eitaa logo
کانال اندیشکده یاس کبود
74 دنبال‌کننده
407 عکس
154 ویدیو
54 فایل
شامل تحلیل ها ومقالات سیاسی واجتماعی حسین پور وسخنان رهبری معظم انقلاب پیرامون مسائل کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت اول ⬇️دخالت آمریکا در انتخابات و امور داخلی دیگر کشورها، شیوه‌ای "نئوامپریالیستی" ⬅️آمریکایی‌ها صریحا عنوان می‌کنند که در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند و آن‌ها تحقق آزادی و دموکراسی را بهانه دخالت خود در امور دیگر کشورها قرار می‌دهند. تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. مداخله آشکار از طریق پیاده کردن نظامیان، تهدید و یا توسل به کودتای نظامی و اقدام به براندازی به منظور سرنگون کردن دولت‌های ملی و مردمی که حاضر نیستند به برنامه‌ها و خواسته‌های یکجانبه گرایانه تن در دهند و جایگزین کردن آنها توسط دولت‌های مجری منافع سرمایه‌داری، از جمله روش‌هایی است که ایالات متحده امریکا، در یک قرن اخیر و بویژه از اوایل دهه 50میلادی جهت اجرا و پیشبرد منافع خود در کشورهای جهان و خصوصاً جهان سوم به کار برده است. اگرچه با توجه به شکل‌گیری اولیه سیاست خارجی امریکا بر اساس انزوای سیاسی و همچنین مشکلات داخلی در دو دهه اول قرن بیست، این کشور تا پایان جنگ جهانی اول در عرصه بین المللی حضور جدی پیدا نکرد و بیشتر به حوزه امریکای مرکزی و جنوبی معطوف بود، اما شالوده حضور ایالات متحده و حذف و تضعیف دیگر رقبا در عرصه بین المللی در همین زمان بنا نهاده شد. تنها درنیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود 100 کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. ⬅️از جنگ جهانی دوم، کشورهای زیر سلطه، صحنه اصلی دخالت‌ها و کودتاهای نظامی یا شبه کودتا و ضد کودتا و استقرار دیکتاتوری‌های نظامی بوده‌اند و به سادگی می‌توان برآورد کرد که کاربرد گسترده شیوه‌هایی چون تهدید، کودتا، اشغال نظامی و غیره، تا چه اندازه به استقلال کشورها و به فرایند تصمیم‌گیری دولت‌ها صدمه و زیان وارد می‌آورد. بدون تردید، دستگاه‌ها و آژانس های مختلف جاسوسی آمریکا فعالانه در طرح و اجرای کودتاها و توطئه‌ها، برای سرنگونی حکومت های مردمی، فعالانه مشغول‌اند و مسئول کودتاهای بی‌شمار در جهان هستند. البته در این راستا و برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف، امریکا از کمک و پشتیبانی سیاستمداران طرفدار سیاست غرب استفاده‌های زیادی برده است. ⬅️مداخلات امریکا در عرصه جهانی، در دوران ریاست جمهوری دموکرات ها و جمهوریخواه‌ها همواره وجود داشته است، اما نوع آن از دخالت سیاسی در زمان تصدی دموکرات‌ها به دخالت نظامی در دوران جمهوریخواه‌ها متغییر بوده است. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت دوم ⬇️دخالت امریکا در امور دیگر کشورها ⬅️نگاهی گذرا به سیاست آمریکا در ده‌های اخیر به خوبی روشن می‌شود که این کشور با هر دولت مستقل و مردمی در جهان سر سازگاری نداشته و با توطئه‌های فراوان تلاش کرده که آن دولت را سرنگون کند و جریانهای سیاسی همسو با خود را در آن کشور‌ها جایگزین کند. ⬅️اگر در دهه‌های آغازین قرن بیستم تحلیل‌گران با اشاره به ذات استعماری و میل به خودگستری امپریالیسم در سراسر جهان تأکید می‌کردند چنین نظامی به مرور تلاش خواهد کرد ارزشهای بنیادین خود را به تمام جهان دیکته کند و هر نظام دیگری که در برابر آن عرض‌اندام کند با دسیسه‌های مختلف سرنگون خواهد کرد، امروز دیگر مردم جهان لیست بلندبالایی از توطئه‌ها و دسیسه‌های سازمانهای امنیتی آمریکا در اختیار دارند. ⬅️الگوی رفتاری آمریکایی‌ها در سرنگونی دولتهای مستقل و مردمی: هرگاه که با عملیاتهای مخفی و یا به اصطلاح کودتاهای نرم یا "انقلابهای رنگی" نتوانسته سیاست استعماری خود را بر دولتهای مردمی و مستقل تحمیل کند آنگاه وارد فاز سخت‌تر کودتای نظامی، اعلان جنگ، و حمایت از سازمانهای تروریستی عیله دولت مردمی شده‌است. ⬅️آمریکا طی ۸ دهه گذشته یعنی از نیمه دوم قرن بیستم به این سو تاکنون دولتهای ۵۳ کشور جهان را به شیوه‌های نرم و سخت سرنگون کرده و دولتهای همسو با خود را جایگزین آن‌ها کرده‌است؛ برخی از این کشور‌ها و سال کودتا علیه دولتهای مستقل و یا تلاش برای سرنگونی آن‌ها: چین سال ۱۹۴۹ تا اوایل ۱۹۶۰ ➖ایران ۱۹۵۳ ➖ آلبانی ۱۹۴۹ - ۵۳ ➖گوتمالا ۱۹۵۴ ➖ سوریه ۷ - ۱۹۵۶ ➖مصر ۱۹۵۷ ➖اندونزی ۸ - ۱۹۵۷ ➖عراق ۱۹۶۳ ➖برزیل ۶۴ - ۱۹۶۲ ➖ کوبا از سال ۱۹۵۹ تاکنون➖بولیوی ۱۹۶۴ ➖اندونزی ۱۹۶۵ ➖یونان ۱۹۶۷ ➖استرالیا ۷۵ - ۱۹۷۳ ➖پرتغال ۷۶ - ۱۹۷۴➖لیبی دهه ۱۹۸۰ ➖عراق ۱۹۹۱ ➖افغانستان دهه ۱۹۸۰ ➖افغانستان ۲۰۰۱ ➖سومالی ۲۰۰۷ تاکنون ➖لیبی ۲۰۱۱ ➖ونزوئلا ۲۰۰۲ ➖عراق ۲۰۰۳➖سوریه ۲۰۱۲ ➖اوکراین ۲۰۱۴ ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت سوم ⬇️دخالت آمریکا در ایران بعد از انقلاب اسلامی ⬅️پس از پیروزی انقلاب اسلامی  وقوع انقلاب اسلامی تمامی محاسبات سیاسی امریکا به هم ریخت. به اذعان برخی اعضای جامعه سیاسی امریکا، این انقلاب "به عنوان یکی از مهمترین وقایع منطقه خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم توازن قوا در منطقه را بر هم زد و ایران با اصل نه شرقی، نه غربی در سیاست خارجی خود به عنوان قطب جدید قدرت که مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی بود در صحنه ظاهر شد."