eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸آیه⬅️إنّي أری ما لا تَروْنَ، 🔹همانا من ان میبینم که شـما نمیبینید.» «سوره ي انفال، آیه ي 48» 🍓ضرب المثل ⬅️تو مو می بیني و من پیچش مو کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💢↶ در کدام آیه قرآن کریم اشاره به گفتن «ان‌شاءالله» در هر کار سفارش شده است؟ 💠🔹پروردگار کریم در آیات ۲۳ و ۲۴ سوره کهف سفارش می‌فرماید: 《وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا إِلَّا أَن یَشَاء الله 》 و هیچ‌گاه با قاطعیت مگو که فردا چنین کاری را انجام خواهم داد مگر آنکه آن را وابسته به خواست و مشیت پروردگار نمایی ◽️⇦ از این آیه می‌توان برداشت کرد که گفتن «ان‌شاءالله» در هر کاری مطلوب است علاوه بر این آیات بسیاری وجود دارند که همین عبارت «ان‌شاءالله» در آنها به نقل از خود پروردگار و پیامبرانش آمده است ↫◄ لذا یک دستور کلی در این آیه به مؤمنین گوشزد شده که هرگز در مورد كارى نگو من بعداً آن را انجام می‌دهم 《وَلا تَقُولَنَّ لِشَیْء إِنِّی فاعِلٌ ذلِکَ غَداً》 ◽️⇦ بلکه کمی آینده نگر باش و بگو مگر اینکه خدا بخواهد ان‌شاءالله حداقل فایده این کار علاوه بر اینکه خود را در مقابل خداوند متعال خاضع نشان می‌دهیم آن است که اگر بر فرض در تحقق آن فعل تلاش نمودیم اما به هر دلیل ممکن نشد که آن را انجام دهیم خُلف وعده و یا دروغی از ما سر نزده زیرا تحقق آن فعل را مشروط به خواست و اراده خداوند متعال نموده بودیم ⤵️ نکتــ✍ـه‌ها ⓵ در سخن گفتن و تصمیم گیرى خدا را فراموش نكنیم ⓶ هرگز خود را مستقل از خدا ندانیم و به طور قطع از انجام كارى هر چند كوچک در آینده خبر ندهیم ⓷ به امكانات و توان خود تكیه نكنیم در آنچه هم یقین داریم باید ان‌شاءالله بگوئیم ⓸ انسان پیوسته نیازمند خداست و در هر كارى باید خود را وابسته به اراده الهى بداند ⓹ اظهار امیدوارى به امدادهاى الهى از شیوه‌هاى صحیح دعاست ⓺ تداوم ذکر خدا كوتاهترین راه رسیدن به رشد است ↲تفسیر نور حجة الاسلام محسن قرائتى ذیل آیات ۲۳ و ۲۴ سوره کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- 📚📚 📋> ◀️ 🌅مزد رسالت، « » است. این موضوع در آیه ۲۳ شورى آمده؛ از همین رو آن را « آیه » یا « آیه قربى » گفته‌اند: *... قُل لاَ أَسئَلُکُم عَلیهِ أَجرًا إِلاّ المَوَدَه فی القُربی و مَن یَقتَرِف حسنَه نَزِد لهُ فیها حُسنًا اِنّ الله عَفور شَکور *. 🌠روایات و مفسران ، مقصود از * قربی * را خویشاوندان و نزدیکان صلی الله علیه و آله دانسته اند . 🌅به گفته طبری در بسیاری از روایات اهل سنت به نزدیکان پیغمبر تفسیر شده است و او خود نیز همین نظر را برگزیند و برخی از این را نقل می‌کند ادامه دارد..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۵و۶۶ قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ ﴿٦٥﴾ بگو: او تواناست که از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد، یا شما را گروه گروه و حزب حزب به جان هم اندازد، [تا وضعتان به اختلافات سنگین و کینه های سخت بیانجامد،] و مزه تلخ جنگ و خونریزی را به هر گروه شما به وسیله گروه دیگر بچشاند؛ با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت های گوناگون بیان می کنیم تا بفهمند. (۶۵) وَكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَهُوَ الْحَقُّ ۚ قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ ﴿٦٦﴾ و قوم تو [قرآن] را در حالی که حق است تکذیب کردند؛ بگو: من بر [هدایت، پاداش و کیفر] شما کارساز و صاحب اختیار نیستم. (۶۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٦٥) -عذابهاى رنگارنگ! در اين آيه براى تكميل طرق مختلف تربيتى، تكيه روى مسألۀ تهديد به عذاب و مجازات الهى شده، يعنى همانطور كه خداوند ارحم الراحمين و پناه دهندۀ بى‌پناهان است همچنين در برابر طغيانگران و سركشان، قهار و منتقم نيز مى‌باشد. در اين آيه به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور داده شده است كه مجرمان را به سه نوع مجازات تهديد كند: عذابهايى از طرف بالا و پايين و مجازات اختلاف كلمه و بروز جنگ و خونريزى، لذا مى‌گويد: «بگو: خداوند قادر است كه مجازاتى از طرف بالا يا از طرف پايين بر شما بفرستد» (قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ) . «و يا اين كه شما را به صورت دسته‌هاى پراكنده به يكديگر مخلوط كند و طعم جنگ و خونريزى را به بعضى به وسيلۀ بعضى ديگر بچشاند» (أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ) . مسألۀ اختلاف كلمه و پراكندگى در ميان جمعيت به قدرى خطرناك است كه در رديف عذابهاى آسمانى و صاعقه‌ها و زلزله‌ها قرار گرفته است، و راستى چنين است، بلكه گاهى ويرانيهاى ناشى از اختلاف و پراكندگى به درجات بيشتر از ويرانيهاى ناشى از صاعقه‌ها و زلزله‌هاست، كرارا ديده شده است كشورهاى آباد در سايۀ شوم نفاق و تفرقه به نابودى مطلق كشيده شده است و اين جمله هشدارى است به همۀ مسلمانان جهان! و در پايان آيه اضافه مى‌كند: «بنگر كه چگونه نشانه‌ها و دلايل مختلف را براى آنها بازگو مى‌كنيم، شايد درك كنند و به سوى حق بازگردند» (انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 608 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰٓ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ (۶۵) 🍀 ترجمه: بگو: او تواناست كه از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد، یا شما را گروه گروه با هم درگیر کند و طعم تلخ جنگ و خونریزی را توسط یکدیگر به شما بچشاند؛ با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت‌های گوناگون بیان می ‌كنیم تا بفهمند (۶۵) 🌷 : بگو 🌷 : توانا 🌷 : بر می انگیزد 🌷 : بالای سرتان 🌷 : زیر پاهایتان يَلْبِسَكُمْ 🌷 : گروه گروه 🌷 : می چشاند 🌷 : با تأمل بنگر 🌷 : چگونه 🌷 : آیات را به صورت های گوناگون بیان می کنیم 🌷 : می فهمند 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره أنعام در نازل شده است.‌‌ در اين آيات براى تكميل روش های مختلف تربيتى، تكيّه روى موضوع هشدار به عذاب و مجازات الهى شده، يعنى همانطور كه خداوند ارحم الراحمين و پناه دهنده بى‌ پناهان است همچنين در برابر طغيانگران و سركشان، قهّار و منتقم نيز مى ‌باشد. آيه ۶۵ سوره أنعام به «صلّى اللّه عليه و آله» دستور می دهد و می فرماید: «قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ: بگو: او تواناست که از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد» 🌸 سپس می فرماید: «أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ: یا شما را گروه گروه با هم درگیر کند و طعم تلخ جنگ و خونریزی را توسط یکدیگر به شما بچشاند» موضوع اختلاف‌ در ميان جمعيّت به قدرى خطرناک است كه در رديف عذاب هاى آسمانى و صاعقه‌ ها و زلزله ‌ها قرار گرفته است، و راستى چنين است، بلكه گاهى ويرانی هاى ناشى از اختلاف به درجات بيشتر از ويرانی هاى ناشى از صاعقه‌ ها و زلزله ‌هاست، بارها ديده شده است كشورهاى آباد در سايه شوم نفاق و تفرقه به نابودى مطلق كشيده شده است و اين جمله هشدارى است به همه مسلمانان ! و در پايان آيه اضافه مى ‌كند: «انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ: با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت های گوناگون بیان می کنیم تا بفهمند» 🔹 پیام های آیه ۶۵ سوره أنعام 🔹 ✅ یکی از وظایف ، یادآوری قدرت بی مانند خداست. ✅ ، زمینه ساز دریافت انواع عذاب هاست. ✅ هم نجات بخش است هم عذابگر، آن که آگاهانه سراغ غیر خدا می رود باید منتظر عذاب باشد. ✅ گاهی ، به وسیله مردم و با دست یکدیگر عذاب و‌ تنبیه می شوند. ✅ باید از روش های گوناگون برای هدایت مردم بهره گیرند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٦٦) -اين آيه و آيۀ بعد در حقيقت تكميل بحثى است كه پيرامون دعوت به سوى خدا و معاد و حقايق اسلام و ترس از مجازات الهى در آيات پيشين گذشت. نخست مى‌گويد: «قوم و جمعيت تو يعنى قريش و مردم مكّه تعليمات تو را تكذيب كردند در حالى كه همه حق است» و دلايل گوناگونى از طريق عقل و فطرت و حس آنها را تأييد مى‌كند (وَ كَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَ هُوَ الْحَقُّ) . بنابراين، تكذيب و انكار آنان از اهميت اين حقايق نمى‌كاهد، هر چند مخالفان و منكران زياد باشند. سپس دستور مى‌دهد كه «به آنها بگو: وظيفۀ من تنها ابلاغ رسالت است، و من ضامن قبول شما نيستم» (قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ) . منظور از «و كيل» كسى است كه مسؤول هدايت عملى و ضامن ديگران بوده باشد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 608 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای قرآن کریم آیه ۶۷ لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٦٧﴾ برای هر خبری [از مژده ها و بیم ها] قرارگاهی است، و به زودی [ظهور و تحقّق آنها را در قرارگاه هایشان] خواهید دانست. (۶۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٦٧) -در اين آيه با يك جملۀ كوتاه و پرمعنى به آنها هشدار مى‌دهد، و به دقت كردن در انتخاب راه صحيح دعوت مى‌كند، و مى‌گويد: «هر خبرى كه خدا و پيامبر صلّى اللّه عليه و آله به شما داده سر انجام در اين جهان يا جهان ديگر قرارگاهى دارد، و بالاخره در موعد مقرر انجام خواهد يافت، و به زودى باخبر خواهيد شد» (لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ وَ سَوْفَ تَعْلَمُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 608 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَهُوَ الْحَقُّ ۚ قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ (۶۶) لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ (۶۷) 🍀 ترجمه: و قوم تو [قرآن‌] را در حالی كه حقّ است تكذیب كردند؛ بگو: من بر شما صاحب اختیار نیستم(۶۶) برای هر خبری قرارگاهی است، و به زودی خواهید دانست (۶۷) 🌷 : تکذیب کرد 🌷 : نیستم 🌷 : خبر 🌷 : قرارگاه 🌸 اين آيات همانند سایر آیات ‌سوره انعام در نازل شده است. این آیات در حقيقت تكميل‌‌ بحثى است كه پيرامون دعوت به سوى و معاد و حقايق اسلام و ترس از مجازات الهى در آيات پيشين گذشت. نخست به این ‌مورد اشاره می کند که قوم قريش و مردم مكّه تعليمات پیامبر را تكذيب كردند در حالى كه همه حقّ است که به صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «وَ كَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَ هُوَ الْحَقُّ: و قوم تو [قرآن] را در حالی که حق است تکذیب کردند» بنابراين، تكذيب و انكار آنان از اهميّت اين حقايق نمى‌ كاهد، هر چند مخالفان و منكران زياد باشند. 🌸 سپس به دستور مى ‌دهد كه «قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيل: بگو: من بر شما صاحب اختیارنیستم» منظور از كسى است كه مسئول هدايت عملى و ضامن ديگران بوده باشد. سپس با يک جمله كوتاه و پرمعنى به آنها هشدار مى ‌دهد، و به دقّت كردن در انتخاب راه صحيح دعوت مى‌ كند، و مى‌ فرماید: «لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ: برای هر خبری قرارگاهی است و به زودی‌ خواهید دانست» خبرى كه و «صلّى اللّه عليه و آله» به شما داده سرانجام در اين جهان يا جهان ديگر قرارگاهى دارد، و سرانجام در موعد مقرّر انجام خواهد يافت، و به زودى باخبر خواهيد شد. 