eitaa logo
داستان دفاع مقدس، نکته، نقد
146 دنبال‌کننده
439 عکس
6 ویدیو
1 فایل
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند... شهید سید مرتضی آوینی تماس با من @ghasem_vardiani
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲 اللهم عجل لولیک الفرج...
- 🍃🌺 سلام علیکم و رحمت الله 🌺🍃 شنبه ‌ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ۲۸ محرم ۱۴۴۶ ۳ اوت ۲۰۲۴ 🖋داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه -
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- ✳️ نگاهی اجمالی به پیش و پس از انقلاب اسلامی 4️⃣ قسمت چهارم ایران که بن مایه و هویت داشته در طول چهل سال گذشته به معنای واقعی کلمه در حال زیست بوده است. بحث و نظر درباره چیستی همواره در محافل علمی در جریان بوده است. تجربیات گاه با شکست مواجه شده و گاه امیدوار کننده بوده اند. همچنان که پیش از انقلاب نیز با نویسندگان و آثار پرشمارش وجود داشته و تلاش کرده نسخه های غیر بومی را برای ادبیات داستانی ایران پیشنهاد کند. می توان پرسش از تحول و حرکت ادبیات داستانی معاصر به سمت تحول و هویت سازی را در ابعاد مختلف مطرح کرد. اما لازم است بر سهم در مقایسه با تاکید شود. می دانیم و آثار تولید شده در آن بیش از آنکه متاثر از باشند، مرهون هستند. به بیانی دیگر نویسندگان، بیش و پیش از نظریه پردازان مسیر را به سمت افق های جدید باز کرده اند و پس از آنکه داستان نویسان قلم را بر زمین گذاشته اند تئوری پردازان کارشان را با تفسیر و نقد و تحلیل آثار داستانی اغاز کرده اند. به نظر می رسد این همان مسیری است که ادبیات داستانی ایران معاصر در دوره جدید و هر ادبیات تحول خواه دیگری باید طی کند. بزرگترین قدمی که ادبیات داستانی ایران را دچار تحول کرد، برآمدن و برخاستن نویسندگانی بود که جزو انقلاب بودند و آن را عمیقا تجربه کردند. انها روایت گر خودِ فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شان بودند. بنابر این ساختارها و قالبها را برای روایت از این تجربه آزمودند. نتیجه بررسی های آماری در این موضوع در ادبیات داستانی معاصر ایران شگفت آور است. بررسی ها نشان می دهد ادبیات داستانی ایران در حرکتی مستمر و دنباله دار در حال تجربه اندوزی و طی مراحل برای تاسیس شکل مطلوبی از است. در این حرکت، می توان تفوق و تسلط بی چون و چرای یا و روایت های ” و را مشاهده کرد. زمانی که واقعیت، مهیب، ژرف، شنیدنی، تازه و با عظمت باشد تجربه نگاری مستند می تواند بیش و پیش از روایت مخیل تاثیر گذار و حتی خیال آفرین باشد. البته نمی خواهم را با هیچ قالب مستند نگاری مساوی قرار دهم. اما مسئله این است که زمانی که شما نتوانید تجربه خود را در قالب های تعیین شده محدود رمان آنگونه که در جوامع دیگر تعریف شده بریزید راهی جز پناه بردن به زندگی ندارید. زیرا زندگی در بدیع ترین اشکال خود می تواند نمایشی همانند روایتهای داستانی یابد. چرا که گاه زندگی آنچه در افق های بلند و خلاقانه ذهنی یک پدید می آید را به وضوح و در عالم خارج در دسترس راویان و خاطره نگاران قرار می دهد. این برای جامعه ادبی که می خواهد به خود در ادبیات دست یابد بسیار سازنده است. اینکه در سیری تدریجی از اشکال ساده تر روایت از جمله و به سمت اشکال پیچیده تر که تنها در “رمان” می توان آنها را جست، حرکت کند. ادامه دارد... قسمت پنجم👇 https://eitaa.com/Vardiani_Writing/193 🖋کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه .
. ✳️ سوال : آیا حضور یا یا در فضایی که قرار است راجع به آن بنویسد، ضروری است؟ : نویسنده باید آن فضا را بفهمد تا بتواند خودش را بنویسد. نویسندگان معروف دنیا اول برای خودشان ترسیم می‌کنند. مثلاً قرار است این اتفاق اینجا بیفتد، می‌رود آنجا را می‌بیند، با آنجا آشنا می‌شود، نگاه می‌کند ببیند آنها چیست؟ چه هایی دارند؟ غذای مورد علاقه آنها چیست؟ و وقتی شما را می‌خوانید به این نتیجه می‌رسید که او فضا را زندگی کرده، وقت گذاشته رفته یک سیری را آنجا طی کرده، آشنا شده و بعد کتابش را نوشته و بعد داستانش جهانی می‌شود. حالا ما چه کار می‌کنیم؟ گوشۀ خانه می‌نشینیم ودر نهایت می‌رویم گوگل را سرچ می‌کنیم، می رویم سراغ ویکی‌پدیا که تمامش زیر سوال است و کتاب‌های ما این می‌شود که می بینیم. نیاز به پایۀ علمی و آگاهی دارد، ما باید در حوزه‌ای که می خواهیم تخیلی بکنیم آگاهی کامل و لازم را بدست بیاوریم. 👈 لینک https://tn.ai/2940759 🖋 کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه .
- 🍃🌺 سلام علیکم و رحمت الله 🌺🍃 يكشنبه ‌ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ۲۹ محرم ۱۴۴۶ ۴ اوت ۲۰۲۴ 🖋داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه -
اللهم عجل لولیک الفرج 🍃🌺🍃
. ✳️ روایت ساخت پل روی در کتاب «» به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، این کتاب را در 144 صفحه به نگارش در آورده است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «سال شصت و پنج است، بعد از عملیات . رزمندگان ایرانی شهر بندری را آزاد کرده‌اند و نیاز به پشتیبانی دارند. این پیروزی وجهه سیاسی و را در سراسر جهان نمایان‌تر کرده است و به همین دلیل نیروهای عراقی تمام توان خود را برای بازپس گیری فاو به کار بسته‌اند. فاو باید حفظ شود. مجروحان و شهدا باید تخلیه شوند و نیروی تازه نفس و تجهیزات به فاو برسد و تنها راهی که وجود دارد، عبور از اروند است. اما آیا این کار ممکن است؟ آیا می‌شود زیر دید و تیر روی یکی از وحشی‌ترین های جهان پل زد؟ دشمنی که مجال حرکت به یک قایق موتوری کوچک را نمی‌دهد، چگونه ممکن است بگذارد پلی به طول نهصد متر روی اروند زده شود؟ قبلاً پل‌هایی مثل ، و برای عبور از آب طراحی شده بودند، اما هیچ کدام در آن شرایط کارایی نداشتند. پل خضر قابل شناسایی و انهدام نبود. متحرک بود و جای کمی می‌گرفت، اما برای عبور از اروند و جابه‌جایی آن همه نیرو و تجهیزات مناسب نبود. اشکال پل‌های خیبر و کربلا هم این بود که ثابت بودند و دشمن از همان لحظه اولِ ساخت، آنها را می‌دید و بمبارانشان می‌کرد. اروند همچنان می‌خروشید و هر روز قربانی می‌گرفت. باید برای عبور نفرات و تجهیزات، از روی اروند کاری می‌کردند...» این کتاب، داستانی حلِ این مسئله توسط خراسان است که به ساخت «» انجامید. پلی که تاکنون مانند آن ساخته نشده و در تمام جهان بی نظیر است. 👈 لینک https://basijnews.ir/00b0sZ 🖋 کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه