eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
👇 محتوای مربوط به 👇 📖 متن قرآن 🎙 صوت تحدیر ( تندخوانی) 🎤 صوت ترتیل 📣 صوت ترجمه 📝مفاهیم قرانی دریافت از لینک زیر https://eitaa.com/delneshinha/32780 🌻|↫‌ کانال صوتهای دلنشین هدیه به چهارده معصوم @delneshinha 🍀💛🍀🧡🍀💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 🌺 در آیات ۱۰۰ تا ۱۰۷ ماجرا به این صورت بیان شده که ابراهیم علیه‌السلام از خداوند صالح خواست: « رَبِّ هَب لِى مِنَ الصَّـلِحین » و خداوند او را به بردبار بشارت داد : * فبشرنه بغلام حلیم * 🌸 پس از مدتی ابراهیم علیه السلام خوابی را که از آن ماموریت فرزندش را دریافت کرده بود با وی در میان گذاشت ، ابراهیم علیه السلام در دیده بود که فرزندش را ذبح می‌کند : * فلمّا بلغ معه السّعی قال یا بنی اِنّی اری فی المنام اَنّی اذبحک فنظر ماذا تری * 🌺 فرزند نیز پذیرفت و را به اجرای فرمان پروردگار تشویق کرد : * قال یا ابت افعل ما تومر ستجدنی ان شاء الله من الصابرین * 🌸 و هر دو ، آماده این دستور شگفت شدند : * فلمّا اسلما و تلّه للجبین * 🌺 ولی هنگام فرزند ، خداوند متعالی ابراهیم را ندا داد که تو خویش را انجام دادی : * و ندینه ان یا ابراهیم * قد صدّقت الرویا ..... * 🌸 آنگاه عظیمی را فدای فرزند ابراهیم علیه السلام قرار داد : * و فدینه بذبح عظیم* ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلا هادِيَ لَهُ وَ يَذَرُهُمْ فِي طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ «اعراف آیه186» هركه را خداوند (به خاطر فسق و اعمالش) گمراه كند، براى او هيچ هدايتگرى نيست، و آنان را در سركشى و طغيانشان رها مى‌كند تا سرگردان شوند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠تفسیر نور (محسن قرائتی)💫 مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلا هادِيَ لَهُ وَ يَذَرُهُمْ فِي طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ «اعراف آیه186» هركه را خداوند (به خاطر فسق و اعمالش) گمراه كند، براى او هيچ هدايتگرى نيست، و آنان را در سركشى و طغيانشان رها مى‌كند تا سرگردان شوند. پیام ها 1- سزاى كسانى كه به هشدارهاى انبيا گوش نمى‌دهند و به گفته‌هاى آنان نمى‌انديشند، اين است كه گرفتار قهر الهى شده و به حال خود رها شوند. فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ‌ ... وَ يَذَرُهُمْ‌ 2- اضلال، كار خداست ولى زمينه‌ساز آن، نيّت و عمل خود انسان است كه سبب مى‌شود قلب او زنگ بگيرد و هدايت الهى را نپذيرد. «يُضْلِلِ اللَّهُ» آيات ديگرى نيز اين حقيقت را بيان مى‌كند، از جمله: «وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِينَ» «1» و «بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ» «2» 3- طغيان و سركشى مردم اجبارى نيست و گمراهى انسان‌ها، نتيجه‌ى انتخاب خود آنان است. «طُغْيانِهِمْ» (انسان، از ابتدا بد آفريده نشده است) 4- طاغوت‌ها، سرگردانند. «فِي طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ» «1». بقره، 26. «2». مطفّفين، 14. جلد 3 - صفحه 236 5- اگر هدايت الهى نباشد، گمراهى و سرگردانى انسان مستمرّ و ادامه‌دار است. «يَعْمَهُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂به آیات قرآن گوش دهید🍂 ⚡️در سوره مبارکه جن می خوانیم که جنیان ابتدا به آیات قرآن گوش دادند و همین گوش دادن، مقدمه ی ایمان آوردن و هدایتشان شد. ⚡️در سوره اعراف نیز خداوند می فرماید : 🔸وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ. یعنی: گوش سپردن به آیات نورانی قرآن، زمینه ی برخورداری از رحمت الهی است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با هزارتا نسخه حالت بهتر نمیشه، بدتر میشه! نکات استاد چیت چیان در مورد آیه ۱۶۲ سوره انعام رو بشنویم و بهشون فکر کنیم 🌻 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️مؤمن واقعی همیشه و همه جا سنجیده سخن می‌گوید مخصوصا وقتی دارد کسی را نقد می‌کند. یادتان باشد انتقاد به دیگران جراحی شخصیت آنهاست. وقتی دست به تیغ تیز نقد می‌برید فقط بافت آسیب‌دیده را جدا کنید و به رگ و پی‌ِ سالم اطراف آن آسیب نزنید؛ مثلا نگویید ذات تو خراب است بگوید این رفتار تو جای اصلاح دارد 📖احزاب آیه ۷۰ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنّى قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الْدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِى وَ لْيُؤمِنُوا بِى لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ‏ (بقره/۱۸۶) 🔹و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزدیكم؛ دعاى نیایشگر را آنگاه كه مرا مى‌خواند پاسخ مى‌گویم. پس باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند، باشد كه به رشد رسند. 🔸برخى افراد از رسول خدا صلى الله علیه و آله مى‌پرسیدند: خدا را چگونه بخوانیم؟ آیا خدا به ما نزدیک است كه او را آهسته بخوانیم و یا اینكه دور است كه با فریاد بخوانیم؟! این آیه در پاسخ آنان نازل شد. دعاكننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد كه در این آیه، هفت مرتبه خداوند تعبیر خودم را براى لطف به او به كار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسیدند، به آنان بگو: من خودم به آنان نزدیک هستم و هرگاه خودم را بخوانند، خودم دعاهاى آنان را مستجاب مى‌كنم، پس به خودم ایمان بیاورند و دعوت خودم را اجابت كنند. این ارتباط محبّت آمیز در صورتى است كه انسان بخواهد با خداوند مناجات كند. 🔸دعا كردن، همراه و همرنگ شدن با كلّ هستى است. طبق آیات قرآن، تمام هستى در تسبیح و قنوت هستند؛ «كلّ له قانتون» (بقره/۱۱۶) و تمام موجودات به درگاه او اظهار نیاز دارند؛ «یَسئله مَن فى السماوات و الارض» (الرحمن/۲۹) پس ما نیز از او درخواست كنیم تا وصله‌ى ناهمگون هستى نباشیم. قرآن درباره دعا توصیه‌هایی دارد، از آن جمله: ➖دعا و درخواست باید خالصانه باشد: فادعوا اللّه مخلصین له الدین (غافر/۱۴) ➖با ترس و امید همراه باشد: و ادعوه خوفاً و طمعاً (اعراف/۵۶) ➖با عشق و رغبت و ترس توأم باشد: یدعوننا رغباً و رهباً (انبیا/۹۰) ➖با تضرّع و در پنهانى صورت بگیرد: ادعوا ربكم تضرعاً و خفیة (اعراف/۵۵) ➖با ندا و خواندنى مخفى همراه باشد: اذ نادى ربّه نداء خفیاً (مریم/۳) ❇️ از پيام‌های آیه ▫️دعا در هرجا و در هر وقت كه باشد، مفید است. چون خداوند مى‌فرماید: من نزدیک هستم. «فانّى قریب» [۱] ▫️خداوند به ما نزدیک است، ولى ما چطور؟ اگر گاهى قهر او دامن ما را مى‌گیرد، به خاطر دورى ما از خداوند است كه در اثر گناهان مى‌باشد. «فانّى قریب» ▫️استجابت خداوند دائمى است، نه موسمى. «اُجیب» نشانه‌ى دوام است. ▫️با آنكه خدا همه چیز را مى‌داند، امّا دعا كردن وظیفه‌ى ماست. «فلیستجیبوا لى» ▫️دعا آنگاه به اجابت مى‌رسد كه همراه با ایمان باشد. «فلیؤمنوا بى» ▫️دعا، وسیله‌ى رشد و هدایت است. «لعلّهم یرشدون» [۱] آنچه از اوقات مخصوصه، یا اماكن مقدّسه براى دعا مطرح شده براى فضیلت است، نه انحصار به آن روز و یا اختصاص به آن مکان. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نکته قرآنی: 🔹اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ 🔸روز حسابِ مردم نزدیک است اما آنان غافل و روی گردانند 📗سوره انبیاء، آیه ۱ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅قرآن میگه: ✴️تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ 📜(بقره253) بعضی از انبیا رو بر بعض دیگر برتری دادیم واقعا هم همینطوره مثلا حضرت یونس بعد از سی سال دعوت از اینکه مردم ایمان نمیاوردن عصبانی شد ✴️وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا 📜(انبیا87) اما حضرت نوح بعد از 950 سال باز خدا میگه ✴️وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ 📜(هود 37) دیگه درمورد مردم پیش من وساطت نکن که میخوام عذابشون کنم کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
