eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌انا لله و اما الیه راجعون ◾️شهادت رئیس جمهور عزیز و انقلابی مان و همراهان گرامیشان را به محضر امام عصر و مقام معظم رهبری، مراجع معظم و ملت شریف ایران تسلیت عرض مییکنیم. ✍هیئت تحریریه المرسلات 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◾️امروز دوشنبه مورخ ۳۱/۲/۱۴۰۳ به مناسبت شهادت خادم الرضا(ع) و مسئول خدوم و انقلابی و رئیس جمهور عزیز و مغتنم کشورمان، درس خارج فقه استاد علی فرحانی تعطیل میباشد ◾️سرنوشت مقلدان خمینی کبیر(ره) چیزی جز شهادت نیست. حمد و فاتحه ای را تقدیم این شهید عزیز و همراهانشان مینماییم. طوبی له و حسن مأب 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خدمت به خلق خصلت مردان دین بود / پایان راه خادم مردم شهادت است 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0049-KharejOsul-14030229.MP3
44.6M
🔊| مروری بر نظریه علامه طباطبایی و ثمره آن از منظر حجیت عقلائی/ بررسی معانی حجیت از این منظر/ تفکیک حقیقت از اعتبار در فضای این نظریه/ پاسخ به اشکال رابطه علم اصول و علم کلام از این منظر/ تعریف غایت محور از علم اصول «علم به قواعد ممهده للاستنباط» و توضیح اجزاء این تعریف/ رساتر بودن «الحجه فی الفقه» به عنوان موضوع علم اصول 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 29/2/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️دین به دنبال محو غرایز بشری نیست بلکه به دنبال تعدیل آنها است! 🎙شهید مطهری 💢بشر محكوم است از غرايز خود پيروى كند. در وجود بشر غرايزى نهاده شده تا او را به سوى هدفى كه در متن خلقت منظور است، بكشاند. البتّه مقصود اين نيست كه بشر چشم بسته بايد تابع غرايز خود باشد؛ مقصود اين است كه وجود غرايز، عبث نيست، نتوان آنها را ناديده گرفت، نتوان آنها را مهمل گذاشت و نبايد به معارضه و مبارزه كلّى آنها پرداخت. غرايز را بايد اصلاح و تعديل و رهبرى كرد، كه اين مطلب ديگرى است. 💢مثلًا در انسان تمايل به فرزند هست. اين تمايل امر كوچكى نيست؛ از شاهكارهاى خلقت الهى است. اگر اين تمايل نبود، خلقت ادامه نمى‏يافت. منتها در كارخانه خلقت، اين تمايل به صورت يك امر لذيذ و شيرين در كام هر حيوانى ريخته شده است تا هر نسلى در خدمت نسل آينده خويش باشد و از اين خدمت نيز لذّت ببرد. اين علاقه را تنها در نسل قبلى قرار نداده است. در انسان، نسل بعد را نيز به نسل قبلى علاقه‏مند گردانيده است، امّا نه به آن شدّت كه گذشته را به آينده علاقه‏مند كرده است. اين علاقه‏ها رمز پيوندهاست. 💢يكى ديگر از غرايز بشرى، حسّ حقيقت‏جويى و دانش طلبى و كاوش است.ممكن است مردم را در زمانى موقّت از تحقيق و دانش و كاوش منصرف كرد، امّا براى هميشه نمى‏توان بر ضدّ روح حقيقت‏جويى و دانش طلبى بشر قيام كرد. 💢از جمله غرايز انسان مال دوستى است. البتّه مال دوستى يك غريزه مستقيم در انسان نيست؛ يعنى اين‏چنين نيست كه انسان مال را به خاطر مال دوست بدارد و مورد علاقه او باشد، امّا چون به حسب طبع و غريزه، حوايج مادّى زندگى خود را مى‏خواهد رفع كند و در پاره‏اى اجتماعات مانند اجتماع ما وسيله رفع حوايج، پول و ثروت است- اگر انسان پول داشته باشد كليد همه قفلها را در دست دارد و اگر نداشته باشد همه درها به رويش بسته مى‏ماند- از اين نظر، آدمى پول را به عنوان كليد همه قفلها از نظر مادّيات زندگى دوست مى‏دارد. 💢همچنان كه گفتيم با يك امر طبيعى و غريزى نمى‏توان مبارزه كرد؛ بدين معنى كه براى هميشه نمى‏توان آن را تعطيل كرد، هر چند ممكن است در يك مدّت محدود جامعه را بدان سو كشاند و هم ممكن است افرادى محدود را براى هميشه بدان سو كشاند، امّا بشر و جامعه بشرى را نمى‏توان از مقتضيات يكى از غرايز براى هميشه منصرف كرد. 💢مثلًا امكان ندارد كه بتوانيم همه افراد را براى هميشه قانع كنيم كه راضى شوند همه درها به رويشان بسته باشد و از آن كليد مرموز و جادويى به نام «پول» يا «ثروت» به عنوان يك شى‏ء پليد و منفور دورى گزينند..............كار دين و رسالت دين محو غرايز نيست؛ تعديل و اصلاح و رهبرى و حكومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرايز را نمى‏توان و نبايد از بين برد، قهراً در اجتماعاتى كه با نام خدا و دين و مذهب براى نابودى غرايز قيام مى‏كنند و خداپرستى را با زندگى، متضاد معرّفى مى‏كنند، خود اين معانى و مفاهيم عالى شكست مى‏خورند و ماترياليسم و ساير مكتبهاى ضدّ خدايى و ضدّ دينى رواج مى‏گيرد. لهذا بدون ترديد بايد گفت كه زاهدمآبان جاهل هر محيطى- كه بدبختانه در ميان خود ما هم زياد هستند- از عوامل مهمّ گرايش مردم به مادّيگرى مى‏باشند....... 💢كسانى كه اين فكر را تبليغ كرده و مى‏كنند، خيال كرده‏اند كه علّت اينكه در دين يك سلسله چيزها از قبيل شراب و قمار و زنا و ظلم و غيره نهى شده اين است كه اين امور سعادت و خوشبختى و بهجت مى‏آورد و دين با خوشى و بهجت مخالف است و خدا خواسته او در دنيا خوشى و سعادت و مسرّت نداشته باشد تا بتواند در آخرت‏ خوشبخت باشد! و حال اينكه امر، درست برعكس اين است. 💢اين جلوگيريها و محدوديّتها به خاطر اين است كه اين امور موجب بدبختى و تيرگى زندگى مى‏گردد. اگر خدا گفت شراب مخور، معنايش اين نيست كه اگر شراب بخورى در دنيا خوشبخت مى‏شوى و خوشبختى دنيا با خوشبختى آخرت ناسازگار است، بلكه چون شراب موجب بدبختى است، هم در دنيا و هم در آخرت از آن جلوگيرى شده است. تمام محرّمات اين‏چنين‏اند؛ يعنى اگر موجب بدبختى نبودند حرام نمى‏شدند. و همچنين در مورد واجبات؛ يعنى واجبات چون موجب خوشبختى هستند و در همين زندگى دنيا نيز اثر نيك دارند، واجب شده‏اند، نه اينكه واجب شده‏اند تا قدرى از خوشبختى دنيا بكاهند. 💢قرآن با كمال صراحت فوايد و مصالح واجبات و مضار و مفاسد محرّمات را توضيح مى‏دهد..... 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج‏1، ص: 564 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست... 🎙امام خمینی رحمة‌الله‌علیه 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ 💢اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌تا فرعون نفس را نكشتى... 🎙علامه حسن زاده 💢به دستور حضرت استادم علامه آقا سيد محمد حسين طباطبايى (رضوان اللّه تعالى عليه) از اول تا دهم ذى‌الحجه ١٣٨٩ ه‍‌ ق، در اربعين كليمى بودم وَ واعَدْنا مُوسى‌ ثَلاثِينَ‌ لَيْلَةً‌ وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ‌ مِيقاتُ‌ رَبِّهِ‌ أَرْبَعِينَ‌ لَيْلَةً‌... 💢...اى عزيز، بعد از آن كه فرعون هلاك شد حق (تعالى) با كليمش عليه السّلام بناى مواعده گذاشت، قوله (سبحانه): وَ إِذْ فَرَقْنا بِكُمُ‌ الْبَحْرَ فَأَنْجَيْناكُمْ‌ وَ أَغْرَقْنا آلَ‌ فِرْعَوْنَ‌ وَ أَنْتُمْ‌ تَنْظُرُونَ‌. وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ‌ لَيْلَةً‌... (سوره بقره، آيه ٥٠ و ٥١)؛ تا فرعون نفس را نكشتى از اربعين كليمى لوحى بر موسى روح لائح نخواهد شد. 📚هزار و یک کلمه. ج ۵. ص ۲۶۶ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| جوانی، بهار معنویت است/ مسدود شدن طریق معنویت در دوران پیری از باب «الامتناع بالاختیار لاینافی الاختیار» است 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مناهج الوصول. سال 94 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0050-KharejOsul-14030230.MP3
45.27M
🔊| اشاره ای به مآخذ نظریه علامه طباطبایی در المیزان/ اشاره به مباحث مفصلی که در این زمینه ذیل سلسله جلسات فقه فرهنگ مطرح شد/ توضیحی عمیق از حقیقت اجتماع و مقام خلافت جمعی و ارتباط آن به هویت غیبی انسان کامل در نگاه علامه طباطبایی/ این سطح از اجتماع، حیات و ممات دارد اما تکلیف ندارد/ شباهت این هویت اجتماع با هویت حقیقی قرآن/ همانطور که علامه ذیل اعجاز قرآن توضیح میدهند، قرآن،‌ صورت کتبیه انسان کامل است/ تقدم شناخت این نظریه علامه بر شناخت اعتبارات 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 30/2/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| دو نگاه کلی از منظر جنبه جانحه و جارحه به فقه معاملات/ این مساله همچون اصاله الوجودی برای فقه معاملات است و تمام معاملات را تحت الشعاع قرار میدهد/ به همین خاطر، برخی شرط فاسد را مفسد عقد میدانند و برخی نیز مفسد نمی دانند/ همین مساله در تفسیر شیخ اعظم از قاعده «ما یضمن بصحیحه یضمن بفاسده» موثر است 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 94. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔉🔉 💢نماز یکشنبه های ذی القعده 🎙استاد علی فرحانی 💠استاد در این صوت درباره اهمیت و شرایط خواندن نماز یکشنبه ذی القعده، نکات مهمی را فرموده اند. حتما بشنوید. 📌لینک دانلود صوت👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/namaze-yekshanbe-zelghadeh.mp3 ⚡️ 👆👆 @almorsalaat
0044-KharejFeq-14030306_01.MP3
21.16M
🔊| چهار مساله محل بحث‌ که بیان شد/ ادامه مبحث نقل به لفظ بودن روایات و بررسی تاریخی نقل احادیث و حفظ آیات قرآن/ نگاه شیخ اعظم به تاریخ ضبط اخبار و‌ تنقیح آنها و تفکیک بین احادیث مجعول از غیر آن در تاریخ / پیرایش دوباره اصول اربعمائه در زمان شیخ‌ کلینی تا شیخ‌ طوسی و تفکیک احادیث تقیه ای از غیر آن در این دوره/ اشاره ای به درجه بندی کتب حدیثی و تطبیق آن بر کتب حدیثی شیخ صدوق/ اتمام بحث از شهرت و جایگاه سید مرتضی در فقه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یک شنبه. 6/3/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 📚کتاب «لقاء الله» 🔰میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ❇️علامه حسن‏زاده آملى: 🌀... تا شنيدم آن جناب را رساله‏اى در لقاء اللّه است براى تحصيل آن بسيار اين در و آن در زدم تا به حكم اينكه عاقبت جوينده يابنده بود، آن را تحصيل كرده با شراشر جان و دلم آن را مطالعه كردم و در حدّ وسع خودم از آن حظّ و لذّ بردم. (هزار و یک کلمه. ج ۳. ص ۱۴) 💢لینک دانلود کتاب👇👇👇 https://eitaa.com/palmorsalaat/176 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢امام فقید عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه که حقا از اسوه بودند_این کلمه «همه جهت» را من با توجه عرض میکنم_واقعا از هر بعدی انسان نگاه میکند میبیند که جا دارد انسان ها و و رواد طریق هدایت مردم، به ایشان کنند 📚مقام معظم رهبری. 4/1/1369 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تشکیک در ماهیت_01.mp3
2.27M
🔊| هیچ‌ یک از فلاسفه، مدعی تشکیک در ماهیت نشده اند/ شیخ اشراق به خاطر مشکلی که در تحلیل حرکت پیدا کرده است، حرکت را یک ماهیت و صرفا تشکیک را در مورد آن قبول کرده اند نه تشکیک در تمام ماهیات/ تشکیک در ماهیت که برخی معاصرین قائل اند صحیح نبوده و انتسابش به شیخ اشراق صحیح نیست 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مناهج الوصول‌. سال 1394 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 🖼 انگلیسی | متن فارسی
💢السلام علیک یا أباعبدالله الحسین (ع) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| هدف اسلام همان هدفی است که عرفاء بیان کرده اند/ معنای «عبودیت» در بیان علامه طباطبایی 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده جلسه سوم از سلسله جلسات سلوک انقلابی (کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن). دی ماه 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0045-KharejFeq-14030307.mp3
43.55M
🔊| ادامه مبحث اصل در طهارت خبثی، طهارت مائی است/ شهرت قریب به اجماع و ارتکاز متشرعه بر اثبات این اصل و انتساب قول مقابل به شیخ مفید و سید مرتضی و فیض کاشانی در کفایت ازاله نجاست/ جمع بندی از عبارات مرحوم آیت الله فاضل و محقق خوئی در این زمینه/ تاریخچه انتساب این قول به شیخ طوسی و عبارات محقق حلی/ عبارت سید مرتضی در مورد کفایت ازاله نجاست و عطف تطهیر با مضاف به آن/ منکشف شدن اجماع بر عدم اعتناء به ماء مضاف در مقام تطهیر/ این سبک مختار در فقه، سبک تراکم ظنون شیخ اعظم است/ اجتهادی بودن تفسیر «فثیابک فطهر»/ عدم امکان اعتماد به ارتکازات و اجماع به خاطر مقابله سید مرتضی و شیخ‌ مفید/ نکته ای در تضعیف قول طهارت مائی از منظر تمسک به ادله ای که در مورد طهارت مائی هستند/ عدم وثوق به قول کفایه ازاله و قول به تطهیر به ماء/ اصل اجتهادی بر طهارت مائی در خبث نداریم اما اصل عملی موافق با طهارت مائی است/ اشاره ای به اهمیت بسیار بسیار بالای کلمات قدماء در مقام فقه و استنباط 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 7/3/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b