eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👀 شما يك‌جا مى‌بينيد كه معاويه شدت عمل را به جايى مى‌رساند كه حجربن‌عدّى را كه از صحابه پيغمبر است
⏳در تاريخ خواندم كه هيچ قارى و محدث و راوى دين در دنياى اسلام باقى نماند مگر اينكه دستگاه حكومت معاويه و جانشينان معاويه، آنها را وادار كردند كه در مذمت اهل‌بيت و در مدح دشمنان اهل‌بيت حديث درست كنند و آيه تفسير كنند و امثال اين‌ها. 🔸همين سُمرةبن‌جُندَب معروف که روایت معروف «لا ضَرَر وَ لاضَرار» که مربوط به اوست. يكى از اصحاب پيغمبر است منتها آن صحابى‌اى است كه پيغمبر نسبت به او غضب كردند. 〰 به‌خاطر آن داستان معروفى كه يك درختى داشت در زمينى متعلق به يك خانواده‌اى و مى‌رفت مزاحم اين‌ها مى‌شد، وارد آن خانه مى‌شد سرزده، بدون اينكه خبر بكند، اين خانواده نشسته بودند، زن، بچه، بزرگ، يك وقت مى‌ديدند يك مردى وارد اين خانه شد، چيه، 🌴يك درخت خرما اينجا توى اين زمينى كه خانه اينهاست، حريم منزل اينهاست ايشان دارد؛🤨
⬅️ به پيغمبر شكايت كردند. پيغمبر گفت كه اين درخت خرما را بفروش به اين صاحب‌خانه. 📌گفت كه نمى‌فروشم، درخت خودم است، دلم مى‌خواهد بروم به درختم سر بزنم. 🍃 فرمودند به من بفروش. قبول نكرد. فرمودند در مقابل فلان مبلغ، قبول نكرد. 🍃 فرمودند در مقابل يك درخت در بهشت؛ يعنى وعده بهشت در حقيقت به او دادند. 📌 گفت نمى‌خواهم، من همين درخت خودم را مى‌خواهم الاّ ّ و لابد۲. پيغمبر گفتند خب حالا كه اين‌جور است پس به آن صاحب‌خانه گفتند برو درختش را از زمين بكن، بيانداز بيرون، درختش را بردارد، ببرد. 💥«لا َضرر وُ لا ِضرار فی ‌السلام۲». ضرر زدن به مردم و اذيت كردن مردم، ما در اسلام نداريم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱(من‌لا يحضره‌الفقيه/ ج۴/ص۳۳۴«وَلا َضَرر وَ لا ضرار فی االسلام؛ در اسلام نه زیان دیدنی هست و نه زیان رساندن») ۲(به‌طور قطعی و لازم)
♨️ به بهانه اينكه اينجا ملك من است، مال من است مردم را اذيت بكنى، ما چنين چيزى در اسلام نداريم. كه اين حديث «الضرر» معروف كه يكى از اصول و قواعد فقهى ماست مربوط به اين آقاست. سمرةبن‌جندب، ايشان زنده ماند تا زمان معاويه. خوش‌عاقبتى را ببينيد، معاويه چون دنبال اصحاب بود. اصحاب پيغمبر نام و عنوان داشتند، كه اين‌ها را دور خودش جمع كند. 👈 اين آقا را هم آورد دور خودش. به اين گفتش كه مايلم اين آيه معروف را به علی‌بن‌ابی‌طالب نسبت بدهی؛ «وَِ من الناس مَن یَعُجبک قََولُهُ في الحیاة الدنیا وَ یَشهدُ الله علی ما فی قلبهه ُ وَ هو الَد الخصام۳» ⚡️ يعنى بعضى از مردم هستند كه وقتى درباره دنيا حرف مى‌زنند در مذمت دنيا، س�خن آنها تو را به اعجاب و شگفتى مى‌آورد؛ خدا را هم بر آنچه در دلشان هست شاهد مى‌آورند، اما در واقع اين‌ها ريا مى‌كنند.✖️ 🔻معاويه چون در مقابل كلمات اميرالمؤمنين قرار داشت، در مذمت دنيا آن خطبه‌هاى كوبنده نهج‌البلاغه كه خب خيلى اثر مى‌گذاشت. ـــــــــــــــــــــــــــــــــ ۳(سوره مبارکه بقره/ آیه۲۰۴ «و از ميان مردم كسى است كه در زندگى اين دنيا سخنش تو را به تعجب وامى‌دارد، و خد را بر آنچه در دل دارد گواه مى‌گيرد، و حال آنكه او سخت‌ترين دشمنان است.»
