eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سبکی جدید در مداحی!!! ❓ارتباط نسل جوان با این نوع سبک ها و موسیقی به نظرتون درسته؟! ⚠️بگیم که بابا مهم اینه طرف می خواد با امام حسین علیه السلام ارتباط بگیره، تو قسمت پر لیوان رو ببین! ❗️یا بگیم این مسخره بازیا چیه جمع کنید بابا، هدف که وسیله رو توجیه نمی کنه. این موسیقی هم حرامه، یا نه حلاله و بازم عیب داره چون در شأن اهل بیت نیست! ⁉️شأن اهل بیت رو هم عرف تعیین می کنه و عرفا این نوع عزاداری وهن محسوب می شه. ❓حالا اگه عرف در طول زمان تغییر سبک بده و دیگه وهن محسوب نشه چی؟! مثل همین شور زدن در هیئات که قبلا می فرمودند وهن محسوب می شه ولی دیگه الان جا افتاده و خیلی هم موثر بین نسل جوان است! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیش آمد سختی روی داد؛به وسیله ی ما اهل بیت از خدا یاری بجویید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️شهادت امام رضا علیه السلام بر عموم شیعیان تسلیت باد. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گران‌ترین دزدی تاریخ دزدی که با سرقت یک گوشی، صاحب باارزش‌ترین دارایی دنیا شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ انحصار طلب و انحصار اندیش 🔹هزار نفر یا پانصد هزار نفر یا دو میلیون نفر یا پنج ميليون نفر دور هم جمع بشوند و بگویند: فقط ما. ▪️آقا آدم خوب کجا پیدا می شود؟ البته در داخل ما ▪️بیرون چطور؟ خبری نیست!. ▪️آقا اندیشه خوب کجا پیدا می شود؟ اگر می خواهی سراغش را بگیری، بیا همین جا دور و بر ما. ▪️آن طرف تر چطور؟ نه دیگر! بیرون ما خبری نیست. ▪️آقا برنامه ریزی خوب کجا پیدا می شود؟ فقط ما!. ▪️آن طرف ها چطور؟ نه! آنجا کسی عرضه برنامه ریزی ندارد. ▪️آقا اخلاص در نیت کجا پیدا می شود؟ البته در جمع ما! ▪️بیرون جمع شما چطور؟ آنها همه شیطانی و اهریمنی فکر می کنند. 🔻این طرز تفکر خودش شیطانی و اهریمنی است، مال یک فرد باشد، می خواهد مال یک تشکیلات باشد. تشکل انحصارطلب و انحصاراندیش از جانب هر فرد و گروه و هر جمعی که باشد، شیطانی از کار در می آید. طاغوت معنایش همین است. طاغوت می گوید من و غیر از من هیچ! آن وقت کارش در برابر حق و در برابر خلق به طغیان کشیده و سرکش می شود. ابلیس همین را می گفت. 📚 تشکیلات بهشتی، محسن ذوالفقاری، ص ۲۲۴ - ۲۲۵ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: هرگاه گناهان آشکار شوند برکت ها از میان می رود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اگر در این نهضت شکست بخوریم؟! ❓وظیفه اهل علم؟! ⚠️خیلی مواظب باشید! 🎙سخنان مرحوم امام رو از دست ندید و تا آخر با حوصله گوش کنید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔹عزیزان برای مقطع نوجوانان(راهنمایی،۱۰ تا ۱۶ سال) اگر در موضوعات زیر کتب هایی را مطالعه کردید و مناسب می بیند یا راهنمایی در جهت تهیه منابع با موضوعات زیر حقیر رو مطلع فرمائید. برای کار فرهنگی پژوهشی که با نوجوانان مسجد هست نیاز داریم، اگر جهت تهیه کتاب خیّری رو هم می شناسید یا مکانی که در این امر کمک کند دریغ نفرمایید.🌺🌺 ✍ موضوعات منتخب نوجوانان: اخلاص، صبر، توبه، حق الناس، حقوق والدین، حسادت، خوش اخلاقی، کنترل چشم ارتباط با حقیر: @Amirhossein_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: در تندرستی خویش به فکر هنگام مریضی باش و در جوانی فکر روزگار پیری کن زیرا که نمی‌دانی فردا در چه شرایطی از زندگی قرار می‌گیری. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ تکفیر و تفسیق 🔹خوارج با روح فرهنگ اسلامی آشنا نبودند ولی شجاع بودند. چون جاهل بودند، تنگ نظر بودند و چون تنگ نظر بودند زود تکفیر و تفسیق می‌کردند تا آنجا که اسلام و مسلمانی را منحصر به خود دانستند و سایر مسلمانان را که اصول عقاید آنها را نمی‌پذیرفتند کافر می‌خواندند، و چون شجاع بودند غالباً به سراغ صاحبان قدرت می‌رفتند و به خیال خود آنها را امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و خود کشته می‌شدند. و گفتیم در دوره‌های بعد، جمود و جهالت و تنسُّک و مقدس مآبی و تنگ نظری آنها برای دیگران باقی ماند اما شجاعت و شهامت و فداکاری از میان رفت. 