eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« لایکا » نخستین موجود زنده‌ خارج شده از جوزمین 🐕🚀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رابطهٔ دریک چیست ❓✨👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تأثیرخیال و نفس «روح» بر روی بدن انسان 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 در مرحله اول از جمله مبناهايي که جهت اثبات تأثیر خیال بر روی تن بايد بدان توجه داشت توجه تاثير نفس يا منِ انسان است بر تن او . که نمونه هایی را از باب تقریب ذهن نسبت به نقش خیال بر ذهن و بدن انسان یادآور می شویم. 1 ♦️ وقتي به جهت ترس ، قلبتان شروع مي کند بزند « منِ» شما مي ترسد و تحت تاثير آن است که قلب گوشتي شما شروع به تپش هاي غير عادي مي کند . 🔶 اين قدر نفس آدم روي تن او تاثير دارد که تن مظهر بسياري از حالات من او مي شود ، تا آنجا که گاهي با تحريک بدن توسط « نفس » تازه معلوم مي شود چه قدرتي داشته ايم ، مثلاً هيچ وقت فکر نمي کرديد بتوانيد از روي جوي آب جلوي خانه تان بپريد . 🔷 ده سال آنجا زندگي مي کردي و هيچ وقت تصور پريدن از روي آن را هم نداشتي ، اما وقتي يک گرگ دنبالت کرد ديگر معطل نمي شوي که از روي پل بروي آن طرف ، با تمام نيرو از روي جوي آب مي پري آن طرف ، حتي دو متر هم آن طرف تر مي پري ، بعد هم از خود مي پرسي اين قدرت را از کجا آوردم ⁉️ ♦️ اين قدرت را « منِ» شما در بدن شما ايجاد کرد .« من» ترسيد و براي دفع خطر چنين قدرتي را به بدن داد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
تأثیرخیال و نفس «روح» بر روی بدن انسان 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 در مرحله اول از جمله مبناهايي که جهت اث
تأثیرخیال و نفس «روح» بر روی بدن انسان 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 2 ♦️ گاهي کسي که صرع دارد با يک حرکت چند نفر را که دست او را گرفته اند پرت مي کند آن طرف ، چون با تحريک من يا نفس او بدنش چنين قدرتي پيدا مي کند که به طور عادي هيچ وقت بدن و ماهيچه هايش چنين قدرتي ندارند ، ولي چون روح او فوق العاده تحريک شده و از تعادل خارج گشته است ديگر نمي تواند با عقلش آن تحريک را کنترل کند . 🔷 در همين رابطه مي گويند : « ديوانه ها زور دارند » به خاطر اينکه « من» آدم ها قدرت فوق العاده دارد . ولي عقل تاثير آن را بر بدن کنترل مي کند ، حال اگر عقل در ميدان نبود ديگر قدرت نفس انسان در کنترل عقل نخواهد بود . 3♦️ « من » انسان ها آنقدر قدرت دارد که مي تواند از فاصله ي دور قطار در حال حرکت را نگه دارد . آن مرتاض با دستش نمي تواند قطار را نگه دارد ، اما با تمرکز قواي نفس روي قطار مي تواند اين کار را بکند ، تمرکز يعني جمع کردن قواي نفس . 🔷 البته مدت ها طول مي کشد تا بتواند نفس خود را عادت به تمرکز بدهد . حال با توجه به چنين قدرتي که در نفس هر کس هست ، انسان مي تواند از آن قدرت به صورت مثبت و يا منفي استفاده کند . 🔶 مومني که نفس خود را متمرکز مي کنند و قدرت آن را ظاهر مي نمانيد ، اهل کرامت مي شوند ، و غير مومنين درهمان رابطه اهل فتنه و فساد مي شوند . 🔷 در مرحله دوم مبنا يا موضوعی که بايد مورد توجه قرار گيرد که به يک اعتبار ادامه همان نکته اول است ، موضوع شدت تاثير من روي تن است . 🔶 اين قدر گاهي من انسان روي تن آدم تاثير مي گذارد که با ساختن خيالات و رشد آنها موجب مي شود که هر چه تصور مي کند بر روي بدنش محقق شود . اين در حالي است که انسان در تعادل نباشد و عقل او روي خيالاتش کنترل نداشته باشد . 🔷 اگر باز خيال کرد که حالا مي آيد و يک کتک محکم به من مي زند ، مي يابد که آن دزد آمد و شروع کرد او را زدن ، و اگر خيال کرد طوري او را زد که تمام بدنش سياه شد ، مي يابد که بدنش سياه شد . 🔶 بعد که آن خيالات رفت و آشنايان آمدند مي بينند که واقعاً بدن او سياه شده و مي پذيرند که دزدي آمده و او را کتک زده و بدن او را سياه کرده است . در حالي که او از خيالات خودش کتک خورده ، آن خيالات آنقدر قوي بود که روي بدن او تاثير گذارد . 🔷 موردي را مي شناختم که مي گفت : جنيان آمدند و محکم با دست روي صورتم زدند ، و فردا صبح جاي پنج انگشت روي صورتش کبود بود . 🔶 اين همان کتک خوردن از خيالات نفس خود است . عموم مردم اين قدرها خيالاتشان را رشد نمي دهند ، چون با توکل و ايمان و عقل آن را کنترل مي کنند . 🔷 ولي انسان هاي معمولي از خيالاتشان تاثير مي گيرند و اگر در يک تنهايي قرار گرفتند که کاملاً خيالاتشان امکان رشد کردن پيدا کرد تاثير شديدي از آن مي گيرند . 🔶 قديمي ها مي گفتند زن هايي را که تازه زايمان کرده اند تنها نگذاريد ، جنيان مي آيند او را اذيت ميکنند . اين حرف از جهتي درست است و از جهتي غلط ، چون از جهتي واقعاً اين خانم در آن حالت ضعف بدني پيش آمده و تنهايي ، خيالاتش را نمي توانست کنترل کند . 🔷 لذا صورتي را در بيرون براي خود مي ساخت و از آن تاثير مي پذيرفت ، و از جهت ديگر چون واقعاً چيزي در بيرون نبود ، او در خيالات خود آن را مي ساخت . 🔶 آدمي که ضعيف شود نيروي کنترل خيالش تحليل مي رود ، از اين رو خيالش تحرک بيشتري پيدا مي کند . نمونه ي ساده اين حالت را وقتي در روز به شدت خسته شده ايد و شب مي خواهيد بخوابيد تجربه کرده ايد . 🔷 اما هر چه مي خواهيد بخوابيد ، خيالاتتان نمي گذارد ، چون بدن ضعيف است تاثير خيالات بيشتر است . خيالاتتان در شرايط خستگي بدن قوي تر از شرايط عادي تاثير مي گذارند . اما اگر بدنتان در شرايط عادي باشد ، خيالات که مي آيند قدرت کمتري در تاثيرگذاري دارند . 🔶 از قديمي ها شنيده ايد که مي گفتند در حمام ها اگر صبح زود مي رفتيم جنيان را مي ديديم . چون اولاً : وقتي تنها در حمام بودند جنيان را مي ديدند زيرا تنهايي ؛ خيال پرور است . ♦️ ثانياً : در آن فضا به جهت بخار زياد ، اکسيژن به اندازه ي کافي موجود نبود و لذا به بدن فشار مي آورد و قوه ي وهميه قوي مي شد ، وقتي قوه وهميه قوي شد انسان هر چه را انتظار دارد مي سازد ، آنقدر هم شديد مي سازد که از آن تاثير مي گيرد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تأثیرخیال و نفس «روح» بر روی بدن انسان 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ شخصی می گفت : در جنگل که بودم از لابلاي درخت ها يک مرتبه کسي آمد و شروع کرد به زدن من ، و اين هم جاي مشت او ، و واقعاً به اندازه جاي مشت صورت او ورم کرده است ، شما مي مانيد که آخر اينجا جايي نيست که کسي پنهان شده باشد و بعد هم بيايد اين بنده خدا را کتک بزند . 🔷 غافل از اينکه او در آن تنهايي با رشد خيالات ، از خودش کتک خورده ، منِ او آنقدر قدرت دارد که به اين شکل بر بدن او تاثير بگذارد . در حالي که ما اين تاثيرات را به پاي انسان يا جني مي گذاريم . 🔶 البته نمي خواهیم وجود جن را رد کنم ، فعلاً مي خواهيم نقش قواي نفس روشن شود ، موقعي که طرف از خيالات خود تاثير مي گيرد آنقدر به خيال خود اجازه ي رشد داده است که آن خيال مي تواند روي بدنش او تاثير گذارد . 🔷 حتماً شنيده ايد طرف خواب رفيقش را ديد که صحراي محشر است رفيقي که در جهنم بود ، جلو او را گرفت که يک ريال از او طلبکار هستم بده و گر نه نمي گذارم از پل صراط به سوي بهشت رد شوي ، گفت اينجا که پول ندارم ، گفت پس بگذار براي اينکه يک کمي خنک شوم انگشتم را روي بدنت بگذارم ، از سوز تماس انگشت او روي بدنش فرياد کشيد و بيدار شد ، ديد راستي راستي آن جاي بدنش زخم شده است و به شدت مي سوزد . 🔶 آري خيال طرف ، به عالم قيامت سير کرد و تحت تاثير آن عالم قرار گرفت و آن تاثير را به بدن منتقل کرد . بدن او که به قيامت نرفت ، بدنش در رختخواب خوابيده بود ، روحش به قيامت رفت و از آن عالم متاثر شد ولي بدنش زخم شد . 🔷 در فرانسه براي اينکه ثابت کنند روان انسان بر بدنش تاثير مي گذارد در محکمه و در جلو زنداني، مجازات او را اين چنين قرار دادند که بايد آهن گداخته اي را روي دستش بگذارند. 🔶 براي اجراي حکم در زندان و جلوي فرد زنداني کوره اي حرارت زا آوردند و ميله اي را هم در کوره گذاشتند تا خوب داغ و قرمز شد ، دست هاي فرد زنداني را همان طور که نگاه مي کرد به تخت بستند ، و پس از آن چشمش را بستند و 🔷 بنده ي خدا در ذهن خود تصور مي کرد که مي خواهند آهن قرمز را روي دستش بگذارند ـ بعد ميله آهن قرمز را نزديک دستش آوردند ، ولي يک ميله ي آهن سرد را روي دستش گذاشتند ، يک دفعه فرياد زد ، سوختم و بعد هم دستش تاول زد . از اين طريق تاثير روان بر بدن را نشان دادند . 🔶 ابن سينا بحث بسيار خوبي دارد مي گويد تخته اي با عرض يک موزائيک و طول مثلاً ده متر را بر سطح زمين قرار دهيد و به يک نفر انسان عادي بگوييد بر روي آن حرکت کن، امکان اينکه پايش از روي تخته جدا شود بسيار بسيار کم است. 🔷 ولي اگر همين تخته را بر روي ارتفاع چهار متري قرار دهيد، به طوري که زير آن تخته خالي باشد و آن شخص بخواهد روي آن حرکت کند، امکان سقوط آن بسيار بيشتر است. زيرا درحالت دوم تصور افتادن در او قوي تر است. 🔶 گاهي آنقدر آن تصور شديد مي شود که طرف گمان مي کند سقوط واقع شد و لذا بدن خود را مطابق آن سقوط تغير حالت مي دهد و در نتيجه سقوط مي کند. 🔷 يعني اول در ذهن خود افتادن را تصور کرد ، و سپس به ماهيچه هايش عکس العملي مطابق سقوط کردن را دستور داد و در نتيجه به جهت حرکت ماهيچه ها سقوط کرد . در صورتي که در حالت عادي عکس آن واقع مي شود ، يعني اول ماهيچه ها توان مقاومت ندارند و سپس طرف سقوط مي کند . 🔶 ابن سينا با اين حرفش ، نکته ي مهمي را متذکر مي شود . حتماً شنيده ايد که او يک پزشک بزرگ است ، او مي فهمد که بسياري از بيماري ها را اول روح پذيرفته است که بيمار شود بعد آن را به بدنش تحميل مي کند ، در واقع به بدنش مي گويد چرا بيمار نمي شوي❓ 🔷 عين قاعده فوق را در بقيه مسائل روحي و خيالي مي توانيد مشاهده کنيد . فارابي و محي الدين و امثال آنها ميگويند اگر کسي قاعده خيال را بشناسد بسياري از اسرار تفکر برايش حل و روشن مي شود. ♦️ او مي بيند نقش خيال تا کجاها گسترش دارد و روح ما با قدرت فوق العاده اي که دارد ، چگونه بر جسم ما تاثير مي گذارد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تشبیه اسب تک‌ شاخ به مسیح در قرون وسطی 🦄✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف استخوان های کودکان در فاضلاب حمام های روم باستان 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوشیدن ادرار گاو برای شفا در هند. 🐄🔻 ♦️ برخی از هندی های گاو پرست عقیده بسیار عجیبی دارند که پر است از بیماری های بیشتر. 🔷 در این باور عجیب آنها نوشیدن ادرار گاو ماده را پیش از طلوع آفتاب برای درمان بعضی بیماری های لاعلاج نظیر سرطان می نوشند. 🔶 هندوها که گاو را حیوانی مقدس می دانند و گروهی از آنها بر این باورند که در ادرار آن خاصیتی نهفته است که پلشتی ها را از بدن دور می سازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه مسیحی یونیتاریانیزم « یکتاپرستی » ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یونیتاریانیزم یا یکتاپرستی، فرقه مذهبی مسیحی است که شکل جدید آن، در قرن شانزدهم میلادی پدیدار گردید. 🔷 پیروان این فرقه ، با احیای دیدگاههای افلاطونی در مورد جایگاه عقل و اندیشه، بر یگانگی خداوند اصرار ورزیدند و آموزه تثلیث را انکار نمودند. 🔶 البته و بی تردید، یکتاپرستی عقیده ای بسیار کهن است که سابقه آن به قرون ابتدایی مسیحیت باز می‌گردد. 🔷 با این وجود، برخی مسیحیان تمایل دارند که پیشینه این اعتقاد را به قرنهای دوم و سوم میلادی باز گردانند. آنها اظهار میدارند که الهیات یکتاپرستی، ریشه در تعالیم مونارکیانیزم، آریوس (250 - 336م) و پیروان وی آریانها دارد. 🔶 اما حقیقت آن است که این خط فکری در میان یهودی- مسیحیان در کلیسای اولیه وجود داشته است. یهودی- مسیحیان که از آنها به"ابیونیها"یاد میشود، منکر الوهیت حضرت مسیح بوده اند و حتی پولس را به خاطر اعتقاد به الوهیت عیسی، کافر می‌دانسته اند. ♦️ افزون بر این، برخی دانشمندان مسیحی بر آنند که اعتقاد به توحید، به زمان خود حضرت مسیح باز می‌گردد و ریشه در تعالیم آن حضرت داشته است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه مسیحی یونیتاریانیزم « یکتاپرستی » ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یونیتاریانیزم یا یکتاپرستی، فرقه م
فرقه مسیحی یونیتاریانیزم « یکتاپرستی » ✝️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ پیشگامان فرقه یونیتاریانیزم 🔷 شاید بتوان اولین نماینده این فرقه را مارتین سلاریوس (1499 – 1564) دانست که دیدگاه یکتاپرستانه خویش را در کتابی به نام کلیسای مسیحی در سال 1527 منتشر کرد بیان داشت. 🔶 از دیگر پیشگامان این فرقه می توان به میکائیل سروتوس (1511 – 1553) اشاره کرد. وی در سال 1531 میلادی، کتابی را منتشر کرد که اگرچه در آن الوهیت مسیح را پذیرفته بود اما آن را به شکل سابلیوسی تفسیر می‌کرد. بر این اساس، مسیح و روح القدس، صرفا نمایشگر شکلهایی از یک الوهیت که همان الوهیت پدر است تلقی شده بودند. 🔷 سروتوس در ژنو به سال 1553، از سوی جان کالون تکفیر گردید.کلیسا به دستور کالون او را دستگیر کرده و همراه با کتابهایش سوزاندند. 🔶 شکل سازمان یافته این فرقه در خلال قرنهای شانزدهم و هفدهم میلادی در کشورهای لهستان، مجارستان و انگلستان به وجود آمد. نخستین کلیسایی که به صورت رسمی دارای دیدگاههای ضد تثلیثی بود در کشور لهستان تأسیس گردید. 🔷 در سال 1558 پزشکی به نام جرج بلاندراتا رهبری نهضت یکتاپرستی را در این کشور بر عهده گرفت و یکتاپرستی را در این کشور توسعه داد.از سال 1579 فائوستوس سوکینوس رهبری این گروه را بر عهده گرفت و تا زمان مرگش در سال 1604 همچنان زعامت این گروه را در دست داشت. 🔶 تأسیس این فرقه در مجارستان را نیز باید مرهون زحمات بلاندراتا دانست چه اینکه وی در سال 1563 به این کشور مهاجرت کرد و از این زمان به بعد، رهبری یکتاپرستان این منطقه را بر عهده گرفت. 🔷 بلاندراتا در توسعه این فرقه در کشور مجارستان نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. فعالیتهای وی تا بدانجا پیش رفت که پادشاه این کشور جان سیگیسماند نیز به یکتاپرستی گروید. از سال 1570 یعنی پس از مرگ پادشاه، پیروان این فرقه مورد اذیت و آزار قرار گرفتند اما با این حال، این فرقه توسعه و گسترش فراوان یافت. 🔶 نهضت یکتاپرستی در سال 1638 میلادی اعترافنامه رسمی خود را در این کشور منتشر نمود و از این زمان به بعد به عنوان یکی از مذاهب رسمی مجارستان شناخته گردید. 🔷 در همین قرن، فرنتس دیوید (1510 – 1579) کلیسای یکتاپرستی را در ترانسیلوانیا بنیان نهاد و آن را گسترش داد. وی معتقد بود که نمازگزاردن به پیشگاه عیسی صحیح نیست زیرا عیسی تنها یک انسان است. عقاید وی به عنوان افکار بدعت آمیز از سوی کلیسا طرد گردید و او را به همین دلیل به زندان افکندند. 🔶 او در سال 1579 در زندان درگذشت. البته مجارستان در سایه فعالیتهای گسترده یگانه پرستان، به زودی به مکانی امن و مناسب برای یکتاپرستان تبدیل گردید و آنها در این کشور از آزادی کاملی برای تبلیغ برخوردار گردیدند. 🔷 در انگلستان نیز جان بیدل (1615 – 1662) به عنوان پدر یکتاپرستی شناخته می شود. از دیگر رهبران مشهور این نهضت در انگلستان میتوان به لیندسی اشاره کرد که کلیسای اسیکس را در لندن (1774) بنیان نهاد. 🔻پیشرفت و توسعه فرقه یونیتاریانیزم 🔷 یکی از مهمترین و برجسته ترین فعالیتهای یونیتارین ها، تدوین کتکیزم راکووین بود. این سند اعترافی که توسط دو تن از پیروان این فرقه و بر اساس دیدگاههای سوکینوس تنظیم گردید در سال 1605 در لهستان منتشر شد. 🔶 نسخه آلمانی این اعترافنامه در سال 1608 و نسخه لاتین آن در سال 1609منتشر گردید. نسخه لاتین این اعترافنامه برای پادشاه وقت انگلستان جیمز اول ارسال گردید که به دستور وی در سال 1614سوزانده شد. البته بعدها و در سال 1652 جان بیدل نسخه انگلیسی این اعتراف نامه را منتشر ساخت. 🔷 فعالیتهای یکتاپرستان در انگلستان همچنان با شور و شوقی زائدالوصف ادامه یافت و در اوایل قرن نوزدهم پیشرفتهای قابل توجهی نمود. موفقیت آنان تا بدانجا رسید که در سال 1805 میلادی، موفق شدند کنترل دانشگاه هاروارد را به دست بگیرند. 🔶 کلیسای یکتاپرستی نهایتا در سال 1813 موفق گردید نظر مثبت دولت را جلب کرده و به رسمیت شناخته شود. رسمیت یافتن یکتاپرستی، در توسعه این مکتب نقش مهمی را ایفا کرد. در سال 1819 ویلیام چنینگ (1780 - 1824) که قبلا یک کشیش کنگرگشنالیست بود از اعتقاد به تثلیث دست کشید و در زمره یکتاپرستان قرار گرفت و توانست توجه بسیاریرا به خود جلب کند. 🔻 نهضت یکتاپرستی در آمریکا 🔷 این نهضت در آمریکا از درون کلیسای کانگریگیشنال برخاست. جوزف پریستلی، دانشمند انگلیسی که یکی از مبشرین یکتاپرستی مسیحی در انگلستان بود، به دلیل عقایدش از این کشور گریخت و به آمریکا پناهنده شد. وی یکتاپرستی را در این کشور رواج داد و نخستین کلیسای خاص موحدان را به همین نام (کلیسای موحدان) پایه گذاری کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه مسیحی یونیتاریانیزم « یکتاپرستی » ✝️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ جان موری در سال 1779 اولین کلیسای یونیورسالیست ها را (که آنان نیز معتقد به یگانه پرستی بودند) در شهر گلوسستر در ایالت ماساچوست تأسیس نمود. 🔷 این دو گروه مجزا که البته از منظر اعتقادی مشابه یکدیگر بودند در قرن بیستم به یکدیگر نزدیک گردیدند و در سال 1961 با تشکیل انجمن یونیورسالیست موحد، به یکدیگر پیوسته و آیینی واحد را به وجود آوردند. 🔶 موفقیت این گروه تا بدانجا بوده است که حتی پنج تن از رؤسای جمهور آمریکا از جمله جفرسن و آدامز، از میان آنان برخاسته اند. 🔷 گرچه یونیورسالیستهای موحد در برخی اعتقادات مهم با یکتاپرستان مسیحی در سراسر جهان، هم عقیده اند اما با توجه به برخی عقاید خاص آنان، مناسب است پیش از پرداختن به عقاید عمومی یکتاپرستان، اعتقادات این کلیسا به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد. 🔶 به طور کلی یونیورسالیستهای موحد (همانند تمام یکتاپرستان مسیحی) به حقیقتی واحد اعتقاد دارند و خدا را یکی می دانند و نه سه تا. 🔷 آنها آموزه گناه اولیه را مردود می شمارند و بر این اساس، عقیده فدا (به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح برای گناهان بشر و مرگ او بر روی صلیب و رستاخیز او بعد از سه رو از میان مردگان) از دیدگاه آنان مورد قبول نیست. 🔶 یونیورسالیستهای موحد در مورد بهشت و جهنم، اعتقادی کاملا متفاوت با دیدگاه رایج مسیحی دارند. آنان بر این باورند که بهشت و جهنم، حالات و کیفیاتی ذهنی هستند که برساخته بشر هستند. بر این اساس، اموری مانند ظلم، تعدی و جنگ ،جهنم و اموری مانند شفقت، ترحم، آزادی و محبت همان بهشت هستند. (در مورد تعریف بهشت و جهنم، مشابه این آموزه و تفکرات را در مسیحیت پروتستان تبشیری فارسی زبان نیز مشاهده می کنیم). 🔷 از آنجا که یونیورسالیستهای موحد در عقل گرایی، افراطی به شمار می آیند، عقایدی نظیر تولد از باکره مقدس (مریم مقدس مادر عیسی مسیح) در نظام اعتقادی آنان جایی ندارد. آنها این آموزه ها را به این دلیل که مغایر شواهد تاریخی و دلایل علمی هستند به شدت طرد می کنند. 🔶 مهمترین عقیده و وجه تمایز یکتاپرستان از دیگر مکاتب و مذاهب مسیحی این است که آنان بر استفاده از عقل و اندیشه آدمی در دین تأکید می ورزند. بر همین اساس، آنان تثلیث را قبول ندارند، خدا را تنها در یک شخص (و نه در سه شخص) پذیرفته و الوهیت حضرت عیسی را انکار می نمایند. 🔷 البته برخی از یکتاپرستان، تفکراتی شبهه آریوسی دارند. آنها عیسی را به یک وجود انسانی محض تنزل نمی دهند اما در عین حال او را در مرتبه خدایی نیز نمی دانند. بر این اساس، عیسی شخصیتی والاست که برتر از انسانها است اما با این حال، نمی توان او را خدا خواند. 🔶 از دیگر ویژگیهای اعتقادی یکتاپرستان، گونه ای از پلورالیزم دینی است. از نگاه آنان فروکاستن حقیقت در حد مذاهب و مکاتب موجود، کاملا اشتباه است و حقیقت امری بسیار والاتر و بالاتر از این امور است. 🔷 بنابر این و از دیدگاه یکتاپرستان، مذاهب و مکاتب مختلف تنها شیوه های مختلف و متفاوتی برای نگرش به حقیقت و درک آن است. از دیگر مشخصه های اعتقادی یونیتارینها انکار آموزه هایی مانند سقوط انسان، کفاره و مجازات ابدی است. 🔶 نظام کلیسایی یونیتارینها مطابق با کلیسای کانگریگیشنال است. ساختار کلیسایی آنان به شکل دایره ای است و با عنوان نظام جماعتگرا شناخته می شود؛ نظامی که بر اساس آن تمام مردم، در کلیسا از جایگاهی یکسان و برابر برخوردار هستند. 🔷 در این سیستم، جایگاه ویژه و خاص روحانی برای برخی افراد (آنچنانکه در بسیاری از سیستمهای کلیسایی وجود دارد) مورد قبول نیست. نظام عبادی آنان نیز بر پایه سنت پروتستانی است که البته در این زمینه میان آنان اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. 🔶 مراسم عبادی در کلیساهای یکتاپرستان، ساده و بی آلایش برگزار میشود. در این کلیساها استفاده از رداهای خاص، نصب صلیب و تصاویر دینی، روشن کردن شمع و رسوماتی از این دست را به ندرت می توان یافت. آنها معمولا ترجیح می دهند که مراسم عبادیشان به ساده ترین شکل ممکن برگزار شود. 🔻یونیتاریانیزم، فراتر از یک نظام کلیسایی خاص 🔷 به نظر می رسد بر طبق تعریفی که از یونیتاریانیزم ارائه شده است، باید دامنه یونیتارینها را بسیار فراتر از پیروان خاص این نهضت (با نظام کلیسایی خاص) دانست. بر این اساس، باید تمامی کسانی که منکر آموزه تثلیث هستند و موحد شمرده می شوند. ♦️ از همین رو می بایست فرقه هایی نظیر شاهدان یهوه را نیز یونیتارین به شمار آورد. همچنین بسیاری از اندیشمندان آزاد اندیش مسیحی را نیز باید در زمره همین گروه به شمار آورد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ثبت اولین تصاویر متحرک 🐎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رگ زنی یا حجامت قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیب کنترل زمین توسط مریخی ها 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ احتمالاً هیچ کشف باستان شناسی به اندازه کفن تورین (Shroud of Turin) مورد بحث و مناظره نیست، به باور بسیاری از مردم این کفن، کفن حضرت عیسی است. 🔷 این کفن یک تکه پارچه کتانی به طول ۴٫۲ متر است که چهره مردی را با بدنی مملو از زخم نشان می‌دهد. 🔶 در ۱۳۵۳ میلادی یک کلیسای کاتولیک در فرانسه، کفن را به طور رسمی تایید کرد. اکنون با گذشت صدها سال از کشف آن، به عنوان نماد بسیار مهمی برای مسیحیان جهان به حساب می‌آید. در ادامه به ذکر ۷ نکته جالب درباره این اثر باستانی می‌پردازیم. ۱ 🔻 کفن تورین اولین بار در فرانسه ظاهر شد 🔷 اولین شواهد تاریخی کفن تورین به سال ۱۳۵۳ میلادی در شهر لیر (Lirey) فرانسه برمی‌گردد. گفته می‌شود که یک شوالیه فرانسوی به نام جفروی دچارنی (Geoffroi de Charny) آن را به عنوان کفن حضرت عیسی به کلیسای لیر تقدیم کرد. 🔶 هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی رسیدن آن به دچارنی در دست نیست، همچنین مشخص نیست که در طول ۱۳۰۰ سالی که حضرت عیسی دفن شده بود، کفن در کجا و نزد چه کسی بوده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ احتمالاً هیچ کشف باستان شناسی به اند
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ۲ 🔻 پاپ خیلی زود اعلام کرد که کفن واقعی مسیح نیست 🔷 پس از این که کلیسای لیر کفن را به معرض نمایش گذاشت، کلیسا شروع به جذب زائر نموده و درآمد زیادی کسب کرد. با این حال، بسیاری از اعضای برجسته کلیسا نسبت به اصالت آن تردید داشتند. 🔶 در حدود سال ۱۳۸۹ میلادی پیر دآرسی (Pierre d’Arcis) اسقف ترویس فرانسه، گزارشی به پاپ کلمنت هفتم (Clement VII) ارسال و در آن ادعا کرد که یک هنرمند اعتراف نموده که کفن را جعل کرده است. 🔷 علاوه بر این، دآرسی ادعا کرد که اسقف کلیسای لیر می‌دانست که کفن جعلی است اما به هر ترتیب از آن برای جمع آوری پول استفاده کرده است. 🔶 در پاسخ پاپ اعلام کرد که این پارچه، کفن دفن شده مسیح نیست. با این وجود، وی گفت که کلیسای لیر می‌تواند صرفاً آن را به عنوان یک نماد مذهبی و نه “تاریخی” نمایش دهد. ۳ 🔻 تکفیر نوه دچارنی به خاطر فروش کفن به خاندان سلطنتی ایتالیایی 🔷 در سال ۱۴۱۸ هنگامی که شهر لیر در تهدید جنگ بود نوه دچارنی، مارگارت دچارنی (Margaret de Charny) و همسرش به کلیسا پیشنهاد دادند که پارچه را در قلعه خود محافظت کنند. 🔶 همسر مارگارت به کلیسا تعهد داد که در صورت برقراری آرامش آن را به کلیسا برگرداند. اما مارگارت از بازگرداندن کفن امتناع نموده و با برگزاری تور آن را به عنوان کفن واقعی مسیح تبلیغ کرد. 🔷 در سال ۱۴۵۳ مارگارت کفن را در ازای دو قلعه به خاندان سلطنتی ساووی (Savoy) که بر بخش‌هایی از فرانسه، ایتالیا و سوئیس امروزی حکومت می‌کرد فروخت (این خاندان بعدها به حکومت ایتالیا رسید). در نتیجه کلیسا به خاطر فروش کفن، برای مارگارت مجازات تکفیر صادر نمود. ۴ 🔻 قبل از انتقال به تورین، تقریباً در آتش سوزی گم شد 🔷 در سال ۱۵۰۲ خاندان ساووی کفن را در کلیسای سنت چپل (Sainte-Chapelle) در شهر شمبری (Chambéry) که اکنون بخشی از فرانسه است، نگهداری می‌کرد. 🔶 در سال ۱۵۳۲ کلیسا دچار آتش سوزی شد، آتش بخشی از پوشش نقره محافظ کفن را ذوب کرد، نقره مذاب بر روی بخشی از کفن افتاده و درون آن را سوزاند. علائم سوختگی و لکه‌های آب که برای خاموش کردن آن استفاده شده است، امروز نیز دیده می‌شود. 🔷 در سال ۱۵۷۸ خاندان ساووی کفن را به کلیسای جامع سنت جان باپتیست در تورین منتقل کرد که بعداً جزئی از خاک ایتالیا شد. از آن زمان تاکنون کفن در این کلیسا مانده است (البته به جز جنگ جهانی دوم که به خاطر ایمنی آن را جابه‌جا کردند). ۵ 🔻مطالعات علمی زیادی درباره آن صورت گرفته 🔷 علیرغم این واقعیت که پاپ کلمنت هفتم صدها سال پیش کفن را تقلبی اعلام کرد، اما هنوز هم اصالت کفن مورد بحث است. از قرن بیستم، مطالعات علمی زیادی بر روی آن صورت گرفته است. 🔶 در دهه ۱۹۷۰، پروژه تحقیقاتی کفن تورین (Shroud of Turin Research Project) اعلام کرد که لکه‌های خون روی پارچه، خون واقعی انسان هستند. 🔷 در سال ۱۹۸۸ یک گروه از دانشمندان گفتند که تجزیه و تحلیل آنها نشان می‌دهد که قدمت کفن به سالهای ۱۲۶۰ تا ۱۳۹۰ میلادی می‌رسد، در حالی که گروه دیگر گفتند که تجزیه و تحلیل آنها نشان می‌دهد که کفن مربوط به ۳۰۰ سال قبل از میلاد تا ۴۰۰ سال بعد از میلاد است. 🔶 در سال ۲۰۱۸ محققان با استفاده از روش‌های پزشکی قانونی استدلال کردند که لکه‌های خون روی کفن نمی‌تواند متعلق به مسیح باشد. ۶🔻 این کفن توسط شیشه ضد گلوله محافظت می‌شود 🔷 کفن تورین با امنیت بسیار زیادی نگهداری می‌شود، بندرت به عموم مردم نشان داده شده و توسط دوربین‌های امنیتی و شیشه‌های ضد گلوله محافظت می‌شود. 🔶 آتش سوزی کلیسای جامع سنت جان باپتیست در سال ۱۹۹۷ باعث شد تا کمی از اقدامات امنیتی کاسته شود زیرا در آن آتش سوزی، آتش نشانان به سختی ۴ لایه شیشه ضد گلوله را شکستند تا پارچه را بیرون بیاورند. ۷ 🔻 کفن در عصر دیجیتال 🔷 در آوریل سال ۲۰۲۰، اسقف اعظم تورین، سزاره نوسیگلیا (Cesare Nosiglia) اعلام کرد که با توجه به قرنطینه ناشی از همه گیری کووید-۱۹، مردم سراسر جهان در عید پاک می‌توانند کفن را به صورت آنلاین مشاهده کنند. ♦️ اسقف اعظم نوسیگلیا اظهار داشت به علت این که در طول بحران جهانی کووید-۱۹ هزاران نفر خواستار مشاهده کفن هستند، این امکان را برای مردم فراهم می‌کند. آخرین بار در سال ۲۰۱۵ کفن به نمایش عموم گذاشته شده بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا واقعا بن لادن کشته شده است⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پال توئیچل پیامبر فرقه اکنکار به‌رغم این‌که در بسیاری از مواقع ناچار می‌شود به حقّانیت بعضی از پیامبران الهی اذعان کند، در برهه‌های دیگری از آن‌ها با عناوینی چون «استادان ادعایی»، «مدّعیان کاذب»، «اجبار کنندگان پیروان» و... یاد می‌کند. 🔻 در کتاب مقدس ادعایی اکنکار آمده است: 🔷 «این پیامبران کاذب و استادان دروغین که ادّعای استادیِ حقّ را دارند و یا در هر مسلک دیگری به‌عنوان استادان معنوی مشغول به تدریس هستند، هم‌پیمانان کل نیرانجان می‌باشند. آنان فقط در مناطق روانی اقامت دارند و نمی‌توانند روح را آزادی حقیقی ببخشند. [1] ♦️ در گفتاری دیگر پال ادعا می‌کند که پیامبران، رهبران اجتماعی، قدّیسان و ناجیان بشر، ابزاری برای راهزنی نوع بشر هستند. [2] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پال توئیچل پیامبر فرقه اکنکار به‌رغم
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در کتاب مقدّس فرقه اکنکار ادعایی می شود، فقط پیامبران راستین را استادان اکنکار دانسته، می‌گوید: «هیچ‌کس جز استادِ حقِّ در قید حیات که به جهان‌های زیرین نزول کرده تا به روح‌ها فرصت بازگشت به بهشت را ارزانی دارد، شایستگی ارائهٔ این فرصت را ندارد. 🔷 دیگر مدعیان، پیامبران دروغین‌اند و اعتنایی به آن‌ها نخواهد شد.» [3] در همین زمینه، کتاب مقدّس ادعایی به آسیب‌شناسی ادیان نیز پرداخته است. 🔶 طبق این نظر، مشکل ادیان در این است که یک فرد به منزلهٔ جلوه و تجلّی کاملی از خدا به ظهور می‌رسد، شخصیت این فرد به جای خدا مورد نیایش قرار می‌گیرد. 🔷 در این دیدگاه، این شخصیت‌ها ساختهٔ بشرند و قدرت کل آن‌ها را تأسیس می‌کند تا برای اذهان مردم خوراکی موقتی فراهم آورند. به نظر کتاب مقدس ادعایی اکنکار، این شیوهٔ کار همهٔ ادیان اصولی است. [4] 🔶 اما باز هم تناقض‌گویی‌های پیامبر اکنکار ادامه دارد. وی در این کلمات به نفی همهٔ پیامبران ادیان پرداخته است. در جملهٔ پیشین وی فقط استادِ حق را پیامبر راستین شمرد و دیگر پیامبران را با مهر دروغین، نشان‌دار کرد. در جملهٔ اخیر نیز پیامبرپرستی و فریب ذهنی را شیوهٔ کار تمام ادیان اصولی برشمرد. 🔷 برای ردّ این سخنان، هیچ دلیل و مدرکی نیاز نیست و فقط نگرشی کوتاه بر ادیان آسمانی آن‌ها را نقض می‌کند، اما وی خود نیز به وجود این تناقض پرداخته است و در کتاب نی‌نوای الهی می‌نویسد: 🔶 «با مروری بر کتاب‌های مقدس ادیان جهان، ریسمانی زرّین از بشارت‌های پیامبران و رسولان را می‌یابیم که هر یک نور رهنمای عصر خود بوده‌اند.»[5] 🔷 درجایی دیگر در تأیید پیامبران می‌خوانیم: «پیامبران بزرگ و آن چهره‌های قدرتمند مانند راما، کریشنا، هرمس، موسی، اورفیوس، افلاطون و مسیح، چلاهایی بودند در مدارس مختلف سری چون اسن، که همه شاخه‌هایی از نظام باستانی استادان اکنکار بوده‌اند. [6] 🔶 اشکال دیگری نیز به اکنکار وارد است که به‌گونه‌ای خلاصه‌وار باید گفت: اکنکار هرچه از شأن و منزلت پیامبران و رهبران دینی می‌کاهد بالاترینِ آن‌را برای استادان حقِّ اکنکار در نظر می‌گیرد: «قدّیسان ادیان مختلف هرگز در ردیف مشابه ماهانتا قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین، هرگز نباید در مرتبتی معادل جایگاه ممتاز استادِ حقِّ در قید حیات قلمداد شوند. [7] 🔷 حتی در همین نکتهٔ کوتاه نیز تناقض آشکار است؛ چه این‌که در این جمله حقیقت و حقّانیت را فقط برای ماهانتا می‌داند؛ ولی در جمله بعدی حقیقت را این‌گونه بیان می‌کند: «حقیقت نه امتیاز ویژهٔ هیچ موجودی است و نه نقطه دوام انحصاری هیچ مذهب خاصی. 🔶 آری از نظر اکنکار، استادِ حقِّ در قید حیات فقط کسی است که می‌تواند دست به اعمال خارق‌العاده و پیش‌گویانه بزند. باقی همه استادان کاذبند؛ همه پیامبران دروغین‌اند و در ایثار خود نیز خطا می‌کنند چون نه چیزی و نه راهی دارند که با آن ایثار کنند. هیچ کس جز استادِ حقِّ در قید حیات، مجرای الهی هدایای خدا نیست. [8] 🔻 نویسندهٔ کتاب مقدس ادعایی که خود متوجه این تناقضات بی‌شمار بوده است به گونه‌ای متناقض به رفع این تناقضات پرداخته است. وی می‌نویسد: 🔷 «در وادی مذهب، ماهانتا معمایی ضدّ و نقیض می‌نماید. او صاحب هیچ فرضیه‌ای در الهیات نیست؛ هیچ نوعی از آن را هم آموزش نمی‌دهد درحالی‌که بزرگ‌ترین رهبر مذهبی در عالم خاکی به شمار می‌رود. جهان‌بینی اک که نظام آموزشی اوست، مذهب نیست اما به کامل‌ترین و روشن‌ترین تجربیات مذهبی منجر می‌شود.»[9] 🔻پی‌نوشت: [1]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 2، ص 285. [2]. دندان ببر، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، ص 151. [3]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 1، ص 82-83. [4]. همو، ص 164. [5]. نی نوای الهی، توئیچل، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران، امیر قلم، ص 75. [6]. دفترچه معنوی، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ چهارم، تهران، نگارستان کتاب، ص 8. [7]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 1، ص 158. [8]. همان، ص 214-215. [9]. همان، ص 145. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2