👌💠 شما ببينيد كلماتى در نهايت زيبايى، فرض كنيد امروز كسى يك شعرى يا يك كتابى، يك مقاله‌اى بنويسد در نهايت فصاحت و زيبایى و هنرمندانه، يك موضوعى در اين باشد. 🔮 طبيعى است كه اين موضوع جا مى‌افتد، صاحب اين اثر هنرى هم در چشم مردم شيرين مى‌شود. 🔍💎 حالا كلام اميرالمؤمنين را واقعا مقايسه نمى‌شود كرد با هيچ‌كدام از آثار هنرى‌اى كه ماها مى‌شناسيم. ☝️ خيلى بالاتر از اين حرف‌هاست. يك آيتى است از زيبايى، اين كلمات اميرالمؤمنين در نهج‌البلاغه، و همه هم در بيان ارزش‌هاى اسلامى و معارف اسلامى؛✨ ⭕️ چيزى كه براى معاويه اصلاً قابل تحمل و قابل قبول نبود. اميرالمؤمنين را هم در چشم‌ها شيرين مى‌كرد.✔️ ➰ مى‌خواست يك علاجى در مقابل اين كلمات زهدگرايانه در مذمت دنيا كه از اميرالمؤمنين نقل شده بتراشد.→
♦️ به اين گفت بيا اين آيه را بگو كه درباره على‌بن‌ابی‌طالب نازل شده. يعنى على‌بن‌ابيطالب همان كسى است كه درباره دنيا آنچنان حرف مى‌زند كه تو به شگفت مى‌آيى، قسم خدا هم مى‌خورد، اما لجوج‌ترين دشمنان، دشمنان اسلام و خدا هم اوست.🤭 🔻 بگو اين آيه؛ درباره على است. آيه ديگرى است «وَ من الناس من یَشري نَفس ابتغاء مَرضات الله۱» از جمله مردم كسانى هستند كه جان خودشان را براى طلب رضايت خدا نثار مى‌كنند. 📍گفت بگو اين آيه هم درباره ابن‌ملجم نازل شده. خيلى احتياج داشت، خيلى برايش بُرد تبليغاتى داشت اين كار. 👤 يكى از اصحاب پيغمبر كه پيغمبر را ديده در جنگ در كنار پيغمبر بوده ـ چون سمرةبن‌جندب از بچگى‌اش سرباز بود، هنوز مكلف نبود كه توى جنگ‌ها شركت مى‌كرد، آدم اينجورى‌اى هم بود ـ و اصحاب پيغمبر هم بوده، اين بيايد آيه را نسبت به اميرالمؤمنين این‌جور تفسیر کند. ــــــــــــــــــــــــــــــ ۱(سوره مبارکه بقره/ آیه ۲۰۷)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد- حاج آقا حسینی.mp3
4.21M
🌷 پویش کشوری قرائت دعای"عهـــد" ✅ هرروز، بعد از نماز صبح 🍃تنها مسیر آرامش_رمضان۹۹ 🎙 حاج‌آقا‌ حسینی 🌺@Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ راهکارهای طلایی قرآن برای زندگی موفق در جزء بیستم و چهارم✨ @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⏳در تاريخ خواندم كه هيچ قارى و محدث و راوى دين در دنياى اسلام باقى نماند مگر اينكه دستگاه حكومت معاو
♦️ سمرةبن‌جندب آدم بدى بود، اما وجدانش حاضر نشد، گفت نه من اين كار را نمى‌كنم. به كسانى كه واسطه اين كارها بودند توى‌‌دستگاهش، گفت بگویید كه حق‌حساب تو خواهد رسيد، نگران پول نباش. 💰پنجاه‌هزار درهم به تو پول مى‌دهيم. پنجاه‌ هزار درهم آن زمان‌ها خيلى پول بوده. پنجاه‌هزار مثقال نقره. يعنى پنج هزار مثقال طلا؛ به حسب قيمت‌گذارى‌هاى آن‌روز. يك ثروت عظيمى بود. 💴 بهش گفتند كه پنجاه هزار بهت پول مى‌دهد، گفت كه نخير، من قبول نمى‌كنم. حالا بعضى مى‌گويند كه خود سمرةبن‌جندب هم بازيگرى مى‌كرد، هى مى‌خواست بازارگرمى كند؛ نه اينكه وجدانش ناراحت بود.
🔸🔻 مى‌دانست كه معاويه احتياج دارد، در حقيقت چك و چونه داشت مى‌زد. ➿ حالا يا اين بود يا وجدانش واقعا قبول نمى‌كرد ديگر من نمى‌دانم، به گردن نمى‌گيريم ما گناه سمرةبن‌جندب را. 🔻🔸🔻 〰 وقتى قبول نكرد، قيمت را بالا بردند. صدهزار درهم، باز قبول نكرد صدوپنجاه هزار، با دويست‌هزار، باز قبول نكرد. ظاهراً به سيصد، پانصد ـ درست يادم نيست ـ به يك مبلغ عظيمى مثلاً در حدود سيصدهزار يا پانصدهزار درهم رساندند، يك ثروت فوق‌العاده‌اى بود. باز هم قبول نكرد. 💰💰🤨😤
⚠️معاويه به آن كسى كه واسطه اين كار بود گفت اين بى‌عقل نمى‌داند پانصدهزار چقدر است؟! بگویيد پانصدهزار را بياورند ببيند چقدر است بعد ببينيم قبول مى‌كند يا نه؟ 💬 معاويه گفت خيلى خب، دستور داد به آن خزانه‌دار كه پانصدهزار درهم از خزانه بردار بياور اين‌جا. 💰خب آن وقت‌‌ها هم پول‌ها، پول‌هاى نقره‌اى و توى كيسه‌ها و سنگين و حجم زياد و حمّالها بناكردند هى آوردن، پول‌ها را، كيسه‌ها را روى هم گذاشتن و گذاشتن و گذاشتن، تا سقف اتاق رسيد، گفتند اين پانصدهزار درهم است. 👌 حاضرى يا نه؟ نگاهى كرد به اين پول‌ها، ديد خيلى ثروت عظيمى است، قبول كرد.😍 ✍ و آيه را به همين ترتيب تفسير كرد و اين ماند در كتاب‌ها. اگرچه كه در دنياى اسلام اين‌گونه حرف‌هاى چرند ِ غلط رذالت‌آميز غالبا برچيده شد. ✳️ غالبا بعدها علما آمدند اين‌ها را انداختند دور؛ اما خب يك رشحاتى از اينها بالاخره باقى ماند، در ذهن يك عده‌اى هم اثر گذاشت، اين كارى بود كه معاويه مى‌كرد، تبليغ.⭕️ ♻️ مجموعه اين روش‌ها، روش‌هاى معاويه را تشكيل مى‌دهد براى كسب قدرت. خب از اين بگذريم.
💠 روش‌هاى جريان حق جريان حق هم بيكار كه ننشسته بود در مقابل اين تهاجم باطل. 🔹 آنها هم روش‌هايى داشتند كه به‌طور خلاصه عبارت است 👈 از اول مقاومت و تحرك قدرتمندانه. بعضى خيال مى‌كنند امام حسن‌مجتبى ترسيد كه بجنگد؛ نه. امام حسن‌مجتبى قاطعانه عازم به جنگ بود و جزو شجاعان عرب است. 📙 من نگاه مى‌كردم توى كتاب، در شرح دلاوری‌هاى امام مجتبى در قضاياى مختلف، دلاوری‌هاى آن حضرت درجريانات مختلف خيلى زياد است. ⚔ منتها در جنگ‌هاى اميرالمؤمنين، آنجايى كه ميدان جنگيدن بود، خود اميرالمؤمنين مانع مى‌شد از جنگيدن امام حسن و امام حسين، نمى‌گذاشت اينها بروند در خطر خودشان را قرار بدهند.✔️
📍 بعضى گفتند كه چرا شما محمدبن‌حنيفه را مى‌فرستى جلو، آن هم پسرت است، امام حسن را نمى‌فرستى و امام حسين را؟ 🍃 فرمود مى‌ترسم كه نسل رسول اكرم منقطع بشود. اينها تنها بازماندگان پيغمبرند. و مى‌خواهم نسل پيغمبر را حفظ كنم. ☄ احساس خطر مى‌كرد توى ميدان جنگ، مى‌خواست اينها را حفظ كند. نه به‌خاطر علاقه خودش، خب به فرزندان ديگرش هم علاقه داشت، و خود اميرالمؤمنين كه مرد جنگ و مرد ميدان و خطرپذير و كسى نبود كه از خطر واهمه‌اى داشته باشد. 💫 منتها اينها فرزندان پيغمبر بودند و اميرالمؤمنين دلش نمى‌خواست كه آنها را در خطر بياندازد. چون در جنگ‌هاى اميرالمؤمنين اين‌ها حضور كه داشتند، ميدان‌دارى زيادى نكردند،
➖🔹 به‌خاطر همين جهت، لذاست كه نام اين دو بزرگوار ـ امام حسن و امام حسين ـ جزو شجاعان آن دوره ثبت نشده؛ 〰 لكن در جنگ‌هاى اسلامی با ايران، امام حسن حضور داشته، در دفاع از خانه عثمان در مقابل مهاجمين، به دستور اميرالمؤمنين، امام حسن حضور داشته و در قضاياى بسيار مهم، امام حسن حضور خودش را اثبات كرده. ☢ در همان جنگ جمل و صفين هم نقشه‌اى فوق‌العاده مهمى بر دوش امام‌ حسن‌مجتبى‌علیه‌الصلاةوالسلام بوده، كه من نام امام حسن را در ماجراهاى صفين و جمل ـ اين دو تا ماجرا به‌خصوص ـ زياد ديدم، نام امام حسين را كمتر ديدم. ⭐️يعنى آن حضرت ـ امام حسن مجتبى ـ در ميدانها و در جريان‌ها، بيشتر حتى حضور داشته از امام حسين. نخير، مرد جنگ، مرد سياست، مرد تدبير، مرد زبان‌آورى، قوى. 👌 مباحثات و مجادلات امام حسن‌مجتبى را انسان وقتی كه مى‌خواند، مو بر بدن انسان راست مى‌ايستد، از بس قوى و قدرتمندانه است. 🔷 🔵 🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد- حاج آقا حسینی.mp3
4.21M
🌷 پویش کشوری قرائت دعای"عهـــد" ✅ هرروز، بعد از نماز صبح 🍃تنها مسیر آرامش_رمضان۹۹ 🎙 حاج‌آقا‌ حسینی 🌺@Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ راهکارهای طلایی قرآن برای زندگی موفق در جزء بیستم و پنجم✨ @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرهیز از حکم بر اساس حدس و گمان 💭 اینکه ما بر اساس یک سری قرائن و شواهدی که یقین‌آور نیستند و صرفا ظن و گمان می‌سازند، موضع می‌گیریم و استناد میکنیم، 🖊📃 با اندک اطلاعات و چند مقاله و اخبار چند سایت خبری، 🖇 درباره‌ی زمین و زمان نظر می‌دهیم 🗞 برای همه حکم صادر می‌کنیم و اصلا به روی مبارک خودمان هم نمی‌آوریم که احتمالا خطا و اشتباه از ماست🙃🙄 🔹 حال آن که عمل بر اساس ظن و حدس و گمان، در مبانی دینی ما بسیار تقبیح شده است. حضرت آقا در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در قولی از ایشان نقل به مضمون می‌فرمودند: 🍃🌺 در زمان حیات حضرت امام من روزی نظر امام را درباره‌ی شخصیتی در جهان اسلام پرسیدم، امام ابتدا فرمودند: نمی‌دانم و بعد از چند دقیقه سخنی کوتاه درباره‌ی آن شخص فرمودند که هیچ‌گونه توهین و تهمتی هم در آن سخن نبود.✅ ⏪ فردای آن روز که من بار دیگر ایشان را ملاقات کردم ایشان به من فرمودند: « درباره‌ی شخصی که دیروز سوال فرمودید همان هیچ نمی‌دانم آن شخن را هم فراموش کنید.»✔️ 💎 یعنی امام تا این حد نسبت به موضع‌گیری و نظردادن درباره‌ی اشخاص و افراد و حتی گروه‌ها و جریان‌ها حساس بودند. 👈 اما ما گاهی فراموشمان می‌شود که روزی باید در مقابل « و من یعمل مثقال ذره شر یره»ها 👉 در درگاه الهی پاسخگو باشیم.√ 💢 نه این که بر اساس ظن و گمان زبان خویش را در راه لگدکوب کردن مسلمانان رها بگذاریم. 🆔 @Organizational_Work