🔸خوارج بی شهامت یعنی مقدس مآبان ترسو، شمشیر پولادین را به کناری گذاشتند و از امر به معروف و نهی از منکر صاحبان قدرت که برایشان خطر ایجاد می‌کرد صرف نظر کردند و با شمشیر زبان به جان صاحبان فضیلت افتادند. هر صاحب فضیلتی را به نوعی متهم کردند، به طوری که در تاریخ اسلام کمتر صاحب فضیلتی را می‌توان یافت که هدف تیر تهمت این طبقه واقع نشده باشد. 🔻یکی را گفتند منکر خدا، دیگری را گفتند منکر معاد، سومی را گفتند منکر معراج جسمانی و چهارمی را گفتند صوفی، پنجمی را چیز دیگر و همین‌طور، به طوری که اگر نظر این احمقان را ملاک قرار دهیم هیچ وقت هیچ دانشمند واقعی مسلمان نبوده است. وقتی که علی تکفیر بشود، تکلیف دیگران روشن است. بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، صدرالمتألهین شیرازی، فیض کاشانی، سیدجمال الدین اسدآبادی و اخیراً محمد اقبال پاکستانی از کسانی هستند که از این جام جرعه‌ای به کامشان ریخته شده است. 📚 جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص ۱۴۰ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سلامتی خانواده شهدا و شادی روح شهیدان صلوات بفرستید. اللهم صل علی محمد و آل محمد 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: همانا سکوت و خاموشی راهی از راه‌های حکمت است، سکوت موجب محبت و علاقه می گردد، سکوت راهنمایی برای کسب خیرات می باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سوال مهم استاد رحیم پور ازغدی از علامه مصباح یزدی: ⁉️ اگر امروز جوانتر بودید، کدام کارها را در اولویت قرار می دادید؟ ▪️دیدار 24 آذر 96 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍جریان شناسی فکری جهان تشیع ⁉️پرسش جدی این است که جهان اسلام چگونه و چه تعاملی باید با جهان مدرن داشته باشد. این جریان ها و رویکرد ها در تلاش پاسخ به این سوال هستند. 1⃣ رویکرد کلامی: در سنت اسلامی ما از گذشته بود و هم اکنون هم حیات دارد که خود سه گرایش دارد: 🔹اخباری مسلکی 🔹کلامی اجتهادی، که مشرب خواجه نصیر الدین طوسی را قبول دارند و عمدتا متاثر از کشف المراد هستند. اصول فقه رو قبول دارند ولکن در مسائل اعتقادی فلسفه رو مبنای فکری قرار نمی دهند بلکه نصوص دینی معیار و مبنا در اجتهاد است. 🔹تفکر تفکیکی که خود شاهد سه نسل است: 🔸نسل اول ضد فلسفه و منطق مثل میرزا مهدی اصفهانی 🔸نسل دوم منطق را قبول دارد اما مباحث فلسفی را نمی پذیرد مثل میرزا جواد آقا تهرانی و آقا مجتبی قزوینی. 🔸نسل سوم از آیت الله سیدان شروع شده که منطق را قبول دارد و اگر نظریه فلسفی تعارض با نصوص داشت اجازه تأویل نصوص وجود دارد اما تاویلات فلاسفه را قبول ندارند. این رویکرد تفکیکی دغدغه پلورالیزم و تعارض علم و دین و دغدغه چالش های معاصر را ندارند. 2⃣ رویکرد فلسفی که خود سه گرایش است: 🔹تفکر مشائی که الان هم موجود است مثل آیت الله مصطفوی که ادعا دارند حکمت اشراق و متعالیه از گوهر تفلسف جدا شده اند. 🔹تفکر اشراقی 🔹تفکر حکمت متعالیه یا همان نوصدرایی که عمدتا این گرایش حاکم است و امروزه شبهات الهیات مدرن را پاسخ می دهند و با مبانی حکمت متعالیه می خواهند تولید علوم انسانی اسلامی کنند. 3⃣ رویکرد عرفانی با مبنای وحدت وجود و تکثر و تشکیک در تجلیات مطرح است. امثال شاگردان خاص آیت الله حسن زاده آملی که با این مباحث می خواهند مسائل امروز انسان معاصر را پاسخ دهند. 4⃣ رویکرد نواندیشی و روشنفکری غرب گرای مدرن: این افراد بین روشنفکری دینی و نواندیشی دینی فرق می گذارند. روشنفکری دینی آن است که نظریات فلسفی و مدرن و پسا مدرن را می گیرند و بر نصوص دینی تحمیل می کنند و دین را هم محدود می کنند. در نواندیشی دینی شواهد را از نصوص دینی پیدا می کنند و دیگر دین را محدود نمی کنند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: اگر آسمان ها و زمین در برابر بنده ای سر به هم آورند و آن بنده تقوای خدا پیشه کند حتماً خداوند از میان آن دو شکاف و راه خروجی برایش قرار خواهد داد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر مستند بی‌تربیت‌ ‌ 🔹فیلم مستند «بی‌تربیت» جدیدترین اثر مرکز مستند سفیرفیلم و آخرین فیلم مستند دوران دولت تدبیر و امید در آستانه‌ی انتشار قرار گرفت ⏰این مستند چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
روش شناسی کاربردی اجتهاد. واعظی.pdf
1.88M
فایل PDF کتاب «روش شناسی کاربردی اجتهاد» نوشته «سیدمحمدرضا واعظی» در اختیار علاقمندان قرار گرفت. این کتاب به کمک و یاری «مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی» وابسته به «مرکز خدمات حوزه علمیه» در ۱۵۶ صفحه و هفت فصل عرضه شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است : «روش شناسی اجتهاد» شناختِ مراحلِ تفصیلی و گام به گام به دست آوردن حکم شرعی از نقطه مواجهه با مسئله فقهی تا رسیدن به مطلوب است. این دانش مسیر حرکت برای استنباط حکم را ترسیم می کند و می توان آن را به «مسیریاب» تشبیه کرد، مسیریابی که راه و روش طیّ آن را نشان داده و می تواند مانعِ وقوع بسیاری از خطاها در روند اجتهاد شود». علاقه‌مندان به نسخه کاغذی برای تهیه این کتاب می‌توانند به شماره 09932604978 پیامک ارسال کنند. (هزینه چاپ و ارسال نسخه ۳۵ هزار تومان است). 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
✍ «لیبرالیسم و آزادی»/ مهدی تدینی 🔹بخش بزرگی از دشمنی با لیبرالیسم برای این است که گمان می‌کنند لیبرالیسم آزادی خاصی را تعریف می‌کند که این آزادی منزجرکننده است. لیبرالیسم تعریف محتوای آزادی را به جامعه واگذار می‌کند و این حق را به همگان می‌دهد که آزادی را برای خود تعریف کنند. در واقع لیبرالیسم به «تکثر مراجع» برای تعریف آزادی باور دارد و می‌خواهد انحصار را بشکند. بنابراین در این‌جا هر گونه هراس، نفرت و ستیز با لیبرالیسم، به معنای هراس، نفرت و ستیز با این است که دیگران هم در تعریف آزادی سهیم باشند و این دو معنا دارد: معنای اول دیگرستیزانه است، زیرا حق تعیین سرنوشت و حق تعریف آزادی از دیگران سلب می‌شود و فقط یک مرجع برای تعریف آزادی معتبر انگاشته می‌شود. اما معنای دوم آن به زیان خود فرد است، زیرا لیبرالیسم هر آنچه از یک دست می‌گیرد، از دست دیگر به فرد برمی‌گرداند. 🔻باید مثالی بزنم: اقلیتی را در نظر بگیرید (اقلیتی مذهبی، قومی یا ایدئولوژیک). وقتی لیبرالیسم این اقلیت را از این منع می‌کند که به تنهایی مرزهای آزادی را تعریف کند و خود را یگانه مرجع قانونگذاری بداند، امتیازی را از یک دست آن گرفته است، اما همزمان به اقلیت‌های دیگر هم اجازه نمی‌دهد که تعریف خود از آزادی و محدودیت را به این اقلیت تحمیل کنند ــ و به این شکل مابازایی را در دست دیگرش می‌گذارد. 🔸بنابراین در چنین وضعیتی ناگزیر مرجعیت آزادی میان اقشار و گروه‌های جامعه تقسیم می‌شود. تقسیم‌بندی‌های اجتماعی نیز چندلایه و متقاطع است؛ یعنی یک فرد ممکن است همزمان جزء چند اقلیت یا چند گروه جامعه باشد که هر کدام تعریف متفاوتی از آزادی در ساحت‌های مختلف داشته باشند. به این ترتیب، مرجعیت آزادی به گونه‌ای پیچیده در جامعه پخش می‌شود و تازه با تضارب‌ها و وزن‌کشی‌های دائمی «محتوای آزادی» (و مرزهای آن) تعریف می‌شود و طبعاً تغییر می‌کند. کاری که لیبرالیسم در این میان انجام می‌دهد فقط این است که قواعد اصولی این تضارب و وزن‌کشی را مشخص می‌کند. 🔻لیبرالیسم صرفاً داوری است که میدان بازی را مشخص می‌کند، سوت می‌زند، خطا را اعلام می‌کند و قواعدی می‌گذارد تا بازی تضارب‌های اجتماعی به شکلی مسالمت‌آمیز و جوانمردانه پیش رود. تازه از این رهگذر محتوای آزادی را این بازیگران تعریف می‌کنند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ای علی مهمان را گرامی بدار اگرچه کافر باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi