eitaa logo
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
3.6هزار دنبال‌کننده
973 عکس
147 ویدیو
69 فایل
❇️ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه مجموعه ای‌ است که سعی دارد در عرصه ترویج گفتمان تحول علوم انسانی قدم بردارد. ◽️آدرس سایت: http://www.nsayeh.com ◻️مدیر مسئول: @hamedshams ◽️معاونت علمی و آموزشی: @saeed_karimdadashi ◽️ادمین: @Mahdiniksefat
مشاهده در ایتا
دانلود
❖ نظام فکری چگونه به تحقق اجتماعی می‌رسد؟ استاد • برای ساخت یافتن هسته‌های سخت و کلان، زبان فلسفی نیاز است ولی فرهنگ عمومی مردم جامعه را فیلسوفان نمی‌سازند بلکه فرهنگ را مجموعه تعاملات انسان‌هاست که می‌سازد. این شبکه رفتاری وقتی که می‌خواهد به صورت تجریدی‌تر از خودش دفاع بکند یا بخواهد خودش را توضیح دهد، یک زبان فلسفی پیدا می‌کند. • این زبان فلسفی را فرهنگ عمومی و رفتار عمومی مردم باید حمایت کند؛ به عبارت دیگر، سطح عمومی مردم، باید آن چیزی را که متفکر طراحی می‌کند، بپذیرد و از آن استقبال کند یا یک تطبیقی با یکدیگر داشته باشد. در این حالت، یک فرهنگ اصیل از یک نقطه تفکری جوشیده و شکل می‌گیرد اما اگر آن تفکر نتواند با سطح عمومی مردم و لایه‌های بعدی خود ارتباط بگیرد و این استقبال نسبت به آن رویکرد وجود نداشته باشد، آن تفکر منزوی می‌شود. • غیر از این حالت، به نحو دیگری رخ داده است؛ به این صورت که ابتدا رنسانس در سطح هنر، در سطح زندگی عمومی مردم، در سطح سیاستمداران و در رقابت بورژواها با فئودال‌ها و با کلیسا شکل گرفت و این مجموعه رقابت‌های سه‌گانه منجر به این شد که یک سبکی از زندگی غالب بشود. این سبک زندگی، نوعی از تفسیر را نیاز داشت تا با مبنای فلسفی صورت‌بندی شوند و وجاهتی پیدا کنند. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
• اگر دین را در اتمسفر زیراخت (سوژه) و براخت(ابژه) فهم کنیم در این صورت دین بدون توجه به واقعیتش نظاره کردیم که خروجی آن تحلیل های سطحی جامعه شناختی دین خواهد بود که کمترین نسبت را با حقیقت دین دارد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ ده باور بی اساس علم مدرن • آب در صد درجه به جوش می‌آید؛ • ثابت گرانشِ زمین دَه است؛ • کاغذ تورنسل در محیط بازی آبی می‌شود؛ • زمین به دور خورشید می‌چرخد. ▫️این‌گونه یافته‌های علمی وابسته به احساسات و باورهای شخصی دانشمندان نیستند و به همین دلیل علوم تجربی، با داشتن روشی عینی و خالی از سوگیری، می‌توانند تصویری مطمئن و دقیق از جهان در اختیار ما بگذارند. ▫️اما روپِرت شِلدریک، زیست‌شناس سرشناس انگلیسی، مدعی است نظام باورهای علوم تجربیِ معاصر دارای برخی مفروضات اساسی اما نیازموده است که از فرط تکرار به اصولی بدیهی تبدیل شده‌اند و کمتر دانشمندی به خود اجازه می‌دهد که در آن‌ها شک کند. ▫️برای مثال، دانشمندان به ما می‌گویند روح وجود ندارد؛ فرآیند تکامل کاملاً تصادفی است؛ پدیده‌هایی مثل تله‌پاتی چیزی جز خرافه نیستند. شلدریک می‌گوید این باورها، که ریشه در نگرش مکانیستی قرن نوزدهمی دارند، نه‌تنها پشتوانۀ علمی ندارند، که حتی با یافته‌های اخیر نیز ناسازگارند. او در این کتاب دَه باور بی‌اساس علم مدرن را توضیح می‌دهد و دانشمندان را به بازنگری در این باورها فرامی‌خواند. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ ابن سینا الگوی موفق بومی‌سازی علوم انسانی • منبع : تبیان • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#علوم_انسانی_اسلامی | #بازیابی_هویت ❖ ابن سینا الگوی موفق بومی‌سازی علوم انسانی • منبع : تبیان •
❖ ابن سینا الگوی موفق بومی‌سازی علوم انسانی • بومی‌سازی علوم، یعنی بهره‌مند شدن از علوم دیگران، تا جایی که با باور‌های اصیل خودمان تعارض پیدا نکرده است. باور‌های اصیل آن دسته از ایدئولوژی دینی و ملی است که ما برای آن‌ها استدلال منطقی داریم و به همین جهت نمی‌توانیم از آن‌ها دست بکشیم. • ابو‌علی‌سینا ده قرن پیش با همین رویکرد به سراغ فلسفه یونان رفت و در عین اینکه از فرم ارسطویی در فلسفه استفاده کرد، ولی در محتوا از فلاسفه غرب تقلید نکرد و از باور‌های الهی خود برای پی‌ریزی استفاده کرد. • همانگونه که شیخ الرئیس از فلسفه یونان استفاده کرد، اما تقلید نکرد و استقلال فکری خودش را حفظ کرد، ارزش‌های خود را حفظ کرد و باور‌های عقلی و منطقی خود را رها نکرد، امروز هم این کار باید انجام شود. • محمد فنایی اشکوری در اینباره می‌گوید: ▫️«ابن سینا علاوه بر اینکه شارح ارسطو است، یک نظام فکری بدیعی در فلسفه اسلامی بنا نهاده است. او تنها شارح و مفسر فلسفه ارسطو نبوده، بلکه خود حکمت نوینی را با استفاده از فلسفه ارسطو و معارف اسلامی و خلاقیت‌های خودش بنا نهاده است.» • اگر ابن سینا این بومی‌سازی را انجام نمی‌داد، باید به تمام گزاره‌های فکری فلسفه یونان پایبند می‌شد، گزاره‌هایی که با نگرش دینی شیخ الرئیس در تعارض بودند. • منوچهر صانعی دره بیدی درباره تفاوت نگرش فلسفه یونان و اسلام می‌گوید: ▫️«این دو، تفاوتی در نگرش‏‌هایشان دارند. نگرش فلسفه اسلامی مبنایش قرآن است ولی نگرش فلسفه یونانی موحدانه نبوده است؛ یعنی آنها مشرک و اعتقاد به خدایان متعدد داشتند خدای ارسطو یک خدای خالق نیست یعنی اعتقادی به خلقت نداشتند.» • اساسا ابن سینا الگوی مناسبی برای نگاه ما به علم و علم آموزی است. شیخ الرئیس بیش از آنکه متکی به علوم جوامع دیگر باشد، به مشغول بود. به همین جهت است که او در پزشکی شهرت بیشتری پیدا کرده است؛ چراکه طب او محصول فکر خود او بود و این تولید علم باید در درجه اول اهمیت قرار بگیرد. • در پایان بار دیگر این نکته را تکرار می‌کنیم، همانگونه که شیخ الرئیس از فلسفه یونان استفاده کرد، اما تقلید نکرد و استقلال فکری خودش را حفظ کرد، ارزش‌های خود را حفظ کرد و باور‌های عقلی و منطقی خود را رها نکرد، امروز هم این کار باید انجام شود و با همین رویکرد به سراغ جوامع دیگر رفت. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ❖ تاملی بر معنا و هویت علم دینی • سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ «عدالت به مثابه منبع پنجم فقه تمدنی» ❖ با ارائه‌ی استاد رضا غلامی ▫️تک آموزه های مدرسه علوم انسانی اسلامی «آیه» • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
عدالت به مثابه منبع پنجم .mp3
36.44M
❖ «عدالت به مثابه منبع پنجم فقه تمدنی» ❖ با ارائه‌ی استاد رضا غلامی • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • من با ورود به اصلا مخالفتی ندارم. من می گویم باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ باید این پایه ها ریخته شود؛ و این ممکن نخواهد شد، مگر اینکه با آشنا باشیم؛ شکی در این نیست. • بنابراین در حوزه علمیه علوم انسانی را بخوانند، اینها را یاد بگیرند، صورت‌بندی مسائل و عناوین را در این علوم فرا بگیرند؛ بعد برگردند به ، ببینند مسائل متناظر آنها با تفکر اسلامی چگونه است و چگونه شکل می‌گیرد. بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • سروش معتقد است که علوم گونه گون ارتباط های گوناگونی با یکدیگر دارند. وی با تفکیک دو مقامِ «اثبات» و «ثبوت» و نیز دو مرحله «گردآوری» و «داوری» نشان می دهد که ارتباط علوم با یکدیگر فقط در مقامِ «اثبات» و مرحله «گردآوری» است و در این مقام و این مرحله جهان بینی بر علم تجربی و علم تجربی بر جهان بینی می تواند تاثیر نهد. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
628-01.mp3
7.26M
❖ علم دینی از نگاه عبدالکریم سروش ❖ • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
628-02.mp3
6.81M
