eitaa logo
اساتید عزیز
132 دنبال‌کننده
18 عکس
19 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 فدیـه در ۱ - فدیـه در ۲ - فدیـه در ۳ - فدیـه در ۴ -فدیـه در ۵ - فدیـه در : ۱ - فدیه در ۲ - فدیـه در ۳ - فدیـه در مقابل ۶ - فدیـه در در لغت : در واژه می گوید : فدیه حفظ انسان از و ناگواری به وسیله چیزی است که عوض آن می‌دهد. ج۱ ص۴۶۵ می گوید : فدیه، دادن مالی برای نجات و رهایی اسیران جنگی است . فدیـه در فقه : در فقهی : فدیه اسم از به معنای : بدل است که به واسطه آن، انسان از امر مکروه رهایی می‌یابد فدیـه در اسلام : در اسلام فدیه عوض از خون است که با گرفتن فدا از قتل برخی از اسیران جنگی منصرف می‌شدند. (فرهنگ معارف اسلامی ج ۲ص ۱۳۹۷ در قرآن غیر از ( فدی ) و مشتقات آن‌ عدل هم در این معنا به کار رفته است . الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 می فرماید : کسانی که پاداش خود را از می گیرند عبارتند از : ۱ - حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : وَ اِنَّ لَکَ لَأجْرًاغَیْرَمَمْنُونْ قلم ۳ والبته تورا پاداشی نا محدوداست. ۲ - نیکو کارانی که خودرا خدا کنند: بَلِی مَنْ اَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلِه وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ اَْجْرُهُ عِنْدَرَبِّهِ بقره ۱۱۲ آری، کسی که خودرا تسلیم خداوند کرده ونیکوکار است، پاداش او نزدخدا است. ۳ - کنندگان درراه الله : وَ فَضَّلً اللهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدیِنَ أجْرًاعَظِیمًا نساء ۹۵ خداوند به جهاد گنندگان بر نشستگان برتری دادبه پاداش بزرگ. ۴ - رزمندگان فی سبیل الله : ومَنْ یُقاتِلْ فِی سَبِیِل الله فَیُقْتَلْ أوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤتیِهِ أجْرًا عَظِیمًا نساء ۷۴ هرکس درراه خدا کشته شد یا فاتح گردید، زود باشد که او را پاداشی بزرگ بدهیم. ۵ - کسی که به قصد مهاجرت از خانه خود بیرون آید ومرگ او رافرارسد: وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِِه مُهاجِرًا اِلَی اللهِ وَرَسُولِهِ،ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوتُ فَقَدْوَقَعَ أجْرٌاعَلیَ اللهِ نساء ۱۰۰ هر گاه کسی از خانه خویش برای هجرت بسوی خدا و رسول اوبیرون آید، و در سفر مرگ وی را فرا رسد، اجر و ثواب چنین کسی بر خدااست. ۶ - کسانی که اموال خودرا در روزوشبو پنهان و آشکار برای خدا انفاق کنند: اَلَّذیِنَ یُنْفِقوُنَ اَمْوالَهُمْ باِ للَّیِْل وَالنَّهاِرِسرًّاوَعَلَا نِیه ً، فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِم ْ بقره۲۷۴ کسانی که اموال خود را درشب و روز،پنهان و آشکار کنند،آنان رانزد پروردگارشان پاداش نیکو خواهد بود. ۷ - کسانی که آورده و پیشه خود کنند: وَإن تُؤْمِنُواوَتَتَّقُوافَلَکُمْ اَجْرٌ عَظِیمٌ آل عمران ۱۷۹ هرگاه ایمان آوردیدو پرهیزگار شوید، شما را اجری بزرگ خواهد بود. ۸ - کسانی که برای خدا به نیازمندان بدهند: مَنْ ذَاالَّذِی یُقْرِضُ اللهَ قَرْضًا حَسَنًا فیَُضَاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ اَجْرٌ کَریٌِم حدید ۱۱ آن کیست که به خداقرض نیکو دهد،تا خدا براو چندین برابر گرداند و پاداش با لطف به او عنایت فرماید. ۹ - کسانی که توشۀ آخرت راپیش از مرگ آماده کنند : وَمَا تُقَدِّمُوالِأنْفُسِکُمْ مِنْ خَیٍَْرتَجِدُوهُ عِنْدَاللهِ هُوَ خَیَْرًاوَ اَعْْظَمَ اَجْرًا هر عمل نیک برای آخرت، پیش فرستید، پاداش آنرا نزد خدا می یابید، و آن اجر وثواب آخرت بسی بهتر وبزرگتر است ۱۰ - منافقینی که کنند واطاعت از امر خدا بنمایند: … وَاِذَالَاتَیْنَا هُمْ مِنْ لَدُنَّا اَجْرًا عَظِیمًا نساء ۶۷ . .. درآن صورت آنهارا مزدی بزرگ(به پاداش )عطا می کردیم. ۱۱ - پژوهشگران در لَکِنِ الراسِخُونَ فِی الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالّمُؤمِنُونَ یُؤمِنُونَ بِمَااُنْزِلَ اِلَیْکَ وَمَااُنِْزلَ مِنْ قَبْلِکَ وَالْمُقِمِینَ الصَّلاهَ وَ الْمُؤتُونَ الزَّکَاهَ وَ الْمُؤمِنُونَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الْآخِراوُلئِکَ سَنُؤْتِیهِمْ اَجْرًعَظِیمً نساء ۱۶۲ لیکن کسانی از آنها که درعلم قدمی ثابت ونظری عمیق دارند و با ایمان هستند به آنچه بر تو و پیغمبران پیش ازتو نازل شده، و آنانکه نمازبپا می دارند وزکات میدهند، وبه خدا وروزقیامت ایمان می آورند،بزودی خداآنان رااجروپاداش عظیم عطا خواهدکرد. ۱۲ - کسانی که قدرت برانتقام داشته ولی : فَمَنْ عَفَا وَاَصْلَحَ فَاَجْرُهُ عَلَی الله شوری ۴۱ اگر کسی عفو کرده وبین خود وخصم عفونمود، اجراوبا خدااست. ۱۳ - صابرین وشکیبایان: وَلَنَجْزِیَّن الَّذیِنَ صَبَروااجْرَهُمْ بِاَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ نحل ۹۶ والبته به صابرین اجری و پاداشی خواهیم داد، که بهتر از اعمال آنها خواهد بود. ۱۴ - وفاداران به پیمان باالله: وَ مَنْ اَوْ فی ِبمَا عَاهَدَ عَلیْهُ اللهَ، فَسَیُؤتیهِ اَجْرًا عَظِیمًا فتح ۱۰ وهر که به عهدی که با خدا بسته وفا کند، به زودی خدا به او پاداش بزرگ خواهد داد. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
باسمه تعالی قابل توجه طلاب(برادر و خواهر) و مبلغین فاقد اعزام 🔻موضوع: 🔹فراخوان جذب مبلغین توانمند در عرصه هنر و تبلیغ نوین 🔹به صورت حضوری و غیر حضوری 🔻مزایا: 🔸 پرداخت حق الزحمه ساعتی ۴۰۰۰۰ تومان تا سقف 180 ساعت (( ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان )) 🔸 وصل شدن هدفمندی مرکز خدمات 🔸 ثبت سابقه تبلیغی 🔸 وصل شدن شهریه مقام معظم رهبری 🔸 افزایش امتیاز مرکز خدمات 🔻شرایط: 🔹 دا‌شتن سطح دو علمی 🔹 عدم استخدام در ارگان دولتی 🔹 تعهد به اجرای منظم فعالیت تبلیغی 🔹 کسب امتیاز کافی در مصاحبه عمومی و تخصصی 🔹 داشتن حداقل یکی از مهارت های هنری و تولید محتوا مانند طراحی گرافیک ،کلیپ سازی؛ نقاشی دیجیتال،طراحی با هوش مصنوعی و... 🔺مهلت ثبت نام: تا سه شنبه_١۴٠٣/١٠/٢۵ 🔺 نحوه ثبت نام: 🔰 پیام به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا @honar_va_tabligh_novin 🔰تماس در ساعت اداری به شماره 09928193502 مدیریت حوزه های علمیه فارس_ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی
هدایت شده از علی خسروانی
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش نماز نشسته روی صندلی چطور باید روی صندلی نماز بخوانیم ؟ قیام ،رکوع،سجده چطور باید باشه؟ به هرکسی که نماز نشسته میخونه بفرستید یا اینکه نشونش بدید
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 بر دو گونه است : ۱ - تواضع و فروتنی در برابر «الله» وانبیاء علیهم السلام ۲ - تواضع و در برابر مردم وبندگان خدا تواضع در برابر خدا : یکی از مهمترین انسان تواضع در برابر الله است وبر هر انسانی واجب است که در پیشگاه پروردگار خاضع باشد و عقائد آسمانی واحکام الهی را بپذیرد لازمه تواضع در پیشگاه خداوند تعالی۷ این است که : احکام او را بپذیرد به دستورات او گردن نهد و وارستگی در : ۱ - پذیرش ۲ - دستورات الله بودن است انبیاء عظام علیهم السلام و دعوت آنان در دو مطلب خلاصه میشود : ۱ - تواضع و در پیشگاه «الله» ۲ - تکبر وطغیان در برابر طاغوتها پس تواضع در برابر خداوند : ۱ - مهمترین از اوصاف انسان است. ۲ - مهمترین انگیزه دعوت وبعثت انبیاء علیهم السلام است در روایت آمده است که : خداوند تعالی به حضرت علیه السلام خطاب فرمود که : آیا میدانی : چرا از میان همه مردم ترا برای برگزیدم چرا برای سخن گفتن ترا به کوه طور دعوت نمودم چرا بوسیله تو را بر مردم ارسال داشتم؟ عرضه داشت : نه پروردگارا نمیدانم خداوند فرمود: چون ترا از همه مردم در پیشگاه خود ودر برابر معبودیت خاضعتر یافتم ونتیجه این تواضع این شد که ترا بر دیگران برتری ببخشم. نتیجه تواضع و فروتنی در پیشگاه «الله» : ۱ - بزرگی است ۲ - این است که خداوند انسان را در میان مردم وحتی فرشتگان عظمت میدهد پس تواضع در پیشگاه خداوند از مهمترین صفات انسانی است. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
لیست اعتکاف کاشان الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَجْ .•°°•.💬.•°°•. ⊱ @daribesoyeyaranashegh `•. ༄༅ ♥️ °•¸.•°࿐ ➺
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 شیخ طوسی شیخ طوسی ابو جعفر محمد بن حسن رضوان الله علیه در سال ۳۸۵ هجری قمری در جوار امام هشتم علیه السلام در طوس چشم بدنیا گشود. طوس در آن زمان مرکز علوم اهلبیت علیهم السلام و دانشگاه بزرگ معارف اسلامی بحساب می آمد طوس منزل و بارگاه امام رضا علیه السلام است و جاذبه اش دلهای عشاق را از دور و نزدیک بسوی خویش می کشاند. شیخ طوسی رضوان الله علیه در ۲۰ سالگی با کوله باری سنگین از علوم و فنون مختلف بطرف بغداد مهاجرت کرد هجرت اول اولین هجرت شیخ از طوس به بغداد ر می توان برای فراگرفتن فقه و دیگر علوم اسلامی نزد استاد فقه و اصول و اقیانوس علم و ادب و فضیلت و زهد و تقوی و رهبر بزرگ شیعیان در آن زمان «شیخ مفید رضوان الله علیه» دانست. شیخ طوسی محضر استادش پنج سال ماند و از برکت وجودش استفادۀ شایان برد و از او هیچ وقت جدا نشد تا اینکه در سال ۴۱۳ شیخ مفید رضوان الله علیه وعده حق را لبیک گفته به جوار حق تعالی شتافت. پس از شیخ مفید رضوان الله علیه رهبری دین و پیشوائی مذهب به بارزترین شاگردان شیخ مفید «سید مرتضی (علم الهدی)» رضوان الله علیهما انتقال یافت. شیخ طوسی رضوان الله علیه این فرصت را نیز غنیمت شمرده از محضر مقدس این دریای بیکران بیشترین بهره را گرفت این ملازمت بیست و سه سال بطول انجامید تا اینکه این استاد عالیقدر نیز وفات یافت. آن روز شیخ طوسی رضوان الله علیه پرچم رهبری مسلمین را بدست گرفت منزلش در منطقۀ کرخ بغداد پناهگاه امت شد علمای شیعه و سنی محضر درسش را درک می کردند و برای فرا گرفتن علوم اهل بیت در مقابلش زانو می زدند و در سخنان متینش متون پیچیدۀ علمی را جستجو میکردند هجرت دوم شیخ طوسی تا سال ۴۰۸ هجری در بغداد بود و مشغول تربیت و تعلیم علماء و مجتهدین بود تا اینکه دستهای پلید منافقین و دشمنان دین از این وحدت بزرگ مسلمانان رنج برده و شروع به تفرقه افکنی کردند. رفته رفته برنامه های وحدت برانداز منافقین فتنه انگیز افزایش یافت و آتش فتنه ناگهان بزرگترین کتابخانۀ شیعیان را فرا گرفته و سوزانید. این کتابخانه آنقدر اهمیت داشت که او را «دارالعلم» می نامیدند. استاد محمد کرد علی در جزء ششم کتاب «خطط الشام» نقل کرده که: این مرکز بزرگ علمی دارای بیش از ده هزار از معتبر ترین و کمیابترین کتابها و آثار علمی بوده است.» یاقوت حموی در کتاب «معجم البلدان» چنین نوشته است: این کتابخانه که ابونصر شاپور فرزند اردشیر کتابهایش را وقف عموم کرده، دارای بهترین و معتبرترین کتابهای خطی بود.» «ابن اثیر (مورخ بزرگ) در کتاب «الکامل» می نویسد: در سال ۴۴۹ هجری منزل ابو جعفر رضوان الله علیه فقیه شیعیان در کرخ را غارت کردند و آنچه در او بود به یغما بردند.» رضوان الله علیه که اوضاع را هر روز آشفته تر می دید به ناچار هجرت کرده و به جوار حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه پناهنده شد. شیخ طوسی رضوان الله علیه با منافقین سازش نکرد چون مردان خدا «اَشِدّاءُ عَلی الکُفّارِ» هستند و با دشمنان هیچ وقت سر سازش ندارند شیخ علم را برای خود علم نمی خواست بلکه علم را برای خدا و در راه خدمت به امت اسلامی میخواست لذا بغداد را ترک گفته و به نجف اشرف مهاجرت کرد که در آنجا اولین حوزۀ علمیه و دانشگاه اسلامی را تشکیل دهد و افتخار تاسیس این مرکز بزرگ فقهی که در طول سالها و قرون خدمات بی شماری به اسلام و مسلمین داشته، به خود اختصاص داد. بنابر وصیتش او را در منزل خود دفن کردند و منزلش نیز پس از وفاتش طبق وصیتش مسجدی شد که هم اکنون به مسجد معروف است. بسیاری از علمای بزرگ ما در عین دانشمند بودن تالیفات بسیاری نیز امام صادق (ع) به یکی از اصحابش فرمود: «اُکتُبُوا فَإِنَّکُم لا تُحفَظُونَ حَتّی تَکتُبُوا» بنویسید، چه با نوشتن محفوظ خواهید ماند. و در روایات دیگر به مفضل بن عمر می فرماید: «اُکتُب وَ بُثّ عِلمَکَ فِی اِخوانِکَ فَاِن مُتّ فَاَورِث کُتُبَکَ بَنِیکَ فَإنَّهُ یَأتِی عَلی النّاسِ زَمانٌ هَرجٌ لا یَأنَسُونَ فِیهِ اِلاّ بِکُتُبِهِم» بنویس و علومت را به برادرانت بسپار که پس از مرگت، میراث فرزندانت این کتابها باشد. همانا که زمانی سخت و پرآشوب بر مردم خواهد رسید که تنها به کتابهایشان مانوس خواهند بود الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ماه آغاز پرفضیلت ترین سه ماه سال است (رجب و شعبان و رمضان) هر سه ماه از مقام والایى در میان دیگر ماه هاى سال برخوردارند. این ماه حتى در نیز مورد احترام زیادى بوده و آن را مى نامیدند زیرا و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع مى دانستند. به ماه رجب تمام سلاح ها بر زمین گذاشته مى شد لذا آن