🔹 پیام های آیات ۶۶تا۶۷ سوره أنعام ✅ وقتی راه شما باشد، از تکذیب مردم نگران نباشید. ✅ تحقق همه ی خبرها و برنامه های الهی ، قطعی و بر اساس حکمت و زمان بندی معین است. ✅ اگر چه مجبور به آوردن نیستید، ولی فکر عاقبت و فرجام کار خودتان باشید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚اگرعلی ساربونه میدونه شترش رو کجا بخوابونه💚 اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ. ۱۲۴ انعام خداوند بهتر مى‌داند كه رسالت خود را كجا (و نزد چه كسى) قرار دهد.  شأن نزول: این آیه درباره ولید بن مغیرة آمده كه گفته بود، قسم به خداوند اگر نبوت حق باشد من از محمد بالاترم زیرا سن من از او زیادتر و مال من از او بیشتر است و نیز گویند: درباره ابوجهل بن هشام نازل شده كه گفته بود بنو عبدمناف در شرافت مزاحم ما شده اند و ما به محمد ایمان نمى‌آوریم و از او متابعت و پیروى نمى‌كنیم تا این كه وحى كه بر او نازل می‌شود به ما هم نازل شود کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚💚💚. 💚💚💚 💚 💚 آیات متشابه ثم انزل الله سکینته ........ توبه ۲۶ .........فانزل الله سکینته ...... توبه ۴۰ ......... فانزل الله سکینته ..... فتح ۲۶ دردو آیه زیر لفظ جلاله الله حذف شده است. هو الذی انزل السکینه ....... فتح ۴ ........فانزل السکینه ..... فتح ۱۸ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 اولویت های وظایفمان را بشناسیم. 🍂 🔶قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ (قصص/٢۶) ⚡️ ترجمه : يكى از آن دو دختران، به پدر گفت: اى پدر! او را استخدام كن، زيرا بهترين كسى كه (مى توانى) استخدام كنى، شخصِ توانا و امين است. 💥دختران حضرت شعیب، بعلت پیری و ناتوانی پدر، مجبور بودند بیرون از منزل کار چوپانی کنند. اما وقتی حضرت موسی به خانه شعیب آمد، دختران پیشنهاد کردند که از آن پس، کار را به حضرت موسی بسپارند. ✅بنابراین‌؛ کار کردن زن، بیرون از منزل، وقتی ضرورتی اقتضا می کند، بارعایت حیا و عفاف اشکال ندارد. ❌ اما: زنان عفيفه به دنبال آنند تا كمتر از منزل خارج شوند. و در جایی که ضرورتی نباشد، تمایل به کار بیرون ندارند:«استأجره» 🍁چنانکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز از این که کارهای بیرون به همسرشان سپرده شد، خوشحال شدند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 🦋 ذوالقرنين به شرق و شمال، و ساختن سد براى جلوگيرى از ستم قوم وحشى‏🦋 ✨پس از آن ذوالقرنين با تدبير و همت شجاعانه و اهداف مصلحانه به طرف شرق لشگر كشيد، به هر جا سيد، همه را فتح كرد، و مردم در همه جا از او استقبال كردند و تسليم حكومت او شدند. 🌻ذوالقرنين همچنان پيش مى‏رفت تا به آخرين سرزمين‏هاى آباد رسيد، در آن جا اقوامى را ديد كه آفتاب بر آن‏ها مى‏تابد، خانه و سايبان و درخت و باغى ندارند، تا در سايه‏اش بيارامند، بلكه در كمال بيچارگى زندگى مى‏كنند، و در تاريكى جهل و نادانى دست و پا مى‏زنند. ✨ذوالقرنين براى نجات آن‏ها، پرچم حكومتش را در آن جا برافراشت، و با نور علم و تدبير و راهنماييهايش، آن محيط تيره را روشن نمود.و خدمت شايانى به آن‏ها كرد. 🌻سپس ذوالقرنين با لشگرش به سوى شمال رهسپار شد، به هر جا رسيد همه را فتح كرد و همه گردنكشان در برابرش تسليم شدند و سر بر اطاعت او نهادند، تا به جايى رسيد ديد در آن جا قومى زندگى مى‏كنند كه زبانشان مفهوم نيست، ولى مجاور دو قوم وحشى و طغيانگر ياجوج و ماجوج هستند، اين دو قوم كه جمعيتشان زياد بود چون آتشى در نيزار خشك بودند، به هر جا مى‏رسيدند به غارت مى‏پرداختند. آن قوم وقتى كه سايه پر بركت ذوالقرنين را بر سر خود ديدند، و قدرت و شكوه و عظمت او را مشاهده كردند، از او تقاضا كردند كه آن‏ها را در برابر دو قوم وحشى ياجوج و ماجوج يارى كند، و براى جلوگيرى از طغيان آن‏ها سدى محكم و بلند (مثلاً مانند ديوار چين) در برابر آن‏ها بسازد، تا از شر آن‏ها محفوظ بمانند. ✨آن قوم در پايان قول دادند كه تا سرحد توان، ذوالقرنين را يارى كنند، و با هميارى و همكارى خود، كارهاى عادلانه و خداپسندانه او را به پايان برسانند. 🌻ذوالقرنين كه انسانى مهربان و خيرخواه و دشمن ظلم بود، به تقاضاى آن‏ها پاسخ مثبت داد، از گنجها و سيم و زر و امكانات بسيار ديگر كه خداوند در اختيارش گذاشته بود، استفاده كرد، و به ساختن سدى نيرومند اقدام جدى نمود، آن قوم نيز اسباب كار را فراهم كردند، آن‏ها مقدار زيادى آهن و مس و چوب و زغال آماده كرده و تحت نظارت ذوالقرنين آهن‏هاى بزرگ و سنگين را بين دو كوه قرار دادند، و چوب و زغال در اطراف آن ريختند، آتش افروختند، و مسها را گداخته نموده و آهن‏ها را به همديگر جوش دادند، تا به صورت سدى نيرومند در آمد كه دو قوم ياجوج و مأجوج قدرت عبور و نفوذ از آن را نداشتند، و هرگز نمى‏توانستند آن را سوراخ يا ويران نمايند. ✨بعضى گفته‏اند ارتفاع سد حدود صد متر، و عرض ديوار آن در حدود 25 متر بود و طول آن فاصله بين دو كوه را به هم متصل مى‏كرد. 🌻وقتى كه ذوالقرنين از كار ساختن آن سد و سنگر بى نظير فارغ شد، بسيار خوشحال شد كه گامى راسخ براى نجات مستضعفان در برابر ستمگران برداشته است. او كه همه چيز را از الطاف الهى مى‏دانست، در اين مورد نيز از لطف و رحمت خدا ياد كرد و گفت: ✨هذَا رَحمَةً مِن رَبِّى؛ اين از رحمت پروردگار من است. و آن چنان در برابر خدا و حقايق، متواضع و متوجه بود، كه ساختن چنان سدى هرگز او را مغرور نكرد كه مثلاً بگويد سدى براى شما ساختم كه تا ابد، شما را حفظ خواهد كرد، بلكه در عين حال از فناى دنيا سخن به ميان آورد و گفت: فَاذا جاءَ وَعدُ رَبِّى جَعلَهُ دكّاً وَ كانَ وَعدُ رَبِّى حَقاً؛ 🌻هرگاه فرمان پروردگارم فرا رسد، آن را در هم مى‏كوبد، و به يك سرزمين صاف و هموار مبدل مى‏سازد، و وعده و فرمان پروردگارم حق است. ✨طبق بعضى از روايات حضرت خضر عليه‏السلام در بعضى از موارد همراه ذوالقرنين بود، و كارهاى او را تاييد نموده و او را راهنمايى كرد، به همين مناسبت حافظ گويد: 🌻قطع اين مرحله بى همرهى خضر مكن ظلمات است بترس از خطر گمراهى اى سكندر بنشين و غم بيهوده مخور كه نبخشند تو را آب حيات از شاهى ادامه دارد....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
✅دقیقا وقتی که اهل تقوا و ایمان باشی هم قرآن این وعده رو میده قرآن میگه ✴️وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ (اعراف 96) یعنی اگه مردمان شهرها اهل ایمان و تقوا بشن درهایی از آسمان براشون باز میکنیم ✍خب حاجاقا پس فرقش چیشد هم بد باشی همه چی جوره هم خوب باشی؟؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍وقتی کسی براتون عزیز باشه نمی زارید سراغ هر چیزی بره 👈فرض کن بخاطر اینکه بچت مؤدب بوده میخوای با تمام دارییت بهش امکانات بدی اینجوری نیست که اجازه بدی هر چیزی رو تجربه کنه🚫 بعضی امکانات دنیا بچه رو به انحراف کامل میبره ✅پس کنترلش میکنی 💢تعابیر قرآن دقیقه 🔹اونجا که خدا میخواد یکی رو رها کنه میگه👇 ✴️فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ براشون همه ی درا رو باز میکنیم 🔸اما وقتی میخواد به آدم خوباش رحمتی برسونه 👈اولا تعبیر برکت داره 👈دوما نه هر برکتی ✴️ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ والارض براشون بعضی از برکت های خاص رو از آسمان و زمین در نظر میگیریم (ترجمه با دقت واژگانی) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🖤🖤🖤🖤 💢ابلیس قسم خورد که بنی آدم رو گمراه میکنه ✴️قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ(ص 82) و همونجا اعلام کرد که کاری میکنم که بنی آدم هیچ وقت شاکر نباشه ✴️وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ(اعراف17) 🔰همیشه اهل غر زدن باشه و شکایت و گله و ناسپاسی تو وجودش باشه توی میخونیم اللهم لک الحمد حمد الشاکرین لک.... ✅مکتب سید الشهدا تمام تلاشش اینه که به مقام شکر برسی وقتی کسی با اون همه مصیبت باز هم در مقام تسلیم و رضاست دقیقا مکتب تربیتیش میشه رسوندن مردم به مقام شکر حتی در بدترین وضعیت ✍طبق قرآن قصد اباعبدالله دقیقا نقطه مقابل قصد شیطانه کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌷إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُون🌷💫 سورة الحجر، الآية ٩ ❣📖ما قرآن را نازل کردیم؛ و ما بطور قطع نگهدار آنیم!📖❣ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
نماز و امام حسین علیه السلام 👇 🔹اگر قرآن در آغاز بزرگ‌ترین سوره خود (بقره) می‌فرماید: «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاهَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ» و همچنین در کوچک‌ترین ­سوره خود (کوثر) از سخن به میان می‌آورد، (ع) در کربلا آن را اقامه می‌کرد «اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاهَ». 🔹اگر قرآن می‌فرماید: «وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ»، (ع) ظهر عاشورا را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار می‌کند. 🔹اگر قرآن نحوه اقامه در میدان جنگ را به پیامبر (ص) آموزش می‌دهد «وَ إِذَا کُنْتَ فِیهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاهَ فَلْتَقُمْ طَائِفَهٌ مِنْهُمْ مَعَکَ وَلْیَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ»، (ع) در میدان جنگ را اقامه می‌فرماید. 🔹اگر قرآن، را به عنوان یک منبع انرژی‌زای غیبی معرفی و مؤمنان را به امر به استعانت از آن معرفی می‌فرماید: اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَهِ، (ع) نیز در بحبوحه جنگ و مشکلات آن، از استعانت می‌جوید. 🔹اگر قرآن اقامه را در اول وقت سفارش می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلاَهَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ»، (ع) ظهر عاشورا را در اول وقت اقامه کردند. 🔹اگر حضرت مسیح (ع) تا زمانی که نفس دارند، مأمور به اقامه شده‌اند: «وَ أَوْصَانِی بِالصَّلَاهِ وَالزَّکَاهِ مَا دُمْتُ حَیًّا»، (ع) نیز تا آخرین لحظه همراه است. 🔹اگر قرآن از کسانی که تجارت، آن‌ها را از غافل نمی‌سازد، ستایش می‌کند «رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَهٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقَامِ الصَّلَاهِ»، درباره (ع) چه باید گفت که حتی حفظ جان هم او را از غافل نساخت. 🔹 باید در جامعه و علنی اقامه شود «أَقِیمُوا الصَّلَاهَ». (ع) با آنکه می‌توانست در خیمه بخواند و با اینکه شکسته بود، در مقابل جمعیت بپا داشت. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- 📚📚 📋> ◀️ 🌅آیه ۱۷۲ اعراف خبر مى‌دهد که خداوند، در « عالم » از بنى‌آدم بر ربوبیّت خویش « » ( پیمان ) گرفته است؛ از همین رو به این آیه، « آیه »گفته‌اند: * و إِذ أَخذَ ربُّکَ مِن بنی آدم مِن ظهورِهِم ذریَّتُهُم و اَشهَدَهُم علی اَنفُسِهِم اَلَستَ بِرَبِّکُم قالوا بَلی شَهِدَنا اَن تَقولوا یَومَ القیامَه اِنّا کُنّا عَن هذا غافِلین * 🌠در پیمان گرفتن در * عالم * که به آن پیمان الست نیز می‌گویند ، و اینکه به صورت تکوینی یا تشریعی بوده است و آدم چگونه به این پیمان پاسخ گفته اند ، بحث‌های فراوانی مطرح است . ادامه دارد..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۸ وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ وَإِمَّا يُنْسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَىٰ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿٦٨﴾ و هرگاه کسانی را دیدی که در آیات ما [به قصد شبهه اندازی] به یاوه گویی و سخن بی منطق می پردازند از آنان روی گردان [و مجلسشان را ترک کن] تا در سخنی دیگر در آیند. و اگر شیطان تو را [نسبت به ترک مجلسشان] به فراموشی اندازد، پس از یاد آوردن [به سرعت بیرون برو و] با گروه ستمکاران منشین. (۶۸) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