eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران آیه های ۱۲۳ الی ۱۲۶ 🔺مرحله خطرناک جنگ 🔹پس از پایان جنگ احد، لشکر پیروز مشرکان به سرعت به سوى مکّه بازگشت، ولى در اثناى راه این فکر براى آنها پیدا شد که چرا پیروزى خود را ناقص گذاردند؟ چه بهتر که به مدینه بازگردند، شهر را غارت کنند، و مسلمانان را در هم بکوبند، و اگر محمّد(صلى الله علیه وآله) هم زنده باشد به قتل برسانند، و براى همیشه فکر آنها از ناحیه اسلام و مسلمین راحت شود. به همین جهت فرمان بازگشت صادر شد و در حقیقت این خطرناکترین مرحله جنگ احد بود; زیرا مسلمانان به قدر کافى کشته و زخمى داده بودند، و طبعاً در آن حال هیچگونه آمادگى براى تجدید جنگ در آنها نبود. و به عکس دشمن با روحیه نیرومندى مى توانست این بار جنگ را از سر گیرد و نتیجه نهائى آن را پیش بینى کند. این خبر به زودى به پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسید و اگر شهامت فوق العاده و ابتکار بى نظیر او ـ که از وحى آسمانى مایه مى گرفت ـ نبود، شاید تاریخ اسلام در همانجا پایان مى یافت. آیات فوق، درباره این مرحله حساس نازل گردیده، و به تقویت روحیه مسلمانان پرداخت، و به دنبال آن یک فرمان عمومى از ناحیه پیامبر براى حرکت به سوى مشرکان داده شد، و حتى مجروحان جنگ (و در میان آنها على(علیه السلام) را که بیش از شصت زخم بر تن داشت) آماده پیکار با دشمن شده و از مدینه خارج شدند. این خبر به گوش سران قریش رسید و از این روحیه عجیب مسلمانان سخت به وحشت افتادند! آنها فکر مى کردند شاید جمعیت تازه نفسى از مدینه به مسلمانان پیوسته اند، و ممکن است برخورد جدید نتیجه نهائى جنگ را به زیان آنها تغییر دهد. لذا فکر کردند براى حفظ پیروزى خود، بهتر این است که به مکّه بازگردند، همین کار انجام شد و به سرعت راه مکّه را پیش گرفتند. 🔹گفتیم: این آیات در حقیقت براى تقویت روحیه شکست خورده مسلمانان نازل گردید، و نخست در آن اشاره به پیروزى چشمگیر مسلمانان در میدان بدر(۱)شده تا با یادآورى آن خاطره، به آینده خویش دلگرم شوند، لذا مى فرماید: خداوند شما را در بدر پیروزى داد در حالى که نسبت به دشمن ضعیف، و از نظر عدّه و تجهیزات قابل مقایسه با آنها نبودید (وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللّهُ بِبَدْر وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ)، عدد شما ۳۱۳ نفر با تجهیزات کم، و مشرکان بیش از هزار نفر و با تجهیزات فراوان بودند.(۲) حال که چنین است، از مخالفت خدا بپرهیزید، و از تکرار مخالفت فرمان پیشواى خود، یعنى پیامبر اجتناب کنید تا شکر نعمت هاى گوناگون او را به جاى آورده باشید (فَاتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ). * * * 🔹آن گاه خاطره یارى مسلمانان را در میدان بدر به وسیله فرشتگان یادآورى کرده، مى گوید: در آن هنگام که تو به مؤمنان مى گفتى: آیا کافى نیست که پروردگارتان شما را با سه هزار نفر از فرشتگان (که از آسمان) فرود مى آیند، امداد کند ؟ (إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنینَ أَ لَنْ یَکْفِیَکُمْ أَنْ یُمِدَّکُمْ رَبُّکُمْ بِثَلاثَةِ آلاف مِنَ الْمَلائِکَةِ مُنْزَلینَ). * * * 🔹آرى امروز هم اگر استقامت بخرج دهید، به استقبال سپاه قریش بشتابید، تقوا را پیشه کنید، و مانند روز گذشته، با فرمان پیامبر مخالفت ننمائید، اگر در این حال مشرکان به سرعت به سوى شما برگردند، خداوند به وسیله پنج هزار نفر از فرشتگان که همگى داراى نشانه هاى مخصوصى هستند شما را یارى خواهد کرد (بَلى إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلاف مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمینَ).(۳) * * * 🔹 اما توجه داشته باشید اینها را خداوند فقط بشارت و براى اطمینان خاطر شما قرار داده، و گر نه پیروزى تنها از جانب خداوند تواناى حکیم است (وَ ما جَعَلَهُ اللّهُ إِلاّ بُشْرى لَکُمْ وَ لِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُکُمْ بِهِ وَ مَا النَّصْرُ إِلاّ مِنْ عِنْدِ اللّهِ الْعَزیزِ الْحَکیمِ)، آرى، آمدن فرشتگان به یارى شما، تنها براى تشویق، بشارت، اطمینان خاطر و تقویت روحیه شما است، و گرنه پیروزى تنها از ناحیه خداوندى است که بر همه چیز قادر و در همه کار حکیم است، هم راه پیروزى را مى داند و هم قدرت بر اجراى آن را دارد. @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه شرح و تفسیر نامه ۲۸ نهج البلاغه بخش۲ 🌿فضائل و امتیازات بنی هاشم 2. ابن ابى الحدي
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه ترجمه و شرح نامه ۲۸نهج البلاغه بخش۳ ✅لَمْ يَمْنَعْنَا قَدِيمُ عِزِّنَا وَ لَا عَادِيُّ طَوْلِنَا عَلَى قَوْمِكَ أَنْ خَلَطْنَاكُمْ بِأَنْفُسِنَا فَنَكَحْنَا وَ أَنْكَحْنَا فِعْلَ الْأَكْفَاءِ وَ لَسْتُمْ هُنَاكَ، وَ أَنَّى يَكُونُ ذَلِكَ [كَذَلِكَ]، وَ مِنَّا النَّبِيُّ وَ مِنْكُمُ الْمُكَذِّبُ، وَ مِنَّا أَسَدُ اللَّهِ وَ مِنْكُمْ أَسَدُ الْأَحْلَافِ، وَ مِنَّا سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ مِنْكُمْ صِبْيَةُ النَّارِ، وَ مِنَّا خَيْرُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ مِنْكُمْ حَمَّالَةُ الْحَطَبِ، فِي كَثِيرٍ مِمَّا لَنَا وَ عَلَيْكُمْ؛ فَإِسْلَامُنَا [مَا] قَدْ سُمِعَ وَ جَاهِلِيَّتُنَا لَا تُدْفَعُ وَ كِتَابُ اللَّهِ يَجْمَعُ لَنَا مَا شَذَّ عَنَّا، وَ هُوَ قَوْلُهُ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى "وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللَّهِ"، وَ قَوْلُهُ تَعَالَى "إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ"؛ فَنَحْنُ مَرَّةً أَوْلَى بِالْقَرَابَةِ وَ تَارَةً أَوْلَى بِالطَّاعَةِ. وَ لَمَّا احْتَجَّ الْمُهَاجِرُونَ عَلَى الْأَنْصَارِ يَوْمَ السَّقِيفَةِ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) فَلَجُوا عَلَيْهِمْ، فَإِنْ يَكُنِ الْفَلَجُ بِهِ فَالْحَقُّ لَنَا دُونَكُمْ، وَ إِنْ يَكُنْ بِغَيْرِهِ فَالْأَنْصَارُ عَلَى دَعْوَاهُمْ.  ✔️فرهنگ لغت فرهنگ‏ نهج‏ البلاغه (رحیمی نیا) واژه های نهج البلاغه (عمران علی زاده) الْعَادِى: ديرين، كهن. الَاكْفَاء: جمع «كفؤ»، همتا، نظير. الْمُكَذِّب: انكار كننده، اشاره به «ابو جهل» است. اسَدُ اللَّه: شير خدا، اشاره به حمزه است. اسَدُ الَاحْلَاف: اشاره به «ابو سفيان» است، زيرا او بود كه در جنگ خندق گروههايى را تشكيل داد و با آنها براى نبرد با پيامبر (ص) هم پيمان و هم قسم شد. سَيّدَا شَبَابِ اهْلِ الْجَنَّةِ: بنابر تصريح رسول اكرم (ص) منظور امام حسن و امام حسين (ع) است. صِبْيَةُ النَّارِ: كودكان آتش، گفته شده كه مقصود فرزندان مروان بن حكم است زيرا پيامبر اكرم (ص) اهل آتش بودن آنها و خروجشان از دين را خبر داده است. خَيْر النِّسَاءِ: اشاره بحضرت فاطمه (ع) است. حَمَّالَةُ الْحَطَب: اشاره به ام جميل دختر حرب، عمه معاويه و زن ابى لهب است. جَاهِلِيَّتُنَا لَا تُدْفَعُ: شرف ما را در زمان جاهليت احدى انكار نكرد. يَومُ السَّقِيفَةِ: روز اجتماع در سقيفه بنى ساعده. فَلَجُوا عَلَيْهِم: بر آنها پيروز شدند.  شَذّ: دور شده و كنار رفته است فَلَجوا: غلبه نمودند ✅ترجمه : آیتی،انصاریان،دشتی،شهیدی،فیض الاسلام ،مکارم شیرازی 🔹اگر با خاندان شما در آميختيم و چون همتايان با شما رفتار كرديم، در عزّت و شرف ديرين ما نقصانى پديد نيامد. از شما زن گرفتيم و به شما زن داديم، در حالى كه، همتايان ما نبوديد. به راستى شما را با ما چه نسبت؟ رسول الله (ص) از ماست و آن دروغگو كه تكذيبش نمود از شماست. «اسد الله» از ماست و «اسد الأحلاف» از شماست. سرور جوانان بهشت از ماست و «صبيبة النار» از شماست. بهترين زنان جهان از ماست و حمّالة الحطب از شماست. و بسا چيزهايى ديگر كه از فضايل ما هستند و يادكردنشان به زيان شماست. فضيلت ما را در اسلام، همگان شنيده اند و ارج و مقام ما هم در عصر جاهلى بر كس پوشيده نيست. آنچه از ما پراكنده بوده در كتاب خدا گرد آمده است. آنجا كه گويد «به حكم كتاب خدا خويشاوندان به يكديگر سزاوارترند.» و نيز سخن حق تعالى كه «نزديكترين كسان به ابراهيم همانا پيروان او و اين پيامبر و مؤمنان هستند و خدا ياور مؤمنان است.» ما يك بار به سبب خويشاوندى با پيامبر به خلافت سزاواريم و يك بار به سبب طاعت و متابعت. 🔹چون در روز سقيفه مهاجران بر انصار حجت آوردند كه ما از نزديكان رسول الله (ص) هستيم، بر همه پيروز گرديدند. اگر خويشاوندى با رسول الله (ص) سبب پيروزى در حجت است، پس اين حق از آن ماست نه شما و اگر عنوان خويشاوندى سبب پيروزى نشود، پس انصار بر دعوى خويش باقى هستند.  🔹نکات مهم ديگر از فضايل اهل بيت(عليهم السلام): امام(عليه السلام) در اين بخش از نامه به نکات مهم ديگرى اشاره مى کند; نخست اينکه به معاويه هشدار مى دهد تصور نکن اگر طايفه بنى هاشم با بعضى از بنى اميّه در آميخته و ازدواج کرده اند، دليل بر يکسان بودن آنهاست، بلکه اين نوعى تفضل و ايثار بوده است مى فرمايد: «هرگز عزت ديرين و عطاياى پيشينِ ما بر قوم و قبيله شما مانع نشد که ما با شما آميزش و اختلاط داشته باشيم; به همين دليل ما از طايفه شما همسر گرفتيم و از دختران قبيله خويش به شما همسر داديم همچون اقوامى که هم طراز همند در حالى که شما هرگز در اين پايه نبوديد»; (لَمْ يَمْنَعْنَا قَدِيمُ عِزِّنَا ادامه دارد۰۰۰ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ✅پرسش و پاسخ اعتقادی ⬇️آیا امام صادق(ع) شاگرد زن هم داشت؟ آیا در جلسات عمومی بودن یا خصوصی و چگونه بود؟ 🔹جز خطبه‌های امام علی(ع) که بیشترشان در مسجد کوفه ایراد می‌شد، این‌گونه نبود که مانند درس‌ها و سخنرانی‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم، امامان معصوم(ع) کلاس‌های درس و یا جلسات سخنرانی را به صورت مرتب در مکانی مشخص برقرار کرده و سپس شاگردانی که تعداد آنها معلوم بود در درس آن‌حضرات(ع) حاضر شوند، بلکه ائمه‌ی اهل‌بیت(ع) گاه در مسجد، گاهی در منزل و گاهی در خیابان و بیابان به گسترش دانش می‌پرداختند و هر کسی که از خانواده و یا اطرافیان آن‌حضرات بود، به حضور آنان رسیده و یا از کنار ایشان عبور می‌کرد، در صورت تمایل، می‌توانست از محضرشان بهره‌ی علمی ببرد و بانوان نیز از این موضوع استثنا نبودند. به عنوان نمونه، حکم بن عتیبه نقل می‌کند: ما جماعتى بودیم که بر در خانه امام باقر(ع) انتظار بیرون آمدن امام را می‌کشیدیم. در همین حال زنى به جمع ما پیوست، و گفت: ابوجعفر(امام باقر ع) کدام یک از شما است؟ حاضران گفتند: از او چه می‌خواهى؟ زن گفت: مسئله‏اى دارم و می‌خواهم از ایشان بپرسم ... .[1] 🔹به همین ترتیب، برخی از زنان به حضور امام صادق‌(ع) ‌رسیده و پرسش‌هایی را با ایشان مطرح نموده و یا سخنانی از ایشان را برای دیگران روایت می‌کردند: 🔹أم سعید احمسیه؛[2] نقل می‌کند: «از امام صادق(ع) در مورد زیارت قبر حضرت امام حسین(ع) پرسیدم؟ حضرت فرمودند: زیارت آن حضرت معادل با یک حج و یک عمره است.[3] 🔹سالمه، مولاة أبی عبد الله؛[4] نقل می‌کند: من هنگام احتضار امام صادق(ع) نزد آن‌حضرت بودم، ایشان بیهوش شد و وقتی به هوش آمد، فرمود: هفتاد دینار به حسن بن علىّ بن علىّ بن الحسین - معروف به افطس- بپردازید. گفتم: آیا به آن مردى که با کارد بزرگ و خنجر (به قصد کشتن شما) به سوی شما حمله‌ور شده بود، هدیه می‌بخشید؟! فرمود: آیا نشنیده‏‌اى که خداوند در قرآن فرمود: «کسانى که آنچه را خدا امر به پیوستنش فرموده است می‌پیوندند، و از پروردگارشان بیم دارند، و از دشواری حسابرسی می‌هراسند».[5]، [6] 🔹حماده بنت رجاء؛[7] از امام صادق(ع) پرسید: اگر مردى ازدواج کند و در ضمن ازدواج متعهد شود که بر سر این خانم هوو نیاورد و خانم رضایت بدهد که همین تعهد را در عوض کابین و صداق بپذیرد، این ازدواج چه صورت دارد؟ امام(ع) فرمود: این شرط و تعهد فاسد است. ازدواج فقط در برابر وجه نقد عملى می‌شود، اگرچه با یک یا دو درهم.[8] 🔹ام‌ اسـحاق دختر سلیمان گفت: من فرزند خود را شیر می‌دادم. امام صادق(ع) به من فرمود: اى ام اسحاق! هرگز کودک خود را از یک بستان شیر نده، بلکه بچه را از هر دو پستان شیر بده؛ زیرا شیر یکى از پستان‌‌ها غذا و شیر دیگرى آب براى کودک محسوب خواهد شد.[9] 🔹علاوه بر بانوانی که گفته شد، کتاب‌هایی که به شمارش اصحاب و راویان ائمه(ع) می‌پردازند، نام تعدادی از بانوان دیگر را نیز به عنوان راوی نقل می‌کنند که ممکن است امروزه روایات برخی از آنها در دسترس نباشد. منبه:⬇️ [1]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر،ج 4، ص 223، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. [2]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، الابواب(رجال طوسی)، محقق، مصحح، قیومی اصفهانی، جواد، ص 327، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ سوم، 1427ق. [3]. عده‌ای از علماء، الأصول الستة عشر، ص 109، قم، دار الشبستری للمطبوعات، چاپ اول، 1363ش. [4]. الابواب(رجال طوسی)، 327. [5]. رعد، 21. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 7، ص 55، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. الابواب(رجال طوسی)، 327. [8]. کافی، ج ‏5، ص 381. [9]. همان، ج ‏6، ص 40. @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ✅احکام شرعی ⬇️آیا برای مسح پا، باید به تکیه‌گاهی تکیه داده شود، یا می‌توان مسح را در هوا بدون تکیه‌گاه کشید؟ ✔️پاسخ 🔹در مسح سر و پا تکیه دادن به تکیه‌گاه یا تکیه ندادن شرط نشده است، بلکه ملاک آن است که سر و پا ثابت نگه‌داشته شوند و دست روى آنها کشیده شود. و اگر گفته شده است که پا به تکیه‌گاهی تکیه داده شود برای آن است که ثابت بماند. 🔹إمام خمینی(ره) در این زمینه فرمود: «در مسح سر و روى پا باید دست را روى آنها بکشد و اگر دست را نگه‌دارد و سر یا پا را به آن بکشد وضو باطل است، ولى اگر موقعى که دست را می‌کشد سر یا پا مختصرى حرکت کند اشکال ندارد».[1] ✅[1]. توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ‏1، ص 159، م 255؛ «مبطلات وضو و غسل»، 3867؛ «چگونگی مسح سر»، 9187؛ « شیعه و مسح پا»، 9853؛ «مقدار مسح پا در وضو»، 33729. @Nahjolbalaghe2
🌿🌺 مرد بیسوادے قرآن میخواند ولے معنے قرآن را نمیفهمید. روزے پسرش از او پرسید: چه فایده اے دارد قرآن میخوانے، بدون اینڪه معنے آن را بفهمی؟ پدر گفت: پسرم! سبدی بگیر و از آب دریا پرڪن و برایم بیاور. پسر گفت: غیر ممڪن است ڪه آب در سبد باقے بماند. 💭 پدر گفت: امتحان ڪن پسرم. پسر سبدے ڪه در آن زغال میگذاشتند گرفت و به طرف دریا رفت. سبد را زیر آب زد و به سرعت به طرف پدرش دوید ولے همه آبها از سبد ریخت و هیچ آبے در سبد باقے نماند. پسر به پدرش گفت؛ ڪه هیچ فایده اے ندارد. پدرش گفت: دوباره امتحان ڪن پسرم. پسر دوباره امتحان ڪرد ولے موفق نشد ڪه آب را براے پدر بیاورد. براے بار سوم و چهارم هم امتحان ڪرد تا اینڪه خسته شد و به پدرش گفت؛ ڪه غیر ممڪن است...! 💭 پدر با لبخند به پسرش گفت: سبد قبلا چطور بود؟ پسرک متوجه شد سبد ڪه از باقیمانده هاے زغال، ڪثیف و سیاه بود، الان ڪاملاً پاک و تمیز شده است. پدر گفت: این حداقل ڪارے است ڪه قرآن براے قلبت انجام میدهد. ٭٭دنیا و ڪارهاے آن، قلبت را از سیاهے ها و ڪثافتها پرمیڪند؛ خواندن قرآن همچون دریا سینه ات را پاک میڪند، حتی اگر معنے آنرا ندانی...!!٭٭ @Nahjolbalaghe2
❁﷽❁ 🔮امام محمد باقر(علیه السلام)فرموده اند: 📯((خداوند به وسیله سوره جمعه مؤمنان را 📯گرامی داشته است. 📯رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم سوره جمعه را بشارتی برای مومنان 📯وسوره منافقون را توبیخی برای منافقان قرار داد 📯به همین سبب نباید قرائت این دوسوره را در نماز جمعه ترک کرد.)) 📚تهذیب الاحکام، ج۳ص۶ @Nahjolbalaghe2
1_459018003.pdf
933.7K
📃پی دی اف دعای کمیل💠 التماس دعا🙏 @Nahjolbalaghe2
1_366264449.mp3
24.85M
🤲 قرائت دعای کمیل 🔰 با لحن عربی 🎙 بانوای: حاج‌میثم‌مطیعی @Nahjolbalaghe2
💠📿 *نـمـــــاز والـــدیــن :* ✅هر کس این نماز را بخواند چنانچه پدر، مادر و عزیزان او زنده باشند مورد رحمت خداوند رحمان و رحیم قرار می گیرند. واگر والدین فوت کرده باشند مورد آمرزش خداوند کریم قرار می گیرند. این نماز چنان موجب شادی پدر و مادر  می شود که آرزو می کنند زنده شوند و زانوی فرزند خود را ببوسند. خواندن آن موجب گشایش درهای رحمت الهی می شود. به خاطر سوره نوح آیه 24 هر مهمانی که وارد منزل می شود مورد لطف خدای منان قرار می گیرد. این نماز، انسان را در افسرگی های بسیار شدیدی که بر اثر مصیبت های سنگین بوجود می آید آرامش می بخشد. 1️⃣این نماز دو رکعت است: در رکعت اول:  بعد از حمد به جای خواندن سوره , 10 مرتبه: رَبَّنَااغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ 2️⃣در رکعت دوم: بعد از خواندن سوره حمد 10 مرتبه: رَبِّ اغْفِرْلِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِمَن دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِنًا وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ پس از سلام نماز بدون تغییر حالت نماز , ده مرتبه: رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّیَانِی صَغِیراً  👈 *بهتر است که این نماز در شب جمعه ترک نشود.* 📗مفاتیح الجنان @Nahjolbalaghe2
⭕️جنبش نجباء عراق: اگر نیرو‌های آمریکایی کشور را ترک نکنند با آن‌ها مقابله می‌کنیم 🔸شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش نجباء عراق: 🔹منطق گفتگو با اشغالگران آمریکایی بی فایده است، زیرا آنان چیزی جز زبان زور نمی‌فهمند. 🔹اگر نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج نشوند، گروه‌های مقاومت با قدرت با آنان برخورد خواهند کرد. محور مقاومت تا زمانی که بیت المقدس را آزاد نکند، از حرکت باز نمی‌ایستد. 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
⭕️ درس مذاکره کره شمالی و لیبی برای ایران 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
بر تو درود 🌸 ای که میلادت نقطـه عطف خلقـت اسـت!🌹 بر تو درود 🌸 که عشـق، خود را با نام تو تجلی داد و خلقت، 🌸 بی وجود تو معنایی نداشت؛🌹 🎊میلاد فرخنده پیامبر اکرم 🌸حضرت محمد (ص) و هفتــه وحــدت مبـارک🌹. @Nahjolbalaghe2
💖🕊 صلوات خاصه امام رضا علیه السلام: اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃 @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وَ داوودَ وَ سُلَیمانَ ... ✅ مقطعی شاهکار و فوق العاده لذت بخش با اجرای استاد عبدالباسط عبدالصمد 🌟 سوره انبیاء @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
های کوتاه و پند آموز