(فولر، 1372، ص 100). سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی که دلالت بر نفی سلطه پذیری و عدم سازش با سلطه گر داشت، عملکردی متفاوت از عملکرد دولتهای پیش از انقلاب به خود گرفت. در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی، ایران که در رژیم گذشته مهمترین متحد امریکا در منطقه بود به بزرگترین مانع تحقق اهداف توسعه طلبانه امریکا در منطقه تبدیل شد. این امر سبب گردید تا از همان ابتدای پیروزی انقلاب دولتمردان مختلف در امریکا با شیوه های گوناگون در پی تضعیف و فروپاشی نظام سیاسی جدید در ایران باشند. بر این اساس اقدامات مداخله جویانه و خصومت آمیز مختلفی از سوی امریکا در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجر درآمد. در اینجا به بخشی از مهمترین این اقدامات اشاره میشود. ➖حمایت و تجزیه طلبان و وتروریسم ➖جاسوسی و دخالت سفارت امریکا ➖حمله طبس ➖کودتای نوژه ➖تحریک عراق برای حمله به ایران ➖ کمک مستقیم به عراق ➖مشارکت نظامی مستقیم حمله به ناو ایران، امروز به حریم هوایی، انهدام ایرباس ➖فشار وتحریم های اقتصادی ➖راه اندازی جنگ ژئوپلیتیک بر ضد ایران  ➖اختصاص بودجه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ➖دخالت در برنامه صلح امیزهسته ی ➖دخالت در انتخابات ایران ⬅️چه پیش و چه پس از انقلاب امریکا مداخلات گسترده، مخرب و در بسیاری مواقع سرنوشت ساز در امور داخلی کشورمان داشته. در دوران قبل از انقلاب مداخلات با رضایت و در بسیاری مواقع هماهنگی نظام حاکم به انجام می‌رسید و این امر از نتایج تبدیل رژیم گذشته به یک رژیم دست نشانده امریکا بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مداخلات امریکا در امور ایران به امید ساقط کردن یا تضعیف نظامی که منافع سابق واشنگتن در ایران را از بین برده و سیاستهای این کشور در نظام بین الملل خصوصا خاورمیانه را به چالش می کشید ادامه و گسترش پیدا کرد. در واقع الگوی کلی مداخله امریکا در امور داخلی ایران در دوره قبل و پس از پیروزی انقلاب با دو روند و هدف متفاوت پیگیری می‌شود. در دوره قبل از انقلاب، روند کلی مداخله براساس تقویت و تثبیت نظام حاکم و تلاش برای سرکوب مخالفان آن و در دوره پس از انقلاب، این مداخله روندی معکوس در جهت تضعیف نظام حاکم و تقویت مخالفان آن. این مداخلات از عوامل اصلی وجود یک حس بدبینی و بی اعتمادی نسبت به سیاست‌های امریکا نزد مردم و مقامات ایران است. در واقع سابقه سیاست‌ها و فعالیت‌های امریکا در ایران تصویر یک دولت مداخله گر را از امریکا در ذهن مردم ایجاد کرده است. دولتی که احترامی برای حاکمیت، استقلال و منافع ایران قایل نیست. ⬅️ نکته اخر: در همه ی مواردی که آمریکا در دیگر کشورهای مستقل دخالت کرده باچراغ سبز خائنان داخلی بوده است!! همچنین که در سالهای گذشته در ایران هم مشاهده میشود هرجا دخالتی بوده با چراغ سبز خائنین داخلی بوده که مورد آخر هم به قضیه هسته ی برمیگردد، بنابراین حساسیتهای پدرانه امام خامنه ای در این موارد قابل و تامل هست. اگر اندکی نجنبیم با چراغ سبز خائنین داخلی حتما امریکا به ایران هم حمله خواهد کرد و اگر تا الان اینکارصورت نگرفته دلیل اصلیش عدم اطلاع درست از وضعیت امنیتی و نظامی ایران بوده ، بنابراین برجام هسته ای و برجام موشکی قدمهایی است که امریکا در ایران برداشته و درحال برداشتن است. به امید هوشیاری مردم و مسئولین دلسوز نظام قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت سوم ⬇️نقد و برسی تفکر فمینیسم ⬅️ظهور فمینیسم و رواج آن نشانة از تفکر معاصر غربی محصول رنسانس(دوره نوزایش ) است که در ستیز با واقعیات طبیعی و داده‌های علمی (روان شناختی، زیست شناختی و ...) قرار دارد. فمینیسم تمامی شاخه‌ها و جلوه‌هایش، هدف و نتیجه‌ای جز ایجاد اختلاف و ناسازگاری بین دو جنس و تشدید انسان‌ها ندارد. فمینیست‌ها با نادیده گرفتن نقش‌ها و کارکردهای ویژه زنان و مردان سعی در ایجاد یک و بعضاً انقیاد(حجت شرعی یا عقلی غیر مطابق با واقع ) مردان توسط زنان دارند. ⬅️فمینیسم چه می‌کند؟ در یک طرح تحقیقاتی که گروهی از محققان دربارۀ آثار و پیامدهای اجتماعی فمینیسم انجام دادند، نتایج تکان‌دهنده‌ای به دست آمد. گزاره‌هایی از قبیل ،‌ بیش‌از اندازه در بین زنان، رواج و ، به شخصیت و هویت زنان،‌ نادیده گرفتن آموزه‌های مذهبی و دینی،‌ تضعیف شدید خانه و خانواده و اجتماعی، تنها قسمتی از این گزارش بود. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه با وجود این حجم از مخاطرات، باز هم به نظر می‌رسد گرایش نسبتاً عمومی نسبت به حمایت از این تفکر وجود دارد؟ جواب این سؤال شاید در سیاست حمایتی غرب با توسل به هژمونی است. امروزه با ازدیاد رسانه‌های قابل استفاده، دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات تقریباً در هر زمان و مکانی ممکن است. محتوای رسانه‌ها بازتابی از فرهنگ است و نیازهای اجتماعی را پاسخ می‌دهد، اما گذشته از این، رسانه به‌طرز قابل توجهی در فرهنگ نقش دارد. ⬅️فمینیسم درخط مقدم حمله به نهاد خانواده مسئلۀ اصلی در نقد فمینیسم این است که نقش زنان در انتظام‌بخشی به نظام اجتماعی از طریق کارکردهایی حاصل می‌شود که برای این نقش تعریف شده و هرگونه جابه‌جایی در این اصول، خارج از قواعد فونکسیونالیستی نقش است. مگر می‌توان نیازهای زنان را تغییر داد یا با تغییر در ، آنان را دست‌کاری نمود و موجود جدیدی خلق کرد؟ به‌واقع آنچه فمینیست‌های موج‌سومی می‌خواهند، تغییر شکل سیاست، فرهنگ، اقتصاد، خانواده، نگهداری از کودک، عشق، خانه‌داری، سرگرمی، تحصیل و... به نفع نگرش به موجودیت زن بوده است. مسئله‌ای که البته به‌جز بُعد رسانه‌ای و هژمونیک، ابداً در القای عمومی و قلبی آن، هیچ توفیقی نداشتند؛ چراکه خواسته‌های آنان، به‌ویژه با  اولیه‌ترین نیازهای زنانه، در تناقض آشکار است. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/2
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت چهارم ⬇️نقد وبررسی تفکر فمینیسم ⬅️فمینیسم تفکیک جنسیتی فمینیست‌ها به‌سختی می‌توانند بپذیرند که برابری حقیقی فرصت‌ها و آزادی انتخاب شغلی، مستلزم محیطی با مرد و از مسئلۀ زن نیست. در بهترین حالت، چنین وضعی به جدایی کامل زنان از خانواده و فرزندانشان تا زمان بلوغ کودکان می‌انجامد و اساس تربیت را به نهادهای اجتماعی جدا از خانواده مانند مهدهای کودک، برون‌سپاری می‌کند. این موضوع به‌طور کاملاً مشخصی با اهداف خود فمینیست‌های افراطی نسل سوم و چهارم، در تعارض است؛ چراکه تربیت نسل جدید دختران عملاً از چرخۀ نظریات آنان خارج می‌شود و تفکر واهی آنان را در طول زمان تبدیل به فسیل می‌کند. تصور چنین حالتی (اختلاط کامل محیطی زن و مرد بدون هرگونه تمایز) نه‌تنها باعث پررنگ شدن نقش زن در جامعه نخواهد شد و مقام او را ارتقا نخواهد داد، بلکه با نقش محوری زن در کانون اصلی تشکیل جامعه یعنی خانواده، ساختارهای اجتماعی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. چنین برداشتی از اختلاط زن و مرد نه‌تنها نشانی از ترقی اجتماعی و روشن‌فکری نیست، بلکه سبب تضعیف کارکردی نقش مرد نیز می‌شود. این در حالی ‌است که گروه مقابل این نظریه که در دل فمینیست‌های رادیکال و تندرو قرار دارند، به نقطۀ مقابل این موضوع می‌اندیشند: ایجاد محیط‌های کاملاً زنانه بدون هیچ‌گونه تماس و ارتباط و اصطکاکی با محیط مردانه؛ به عبارت دیگر، ساختن جهانی زنانه و بدون مرد. در هر دو این نظریات، آنچه به‌صورت پررنگی قابل مشاهده است، افراط‌وتفریط و دوری از تعادل و منطقی است که لازمۀ ادامه حیات سالم نوع بشر است. تجویز چنین طرز تفکر و دیدگاهی نه‌تنها راهگشا نخواهد بود، بلکه به و حیات معنوی انسان معاصر می‌انجامد. آموزه‌های اسلامی از معدود بنیان‌های فکری مبتنی بر اعتدال در برخورد با جنس زن و حفظ حریم وی و احترام گذاشتن به ارزش‌های زنانه است. از این منظر، استفاده از توانمندی‌های شخصی و انجام فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، هیچ تناقضی با ارزش قائل شدن برای کانون خانواده ندارد، بلکه باید با دوراندیشی، راه‌هایی برای برون‌رفت از آسیب‌های مورد انتظار در جوامع کنونی پیش‌بینی کرد. از عفاف، حیا، حجاب، حفظ ارزش خانواده و تلاش برای گسترش آن، تأکید بر ایمان و باورهای الهی و نیز ارتباط محیطی به‌عنوان سلاح کنترل ناهنجاری اجتماعی و فردی استفاده می‌کند. تحقیقات نشان‌دهندۀ این موضوع هستند که جنسی در محیط کار، علاوه‌بر پایین آوردن راندمان کار، بر تسلط بر محیط تأثیر می‌گذارد. پژوهشگران در یک تحقیق در دانشگاه هاروارد دریافتند که ۲۳ درصد رفتارهای جنسی غیرمستقیم، چشم‌چرانی، دلربایی، زل زدن و یا رفتارهای دون شأن با جنس مخالف، ناشی از محیط کار غیراستاندارد برای زنان بوده است. و محتوای بیش از ۸۵ درصد از مکالمات مردان دربارۀ زنان، اظهارنظر در مورد اجزای بدن یا برهنگی بوده است (ال‌ ام وارد، ۲۰۰۳). همچنین ۸۷ درصد از آزارها که شامل اصطلاحات و یا نگاه جنسی صرف به اندام زنان بوده، در محیط کار اتفاق افتاده است. ⬅️مشکلی که حل نخواهد شد طرفداران اصالت برابری زن و مرد، زن را صرفاً در نقش‌های می‌بینند و با استفاده از پرطمطراق، نه‌تنها کرامت و ارزش ذاتی مقام زن را حفظ نمی‌کنند، بلکه با پرده‌دری از شخصیت و از نهاد خانواده، زمینه را برای تحت درآوردن، و اِعمال خشونت جنسی علیه زنان، فراهم می‌سازند. احساس فزایندۀ بیگانگی و انزوای حسی، خیانت به رابطۀ زناشویی و عاطفی نیز مشکلاتی است که والدین مشغول به کار را در معرض خود قرار می‌دهد. در مقابل چنین آماری باید پرسید آیا این زندگی مناسب یک خانواده هست؟ چه نوع زندگی را فراروی کودکانمان قرار می‌دهیم؟ آیا بازی با ارقام و آمار و مسائل مادی و کسب‌وکار آن‌قدر مهم است که سعادت کودکانمان را فدای آن کنیم؟ برای پاسخ صریح و دقیق به این سؤالات، باید به مرزهای الهی و انسانی رجعت کنیم قریش حسین پور 97/3/2
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ازدواج سفید ⬅️ازدواج سفید چیست؟ هم‌خانگی بدون ازدواج یا ازدواج سفید (Cohabitation) پدیده‌ای است که دختر و پسر به عنوان با یکدیگر زندگی می‌کنند، بی آنکه میان آن‌ها پیوند رسمی ازدواج و رابطه زن و شوهری باشد. متاسفانه شنیده شده در ایران هم این ازدواج در حال رواج هست، اتفاقی كه نه از نظر و نه از نظر برای خانواده های اصیل ایرانی پذیرفتنی نیست. ⬅️حکم شرعی ازدواج سفید به فتوایی تمامی مراجع این ازدواج و هست چون فقط راضی بودن طرفین کفایت نمیکند، چه دائم چه موقت باید خطبه عقد خوانده شود، درضمن برای دختران باکره باید اجازه ولی یا حاکم شرع باشد. ⬅️علل گرایش به ازدواج سپید دلیل اصلی ظهور پدیده ازدواج سفید نبود حداقل در یک طرف از رابطه است و در چنین روابطی افراد مسئولیت عملکرد خود را برعهده نمی‌گیرند. ⬅️پیامدهای حقوقی ازدواج سفید ازدواج سفید به حساب می آید و فرزند ناشی از آن فاقد مشروعیت قانونی است، چون نسبت فرزندی او با پدر قابل اثبات نیست. ⬅️اثرات اجتماعی ازدواج سفید چنین افرادی برداشت درستی از خانواده و کارکردهای آن ندارند، خیلی دیر به بلوغ فکری لازم برای تعهد و مسئولیت پذیری ازدواج می رسند و از آن می گریزند زیرا یک الگوی موفق در مورد ازدواج و خانواده تجربه نکرده اند. تحقیقات نشان داده است زنان در چنین رابطه هایی بیش از انواع دیگر ازدواج دچار خشونت خانگی می شوند و چنین روابطی زودتر از ازدواج های رسمی و شرعی از هم می پاشد. از سوی دیگر در چنین ارتباطاتی برای فرزندان و بارداری های احتمالی هیچ پیش بینی ای انجام نگرفته و همین امر خود میزان فرزندان و کودکان نامشروع، بدون شناسنامه، و آمار جنین غیرقانونی و و میر ناشی از آن می افزاید. ⬅️عوامل گسترش ازدواج سفید فرهنگی، کمرنگ شدن باورهای مذهبی و اخلاقی، ضعیف شدن پیوندهای خانوادگی، سنت های غلط ازدواج، هزینه های کمرشکن اقتصادی، طلبی جوانان، قوانین و شرایط دشوار و زائد عقد و طلاق ⬅️مجازات ازدواج سفید در ازدواج سفید، چه ادعای نکاح اعم از دائم یا موقت وجود داشته باشد چه بدون هرگونه علقه زوجیت، طرفین این پدیده مجرمانه به زندگی باهم بپردازند عمل، حادثه و بوده و برای هر مصداق از آن مجازات خاصی تعیین شده است. چه نکاح بدون ثبت باشد، چه رابطه نامشروع اعم از زنا یا مادون آن. قانون مجازات اسلامی نیز، با استناد به شرع مبین اسلام، هرگونه رابطه غیرشرعی فی مابین زن و مرد، اعم از زنا و مادون زنا را ممنوع و برای آن مجازات ازانواع و در نظر گرفته شده است. این مجازات‌هادر کشورهای غربی موضوعیتی نداشته و این پدیده نیز جرم نیست. قریش حسین پور 97/3/2
بسم الله الرحمن الرحیم ⬇️موضوع همجنس گرایان ⬅️همجنس‌گرایی یکی از گرایش‌های جنسی است که ویژگی آن تمایل زیبایی‌شناختی، عشق رمانتیک، و تمایل جنسی فردی است که تنها متوجه جنس همگون با خود او است. رفتار همجنس‌گرایانه به برقراری رابطهٔ جنسی با فردی همجنس اطلاق می‌شود.  ⬅️برخورد ادیان با همنجس گرایان  ادیان ابراهیمی همچون یهودیت، اسلام و مسیحیت با همجنس‌گرایی مخالفت کرده‌اند هر چند که در این رابطه در میان متخصصان دینی اختلاف نظر وجود دارد، برخی از فرقه‌های مسیحیت همجنس‌گرایی را گناه نمی‌دانند. ⬅️بحث حقوقی همجنس گرایان کشورهای آرژانتین،آفریقای جنوبی، آیسلند، اسپانیا، بلژیک، پرتغال، سوئد،کانادا و هلند ازدواج همجنس‌گرایان در تمام کشور قانونی است و در کشورهای آمریکا، برزیل و مکزیک در بخش‌هایی قانونی است. در اکثر کشورهای اسلامی در خاورمیانه، با هم‌جنس‌گرایان برخورد می‌شود.  قوانین کنونی ایران، همجنس‌گرایی و لواط مترادف یکدیگر تعریف شده‌اند و در صورت انجام عمل جنسی بین دو مرد، در حضور چهار شاهد عادل یا چهار مرتبه اقرار از سوی کسانی که لواط کرده‌اند به این عمل در دادگاه، بنا به احکام اسلامی که مبنای قانون مجازات در جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند حکم اعدام برای هر دو طرف اجرا می‌گردد. در قوانین ایران، گرایش همجنس‌گرایانه زنان تحت عنوان «مساحقه»، عملی مجرمانه تعریف شده‌است. مادهٔ ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی، مساحقه را این‌طور تعریف کرده‌است: «مساحقه، هم‌جنس‌بازی زنان است با اندام تناسلی. در موضوع مساحقه جرم به فعل دو زن بستگی دارد. به موجب مادهٔ ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی: هرگاه دو زن که با هم خویشاوندی نسبی نداشته باشند بدون ضرورت، برهنه زیر یک پوشش قرار گیرند به کمتر از صد تازیانه تعزیر می‌شوند. در صورت تکرار این عمل و تکرار تعزیر در مرتبهٔ سوم به هر یک صد تازیانه زده می‌شود. در صورت تکرار جرم، مرتکب را اعدام می‌کنند. ⬅️بیماریهای همجنس گذاران نسبت به آمیزش جنسی بین زن و مرد، بیماری‌های ایدز،سوزاک، سفلیس و زگیل مقعدی در آمیزش کنندگان مرد با مرد فراوانی بیشتری دارند، مردانی که با مردان آمیزش جنسی انجام می‌دهند، ۱۷ برابر بیش از مردان دگرجنس‌گرا در معرض سرطان مقعد هستند. ⬅️شکل‌گیری هویت همجنس گرایانه شکل‌گیری هویت جنسی همجنس‌گرایانه روندی پیچیده و گاهی دشوار است. برخلاف دیگر اقلیت‌های جامعه (مثل: اقلیت‌های قومی یا نژادی)، بیشتر اشخاص همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا میان افرادی رشد می‌کنند که همنوع‌شان نیستند و بنابراین قادر نیستند از آن‌ها دربارهٔ هویت خود بیاموزند و مورد تصدیق یا حمایت هویتی قرار گیرند. بسیاری از اشخاص همجنس‌گرا در جوامعی رشد می‌کنند که نسبت به همجنس‌گرایی یا بی‌اطلاعند یا رفتاری خصمانه دارند. قریش حسین پور 97/3/3
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: نقد وبررسی گروه همجنس گرایان ⬅️دوگانگی هویتی تحقیقات نشان داده است که در عمل همجنس بازی، چون طرفین متناوبا نقش غیر همجنس خود را بازی می‌کنند، دچار عادات و شخصیت جنس مخالف می‌گردند و این یعنی درگیر شدن با هویتی دوگانه که عدم تشکیل هویتی واحد، سرچشمه بسیاری از رفتارهای بیمارگونه و اختلالات روانی است. افراد همجنس گرا خود را مرد یا زن کامل نمی‌دانند لذا احساسات طبیعی آن‌ها دچار نقص و تضاد می‌شود و تدریجا به انزوا و بیگانگی از اجتماع و سپس بیگانگی از خویشتن رو می‌آورند، و گرفتار تضاد پیچیده روانی می‌شوند و به بیماری‌های جسمی و روانی مختلفی از جمله افسردگی ، اضطراب ، مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر انحرافات اخلاقی گرفتار می‌شوند. ⬅️ سست شدن پایه‌های ازدواج ابتدایی‌ترین معنای همجنس‌گرایی، سست نمودن پایه‌های ازدواج ( به دلیل عادت به کسب لذت از همجنس و فرار از غیر همجنس) است. این مورد را تنها انحراف نیست شورش ی مستقیم علیه نظام کائنات است. طبیعت زن و مرد آن چنان آفریده شده است که آرامش و اشباع غرایز خود را در علاقه به جنس مخالف (از طریق ازدواج سالم) می‌جوید، و هر گونه رفتار جنسی غیر این صورت، انحراف از طبع سالم انسانی و یک نوع بیماری روانی است، گرایش افراد به جنس موافق موجب تعطیلی توالد و تناسل خواهد شد. ⬅️ کاهش تمایل به جنس مخالف و سرد مزاجی دانشمندان می‌گویند: ادامه کار همجنس بازی، تمایلات جنس را نسبت به جنس مخالف در انسان تدریجاً می‌کاهد و احساس زنانه در او پیدا می‌شود، و هر دو گرفتار ضعف مُفرط جنسی و سرد مزاجی می‌شوند، به طوری که بعد از مدتی قادر به آمیزش طبیعی (آمیزش با جنس مخالف) نخواهند بود. ⬅️ همجنس‌گرایی خلاف فطرت آدمی ویژگی فطری، خصوصیتی است که در نوع انسان ها و در تمام زمان ها وجود داشته است، حتی اگر زیر انبوهی از خواسته‌های منحرفان و منکران آن، مدفون شده باشد. ⬅️ اعتقاد به اختلال روانی بودن همجنس‌گرایی کمیته بهداشت روانی انجمن روانپزشکان آمریکا، همجنس‌گرایی را یک اختلال روانی شمرده‌اند.  فاطمه: ⬅️همجنس‌گرایان مدعی هستند که پژوهش‌های علمی ثابت می‌کنند که چنین گرایش‌هایی دارای خواستگاه بیولوژیکی در بدن انسان می‌باشند و این رفتار در کنترل آن‌ها نیست. در جواب: سه تحقیق مختلف از سوی محققان فعال در "حقوق همجنس گرایان" که خود نیز همجنس‌گرا بودند، برای حمایت از نظریه مطرح شده انجام گرفته که به شرح زیر است: بررسی کروموزوم X، تحقیق بر روی عملکرد هیپوتالاموس، تحقیق بر روی دوقلوهای همسان همجنس باز. جالب است که در تمام این کاوش‌های به عمل آمده بر روی افراد همجنس‌گرا و غیرهمجنس‌گرا، نتیجه مشابه بوده. پس هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که اثبات کند، همجنس‌گرایی به دلیل وجود ژن‌های معینی در بدن انسان بروز می‌کند.  ⬅️ کاهش اعتماد به نفس در همجنس‌گرایان زنان و مردانی که دارای انحراف همجنس بازی هستند، معمولا نسبت به خود اعتماد به نفس ندارند، خود را از لحاظ صفاتی که یک زن یا مرد باید داشته باشد، کم‌تر احساس می‌کنند.   ⬅️نقش مکمل زن و مرد در ازدواج خداوند مرد و زن را آفرید تا این دو جنس در زندگی مکمل یکدیگر باشند؛ به همین دلیل هم هست که خداوند ابتدا آدم و سپس حوا را خلق نمود. ⬅️ جنسیت متفاوت در ازدواج سالم و معقول برای یک ازدواج سالم و معقول طرفین باید از دو جنس مختلف باشند. در اثبات این نظریه دلایل بسیار زیادی وجود دارند، که عبارتند از: 1-  آناتومی بدن ساختار آناتومی بدن انسان برای برقراری ارتباط جنسی میان یک زن و یک مرد طراحی شده و علم زیست شناسی ارتباط میان زن و مرد را تایید می‌کند. 2- تولید مثل آمیزش جنس مذکر و مونث (حتی در حیوانات) آن‌ها را قادر می سازد که تولید مثل کرده و زاد و ولد نمایند. اما زاد و ولد و تولید مثل تنها دلیلی نیست که خداوند انسان را از دو جنس مذکر و مونث آفریده. گزارش‌های (BUWA) از این قرار است که صمیمیتی که از طریق گرایش‌های جنسی میان زن و شوهر به وجود می‌آید دارای فواید بی‌شماری برای هر دو طرف می‌باشد و از سوی خداوند برای ایجاد پیوندهای محکم‌تر، لذت و خوشی ، و نهایتا تولید مثل در وجود آن‌ها قرار گرفته است. ⬅️ وظایف مکمل زن و مرد در زندگی هم‌چنین خدواند به زن و مرد وظایفی را محول نموده که هر یک بتواند مکمل دیگری بوده و زندگی همزیستی مناسبی را در کنار یکدیگر داشته باشند. خانم‌ها در مواردی که آقایون ناتوان هستند به آن‌ها کمک می‌کنند و بالعکس قریش حسین پور 97/3/4
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت اول ⬇️بررسی بند5سند 2030 ⬅️دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همۀ زنان و دختران 1⃣پایان دادن به همۀ اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا 2⃣ریشه کنی همۀ انواع خشونت علیه زنان و دختران در حوزه‌های عمومی و خصوصی، از جمله: در زمینۀ قاچاق انسان و سوء استفاده‌های جنسی و غیره… 3⃣ ریشه‌کنی همۀ اقدامات زیانبار مانند ازدواج کودکان، ازدواج در سنین بسیار پایین و ختنۀ زنان 4⃣به رسمیت شناختن و ارج نهادن به مراقبتهای داخل منزل و  خانه‌داری (کار در منزل) بدون دستمزد از طریق: تأمین خدمات عمومی، ایجاد زیربناها و تنظیم سیاستهای حفاظت اجتماعی و ترویج مسئولیت مشترک در منزل و در محیط خانواده، تا حدی که مقررات ملّی اجازه دهند. 5⃣تضمین مشارکت کامل و مؤثر زنان و در اختیار قرار دادن فرصتهای برابر (با مردان) برای انتصاب به مسئولیتهای بسیار بالا در همۀ سطوح تصمیم گیری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و همچنین در زندگی عمومی 6⃣ ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری در راستای توافقهای انجام شده در جریان کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه و اعلامیه و برنامۀ اقدام پکن، و بر مبنای اسناد نهایی به دست آمده از کنفرانسهای بازنگری برگزار شده در این ارتباط 7⃣انجام اصلاحاتی برای برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان و همچنین برقراری حق دسترسی زنان به خدمات مالی، ارثیه، و منابع طبیعی، درراستای قوانین ملی(کشورها) 8⃣ارتقای کاربرد فناوری توانمند کننده، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ترویج توانمد سازی زنان 9⃣تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح ⬅️آموزش جنسي در سند 2030 در برنامه عملي که براي تحقق هدف پنجم دستور کار توسعه پايدار ۲۰۳۰ تدوين شده و همچنين "سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران" در موارد متعددي بر ضرورت گسترش آموزش‌هاي جامع جنسي تأکيد شده است. ازجمله در راهبردهاي اساسي سند ملي آموزش 2030 آمده: تدوين سياست‌ها و برنامه‌هايي براي ترويج آموزش براي توسعه پايدار و آموزش شهروندي و ادغام آن‌ها در آموزش‌هاي رسمي، غيررسمي و آزاد. انجام اين کار از طريق اصلاح نظام آموزشي، آموزش معلمان، اصلاح مواد درسي و حمايت‌هاي آموزشي امکان‌پذير مي‌شود. اجراي برنامه اقدام جهاني آموزش براي توسعه پايدار و موضوع‌هايي از قبيل حقوق بشر، تساوي جنسيتي، بهداشت، آموزش‌هاي جامع جنسي (تنظيم خانواده)، تغيير اقليم، معيشت‌هاي پايدار و شهروندي مسئولانه و پويا نيز مشمول مورد يادشده مي‌شود. لازم است ذکر شود که در ادغام اين موارد در برنامه‌هاي آموزشي کشورها، توجه به توانمندي‌ها و تجارب ملّي اهميت زيادي دارد.  در اين سند، در توضيح آموزش‌هاي جامع جنسي، عبارت آمده که شايد براي تلطيف اين موضوع در فضاي داخلي باشد. غافل از اينکه اين عبارت، در ادبيات بين‌المللي و اسناد يونسکو تعريف مشخصي دارد. در يکي از اسناد يونسکو عبارت يادشده چنين تعريف شده است: آموزش جامع جنسي، به‌عنوان روشي براي آموزش مباحث و روابط جنسي شناخته مي‌شود که متناسب با سن است، رويکردي فرهنگي دارد و با ارائه اطلاعات علمي دقيق، واقعي و بدون قضاوت شخصي همراه است.  ⬅️نکته مهم: عبارات و واژه‌هاي به‌کاررفته در اسناد بين‌المللي معنا و مفهوم خاص خود را دارند و آنچه مبناي سنجش ميزان تعهد کشورها به اين اسناد است همان معنا و مفهومي است که در عرف بين‌الملل پذيرفته‌شده است؛ نه تفسيري که هر کشور از آن عبارت و واژه ارائه مي‌دهد. ادامه دارد... قریش حسین پور97/3/4
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت دوم ⬇️حوزه‌ی اقتصاد ➖ در قبال امور اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم. ➖تکیه بر مدل اقتصاد و نه اقتصاد اسلامی. ➖ مغفول واقع شدن اجتماعی و اقتصادی ➖گسترش و تعمیق یافتن طبقاتی و فاصله‌‌ی فقیر و غنی ⬅️جهت گیری اقتصادی هر دو دولت سازندگی و اصلاحات یکسان بود؛ چرا که آن‌ها سیاست اقتصادی( اقتصاد بازار آزاد که در آن دولت ها موظف به اجرای سیاست های پیشنهاد شده از سوی صندوق بین المللی پول هستند) را در پیش گرفتند. اقتصاد دولت اصلاحات همان اقتصاد دولت سازندگی بود. مدیران اقتصادی همان مدیران در قالب همان تئوری اقتصادی ⬅️از این رو، پیامدهای ناگوار سیاست تعدیل اقتصادی، گریبان اصلاحطلبان را نیز گرفت و طبقات متوسط و ضعیف جامعه را از آنان سرخورده و ناخرسند کرد و با غفلت و عدم توجه به امر پیشرفت اقتصادی، شاهد تورم، گرانی، بیکاری، رکود واحدهای تولیدی، کاهش صادرات و افزایش واردات در این دوران بودیم. ⬅️در کنار معضل بزرگ فرهنگی، گفتمان اصلاحات از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز غفلت کرد و سبب شد تا پس از چند سال، گره‌های کور اقتصادی پدید آید. ریشه‌ی این امر، اولویت‌های غیرضروری و فرعی گفتمان اصلاحات بود که تمام توان حاکمیت را به خود اختصاص میداد و اجازه نمی‌داد که از قابلیت‌ها و امکانات در جهت برآوردن نیازهای حقیقی جامعه استفاده شود امام خامنه ای: مردم حقیقتاً مشکلات اقتصادی دارند، سختی دارند، نارسایی دارند، گرفتاریهای زیادی دارند. خطر عمده این است که شما این را ندانید که امیدوارم بدانید!(4 دی 1378) کدام نقض کرامت انسانی بالاتر از یک انسانی، رئیس یک عائله‌ای، پدر یک خانواده‌ای در جامعه‌ای که در آن جامعه همه چیز هم هست، نتواند اولیات زندگی فرزندان خودش را تأمین بکند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش هم به من نامه بنویسد، به شما، به آن مسئول دیگر که من دو ماه است که در خانه‌ام گوشت نبرده‌ام!... مسئله‌ی معیشت قطعاً در اولویت اول است! معیشت که نبود، دین هم نیست، اخلاق هم نیست، حفظ عصمت و عفت هم نیست! معیشت که نبود، امید هم نیست. این اساس قضیه است. اینجاست مسائل اساسی جامعه( 29 خرداد 1379 ) ⬇️حوزه‌ی سیاست ➖اصالت یافتن سیاست نسبت به سایر حوزهها. ➖ تکیه بر مدل توسعه‌ی سیاسی و در نتیجه منحرف شدن انقلاب از مسیر اصلی‌اش ➖حاکمیت یافتن افراد و (تخصص) در مراکز دولتی که بیگانه یا احیاناً مخالف با ارزش‌ها (تعهد) هستند. ➖شایع شدن ، ، و اسراف و تبذیر میان برخی از مدیران و مسئولان حکومتی ➖وجود و فاصله میان مردم و مسئولان در اثر تفاخر و تکبر برخی از مسئولان. ➖ دست‌اندازی و برخی از مدیران دولتی به بیت‌المال و بسط یافتن فساد اقتصادی. ➖ رواج باندبازی، ، و قوم‌‌وخویش‌گرایی در میان برخی از مسئولان. ➖ رئیس‌جمهور در زمینه‌ی تصمیم‌گیری مستقل و تأثیرپذیری شدید وی از برخی احزاب دولت‌ساخته. ⬅️بر خلاف دولت سازندگی که قائل به اصالت بود، اصلاحطلبان بر اولویت اصرار داشتند. آن‌ها مطالبات و خواسته های عامه ی مردم را به چند اصطلاح سیاسی و روشن‌فکرانه تقلیل دادند و نیازهای ضروری و حقیقی مردم را به فراموش کردند. در واقع آن‌ها دغدغه ها و علایق گروهی خودشان را فراگیر و عمومی نشان دادند. سرانجام بی توجهی افراطیون به دغدغه های اصلی مردم، آن‌ها را به جریانی نخبه گرا تبدیل کرد که سعی داشتند مطالبات خود را به عنوان مطالبات توده عرضه کنند. ⬅️طرح مسئله‌‌ی با آمریکا و کاهش تنش میان دو کشور، چه در داخل و چه در خارج، در این دوره به صورت جدی مطرح شد که البته با توجه به اصرار آمریکا بر سیاست‌های خصمانه علیه کشور ما و عزم رهبری نظام و مردم برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، زمزمه‌های برخی جریان‌های سیاسی داخلی در این زمینه، راه به جایی نبرد. ⬅️مسئله‌ی دیگر ، مسئله‌ی پرونده‌‌ی هسته‌ای کشور بود که تحت تأثیر نگرش تنش‌زدایی حاکم بر این دولت، به سمت تعامل و اعتمادسازی پیش رفت که هرچند اصل مسئله‌ی تعامل و اعتمادسازی در این زمان‌ لازم بود، اما در عمل به دلیل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و بیش از حد از سوی برخی مسئولین اجرایی کشور ما، به نتیجه‌ی مناسبی نرسید و موجب زیاده‌خواهی این کشورها شد. ادامه دارد... قریش حسین پور97/3/5
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت اول ⬇️موضوع: بررسی وضعیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دوره اصلاحات ⬅️دولت خاتمی بر اساس شعار برنامه‌ی خود را آغاز کرد؛ درست نقطه‌ی عکس دولت هاشمی که را ایدئولوژی نجات‌بخش کشور میدانست. توسعه‌ی سیاسی به دنبال نفی وضع موجود بود. از این رو، ، و که هر سه در دولت هاشمی به حاشیه رانده شده بودند، محورهای تبلیغاتی دولت خاتمی قرار گرفتند. اماطولی نکشید که مؤلفههای گفتمان اصلاحات به ضد خود تبدیل شدند؛ جامعه‌ی مدنی با ایدئولوژیزدایی مترادف شد، آزادی به مثابه‌ی بهانهای برای حذف مخالفان سیاسی کاربست پیدا کرد و گفتوگوی تمدنها و تنشزدایی که از دیگر مؤلفههای این گفتمان بود، با تفسیرهای غلط، در مراحلی دشمن را به جای دوست نشاندن برداشت شد. ⬇️حوزه ⬅️بی‌تفاوتی نسبت به نشر و نهادینه‌سازی باورها و ارزش‌های اسلامی و مقابله با نابهنجارهای ضدارزشی در جامعه (به‌ خصوص مطبوعات زنجیرهای، فیلمهای سینمایی، نوارکاست‌های موسیقی، نحوه‌ی پوشش و حجاب در حریم عمومی، ارتباطات دختر و پسر و...) در اثر تلقی سکولاریستی از فرهنگ. سید محمد خاتمی: ‌اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعاً مضر است... مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند. ⬅️مشخص کردن جامعه‌ی ایران به عنوان یک جامعه‌ی در حال گذار از سنت به مدرنیته و بر این اساس، اشاعه دادن فرهنگ و ارزشهای غربی همچون لیبرالیسم، سکولاریسم، تساهل و تسامح، ولنگاری اخلاقی و... محسن کدیور: ‌امروز خدا در جامعه هیچ‌کاره است و همه‌کاره مردم‌اند. سعید حجاریان: هم‌جنس‌بازی در کشور ما باید آزاد باشد و از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد، گرچه از نظر اخلاقی زشت است. اکبر گنجی: در یک جامعه‌ی مدرن، جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. ایران نیز در حال حاضر از فاز قبل مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود. ⬅️دولت خاتمی راهبرد و را در عرصه‌ی فرهنگ به کار گرفت و مبتنی بر معرفت‌شناسی فرهنگی شاخص‌های مدنی و را به صورت رسمی و علنی در دستور کار قرار داد. امر به معروف به چالش کشیده شد و احکام اجتماعی اسلام به حوزه‌ی خصوصی یا عمومی منتقل شد تا حوزه‌ی حاکمیت و دولت را با آن درگیر ننماید. چالش با فرهنگ دینی شاهکار اصلی مطبوعات این دوره شد و عقاید اسلام و تشیع به عنوان اموری تنفر‌آمیز، عامیانه، انتقام‌گیرنده، واپس‌‌گرا و غیر‌عقلانی معرفی شد. عزت‌الله سحابی: ‌حتی معصومین (علیهم السلام) خودبه‌خود، بدون نظارت مردم و به طور اصولی، در معرض انحراف هستند. سید محمد خاتمی: اگر دین هم در برابر آزادی قرار گیرد، این دین است که باید محدود شود، نه آزادی باقر پرهام: دوران مدرن دوران حکومت و رهبری عقل است و دین باید به عرصه‌ی زندگی خصوصی بازگردد. سید محمد خاتمی: ‌شما برای اینکه بتوانید پیشرفت کنید، راهی جز راه غرب ندارید و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی عبدالکریم سروش: هیئت‌های مذهبی منشأ خشونت‌اند و بسیجی‌ها، اعضای تشکیل‌دهنده‌ی این هسته‌ها می‌باشند. ماهنامه‌ی زنان: ‌زن و مرد از حقوق مساوی برخوردارند و اجازه‌ی زن از مرد در امور خود، ظالمانه است. ⬅️ظهور مطبوعات زنجیره‌ای که بی‌محابا احکام اسلامی را به سخره می‌گرفتند، بخشی از پروژه‌ی استحاله بود که فضای فرهنگی و سیاسی کشور را به شدت دچار تنش نمود. مهم‌ترین محورهای تخلفات نشریات و مطبوعات، مواردی از جمله ترویج فرهنگ غرب، هرج‌ومرج رفتاری، سیاه‌نمایی و تضعیف نظام، ترویج فرهنگ منحط شاهنشاهی، سکولاریسم، تضعیف باورهای دینی، تضعیف ولایت فقیه، تضعیف قوای سه‌گانه و تضعیف روحانیت و ارزش‌های انقلاب بوده است. مطبوعاتی که از سوی مقام معظم رهبری نام گرفتند.   ⬅️آثار سینمایی تولیدشده در آن دوران باعث گسترش فرهنگ لمپنیسم، حاکمیت فرهنگ دین‌زدایی و غرب‌گرایی و زیر سؤال بردن نهادهای انقلاب اسلامی شده است ⬅️در این حوزه، عملکرد "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" به شدت نامطلوب بود؛ مقام معظم رهبری چندین مرتبه در دیدارها با برخی از مسئولان، آشکارا بر عدم رضایت خود از عملکرد دولت اصلاحات در زمینه‌ی فرهنگ تأکید کردند. حتی بسیاری از علمای حوزه و برخی از مراجع، تحصن سه‌روزهای را در اعتراض به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب دادند. بخش اعظم ادبیات گفتمانی متولیان فرهنگی دولت اصلاحات بر مبنای مدرنیته (بر پایه‌ی اصالت فرد و اصالت لذت) و سایه افکندن صنعت ترجمه در قالب‌های گفتاری و نوشتاری تجلی یافته بود. ادامه دارد.. قریش حسین پور97/3/4
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت سوم ⬇️جمع بندی بررسی وضعیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دوره اصلاحات ⬅️دولت خاتمی در همان دوراول از دستان خود خاتمی خارج شد. فراموش نکنیم خاتمی رهبر اصلاح طلبان و موسوی ها رهبری پشت پرده باهم در انطباق کامل نظرات نیستند. راه اندازی فتنه 78که هدف از ان بدست گرفتن نیروی انتظامی بعنوان یک اهرم قدرت در فضای سیاسی کشور و زهر چشم گرفتن از رهبری بود. رهبر انقلاب ازسال 78به بعد همیشه چفیه بردوش دارند. و همچنین راه اندازی قتلهای زنجیره ای که مقصرین اصلی معرفی و مجازات نشدند. بنابراین در هیچ مقطعی از دوران پس از انقلاب اسلامی و شاید هم با چنین صراحتی در پیش از انقلاب، همچون سالهای حاکمیت اصلاحطلبان، ارزشهای فکری و رفتاری اسلامی و انقلابی نشدند. ⬅️لازمه‌ی اصلاحات اقتصادی در دولت‌های هاشمی و خاتمی، مدارا کردن با غرب با حفظ استقلال کشور بود. لذا در سیاست خارجی ایران هم اصلاحاتی به وجود آمد. صدور انقلاب تنها به لبنان، عراق، افغانستان و فلسطین محدود شد و از نظر اقتصادی، مبادلات با بیشتر کشورها، از جمله آمریکا، مجاز شمرده شد. هرچند که این نوع سیاست‌ها تا اندازه ای در آن زمان بخاطرشرایط داخلی وخورجی ایران لازم بود، ولی دنیای غرب هیچ راهی را برای برابر و استفاده‌ی ایران از فناوری و دانش و بازارها و سرمایه‌ی غربی جلوی روی جمهوری اسلامی باز نگذاشت. ⬅️ در دوره‌ی آقایان خاتمی و هاشمی، که بیشتر و با غرب صورت گرفت، تحولی عملی و واقعی از طرف غربی‌ها صورت نگرفت و در مقابل همکاری‌های هسته‌ای و شفاف‌سازی برنامه‌های هسته‌ای ایران، غربی‌ها بر شدت اقتصادی و سیاسی افزودند. در مقابل نرم کردن ادبیات سیاست خارجی و گفت‌وگوی و محکوم کردن حمله‌ی صدام حسین به کویت و دفاع از انقلابیون افغانی در مقابل طالبان، گسترش یافت و حتی در استمرار چنین رفتارهای تهاجمی، در زمان بوش، ایران را محور نامیدند. ⬅️در این دوران، تنها انقلاب اسلامی و آمادگی نیروهای کشور و روشنگری داخلی و خارجی نقش بازدارنده‌ی مهمی را در اجرای داخلی و خارجی ایفا کرد. لذا کارنامه‌ی هشت سال دولت اصلاحات، نه کارنامه‌ای قابل دفاع و تطهیر، بلکه حکایتی است از پروسه‌ی و فرهنگی و سیاسی که دستاوردهای قلیل آن مدیون هشدارها و انذارهای رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردمی بوده است. قریش حسین پور 97/3/5