eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
333 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 بیعت با اشک و عشق 📍ﺧﺪا اﻣﺎم ﻋﺰﯾﺰ را رﺣﻤﺖ ﮐﻨﺪ. ﺳﺎﻋﺎت و ﻟﺤﻈﺎت سنگین ﻧﻔﺲﮔﯿﺮ و ﺳﺨﺘﯽ ﺑﻮد. 📍رادﯾﻮ، داﺋﻤﺎ ﻗﺮآن ﭘﺨﺶ ﻣﯽﮐﺮد و هیچ‌کدام از ﻣﺎ ﻧﻤﯽﺧﻮاﺳﺘﯿﻢ ﺑﺎور ﮐﻨﯿﻢ؛ ﺧﺒﺮی را ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﯽداﻧﺴﺘﯿﻢ. 📍نمیﺧﻮاﺳﺘﯿﻢ ﺑﺎور ﮐﻨﯿﻢ اﻣﺎم، دﯾﮕﺮ در ﺑﯿﻦ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ؛ ﭼﻮن ﻣﺎ ﺗﻤﺎم ﻟﺤﻈﺎﺗﻤﺎن را ﺑﺎ اﻣﺎم ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮدﯾﻢ، ﺑﺎ او ﺳﭙﺮی ﮐﺮده ﺑﻮدیم، ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﺪ ﺑﺪون اﻣﺎم؟! 📍زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ رادﯾو، ﭘﺨﺶ ﻗﺮآن را ﺗﻤﺎم ﮐﺮد و ﺻﺪای ﻟﺮزان ﺣﯿﺎﺗﯽ، ﻣﺠﺮی ﺧﺒﺮ ﭘﺨﺶ ﺷﺪ... 📍ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﻢ ﻫﻤﻪ آن ﭼﻪ را ﮐﻪ ﮔﺬﺷﺖ؛ ﺑﮕﻮیم ﻓﻘﻂ ﻣﯽداﻧﻢ، ﯾﮑﯽ از ﻫﻮش رﻓﺖ، دﯾﮕﺮی ﻣﺤﮑﻢ ﺑﺮ ﺳﺮ و ﺻﻮرت ﺧﻮد ﻣﯽزد، آن ﯾﮑﯽ ﻓﺮﯾﺎد ﻣﯽزد و اﻣﺎم را ﻃﻠﺐ ﻣﯽﮐﺮد، دﯾﮕﺮی ﺑﻠﻨﺪ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ‌ﮐﺮد، آن ﯾﮑﯽ آرام اﺷﮏ ﻣﯽرﯾﺨﺖ و... 📍ﺧﯿﻠﯽ ﻟﺤﻈﺎت ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﻮد، ﺧﯿﻠﯽ ﺳﻨﮕﯿﻦ! ای ﮐﺎش هیچ‌گاه اﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﭘﺨﺶ ﻧﻤﯽﺷﺪ و اﻣﺎم در ﺑﯿﻦ ﻣﺎ ﺑﻮد. 📍اﯾﻦ ﻟﺤﻈﺎت ﺳﺨﺖ و ﻧﻔﺲﮔﯿﺮ اداﻣﻪ داﺷﺖ؛ ﻫﻤﻪ از ﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﯿﺮون ﻣﯽآﻣﺪﻧﺪ. ﺗﮏ‌ﺗﮏ ﯾﺎ دﺳﺘﻪ‌ﺟﻤﻌﯽ؛ از ﻫﺮﺟﺎ‌ و‌ ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ‌ای ﻓﺮدی ﻣﺎﺗﻢ‌زده، ﻋﺰﯾﺰ از دﺳﺖ داده، اﺷﮏرﯾﺰان ﺑﯿﺮون ﻣﯽ‌آﻣﺪ. 📍ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺴﻠﯿﺖ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ؟ ﻫﻤﻪ ﻋﺰادار ﺑﻮدﻧﺪ، ﺗﺴﻠﯿﺖﮔﻮﯾﻨﺪه و ﺗﺴﻠﯿﺖﺷﻨﻮﻧﺪه ﯾﮑﯽ ﺑﻮد، ﻫﻤﻪﺟﺎ ﺳﮑﻮت ﺑﻮد و ﺳﮑﻮت؛ سکوتی ﻏﻤﺒﺎر و جانکاه. 📍نمی‌داﻧﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎل دﯾﺪه‌اﯾﺪ ﮐﺴﯽ، ﻋﺰﯾﺰ دﻟﺶ را از دﺳﺖ داده ﺑﺎﺷﺪ و ﻣﺪام ﮔﺮﯾﻪ کند، ﻫﻤﻪ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ او را آرام ﮐﻨﻨﺪ؛ اﻣﺎ آﯾﺎ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎل ﮐﺴﯽ را دﯾﺪه‌اﯾﺪ ﮐﻪ ﻋﺰﯾﺰ دﻟﯽ را از دﺳﺖ داده ﺑﺎﺷﺪ؛ وﻟﯽ ﺳﺎﮐﺖ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﻫﯿﭻ ﻧﮕﻮﯾﺪ و ﻫﯿﭻ ﻧﺸﻨﻮد؟ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺎﺗﻢ زده اﺳﺖ، ﻫﻤﻪ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ او را ﺑﮕﺮﯾﺎﻧﻨﺪ. 📍ﻫﻤﻪ ﻣﺎﺗﻢزده ﺑﻮدﻧﺪ و ﻣﯽدﯾﺪم ﮐﻪ ﻫﻤﻪ اﯾﻦ اﻓﺮاد ﮐﻪ از ﺧﺎﻧﻪ و ﻣﺎﺷﯿﻦ و ﻣﺤﻞﻫﺎی ﮐﺴﺐ ﺧﻮد، ﻣﺎﺗﻢزده ﺑﯿﺮون آﻣﺪه‌اﻧﺪ، ﻫﻤﻪ ﯾﮑﯽ شده‌اند، ﺑﻐﺾﻫﺎ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪه و اﺷﮑﻬﺎ ﺟﺎری ﮔﺸﺘﻪ اﺳﺖ و ﻫﺮﭼﻪ ﻧﮕﺎه ﻣﯽﮐﻨﻢ ﻓﻘﻂ ﺳﯿﻞ ﺧﺮوﺷﺎن ﻣﺮدم را ﻣﯽﺑﯿﻨﻢ ﮐﻪ ﻧﻤﯽداﻧﻨﺪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮوﻧﺪ، ﻗﯿﺎﻣﺘﯽ اﺳﺖ، ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺑﺰرگ؛ ﮔﻮﯾﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻮ ﻣﯽروﻧﺪ؛ ﺑﻪﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺧﺒﺮی، دﯾﺪاری، ﺗﺴﻼﯾﯽ از ﯾﺎر ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ... 📍و اﯾﻦ ﻣﺎﺗﻢ و اﺷﮏ و آه و ﻧﺎﻟﻪ و اﺣﺴﺎس از دﺳﺖ دادن ﭘﺪر و ﭘﯿﺸﻮا و ﭘﺸﺘﯿﺒﺎن ﺑﺮ دوش ﻫﻤﮕﺎن ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﻣﯽﮐﺮد. ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺪر از دﺳﺖ داده ﮐﺠﺎ ﺑﺮود؟ﮐﺠﺎ دارد ﮐﻪ ﺑﺮود؟ 📍ﺗﻤﺎم اﯾﻦ ﺧﻤﻮدﯾﻬﺎ، افسردگیها، ﻣﺎﺗﻢزدگیها، اﺷﮑﻬﺎ و ﻧﺎﻟﻪﻫﺎ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ اﻋﻼم زﻋﺎﻣﺖ رﻫﺒﺮ اﻧﻘﻼب، آﯾﺖاﻟﻠﻪ ﺧﺎﻣﻨﻪای اﺳﺖ ﮐﻪ اﻟﺘﯿﺎم ﻣﯽﮔﯿﺮد و ﻣﺎﻧﻨﺪ آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎری را از دوش ﻫﻤﮕﺎن ﺑﺮﻣﯽ دارد. 📍او ﮐﻪ ﺧﻮد ﻣﺼﯿﺒﺖزدهﺗﺮﯾﻦ ﻓﺮد اﯾﻦ اﻣﺖ است، ﺗﺴﻠﯽدﻫﻨﺪه ﻫﻤﮕﺎن ﻣﯽﺷﻮد، و ﺑﺮای اﻣﺖ ﭘﺪری ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﺎر ﺳﻨﮕﯿﻦ رﻫﺒﺮی اﻧﻘﻼب را ﺑﺮ دوش ﻣﯽﮐﺸﺪ و اﯾﻦگونه است ﮐﻪ امید دشمنان در تغییر مسیر انقلاب در خلا رهبری، به نومیدی و سرخوردگی تبدیل می‌گردد و به دنبالِ انتخاب رهبری شایسته برای انقلاب، در کمتر از ۲۴ ساعت... . 