه كسى پناه برد؟ (مراجعه كند) فرمود: به جدّه او مادر ابو محمّد (حضرت سلیل سلام الله علیها)
به او گفتم: آيا به كسى اقتدا كنم كه به زنى وصيّت كرده است؟
فرمود: به حسين بن علىّ (علیه السلام) اقتداء كرده است زيرا حسين بن علی در ظاهر به خواهرش زينب بنت علی بن ابی طالب (سلام الله علیها) وصيّت كرد و دستورات علىّ بن الحسين (علیه السلام) به خاطر حفظ جانش به زينب دختر علی نسبت داده میشد.
سپس فرمود: همانا شما اهل اخباريد آيا براى شما روايت نشده است كه نهمين از فرزندان حسين (حضرت مهدی علیه السلام) ميراثش تقسیم می شود در حالی که او زنده است؟
كمال الدين و تمام النعمة/ج2/ص501
اثبات الوصية/ص271
بهجة النظر/ص149
حضرت سلیل سلام الله علیها، همسر امام هادی علیه السلام و مادر امام حسن عسکری علیه السلام و مادربزرگ حضرت مهدی علیه السلام می باشد
#زینب_کبری علیهاالسلام
#مازنی
#همسایه
#زیارت
یحیی المازنی میگوید ؛
من مدّت زیادی همسایه أمير المؤمنين علیه السّلام بودم و منزل ما نزدیک خانهای بود که حضرت زینب سلام الله عليها در آن ساکن بود. به خدا قسم در این مدّت نه من زینب را بیرون دیدم و نه صدایش را از داخل خانه شنیدم و هر وقت میخواست به زیارت قبر شریف جدّش رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ مشرّف شود ، شبانه از منزل خارج میشد در حالی که إمام حسن علیه السّلام در طرف راست او و إمام حسین علیه السّلام در طرف چپش و أمیر المؤمنین علیه السّلام در جلو او حرکت میکردند ، و هنگامیکه حضرت زینب به قبر شریف رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ نزدیک میشد أمیر المؤمنين علیه السّلام جلوتر میرفت و نور چراغی را که بالای سر پیامبر خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ بود کمتر مینمود . إمام مجتبی علیه السّلام علّت این کار را از آن حضرت سؤال نمود ، حضرت در جواب فرمود میترسم کسی زیارت آمده باشد و نگاهش به خواهرت زینب بیفتد.
زينب الكبری ۱ / ۲۲
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#انذار_زینبی_به_یزید_زنازاده
#خُطبَةُ_زَينَبَ صلوات الله عليها في #مَجلِسِ_يَزيدَ لعنت الله علیه
قالت سیدتنا و مولاتنا زینب صلوات الله علیها: وَ تَهْتِفُ بِأَشْیَاخِکَ زَعَمْتَ أَنَّکَ تُنَادِیهِمْ فَلَتَرِدَنَّ وَشِیکاً مَوْرِدَهُمْ وَ لَتَوَدَّنَّ أَنَّکَ شَلَلْتَ وَ بَکِمْتَ وَ لَمْ یَکُنْ قُلْتَ مَا قُلْتَ وَ فَعَلْتَ مَا فَعَلْتَ
حضرت زینب صلوات الله علیها در مجلس یزید ملعون پس از جنایات آن زنازاده فرمود:
اکنون بزرگان و گذشتگان خود را صدا می زنی. طولی نمی کشد که تو نیز در جایگاه آنان وارد خواهی شد. در آن موقع حتما دوست خواهی داشت که کاش #شل و #لال بودی و آنچه را که گفته بودی نمی گفتی و این اعمالی را که انجام داده ای، انجام نمی دادی.
اللهوف على قتلى الطفوف صفحه 183
العوالم صفحه 434
وفيات الأئمة صفحه 457
أعيان الشيعة جلد 7 صفحه 139
ثمرات الأعواد جلد 2 صفحه 35
بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء جلد 45 صفحه 134
مقتل الحسين عليه السلام (مقرم) صفحه 358
زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد صفحه 488
منتهی الآمال
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#عقیله
#امامت
#ولایت
26.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رسانه
#طلسم
#جادو
#دعوا_خانوادگی
اگر زندگی و آرامش خود و عزیزانتون رو دوست دارید این کلیپ رو ببینید و بازنشرش کنید.
متاسفانه #سواد و #آگاهی ما نسبت به #جنگ_رسانه و ترورهای #بیولوژیک خیلی کمِ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفاف
#حیاء
#حجاب
قال امیرالمومنین صلوات الله علیه: وَ صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَ الْعَفَافُ عَجَباً
امیرالمومنین صلوات الله علیه در پیش بینی آینده می فرماید:
مردم به گناه افتخار مى كنند و از پاكدامنى در شگفتى و تعجب فرو مىروند.
نهج البلاغه خطبه 108
#حجاب_غیرت_شیعه
#حجاب_غیرت_شیعه
#حجاب_غیرت_شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات الله علیک یا اباعبدالله المظلوم
ممنونتم سید بزرگوار
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۰ آذر ۱۴۰۱
#حدیث
#زیارت
#کربلا
دعای خیر حضرات معصومین علیهم السلام
ابن سنان مي گويد:
در محضر مبارك حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه عرض كردم:
فدايت شوم پدر بزرگوارتان راجع به حجّ مى فرمودند:
در مقابل هر درهمى كه شخص انفاق مى كند هزار درهم منظور مى شود.
اكنون بفرمائيد كه چه اجر و ثوابى است براى كسى كه در سفر زيارت پدرتان حضرت امام حسين صلوات الله عليه انفاق نمايد؟
حضرت فرمودند:
اى ابن سنان ، در مقابل هر درهمى كه شخص انفاق كند هزار و هزار و...( و همين طور شمردند تا به ده هزار رسيد)، منظور مى گردد و به همين مقدار درجه اش را بالا مى برند و رضايت و خشنودى حق تعالى از وى و دعاي حضرت رسول الله صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و دعاي امير المؤمنين علي صلوات الله عليه و حضرات ائمه هدي عليهم السّلام براى او بهتر از آن مى باشد.
كامل الزيارات باب ٤٦ حدیث٤
گاهی اوقات اگر قرار میبود ارزاق به حسب لیاقتها نازل شود ، امثال حقیر روسیاه ، حقمان سنگ میبود اما از انجای که رزق و روزی ما به قاعده لطف و به عنایت است میبینیم که الحمدلله ، آبرومندانه گذران زندگی میکنیم و محتاج ناکس نیستیم و یکی از آن اسباب عنایت ، بل مِن اعظمها ، بحث زیارت و تواب و اجر و پاداش آن است و العاقلُ یکفیه الاشاره.
#صلوات
#اهلبیت علیهم السلام
#شیعه
عنْ عَمَّارٍ قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) فَقَالَ رَجُلٌ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) یَا هَذَا لَقَدْ ضَیَّقْتَ عَلَیْنَا أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ أَهْلَ الْبَیْتِ خَمْسَهٌ أَصْحَابُ الْکِسَاءِ فَقَالَ الرَّجُلُ کَیْفَ أَقُولُ قَالَ قُلِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَنَکُونَ نَحْنُ وَ شِیعَتُنَا قَدْ دَخَلْنَا فِیهِ
عمار گوید نزد امام صادق (صلوات الله علیه) بودم که مردی گفت: خدایا بر محمد و اهل بیت محمد صلوات فرست
پس امام صادق (صلوات الله علیه) به او فرمود: ما را در این دعا نیاوردید؛ آیا نمی دانی که اهل بیت پنج تن آل عبا هستند.
آن مرد پرسید: چطور بگویم؟حضرت فرمود: بگو اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ (خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد)
تا ما و شیعیانمان نیز مشمول این صلوات شویم
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 91 صفحه 59 حدیث 39
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعَنْ اعدائَهمْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات الله علیک یا امیرالمومنین
ممنونتم زائر
صبح جمعه۱۱ آذر ۱۴۰۱
#مناظره
#ابن_طیار
#دعا
ابوجعفر احول میگوید:
امام صادق صلوات الله علیه فرمود:
ابن طیار چه کار میکند؟
عرض کردم: از دنیا رفت
فرمود: خدا او را رحمت کند شادمانی و شادابی نصیبش باشد از ما اهل بیت سرسختانه دفاع می کرد و برای ما مناظره میکرد.
