فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر سرشناس جهان عرب: ژنرالها و مقامات عربی کجا هستند که از ایران یاد بگیرند؟! یاد بگیرید!🔹حمله ایران مهمترین رویداد قرن بیست و یکم است؛ این حمله در بین اسرائیلیها وحشت ایجاد کرده است؛ ایران نشان داد که هیچ ترسی از تهدیدات بایدن ندارد!
🔰 آسمان آن شب غزه چه زیبا بود
👤 #حسین_شریعتمداری
🔸در کلام خدا آمده است که «وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ... و ما آسمان دنیا را به چراغهای ستارگان درخشان زینت داده و آراستیم و با تیرهایی از شهاب، شیطانها را راندیم و عذاب و آتش فروزان را برای آنها آماده ساخته و بر آنها باراندیم»...
🔸خدای مهربان در این آیه، انگار آسمان شنبه شب فلسطین را وصف میکند، شب حمله سنگین سپاه به پایگاههای نظامی و زیرساختهای استراتژیک رژیم صهیونیستی، آن شب آسمان فلسطین از همه شبهای سال زیباتر بود.
🔸صهیونیستهای جنایتپیشه بر این باور بودند که پدافندهای سهلایه «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان سهمگین» و... به موشکها و پهپادهای شلیک شده از ایران اسلامی اجازه عبور نمیدهند! چند ساعت قبل از آغاز حمله جانانه سپاه، اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در یک نشست اضطراری گرد هم آمده و فرمانده ارتش رژیم کودککش اسرائیل اطمینان داده بود که هیچ پرندهای نمیتواند از سامانه سهلایه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند!...
🔸آن شب آسمان غزه زیباتر از همیشه بود. زنان و مردان و کودکان درحالی که از شگفتیهای آسمان زیبا و مسیر نورانی موشکها که به یاریشان آمده بودند، چشم
بر نمیداشتند، با هم زمزمه میکردند که امشب هیچ کودکی با آتش کینه صهیونیستهای وحشی شهید نمیشود و هیچکس زیر آوار نمیماند... و همانگونه بود که انتظار داشتند...
#نکته
https://kayhan.ir/001CT0
@kayhan_online
آیت الله جوادی آملی در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» خطاب به نیروهای مسلح بیان کردند:
🔰بنازیم دستی که انگور چید
🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی به مناسبت عملیات مقتدرانه وعده صادق بیان کردند:
🔸محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی کند.
🔸«لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل» احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی کند.
🔸فتوحاتی که قرآن وعده می دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است.
🔸در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسرائیل را ریشه کن می کند و غزه و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می کند، آن فتح مطلق است.
🔸این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیفتد، این کارها را دیشب انجام دادند:
بنازیم دستی که انگور چید
مریزاد پایی که در هم فشرد
🔸اگر این می است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست این ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می برد.
🔸من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم.
@kayhan_Online
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزیده_تفسیر_سوره_بقره_آیه
و انفقوا في سَبيلِ اللّهِ ولاتُلقوا بِاَيديكُم اِلَي التَّهلُكَةِ واَحسِنوا اِنَّ اللّهَ يُحِبُّ المُحسِنين (195)
در راه خدا انفاق كنيد و با كمكهاي مالي خود كه مانند جهاد في سبيل الله ارزشمند است، افزون بر تأمين هزينههاي ميدانهاي نبرد و فراهم ساختن ساز و برگهاي جنگي، نيازهاي رزمندگان و خانوادههاي آنان را فراهم سازيد تا مجاهدان با قوّت و قدرت از كيان اسلام و مسلمانان جانانه دفاع كنند و نگذارند جبهه شرك و نفاق پيروز شود و با حاكميت كفر شما را هلاك سازد.
ترك انفاقِ لازم، يا سبب پديدآمدن دشمن است يا مايه طمع دشمن موجود و تقويت او، و هر دو حالْ زمينه هلاكت است، زيرا جامعه يا گرفتار استعمار، استثمار و استعباد شده كه هلاكت است يا به كفر و نفاق مبتلا خواهد شد كه هلاكت معنوي است. افراط و تفريط در انفاق نيز همچون ترك اصل انفاق، هلاكتآور است.
بايد قدرتي را كه خداوند به شما مسلمانان داده از نابودي حفظ كنيد و خود را به دست خويش به هلاكت نيندازيد، به گونهاي كه هلاكت مالك شما شده و زمامتان در اختيار آن باشد. انفاق در راه خدا، يعني تأمين هزينه دفاع از اسلام و نظام اسلامي كه مصداق بارز آيه و متبادر از آن است، حياتبخش و مانع هلاكت است، زيرا جهاد با مال و جان و پاسخ به دعوت براي دفاع، عامل حيات و چنين عاملي حتماً نجاتبخش از هلاكت است؛ همانگونه كه ترك آن نابودساز است، بر همين اساس، شهادتهاي داوطلبانه در مورد لزوم كه زمينه ظفر بر دشمن يا وسيله نجات ميهن اسلامي از دشمن و براي حفظ دين و صيانت كيان امّت اسلامي است، شهامت محمود و شجاعت ممدوح و از سنخ دفاع مشروع است؛ نه القاي در تهلكه و تهوّر مذموم.
شما همواره در همه عرصههاي فردي و اجتماعي، اعم از راستگويي، امانتداري، جهاد با مال و جان، كمك به نيازمندان و...، نيكوكار باشيد كه خداي سبحان نيكوكاران را دوست ميدارد.
اصل انفاق در راه خدا احسان و كار نيك است؛ خواه به عنوان تأمين سلاحهاي نظامي كه نسبت به ديگري احسان نيست و خواه به عنوان كمك و تأمين هزينه كسي باشد كه نسبت به او احسان است. احسانِ هر عملي آن است كه با اخلاص و به گونهاي كه واجد همه اجزا و شرايط و فاقد همه موانع باشد انجام شود.
سياق آيه اقتضا ميكند جامعه اسلامي افزون بر انفاقهاي فردي به انفاقهاي اجتماعي نيز اهتمام ورزد؛ به طوري كه همگان خود را موظف بدانند با رعايت اعتدال در انفاق كه نه به تنگدستي خود بينجامد و نه از بخل و شُح سر درآورد، در تأمين هزينههاي جاري حكومت اسلامي نيز شريك و ياور آن در رفع مشكلات باشند وگرنه با در تنگنا قرار گرفتن حكومت، جامعه اسلامي خود را به هلاكت افكنده است، بر همين اساس يكي از وظايف اجتماعي امت اسلامي فقرزدايي است تا هم خود و دين خويش را از نابودي حفظ كنند و هم فقرا را از هرگونه انحراف و آشوب بازداشته و آنان بر اثر تهيدستي به گناه و فحشا يا شورش و آشوب كشيده نشوند و سلامت و امنيت عمومي را به خطر نيندازند.
تسنيم ج 9 صص 656 تا 658
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
آیت الله جوادی آملی در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» خطاب به نیروهای مسلح بیان کردند: 🔰بنازیم دس
فرمایش علامه جوادی آملی خیلی خوبه اما به نظرم، کیهانیهای عزیز، در نقل قول، یک کلمه را اشتباه نوشتهاند. میتوانید بفرمایید کدوم کلمه را؟ اشتباهشان خیلی واضح است.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#آشنایی_با_اصطلاحات
منظور از جملهی «أمرِ عَقیبِ حَظر، دلالت بر إباحه میکند» چیست؟
يعنی اگر از کاری نهی شود و بعد از آن، دستور به همان کار صادر گردد، منظور از آن دستور، مباح بودن آن کار است (نه واجب بودنش).
مثلا به این متن که تفسیر آیهی دوم سوره مائده از «تفسیر ارزشمند تسنيم ج 21 ص 539» است، دقت کنیم:
جواز صيد پس از خروج از احرام
امرِ پس از نهي (امر عقيب حظر) در اين آيه، يعني جمله (وإذَا حَلَلتُم فَاصطادوا) كه پس از (غَيرَ مُحِلّي الصَّيدِ وأنتُم حُرُم) آمده است به معناي وجوب صيد، بعد از احرام نيست، بلكه مفيد اباحه است؛ يعني بر جواز صيد و مباح بودن آن دلالت مي كند.
