📊نگرش مردم نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه در پنج سال آینده.
🎞 گزارش این نظرسنجی را در سایت https://keyou.ir/article/160 کیو بخوانید.
#جامعه_شناسی
#حکومت_اسلامی
#سیاسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت های قابل توجه فیلم گشت ارشاد ۳:
🔹وزرات ارشاد و تعاملات با خوانندگان و کنسرت ها
#گشت_ارشاد
#معرفی_فیلم
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت های قابل توجه فیلم گشت ارشاد ۳:
🔹دیالوگ های برادران ارزشی دل نگران
#گشت_ارشاد
#معرفی_فیلم
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت های قابل توجه فیلم گشت ارشاد ۳:
🔹رگ غیرتمون کجا رفت؟!
#گشت_ارشاد
#معرفی_فیلم
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت های قابل توجه فیلم گشت ارشاد ۳:
🔹مجموعه کجا رفت ها؟!
#گشت_ارشاد
#معرفی_فیلم
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت های قابل توجه فیلم گشت ارشاد ۳:
🔹تشر زدن ها به مذهبی نمایان
#گشت_ارشاد
#معرفی_فیلم
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
#یادداشت_رسیده
✍آیا حجاب در وضعیت کنونی ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است؟
🔸در پاسخ به این سؤال ابتدا باید چند نکته را توضیح داد:
1⃣منظور از نقطه بدون بازگشت، قرار گرفتن در فرآیندی است که به شکل طبیعی و در شرایط معمولی، اصلاحی در آن صورت نخواهد گرفت. درواقع با توجه به این مسئله ترک #پوشش_اسلامی از سوی بخشی از جامعه، روزبهروز عادیتر خواهد شد و تنها پدیدههای بسیار قوی اجتماعی نظیر #انقلاب میتوانند تغییری در این روند ایجاد کند و داشتن قانون در این زمینه، هیچ فایدهای جز تنشآفرینی نخواهد داشت مگر آنکه قانون ناظر به وضعیت مقبول عرفی حال حاضر باشد که با پوشش کامل اسلامی تفاوت دارد.
2⃣منظور از وضعیت کنونی #حجاب، احساس شکست فرهنگی در وضعیت عفاف و حجاب نیست. در جهانی که #فرهنگ_برهنگی و بیعفتی غوغا میکند و روزبهروز شیطان دشمنی خود با بنیآدم را با برهنه کردن آنها بیشتر به تصویر میکشد، الحق و الانصاف حجاب شرعی، پوشش عرفی و #عفت_ورزی در ایران کنونی، نیمهپر بسیار قابلتوجهی دارد و وضعیت انحراف و منحرفان با فشار بسیار فرهنگ آلوده غربی و مزدوران و نادانهای داخلی چون کاسبان رأی دینفروش و سلبریتی هایی که مرعوب فضای رسانهای هستند؛ کاملاً طبیعی است و نزاع جنود رحمانی و شیطانی با توجه به علاقه وافر شیطان به برهنگی بنیآدم همچنان ادامه خواهد داشت و ما نیز از خود رفع تکلیف نمیکنیم که همچنان دنبال ترویج معروف و دعوت انسانها به صلاح و سعادتشان باشیم.
🔹با توجه به این دو مقدمه با مشاهدات فراوان اجتماعی در نقاط جغرافیایی متعدد باور کردهام که به نقطه بدون بازگشت در مسئله حجاب رسیدهایم و طبیعتاً با توجه به عیان بودن مشاهدات خود برای باقی، نیازی به ارایه دلیل برای اثبات یک مسأله عیان ندارم.
🔸اما آنچه مهم است اینکه این وضعیت شناسی ما را باید به مسائلی مشغول کند که برخی از آنها را ذکر میکنم.
1⃣از نزاعهای بیثمر اجتماعی و چند دسته شدن مردم با توجه به این مسئله باید جلوگیری کرد. بیان #تذکر_لسانی به بدحجابان و بیحجابان درصحنه از سوی مؤمنان کارآمدی خاصی ندارد و میتوان مضرات متعددی با توجه به نمونههای عینی متعدد برای آن برشمرد. کما اینکه کناره گرفتن کامل از این قشر نیز چیزی جز بستن روزنههای حفظ و اصلاح آنها نیست. بنابراین نباید مؤمنان را بااحساس تکلیف اشتباه رها نمود.
