#ال_یس ۱۰۵
🔆 *«السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِي»*
🔆 *«سلام بر زمانی که صبح میکنی و به شامگاه در آیی»*
💠 *«وصول به مقام شکر»*
✍️ مرحوم علامه مجلسی علل *اهتمام به دو زمان صبح و شب* را چنین بيان میكند:
🌀 ۱- صباح و مساء به دلیل شکرگزاری نعمتهایی که روز یا شب قبل بر انسان عطا شده است مانند سلامتی، عافیت، ایمنی از بلاها و توفیق طاعت و غیره، اهمیت خاص و بسزايی دارد.
✍️ شارحين میگويند:
🍃 *زائر در اين فراز دست يابی به مقام شکر را از امام طلب میكند او میخواهد علاوه بر شکر نعمات توجه به منعم نیز داشته باشدو با شناسایی نعمتها و منعم لفظ «الحمد لله رب العالمین» را بر زبان آورد.*
💠 از همين رو بهترین و عالیترین راه در مرحله شکر برای زائر اعتراف به عجز از شکرگزاری است.
✨ از دست و زبان که بر آید
✨ کز عهده شکرش بهدر آید
✳️ *محبت و مودت صبحگاهی نسبت به امام تربیت نفوس و تخلق به اخلاق الهی را به برای فرد به ارمغان میآورد که در نتیجه با دعای امام او از عذاب و بلا نیز ایمن میماند.*
📌 ادامه دارد...
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#حدیث_روز
☘️ امام على عليهالسلام میفرمایند:
🔆 «اَلْعَقْلُ حِفْظُ التَّجارِبِ وَ خَيْرُ ما جَرَّبْتَ ما وَعَظَكَ»
*«عقل، اندوختن تجربهها (و عمل به آن) است و بهترين تجربه، آن است كه پندت داده.»*
📗 نهج البلاغه، نامه ۳۱
☘️ امام على عليهالسلام میفرمایند:
🔆 «اِنَّ بِذَوِى الْعُقولِ مِنَ الْحاجَةِ اِلَى الاَْدَبِ كَما يَظْمَأُ الزَّرْعُ اِلَى الْمَطَرِ»
🔆 *«نياز عاقلان به ادب، همانند نياز كشتزار به باران است.»*
📗 غررالحكم، ح ۳۴۷۵
🌐 emamraoof.com
٤٤
#تفسير_سوره_انعام
آيه ٢٦
وَ هُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ يَنْأَوْنَ عَنْهُ وَ إِنْ يُهْلِكُونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُونَ
همين كساني كه مردم را از فيض آن منع مي كنند و هم خود را محروم مي كنند غافل از آنند كه تنها خود را به هلاكت مي اندازند.
تفسيرآيه :
١-وَ هُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ.در یکی از تفاسیر ضمیر به خانواده پیامبر(بنی هاشم) ارجاع داده می شود به این معنا که ایشان همیشه پیامبر خدا را یاری می کردند و قریش را از اذیت پيامبر ص باز می داشتند.
یکی از سرشناس ترین این چهره ها حضرت ابوطالب علیه السلام بودند.
٢- فطرت انسان با آزار دادن پیامبر سازگار نیست ولی این عده خود باعث دور شدن خویش از محضر پیامبر شده اند.
٣- پیامبر رحمة للعالمین بودند اما عده ای بدليل عملكردشان ممنوع الملاقات با حضرت هستند.
٤- یکي از عوامل طرد شدن انسان از محضر قرآن، طرد شدن از محضرمقدس عترت و اهل بیت پیامبرص است.
٥- پیامبرص هادی و قرآن عروة الوثقی است اما جدال مردم، باعث دوری از اینهمه زیبایی و حقیقت می شود.
٦- برای استفاده از هر چیز باید ادب آن رعایت شود و در صورت بی ادبی خود به خود بهره مندي ممنوع می شود.
٧- وقتي افراد با حق تعارض دارند انتظار نداشته باشند كه مورد عنایت حق قرار بگیرند.
٨- اينان مردم را از طريق توجّه دادن به اسطورههاى تورات، از خدا يا از شخص پیامبر يا از على عليه السّلام باز مىدارند.و به این طریق هم خود را گمراه می کردند و هم دیگران را از مسیر هدایت دور می نمودند.
٩- وَ يَنْأَوْنَ عَنْهُ: وقریش حضرت را از خود دور می کردند و به ایشان ایمان نمی آوردند.
١٠-- وَ إِنْ يُهْلِكُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُونَ: ضرر برخورد نامناسب با پیامبرص و ایمان نیاوردن به حضرت تنها به خود ایشان باز می گردد.
١١-خود کشی و هلاکت نفس انواعی دارد که خطرناکترین آن دوری از پیامبر ص است زیرا حیات حقيقي انسان به این است که (یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله وللرسول اذا دعاکم لما یحییکم )زندگی حقیقی ما در همراهی کردن با قرآن و عترت پیامبر ص است.
١٢-دوری از قرآن و پیامبر ص باعث نابودی آنان نمی شود فقط باعث نابودی حقيقت خود انسانها مي گردد.
١٣-- كفار خيال مىكردند اگر مردم را از پيروى قرآن نهى كنند و آنان را از قرآن دور سازند قرآن را هلاك كرده و دعوت الهي را از بين مىبرند، با اينكه خداى
#تفسیر_قرآن ۱۰۸
#سوره_نحل، آیه ۳۱
🔆 «جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَها تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ لَهُمْ فيها ما يَشاؤُنَ كَذلِكَ يَجْزِي اللَّهُ الْمُتَّقينَ»
🔆 «باغهایی از بهشت جاویدان است که همگی وارد آن میشوند؛ نهرها از زیر درختانش میگذرد؛ هر چه بخواهند در آنجا هست؛ خداوند پرهیزگاران را چنین پاداش میدهد!»
✳️ *«جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَها»*
✳️ فعل یدخلون به وضوح از ورود بهشتيان به بهشت خبر میدهد، *لذت بهشتی ورود به بهشت است نه رؤیت آن از راه دور.*
🔸 خدای سبحان در توصیف بهشت نمیگوید: *متّقین* بهشت را میبینند بلكه میفرمايد آنان *به بهشت وارد میشوند چون ديدن آن برای ديگران نيز ممكن است.*
🔹 همچنانكه در همين عالم نيز ورود به باغ و بوستان با ديدن و نگاه كردن آن از پشت شيشه بسيار متفاوت است، اينكه ما برای تفريح به باغ و بوستانی برويم يا آنكه آن باغ را از پشت شيشه ماشين ببينيم تفاوت بسياری است.
✳️ لذّت متّقی صرفاً نشستن و نگاه كردن سرگذشت خوب ديگران يا اهل توفیق نیست؛ زيرا ديدن توفیقات دیگران لذت حقيقی را نصیب انسان نمیکند.
🔸 *متّقی میخواهد خود به این وادی وارد شود، او مايل است خود شرکت کننده، نقش آفرین و اسطوره باشد.*
☘️ صرف مطالعه شرح حال بزرگان و علماء و استماع دائم تعریف خوبان كافي نيست بلکه انسان باید به عنوان شرکت کننده در این جریان حضور داشته باشد تا ثمرهای نصیباش گردد.
🔹 مانند اينكه فرق است بين کسی که تنها وارد استادیوم میشود و روی صندلی مینشيند با بازیکنی که در وسط زمین بازی میکند لذتی که این دو نفر از ورود به استادیوم می برند تفاوت اساسی دارد.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
٤٥
#مناجات_شعبانيه
إِلَهِی أَنَا عَبْدٌ أَتَنَصَّلُ إِلَیْکَ مِمَّا کُنْتُ أُوَاجِهُکَ بِهِ مِنْ قِلَّهِ اسْتِحْیَائِی مِنْ نَظَرِکَ وَ أَطْلُبُ الْعَفْوَ مِنْکَ إِذِ الْعَفْوُ نَعْتٌ لِکَرَمِکَ
خدایا بندهاى هستم که با كمي حيايم با تو روبرو بودهام و از مراقبت هايت نسبت به خودم بیزارى مي
جستم ولي از تو درخواست گذشت مىکنم، زیرا گذشت صفتى درخور کرم توست.
خدايا دوباره به سوي تو كشيده شدم
از گذشته هاي بي حيايي، رو برگرداندم
خدايا با اينكه مي دانستم تو ناظري ، از عملكرد خلافم خجالت نمي كشيدم
انسان گاهي در مقابل بچه هاي كوچك هم بعضي خلاف ها را انجام نمي دهد اما در مقابل خداي كبير و سميع و عليم و محيط و خبير معصيت مي كند و با كمال وقاحت هم دست به چنين اعمالي مي زند.
قران در سوره ملك مي فرمايد:
انه عليم بذات الصدور
براي خدا پنهان و علن فرقي نمي كند ، صداي بلند و كوتاه فرقي نمي كند
او علم كامل به درون سينه ها دارد و از نيت و سويداي دل ما مبني بر انجام معصيت با خبر است گرچه آن را انجام ندهيم .
خدايا شرمندگي زياد، برگشت مرا بسيار سخت كرده است اما چاره ايي جز اين ندارم پس تقاضاي عفو دارم با اينكه يك عمر حرمت تو را حفظ نكردم.
خدايا عفو ، صفت كرامت توست يعني كرامت تو اقتضا مي كند عفوم كني
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح مناجات شعبانيه
٨٧/٤/١٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ١٧
https://chat.whatsapp.com/J9K6TPMBTRk6xyKihmANSd
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
🔊 مصیبتها، راه هموار کردن ارتباط با خدا
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه🔸
این جریانات عالم که دارد پیش میآید، حرکت همهاش به سمت ظهور است. مصیبتهایی که برای انسان واقع میشود، هموار کردن برای ایجاد ارتباط با خدا است. انسان خیال میکند این حاجتی که دارد، گَنج است و اگر گیرش بیاید گنج پیدا کرده. به خدا میگوید به من بده. وقتی داد متوجه میشود که خدا دهنده است، خدا مهربان است؛ این گنج است.
شنیدید آن پدری که به بچههایش گفت یک گنجی در این مزرعه هست، من نتوانستم پیدایش کنم؟ من از دنیا رفتم شما بگردید این گنج را پیدا کنید.
پدر مُرد و پوران به امید گنج
به کاویدن باغ بردند رنج
همه جا را شیار کردند، زیر و رو کردند.
نشد گنج پیدا ولی رنج شان
چنان کآن پدر گفت شد گنج شان
نتیجهاش چه بود؟ به خاطر شخم خوبی که زدند «ز هر تخم برخاست هفتاد تخم». این است. بسیاری امور هست که ما اینها را واسطهای میخواهیم، به عنوان طریقیت میخواهیم، بعد معلوم میشود موضوعیت داشت. دعا هم از همینها است. نفس دعا، انسان را متحول میکند؛ نه این که با دعا یک چیزی بدست بیاوریم، نه!
🔹امام خمینی(ره): مناجاتی که در ماه شعبان هست و من در نظر ندارم که در هیچ یک از ادعیه گفته شده باشد که ادعیه مال همه ائمه است. این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه است و در این، مسائل بسیار هست، معارف بسیار هست.
صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲
#مثبت_اندیشی ۳۶
🔆 «وَ أَصحَب الْیَمِینِ مَا أَصحَب الْیَمِینِ/ فی سِدْرٍ مخْضودٍ/ وَ طلْحٍ مَّنضودٍ/ وَ ظِلٍّ ممْدُودٍ/ وَ مَاءٍ مَّسكُوبٍ/ وَ فَكِهَةٍ كَثِیرَةٍ/ لا مَقطوعَةٍ ولا مَمنوعَة»
🔆 «اما اصحاب یمین نامه اعمالشان به دست راستشان داده مىشود و وصفی ناگفتنی دارند/ در سايه سدری بىخار/ و موزی كه میوههایش روی هم چیده شده/ و سایهای گسترده و همیشگی/ و آبشاری لا ینقطع/ و میوههایی بسیار/ که قطع و ممنوع نمیشود»
📔 سوره مبارکه واقعه، آیات ۲۷ تا ۳۳
✳️ *یکی ديگر از خصوصیات اصحاب الیمین نظم است.*
🔸 جایگاه دیگر مومنین با توجه به آيه قرار گرفتن در سایه درخت موز است که میوههای اين درخت در نظمی خاص قرار دارند.
✍️ تفاسیر در تبین این امر گفتهاند افعال اصحاب الیمین در نظمی یکسان قرار دارد و چنین نیست که تنها برخی از افعال مثبت انان درخشش زیادی داشته باشد و برخی کمتر.
✅ *آنان همانطور که در امور عاطفی موفقاند در امور اخلاقی نیز موفقاند.*
✅ *آنان همان طور كه در امور شخصی منظماند در زندگی اجتماعی نيز نظم چشمگيری دارند*
💠 اصحاب الیمین نه تنها در داشتن نظم خود تلاش میكنند بلکه سعی در نظم جمعی دارند.
☘️ امام على عليهالسلام ـ در وصيت به امام حسن و امام حسين عليهماالسلام پس از ضربت خوردن به دست ابن ملجم لعنهاللّه ـ نوشتند:
🔆 «اُوصِيكُما و جَميعَ وُلدي و أهلي و مَن بَلَغَهُ كِتابي ، بتَقوَى اللّه ِ و نَظمِ أمرِكُم»
🔆 «شما و همه فرزندان و كسانم و هر كه را نوشتهام به او رسد، به تقواى خدا و نظم داشتن در كارتان سفارش مىكنم.»
📗 نهجالبلاغة، الكتاب ۴۷
✳️ *در وصيت حضرت سخن از نظم اميرالمومنين علیهالسلام فراتر میرود نه تنها فرزندان خود را به نظم فرا میخواند بلكه حضرت ديگران را به نظم دعوت میكند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#ال_یس ۱۰۶
🔆 *«السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِي»*
🔆 *«سلام بر زمانی که صبح میکنی و به شامگاه در آیی»*
✍️ گفتيم مرحوم علامه مجلسی علل *اهتمام به دو زمان صبح و شب* را چنین بيان میكند:
🌀 دليل اول آن گذشت
🌀 ۲- اما در دليل دوم میگويد اين دو زمان از مواقعی است که سرنوشت انسان تقدیر میشود. بنابراین *لازم است هر کسی برای جلب سرنوشت خوب و دفع آفات و بدیها اقدام و زمینه سازی کند.*
✍️ به عبارت دیگر انسان با اشتیاق وارد زمانی میشود که عظمت خاص دارد. سلام به امام در این زمانها بنده را عظیم کرده و تقدیر روزانه او را مملو از برکات و رحمات قرار میدهد.
✳️ *«صید لحظات عبادت امام»*
🌀 ۳- در این دو زمان، فراغت انسان برای عبادت و ذکر و دعا بیش از سایر اوقات است.
🔸 سلام بر این دو زمان امام، صید لحظات ایشان است تا زائر در دعا و ذکر امام قرار گیرد:
🔆 «وَ اَشْرِكْنَا فِي دَعَوَاتِهِ»؛ «خداوندا ما را دردعاهای حضرتش شرکت بده»
🔹 انسان باید در هر صبح با دعای «رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ» وارد کارها شود تا خالصانه و موفق از آن بیرون آید.
💠 *در این فراز زبان دعا و راز و نیاز بنده گشوده شده و طالب ورود و خروج خالصانه و صادقانه خوددر روز وشب بندگی است.*
🌀 ۴- در این دو زمان قدرت عظیم الهی نمایان میگردد که پرده شب را برچیده و بساط روز را میگستراند و بالعکس.
🔸 صبح، زمان رؤیای صادقانه منتظران است که حکومت حق و عدالت در تمام عالم برپا میشود. ظهور حضرت ولیعصر عجلاللهتعالفرجه نه تنها آغاز دوران درخشان تاریخ، بلکه نقطه عطفی بر تاریخ بشر است، چراکه جوامع بشری به سمت غایت و مطلوب نهایی خلقت در حرکت اند.
🔆 «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیب»
📌 ادامه دارد ...
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#حدیث_روز
☘️ امام كاظم عليه السلام میفرمایند:
🔆 «اِنَّ لُقْمانَ قالَ لاِبْنِهِ: يا بُنَىَّ اِنَّ الدُّنْيا بَحْرٌ عَميقٌ قَدْ غَرِقَ فيها عالَمٌ كَثيرٌ فَلتَكُنْ سَفينَتُكَ فيها تَقْوَى اللّه ِ وَ حَشْوُهَا الاْيمانَ وَ شِراعُهَا التَّوَكُّلَ وَ قَيِّمُهَا الْعَقْلَوَ دَليلُهَا الْعِلْمَ وَ سُكّانُهَا الصَّبْرَ»
🔆 *«لقمان به فرزندش فرمود: «فرزندم! دنيا دريايى عميق است كه بسيارى در آن غرق شدند. پس بايد در اين دريا، كشتى ات تقواى الهى، بار آن ايمان، بادبانش توكل بر خدا،ناخدايش عقل، راهنمايش علم و سكانش (فرمانش) صبر باشد».*
📗 كافى، ج ۱، ص ۱۶، ح ۱۲
🌐 emamraoof.com
٧٧
#دعاي_افتتاح
و یُمیتُ الاَحیاء وَ يُحييِ المَوتيٰ
زندگان را مي ميراند و مردگان را زنده مي كند
حمد و ثنای حضرت حق را عاشقانه بر زبان می آوریم به جهت این که خدای سبحان زندگان را می میراند و مردگان را زنده می کند ، احیاء و اماته براي همه خلايق مشهود است و همه با آن آشنا هستند.
الحمدلله که زنده ها می میرند .
الحمدلله مي گوييم چون مرگ سیر کمالی و انتقال از نشئه ايي به نشئه ديگر است ، بابت ناقص ماندن افراد الحمدلله نمی گوییم، بابت به کمال رسیدن الحمدلله می گوییم .
در شبهای ماه رمضان زیبا بینی نصیب عبد می شود و مرگ ظاهري نعمات و انتقال را زيبا و پديده مقدسي مي بيند.
بابت احیای بعدی مردگان هم الحمدلله مي گوييم چون از برزح وارد عالم دیگر میشوند.
الحمدلله بابت انتقال ها چه از عالم دنيا به عالم برزخ و چه از عالم برزخ به عالم قیامت .
تعبير ديگر از یمیت الحیاء اينست كه با نور عشق و معرفت و حسناتی که خدای سبحان نصیبتان کرده است، زنده دل هستيد و معنای زندگی را دریافت می کنید
در مرحله ايي جزء احیا هستید ولی (یمیت) خدا شما را به فناء می رساند و هرگز عاشقی توفیقات و طاعات و حسنات را از خود نمی بینید .
انسان ِحی، به حقیقت ِ انسانیت راه یافته و جلوه نام حی خدا شده است و به شهود رسیده و در عين حال به فناي محض هم نائل آمده است.
ذكر " و ما توفیقی الا بالله "یعنی به مرحله یمیت الاحیاء رسیده است، عاشق است و می گوید جذبه خداوند مرا به این وادی کشانده است و اگر جذبه او نبود نمي توانستم ذره اي و سر سوزنی عاشقی كنم .
بنابراين چون توفیق طاعت نصیب عبد شده است ،حی هم هست اما میگوید هذا من فضل ربی لیبلونی این عنایت خدا است و براي آزمایش و ابتلا در اختیارم قرار گرفته است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح دعاي افتتاح
٩١/٤/١٨
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ١٧
https://chat.whatsapp.com/J9K6TPMBTRk6xyKihmANSd
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
هدایت شده از در محضر استاد بروجردي
#احكام☝️☝️
حکم شرعی هدیه و عیدی ارباب رجوع به کارمندان چیست؟ ✅
[۴/۴، ۱۲:۴۴] Monireh Nurbakhsh: 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
[۴/۴، ۱۲:۴۵] Monireh Nurbakhsh: ٢٢
#دعاي_مكارم_الاخلاق
وَ أَعِزَّنِي وَ لاَ تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ
خدایا به من عزت بده اما مرا مبتلای به کبر نکن.
عزت به معنی نفوذ ناپذیری است. عرب به زمینی که بیل در آن فرو نمی رود ارض عزاز می گویند.
خدایا مرا نفوذ ناپذیر کن كه هوای نفس و دشمنان برونی و فرهنگ های مختلف نتواند بر من اثر گذاري داشته باشد و از طرفي روزنه ای نيز به سوی غیر نداشته باشم.
عزیز کسی است که پنجره کوچک دلش به روی غیر باز نمی شود.
اعزنی در يك جمله كوتاه یعنی خدايا من عزیز کرده خودت باشم ، فقط تو در زمین من کلنگ بزن و تصرف داشته باش ! در وپنجره دل من به روی همه بسته باشد!
وَ أَعِزَّنِي : معناي ديگر عزیز اينست كه به یک چیز خیلی قیمتي و نادر عزيز مي گويند .
خدایا مرا دردانه خودت کن!
همه مردم این توقع را از خدا دارند اما من کاری ندارم مثلا يك ميلیون نفر از خدا چه می خواهند ، من درخواست مي كنم خدا مُجیب من باشد و مرا دردانه خود بداند و مرا در نوبت نگذارد.
از خدا مي خواهم نفرمايد فلاني از تو قدیمی تر است و يا فلاني سبقتش بیشتر از تو بوده است......
دلم می خواهد هر وقت به خدا رجوع مي كنم لبيك بشنوم.
وقتی در ِدل ِعبد روی خدا باز مي شود ، مغلوب خدا نيز مي گردد و وقتی فقط مغلوب خدا شد، خدای سبحان هم فقط به او نگاه خاص می کند. گر چه شايد صد عدد از بندگان به اين توفيق برسند، خداي سبحان به همان صد بنده نگاه خاص می کند.
از پیامبر صلي الله عليه و آله آموزش گرفتيم كه عرض كنيم : الهی کفی بی عزاً ان اکون لک عبداً خدایا برای عزت من همین کافی است که فقط بنده تو باشم. مرا تحت تصرف هیچ کس قرار نده !
اگر بخواهيم خدا عزیزمان کند باید خود را در مقابل او در نهایت ذلت قرار دهيم .اگر بخواهيم عزیز کرده خدا شويم بايد خیلی کار كنيم و طاعت و عبوديت را به درجه اعلي برسانيم و در خدمت ساير عزيز كرده هاي خداوند (حضرات معصومين) نيز قرار گيريم.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح صحيفه سجاديه
٨٠/٨/٥
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ١٧
https://chat.whatsapp.com/J9K6TPMBTRk6xyKihmANSd
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
💢پیشنهاد شهید مطهری درباره ی کتابی که بسیاری از مسلمانان نمیشناسند.💢
❇️مکرر این را #پیشنهاد کردهام، که یکی از کارهای بسیار خوب ـ اگر اهل خیری پیدا بشوند ـ این است که صحیفه سجادیه را به چاپ خوبی چاپ کنند و در ابتدایش یک صفحه اضافه کنند و در آن یک متن اهدا بنویسند و فقط جای مشخصات را خالی بگذارند، به این صورت که مثلا «این کتاب از طرف برادر شما... اهل... به شما... اهل کشور... که در سال... به مکه آمدهاید، اهدا میشود.»
🔰آنوقت هر ایرانی که به مکه میرود، با خودش ده بیست تا از این کتابها ببرد و به مردمی که از اطراف آمدهاند هدیه کند.
❇️این کتاب، دعای محض است و یک کلمه از آن کلماتی که موجب بهانه سعودیها بشود در آن وجود ندارد.
🔰اولِ کتاب هم بنویسند که اینها دعاهایی است متعلق به علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب، فرزند رسول الله که در سال 38 هجری قمری متولد شد و در سال 95 هجری قمری از دنیا رفت و امام چهارم شیعیان است.
❇️به نظر من این بهترین شیوه #تبلیغ است؛ تبلیغِ بیسرو صدایی است که در آن نه فحش است و نه مباحثهای که طرف بخواهد عکسالعمل نشان بدهد.
⬅️خلاصه برای شیعه یکی از بهترین تبلیغها پخش صحیفه سجادیه در میان مسلمین دنیاست که اصلا از چنین کتابی خبر ندارند.
📚آشنایی با قرآن ، ج۶