حضرت از خدا خواست یک ملک و قدرتی خدا بهش عطا کنه که بی نظیر باشه ✴️وَهَبْ لِي مُلْكًا لَّا يَنبَغِي لِأَحَدٍ مِّن بَعْدِي 📜(ص35) اما در مقابل حضرت طبق چیزی که از روایات داریم کاملا زاهدانه و به دور از جاه و جلال زندگی کردن انبیا در روحیات و ویژگی های فردی متفاوتن کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 ...ادامه 👈 ۴ . تعبیر * اری فی المنام انّی اذبحک * نشان می‌دهد که علیه السلام به طور مکرر و به گفته‌ای ، سه شب پیاپی ( هشتم ، نهم و دهم ذیحجه ) ذبح اسماعیل را می‌دیده و از همین رو دریافته که به این امر است . 🌸 به نظری دیگر ، او در صدایی را شنیده که خداوند تو را به فرزندت فرمان می‌دهد . 🌺 بعضی بر آنند که خداوند در نیز این دستور را به او وحی کرده وگرنه ابراهیم نمی‌توانست به ترتیب اثر دهد . 🌸 به نظر بعضی ، این به دلیل سختی آن ، ابتدا در رویا به حضرت ابلاغ شد تا در حد لازم یابد ؛ آنگاه در بیداری بر آن تاکید شد . 👈 ۵ . در میان گذاشتن این با اسماعیل ، جلوه‌ای از الهی ابراهیم با فرزندش اسماعیل است . 🌺 به گفته ای ، آن بوده تا کار بر اسماعیل آسان‌تر باشد و نیز دوست داشته تا میزان فرزندش در راه خدا را بداند و به این وسیله ، او را برای این مهم آماده ساخته تا در این بزرگ ، آگاهانه وارد شود و فرزند نیز از لذت تسلیم و رضا و هم بزرگ در آخرت و ثنا در دنیا بهره برد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَسْئَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً يَسْئَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ « اعراف آیه 187» از تو درباره‌ى قيامت مى‌پرسند كه چه وقت به پا مى‌شود؟ بگو: علم آن تنها نزد پروردگار من است، جز او كسى نمى‌تواند زمان آن را آشكار سازد. (فرا رسيدن قيامت،) در آسمان‌ها و زمين سنگين است، جز به صورت ناگهانى پيش نمى‌آيد. از تو چنان مى‌پرسند كه گويا از (زمان) آن آگاهى كامل دارى! بگو: علم آن تنها نزد خداوند است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يَسْئَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً يَسْئَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ « اعراف آیه 187» از تو درباره‌ى قيامت مى‌پرسند كه چه وقت به پا مى‌شود؟ بگو: علم آن تنها نزد پروردگار من است، جز او كسى نمى‌تواند زمان آن را آشكار سازد. (فرا رسيدن قيامت،) در آسمان‌ها و زمين سنگين است، جز به صورت ناگهانى پيش نمى‌آيد. از تو چنان مى‌پرسند كه گويا از (زمان) آن آگاهى كامل دارى! بگو: علم آن تنها نزد خداوند است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. نکته ها كفّار قريش، گروهى را نزد علماى يهود فرستادند تا مطالب و سؤالات دشوارى را فرا گرفته و از پيامبر صلى الله عليه و آله بپرسند و او از عهده‌ى پاسخگويى بر نيايد و محكوم شود. يكى از آن سؤال‌ها، تعيين زمان وقوع قيامت بود. «1» «السَّاعَةِ»، زمان شروع قيامت است، و «الْقِيامَةِ»، زمان حساب و كتاب، پاداش و جزا مى‌باشد. «2» «مرُسى»، به معناى ثبوت و وقوع است، «جبال راسيات»، يعنى كوه‌هاى استوار و محكم. «حَفِيٌّ»، به معناى پيگيرى و تحقيق است، حفىّ بودن پيامبر صلى الله عليه و آله، يعنى گويا پيامبر فرارسيدن روز قيامت را از خدا پرسيده و تحقيق كرده و مى‌داند. سنگينى قيامت در آسمان‌ها و زمين، شايد به خاطر بهم ريختگى كرات و بى‌نور شدن‌ «1». تفسير برهان. «2». تفسير مراغى. جلد 3 - صفحه 237 خورشيد و زير و رو شدن زمين باشد. و شايد مراد از سنگينى قيامت، سنگينى كيفرها در آن روز باشد. در دعاى كميل مى‌خوانيم: «وهذا ما لاتقوم لها السماوات و الارض»، آسمان‌ها و زمين طاقت تحمّل عذاب دوزخ را ندارند. از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درباره‌ى ظهور و خروج حضرت قائم عليه السلام پرسيدند، حضرت فرمودند: «مثلهُ مثل الساعة» قيام او مثل برپايى قيامت ناگهانى است. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً». اين حديث از امام رضا عليه السلام نيز روايت شده است. «1» پیام ها 1- مردم، مكرّر از پيامبر سؤال مى‌كردند و گاهى از زمان وقوع قيامت مى‌پرسيدند. «يَسْئَلُونَكَ» (فعل مضارع نشان دوام و استمرار است) 2- جز خداوند، كسى از زمان برپايى قيامت آگاه نيست. «إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي» آرى، ندانستن زمان برپايى قيامت، براى آماده باش انسان بهتر است. 3- قيامت، قابل پيش‌بينى نيست و در زمانى كه انتظارش نمى‌رود، ناگهانى رخ خواهد داد. «بَغْتَةً» ( «بَغْتَةً» در موردى بكار مى‌رود كه انسان حتّى احتمال و حدس آن را نيز در ذهن خود نداشته باشد) 4- قيامت بسيار گران وسنگين است، حتّى بر آسمان‌ها و زمين، تا چه رسد به انسان‌ها. «ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 5- در مورد آنچه نمى‌دانيم، از گفتنِ «نمى‌دانم» نهراسيم. در اين آيه پيامبر دوبار فرمان يافته كه بگويد: قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي‌ ... قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ‌ و در جاى ديگر نيز مى‌فرمايد: سرنوشت خود و شما را نمى‌دانم. «قُلْ ما كُنْتُ بِدْعاً مِنَ الرُّسُلِ وَ ما أَدْرِي ما يُفْعَلُ بِي وَ لا بِكُمْ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا ما يُوحى‌ إِلَيَّ» «2» 6- ندانستن خصوصيّات و جزئيّات قيامت، ضررى به اصل نبوّت ومعاد نمى‌زند. «1». تفسير نورالثقلين. «2». احقاف، 9. جلد 3 - صفحه 238 هيچ كس از زمان و مكان مرگ خود آگاه نيست، ولى اين دليل انكار اصل مرگ نمى‌شود. «إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِى الْمُلْكَ مَنْ تَشَآءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَآءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشَآءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشَآءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى‏ كُلِّ شَى‏ءٍ قَدِيرٌ (آل‌عمران/۲۶) 🔹بگو: خداوندا! تو صاحب فرمان و سلطنتى. به هر كس (طبق مصلحت و حكمت خود) بخواهى حكومت مى‌دهى و از هر كس بخواهى حكومت را مى‌گیرى و هر كه را بخواهى عزّت مى‌بخشى و هر كه را بخواهى ذلیل مى‌نمایى، همه خیرها تنها به دست توست. همانا تو بر هر چیز توانایى. 🔸در تفاسیر مى‌خوانیم كه پیامبر اکرم ‌صلى الله علیه و آله پس از آنكه مكّه را فتح نمود، وعده‌ى فتح ایران و روم را به مسلمانان داد. در آن موقع منافقان با تعجّب به یكدیگر نگاه مى‌كردند كه این آیه نازل شد. گروهى از مفسّران، نزول آیه را در موقع حفر خندق دانسته‌اند. آن زمان كه پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله كلنگ را بر سنگ زد و از آن جرقه‌اى برخاست، فرمود: من در این جرقه‌ها، فتح كاخ‌هاى مدائن و یمن را از جبرئیل(ع) دریافت كردم. منافقان با شنیدن این سخن، لبخند تمسخر مى‌زدند كه این آیه نازل شد. 🔸آنچه در این آیه در مورد اعطاى عزّت و ذلّت از جانب خداوند آمده، طبق قوانین و سنّت اوست و بدون جهت و دلیل، خداوند كسى را عزّت نمى‌بخشد و یا ذلیل نمى‌سازد. مثلاً در روایات مى‌خوانیم: هر كس براى خداوند تواضع و فروتنى كند، خداوند او را عزیز مى‌كند و هر كس تكبّر نماید، خدا او را ذلیل مى‌گرداند. بنابر این عزّت و ذلّت از خداست، ولى ایجاد زمینه‌هاى آن به دست خود ماست. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️مالک واقعى تمامى حكومت‌ها خداست. مُلک براى غیر خدا، موقّتى و محدود است. «مالک الملک» ▫️اكنون كه مالک اوست پس دیگران امانتدارى بیش نیستند و باید طبق رضاى مالک اصلى عمل كنند «مالک الملک» ▫️اگر انسان مالک مُلک نیست چرا از داشتن آن مغرور، و با از دست دادنش مأیوس شود! «مالک الملک» ▫️خداوند به هر كس كه شایسته و لایق باشد، حكومت مى‌دهد. همان‌گونه كه به سلیمان، یوسف، طالوت و ذوالقرنین(علیهم السلام) عطا نمود. «تؤتى الملک من تشاء» ▫️حكومت و حاكمیّت، دلبستگى‌آور است. «نزع» به معناى كندن است و نشانه یک نوع دلبستگى است. ▫️عزّت و ذلّت به دست خداست، از دیگران توقّع عزّت نداشته باشیم (نساء/۱۳۹) «تعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء» ▫️توحید در دعا و عبادت یک ضرورت است.(در مناجات شعبانیه: الهی بیدک لا بیدک غیرک زیادتی و نقصی) «بیدک الخیر» ▫️آنچه از اوست، چه دادن‌ها و چه گرفتن‌ها، همه خیر است، گرچه در قضاوت‌هاى عجولانه‌ى ما فلسفه‌ى آن را ندانیم. «بیدک الخیر» ▫️سرچشمه‌ى بدى‌ها عجز و ناتوانى است. از كسى كه بر هر كارى قدرت دارد چیزى جز خیر سر نمى‌زند. «بیدک الخیر انک على كلّ شى‌ء قدیر» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
16.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُّبِينًا 🌹تلاوت آیه ۱۷۴ سوره نساء🌹 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ آیه ۱ اسرا سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى (شبانه سیر داد) بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْ مَسْجِدِ ال أَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ ال سَّمِيعُ ال بَصِيرُ🌻 شکاکها گویند پیامبر با روح به معراج رفت اما این حرف آنها خطا است زیرا ۱= اسراء وسیر شبانه با بدن یک معجزه الهی بود چون فرمود👈 أَسْرَى بِعَبْدِهِ نفرمود بروح عبده❌ کلمه عبد هم بمعنی روح وجسم باهم است زیرا درآیه ۹علق فرمود أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَي عَبْداً إِذَا صَلَّي🌸 آیا دیدی آن مشرکی که داشت عبد ما محمد 💞 رااز نماز خواندن باز می داشت👺 دلیل دوم در نکته بعد ان شاالله🌸 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
⚜سبک زندگی قرآنی: 🍂 به آبی که میخورید، توجه کرده و خدارا شکر کنید. 🍂 🔶 أفَرَأَيْتُمُ الْماءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ أَ أَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ لَوْ نَشاءُ جَعَلْناهُ أُجاجاً فَلَوْ لا تَشْكُرُونَ (واقعه/۶٨ تا ۷۰) ⚡️چه كسى، به آفتاب فرمان مى دهد بر صفحه اقيانوسها بتابد و از ميان آبهاى شور و تلخ، تنها ذرات آب خالص، شيرين و پاك از هر گونه آلودگى را جدا ساخته، و به صورت بخار، به آسمان بفرستد؟ ❌آیا بشر قدرت دارد آب مورد نیاز خود را تأمین کند؟ 💥 اگر خدا مى خواست، به املاح محلول در آب نيز، اجازه مى داد كه، همراه ذرات آب تبخير شوند و بارانى درست همانند آب دريا شور و تلخ فرو ريزند! ⚡️ اما نه تنها املاح در آب، بلكه ميكربهاى موذى و مضر و مزاحم نيز اجازه ندارند همراه بخارات آب به آسمان صعود كنند، و دانه هاى باران را آلوده سازند، به همين دليل، قطرات باران هرگاه هوا آلوده نباشد، خالص ترين، پاكترين، و گواراترين آبها است. 🍁پس؛ هربار که آب می نوشید، خدارا با تمام وجود شکر کنید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️رسول مهربان اسلام فرمود: میان خلق تا خالق نود هزار حجاب است. ما گیرم به نور ایمان، حجاب‌های ظلمانی را کنار زنیم. چه کنیم با حجاب‌های نورانی؟ از خدا یقین و اخلاصی بخواهیم که پرده‌های نورانی از پیش دیدگان قلبمان کنار رود و به فیض ملاقاتش بار یابیم. 📖انشقاق آیه ۶ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️یک برکۀ کوچک با وزش بادی متلاطم می‌شود اما باد هرگز نمی‌تواند اقیانوس پهناوری را ناآرام کند. بنده‌های خاص خدا چون وسعت وجودی دارند به سادگی از کنار حرف‌های بی‌ادبانۀ انسان‌های نادان می‌گذرند. 📖فرقان آیه ۶۳ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