eitaa logo
العالم بزمانه
119 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حوزه انقلابی
قسمت دوم بیانیه مهم روحانیت انقلابی: وجود حجم زیادی از مطالبات بحق رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید که در قالب پلاکاردهایی در گوشه گوشه این گردهمایی به چشم می خورد و مطالبه منطقی و مستدل سخنران جلسه مبنی بر این که علاوه بر گردهمایی ها و تجمعات باید جهت حل مشکلات اقتصادی کشور از ظرفیت علمی دروس خارج حوزه قم بهره برد توسط بسیاری از رسانه ها مغرضانه سانسور شد. بدین وسیله ما جمعی از اساتید ، روحانیون و طلاب انقلابی و برخی از نمایندگان مجمع طلاب حوزه علمیه ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ریزان و برگزارکنندگان و سخنران فاضل این جلسه که در هیچ برهه ای امام و امت را تنها نگذاشته و زبانی گویا ، صادق و صریح در ساحت اندیشه و مطالبه عدالت بوده و خود پروش یافته و دانش آموخته حوزه علمیه هستند ؛ به آن دست از رسانه هایی که سکوت شومشان در قضیه مبارزه با فساد را فقط در مقابله با عدالت خواهان می شکنند اعلام می کنیم شما نماینده مردم مستضعف نبوده و در واقع تریبون متنفذین ، قدرت طلبان و زرسالاران هستید و فرجام مبارکی نخواهید داشت. حوزه علمیه مسیر پر افتخار مطالبه گری از مسئولان کشور که فرمان امام المسلمین به بزرگان ، اساتید و طلاب حوزه های علمیه می باشد را با جدیت ادامه داده و تسلیم این نوع جو سازی ها نخواهد شد و از حوزویان انقلابی در سراسر کشور می خواهیم که با قدرت در پی تحقق مطالبات رهبر مقتدر انقلاب و ملت شریف ایران برآیند. لازم به ذکر است شیوه متعارف در حوزه های علمیه استقبال از انتقاد و پاسخگویی علمی بوده است. و بدون تردید موافقین و مخالفین مطالب ارزشمند استاد رحیم پور ازغدی منتظر بیانات و قلم فرسایی های مستدل منتقدان هستند. در انتها به اطلاع می رسانیم کارگروهی قوی متشکل از روحانیت هوشیار بنا دارند افرادی را که می خواهند با هدف «انقلاب زدایی در حوزه ها» موجب تضعیف نظام اسلامی شوند و عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه‌ی انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم به افراطی گری کنند و مشخصا یکی از کارهایشان انتقال غیر صحیح و خلاف واقع مطالب و رخدادها به تاثیرگذاران حوزه است و در قضیه اخیر نیز تصویری خلاف واقع به برخی از بزرگان حوزه ارائه دادند و به دنبال از میان بردن وحدت فراگیر میان قشرهای مختلف حوزوی هستند را شناسایی کرده و علاوه بر پیگیری حقوقی آنها، به زودی به عموم جامعه روحانیت معرفی کنند. مخالفین و کسانی که با اجرای عدالت، امنیت آنها به خطر خواهد افتاد بدانند که آرزوی ایجاد اختلاف بین مراجع معظم تقلید و طلاب و روحانیون و منفعل شدن حوزه علمیه در مقابل فسادها و انحرافاتی که توسط آنها ایجاد شده را به گور خواهند برد.  در پایان با استعانت از خداوند متعال عرض می کنیم لازم است جلساتی از این دست به صورت برنامه مند و منظم و البته در شکلی وسیع تر در حوزه علمیه قم ، تهران و حوزه های سایر بلاد برگزار گردد. امت حزب الله با هوشمندی می داند ؛ می بایست حرکتی را که از چند ماه پیش در به چالش کشیدن جریان محافظه کار و یقه سفیدان فاسد شروع کرده اند با قدرت بیش تر ادامه دهند. و من الله التوفیق والسلام علیکم و رحمت الله جمعی از اساتید ، فضلا ، طلاب انقلابی و برخی نمایندگان مجمع طلاب منتشر شده در خبرگزاری رسا ، جهان نیوز ، رجانیوز ، 598 ، تریبون مستصعفین‌ و...
هدایت شده از حوزه انقلابی
بیانیه بیش از 250 نفر از اساتید ، فضلا و روحانیون انقلابی / بخش اول تشکیل کارگروهی برای شناسایی بانیان انقلاب زدایی در حوزه های علمیه/ باز هم پای یقه سفیدان در میان است/ حوزه، مطالبه از مسئولان کشور را با جدیت دنبال می کند/ از استاد رحیم پور و بانیان جلسه متشکریم/ آرزوی اختلاف میان طلاب و مراجع عظام را به گور خواهند برد شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ بسم الله الرحمن الرحیم امام خامنه ای: بدانید مبارزه با فساد یک مبارزه جدی و واقعی است، مفسدین تهاجم خواهند کرد و فشار خواهند آورد. لذا کار سختی است. برای مقابله با شیوع فساد اقتصادی و مالی باید لباس مبارزه به تن کرد. 11 مرداد 80 حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بایستی به‌عنوان یک حوزه‌ی انقلابی، به‌عنوان مهد انقلاب، به‌عنوان آن کوره‌ی آتشفشانی که همین‌طور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد… تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزه‌ی علمیّه‌ی قم انقلاب‌زدایی کنند، باید احساس خطر کنیم. احساس خطر کردن کافی نیست، باید به فکر علاج بود.  25 /12/94 حوزه های علمیه شیعه مفتخرند که در طول تاریخ دادخواه تظلم مستضعفین و محل رجوع مردم بوده اند.قطعا انقلاب اسلامی نقطه اوج عدالت خواهی تشیع بوده است و مردم مومن و انقلابی ایران با اقتداء به روحانیت اصیل و انقلابی که سلسله جنبان آنها خمینی کبیر رضوان الله تعالی علیه میباشد این انقلاب را به ثمر رساندند. امروز نیز چون گذشته انتظار به حق مردم آن است که طبق سیره سلف علمای راستین، روحانیت انقلابی در پیشانی مطالبات مردمی باشد چرا که پویایی و ماندگاری و مصون ماندن انقلاب از انحرافات به انقلابی ماندن حوزه و حضورِ در صحنه ی روحانیت انقلابی گره خورده است. لذا حوزویان انقلابی با پیشتازی در همدری با مردم در حوزه های مشهد ، تهران، قم و سایر بلاد گام محکمی در این راستا برداشتند. تجمع طلاب انقلابی در پنجشنبه گذشته با محوریت انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و عملکرد نادرست و ضعیف مسئولین در این زمینه، و تایید و پشتیبانی از اعتراض های مکرر و تذکرهای متعدد رهبر مقتدر انقلاب و مراجع معظم تقلید حفظهم الله نسبت به مشکلات اقتصادی و فساد، برگزار شد و در این تجمع نکات بسیار مهم و راهبردی را بیان کردند. برای افرادی که از وضعیت فعلی کشور جمع بندی دقیقی دارند مشخص است که یکی از علل اصلی گسترده شدن فساد در دستگاه های مختلف کم رنگ بودن حضور طلاب و روحانیت در مطالبه گری و حرکات انقلابی ای مانند این تجمعِ مُغتنم بوده است ، تجمعی که صدای مظلومیت مردم را از حنجره روحانیت دردآشنا فریاد می کند، بهترین محتوایی است که در این زمان می تواند به بهبود اوضاع کنونی کمک شایانی کند. همیشه دشمنان درصدد تخریب و تحریف حرکت های صحیح مردمی و انقلابی بوده و هستند. تجمع اخیر که تجلی پیوند روحانیت و مردم بود لرزه بر اندام دشمنان خارجی و دنباله های منافق داخلی آنها انداخت که تلاشی رسانه ای را از بنگاه لجن پراکنی بی بی سی کلید زدند و کسانی که زخم خورده شمشیر منطق و مطالبه حزب الله در سالیان اخیر هستند مجالی پیدا کرده و بر علیه سربازان ولایت بُراق شده اند و زنجیره ای از مطبوعات سفارشی میدان دار این موضوع شده اند. مسبب اصلی اهانت نسبت به جلسه محترم روحانیت انقلابی در واقع کسانی هستند که بیش ترین خطر را از جانب روحانیت اصیل احساس می کنند یعنی افرادی که به فضل خدا قرار است در روز ها و ماه های پیش رو در محاکم قضائی محکوم و مجازات شوند. دامن زدن به خط رسانه ای جریان معاند و برجسته کردن حواشی غیر مهم که قصد مخدوش کردن این حرکت مبارک را دارد بازی در زمین دشمن است.این خط رسانه ای دوست نمی دارد که روحانیت قدم در راه مطالبه حقوق مردم گذارد. حضور جمعیت یک پارچه و عظیم روحانیت در این گردهمایی آن هم در ایام تعطیلی حوزه های علمیه خود آشکار کننده اراده خیل عظیمی از حوزویان بر حل مشکلات ملت قهرمان ایران اسلامی است.
📝 جمع مستان؛ اندر روابط استاد و شاگردی در حوزه علمیه ✍ جواد شریفی از سویه های زیبا و روشن تاریخ حوزه علمیه، نوع روابط میان استاد و شاگرد است؛ که اکنون نیز _گرچه کمرنگ تر از گذشته_ هنوز وجود دارد. در فاهمه حوزویان، رابطه استاد و شاگردی، گونه ای از رابطه پدر و فرزندی دانسته می شود و همان طور که شاگرد تلاش می کند آموزگارش را مانند پدرش احترام نهد، استاد نیز در محبت و تفقد نسبت به شاگرد، مانند پدر با وی رفتار می کند.(طبیعتاً این یک حالت کلی و فراگیر نیست.) در نخستین سال های تحصیل در حوزه علمیه در کتابی با عنوان "منیة المرید" مجموعه مفصلی از آدابی که استاد و شاگرد باید نسبت به یکدیگر رعایت کنند، آموزش داده می شود. از آدابی درباره قدم زدن در کنار استاد تا چگونه نشستن در جلسه درس و جز این ها. ناگفته پیداست این چنین آدابی را سخت و کم می شود رعایت کرد و بیشتر جنبه مانیفستی دارد؛ اما آن چه در واقعیت می گذرد کمابیش مانند این مانیفست، سرشار از روح احترام و محبت و تواضع میان استاد و شاگرد است. در این نوشته کوتاه، حتی از رابطه هایی مانند رابطه شیخ هاشم قزوینی و شاگردانش که برای بسیاری ممکن است اسطوره بنماید کاری ندارم و فقط بخشی از دیده ها و شنیده های مستقیم خودم را باز می‌گویم. در موارد متعدد و پرشماری، اساتید در فعالیت های روزمره ای همچون غذاخوردن، ورزش، استراحت نیم روزی یا حتی تماشای خبر از تلویزیون با طلبه ها همراه هستند. این حالت بیشتر در مدارس شبانه روزی وجود دارد. مراوده با طلاب در این گستره، موجب می شود اساتید در بسیاری موضوعات محل مراجعه شاگردان باشند. رابطه بعضی طلاب با اساتیدشان به حدی از صمیمت می رسد که رفت و آمد خانوادگی پیدا می کنند و گفتگوهای دوستانه یا علمی شان (به اصطلاح گعده) را در خانه اساتید برگزار می کنند و حتی تا پاسی از شب به گفتگو می نشینند. طلاب کم سال تر، مشکلات خاص دوره نوجوانی مانند مشکلات جنسی و عاطفی و طلاب سنین بالاتر، چالش های فکری و عقیدتی خود را به راحتی با اساتید در میان گذاشته و مشاوره می گیرند. دست کم سه مورد در یاد دارم که استاد، کلید خانه اش را به شاگردش داده بود تا در مواقعی که همراه خانواده اش به سفر تبلیغی می رود، شاگردش از کتابخانه شخصی استاد استفاده کند. استاد دیگری می شناختم که وقتی نیاز بود دختر جوانش از جایی به جای دیگری برود که نیاز به همراهی یک مرد داشت و خودش نمی توانست دخترش را همراهی کند، کسی را مطمئن تر از شاگردش نیافت که دخترش را به او بسپارد. استاد دیگری می شناسم که وقتی شاگردانش به مهمانی اش می روند، هنگام خروج، خودش کفش های شاگردان را جلوی پای شان جفت می کند. موارد متعددی می شناسم که استاد به درخواست شاگردان، اختلافات زناشویی شان را حل و فصل می کند. در موردی دیگر، استاد برای کمک به یکی از شاگردانش در تهیه پول رهن مسکن، وام کوچکی گرفت و پولش را به شاگردش هدیه کرد. مواردی از این دست، در گذشته و اکنون حوزه علمیه کم نبوده و نیستند ولی در حال حاضر چنان کمرنگ شده اند که حتی برای بسیاری از طلاب بیشتر به افسانه مانند هستند تا واقعیت. این گونه روابط، طلاب را به ادامه مسیر طلبگی شان دلگرم می کرده؛ به زهدورزی و تحمل سختی ها تشویق می کرده و به اساتید نیز در چاره کردن بحران های روحی طلاب یاری می داده. بحران های روحی در طلبه ها _بنا به گزارش های تاریخی و زندگی نامه های خودنوشت برخی شخصیت ها_ همواره وجود داشته و دارد که از بین رفتن این گونه از روابط و تنها ماندن طلاب در این بحران های روحی، خطراتی جدی را متوجه موجودیت حوزه علمیه می کند. ناگفته نماند عوامل سیاسی، گرته برداری های ناشیانه و ناسنجیده از مدل های آموزشی دانشگاهی و نیز سیاست جذب بیشینه متقاضیان طلبگی، در کمرنگ شدن این سنت ارزشمند و درخشان حوزه علمیه چندان بی تاثیر نبوده است. https://t.me/social_studies_of_fiqh
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ سخنان عجیب آیت الله حائری شیرازی ره : من از اینکه جمهوری اسلامی از بین برود نمی ترسم ‌! من از اینکه آقا رو بکشند نمی ترسم. من از این می ترسم ... ♦️ #روح_الله_مومن_نسب #سواد_رسانه #جنبش_ردم ________________ 🆔 @Radmiran
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆یک روحانی شیعه، در حال بستن بازوبند #یا_علی بر بازوی #عمران_خان نخست وزیر جدید پاکستان (اخیراً نیز عمران خان، با اعلام اینکه امام خمینی ره الگوی وی است، خبرساز شد) 😳 احتمالاً در ماه‌های آینده، بیشتر از پاکستانِ عصر عمران خان بگوییم و بشنویم ♨️👇📛 @dph110 دانش‌پژوهان: رسانهٔ مردمی
⚡️⚡️⚡️دستورحکومتی امام علی (ع) ◀️ماليات و بيت المال را به گونه اى وارسى كن كه صلاح ماليات دهندگان باشد، زيرا بهبودى ماليات و ماليات دهندگان، عامل اصلاح امور ديگر اقشار جامعه مى باشد، و تا امور ماليات دهندگان اصلاح نشود كار ديگران نيز سامان نخواهد گرفت زيرا همه مردم نان خور ماليات و ماليات دهندگانند ◀️بايد تلاش تو در آبادانى زمين بيشتر از جمع آورى خراج باشد كه خراج جز با آبادانى فراهم نمى گردد، و آن كس كه بخواهد خراج را بدون آبادانى مزارع به دست آورد، شهرها را خراب، و بندگان خدا را نابود، و حكومتش جز اندك مدّتى دوام نياورد. ◀️پس اگر مردم شكايت كردند، از سنگينى ماليات، يا آفت زدگى، يا خشك شدن آب چشمه ها، يا كمى باران، يا خراب شدن زمين در سيلابها، يا خشكسالى، در گرفتن ماليات به ميزانى تخفيف ده تا امورشان سامان گيرد ◀️هرگز تخفيف دادن در خراج تو را نگران نسازد زيرا آن، اندوخته اى است كه در آبادانى شهرهاى تو، و آراستن ولايت هاى تو نقش دارد ◀️ رعيّت تو را مى ستايند، و تو از گسترش عدالت ميان مردم خشنود خواهى شد، و به افزايش قوّت آنان تكيّه خواهى كرد، بدانچه در نزدشان اندوختى و به آنان بخشيدى، و با گسترش عدالت در بين مردم، و مهربانى با رعيّت، به آنان اطمينان خواهى داشت ⏪آنگاه اگر در آينده كارى پيش آيد و به عهدهشان بگذارى، با شادمانى خواهند پذيرفت، زيرا عمران و آبادى، قدرت تحمّل مردم را زياد مى كند. همانا ويرانى زمين به جهت تنگدستى كشاورزان است، و تنگدستى كشاورزان، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانى است كه به آينده حكومتشان اعتماد ندارند، و از تاريخ گذشتگان عبرت نمى گيرند. ⏪مقصر این همه نافرمانی از کلام و دستورات حضرت علی علیه السلام در جامعه ی امروز کیست ؟ ⏪تبیین این کلام و فرامینش ، و پیگیری آن تا مرحله ی اجرا، به عهده ی کدام نهاد یا ارگان است؟ ⏪نقش حوزه های علمیه در این میان چیست ؟ ⏪سانسور روایات اهل بیت و گزینشی خواندن آنها و سرگرم کردن مردم به ارکان نماز ، انواع آبها و احکام تخلی توسط آنها روشنگر چیست ؟ فتامل ...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟چرا عید غدیر از همه‌ی اعیاد بالاتر است؟ 🔻رهبرانقلاب: اینکه در بعضی از تعبیرات گفته شده است که عید غدیر عیدالله‌الاکبر و از همه‌ی اعیاد بالاتر است، علّت این و وجه این چیست؟ خب، در قرآن کریم آیاتی هست که به غیر از مسئله‌ی غدیر به مسئله‌ی دیگری قابل تطبیق نیست. 🔹همین آیه‌ی معروف «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دیناً» که در اوایل سوره‌ی مائده است، با غیر مسئله‌ای در وزن و اهمّیّت و اندازه‌ی مسئله‌ی غدیر، قابل تطبیق نیست. 🔹امروز روزی است که دشمنان -کفّار- از دین شما مأیوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مأیوس کرد؟ ...این تعبیر درباره‌ی نماز، زکات و جهاد نیامده است. 🔺پس این یک قضیّه‌ی دیگری غیر از احکام فرعی است. آن قضیّه چیست؟ قضیّه‌ی رهبری جامعه‌ی اسلامی؛ قضیّه‌ی نظام حکومت و امامت در جامعه‌ی اسلامی. ۹۵/۰۶/۳۰ @Khamenei_ir
هدایت شده از دروس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆اعمال روز غدیر عیدتان پیشاپیش مبارکباد🌹
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
بلایی که قرار بود بر سر شیعیان فرود آید، امام کاظم(ع) پذیرفتند که خودشان به‌تنهایی به دوش بکشند. استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «حضرت امام کاظم(ع) فرمودند: شیعیان ما يک غفلت‌هايی و گناه‌هايی کردند؛ برای اينکه اين غفلت از آن‌ها برداشته شود خدای متعال من را مخير کردند که: يا شيعيان بايد عذاب بشوند یا من تحمل کنم. و من بار بلا را به دوش کشيدم. (إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي») وجود مقدس موسی‌بن‌جعفر(ع) بلای سنگينی را تحمل کردند؛ حداقل چهارده سال از عمر شريفشان در زندان سپری شد؛ آن هم زندان‌های سختی که زندان‌های نمور و نمناک زيرزمينی و حفره‌های زيرزمينی بوده، به‌طوری‌که شب و روز در آنجا تشخيص داده نمی‌شد. تعبيری که در زيارت جامعة ائمة آمده، اين است: «وَ مُكَبَّلٍ فِي السِّجْنِ قَدْ رُضَّتْ بِالْحَدِيدِ أَعْضَاؤُه». تعبير نيست که فقط ساق پا، بلکه عضو عضو حضرت نرم شده بود.» 🌺 ولادت امام موسی کاظم(ع) مبارک باد @Afsaran_ir
هشدار!!!! آیین شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه درسالن دارالشفا وتجمع طلاب برای همدردی بامردم درسالن إجتماعات فیضیه فاعتبروا یااولی الأبصار
هدایت شده از نورمجرّد
💠اگر این حال را حفظ می کردید...💠 🍃 سلّام بن مستنیر گوید: در محضر حضرت امام باقر علیه السلام بودم که حُمران بن أعیَن وارد شد و مسائلی از حضرت پرسید. وقتی حمران خواست برخیزد، عرض کرد: خداوند عمرتان را طولانی کند و ما را از وجود شما بهره مند گرداند؛ مطلبی را عرض کنم: 🍃ما به محضر شما می آییم پس خارج نمی شویم مگر آنکه قلبهایمان نرم شده دنیا را فراموش می کنیم؛ و اموالی که در اختیار مردم است برایمان بی اهمّیت می شود. 🍃ولی آنگاه که از نزد شما خارج می شویم و با مردم و تاجران همراه می شویم، دوستدار دنیا می شویم.حضرت باقر علیه السلام فرمودند: این حالِ قلبهاست که گاهی سخت و گاهی نرم می شود. 🍃بعد فرمودند: اصحاب رسول خدا صلّی الله علیه وآله عرض می کردند: ای رسول خدا! ما از نفاق هراسانیم. حضرت می فرمودند: چرا؟ می گفتند: وقتی نزد شما هستیم، و شما به یاد ما می آورید و ما را ترغیب می کنید، نگران می شویم و دنیا را فراموش کرده نسبت به آن بی رغبت می شویم و آنگاه که در محضر شماییم، گویی آخرت و بهشت و جهنّم را مشاهده می کنیم. 🍃امّا وقتی از نزد شما خارج می شویم، و در این خانه ها رفته و فرزندانمان را در آغوش گرفته و اهل و عیال را می بینیم، کم کم آن حالی که نزد شما داشتیم تغییر می کند گویا اصلاً خبری نبوده است. آیا می ترسید که این نفاق باشد؟ 🍃رسول خدا صلّی الله علیه و آله می فرمودند: خیر؛ اینها قدمهای شیطان است که شما را به دنیا ترغیب می کند. قسم به خدا اگر شما آن حالی که توصیف کردید را حفظ می نمودید، ملائکه با شما مصافحه می کردند و بر روی آب راه می رفتید. 🍃و اگر شما اصلاً گناه نمی کردید تا از خدا طلب مغفرت کنید، خداوند گروهی را خلق می فرمود که معصیت کرده و بعد استغفار کنند و خدا آنها را بیامرزد. 🍃مؤمن همواره آزمایش شده و توبه می کند؛ آیا نشنیده ای قول خداوند عزّوجلّ را که فرمود: إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ و فرمود: وَ قَالَ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ 📚 «کافی» 2 ص 423 🆔 @nooremojarrad_com
🌹 پدرم گفت: خدایا پسرم نا اهل است 👣 همه گفتند: ببر کرببلا خوب شود! 👣 من شدم گریه کن و سینه زنت ثارالله 🌹 پدرم پیر شد و گفت: دمت گرم حسین 💚 السلام‌علیک‌یااباعبدلله‌الحسین 💠 @ahmadnezhaad_channel_110