eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
181 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
روزى رسول خدا (صلى اللَّه عليه و آله) در جمع يارانش در مسجد نشسته بودند. مردی بلند قامت وارد شد و سلام کرد و نشست. سپس گفت: يا رسول اللَّه! شنيده‏ ام كه خداوند در قرآن فرموده است‏ «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (همگى به ريسمان خدا چنگ بزنيد و پراكنده نشويد) آن ريسمانى كه خداوند به ما دستور فرموده تا به آن چنگ بزنيم و از آن پراكنده نشويم چيست؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) اندكى سر به زير انداخت سپس سر برداشت و با دست خود به على ابن ابى‌طالب اشاره كرد و فرمود: اين است همان ريسمان خدا، كه هر كه به آن دست گيرد در دنيايش محفوظ است و در آخرتش گمراه نيست. آن مرد برگشت و امیرالمؤمنین عليه‌السّلام را در آغوش كشيد و مى‌گفت: به ريسمان خدا و ريسمان رسولش چنگ زدم! الغیبة (نعمانی)؛ باب2، ح2 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لعنت الله علیهما علّامه مجلسی رحمه الله: «بیست و هفتم این ماه، مصادف است با مرگ مروان حمار و انقراض دولت بنیّ‌امیّه، لذا باید خداوند متعال را بر این نعمت شکر نمود.» (زادالمعاد، ط_اعلمی، ص ٢٢٩) در کارنامه اعمال این ملعون خبیث بن خبیث، عملی ثبت است که برای خسران دنیا و آخرت و سياه شدن روی نحسش کافیست. وی در لعن و سبّ امیرالمؤمنین علیه السّلام بسیار کوشا و جدّی بوده است. گزارشات تکان‌دهنده‌ای در این باره وجود دارد که به نقل دو مورد إکتفا می‌کنم: الف) از عمیر بن اسحاق نقل کرده که گفت: «مروان بن حکم شش سال بر ما امیر بود و هر جمعه در خطبه، علی (علیه السّلام) را سبّ می‌نمود.» (کان مروان أميرا علينا ستّ سنين فکان یسبّ عليا کل جمعة _ کتاب العلل و معرفة الرجال، ت: دکتر وصیّ الله، ج٣ ص١٧۶) ب) ابن أبي الحديد در شرح نهج البلاغه، به سندش نقل کرده: «وقتی امام سجّاد علیه السّلام به مروان اعتراض نمود و پرسید: چرا علی (علیه السّلام) را بر منابر لعن می‌کنی؟! او گفت: پایه‌های حکومت ما جز بر این استوار نخواهد شد.» (لا يستقيم لنا الأمر إلّا بذلک _ ج١٣ ص٢٢٠ _ ت: محمد ابوالفضل ابراهیم) همچنین قبر شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را "یک سنگِ بی اثر" می‌دانست و ابو ایوب انصاری را از زیارت قبر شریف آن حضرت و تبرّک جستن به آن منع کرد به سند صحیح این جریان را نقل کرده است. (المستدرک، ت: مصطفی عبدالقادر عطاء، ج۴ ص۵۶۰) ✅استاد نجم الدّين طبسی، در کتاب "شناخت وهابیّت" ذیل بحث از مروان بن حکم، می‌نویسد: « نیز همچون دشمنی مروان با امیرالمؤمنین علیه السّلام را منافی عدالت و وثاقت ندانسته و به نقل روایت از مروان پرداخته است.» (احمد بن حنبل، المسند: ج۱، ص۶۳، مسند عثمان بن عفان، ص ۹۵ و ۱۳۶، مسند علی بن ابی طالب، ج۲، ص۳۲۰، مسند ابوهریره، ج۳، ص۴۵۶، حدیث کعب بن مالک، ج۵، ص۱۲۵، حدیث عبدالرحمن بن اسود، ج۵، ص ۱۸۴ و ۱۸۷ حدیث زید بن ثابت.) در حالی که "إبن قدامة" فقیه مشهور سُنّیان در مفصّل‌ترین کتاب فقهی حنبلی‌ها نوشته: «مَن شتم أبا بكر فهو كافر لا أصلّي عليه، لا تمَسوه بأيديكم ارفعوه بالخشب حتى تواروه في حفرته» کسی که ابابکر را بد بگوید، کافر است، اگر هم بمیرد نماز ندارد، و غسل هم داده نمی‌شود، جنازه‌اش را مسّ هم نکنید، با چوب تکانش بدهید تا در گورش بی‌افتد. المغني، دار الفكر - بيروت، ج٢ ص٢١٩ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ :فِی قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «فَکُبْکِبُوا فِیهٰا هُمْ وَ اَلْغٰاوُونَ » قَالَ هُمْ قَوْمٌ وَصَفُوا عَدْلاً بِأَلْسِنَتِهِمْ ثُمَّ خَالَفُوهُ إِلَی غَیْرِهِ. حضرت امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند :راجع به گفتار خدای عز و جل (۹۴ سوره ۲۶) گمراه کنندگان و گمراه شدگان بدوزخ سرنگون گردند میفرماید: ایشان گروهی باشند که عدالت را به زبان بستایند (ولی در مقام عمل) مخالفت نموده به ستم گرایند [عادل را ستایند و بظالم گرایند]. الکافی , جلد ۱ , صفحه ۴۷ در این روزها مواظب باشیم توسط بازی الفاظ ، گول نخوریم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مالک ؛ کارگزار خود را اینطور انتخاب کن! • با تجربه • با حیا • از خاندانِ باتقوا • و کسی که در مسلمانی، سابقه درخشانی دارد! چون؛ • اخلاقش گرامی تر • آبرویش محفوظ • طمع ورزی‌اش کمتر • آینده نگری‌اش بیشتر است. نهج‌البلاغه،نامه۵۳ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بُت شناسی
💡با دقت مطالعه بفرمایید برخلاف دیگر فِرَق، اصحاب امامیه همواره در بیان حدیث راویان آن را ذکر می کردند. ابن قولویه قمی و کلینی تا مجلسی و بحرانی فرقی نداشته و همه روایان احادیث را بیان می کردند. اصحابه امامیه با چنگ و دندان در خفقان این میراث اهل بیت علیهم السلام را به ما رساندند و علما ابرار این تراث را حفظ کرند و شیعیان را با گنجینه عظیم روایات مسلح کردند. متاسفانه در چند سال گذشته با شیوع نشر جعلیات در زمینه روایات و مصائب، منبر سیدالشهدا علیه السلام از میراث اهل بیت علیهم السلام تهی شده است. متاسفانه با بی توجه به علوم حدیث و میراث اهل بیت علیهم السلام، انواع جعلیات را از خود می بافند و به خورد مستمعین می دهند. شهوت شهرت باعث شده با بیان مطالب شاذ و جعلی به شهرت یک شبه برسند و از این نمد کلاهی برای خود بسازند. مگر کم مقاتل مستند موجود است که دوستان برای گریاندن به هر دروغی متوسل می شوند؟ مگر مصائب کم جانگداز و جگر سوز است که در تخیل خود مطالب را می سازند و با افتخار هم می گویند این روضه ها را جایی پیدا نمی کنید! چنان از وقایع و مکالمات در کربلا می گویند که انگار از سال ۶۱ هجری آمده اند! بعضی روضه ها را از خود شاخ و برگ می سازند و می گویند! روایاتی جعل می کنند و می گویند! با این عمل ضربه جبران ناپذیر به پیکر تشیع می زنند و میراث اهل بیت علیهم السلام را تضعیف می کنند زیرا دیگر در نظر عوام الناس مطالب سطح پایین می شود و نیاز به فراگیری آن نیست. امیرالمومنین علیه السلام وقتی خدا شد، دیگر بیان مباهله و تطهیر معنا پیدا نمی کند. مستمعین بنای اعتقادی خود را بر روی جعلیات می سازد و چون تار عنکبوت با نسیمی فرو می ریزد! متاسفانه این نسل از جامعه مذهبی برای نابودی حداقل ۴ قرن شیعه کفایت می کند! تمامی زحمات بنی امیه و بنی العباس برای نابودی مکتب و میراث اهل بیت علیهم السلام را به ثمر نشانده اند. به جای بیان مطالب جعلی و شاذ چرا به دنبال مطالعه نیستید؟ چرا شهوت شهرت باعث شده که اینگونه به جان دین افتاده و پیکرش را لگد کوب کنید؟ چرا اعتقادات جوانان را خراب می کنید؟ آیا توان آن را دارید که یکایک آن ها را از اشتباه خود مطلع کنید؟ بر مستمعین است که هر منبری یا مداح مطلبی را گفت از او مطالبهء سند کنند. اجازه ندهند که ویروس جعلیات بیشتر از این در جامعه هیئات رواج پیدا کند. متاسفانه مستمعین دربند افراد و شهرت آنان هستند. خیال می کنند که انسان مشهور دروغ و جعلیات نمی سازد! متاسفانه افراد دلسوز هم که اعتراض می کنند ابتدا با سیل فحاشی مریدان مواجه شده سپس خود شخص با بیان اینکه در نسخ خطی فلان مطلب را دیده ام، از جواب فرار می کند. (الحمدالله همه نسخه خطی خوان شده اند) بعد از پافشاری به اعتراض می گویند که اینها منکر فضائل هستند و نمی خواهند مطالب نشر پیدا کند در آخر هم می گویند، اینها پول می گیرند برای تخریب! جا دارد خدمت این عزیزان گفت که شما کسی نیستید که کسی برای زدن شما پول خرج کند، کسی هم از شما فضائل نشنیده، شما جعلیات خود را فضائل پنداشته اید! تشخیص اینکه چه کسی هم مقصر است را اهل بیت علیهم السلام باید در قیامت تعیین کنند و های و هوی شما فایده ای ندارد. میگوییم چرا روضه جعلی میخوانید؟ کجا آمده است؟ میگویند به قلب ما حواله می شود! چطور این حواله بر قلب کلینی و صدوق نشد بر قلب شما شد؟ بعد هم چه کسی گفته شما مطالب مستند را رها کنی و به هذیان گویی خودت اکتفا کنی؟ شما کتب چاپ شده را زورتان می آید که تورق کنید، حال نسخه خطی مطالعه می فرمایید؟ شیعیان به گوش باشید که کروکی جهنم کشیده و در دست شما قرار می دهند، از منبری و مداح مطالبهء سند سخنان و روایات که می گویند را فراموش نکنید، وقتی از دنیا بروید، متوجه دروغ های این اشخاص می شوید، شهوت شهرت و مرید باعث شده که ایشان از هیچ دروغی چشم پوشی نکنند! پس به هوش باشید و اجازه ندهید که شما را فریب بدهند. شما دینت را از کتاب خدا و روایات بگیرید، دین داری بر اساس گفته های بدون سند ، جعلی و شاذ برای شما بزرگترین خطر است. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ ذَكَرَ الْغُلَاةَ ، فَقَالَ: إِنَّ فِيهِمْ مَنْ يَكْذِبُ حَتَّى أَنَّ الشَّيْطَانَ لَيَحْتَاجُ‏ إِلَى كَذِبِهِ‏. امام صادق علیه السلام غلات را یاد کرد و فرمود: در میان آنان کسانی هستند که آن قدر دروغ میگویند که شیطان به دروغگویی آنان محتاج است! 📚رجال الكشي؛ نشر دانشگاه مشهد؛ ص297 و مشابه آن در الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏8، ص: 254 به سند صحیح @BotShenasi
قَالَ رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : الويل الويل لامتي في الشورى الكبرى والصغرى ، فسئل في تعيينهما، قال الشورى الكبرى تنعقد في بلدي بعد وفاتي لغصب خلافة أخي وحق بنتي، والصغرى تنعقد في الغيبة الكبرى في الزوراء لتغيير سنتي وتبديل أحكامي. حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : وای وای بر امت من از شورای بزرگ و شورای کوچک. پرسیدند: کدام است؟ فرمودند: شورای کبری منعقد می‌شود در شهر من، بعد از وفات من برای غصب خلافت برادر من و حق دختر من. و شورای صغری منعقد می‌شود در غیبت کبری، در زوراء، برای تغییر دادن سنت من و تبدیل احکام من. تفسیر اثنی عشری ج۲، ص۲۷۸ این مطلب از کانال جامع الاحادیث شیعه کپی شده و حقیر دسترسی به منبعش ندارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَومٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِم خدا هم در سرنوشت شما دخالتی نمیکند؛ اگر مردم خودشان را تغییر ندهند... رعد،۱۱ .