❖ علم دینی در نگاه عبدالکریم سروش ❖ • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • در کشور های اورپایی به تناسب محیط ، فرهنگ ، ظرفیت و اقتصاد، یک تکنولوژی به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد که محور اصلی سازمان دهی مناسبات آن کشور است، با اینکه صادرات علم و تکنولوژی نیز در این کشورها مورد توجه است؛ اما در این ارتباط باید توجه داشت که داشتن استقلال علمی در واقع به استقلال سیاسی و امنیتی کمک قابل توجهی خواهد داشت و باید در کشور به استقلال علمی برسیم. • استاد • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران • در شرایط فعلی زمان نمی توان تمام مسائل مسائل سیاسی و اقتصادی و قضای را قالب اسلامی ساخت که نه ممکن است نه مقدور و نه مفید! • ۱۳۵۷ اسفند پ.ن بعد از اخراج اساتید دانشگاه شریف باز جریان «تمامیت خواه» غرب گرا در آکادمی ایران ، متعرض بحث دقیق و فلسفی شده اند ولی با همان حدوسط های ساخته ذهن خودشان _ استخراج انرژی از جن یا بخاطر تبدیل شدن جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی یا ۲×۲=۴ _ در حالیکه این نوع بر خورد ها هیچ نسبتی با اندیشیدن در حوزه علم ندارد و بیشتر از اظهار نظر علمی ریشه در امور فرا علمی از قبیل سیاست زدگی ، و توطئه دارد اگر چه این امور در جریان های موافق نیز یافت می شود ولی در کل باعث انسداد علمی می گردد که هیچ نسبتی با روح اندیشیدن ندارد. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نزاع_تاریخی | #منکران_علم_دینی ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران
| ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران ❖ علم و دانش و هنر علم مرزی را نمی شناسد . آنها دوره ای را می خواستند علم سوسیالیستی درست کنند معلوم شد که ناموفق بودند. علم به نوع و وصل نمی شود. در کشور جناح بندی داریم اما بگوئیم علم ریاضی اصولگرایان و علم ریاضی اصلاح طلبان. علم مرز نمی شناسد عده ای در کشور شال ها و اسلامی درست کردند، مقصود چیست؟ پول های زیادی خرج شده است و وقت زیادی صرف شده است. جبر ،جبر است. ریاضی هم ریاضی است. چه فرقی می کند مگر ایدئولوژی و تفکر اسلامی اثر می گذارد؟ • آقای در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی ❖ حتما باید این کار بشود اما باید توجه داشته باشیم که کجا را باید اسلامی کنیم و راه را اشتباه نپیماییم،چون پایه ها و مبانی علم و دانش ، اسلامی ، مسیحی و یهودی ندارد و پایه های علم جهانی است و جغرافیا نمی شناسد . متد ها هم جهانی هستند اما اهداف متفاوتند و هر کشوری اهداف خود را دارد. پس اگر می خواهیم علم در کشور کاربردی شود باید آن را بومی سازی کنیم. • آقای در جمع برخی از استادان و معلمان نمونه • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نزاع_تاریخی | #منکران_علم_دینی ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران
| • این آقایان یادشان رفته است که ما در ۵ ماه قبل با شما ملت عزیز راهپیمایی های چند میلیونی در سرتاسر کشور داشتیم، باید به یادشون بیاریم، من فعلا نمی خوام بگم این ها خائنند یا نه ، باید اینها محاکمه شوند تا معلوم شود با چه انگیزه ای می گویند نمی تواند راه حل باشد. • اگر صرفاً یک اظهار نظر است، اظهار نظر است. تو این مملکت کسانی هستند که می گویند اصلا خدا نیست و ما هم متعرض آن ها نیستیم. ولی اگر بیش از یک اظهار نظر باشد، اگر بخواهد مسئله آغاز یک باشد ، هشدار باش می دهیم، ما با همان آمادگی که در طول انقلاب برای شهادت افتخار آمیز در راه خدا داشتیم در برابر این توطئه ها با همان روحیه و حتی گرم تر و داغ تر و صمیمی تر و مصمم تر آماده هستیم! • ۱۳۵۸/۰۳/۰۹ موضع گیری شهید بهشتی در مقابل حسین نزیه • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نزاع_تاریخی | #موافقان_علم_دینی ❖ موضع گیری #آیت_الله_لاریجانی_آملی بر سخنان رئیس جمهور سابق • •
• از کسانی که می گویند پروژه اسلامی کردن علوم در کشور شکست خورده است باید پرسید که شما چقدر در این زمینه کرده اید و از مباحث مربوط به این حوزه چقدر اطلاع دارید؟ اینکه گفته می شود اسلامی کردن علوم امر محالی است و علم و ارزش و ایدئولوژی ارتباطی با هم ندارند یک است. به ضرس قاطع می گویم که از میان صاحبنظران بنام در مغرب زمین در زمینه ، افراد بسیاری این سخن را قبول ندارند و ورود ارزش ها از نواحی مختلف به علوم، بحثی پذیرفته شده است. • زمانی پوزیتیویست ها مدعی بودند که در علم عین واقع را می بینند بدون آنکه هیچ امر انسانی در آن وجود داشته باشد اما امروز چگونگی راه یابی ارزش ها به ساحت علم یک سخن قابل توجه است و صرفاً سخن عده‌ای در داخل کشور نیست بلکه بسیاری از فیلسوفان علم در جهان معتقدند که علم، با ارزشهای بسیاری مرتبط است. بعلاوه، مسأله پیش فرض‌ها در علوم خود مسئله‌ای بسیار مهم است. در این پیش فرض‌ها بسیاری امور فرهنگی، تمدنی و ارزشی می‌تواند دخالت داشته باشد.نمی توان گفت که پیش فرض ها از درون خود علم می آیند. این پیش فرض ها گاه از ناحیه تمدن ها و ایدئولوژی‌ها می‌آید. • «» فیلسوف آلمانی معروف که در کتاب کلاسیک و مشهور خود با عنوان « حقیقت و روش » به کرات بحث پیش فرض ها و پیش دانسته ها را مطرح کرده و می گوید که نگاه پوزیتیویستی حاکم بر علوم که در قرن 18 و در عصر روشنگری مورد تاکید قرار داشت مردود است و هر فهمی نیازمند پیش فهم ها و پیش دانسته‌ها است. این پیش فهم‌ها و پیش دانسته‌ها می‌تواند حتی شامل پیش داوری‌ها هم باشد. • اینکه گفته می شود ریاضی، ریاضی است و ما علم دینی نداریم استدلال سخیفی است. آیا با همین روش می توان گفت که دانش آموز، دانش آموز است و دانش آموز کلاس اول و دوم معنا ندارد؟ وقتی یک مقوله یا شیء دارای صفتی باشد، متصف به آن صفت می شود و ما باید بررسی کنیم که این صفت وجود دارد یا خیر. باید ببینیم در چه علومی ارزش‌ها و مقولات دینی می‌توانند ورود کنند و در کجا. با حرفهای بسیطِ اینگونه نمی‌توان بحث‌های مهم و دقیق و مردافکن فلسفی در باب ورود ارزشها و پیش فهم‌ها و پیش فرض‌ها را به ساحت علوم و خصوصاً علوم انسانی منکر شد. • یکی از فلاسفه مشهور غرب به نام «» کتابی با عنوان «فروریختن فاصله بین ارزشها و واقعیت» به رشته تحریر درآورده و در این کتاب از نگاه مبتنی بر وجود فاصله میان ارزشها و واقعیت انتقاد کرده است. بسیاری دیگر از فیلسوفان علم در مغرب زمین نیز همین دیدگاه را دارند. • اینکه گفته می شود پول های زیادی دراین زمینه خرج کرده ایم باید پرسید که چه میزان هزینه در این عرصه صرف شده و جمهوری اسلامی برای چنین بحث مهمی چقدر سرمایه گذاشته است؟ برای نتیجه بخش بودن چنین کار عظیمی باید صدها نفر بسیج شوند و نباید توقع داشت که در کوتاه مدت نتیجه ای به دست آید. • حیف است که مسائلی به این اهمیت به صورت ، ، و مورد حمله قرار گیرد زیرا چنین رویکردی فضا را برای کار و تحقیق آزادانه تنگ می کند. بنده بحث‌های مبسوطی در این زمینه داشته ام و در جلسات مربوط به این بحث نیز راه‌های متعددی نشان داده ام که با استفاده از آنها که مبتنی بر نظریات خود فیلسوفان غربی هم هست می توان قائل به ورود دین و ارزشها به ساحت علم شد و اگر امروز سخن از شکست خوردن این پروژه به میان می آید باید گفت که اسلامی کردن علوم به عنوان یک موضوع مهم فلسفی، کلامی و دینی شکست نخورده بلکه این شکست خوردن توهم کسانی است که بیشتر کار سیاسی می کنند تا کار دقیق علمی و فلسفی. • ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ موضع گیری آیت الله لاریجانی آملی در مقابل حسن روحانی • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#یادداشت | #بازیابی_هویت_ایرانی_اسلامی | #علم_دینی ❖ هیئت تحریریه مدرسه علوم انسانی اسلامی «آیه»
• گفتمان یکی از جریان های برآمده از زیست بوم ایرانی اسلامی است که از دیرباز مورد توجه بوده و قبل از پیدایش مهمان ناخوانده ، این جریان درگیر بحث و رد های درون گفتمانی خود بوده است. • بعد از پیدایش جریان ناخوانده_منورالفکری_ گفتمان علم دینی ، مخالفان برون جریانی نیز پیدا می کند که تا به امروز هم این نزاع ادامه پیدا کرده است. • گفتمان منور الفکری‌ از اولین روز ها قرائتی که از علم در قرن ۱۸ مرسوم بوده را به رسمیت می شناسد و با این نگاه فلسفه علمی باطل سعی می کند در کنار استفاده از اهرم قدرت این قرائت را در «آکادمی مدرن ایران» نهادینه نماید. • البته حائز اهمیت است که در خیلی از مواقع به صورت موفق و دقیق هم نتوانسته است را با حفظ کانتکس اصلی آن به آکادمی ایران منتقل نماید لذا به ترجمه «بعض و بعض» و غیر دقیق روی آورده است! • گفتمان منورالفکری با توانست تا حدودی این گفتمان را در بین نخبگان ایرانی مرسوم سازد و افراد خارج از این قالب اندیشه ای را غیر عالم تصویر نماید! • و بعد از نیز با فقدان نظریه حکمرانی علم ، و که منورالفکران این جریان ها را ایدئولوژی نمی دانند اگر چه واقعیت چیز دیگری است، با قدرت ادامه پیدا کردند و تا به امروز نیز هم در بین الملل و هم در سطح ملی به خود در آکادمی های دانشگاهی ادامه می دهند. • روند مواجهه این مهمان ناخوانده با جریان های علمی بومی _جریان های فلسفه اسلامی ، حکمت عملی ، علم عمران ووو_ به عنوان ابژه و سپس آنرا تز و خود را سنتز معرفی می کنند و با اتکاء به قدرت _ به معنای عام آن _ بین المللی نهاد ، ملاکات و معیار های علمی باب میل خودشان ، همت بر انزوای این جریان های بومی می بندند. • این جریان با اینکه نتوانسته ریشه های هستی شناختی ، معرفت شناختی و انسان شناختی منظم و واقعی تصویر کند لذا دارای قدرت استدلالی به معنای عقلی آن نیست و در بیشتر مواقع با پروپاگاندا و مغالطه کارکردگرایی و اشتراک لفظی و ایجاد بحران هویت در نخبگان بومی توانسته هژمونی خود را ادامه بدهد! • لذا این جریان شبه علمی از وقتی که وارد ایران شده است در خیلی از مواقع وجود خود را از امور خارج از سنخ علم و اندیشه حفظ کرده است و در همین وضعیت جریان مقابل را به غیر علمی بودن محکوم ساخته است! • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| • در روزگار قحطی ایدئولوگ‌های میانی که همانند دوران آغازین انقلاب مسئولیت پشتیبانی نظری از گفتمان انقلاب اسلامی را برعهده بگیرند، جای خالی امثال عمیقاً احساس می‌شود. کسانی که در عین دفاع جانانه از ارزش‌های اسلامی، مسئله دوران مدرن را خوب فهمیده بودند و سقراط‌وار به مقابله با اذهان خشکیده و منجمد برمی‌خاستند. • امروز گفتمان انقلاب برای مصون ماندن از  آفت بی‌قراری‌، بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازتولید و بازخوانی باهنر هاست که «» در صدد است با انتشار بخشی از آثار صوتی و تصویری ایشان با محوریت ، این روند را سرعت ببخشد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | • این کتاب که با شرح های آن یکی از گنجینه های ارزشمند ایدئولوژیک است، در سال ۱۳۵۹ توسط اعضای هیئت موسس حزب با محوریت به دنبال یک احساس نیاز برای بیان مواضع و دیدگاه ها تدوین شد و به دنبال آن به دلیل اهمیت و فشردگی مباحث، نیازمند آن بود که در سلسله جلساتی به شرح آن در میان اعضای حزب بپردازند. • حاصل این ایده، سلسله سخنرانی هایی با عنوان «شرح مواضع ما» است که به صورت هفتگی در خیابان سرچشمه تهران توسط افرادی چون شهید بهشتی ،باهنر و حضرت آیت الله خامنه ای و حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی برگزار می شد. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b