eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
💢من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0050-KharejOsul-14030230.MP3
45.27M
🔊| اشاره ای به مآخذ نظریه علامه طباطبایی در المیزان/ اشاره به مباحث مفصلی که در این زمینه ذیل سلسله جلسات فقه فرهنگ مطرح شد/ توضیحی عمیق از حقیقت اجتماع و مقام خلافت جمعی و ارتباط آن به هویت غیبی انسان کامل در نگاه علامه طباطبایی/ این سطح از اجتماع، حیات و ممات دارد اما تکلیف ندارد/ شباهت این هویت اجتماع با هویت حقیقی قرآن/ همانطور که علامه ذیل اعجاز قرآن توضیح میدهند، قرآن،‌ صورت کتبیه انسان کامل است/ تقدم شناخت این نظریه علامه بر شناخت اعتبارات 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 30/2/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| دو نگاه کلی از منظر جنبه جانحه و جارحه به فقه معاملات/ این مساله همچون اصاله الوجودی برای فقه معاملات است و تمام معاملات را تحت الشعاع قرار میدهد/ به همین خاطر، برخی شرط فاسد را مفسد عقد میدانند و برخی نیز مفسد نمی دانند/ همین مساله در تفسیر شیخ اعظم از قاعده «ما یضمن بصحیحه یضمن بفاسده» موثر است 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 94. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔉🔉 💢نماز یکشنبه های ذی القعده 🎙استاد علی فرحانی 💠استاد در این صوت درباره اهمیت و شرایط خواندن نماز یکشنبه ذی القعده، نکات مهمی را فرموده اند. حتما بشنوید. 📌لینک دانلود صوت👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/namaze-yekshanbe-zelghadeh.mp3 ⚡️ 👆👆 @almorsalaat
0044-KharejFeq-14030306_01.MP3
21.16M
🔊| چهار مساله محل بحث‌ که بیان شد/ ادامه مبحث نقل به لفظ بودن روایات و بررسی تاریخی نقل احادیث و حفظ آیات قرآن/ نگاه شیخ اعظم به تاریخ ضبط اخبار و‌ تنقیح آنها و تفکیک بین احادیث مجعول از غیر آن در تاریخ / پیرایش دوباره اصول اربعمائه در زمان شیخ‌ کلینی تا شیخ‌ طوسی و تفکیک احادیث تقیه ای از غیر آن در این دوره/ اشاره ای به درجه بندی کتب حدیثی و تطبیق آن بر کتب حدیثی شیخ صدوق/ اتمام بحث از شهرت و جایگاه سید مرتضی در فقه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یک شنبه. 6/3/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 📚کتاب «لقاء الله» 🔰میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ❇️علامه حسن‏زاده آملى: 🌀... تا شنيدم آن جناب را رساله‏اى در لقاء اللّه است براى تحصيل آن بسيار اين در و آن در زدم تا به حكم اينكه عاقبت جوينده يابنده بود، آن را تحصيل كرده با شراشر جان و دلم آن را مطالعه كردم و در حدّ وسع خودم از آن حظّ و لذّ بردم. (هزار و یک کلمه. ج ۳. ص ۱۴) 💢لینک دانلود کتاب👇👇👇 https://eitaa.com/palmorsalaat/176 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢امام فقید عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه که حقا از اسوه بودند_این کلمه «همه جهت» را من با توجه عرض میکنم_واقعا از هر بعدی انسان نگاه میکند میبیند که جا دارد انسان ها و و رواد طریق هدایت مردم، به ایشان کنند 📚مقام معظم رهبری. 4/1/1369 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تشکیک در ماهیت_01.mp3
2.27M
🔊| هیچ‌ یک از فلاسفه، مدعی تشکیک در ماهیت نشده اند/ شیخ اشراق به خاطر مشکلی که در تحلیل حرکت پیدا کرده است، حرکت را یک ماهیت و صرفا تشکیک را در مورد آن قبول کرده اند نه تشکیک در تمام ماهیات/ تشکیک در ماهیت که برخی معاصرین قائل اند صحیح نبوده و انتسابش به شیخ اشراق صحیح نیست 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مناهج الوصول‌. سال 1394 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 🖼 انگلیسی | متن فارسی
💢السلام علیک یا أباعبدالله الحسین (ع) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| هدف اسلام همان هدفی است که عرفاء بیان کرده اند/ معنای «عبودیت» در بیان علامه طباطبایی 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده جلسه سوم از سلسله جلسات سلوک انقلابی (کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن). دی ماه 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0045-KharejFeq-14030307.mp3
43.55M
🔊| ادامه مبحث اصل در طهارت خبثی، طهارت مائی است/ شهرت قریب به اجماع و ارتکاز متشرعه بر اثبات این اصل و انتساب قول مقابل به شیخ مفید و سید مرتضی و فیض کاشانی در کفایت ازاله نجاست/ جمع بندی از عبارات مرحوم آیت الله فاضل و محقق خوئی در این زمینه/ تاریخچه انتساب این قول به شیخ طوسی و عبارات محقق حلی/ عبارت سید مرتضی در مورد کفایت ازاله نجاست و عطف تطهیر با مضاف به آن/ منکشف شدن اجماع بر عدم اعتناء به ماء مضاف در مقام تطهیر/ این سبک مختار در فقه، سبک تراکم ظنون شیخ اعظم است/ اجتهادی بودن تفسیر «فثیابک فطهر»/ عدم امکان اعتماد به ارتکازات و اجماع به خاطر مقابله سید مرتضی و شیخ‌ مفید/ نکته ای در تضعیف قول طهارت مائی از منظر تمسک به ادله ای که در مورد طهارت مائی هستند/ عدم وثوق به قول کفایه ازاله و قول به تطهیر به ماء/ اصل اجتهادی بر طهارت مائی در خبث نداریم اما اصل عملی موافق با طهارت مائی است/ اشاره ای به اهمیت بسیار بسیار بالای کلمات قدماء در مقام فقه و استنباط 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 7/3/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌مابعد الطبیعه یا ماوراء الطبیعه یا ...... 🎙شهید مطهری 💢ارسطو اول كسى است كه پى برد يك سلسله مسائل است كه در هيچ علمى از علوم، اعمّ از طبيعى يا رياضى يا اخلاقى يا اجتماعى يا منطقى، نمى‌گنجد و بايد آنها را به علم جداگانه‌اى متعلق دانست. 💢شايد همو اول كسى است كه تشخيص داد محورى كه اين مسائل را به عنوان عوارض و حالات خود گرد خود جمع مى‌كند «موجود بماهو موجود» است، و شايد همو اول كسى است كه كشف كرد رابطه و عامل پيوند مسائل هر علم با يكديگر و ملاك جدايى آنها از مسائل علوم ديگر چيزى است كه «موضوع علم» ناميده مى‌شود. 💢البته مسائل اين علم بعدها توسعه پيدا كرد و مانند هر علم ديگر اضافات زيادى يافت. اين مطلب از مقايسۀ مابعدالطبيعۀ ارسطو با مابعدالطبيعۀ ابن‌سينا، تا چه رسد به ما بعدالطبيعۀ صدرالمتألهين، روشن مى‌شود. ولى به هرحال ارسطو اول كسى است كه اين علم را به عنوان يك علم مستقل كشف كرد و به آن در ميان علوم ديگر جاى مخصوص داد. 💢ولى ارسطو هيچ نامى روى اين علم نگذاشته بود. آثار ارسطو را بعد از او در يك دائرة‌المعارف جمع كردند. اين بخش از نظر ترتيب بعد از بخش «طبيعيات» قرار گرفت و چون نام مخصوص نداشت به «متافيزيك» يعنى «بعد از فيزيك» معروف شد. كلمۀ «متافيزيك» به وسيلۀ مترجمين عربى به «مابعدالطبيعه» ترجمه شد. 💢كم‌كم فراموش شد كه اين نام بدان جهت به اين علم داده شده كه در كتاب ارسطو بعد از «طبيعيات» قرار گرفته است. چنين گمان رفت كه اين نام از آن جهت به اين علم داده شده است كه مسائل اين علم - يا لااقل بعضى از مسائل اين علم از قبيل خدا، عقول مجرّده - خارج از طبيعت‌اند. 💢از اين رو براى افرادى مانند ابن‌سينا اين سؤال مطرح شد كه مى‌بايست اين علم «ماقبل الطبيعه» خوانده مى‌شد نه «مابعدالطبيعه»، زيرا اگر به اعتبار اشتمال اين علم بر بحث خدا آن را به اين نام خوانده‌اند خدا قبل از طبيعت قرار گرفته نه بعد از آن . 💢بعدها در ميان برخى از متفلسفان جديد اين اشتباه لفظى و ترجمه‌اى منجر به يك اشتباه معنوى شد. گروه زيادى از اروپاييان كلمۀ «مابعدالطبيعه» را مساوى با ماوراءالطبيعه پنداشتند و گمان كردند كه موضوع اين علم امورى است كه خارج از طبيعت‌اند و حال آنكه - چنانكه دانستيم - موضوع اين علم شامل طبيعت و ماوراء طبيعت و بالاخره هرچه موجود است مى‌شود. به هر حال اين دسته به غلط اين علم را چنين تعريف كردند: «متافيزيك علمى است كه فقط دربارۀ خدا و امور مجرد از ماده بحث مى‌كند» 📚کلیات علوم اسلامی. ج اول. ص 134-135 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  اجتماع بزرگ هرساله برای تجدید یاد امام بزرگوار و بهره گیری از درس امام برای پیشرفت کشور است 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 📽 پخش زنده👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  اجتماعات مردم نشان داد، مردم طرفدار شعارهای انقلاب هستند، چون رئیسی مظهر بود 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 📽 پخش زنده👇 🖥 Farsi.khamenei.ir/live
📌حضرت امام، روح جمهوری اسلامی است/ بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام ناشناخته مانده است/ امام در طول تاریخ ما یک شخصیت بی نظیر است 🔰مقام معظم رهبری ◽️امام بزرگوار، است؛ اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی‌توجّهی قرار بگیرد، نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند. 💢هر چه گویم عشق را شرح و بیان 💢چون به عشق آیم خجل باشم از آن ◽️بسیاری از ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما همچنان است. در واقع نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان ما، امام عزیز را بدرستی نمی‌شناسند، درک نمیکنند، عظمت امام را نمیدانند ◽️اوّلین نکته‌ای که درباره‌ی امام باید عرض کرد، مسئله‌ی رهبری است که حالا من درباره‌ی این رهبری بعداً یک توضیحی عرض میکنم. ◽️انقلاب اسلامی، انقلابی است که هم به جنبه‌ی مادّی انسان و هم به جنبه‌ی معنویّت انسان توجّه دارد، توجّه کرده است و به آن پرداخته است. ◽️آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد، آن دست قدرتمند، دست چه کسی بود؟ این مهم است. آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیون‌ها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم! ❇️یعنی بنده واقعاً در طول تاریخ خودمان هم کسی که همه‌ی این خصوصیّات را با هم داشته باشد سراغ ندارم. 1⃣اوّلاً پاک و پرهیزکار بود؛ امام یک شخصیّتی بود به معنای واقعی کلمه و پرهیزکار و پاک. 2⃣ثانیاً اهل معنویّت و حالات عرفانی بود؛ اهل معنویّت بود، اهل حالات عرفانی بود، اهل گریه‌ی سحر بود. مرحوم آقای حاج احمد آقا به بنده گفت سحرها که امام بلند میشوند و در نماز و در دعا گریه میکنند، این دستمال معمولی‌ای که ایشان دارند کفاف نمیدهد، برای ایشان حوله میگذاریم؛ حوله‌ی دست و رو خشک‌کنی برای اشک! اهل این معنویّتها بود. 3⃣اهل لطافت روحی بود؛ این کتابهای معنوی امام مثل آداب‌الصّلاة، مثل شرح حدیث [جنود] عقل و جهل را امام تقریباً در جوانی یا اوایل میانسالی ــ حدود چهل‌سالگی ــ نوشته بود؛ از جوانی این جور بود. 4⃣امام جمع کرده بود بین و ؛ هم حماسه‌ساز بود، هم دارای معرفت و معنویّت بود. 5⃣از لحاظ اخلاقی به معنای واقعی کلمه شجاع بود... شجاع بود به معنای واقعی کلمه. 6⃣دارای حکمت و عقلانیّت بود، اهل محاسبه بود؛ کار را بدون محاسبه انجام نمیداد و اقدام نمیکرد، محاسبه میکرد؛ و وقتی در این محاسبه به یک نتیجه‌ای میرسید، با کمال قاطعیّت آن را انجام میداد، و تردید و تزلزل در کارش وجود نداشت. 7⃣هرگز مأیوس نمیشد؛ این همه حوادث در همان سالهای اوّل انقلاب رخ داد ــ این شهادتها، شهادتهای دسته‌جمعی، حوادث گوناگون ــ [ولی] مطلقاً در دل امام این تاثیر را نگذاشت که ایشان را مأیوس بکند 8⃣به معنای واقعی کلمه اهل صداقت بود، صادق بود؛ هم با خدا صادق بود، هم با مردم صادق بود. به وعده‌ی خود، به عهد خود پایبند بود. 9⃣بسیار منظّم و وقت‌شناس بود 9⃣اهل توکّل به معنای واقعی بود؛ وعده‌ی الهی را قبول داشت و به وعده‌ی خدا اطمینان داشت. وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللَهِ فَهُوَ حَسبُه مصداق واقعی این جمله بود. 🔟مبارز بود؛ 📚گزیده بیانات سی و سومین سالگرد امام خمینی. 14/3/1401 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢امام بود به معنای واقعی کلمه. شناسایی امام برای نسل جوان از این جهت اهمّیّت دارد که به آنها کمک میکند برای اداره‌ی بهینه‌ی آینده‌ی کشور؛ امام، فقط امامِ دیروز نیست؛ هم هست، هم هست.(بیانات 14.3.1401) 💢امام بزرگوار ما بزرگی بود؛ انصافاً ایشان برجسته‌ای بود امّا در [هم] ایشان یک مجتهد به تمام معنا و صاحب‌نظر [بود]. امام بزرگوار، مغز و عرفان بود، لُبّ فلسفه و بود. (بیانات 98.02.18) 💢امام فقید عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه که حقا از اسوه بودند_این کلمه «همه جهت» را من با توجه عرض میکنم_واقعا از هر بعدی انسان نگاه میکند میبیند که جا دارد انسان ها و و رواد طریق هدایت مردم، به ایشان کنند (بیانات. 4/1/1369) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
♨️ تدریس ها و بیانات استاد علی فرحانی در تبیین آثار و اندیشه (ره) 🌀مجموعه صوتی نگاهی به دریا شامل بیش از 50 قطعه صوتی منتخب از بیانات استاد علی فرحانی پیرامون سیره علمی و عملی و اندیشه و و و امام خمینی (ره) http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/emamkhomeini/ 🌀امتیازات و شاخصه های دستگاه اجتهادی امام خمینی (ره) eitaa.com/almorsalaat/3856 🌀اصول فقه فرهنگ با تکیه بر منظومه اجتهادی امام خمینی (ره) https://eitaa.com/almorsalaat/6161 🌀مجموعه جلسات تبیین هماهنگی نظام فلسفی و انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی eitaa.com/almorsalaat/3498 🌀تدریس کتاب الموجز (به عنوان گام اول در یادگیری اندیشه اجتهادی امام خمینی (ره) https://eitaa.com/almorsalaat/5776 🌀تدریس کتاب مناهج الوصول امام خمینی (ره) http://eitaa.com/almorsalaat/1843 🌀تدریس رساله فقهی لاضرر اثر امام خمینی (ره) http://eitaa.com/almorsalaat/3495 🌀تدریس رساله فقهی اجتهاد و تقلید اثر امام خمینی (ره) http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/figh/ejtehad-v-taghlid-emamakhomeini-1400/ 🌀تدریس کتاب تعادل و تراجیح اثر امام خمینی (ره) http://b2n.ir/ta-v-ta 🌀مجموعه جلسات اندیشه های تمدن ساز امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/tamadoneslami/ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
Untitled 1.mp3
497.5K
◾️| حضرت امام، یک هویت است/ با حضرت امام، حیات بیابید! 🎙استاد علی فرحانی ◾️سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی را به مخاطبین ارجمند کانال و آحاد ملت ایران، تسلیت عرض مینماییم. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 مرحوم آیت‌الله ناصری 🔹بیان خاطره‌ای عجیب درباره مرحوم امام‌خمینی از زبان آیت الله قاضی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
امام خمینی(ره).mp3
1.12M
📌تا زنده ایم از حضرت امام (ره)، دم میزنیم 🎙آیت الله مصباح(ره) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
52.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند روایت رهبری | قسمت اول 👆 مستند جامع «»؛ روایتی از وقایع مربوط به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران. 📥 دریافت نسخه باکیفیت سایر کیفیتها👇 khl.ink/f/41750
📌 سؤال حسنین هیکل (نویسنده و روزنامه‌ نگار مصری) از امام خمینی و پاسخ ایشان ❓حسنین هیکل: يك سؤالِ شايد كمى شخصى دارم كه مطرح كنم؛ چه شخصيت يا شخصيتهايى- در تاريخ اسلامى يا غير اسلامى- غير از رسول اكرم(ص) و امام على(ع) شما را تحت تأثير قرار داده است و روى شما مؤثر بوده است؟ و چه كتاب‌هايى- به جز قرآن- در شما اثر گذاشته است؟ ✔️ پاسخ امام خمینی: من نمى‌توانم به اين سؤال الآن جواب بدهم. احتياج به تأمل دارد. كتاب‌هاى زيادى ما داريم؛ شايد بتوان گفت در فلسفه: ملاصدرا، از كتب اخبار: كافى، از فقه: جواهر. علوم اسلامى ما خيلى غنى هستند؛ خيلى كتب داريم. نمى‌توانم براى شما احصا كنم. 📚 صحيفه امام، ج5 ص271 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢ما ذا يقول القرآن؟ 🔰علامه طباطبایی 🔅و اختيار المذاهب الخاصة و اتخاذ المسالك و الآراء المخصوصة و إن كان معلولا لاختلاف الأنظار العلمية أو لشي‌ء آخر كالتقاليد و العصبيات القومية، و ليس هاهنا محل الاشتغال بذلك، إلا أن هذا الطريق من البحث أحرى به أن يسمى تطبيقا لا تفسيرا.  🔅ففرق بين أن يقول الباحث عن معنى آية من الآيات: ما ذا يقول القرآن؟ أو يقول: ما ذا يجب أن نحمل عليه الآية؟ فإن القول الأول يوجب أن ينسى كل أمر نظري عند البحث، و أن يتكي على ما ليس بنظري، و الثاني يوجب وضع النظريات في المسألة و تسليمها و بناء البحث عليها، و من المعلوم أن هذا النحو من البحث في الكلام ليس بحثا عن معناه في نفسه.  🔅...و أنت بالتأمل في جميع هذه المسالك المنقولة في التفسير تجد: أن الجميع مشتركة في نقص و بئس النقص، و هو تحميل ما أنتجه الأبحاث العلمية أو الفلسفية من خارج على مداليل الآيات، فتبدل به التفسير تطبيقا و سمي به التطبيق تفسيرا، و صارت بذلك حقائق من القرآن مجازات، و تنزيل عدة من الآيات تأويلات.  و لازم ذلك (كما أومأنا إليه في أوائل الكلام) أن يكون القرآن الذي يعرف‌ نفسه (بأنه هدى للعالمين و نور مبين و تبيان لكل شي‌ء) مهديا إليه بغيره و مستنيرا بغيره و مبينا بغيره، فما هذا الغير! و ما شأنه! و بما ذا يهدي إليه! و ما هو المرجع و الملجأ إذا اختلف فيه! و قد اختلف و اشتد الخلاف.  🔅و كيف كان فهذا الاختلاف لم يولده اختلاف النظر في مفهوم (مفهوم اللفظ المفرد أو الجملة بحسب اللغة و العرف العربي) الكلمات أو الآيات، فإنما هو كلام عربي مبين لا يتوقف في فهمه عربي و لا غيره ممن هو عارف باللغة و أساليب الكلام العربي.  🔅و ليس بين آيات القرآن (و هي بضع آلاف آية) آية واحدة ذات إغلاق و تعقيد في مفهومها بحيث يتحير الذهن في فهم معناها، و كيف! و هو أفصح الكلام و من شرط الفصاحة خلو الكلام عن الإغلاق و التعقيد، حتى أن الآيات المعدودة من متشابه القرآن كالآيات المنسوخة و غيرها، في غاية الوضوح من جهة المفهوم، و إنما التشابه في المراد منها و هو ظاهر. و إنما الاختلاف كل الاختلاف في المصداق الذي ينطبق عليه المفاهيم اللفظية من مفردها و مركبها، و في المدلول التصوري و التصديقي.  🔅و سنضع ما تيسر لنا بعون الله سبحانه من الكلام على هذه الطريقة في البحث عن الآيات الشريفة في ضمن بيانات، قد اجتنبنا فيها عن أن نركن إلى حجة نظرية فلسفية أو إلى فرضية علمية، أو إلى مكاشفة عرفانية.  🔅و احترزنا فيها عن أن نضع الأنكتة أدبية يحتاج إليها فهم الأسلوب العربي أو مقدمة بديهية أو عملية لا يختلف فيها الأفهام.  🔅و أما آيات الأحكام، فقد اجتنبنا تفصيل البيان فيها لرجوع ذلك إلى الفقه.  🔅و قد أفاد هذه الطريقة من البحث ارتفاع التأويل بمعنى الحمل على المعنى المخالف للظاهر من بين الآيات، و أما التأويل بالمعنى الذي يثبته القرآن في مواضع من الآيات، فسترى أنه ليس من قبيل المعاني.  🔅ثم وضعنا في ذيل البيانات متفرقات من أبحاث روائية نورد ما تيسر لنا إيراده من الروايات المنقولة عن النبي ص و أئمة أهل البيت سلام الله عليهم أجمعين من طرق العامة و الخاصة، و أما الروايات الواردة عن مفسري الصحابة و التابعين. فإنها على ما فيها من الخط و التناقض لا حجة فيها على مسلم.  🔅و سيطلع الباحث المتدبر في الروايات المنقولة عنهم (ع)، أن هذه الطريقة الحديثة التي بنيت عليها بيانات هذا الكتاب، أقدم الطرق المأثورة في التفسير التي سلكها معلموه سلام الله عليهم.  🔅ثم وضعنا أبحاثا مختلفة، فلسفية و علمية و تاريخية و اجتماعية و أخلاقية، حسب ما تيسر لنا من البحث، و قد آثرنا في كل بحث قصر الكلام على المقدمات المسانخة له، من غير تعد عن طور البحث.  📚 الميزان في تفسير القرآن، ج‌1، ص: 9 @almorsalaat