را (()) نیز نام گذارى کرده اند. رسول اکرم صلى الله علیه و آله در این ماه چنین مى فرماید: ((الا ان رجب شهر الله الاصم و هو شهر عظیم و انما سمى الاصم لانه لایقارنه شهر من الشهور حرمه و فضلا عند الله تبارک و تعالى الا ان رجب و شعبان شهراى و رمضان شهر امتى الا و من صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر و إطفى صومه فى ذلک الیوم غضب الله)). اى مردم بدانید که ماه رجب ماه ((اصم)) خداوند است و همانا ماهى است بس عظیم و بزرگ و نام گذارى این ماه به ((اصم)) این است که : هیچ ماهى از ماه هاى سال از نظر فضیلت و حرمت نزد خداى تبارک و تعالى, به آن نمى رسد. هان! ماه رجب و ماه دو ماه من اند و ماه ماه امتم. هان! هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و براى رضاى خدا بدارد به رضوان بزرگ الهى نایل آید و روزه اش در آن روز خشم خداوند را فرو مى نشاند. و آن چه بیش تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است مناسبت هاى آن است که در رإس آن ها عید بزرگ رسول اکرم ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ (۲۷ رجب) و میلاد مولاى متقین على بن ابى طالب علیه افضل الصلاه والسلام (۱۳ رجب) مى باشد. (۱۳ رجب) روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام: حضرت امیرالمومنین روز ۱۳ رجب و ۳۳ سال قبل از هجرت در کعبه ـ خانه خدا ـ به دنیا آمد. او نخستین و آخرین کسى است که در زاده مى شود. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 اعتكاف به‌‌معناى : بريدن از و پناهنده شدن به خداست. اكرم صلى الله عليه و آله با گرفتارى‌ها و مشكلاتى كه داشتند گاهى در براى چند روز مى‌شدند و بدين‌وسيله خود را صفا و آرامش بيشتر مى‌دادند. از آنجا كه در غير حال ‌‌اعتكاف‌‌ نيز آميزش در ممنوع است به نظر مى‌رسد مراد از كلمه «عاكفون» همان سكونت در مسجد باشد نه ‌‌اعتكاف‌‌ به معناى عبادت مخصوص. سكونت‌‌ در مسجد است مشروط‍‌ به گرفتن. «عٰاكِفُونَ‌ فِي الْمَسٰاجِدِ» يارى كردن مسلمان از يك ماه مستحبّى و‌‌اعتكاف ‌‌بهتر است وسائل ج۱۱ ص ۳۴۵ مسئوليّت‌ها حتّى در سطح رهبرى نبايد مانع عبادت و‌‌اعتكاف‌‌و خلوت با خدا باشد. وَ وٰاعَدْنٰا مُوسىٰ‌ ... پيامبر صلى الله عليه و آله چهل روز از عليها السلام جدا شد و‌‌اعتكاف‌‌كرد تا غذاى آسمانى نازل شد و مقدّمه‌ى تولّد حضرت عليها السلام فراهم گرديد. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌فرمايند: در پيشگاه خداوند متعال نشستن مرد نزد همسرش از ‌‌اعتكاف‌‌ در مسجد من محبوب‌تر است. « جلوس المرء عند عياله احبُّ‌ الى اللّه تعالى من‌‌الاعتكاف‌‌فى مسجدى هذا» میزان الحکمه ۷۸۸۴ فاصله‌هاى كوتاه مدت يا دراز مدت ‌هايى دارد و از برنامه‌هاى مفيد در نظام الهى است. ۱ - نمونه‌هاى آن در تاريخ عبارتند از: جدا شدن حضرت عليه السلام از‌‌مردم ۲ - ‌‌انبيا علیهم السلام ۳ - قطع از پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم ۴ - غيبت صغرى و كبراى امام عليه السلام. و نظافت : در بعض عبادات مثل شرط‍‌ ورود است و در بعضى ديگر مثل جزء آن است و در مواردى مثل قرائت و‌‌ ‌‌شرط‍‌ آن به حساب مى‌آيد. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b