2⃣پوشش شرعی کامل، رمز اسلامیت #جمهوری_اسلامی نیست. ماهیت اصلی حکومت دینی به تسهیل بسترها برای دینداری است و حکومت دینی موظف به اجرایی سازی همه احکام و لو بلغ ما بلغ نیست. بلکه پس از تبیین و تلاش، در صورت انسداد راهها بر سر تحقق کامل یک حکم شرعی، میتوان مانند امیرالمؤمنین (ع) افراد جامعه را با بدعتی چون نماز تراویح به حال خود رها کرد و با تمسک بیجا، به تضییع اصول مبتلا نشد.
🖊حجت الاسلام وحید نجفی
🆔 @sedayehowzeh
✍ ایدئولوژی
🔹ایدئولوژی، ترکیبی از «ایده» و «لوژی» است و این ترکیب ظاهرا نخستین بار در پایان قرن هجدهم، بعد از انقلاب فرانسه یعنی در سال ۱۷۹۶ توسط دو تراسی به کار رفت. مراد او از ایدئولوژی، دانش «ایده شناسی» و یا «علم مطالعه ایده ها» بود. ایدئولوژی در این تعبیر، معنایی نزدیک به «اپیستمولوژی» و «معرفت شناسی» دارد.
ناپلئون، ایدئولوژی را در مقام تحقیر و به عنوان وصف، برای کسانی به کار برد که دلبسته مطالعه درباره تصورات ایده ها هستند و چندان که از عمل غافل می مانند، مرد عمل هم نیستند. او آنها را ایدئولوگ خواند.
🔸مارکس، ایدئولوژی را نه به معنای معرفت و ایده شناسی، بلکه به معنای اندیشه و آگاهی به کار برد. در اصطلاح او ایدئولوژی اندیشه ای است که در ارتباط با رفتار اجتماعی و سیاسی طبقه حاکم و برای توجیه وضعیت موجود، سازمان می یابد. به همین دلیل، وی ایدئولوژی را اندیشه ای کاذب می دانست. این اندیشه کاذب شامل مجموعه عقاید، باورها و اعتقادهایی می شود که به عمل اجتماعی، جهتی خاص می دهد.
ایدئولوژی در کاربرد نخستین خود در آثار مارکس، معنایی منفور دارد، ليکن به موازات آن، معنای مثبتی از ایدئولوژی نیز مورد توجه قرار می گیرد و آن مجموعه عقاید، باورها و اعتقاداتی است که نه برای توجيه وضعیت اجتماعی و سیاسی حاکم، بلکه برای تبیین و تفسیر وضعیت مورد نظر طبقه پیشتاز سازمان می یابد. ایدئولوژی در این معنا نیز، عقاید و ارزش های معطوف به عمل اجتماعی و رفتار سیاسی است.
🔻ایدئولوژی به معنای «ذهنیت معطوف به عمل»، واژه نوینی است که از قرن نوزدهم به بعد، پس از زوال علم دینی و سنت، و در پناه عقلانیتی که به بنیان های دینی خود پشت کرده، فرصت بروز می یابد و هنگامی که این عقلانیت بی ریشه زایل شود، دوران خلاقیت و نشاط آن نیز پایان می پذیرد.
#علوم_انسانی
#جامعه_شناسی
#ایدئولوژی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ عمده ترین اعتقادات غلات جدید بطور بسیار فشرده چنین است: (۴)
۳۱: برای استشفاء یک قطره خون از عزاداران قمه زن به آب بریزید بخورید.
۳۲: ورود جوانان جنب به مسجد برای عزاداری اشکال ندارد.
۳۳: حافظ کل مسافرین در سفر امام رضا است. اگر کسی در سفر تصادف کرد بدانید از سهل انگاری امام رضا ناشی شده است.
۳۴: بالاترین مقام برای یک شیعه سگ شدن است منتها برای اهلبیت. البته زنجیری بشوی ثواب مضاعف دارد. مخصوصا اگر عوعو هم بکنید از دعای جوشن کبیر هم ثوابش بیشتر است.
۳۵: اولا حسینیه بسازید و اگر بنا شد مسجد بسازید محراب نسازید و بجای محراب محل تشت بسازید. بعنوان جای سر امام حسین.
۳۶: جلسه قرائت قرآن را خیلی ترویج نکنید. آن وقت شبیه وهابی ها می شوید.
۳۷: چون یا محمد و یا علی اکفیانی فانکما کافیان داریم دیگر آیه الیس الله بکاف عبده را باید توجیه کنیم و یا تفسیر نکنیم.
۳۸: اگر کسی در راهپیمائی اربعین در کربلا نباشد اسمش از دفتر حضور و غیاب حضرت ابوالفضل پاک می شود.
۳۹: آیه 97 سوره بقره مربوط به منع دشمنی با جبرئیل را تفسیر نکنید. جبرئیل آیه را اشتباهی آورده بنا بوده به علی(ع) بیاورد . و نه به شوهر عایشه.!(العیاذبالله)
۴۰: انبیای عظام سابق حتی ابراهیم (علیه السلام) ندارند اگر چه در کما صلیت علی ابراهیم را توصیه کرده باشند علی نبینا وآله و علیه السلام باید بگویند و لو برای ابراهیم و به روایت مجمع البحرین هم در تقدم سلام به ابراهیم عمل کردن لازم نیست.
#جعلیات
#تاریخ
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
هدایت شده از ضِــدّ شُبـْهــِــہ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵⚠️ ایران، در معرض بمباران شایعات
📡 ایرانیها ۱۸۰ برابر متوسط جهان، شایعات، اخبار دروغ و خبرهای ناامید کننده دریافت میکنند.
----------------------
*🇮🇷ضِــدّ شُبـْهــِــہ🇮🇷*
@zede_shobhe
هدایت شده از کانال انقلابی
🔺قدرت رسانه کاری میکند که کسی که زندگی لاکچری اش را با بیت المال ساخته،ژست دلسوزیِ مردم بگیرد و مردم هم برایش به به و چه چه کنند.
🔹اما به کسی که نه حقوقی ازجایی میگیرد،نه نیازی به،به به وچَهچه دارد،شاید درآمدماهیانه اش به اندازه یک شام لاکچری همان مثلادلسوزها نیست،فحش هم بدهیم!
✍محمدعلیعباسی
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
💯نامه گروه جهادی فلق به وریا غفوری در پی صحبت های اخیرش و دم از درد مردم زدن.
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک کار رسانه ای از تبلیغ مجازی ببینیم.
#سلام_فرمانده
#تبلیغ
#روحانیت
#سیاسی
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ عمده ترین اعتقادات غلات جدید بطور بسیار فشرده چنین است: (۵)
۴۱: امام زاده ها در هر شهری ضامن حراست از آن شهر هستند و ملائکه ی حافظ نداریم. میکاییل و جبرییل و اسرافیل همه تشریفاتی هستند.
۴۲: خدانگهدار نداریم درست این است: امام حسین نگهدارت، ابوالفضل حافظت، امام رضا ضامنت. مفهومی بنام خداحافظ مربوط به وهابیت است. خدا در کربلا بود اما کاری نکرد.
۴۳: روز قیامت والامر یومئذ لله در آخر سوره انفطار و آیه لایتکلمون الا من اذن له الرحمان در سوره نبا لغو می شود و تصمیم قیامت در عفو و یا مجازات به امام حسین(ع) واگذار می شود و امام حسین(ع) مالک یوم الدین هستند.
۴۴: بنا بوده نمازهای واجب برداشته شود ولی عملی نشد!
۴۵: چه یک یاعلی بگویی و چه نماز بخوانی و روزه بگیری و حج بروی و زکات بدهی هر دو یکی است پس چون یک یا علی کافی پس باقی فانی است.
۴۶: روز مرگ عُمر تمام محرمات خدا حلال است و هر کس بخاطر مخالفت با عمر احکام خدا را زیر پا بگذارد موجب خرسندی حضرت زهرا(س) است و اطلاق تمام آیات محرمات روز مرگ عمر مقید می شود و لازم الاتباع نیست.
۴۷: رسول خدا(ص) بر علی مرتضی(ع) ولایت نداشته بلکه علی مرتضی(ع) بر رسول خدا (ص) ولایت داشته است.
۴۸: تجمیع و مهجور کردن قرآن از مساجد و نشر کتب شعری و مدحی و تعطیل نماز در مسجد در دهه اول محرم.
۴۹: پاک معرفی کردن خون سر قمه زنان.
۵۰: بی اشکال و بی تاثیر بودن گناه با وجود حب اهل بیت اگر چه انسان در جنایت مثل حجاج ابن یوسف باشد.
#جعلیات
#تاریخ
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
🔹به نظر ماکس وبر شباهت هایی بین تجربه های اروتیک و عرفانی وجود دارد.
🔸همانگونه که رابطه اروتیک وحدت دو نفس را فراهم میکند تجربه عرفانی وحدت بین عارف و خداوند را پدید می آورد. این قرابت روانشناختی بین اروتیسم و دین خصومتی می آفریند.
#جامعه_شناسی
#ماکس_وبر
#عرفان
#فلسفه_دین
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناجات با خدا به زبانِ هنر
💯اجرای زیبای مناجات ۳ زبانه در عصرجدید، احسان یاسین(حافظ قرآن)
🕋صدایی که خدا در کعبه بهش برگردوند و نذر کرد تا باهاش فقط در راه خدا ازش استفاده کنه.
👌به نظرم باید ازش حمایت کنیم به دلایل مختلف:
شماره مستقیم کدش:
*780*310#
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ده فرمانی که رسانه های ضد ایرانی جریان اصلی، علیه ایران به کار میگیرند.
👌ببینید مختصر و مفید
#سواد_رسانه
#سیاسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
▪️مکاسب محرمه شیخ مرتضی انصاری
▪️مساله ی نهم: سب مومن!
▪️بخشِ مستثنیاتِ حرمتِ سبّ!
💠در مواضعی که سب یعنی دشنام دادن و فحش دادن و ناسزا گفتن جایز می باشد:
1_ سب کسی که متجاهر به فسق است، (بنابر این در فقه شیعی کسی که از نظر علمای شیعه متجاهر به فسق می باشد، جایز است که به او فحش داده شود و شما به عنوان یک شیعه می توانید یک چنین شخصی را به فحش بکشید، آبرویش را ببرید، ناسزا بگویید، هیچ مشکلی که ندارد هیچ، تازه کاملا هم شرعی می باشد، کاملا هم اسلامی، از نوع اسلام ناب محمدی!!!)
2_ سب بدعت گذار در دین، تا جامعه نسبت به او تنفر پیدا کرده و سمت چنین شخصی نرود تا خدای نکرده گمراه شود! دلیل آن روایتی از پیامبر است!
«إذا رأیتم أهل الریب و البدع من بعدی فأظهروا البرائة منهم و أکثروا من سبهم و القول فیهم و الوقیعة و باهتوهم کیلا یطمعوا فی الفساد فی الاسلام و یحذرهم الناس و لایتعلموا من بدعهم یکتب الله لکم بذلک الحسنات و یرفع لکم به الدرجات فی الآخرة.»
«هرگاه پس از من اهل شک و بدعت را دیدید ، بیزاری خود را از آنها آشکار کنید، و به آنها بسیار دشنام دهید، و درباره ی آنها زیاد بدگویی کنید، و عیوبشان را زیاد بگویید، و به آنها تهمت بزنید( در روایتی دیگر مبهوت سازید نیز آمده است اما فقها فرموده اند، بهتان به آنان نیز طبق این روایات جایز می باشد) تا به فساد در اسلام طمع نکنند و مردم از آنها بر حذر شوند و از بدعت های آنان ( چیزی ) نیاموزند. خداوند در برابر این کارهایتان برای شما حسنات می نویسد و درجاتتان را در آخرت بالا خواهد برد.»
🔹مصداق هایی از سب در شرح کتاب مکاسب نیز آمده است، همانندِ؛ "کچل خواندن بدعت گذار یا خر و سگ و احمق و... نامیدن او یا صفتی منفی به او نسبت دادن!"
🔹بنابراین کسی که در نظر علمای شیعه بدعت گذار است، میتوان به او فحش داد، ناسزا گفت، یعنی در این فقه، اگر فی المثل شخصی بنامِ تقی، بدعت گذار شناخته شود، می توان به صورت کاملا فقهی و شرعی او را چنین وصف کرد؛ "تقیِ کچلِ خرِ الاغ، حرام زاده ی اجنبی، حرام لقمه ی بی شعور و احمقِ بدعت گذارِ ضال و مضل"
🔹می توان آنقدر از او بدگویی کرد و فحش و ناسزایش گفت تا آبرو و اعتباری برایش باقی نماند، تا در نزد توده، شخصیتش لجن مال شود، ضایع شود، تا خدای نکرده مردم را نتواند گمراه کند، (پاسخ نقد و شبهه و یا حتی در دیدگاه اینان! بدعت را با فحش و ناسزا و پاپوش دوختن میدهند، و این را کاملا شرعی و اسلامی و الهی هم میدانند!)
3_ سب کسی که عرفا توهین و تنقیص به حساب نمی آید، مانند سب فرزند توسط پدر و عبد توسط مولی.
📌چنان چه مشاهده می کنیم ، فحش و ناسزای صاحب برده، یعنی مولا، به برده، یعنی عبد، جایز و کاملا شرعی می باشد!
اخلاق هم به هیچ و لابد برای افراد صاحب مدعا و طبقه ی به اصطلاح روشنفکر است!!
#فقه_با_اخلاق_یا_بی_اخلاق
#فقه_سنتی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
▪️مکاسب محرمه شیخ مرتضی انصاری ▪️مساله ی نهم: سب مومن! ▪️بخشِ مستثنیاتِ حرمتِ سبّ! 💠در مواضعی که س
عزیزان در جواب این مطلب که قبلا در کانال پست شده بود مطلبی دارند، در تایید یا نقدش؟(ترجیحا مستدل به آیات و روایات، خطابه و منبر نباشه😊)