📍این دشمنان هستند که دوﺑﺎره ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺘﺮﺳﻨﺪ و ﻟﺮزه ﺑﺮ اﻧﺪاﻣﺸﺎن ﺑﯿﻔﺘﺪ و ﮔﺮﯾﺎن و ﻧﺎﻻن و ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. و اینک، این قلب‌های مردم انقلابی، عزادار امام است که با برگزیدن آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری، به آرامش می‌رسد و امید در آن‌ها زنده می‌شود. مانند فرزندی که بعد از جدایی و فراق پدر، به آغوش او باز می‌گردد. 📍مردمِ وفادار به انقلاب، گروه گروه با جانشین شایسته امام و رهبر فرزانه انقلاب با ایشان و آرمان‌های امام و انقلاب بیعت می‌کنند و هر روز بیعت گروههای مختلف با رهبر انقلاب از صدا و سیما پخش می‌شود و دوباره این پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب، جانی تازه می‌گیرد و با شور و قدرت وصف ناشدنی، به سمت اهداف متعالی نظام اسلامی حرکت می‌کند و پیش می‌رود، و همگان آشکارا مشاهده می‌کنند بعد از زمان رحلت جانگداز امام و با همه دشمنی دشمنان خارجی و داخلی، همانند قبل از آن، انقلاب و نظام انقلابی با سرعت و قدرت به سمت شکوفایی پیش می‌رود. ✍ نرجس شقایق @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌های انقلابی
غفلتِ جریان‌سوز ⁉️ما چه باری می‌توانیم از دوش انقلاب اسلامی برداریم؟ ❌موج‌سواری جریان مخالف انقل
🔖 هزینه انقلاب، میثم شدن‌هاست. [۱]. امام، پدر امت است، و پدر بودن، آن حقیقتی است که فرصت تجلی یگانه هستی‌بخش را به جامعه می‌دهد. فرصت تصاحب دل مردمان را به امام می‌دهد. مردمانی که در پستوی وجودشان خدا را زمزمه می‌کردند؛ و از روزنه وجود امام، تمنای وصال می‌کردند. علی(علیه السلام)، برای اینکه ترنم توحید را در وسعت وجود یارانش به نمایش بگذارد، نیاز به «انقلابی عظیم» داشت؛ چراکه غاصبان خلافت، چهره اسلام راستین را مخدوش کرده بودند، و امام برای نمایاندن اسلام ناب، نیازمند انقلاب بود. انقلابی که علی(علیه السلام) به پا کرد، هزینه داشت. علی(علیه السلام) ثابت کرد که انقلاب بدون هزینه نمی‌پاید و نمی‌ماند. در راه علی(علیه السلام) هزاران یار وفادار او، هزینه دادن و جان را در میدان مبارزه بر کف دست آوردند. میثم یکی از یاران بود. 📌 آری «زبان میثم‌» شد، زبان انقلاب؛ و میثم نیز، خود را هزینه انقلاب علی(علیه السلام) کرد. گوش جان که به روایتگری تاریخ بدهیم، می‌ بینیم که جام زرین یوسف روایت علی(علیه السلام) را چه زیبا بیان می‌کند. جام می‌گوید: میثم بیراهه عشق را به راه تبدیل کرد. میثم عشق را معنا کرد. این میثم بود که عشق را هویت بخشید. آری راه علی(علیه السلام) هویت آفرین است؛ و هر که در راه او باشد، مانند مولایش هویت آفرین می‌شود. 📌 خوب گوش کن جام می‌گوید: انقلاب علی(علیه السلام) وابسته به میثم‌ها بود. انقلاب علی زنده بود. زبان میثم «زبان گویای» او شد؛ اما بدخواهان «انقلاب علی» زبان او را بریدند، و غافل از اینکه در رکاب علی(علیه السلام) صدها مانند او وجود دارد. 📌بار دگر نوبت عمار شد. و قصه همان شد، که تاریخ برای ما ثبت کرده است، و اکنون قصه علی(علیه السلام تکرار می‌شود؛ و این بار انقلاب سید علی «زبان میثم‌گونه» می‌طلبد. [۲]. اما تو ای رفیق انقلابی در زمانه‌ای که «انقلابی‌نماها» و «معمم‌های حاشیه‌نشین» همسو با سیل اتهام‌ زنی‌ها می‌شوند، تو قد علم کن، تو قیام کن. نگذار «زبان‌های انقلاب» را زیر تیغ اتهام‌زنی بدرند. خوب گوش کن جام می‌گوید: سید علی دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌هایش را فراخوانده، تا نگذارند «هویت بانان انقلاب» را با سلاح زبان درهم شکند. پس حمایت کن و منفعل نباش؛ تا جایی حمایت کن که بگویند زبان‌های انقلاب» و تا باشند «یاران انقلابی». نگذار بار دیگر میثمی از دست برود. 📌 خیالت آسوده استاد، نگذاریم طوفان غفلت صفحه تاریخ را دوباره ورق بزند و چهره‌های «هویت‌بان» را خاکستری کند. شاگردانت پای انقلاب ایستاده‌اند. ✍ راضی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 خاطرات تلخ و شیرین 📌. خرداد سال ۱۳۶۸ بود. تازه جنگ تمام شده بود، برادر بزرگم سالم از دفاع مقدس برگشت، برادر دومی جانباز ۵۰ درصد شد و سوّمی شهید شد. بله، در عملیات کربلای ۵ در اثر بمباران شیمیایی در شلمچه با صدها تاول در اثر گاز خردل به شهادت رسید. شش ماه بعد، خواهر بزرگم در سانحه تصادف، در زیر تریلر تکه‌تکه شد، این‌ها همه را به فراموشی سپردم؛ چون خداوند صفت فراموشی را به انسان عطا کرده است که بتواند غم مرگ عزیزانش را به تدریج فراموش کند؛ اما غمی بر دلم نهاده شد که هرگز فراموش نخواهم کرد و آن را با خود به گور خواهم برد. در شب ۱۴ خرداد ۶۸ ساعت ۱۰ شب بود که از بلندگوی شهرمان اعلام کردند، امام خمینی که در بیمارستان بستری است، در وضعیت نامساعدی به‌سر می‌برند؛ لذا از همه مردم تقاضامندیم که برای بازگشت سلامتی ایشان دعا کنند. از ضربه جگرسوز شدت بیماری، نزدیک بود قالب تهی کنم، پس گفتم: خمینی وای بیمار است، خدایا درد او را بر منِ عاصی عطا گردان. 📌. اعضای خانواده دسته‌جمعی شروع به دعا و تضرع کردیم. همه برای بازگشت سلامتی اماممان نیت روزه کردیم خوابمان نمی‌برد؛ تا اینکه بعد از اذانِ صبح، وقتی هوا کمی روشن شد از بلندگوی شهرمان اعلام شد؛ امام خمینی به ملکوت اعلا پیوست!!!. همه حیران و سرگردان بودیم. خدایا چه می‌شنوم؟ خوابم یا بیدار؟ باورم نمی‌شد. می‌گفتم کشور بعد از امام به هم می‌ریزد. همه از خانه بیرون زدیم تا به مسجد جامع شهر رسیدیم. چند زن دیگر نیز آمده بودند که مادرم بی‌مقدمه شروع به نوحه خواندن کرد، بعد، جمعیت زیادی ازدحام کردند. هر گوشه‌ای از جمعیت نوحه‌ای می‌خواندند. 📌. هیچ وقت این روز غم‌انگیز و اتفاق ناگوار آن را فراموش نخواهم کرد. غم فقدان امام و یتیمی یک امت از یک طرف و اندوه نداشتن جانشین از هزار طرف مرا احاطه کرده بود و از خودم سوال می‌کردم، آیا کسی هست که بتواند جای خالی امام را پرکند؟ آیا انقلاب و نظام بدون امام پابرجا می‌ماند؟ ولی طولی نکشید که شورای نگهبان شخصی از سلاله‌ی پیامبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را جایگزین امام کردند، او با دست مبارک شهیدش، این مسئولیت بسیار خطیر را تحویل گرفتند و برای انجام این کار مهم بسیار کوشا بودند و اکنون، ۳۳ سال است که دراین مقام الهی به نحو احسن، انجام وظیفه می‌کنند وانقلاب و نظام را با اقتدار هرچه تمام‌تر حراست و نگهبانی می‌نمایند و از دل و جان دعا می‌کنیم که با دست مبارک‌ خود، حکومت را به صاحب اصلی‌اش که امام زمان(عَجَّلَ اللهُ تَعالی فَرَجَهُ الشَّریف) است، تحویل دهند.آری فهمیدم که واقعاً «اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً. قطعاً همراه هر سختی، آسانی است.» ای امّت مسلمان، این «یُسر» گوارای وجودتان باد. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
▫️با توجه به ضرورت و اهمیّت تولید رسانه‌های فراگیر در مسیر تحقق جهاد تبیین، مجموعۀ تبیین درصدد تولید یک نشریۀ اثرگذار می‌باشد. از افرادی که در بخش‌های مختلفِ نشریه از قبیل: هیئت تحریریه، ویراستار، ماشین‌نویسی(تایپیست)، صفحه‌آرایی، مصاحبه‌گری، گزارشگری و خبرنگاری‌، طنز و کاریکاتور، داستان و شعر و عکاسی، به‌صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و علاقه‌مند به همکاری با مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری می‌باشند، طبق شرایط زیر دعوت به عمل می‌آورد🔻 ۱. اهل فکر ۲. توانمندی در هریک از بخش‌های نشریه ۳. داشتن فرصت کافی ۴. آشنایی با بیانات رهبری و روش‌های جستجوی مطالب در سایت توجه: اولویت با افرادی است که در بخش‌های دیگرِ مجموعۀ تبیین مسئولیت نداشته باشند. 💢علاقه‌مندانی که دارای شرایط فوق می‌باشند، جهت همکاری، نام و نام‌خانوادگی و رزومۀ خود را به همراه شماره تماس به شناسه(آیدی) زیر ارسال فرمایید🔻 @EngelabiZ ------------------------ [واحد رسانۀ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری] @t_manzome_f_r
انتشار حداکثری☝️☝️
بسم الله الرحمن الرحیم ✨ن و الْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨ یادداشت‌های بچه انقلابی‌ها را از اینجا بخوانید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 هویّتی در امتدادِ تاریخ [۱]. برخی انسان‌ها، چه خوب می‌توانند با فهم دقیق از هدف آفرینش‌شان، از ظرفیت وجودی خود، برای ایجاد ظرفیت‌های بزرگ استفاده‌ کنند. گویی ظرف وجود‌شان از انعکاس صفات الهی پر‌است برای آفرینش جهانی که همگان به لطف نفس‌های گرمِ او پای کارِ انقلابی شوند تا بنایی عظیم و استوار بیافرینند که تا به حال نظیرش را کسی ندیده‌است. کسی‌که توانسته مردم را با پیوند دادنِ دل‌هایشان به اسلام به حرکت‌درآورد تا این‌چنین بخروشند و پایه‌های نظام شاهنشاهی را با سرپنجهٔ ایمان‌شان به لرزه درآورند، خواب استعمارگران را برآشوبند، و «مردم‌سالاری‌ اسلامی» را تحقق بخشد. گویی این دریای آرام و راکد که مدّت‌ها بود طعم غُرّیدن امواجش را نچشیده‌، نیازمندِ یک نهیبِ پرمعناست تا جزرهایِ به دریا کشیده را با اراده‌ای مصمم به مدّی بلند و خروشان برای مدفون‌کردنِ ویرانه‌های استکبار در اعماقِ بی‌امواج‌شان تبدیل‌کند. چنین خروشِ بااقتداری تنها از دل و جان کسی بر‌می‌خیزد که خود را در «محضر خدا» می‌بیند و متصل است به منبع قدرت الهی. او کسی نیست جز «امام‌خمینی». [۲]. ایشان با توکل و اعتماد برخدا، اعتقاد به راه و هدف و اعتماد به مردم، نقشه راه خود را که برگرفته از «اسلامِ نابِ محمّدی» و تعالیم انبیا (علیهم‌السلام) است با کمک «حلقات میانی» انقلاب، برای مردم «تبیین» کردند و با تشخیص «میدانِ مبارزه»، حضورِ دائمی در آن برای سرنگونی باطل و «هویّت دادن» به انقلاب و مردم، «ذوالفقارِ قاطعی» شدند برای حاکمیتِ حق و انقلابی اسلامی تا کشورِ ایران و جهانیان ذیلِ «فرهنگِ منحطِّ غربی» اداره ‌نشود. او که از «خمین» است و در مدرسهٔ اراده، کارنامه تلاش و مجاهدتش به مُهر «قیام لِللّه» مزیّن است، هدفش در این راه به زبان گویای آیت‌الله‌خامنه‌ای (حفظه‌الله‌)، «اقامهٔ حق»، «قسط و عدل» و «ترویجِ معنویت» بوده‌است.(۱۴خرداد۱۴۰۱) [۳]. امام‌ خمینی اقیانوس آرامی بود که با شعارِ «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» ، خروشی در جهان ایجاد‌کردند که صدای امواجِ انقلابش سال‌های سال بعد از رحلت جانسوزشان پایه‌های استکبار را که در لجن‌زارِ جاهلیتِ مدرن غوطه‌ور است به لرزه درآورد و نام و یادش را در دل‌های مردمِ جهان که مقاومت را با نام ایشان، مشق می‌کنند زنده نگه‌داشت. او با «انقلاب اسلامی» زلزله‌ای در نظام‌های دنیا به وجود آورد و عصر جدیدی را اعلام نمود که با مطرح شدن ِدین و دنیا در کنار هم، نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد، اسلام را دوباره به ذهن انسان‌ها، به عملِ آن‌ها و به صحنه جهان برگرداند؛ اسلام را بار دیگر زنده کرد. با ریشه‌کن‌کردنِ نظام فاسدِ وابستهٔ دیکتاتور، کار را به دست مردمی سپرد که مشتاق و عاشق حکومتی اسلامی بودند؛ چرا که راه امام قابل تحقق در میدان عمل بود. [۴]. با ارتحال امام، نه تنها مردم ایران احساس یتیمی کردند، بلکه مسلمان‌های دیگر کشورها که امام خمینی با «عظمتِ شخصیتِ خود» توانسته بود به آن‌ها «هویت» و امید بدهد در این احساس شریک بودند. «امام با سخنان خود، با رفتارِ خود یک هدایت مستمری را برای امت خود به جای گذاشته است. یعنی دستِ امام، انگشت اشارهٔ امام در همهٔ پیچ و خم‌های زندگی ما را راهنمایی می‌کند و یکی از قوی‌ترین و بهترین موارث معنوی امام همین وصیت‌نامهٔ اوست» .(آیة‌الله‌خامنه‌ای، ۱۴خرداد۱۳۸۷). [۵]. امام خمینی مانند پیغمبران هویتش در امتداد تاریخ است که وجودشان بعد از رحلت‌شان در تعلیم و دین و راهشان ادامه پیدا‌ می‌کند. شخصیت بزرگی مثل امام به فرمودهٔ آیة‌الله‌خامنه‌ای، نباید مثل اشیاء پُربها در «ویترین تاریخ» گذاشته شود که ما و دیگران آن را تماشا، تعریف و تمجید کنیم. بلکه «خطِّ امام»، پرچم هدایت‌گری است برای کسانی که به دنبال حفظِ هویت و استقلال خود هستند تا با تمسک به تفکرات و شیوهٔ او در مجرای زندگی، عمل و فکر، راه سعادت را بپیماید. ✍ فاطمه مباشرامینی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 همزیستی یا اعلامیۂ حقوق بشر [۱]. در بینش توحیدی، تمام برنامه‌های الهی در جهان هستی مدبرانه است. یکی از تدابیر زیبا که به فرموده‌ی رهبر انقلاب، ستون زندگی بشر است و تمام ابعاد وجودی انسان را در برمی‌گیرد، آئین حج ابراهیمی است، که متعلق به همه‌ی نسل‌ها و اعصار بوده و تا ابدالدهر ادامه خواهد داشت. از زیبایی‌ها و بایستگی‌های مناسک هزاران ساله «حج» که قدمت آن به زمان حضرت ابراهیم(علیه السلام) می‌رسد، همزیستی است. [۲]. همزیستی با کسانیکه در نگاه اول شاید تعلق خاطری به آن‌ها نداشته باشیم، چه بسا از نظر نژاد، فرهنگ، زبان و موقعیت جغرافیایی، نسبت به هم بیگانه‌ باشیم؛ اما پروردگار عالم بین مسلمانان امر به صلح و صفا می‌کند که در این دیار غربت، همه در کنار هم، زندگی کردنِ دسته جمعی را تجربه کنیم، و از احوال هم خبردار و به کمک امت اسلام بشتابیم. در عین حال هرگونه ظلم و تعدی توسط فرمانبران‌ امر خداوند متعال بر موجودات جهان هستی، حرام است و این یعنی «تمرین رسیدن به حیات طیبه». چه زیبا و با شکوه!!! [۳]. از سویی دیگر، مرتجعان غربیِ زراندوزِِ مستکبر، که پیشۂ قتل و غارت دارند، بعد از جنگ جهانی اول و به صورت رسمی پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸ اعلامیه حقوق بشر را می‌نویسند. عجیب است، غرب وحشیِ وحشی، با کشتن میلیون‌ها انسان بی‌گناه، با عَلَم حقوق بشر، دَم از انسان دوستی، آزادی، عدالت، عدم تبیعض نژادی، نفی برده‌داری و هزاران دروغ و فریب دیگر زده و ما را به خشونت طلبی و دیکتاتوری متهم می‌کند. آیا زیبا نیست؟ ✍کبرا خالقی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
▫️با توجه به ضرورت و اهمیّت تولید رسانه‌های فراگیر در مسیر تحقق جهاد تبیین، مجموعۀ تبیین درصدد تولید یک نشریۀ اثرگذار می‌باشد. از افرادی که در بخش‌های مختلفِ نشریه از قبیل: هیئت تحریریه، ویراستار، ماشین‌نویسی(تایپیست)، صفحه‌آرایی، مصاحبه‌گری، گزارشگری و خبرنگاری‌، طنز و کاریکاتور، داستان و شعر و عکاسی، به‌صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و علاقه‌مند به همکاری با مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری می‌باشند، طبق شرایط زیر دعوت به عمل می‌آورد🔻 ۱. اهل فکر ۲. توانمندی در هریک از بخش‌های نشریه ۳. داشتن فرصت کافی ۴. آشنایی با بیانات رهبری و روش‌های جستجوی مطالب در سایت توجه: اولویت با افرادی است که در بخش‌های دیگرِ مجموعۀ تبیین مسئولیت نداشته باشند. 💢علاقه‌مندانی که دارای شرایط فوق می‌باشند، جهت همکاری، نام و نام‌خانوادگی و رزومۀ خود را به همراه شماره تماس به شناسه(آیدی) زیر ارسال فرمایید🔻 @EngelabiZ ------------------------ [واحد رسانۀ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری] @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 عاشقان ایستاده می‌میرند. [۱]. متاسفانه با گذشت چهار دهه از انقلاب، برخی حرف از مماشات با دشمن می‌زنند! همین اندیشه‌های زنگ زده، جریان نفوذ را رقم زدند؛ زیرا نفهمیدند اگر مرزمان با دشمن کم‌رنگ بشود و بین ما و دشمن مرزبندی جدی و برجسته‌ای نباشد، نفوذ سر برمی‌آورد (۱۳۹۷/۱۲/۲۳). پنجه‌ها و جراحت‌های وارد آمده از این جریان بر پیکر انقلاب و کشور، حاصل همین جمودهای فکری است. [۲]. انقلاب اسلامی به ما هویتی از جنس عاشورا و انتظار داد. عاشورا یعنی تجسم تلاطم غیرت در برابر طاغوتیان «وقتی علَم عباس بر بام خانه‌ها برافراشته میشود، آن زمان است که قلب هر طاغوتی از شدّت خوف به لرزه در می‌آید». [۳]. انقلاب لباس عزت را بر قامتمان پوشاند تا مردمان عباس بودن را تمرین کنند؛ عباس، عمار، مالک، ابوذر، سلمان و مقداد و میثم این‌ها واژه نیستند، حقایقی هستند که پشتِ دشمن را به لرزه در می‌آورند؛ می‌دانی چرا؟ زیرا در برابر دشمنی که قصد ربودن دارد تا پای جان که نه، به قیمت جان‌ها ایستادند. [۴]. حاشا اگر ما نتوانیم یا نخواهیم بنیانِ دشمنِ در مقابل را برکنیم. تاریخ درباره‌ی ما چه خواهد نوشت؟ وقتی دشمن تمام توانش را آورده دیگر از دیپلماسی، جز میدان جنگ چه می‌توان نامید؟ و جز در قامت انقلابی چگونه می‌توان در این صحنه جنگید؟ پیوند این دیپلماسی انقلابی شهید سلیمانی را به یادمان می‌آورد او که در چشمان خود نمک می‌ریزد که پلک‌هایش جرات برهم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلتش دشمن به دشمنی مشغول شود. [۵]. البته وقتی برخی مشغول دوگانه‌سازی دیپلماسی و انقلابی‌گری بودند و با تعاریف نادرست در پی ایجاد تعارض بین این دو، باز این رهبر انقلاب بود که توجه به ممشای انقلابی اسلامی را تحفظ مواضع انقلاب و اسلام و مرعوب دشمن نشدن بیان کردند. حال عبور از این دو مفهوم به معنای انفعال در برابر دشمنان و پذیرش حقانیت نظام سلطه است؛ یعنی همان که انقلاب از ابتدا برای مبارزه با آن شکل گرفت. [۶]. ما به حکم تاریخ دریافتیم، هزینه تعامل به مراتب سنگین‌تر از تقابل است؛ انقلاب از سازش‌هایی که شما از آن دم می‌زنید، زخم‌ها خورده است. یادمان نرفته اگر امروز در فقدان شهیدسلیمانی عزیزمان می‌سوزیم حاصل قدم زدن و لبخند با کَری است؛ بر همین اساس دیپلماسی انقلابی که به معنای برخورد فعال و موثر در دفاع از ارزش‌ها و منافع ایران اسلامی است، خط مشی ماست. [۷]. نکته پایانی به گواه تاریخ و سیره ائمه معصومین باید فرق گذاشت بین دشمنی‌های حاطب‌بن‌ابی‌بلتعه و عبدالله‌ابن‌اُبِی که کینه شخصی داشتند، با مخالفینی که سازمان‌یافته به دنبال ضربه زدن و براندازی جامعه‌ی مسلمین هستند. به تمام کسانی که در پی تعامل و مذاکره با چنین دشمنی هستند باید یادآوری کرد اگر شما مانند عمروعاص‌ها و عمرسعدهای تاریخ با چراغ سبز نشان دادن به دشمن آلاف و علوف می‌خواهید، بدانید! هویتی که انقلاب بر جان‌های تشنۂ حقیقت ریخت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و حیات خویش را استقامت در شعب ابی‌طالب‌ها و تنگۂ احدها می‌داند. ای صبا! از من به اسماعیلِ قربانی بگو:🔻 «زنده برگشتن ز کوی یار، رسم عشق نیست/ عاشق دلداده آن باشد که در کوی حبیب/ تن به خاک و سر به نیزه سوی جانان می‌رود».(زهره شریعتی) ✍نرگس پیرایی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 هویت‌زدایی به سبک ایدئولوژی‌زدایی [١]. رهبر انقلاب می‌فرمایند: «نگذارید ضد انقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کنند».(١۴٠١/٣/١۴) این تأکید بر مبارزه با هویت‌زدایی، اولین باری نیست که از زبان ایشان شنیده می‌شود. کمی قبل از این، به مقابله‌ی با آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی دانشگاه اشاره کردند. (١۴٠١/۲/۶) و پیش‌تر نیز، از برنامه‌های دشمن در زمینه ی آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی، پرده برداشته بودند. (١٣٩٧/٧/٢۵) حال، این سؤال مطرح می‌شود؛ چطور از یک پدیده مانند انقلاب، هویت‌زدایی می‌شود؟ ایشان معتقدند؛ با «ایدئولوژی‌زدایی». یعنی با تحقیر مبانی، با تحقیر اندیشه، با تحقیر رویکردهای تاریخی و ملی، با تحقیر گذشته و انقلاب، با کوچک‌نمایی کارهای بزرگ، و بزرگ‌نمایی برخی عیوب. (١۴٠١/٢/۶) بنابراين دشمن با این روش‌ها، یعنی؛ «نفی،تغییر،تحریف و تخریبِ» مبانی، در صدد نابودی هویت یک ملت بر می‌آید. اکنون که در این‌جا سخن از هویت‌زدایی از انقلاب است باید دانست، دشمن به دنبال استحاله‌ی انقلاب یا براندازی و نابودی انقلاب از طریق ایدئولوژی‌زدایی از آن است. [۲]. برای یافتن راه و روش مقابله با هویت‌زدایی و یا به عبارتی ایدئولوژی‌زدایی باید به دو روش«آفندی» و «پدافندی» عمل کنیم. در مقابله‌ی آفندی باید تأکید کرد؛ انقلاب، یک «حقیقت زنده» و دارای هویت است که برگرفته از مبانی، اندیشه، آرمان و ارزش‌هایی است. این مبانی باید در تمامی ابعاد زندگی افراد جامعه، ظهور و بروز داشته باشد تا تداوم یابد. یعنی باید شاخص‌های انقلابی‌گری در افراد جامعه مشهود باشد. شاخص‌های انقلابی‌گری نزد رهبر انقلاب ۵ عنصر دارد: ١. پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب ٢. همت بلند برای رسیدن به آرمان‌ها ۳. پایبندی به استقلال کشور ۴. حساسیت در برابر دشمن ۵. تقوای دینی و سیاسی. بنابراین، تقویت هر یک از این شاخص‌ها در رشد و تقویت هویت انقلاب مؤثر خواهد بود. [۳]. در روش پدافندی باید دانست؛ دشمن برای ایجاد اخلال درمسیر تداوم انقلاب، ابتدا به نفی این مبانی دست می‌زند و آن را بی‌خاصیت و یا پرهزینه می‌خواند. در مرتبه‌ای دیگر، مبانی انقلاب را تحریف می‌کند. در واقع آن‌جا که دشمن نمی‌تواند از یک پدیده، نفیِ مبانی کند؛ به تحریف آن اهتمام می‌ورزد. بدین‌ترتیب افراد در ظاهر معتقد به اصول می‌مانند اما به آن عمل نخواهند کرد یا در جهت مخالف آن عمل خواهند کرد. مثل آن‌جا که برخی برای فرار از مبارزه با سلطه‌ی جهانی، به تحریف «تقیه» می‌پردازند و آن را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که نتیجه‌ای جز انفعال در برابر دشمن نخواهد داشت. این در حالی است که تقیه، روشی فعالانه و راهبردی، به سبک «دور زدن دشمن» است نه سکوت و انفعال. ضمن اینکه تقیه تنها برای حفظ اسلام است، اگرچه با بذل جان، همراه باشد. یا در جایی دیگر با تغییر و ایجاد ابهام در تعریف «دشمن» به تحریف این مفهوم می‌پردازند و بدین‌گونه به دنبال اثبات پیش فرض خود هستند، که برآینده آن هم، اغلب این خواهد بود که: الف) انقلاب مبانی‌ای دارد که دشمن‌ساز است. ب) یکی از این مبانی ظلم است. ج) در چارچوب انقلاب، اکثر دولت‌ها به خاطر ظلم و ستم، در تعریفِ دشمن می‌گنجند. د) از آن جهت که ما نمی‌توانیم با همه‌ی دنیا دشمن باشیم، پس باید از ظلم آن‌ها چشم‌پوشی کرد، مسامحه ورزید، تقیه برگزید. در غیر این صورت منزوی شده و اصلا این انزوا، به نفع ملت ایران نخواهد بود. یا می‌گویند اگر دشمن به ظلمش شناخته می‌شود پس چرا فقط بر دشمنی با آمریکا تأکید می‌شود؟ مگر در دنیا ظلم فقط از جانب آمریکاست؟ این شبهه نیز در حالی مطرح می‌شود که دشمن به زعم انقلاب اسلامی، «سلطه‌گر» معنا می‌شود نه صرفاً ظالم. یعنی؛ ظلم یکی از وجوه دشمنیِ آمریکاست او به دلیل خباثت‌های گستردۂ دیگری، دشمن درجه یک ملت ایران است. یکی دیگر از اقدامات دشمن بعد از نفی، تحریف و تخریب، القای حس ناامیدی و یأس نسبت به دستاوردهای انقلاب است. بدین‌گونه که با بیان بن‌بست‌های موهوم یا بزرگ‌نمایی چالش‌ها و کوچک‌نمایی موفقیت‌ها به تزریق احساس «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» می‌پردازد. 📝 ادامه دارد... ✍زینب نجیب @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
نوشته‌های انقلابی
#یادداشت #هویتِ_انقلاب 🔖 هویت‌زدایی به سبک ایدئولوژی‌زدایی [١]. رهبر انقلاب می‌فرمایند: «نگ
📝 در ادامه... [۴]. لذا می‌توان چنین نتیجه گرفت که علاوه بر حضور مستمر و مؤثرِ مبانی انقلاب در تمامی ابعاد زندگی افراد یک جامعه، یعنی؛ رشد انقلابی‌گری در میان انقلابیون و پرورش افراد انقلابی به خصوص در قشر جوان و نوجوان، چه در حوزه سیاست، چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه فرهنگ باید مراقب راهبردِ نفی و تحریف و تخریب و ایجاد یأس و ناامیدی از سوی دشمن باشیم. به عبارتی هم گام با هویت‌سازی، به هویت‌بانی پرداخته و به روش جهاد تبیین به خنثی‌سازی اقدامات دشمن کمر همت ببندیم. همچنین نباید فراموش کرد که مبانی انقلاب در سیاست، «مقابله با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری»، در اقتصاد، «اتکا به اقتصاد درون زا و پرهیز از اقتصاد وابسته» و در فرهنگ، «مرزبندی کامل با فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی» است. ✍زینب نجیب @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 ضامنِ عشق در خبرها آمد که غافل بن غافلی در تقابل با عشق ازلی و ابدی تو برآمده و گروهی گمراه مثل خود گرد آورده و نمایه‌ایی جهنمی از افکار پلید خود، به طمع تحفه شیطانی ساخته است!! همین خبر مرا به فکر فرو برد که بعد از هزار سال از حیات خاکیت، چرا هنوز در خیل دوستانت دشمنانی داری...؟ سحر بلبل حکایت با صبا کرد که عشق روی گل با ما چها کرد به راستی ریشه عشق تو از کجا شروع شد که بعد از قرن‌ها، باز هم پروانه سان بر گِرد عشق آتشینت می‌گردند...؟ یاد این حدیث شریف افتادم که «شیعیان ما از اضافه گل ما سرشته شدند.»، که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی.‌‌.. اصلا مگر می‌شود ایرانی بود و خراسانی نشد، خراسانی باشی و در بند محبت تو گرفتار نشد، و طعم شیرین ضمانت تو را نچشید!! دلی از من ببرد روی از من نهان کرد/ خدا را با که این بازی توان کرد/ شب تنهاییم در قصد جان بود/ خیالش لطف‌های بیکران کرد. امام مهربانم! قرآن ناطقم! چه کوته فکرند آنهایی که حتی از گذشتگان خود عبرت نگرفتند و در این دنیای به ظاهر متمدنشان باز هم مصداق این آیه شریفه شدند: «یُرِیدونٓ لِیُطفِئوا نور ٓاللّهِ بِأٓفواهِهِم وٓاللّهُ مُتِمُّ نورِهِ وٓلٓو کٓرِهٓ الکٓافرونٓ.»( صف/۸) 🌹آمدم ای شاه پناهم بده. ✍ نسرین معتمدی‌نیا @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 جهاد کبیر و رابطه آن با نفوذ فرهنگی 📌. کشور ایران در تمام دوران سلطنت صدوپنجاه ساله قاجار(از اواسط دوره ناصرالدین شاه) تا پیروزی انقلاب همواره زیر سلطه قدرت‌های خارجی قرار داشت. قبل از پیروزی انقلاب، ما در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و... مقلد محض بودیم؛ اما بعد از انقلاب، تهاجم فرهنگی به‌عنوان یک خطر شناخته شد. در خطبه‌های نماز جمعه(۱۵بهمن سال۸۹) و موج تهاجم فرهنگی به تدریج از اواسط دوران جنگ به وسیله ابزارهای تبلیغی و گفتارهای غلط شروع شد.(اما دشمن فهمید که نظام جمهوری اسلامی را با تهاجم نظامی نمی‌شود از میان برد.(دیدار با کارگزاران فرهنگی،۲۱مرداد۷۱) دشمنان به این نتیجه رسیدند که چون حامیان این نظام، میلیون‌ها انسان مؤمن هستند، نمی‌شود آن را ساقط کرد؛ بلکه باید از طریق تهاجم فرهنگی، نظام را از مضمون اسلامی و روح انقلابی‌اش تهی و جدا کنند و در پی زدودن خاصیت انقلاب باشند.(دیدار با مردم۲۸بهمن ۸۷) دشمن سلطه‌گر همیشه می‌خواسته که بر کشورهای ضعیف و عقب مانده، تسلط پیدا کند، آن‌ها را تحت نفوذ خود قرار دهد و مانع پیشرفت کشورها شود تا بتواند بر آنها حکومت کند، بنابراین مدام کلمه «نمی‌توانید» را بکار می‌برد تا مردم آن کشور ناامید گردند و اعتماد به نفس را از آنها می‌گرفت. وسایلی که نیاز داشتند را برای آنها می‌فرستاد تا آن ملت را به خود وابسته کند. سرانجام امام خمینی(رحمت‌الله) آمد و این اعتماد به نفس را به ملت بازگرداند. اگر امام انقلاب نمی‌کرد، ما همچنان زیر سلطه کشورهای غربی بودیم و آن‌ها هم چنان از راه نفوذ فرهنگی خود، ما را تحت سیطره شان قرار می‌دادند و جامعه را آن گونه که