eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
علی علیه‌السلام در مسجد در حال عبادت بودند که وقت افطار شد. مولا سفره خود را باز کردند و به پیرمرد غریبی که نزدیک ایشان بود تعارف کردند. اما پیرمرد غریب، نتوانست از غذای خشک و ساده امام چیزی بخورد. پس غذایی که به او تعارف شده بود را در پارچه‌ای گذاشت و از مسجد بیرون رفت؛ پیرمرد غریب، کوچه به کوچه می‌گشت تا به خانه‌ای برسد که غذای خوبی داشته باشد و خود را سیر کند. تا این که به خانه علیه‌السلام رسید‌. وارد منزل شد و از غذای آن‌ها خورد. وقتی سیر شد، غذای خشک آن پیرمرد را از پارچه درآورد و به امام حسن علیه‌السلام نشان داد و گفت: در مسجد، پیرمرد غریبی را دیدم که از این عذای خشک می‌خورد. به من هم داد ولی اصلا از گلویم پایین نرفت. دلم به حالش سوخت. از غذای خود بدهید تا برای او نیز ببرم. امام حسن علیه‌السلام به گریه افتادند و فرمودند: آن پیرمرد، امیرالمومنین علی علیه‌السلام، پدر ماست! ینابیع الموده، صفحه ۱۷۴ .
امام حسن علیه السلام و علیه السلام را با نسنجیم امام حسن علیه السلام فرمود: جایی که من امام ازجانب خدا هستم، نباید نظر و رفتار من که صلح باشد یا جنگ،حمل بر بی خردی و خونسردی شود،حتی اگر حکمت ان برای دیگران روشن نباشد. الطرائف 196 همچنین است جنگ سیدالشهدا علیه السلام،چنان که خود حضرت به اجنه ای که قصد یاری ایشان را داشتند، فرمودند: اگر من سر جایم بنشینم،پس مردم چگونه امتحان شوند؟ بخدا سوگند ما بیش از شما توان نابودی انان راداریم،اما ما باید مردم را امتحان کنیم(تا دوست و دشمن ما مشخص شود) و ایه شریفه ٨ سوره انفال را قرائت نمودند. لهوف 41
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْحَسَنِ اَلْمُجْتَبَى صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ كَرَمَهُ. حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه می فرمایند : هر كه احسان هاى خود را بر شمرد ، بخشندگى خويش را از بين برده است. بحار الأنوار: 78/113/7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴۰۳ از ساعت ۱۲:۳۵ چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۲۲ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ علیه‌السلام فرمودند: «کسی که در موقع قمر در عقرب، سفر کند یا ازدواج و نکاحی انجام دهد، خیری نمی‌بیند.» (کافی، ج۸، ص۲۷۵، ح۴۱۶) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسعد الله ایامکم
هفدهم و سالروز سقط شدن حمیراء بر همه فاطمیون تبریک و تهنیت
امام صادق عليه‌السلام فرمودند: أَعْلَمَ حَفْصَةَ أَنَّ أَبَاهَا وَ أَبَا بَکْرٍ یَلِیَانِ الْأَمْرَ فَأَفْشَتْ إِلَی عَائِشَةَ فَأَفْشَتْ إِلَی أَبِیهَا فَأَفْشَی إِلَی صَاحِبِهِ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ،حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر امارت و خلافت را بدست می‌گیرند، حفصه این سرّ را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت: و ابوبکر هم به عمر گفت. فَاجْتَمَعَا عَلَی أَنْ یَسْتَعْجِلَا ذَلِکَ عَلَی أَنْ یَسْقِیَاهُ سَمّا پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد،رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را مسموم کنند. الصراط المستقیم، بیاضی، ج٣، ص١۶٨؛ بحارالانوار ج ٢٢، ص ٢۴۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وامصیبتا😱 لطفاً پس از تماشا فروارد کنید تا همه بفهمند چه اتفاقاتی داره میوفته ودشمنان پشت پرده چه کارهایی برعلیه ملتها می کنند. 🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام فرمودند: گریه بر مصائب امام حسین علیه السلام سبب می‌شود که هنگام مرگ، ملک الموت، مهربان‌تر و رحيم‌تر از مادر به فرزندش گردد. قَالَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ... وَ لَمَلَكُ اَلْمَوْتِ أَرَقُّ عَلَيْكَ وَ أَشَدُّ رَحْمَةً لَكَ مِنَ اَلْأُمِّ اَلشَّفِيقَةِ عَلَى وَلَدِهَا. کامل الزيارات، ص ۱۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام در احوال آخرالزّمان فرمودند: در آن زمان می‌بینی دل مردم سخت شده و ديدگانشان خشكيده و ياد خدا بر آنها گران است؛ و می‌بینی حرام خوردن پديدار شده و در آن با يكديگر رقابت مى‏‌كنند. قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ... وَ رَأَيْتَ  قُلُوبَ اَلنَّاسِ قَدْ قَسَتْ وَ جَمَدَتْ أَعْيُنُهُمْ وَ ثَقُلَ اَلذِّكْرُ عَلَيْهِمْ وَ رَأَيْتَ اَلسُّحْتَ قَدْ ظَهَرَ يُتَنَافَسُ فِيهِ. الکافی، ج ۸ ، ص ۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول : صد مرتبه : اَسْتَغْفِرُاللهَ رَبّي وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ. دوم : صد مرتبه : اَللّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ. سوم : بخواند دعاء : يا ذَاالَّذي كانَ قَبْلَ كُلِّشَيْء ، ثُمَّ خَلَقَ كُلَّشَيْء ، ثُمَّ يَبْقي وَيَفْني كُلُّشَيْء ، يا ذَا الَّذي لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيءٌ ، وَيا ذَاالَّذي لَيْسَ فِي السَّماواتِ الْعُلي ، وَلا فِي الاَْرَضينَ السُفْلي ، وَلا فَوقَهُنَّ وَلا تَحْتَهُنَّ وَلا بَيْنَهُنَّ اِلهٌ يُعْبَدُ غَيْرُهُ ، لَكَ الْحَمْدُ حَمْداً لا يَقْوي عَلي اِحْصآئِهِ اِلاّ اَنْتَ ، فَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمِّد ، صَلوةً لا يَقْوي عَلي اِحْصآئِها اِلاّاَنْتَ. چهارم : بخواند : اَللَّهُمَّ اْجْعَلْ فيما تَقْضي وَتُقَدِّرُ مِنَ الاَْمْرِ الْمَحْتُومِ ، وَفيما تَفْرُقُ مِنَ الاَْمْرِ الحَكيمِ في لَيْلَةِ الْقَدْرِ ، وَفِي الْقَضآءِ الَّذي لايُرَدُّ وَلا يُبَدَّلُ ، اَنْ تَكْتُبَني مِنْ حُجّاجِ بَيْتِكَ الْحَرامِ ، الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ ، الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمُ ، الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ ، الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئاتُهُمْ ، وَاجْعَلْ فيما تَقْضي وَتُقَدِّرُ ، اَنْ تُطيلَ عُمْري ، وَ تُوَسِّعَ عَلَيَّ في رِزْقي ، وَ تَفْعَلَ بي كَذا وَكَذا، و به جای اين كلمه (کذا و کذا) حاجت خود را ذكر كند. مفاتیح الجنان،باب اعمال .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول : است علاّمه مجلسی فرموده كه : غسل اين شب ها را مقارن غروب آفتاب كردن بهتر است كه نماز شام را با غسل بكند. دوم : نماز است در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحيد بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ بگويد. در روايت نبوی صلی الله عليه و آله است  كه از جای خود بر نخيزد تا حق تعالی او را و پدر و مادرش را بیآمرزد. سوم : قرآن مجيد را بگشايد و بگذارد در مقابل خود و بگويد : اَللَّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ وَ ما فيهِ ، وَفيهِ اسْمُكَ الاَْكْبَرُ ، وَ اَسْمآؤُكَ الْحُسْني ، وَ ما يُخافُ وَ يُرْجي اَنْ تَجْعَلَني مِنْ عُتَقآئِكَ مِنَ النّارِ ؛ پس هر حاجتی كه دارد بخواهد. چهارم : آن كه قرآن شريف را بگيرد و بر سر بگذارد و بگويد : اَللَّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآنِ ، وَ بِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ ، وَ بِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِن مَدَحْتَهُ فيهِ ، وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ. پس ده مرتبه بگويد : بِكَ يا اَللهُ و ده مرتبه : بِمُحَمَّد و ده مرتبه : بِعَليٍّ و ده مرتبه : بِفاطِمَةَ و ده مرتبه : بِالْحَسَنِ و ده مرتبه : بِالْحُسَيْنِ و ده مرتبه : بِعَلِيّ بْنِ الْحُسَيْنِ و ده مرتبه : بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ و ده مرتبه : بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد و ده مرتبه : بِمُوسَي بْنِ جَعْفَر و ده مرتبه : بِعَلِيِّ بْنِ مُوسي و ده مرتبه : بِمُحَمَّدِبْنِ عَلِيٍّ و ده مرتبه : بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّد و ده مرتبه : بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ و ده مرتبه : بِالْحُجَّةِ پس هر حاجت كه داری طلب كن. پنجم : زيارت كند امام حسين عليه السلام را در خبر است كه چون شب قدر می شود منادی از آسمان هفتم ندا می كند از بُطنان عرش كه حقّ تعالی آمرزيده هر كه را كه به زيارت قبر حُسين عليه السلام آمده. ششم : احيا بدارد اين شب ها را همانا روايت شده هركه احيا كند شب قدر را گناهان او آمرزيده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگينی كوه ها و كف دريا ها باشد. هفتم : صد ركعت نماز كند كه فضيلت بسيار دارد و افضل آن است كه در هر ركعت بعد از حمد ده مرتبه توحيد بخواند. هشتم : بخواند : اَللّهُمَّ اِنّي اَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً ، لا اَمْلِكُ لِنَفْسي نَفْعاً وَلا ضَرّاً ، وَلااَصْرِفُ عَنْها سُوءاً ، اَشْهَدُ بِذلِكَ عَلي نَفْسي ، وَاَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتي ، وَقِلَّةِ حيلَتي ، فَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد ، وَاَنْجِزْ لي ماوَعَدْتَني ، وَ جَميعَ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ في هذِهِ اللَّيْلَةِ ، وَاَتْمِمْ عَلَيَّ ما اتَيْتَني فَاِنّي عَبْدُكَ الْمِسْكينُ الْمُسْتَكينُ ، الضَّعيفُ الْفَقيرُ الْمَهينُ ، اَللَّهُمَّ لا تَجْعَلْني ناسِياً لِذِكْرِكَ فيما اَوْلَيْتَني، وَلا غافِلاً لاِِحْسانِكَ فيـما اَعْطَيْتَني ، وَلا ايِساً مِنْ اِجابَتِكَ ، وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّي ، في سَرّآءَ اَوْ ضَرّآءَ ، اَوْ شِدَّة اَوْ رَخآء ، اَوْ عافِيَة اَوْ بَلاء ، اَوْ بُؤْس اَوْ نَعْمآءَ ، اِنَّكَ سَميعُ الدُّعآءِ. و اين دعا را كفعمی از امام زين العابدين عليه السلام روايت كرده كه در اين شب ها می خوانده در حال قيام و قعود و ركوع و سجود و علاّمه مجلسي فرموده كه : بهترين اعمال در اين شب ها طلب آمرزش و دعا از برای مطالب دنيا و آخرت خود و پدر و مادر و خويشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ايشان است و اَذْكار و صلوات بر محمد و آل محمد عليهم السلام آنچه مقدور شود و در بعضی از روايات وارد شده است كه دعاء جوشن كبير را در اين سه شب بخوانند ، و روايت شده كه خدمت حضرت رسول صلی الله عليه و آله عرض شد كه اگر من درک كنم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود عافيت را. مفاتیح الجنان .
صلوات الله و سلامه علیک یا عطشان ممنونتم مومن
عَنْ اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لَا تَخْفَى عَلَيْنَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ يَطُوفُونَ بِنَا فِيهَا حضرت امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : همانا شب قدر از ما مخفی نمی ماند ؛ قطعا ملائکه در آن شب به دور ما می گردند و طواف می کنند. بصائر الدرجات/ج‏1/ص221 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏94/ص13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سُبْحَانَ الَّذِی یُنْشِئُ السَّحابَ الثِّقالَ وَ یُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَ الْمَلائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ وَ یُرْسِلُ الصَّواعِقَ فَیُصِیبُ بِها مَنْ یَشاءُ وَ یُرْسِلُ الرِّیاحَ بُشْراً بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ وَ یُنَزِّلُ الْمَاءَ مِنَ السَّمَاءِ بِکَلِمَاتِهِ وَ یُنْبِتُ النَّبَاتَ بِقُدْرَتِهِ وَ یَسْقُطُ الْوَرَقَ بِأَمْرِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ بَارِئِ النَّسَمِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْمُصَوِّرِ سُبْحَانَ اللَّهِ خَالِقِ الْأَزْوَاجِ کُلِّهَا سُبْحَانَ اللَّهِ جَاعِلِ الظُّلُمَاتِ وَ النُّورِ سُبْحَانَ اللَّهِ فَالِقِ الْحَبِّ وَ النَّوی سُبْحَانَ اللَّهِ خَالِقِ کُلِّ شَیْ ءٍ سُبْحَانَ اللَّهِ خَالِقِ مَا یُرَی وَ مَا لَا یُرَی سُبْحَانَ اللَّهِ مِدَادَ کَلِمَاتِهِ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ ثَلَاثاً ترجمه: منزه باد خدایی که بادهای سنگین را پدید می‌آورد و آذرخش همراه با ستایش او ، و نیز فرشتگان از بیم او ، او را به پاکی می‌ ستایند و آذرخش‌ ها را می‌ فرستد و هر کس را که بخواهد دچار آن می‌ کند و باد ها را به عنوان مژده رسان پیش از رحمت خود گسیل می‌ دارد و آب را با کلمات خود از آسمان فرو می‌ فرستد و گیاه را به قدرت خویش می‌ رویاند و برگ درختان را به امر خود فرو می‌ ریزد. پاک است خدای پدید آورنده انسان ها ، پاک است خدای صورت نگار ، پاک است خدای آفریننده تمام جفت ها ، پاک است خدای آفریننده تاریکی‌ ها و نور ، پاک است خدای شکافنده دانه و هسته ، پاک است خدای آفریننده همه اشیا ، پاک است خدای آفریننده موجوداتی که دیده می‌شوند و یا نمی شوند، منزه باد خدا به اندازه نوشتن کلمات او، سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِی سه بار بگو. کتاب الاقبال ص ۱۹۴- ۲۱۶ بحار الأنوار ج ۹۵، ص ۱۶۹ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
_معصوم مختلف الملائکه به چه معناست؟ یک معنای اختلاف، رفت و آمد است و مُختَلَف یعنی محل رفت و آمد؛ مختلف الملائکه نیز یعنی جایی که محل رفت و آمد ملائکه است امام کاظم علیه السلام فرمودند: هيچ فرشته‌ای نیست که خداوند برای امری به زمین فرو فرستد، جز اینکه ابتدا نزد امام آید و آن امر را به او عرضه کند. و محل رفت و آمد ملائكه از طرف خدا، حضور صاحب امر (امامت و ولايت) است. مُحَمَّدٌ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَسْلَمَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: مَا مِنْ مَلَكٍ يُهْبِطُهُ اَللَّهُ فِي أَمْرٍ مَا يُهْبِطُهُ إِلاَّ بَدَأَ بِالْإِمَامِ فَعَرَضَ ذَلِكَ عَلَيْهِ وَ إِنَّ مُخْتَلَفَ  اَلْمَلاَئِكَةِ مِنْ عِنْدِ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِلَى صَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ. الکافی، ج ۱، ص ۳۹۴
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْكَرْخِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ (علیه السلام) إِنَّ رَجُلًا رَأَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مَنَامِهِ فَمَا يَكُونُ ذَلِكَ؟ فَقَالَ ذَلِكَ رَجُلٌ لَا دِينَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَا يُرَى فِي الْيَقَظَةِ وَ لَا فِي الْمَنَامِ وَ لَا فِي الدُّنْيَا وَ لَا فِي الْآخِرَةِ. ابن ابی عمیر از ابراهیم کرخی نقل می کند که به امام صادق صلوات اللَّه علیه عرض کردم: همانا مردی پروردگارش را در خواب می بیند، این چه تعبیری دارد؟ حضرت فرمودند: این مرد دین ندارد، چون خداوند متعال در بیداری ودر خواب و در دنیا و در آخرت دیده نمی شود. الأمالي( للصدوق) ص 611 بحارالأنوار ج‏4ص32 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : اِنْ عَقَدْتَ ايمانَكَ فَارْضَ بِالْمَقضىِّ عَلَيْكَ وَ لَكَ وَ لا تَرْجُ اَحَدا اِلاَّ اللّه َوَ انْتَظِرْ ما اَتاكَ بِهِ الْقَدَرُ. حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : اگر ايمانت را محكم كرده‌اى، به خواست خدا خشنود باش، چه به زيان تو باشد و چه به سود تو و به هيچ كس جز خدا اميد نداشته باش و در انتظار چيزى باش كه خداوند برايت پيش مى‌آورد. مختصر بصائر الدرجات ص۱۳۹ .
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ قَالَ: مَنْ أَقَرَّ بِقِیَامِ الْقَائِمِ عجل الله تعالی فرجه الشریف أنَّهُ حَقٌّ. حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : منظور از ایمان‌آورندگان به غیب کسانی است که به حقّانیّت قیام قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف اقرار کرده‌اند. بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۲۴ کمال الدین، ج۱، ص۱۷