محمدرضا کرامتی
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزیده_تفسیر_سوره_بقره_آیه 196
دو عمل عبادي حجّ و عمره را براي خداي سبحان بايد به جا آورد و پس از شروع به اتمام رساند و اگر محرم به سبب بيماري يا مانع شدن دشمن، از به پايان بردن آنها بازماند بايد آنچه ميسّر است براي خداي متعالي قرباني كند. البته پيش از ذبح قرباني در محل خودش (مكه، منا يا محل منعِ از ادامه اعمال)، نبايد سر خود را بتراشد و از احرام خارج شود، زيرا رعايت ترتيب در اعمال حجّ و عمره لازم است و هر كس بيمار بود يا در سر خود ناراحتي داشت كه ناچار بايد پيش از قرباني سر بتراشد، بايد با روزه يا صدقه يا قرباني كفاره آن را بدهد، چون حلق يا تقصير در عين اينكه پايان بخش مناسك حجّ و عمره است مقدم داشتن آن حرام است؛ مانند سلام كه پايان بخش نماز است و آوردن عمدي آن در اثناي نماز جايز نيست.
كسي كه از بيماري و تهديد دشمن در امان و از محدوده 96 كيلومتري مكه فراتر است بايد حجّ تمتع به جا آورد و قرباني كند و اگر قرباني نيافت يا پول خريد آن را نداشت به جاي آن ده روز روزه بگيرد؛ سه روز در سفر حجّ و هفت روز پس از بازگشت به وطن.
آدمي بايد تقواي الهي را رعايت كند و با پذيرش حجّ تمتع در كنار حج قِران و اِفراد از انكار و استنكار تشريع آن بپرهيزد و بداند كه خدا بسيار سخت كيفر است.
گويا سفارش به پروا از خدا و تهديد شديد اللحن و بيسابقه پايان آيه و نيز كاربرد مكرر اسم ظاهر «الله» به جاي ضمير، هشداري است به كساني كه تا آخر، «متعة الحج» را نپذيرفتند و پس از دستيابي به خلافت آن را تحريم كردند.
تسنيم ج 10 صص 23 و 24
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
حافظ يك مرد عالم است ، يعني اول يك عالم است ، دوم يك شاعر ، و از اين جهت با سعدي يا فردوسي فرق ميكند . اينها شاعر هستند و مثلا سي چهل هزار بيت شعر گفتهاند ، كارشان شاعري بوده . حافظ كارش شاعري نبوده ، يك مرد عالم و مدرس و محقق بوده است . بعد از مرگش ، رفيقش كه ديوانش را جمع كرده ، اهم آن كتابهايي را كه او تدريس ميكرده ذكر نموده است . مفسر و حافظ قرآن بوده ، تفسير قرآن ميگفته ، كارش اين بوده .
خودش هم در يك جا ميگويد :زحافظان جهان كس چوبنده جمع نكردلطائف حكمي با نكات قرآنيدر جاي ديگر ميگويد :نديدم خوشتر از شعر تو حافظبه قرآني كه اندر سينه داريو نيز در جاي ديگر ميگويد : عشقت رسد به فرياد گر خود به سان حافظ قرآن زبر بخواني با چارده روايت يعني نه فقط قرآن را بلد بوده و از حفظ بوده ، بلكه آن را با قرائتهاي هفتگانه ميخواند واز حفظ بوده است كه اين آيه را عاصم اينجور قرائت كرده ، كسائي اينطور قرائت كرده و . . .
" ملا صدراي شيرازي " كه امروز تازه بعد از حدود سيصد و پنجاه سال كه از مرگش ميگذرد ( مرگش در سال 1050 هجري قمري بوده و الان 1398 است ) دارد شناخته ميشود ، تا صد و پنجاه سال بعد از مرگش اصلا در حوزههاي علميه هم كتابهايش تدريس نميشود .
حماسه حسینی 2 صص 236 و 237
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
آیت الله جوادی آملی در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» خطاب به نیروهای مسلح بیان کردند: 🔰بنازیم دس
هیچ بزرگواری مشخص نکرد که چه اشتباهی در نقل قول علامه جوادی آملی رخ داده.
اشتباه در کلمهی «معیّن» است که باید «مبین» نوشته میشد.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وضعیت خیابانهای دبی بعد از سیل
@kayhan_online
دکتر محمدرضا کرامتی
📹 وضعیت خیابانهای دبی بعد از سیل @kayhan_online
خدایا خودت نگه دار از این بلایا. چه رنجآور است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥۲۹ فروردین ماه، مصادف با سالروز تولد حضرت آیت الله خامنهای، رهبر انقلاب است.
▪️البته تاریخ تولد رهبر انقلاب در شناسنامه روز ۲۴ تیر ثبت شده، اما ایشان در یکی از دیدارهایشان فرمودند که تاریخ تولد صحیحشان روز ۲۹ فروردین است.
🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d