خود می‌خواستند، هدایت می‌کردند. با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همچنان با نقشه‌های خود درصدد نفوذ فرهنگی است و به هر نحوی که شده در حکومت و نظام ما دخالت می‌کند. در این برهه حساس زمانی، وظیفه سنگینی بر دوش تک‌تک ما انقلابی‌هاست و نباید میدان را خالی بگذاریم تا دشمن مجال رخنه در اعتقادات و فرهنگ ما را پیدا کند. ما نیز باید مصصم تر از گذشته در این جبهه فرهنگی جهاد و مقاومت کنیم. [۱]. در قرآن علاوه بر جهاد اصغر(جنگ با دشمنان اسلام) و جهاد اکبر(جهاد با نفس) از جهاد کبیر نیز نام برده شده است. خداوند در سوره فرقان آیه ۵۲ به صراحت از جهاد کبیر سخن به میان آورده است:«فَلا تُطع الکافرینَ و جاهَدهُم بِه جهاداً کبیراً: پس تو هرگز از کافران فرمان مبر و در راه حق و عدالت و خشنودی خدای یکتا،به وسیله این کتاب باعظمت با آنان به جهادی بزرگ بپرداز و روشنگری کن.» [۲]. علامه طبرسی در مجمع البیان ذیل این آیه می‌فرماید: از آیه شریفه این درس بزرگ دریافت می‌شود که برترین جهادها، تلاش در پیشگاه خداوند، جهاد علمی و فرهنگی و فکری است. جهاد کسانی است که با روشنگری خویش، یافته‌ها، ساخته‌ها و شبهات بداندیشان و گمراه‌گران را از اذهان وافکار می‌زدایند و مردم را با روح و جان دین خدا و هدفهای بلند آن آشنا می‌سازند. [۳]. جهاد به معنی پیکار و تلاش و کوشش کردن است؛ به هر کوشش و تلاشی، جهاد نمی‌گویند. آن کوشش وتلاشی جهاد نام می‌گیرد که ما درحال مبارزه با دشمن باشیم. [۴]. جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از خصمی که در میدان مبارزه با تو قرار گرفته، اطاعت نکن یعنی تبعیت نکن. در میدان‌های مختلف، در میدان سیاست، فرهنگ، اقتصاد،... در میدان‌های مختلف از دشمن تبعیت نکن. این نکته مهم است که ما باید در عرصه فرهنگی مرزبندی با دیگر فرهنگ‌ها داشته باشیم تا در آنها هضم نشویم و آنها بر ما سلطه پیدا نکنند. [۵]. جهاد کبیر به کسی مدال افتخار نمی‌دهد،برای این‌که نتایج به‌دست آمده از این جهان ملموس نیست. در جهاد کبیر پیچیدگی وجود دارد، دشمن را به راحتی نمی‌توان دید، در جهاد کبیر صف‌بندی‌ها و تشخیص دادن جهت‌ها و اهداف نیاز به تخصص و بصیرت دارد. عده‌ای در جهاد کبیر انگیزه‌ها را خشک می‌کنند و خود را مهره دشمن قرار می‌دهند و در عرصه‌های مختلف روحیه مردم و جهادگران را تضعیف می‌کنند. [۶]. دشمن با دستبرد به ارزش‌های دینی و فرهنگی ما قصد استحاله هویت و فرهنگ ما را دارد. مقاومت فرهنگی، معنوی و اسلامی در برابر هجمه‌های دنیای غرب، مجاهد کبیر شدن را لازم دارد. 📝 ادامه دارد... ✍ زهرا پورسعیدی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
نوشته‌های انقلابی
#یادداشت #جهاد_کبیر 🔖 جهاد کبیر و رابطه آن با نفوذ فرهنگی 📌. کشور ایران در تمام دوران سلطنت صدوپن
📝 در ادامه... [۷]. مقام معظم رهبری در بازدید از دانشگاه افسری امام حسین(علیه السلام) فرمودند: «امروز جنگ نظامی مطرح نیست، امروز برای کشور ما جنگ نظامی سنتی و متعارف، احتمال بسیار ضعیفی است؛ لکن جهاد باقی است، جهاد چیز دیگری است. جهاد فقط به معنای قتال نیست، فقط به معنای جنگ نظامی نیست؛ بلکه معنای وسیع‌تری دارد. در بین جهادها، جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را جهاد کبیر نام نهاده است. جهاد فقط به میدان مبارزه اکتفا نمی‌کند؛ بلکه در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون، این جهاد را می‌شود انجام داد مانند عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و... که در این برهه از زمان تهاجم دشمن به این حوزه‌ها بیشتر کشیده شده است و حضور دشمن به‌طور کامل در این حوزه‌ها احساس می‌شود؛ بنابراین دشمن را باید شناخت و در مقابل کارهای او حساسیت نشان داد و روشنگری کرد. [۸]. در میدان‌های مختلف از دشمن تبعیت نکنیم؛ چون کشور مهاجم با استفاده از استحاله فکری و فرهنگی یک جامعه، سلطه همه جانبه خود را بر آن جامعه تحمیل و با روش نرم‌افزاری حساب شده جامعه را مطیع خود می‌گرداند و ما باید با جهاد کبیر خود ازاین نفوذ فرهنگی جلوگیری کنیم. [۹]. بنابراین جهاد کبیر وظیفه‌ای خطیر است که بر دوش همه آحاد جامعه بوده و هرگونه کوتاهی و اهمال در این مسیر قطع به یقین نظام اسلامی را از آرمان‌های خود دور یا زمینه انحراف و فراموشی آرمان‌های بلند را فراهم خواهد نمود. ✍ زهرا پورسعیدی @enqelabi_nevesht 📌 کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا