eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.4هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️صِدّیق یعنی خیلی راستگو. راستگوها همیشه راست می‌گویند. خیلی راستگوها هم همیشه راست می‌گویند. پس چه فرقی دارند با هم؟ جواب این است که صدق، مراتب دارد. راستگو فقط در زبان صادق‌است اما خیلی راستگو علاوه بر صدق زبانی، در نیت، رفتار، وفای به عهد، عزم، حال و مقام هم صادق است. 📖مریم آیه 54 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 دیگه کیه مرگ را دوست نداشته باشه....💐 🌹 وَإِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا ☘ و هيچ يك از اهل كتاب نيست مگر آنكه پيش از مرگش به او (عیسی علیه السلام) ايمان آورد و او در روز قيامت گواه بر آنان خواهد بود. (نساء ۱۵۹) 🌻پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: 🍂ای علی (علیه السلام) در تو چیزی شبیه به عیسی (علیه السلام) است، خداوند فرمود: 🌺 وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلَّا لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهِیداً 🍂ای علی ! هیچیک از افرادی که به عیسی (علیه السلام) تهمت دروغگو بودن می‌زدند، نمردند مگر آنکه قبل از مرگشان به او ایمان آوردند و این حرف صحیح است که این ایمان دیگر برایشان نفعی ندارد. 🍂تو نیز چنینی، دشمن تو نمی‌میرد مگر آنکه تو را در لحظه‌ی مرگ ببیند و اوضاع بر او سخت و غمناک است تا به حقانیّت امر تو اقرار کند و حق را درباره‌ی تو بگوید و به ولایت تو اقرار کند گرچه دیگر این اقرار برای او نفعی ندارد. 🍂امّا دوستدارت تو را در لحظه‌ی مرگ مشاهده می‌کند درحالی‌که از او شفاعت می‌کنی و به او بشارت می‌دهی و مایه‌ی چشم روشنی او هستی . 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۵۱۲ 📚 بحارالأنوار ج۶، ص۱۹۴ 📚 فرات الکوفی، ص۱۱۶ 💪 تمرین قرانی: این آیه شریفه را به عشق زیارت مولا علی علیه السلام در لحظه رفتن از این دنیای فانی چندین بار تلاوت فرمائید. @Targomeh
💥۲ ویژگی مهم اهل جهنم: ناسپاسی و ظلم 🌸 اِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ظَلَمُوا لَمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقًا ، إِلَّا طَرِيقَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا 👈كسانى را كه كفر ورزیدند و ستم كردند خداوند نمى‌آمرزد و به هيچ راهى هدايت نمى‌كند. 👈 مگر به راه جهنم كه همواره در آن باشند. و اين كار برای خدا آسان است. (نساء ۱۶۸- ۱۶۹) 👌 در فرهنگ فرانی 《 کفر 》به معنای پوشاندن حق و ناسپاسی است. انسان ناسپاس در طریق گمراهی است. سنت الهی بر هدایت انسانهای سپاسگزار بسوی بهشت و انسانهای ناسپاس بسوی جهنم است. کمک الهی در هر دو جهت آماده است!!! ✍طبق صریح آیه فوق《 ظلم》 آدمی را از چتر حمایت الهی خارج میکند و به مسیر جهنم هدایت می کند. 😔 از ناسپاسی و ظلم بترسیم.... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 💟 💠اجتهاد فقیهان در فتواى مجتهد بر فرد عامى، به استدلال‌کرده‌اند: 👈۱. * و‌ما‌کانَ المُؤمِنونَ لِیَنفِروا کافَّةً فَلَولا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرقَة مِنهُم طَـائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهوا فِی الدّینِ و لِیُنذِروا قَومَهُم اِذا رَجَعوا اِلَیهِم لَعَلَّهُم * ( توبه ۱۲۲ ) 📃خداوند در این آیه ، با کلمه * * مومنان را برانگیخته است که باید گروهی از ایشان در تفقّه و پس از بازگشت ، دیگران را انذار کنند ؛ سپس برای این واجب ،‌ غایتی را ذکر کرده و آن ترس انذارشدگان از مخالفت است . 📜 اگر و غرض عملی واجب ،‌ ( تفقّه در دین و انظر قوم ) فعلی از افعال اختیاری انسان ( بر حذر بودن قوم از ) باشد ، متفاهم عرفی آن کلام ، این است که آن عمل هم ، است و لازمه وجوب تحذیر از مخالفت ، حجیت و اعتبار قول منذر و بیم دهنده است 📃 و هنگامی که به وجوب یا حرمت عملی فتوا می‌دهد ، مدلول التزامی آن این است که در ترک عمل یا انجام عمل حرام مجازات وجود دارد ؛ پس نفس افتا ، مصداق انذار و دادن می‌شود ، و خوف عملی مکلف آن است که واجب را بیاورد و را ترک کند . ادامه دارد ........ @Targomeh
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَ إِلى‌ ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً قالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ «هود آیه61» و به سوى قوم ثمود، برادرشان صالح (را فرستاديم) او گفت: اى قوم من! خداى يگانه را بپرستيد كه جز او معبود ديگرى براى شما نيست. اوست كه شما را از زمين پديد آورد و از شما خواست تا در آن آبادى كنيد، پس، از او آمرزش بخواهيد، سپس به سوى او بازگرديد، همانا پروردگار من نزديك و اجابت كننده است. قالُوا يا صالِحُ قَدْ كُنْتَ فِينا مَرْجُوًّا قَبْلَ هذا أَ تَنْهانا أَنْ نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا وَ إِنَّنا لَفِي شَكٍّ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ مُرِيبٍ «هود آیه62» (قوم ثمود) گفتند: اى صالح! تو براستى قبل از اين در ميان ما مايه‌ى اميد بودى، آيا (اينك) تو ما را از پرستش آنچه پدرانمان مى‌پرستيدند نهى مى‌كنى؟ همانا كه ما نسبت به آنچه ما را به آن مى‌خوانى در شكى هستيم كه ما را به تو بد گمان كرده است. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ إِلى‌ ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً قالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ «هود آیه61» و به سوى قوم ثمود، برادرشان صالح (را فرستاديم) او گفت: اى قوم من! خداى يگانه را بپرستيد كه جز او معبود ديگرى براى شما نيست. اوست كه شما را از زمين پديد آورد و از شما خواست تا در آن آبادى كنيد، پس، از او آمرزش بخواهيد، سپس به سوى او بازگرديد، همانا پروردگار من نزديك و اجابت كننده است. نکته ها حضرت صالح عليه السلام سومين پيامبرى است كه پس از حضرت نوح و هود عليهما السلام به رسالت رسيده است. پیام ها 1- رابطه‌ى انبيا با مردم، رابطه‌اى برادرانه بوده است. «أَخاهُمْ» 2- بهتر است مبلّغ، از اهالى همان منطقه‌ى مورد تبليغ باشد. «أَخاهُمْ» 3- هدف همه‌ى انبيا، پرستش خداى يگانه است. «اعْبُدُوا اللَّهَ، ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ» 4- دليل و فلسفه‌ى عبادت خداوند، لطف بيكران او به انسان‌هاست. «اعْبُدُوا، أَنْشَأَكُمْ» 5- سرچشمه‌ى آفرينش انسان از خاك است. «أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ» 6- اسلام، دين جامع بين دنيا و آخرت است. (هم آباد كردن زمين، هم استغفار و توبه) «وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها فَاسْتَغْفِرُوهُ» 7- خواست خداوند، عمران و آبادى زمين است. «وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها» 8- معبود موحّدان، داراى فهم و شعور، علم و قدرت، شنوايى و جوابگويى به آنهاست كه اين موارد در بُت‌ها نيست. «قَرِيبٌ مُجِيبٌ» جلد 4 - صفحه 82 9- برگشت به سوى خداوند، آسان و توبه زمينه‌ى تقرّب به خداست. «تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ» 10- اگر استغفار و توبه بود، خداوند مى‌پذيرد. تُوبُوا ... قَرِيبٌ مُجِيبٌ‌ 11- خداوند به همه نزديك است، اين ما و افكار و رفتار ماست كه سبب دورى ما از خداوند مى‌شود. «رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ» @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قالُوا يا صالِحُ قَدْ كُنْتَ فِينا مَرْجُوًّا قَبْلَ هذا أَ تَنْهانا أَنْ نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا وَ إِنَّنا لَفِي شَكٍّ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ مُرِيبٍ «هود آیه62» (قوم ثمود) گفتند: اى صالح! تو براستى قبل از اين در ميان ما مايه‌ى اميد بودى، آيا (اينك) تو ما را از پرستش آنچه پدرانمان مى‌پرستيدند نهى مى‌كنى؟ همانا كه ما نسبت به آنچه ما را به آن مى‌خوانى در شكى هستيم كه ما را به تو بد گمان كرده است. نکته ها كفّار ابتدا به حضرت صالح عليه السلام گفتند: تو مايه اميد ما بودى وتو را دوست مى‌داشتيم. تا شايد آن حضرت براى حفظ روابط حسنه گذشته، از دعوت آنها به يكتاپرستى دست بردارد. پیام ها 1- مبلّغ بايد خوشنام و خوش سابقه باشد. «مَرْجُوًّا» 2- تمجيد و ستايش منحرفان، ما را در دعوت به حقّ سست نسازد. «قَدْ كُنْتَ فِينا مَرْجُوًّا» (تعريف و تمجيد دشمنان، بى‌غرض نيست) 3- انبيا، خط شكنان عقايد خرافى هستند. «أَ تَنْهانا» 4- عقايد انسان نبايد تنها براساس رفتار نياكان باشد. «نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا» 5- فرهنگ انسان‌ها در طول قرون متمادى، بهم پيوسته و آميخته شده‌اند. «نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا» 6- مردم براحتى از عقايد و باورهاى نياكان خويش دست برنمى‌دارند. (توقّع‌ جلد 4 - صفحه 83 اصلاح فورى نبايد داشت) «إِنَّنا لَفِي شَكٍّ» 7- هر كلام و طرح تازه‌اى، براى عدّه‌اى از مردم مشكوك و مورد ترديد است. «إِنَّنا لَفِي شَكٍّ» 8- اگر شك، مقدّمه و زمينه‌ى تحقيق و ارشاد نباشد، بزرگ‌ترين عامل ركود و سقوط خواهد گرديد. شَكٍ‌ ... مُرِيبٍ‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 تلاوت دلنشین آیه ۴ سوره مبارکه یوسف. 🔅 إِذْ قَالَ يُوسُفُ لِأَبِيهِ يَا أَبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ ﴿۴﴾ 🔸 (اکنون متذکر شو خواب یوسف را) آن‌گاه که یوسف به پدر خود گفت: ای پدر در عالم رؤیا دیدم که یازده ستاره و خورشید و ماه مرا سجده می‌کردند. 💭 سوره: یوسف @Targomeh
✅هر روز یک آیه وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ ۗ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ ۖ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا ۖ وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ و آنها خدا را آن گونه که باید نشناختند که گفتند: خدا بر هیچ کس از بشر کتابی نفرستاده بگو: کتاب توراتی را که موسی آورد و در آن نور (علم) و هدایت خلق بود چه کسی بر او فرستاد که شما آیات آن را در اوراق نگاشته، بعضی را آشکار می‌نمایید و بسیاری را پنهان می‌دارید و آنچه را شما و پدرانتان نمی‌دانستید به شما آموختند بگو: خداست (که رسول و کتاب فرستد) سپس آنها را بگذار تا به بازیچه خود فرو روند 📚سوره مبارکه انعام ✍آیه ۹۱ ⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌⁦⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎ @Targomeh