eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👼✨ داستان خلقت انسان و مأموریت عزرائیل! آیا می‌دانستید تنها فرشته‌ای که توانست خاک را برای خلقت انسان به نزد خدا ببرد، عزرائیل بود؟ 💭 در این ویدئو به داستانی شگفت‌انگیز از انتخاب خداوند و مأموریت بزرگ عزرائیل می‌پردازیم. 📜 این راز را از دست ندهید! @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هارون با حضرت موسی همراه شد تا سراغ فرعون برن و به امر خدا نصیحتش کنن همینکه وارد قصر شدن ابهت و جبروت کاخ و تخت ی ترسی به دلشون انداخت همین لحظه اسب سواری با شمشیری زرین و زرهی براق و طلایی وارد شد و خطاب به فرعون گفت با این دو مدارا کن و جوابشون رو بده وگرنه خونت رو میریزم بعد از رفتن هارون و موسی فرعون نگهبان های ورودی رو توبیخ کرد که شما پس چی میکردید که ی اسب سوار اومده تو کاخ من نگهبان ها قسم خوردن که هیچ کس جز هارون و موسی وارد نشدن آقا امام صادق علیه السلام فرمود اون اسب سوار کسی جز جدم امیر المؤمنین نبود که مصداق این آیه شد قَالَ سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ وَنَجْعَلُ لَكُمَا سُلْطَانًا فَلَا يَصِلُونَ إِلَيْكُمَا بِآيَاتِنَا (قصص35) فرمود قدرتت را با برادرت هارون زیادتر میکنم و براتون قدرتی ویژه قرار میدم که نتونن بهتون دست پیدا کنن و این سلطان همون امیر المؤمنین علیه السلام بود ی روایت داریم میفرماید ما تمام انبیا رو مخفیانه و رسول الله را علنی و ظاهری بوسیله ی حضرت علی حمایت و تایید کردیم @Targomeh
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سبحان الله☝️ الله اکبر کودکی که تازه زبان باز کرده است تمام قرآن را به قدرت الله میخواند و حافظ کل قران کریم بیخدایان چه جوابی دارن بدهند؟ آیا این معجزه خدا نیست؟ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 3 🔴 🔸از 🔸اجرا در کشور ایران - سال 1369 - حسینیه ارشاد تهران 🔸 در نغمه حجاز و از دقیقه 2:52 بیات ▪️ وكُلَّ إِنْسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنْشُورًا (13) اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا (14) مَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا (15) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌صبر کردن امری سخت و دشواریست و یک امتحان سخت برای نفس انسان است به همین خاطر خداوند به ما مژده میدهد . 🪴وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﴿١٥٥﴾ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁 🍁 🏢 اجاره> > 1. اجاره مرضعه 🏚« فَاِن اَرضَعنَ لَکُم فَـاتوهُنَّ اُجورَهُنَّ = اگر براى شما ( بچه ) ، مزدشان را بدهید .» ( طلاق ۶ ) از آیه‌۲۳۳ نیز این مطلب استفاده مى‌شود. 🏚 برخی در جوار اجاره اشکال کرده و گفته‌اند : هدف از اجاره ، بهره‌مندی از است ؛ ولی در اجاره دایه ،‌ مستاجر در عین که شیر است ، می‌کند و این با ماهیت عقد جاره منافات دارد ‌. 🏡به این اشکال متعددی داده شده ؛ از جمله اینکه در اجاره دایه مورد اجاره خود است ، نه شیر ، براین اساس ، شیر نیز مانند حضانت و از طفل از منافع محسوب میشود ، نه اینکه عین مورد اجاره باشد . 🏚در این که اجاره کردن مادر جایز است ، امامیه و شافعی با استناد به این آیه (۲۳۳ بقره ) به معتقد شده ؛ ولی حنفیه گفته اند : تا وقتی رابطه برقرار است ، یا زن در عده است ، اجاره او جایز نیست . 🏡همچنین بیشتر با استناد به این آیه گفته‌اند : در اجاره کردن دایه ، با مادر است گرچه مطلقه باشد ؛ 🏚 اما در صورت او از شیر دادن یا درخواست بیش از اجرت المثل یا بیمار بودن مادر یا شدن شیر او ، پدر می‌تواند دایه اجیر کند : * فان تعاسرتم فسترضع له اخری * ادامه دارد....... @Targomeh
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ يَأْتِيهِ عَذابٌ يُخْزِيهِ وَ يَحِلُّ عَلَيْهِ عَذابٌ مُقِيمٌ «هود آیه39» پس بزودى خواهيد دانست كه مجازاتِ خواركننده به سراغ چه كسى خواهد آمد و عذاب جاودانه دامن چه كسى را خواهد گرفت. حَتَّى إِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَ مَنْ آمَنَ وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ «هود آیه40» (كفر و استهزا ادامه داشت) تا زمانى كه قهر ما آمد و تنور فوران كرد. ما (به نوح) گفتيم كه از هر زوج (حيوان و موجود زنده) يك جفت (نر و ماده) در آن (كشتى) سوار كن، و (همچنين) خانواده‌ى خودت را، جز (همسر و يكى ازفرزندان و) كسانى كه قبلًا در مورد آنها قول (عذاب) داده شده بود. و (نيز سوار كن) افرادى را كه ايمان آورده‌اند، (امّا) جز گروه كمى، كسى همراه او ايمان نياورده بود. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ يَأْتِيهِ عَذابٌ يُخْزِيهِ وَ يَحِلُّ عَلَيْهِ عَذابٌ مُقِيمٌ «هود آیه39» پس بزودى خواهيد دانست كه مجازاتِ خواركننده به سراغ چه كسى خواهد آمد و عذاب جاودانه دامن چه كسى را خواهد گرفت. نکته ها به گفته‌ى تفسير الميزان، مراد از «عَذابٌ يُخْزِيهِ»، غرق در دنيا و مراد از «عَذابٌ مُقِيمٌ»، عذاب قيامت است. پیام ها 1- با انذار و تهديد، شيرينى استهزا را از كفّار بگيريم. «فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ» 2- تلخى مسخره شدن در راه خدا را با عذاب مقيمِ كفّار مقايسه و تحمّل كنيم. «يَحِلُّ عَلَيْهِ عَذابٌ مُقِيمٌ» 3- عذاب‌هاى اخروى براى كفّار مسخره كننده پايدار است. «عَذابٌ مُقِيمٌ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌4، ص: 58 @Targomeh
تفسیر نور (محسن قرائتی) حَتَّى إِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَ مَنْ آمَنَ وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ «هود آیه40» (كفر و استهزا ادامه داشت) تا زمانى كه قهر ما آمد و تنور فوران كرد. ما (به نوح) گفتيم كه از هر زوج (حيوان و موجود زنده) يك جفت (نر و ماده) در آن (كشتى) سوار كن، و (همچنين) خانواده‌ى خودت را، جز (همسر و يكى ازفرزندان و) كسانى كه قبلًا در مورد آنها قول (عذاب) داده شده بود. و (نيز سوار كن) افرادى را كه ايمان آورده‌اند، (امّا) جز گروه كمى، كسى همراه او ايمان نياورده بود. نکته ها مراد از «تنور» در آيه، همان تنور فارسى است و مراد از فوران آب از تنور، يا شدّت قهر الهى است كه حتّى‌ از تنورى كه محل آتش است، آب جوشيد و يا مُراد، تنور مخصوصى است كه جوشيدن آب از آن، نشانه‌ى شروع عذاب الهى بوده است. «1» طبق برخى روايات، حضرت نوح عليه السلام علاوه بر حيوانات، درختان را نيز با خود به كشتى برده است، «2» كه اين مطلب با توجّه به اينكه زوجيّت و نر و ماده بودن مخصوص حيوانات نيست، با آيه سازگار است كه‌ «مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ» يعنى از هر موجودى يك جفت. البتّه در روايتى مى‌خوانيم كه مراد از «مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ» اين است كه از هر نر و مادّه‌اى دو زوج (يعنى نر ومادّه‌ى اهلى و نر ومادّه‌ى وحشى) سوار كشتى كن. «3» به گفته‌ى تفسير روح‌المعانى، حضرت نوح عليه السلام چهار پسر داشت: كنعان كه هلاك شد، سام پدر عرب، حام پدر سودان و يافِث پدر تركان بوده‌اند. در روايتى آمده است كه نوح دخترى داشت مؤمنه كه همراه حضرت سوار بر كشتى شد. «4» «1». تفسير نورالثقلين. «2». تفسير روح‌المعانى. «3». تفسير نورالثقلين. «4». تفسير نورالثقلين. جلد 4 - صفحه 59 در حديث آمده است كه وقتى خداوند خواست قوم نوح را عذاب كند، تا چهل سال زنان را عقيم كرد تا فرزندى تولّد پيدا نكند. «1» پیام ها 1- مسخره كردن كفّار تا لحظه‌ى آمدن قهر الهى ادامه داشت. «حَتَّى إِذا جاءَ أَمْرُنا» 2- داستان حضرت نوح بسيار مهم بود. «أَمْرُنا» 3- هرگونه جوشش و فوران آب، تحت امر الهى است. «جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ» 4- خداوند هم سبب ساز است و هم سبب سوز، تنورِ آتش را محل فوران آب قرار مى‌دهد، چنانكه آتش را بر ابراهيم عليه السلام گلستان مى‌كند. آب كه مايه‌ى حيات است، سبب هلاكت و انقراض يك نسل مى‌شود. «فارَ التَّنُّورُ» 5- نسل حيوانات وموجودات زنده بايد حفظ شود. «احْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ» 6- ضابطه نه رابطه، پيوندهاى مكتبى، بر روابط خانوادگى حاكم است. زن و فرزند نوح، حقّ سوار شدن به كشتى را نداشتند. «إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ» 7- ياران حقّ، در طول تاريخ اندك بوده‌اند. «ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ» در روايتى مراد از «قليل» را هشتاد نفر دانسته كه به نوح ايمان آوردند. «2» «1». بحار، ج 11، ص 312. «2». تفسير نورالثقلين. @Targomeh