اختیار معرفه الرجال: ص ۶۳۸ ح ۶۵۲
اقایون
در دفاع از امام زمان صلوات الله علیه کم نذاریم ، این اقا غریبه ، مظلومِ.
سالها چشم انتظاره
یاد بگیریم مناظره کنیم ، از حقوق اهلبیت علیهم السلام دفاع کنیم.
#سرزنش
#مومن
#ابتلاء
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ: مَنْ عَيَّرَ مُؤْمِناً بِذَنْبٍ لَمْ يَمُتْ حَتَّى يَرْكَبَهُ
امام صادق صلوات الله علیه: هرکس مومنی را بر انجام دادن گناهى سرزنش كند ، نمى ميرد تا آن كه خود آن گناه را مرتكب شود.
الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 356 بَابُ التَّعْيِيرِ حدیث 3
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#شیطان
#جذب_جن
#خشم
#عصبانیت
در روایتی امام محمد باقر علیه السّلام فرمودند: خشم و غضب جرقهای است از جانب شیطان که در قلب انسان بر میافروزد. وقتی یکی از شما خشم میگیرد چشمش سرخ میشود و رگهایش باد میکند و شیطان در بدنش داخل میشود؛ اگر از این حالت بر خود میترسید، هنگام غضب روی زمین بنشینید ( یا به زمین بچسبید یا سجده کنید ) که بدین سبب، پلیدی شیطان از شما دور شود.
الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢ ص ٣٠۴
این جرقه سبب ایجاد حرارت شدید در خونِ قلب میشود و بعد به رگها میرسد، سپس مانند دود آتش که بالا میرود، به صورت و مغز میرسد و چهره را تغییر میدهد. لذا چشم را سرخ و چهره را بر افروخته مینماید. در نتیجه شیطان مسلط شده و شخص خشمگین، رفتارش مانند افراد مجنون میشود، چون کنترل خود را از دست داده است. ( مرآة العقول، ج ١٠ ص ١۵٣ )
#امام_عصر
#فساد
#خلایق
علّامه محمّد تقى مجلسى ( مجلسی اول ) رَحِمَه الله مینویسد ؛
..... أحكام إلهى متغيّر شده است بحیثیتی كه بغير از شمشير حضرت صاحب الأمر صلوات الله عليه إصلاحِ اين فساد نميتواند كرد ، و هر چند سعى در إصلاح كنند عين فساد ميشود ، چون نشو و نماى عالميان بر باطل شده است و به اين عادت شده ، و هر خوبى در نظر ايشان بد شده است و هر بدى خوب شده است. حقّ سبحانه و تعالى ظهور آن حضرت را نزديك گردانَد و اگر مرگ دست داده باشد بفضل خود زنده گردانَد كه همگى به اين سعادت فائز گردیم ، بجاه محمّد و عترته الطّاهرين.
لوامع صاحبقرانى ۵ / ۴۹۶
#حجاب_غیرت_شیعه
#دلنوشته
سلام علیکم
عرض ادب و احترام دارم خدمت اعزه کانال
دوشنبه پانزدهم آذر ۱۴۰۱ هجری شمسی ، مصادف با #چهلمین روز درگذشت شهید مظلوم #هادی_چاکسری ست.
#هادی_چاکسری ؛ #مهندسی_باادب و یک #نوکر_باوفا برای حضرات معصومین علیهم السلام بود که در شامگاه #پنجشنبه_پنجم_آبان در حالی که در پیاده رو حرکت میکرده توسط یکی از اغتشاشگرها از پشت سر با اصابت یک گلوله به شهادت میرسد.
اغتشاشگرهای که با شعار #زن_زندگی_آزادی ، سلب آسایش و امنیت کرده و سبب ترویج بی بندوباری و هرزگی در اجتماع شدند.
خون مهندس #هادی _چاکسری ؛ برای هیچکس مهم نبود و گرنه بمثل #مهسا_امینی هشتک به راه انداخته و ...
ای کاش #هادی_چاکسری ، سپاهی یا لااقل بسیجی میبود تا بمثل سایر سپاهی ها و بسیجی ها ظرف مدت کوتاهی قاتلش شناسایی و به دست قاضی و محکمه سپرده میشد.
بسیاری از درد دلها رو در دل نگاه داشته و برای روز رستاخیز ذخیره کرده ام و فقط به این مقدار بسنده میکنم که
تمامی افرادی که با هشتک #مهسا_امینی و شعار کثیف #زن_زندگی_آزادی بلوا بپا کردند در خون مهندس #هادی_چاکسری و امثال او ، شریکند و شک نکنند که هر زنی کشف حجاب کند و هر جوانی به گناه آغشته گردد ، در نامه اعمال انها ثبت و ضبط خواهد شد .
کسی در ذهنش نگوید چه کشف حجابی ؟مگر چه اتفاقی افتاده ؟ حالا چند نفر هم سر برهنه کرده اند و مهم نیست . لطفا دقت کنیم که الان فصل آذر و هوا تقریبا سرد است ، آثار مخرب کشف حجاب و پوششهای ناهنجار در بهار ۱۴۰۲ نمایان خواهد شد که برای هر اقدام و مقابله ای دیر خواهد بود . بهار که هوا رو به گرمی رفت آماده دیدن لباسها و قیافه های باشیم که ...
وقتی آتش شهوات جوانها تحریک شد و به خرمن ایمان و اعتقادشان افتاد ، آن زمان است که دست گزیده و کاسه چه کنم چه کنم به دست خواهیم گرفت....
ای اهل ایمان
ای محبین
ای شیعیان
بفکر راهکاری برای مقابله با بی حجابی و ترویج شهوترانی باشیم.
والسلام علی من اتبع الهدی
فداء الحسین علیه السلام
۱۳ آذر ۱۴۰۱
#ایمان
#مستقر
#مستودع
#زبیر
وَ هُوَ الَّذِي أَنشَأَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ ﴿سورة الأنعام ٩٨﴾
و اوست که شما را از یک تن آفرید، برخی [از شما] استقرار یافته و برخی به ودیعت نهاده ؛ ما آیات خود را برای قومی که می فهمند، بیان کردیم.
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ،عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)،قَالَ: قُلْتُ: وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وٰاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ قَالَ:«مَا يَقُولُ أَهْلُ بَلَدِكَ الَّذِي أَنْتَ فِيهِ؟». قَالَ:قُلْتُ:يَقُولُونَ:مُسْتَقَرٌّ فِي الرَّحِمِ،وَ مُسْتَوْدَعٌ فِي الصُّلْبِ. فَقَالَ:«كَذَبُوا،الْمُسْتَقَرُّ:مَا اسْتَقَرَّ الْإِيمَانُ فِي قَلْبِهِ فَلاَ يُنْزَعُ مِنْهُ أَبَداً،وَ الْمُسْتَوْدَعُ:اَلَّذِي يُسْتَوْدَعُ الْإِيمَانُ زَمَاناً ثُمَّ يُسْلَبُهُ،وَ قَدْ كَانَ الزُّبَيْرُ مِنْهُمْ».
ابو بصیر روایت می کند از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد قول الهی (و اوست که شما را از یک تن آفرید، برخی استقرار یافته و برخی به ودیعت نهاده) پرسیدم.
امام باقر (صلوات الله علیه) فرمود اهل سرزمینی که تو در آن هستی چه می گویند؟ گفتم می گویند منظور از مستقر، وجود آدمي در رحِم و منظور از مستودع، وجود او در صُلب است. (امام) فرمود: دروغ گفتند. مستقر يعني كسي كه ايمان در دلش پايدار گشته و هرگز از او جدا نشود و مستودع كسي است كه ايمان را براي مدّتي به امانت گرفته، سپس آن را از دست ميدهد. و زبير از جمله ی اينان بود.
تفسیر البرهان جلد 2 صفحه 458
تفسير العيّاشي جلد 1 صفحه 371
تفسیر کنز الدقائق جلد 4 صفحه 403
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 66 صفحه 222
#حجاب_غیرت_شیعه