eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
رگ زنی یا حجامت قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیب کنترل زمین توسط مریخی ها 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ احتمالاً هیچ کشف باستان شناسی به اندازه کفن تورین (Shroud of Turin) مورد بحث و مناظره نیست، به باور بسیاری از مردم این کفن، کفن حضرت عیسی است. 🔷 این کفن یک تکه پارچه کتانی به طول ۴٫۲ متر است که چهره مردی را با بدنی مملو از زخم نشان می‌دهد. 🔶 در ۱۳۵۳ میلادی یک کلیسای کاتولیک در فرانسه، کفن را به طور رسمی تایید کرد. اکنون با گذشت صدها سال از کشف آن، به عنوان نماد بسیار مهمی برای مسیحیان جهان به حساب می‌آید. در ادامه به ذکر ۷ نکته جالب درباره این اثر باستانی می‌پردازیم. ۱ 🔻 کفن تورین اولین بار در فرانسه ظاهر شد 🔷 اولین شواهد تاریخی کفن تورین به سال ۱۳۵۳ میلادی در شهر لیر (Lirey) فرانسه برمی‌گردد. گفته می‌شود که یک شوالیه فرانسوی به نام جفروی دچارنی (Geoffroi de Charny) آن را به عنوان کفن حضرت عیسی به کلیسای لیر تقدیم کرد. 🔶 هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی رسیدن آن به دچارنی در دست نیست، همچنین مشخص نیست که در طول ۱۳۰۰ سالی که حضرت عیسی دفن شده بود، کفن در کجا و نزد چه کسی بوده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ احتمالاً هیچ کشف باستان شناسی به اند
کفن « تورین » بحث انگیزترین کشف باستانی ✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ۲ 🔻 پاپ خیلی زود اعلام کرد که کفن واقعی مسیح نیست 🔷 پس از این که کلیسای لیر کفن را به معرض نمایش گذاشت، کلیسا شروع به جذب زائر نموده و درآمد زیادی کسب کرد. با این حال، بسیاری از اعضای برجسته کلیسا نسبت به اصالت آن تردید داشتند. 🔶 در حدود سال ۱۳۸۹ میلادی پیر دآرسی (Pierre d’Arcis) اسقف ترویس فرانسه، گزارشی به پاپ کلمنت هفتم (Clement VII) ارسال و در آن ادعا کرد که یک هنرمند اعتراف نموده که کفن را جعل کرده است. 🔷 علاوه بر این، دآرسی ادعا کرد که اسقف کلیسای لیر می‌دانست که کفن جعلی است اما به هر ترتیب از آن برای جمع آوری پول استفاده کرده است. 🔶 در پاسخ پاپ اعلام کرد که این پارچه، کفن دفن شده مسیح نیست. با این وجود، وی گفت که کلیسای لیر می‌تواند صرفاً آن را به عنوان یک نماد مذهبی و نه “تاریخی” نمایش دهد. ۳ 🔻 تکفیر نوه دچارنی به خاطر فروش کفن به خاندان سلطنتی ایتالیایی 🔷 در سال ۱۴۱۸ هنگامی که شهر لیر در تهدید جنگ بود نوه دچارنی، مارگارت دچارنی (Margaret de Charny) و همسرش به کلیسا پیشنهاد دادند که پارچه را در قلعه خود محافظت کنند. 🔶 همسر مارگارت به کلیسا تعهد داد که در صورت برقراری آرامش آن را به کلیسا برگرداند. اما مارگارت از بازگرداندن کفن امتناع نموده و با برگزاری تور آن را به عنوان کفن واقعی مسیح تبلیغ کرد. 🔷 در سال ۱۴۵۳ مارگارت کفن را در ازای دو قلعه به خاندان سلطنتی ساووی (Savoy) که بر بخش‌هایی از فرانسه، ایتالیا و سوئیس امروزی حکومت می‌کرد فروخت (این خاندان بعدها به حکومت ایتالیا رسید). در نتیجه کلیسا به خاطر فروش کفن، برای مارگارت مجازات تکفیر صادر نمود. ۴ 🔻 قبل از انتقال به تورین، تقریباً در آتش سوزی گم شد 🔷 در سال ۱۵۰۲ خاندان ساووی کفن را در کلیسای سنت چپل (Sainte-Chapelle) در شهر شمبری (Chambéry) که اکنون بخشی از فرانسه است، نگهداری می‌کرد. 🔶 در سال ۱۵۳۲ کلیسا دچار آتش سوزی شد، آتش بخشی از پوشش نقره محافظ کفن را ذوب کرد، نقره مذاب بر روی بخشی از کفن افتاده و درون آن را سوزاند. علائم سوختگی و لکه‌های آب که برای خاموش کردن آن استفاده شده است، امروز نیز دیده می‌شود. 🔷 در سال ۱۵۷۸ خاندان ساووی کفن را به کلیسای جامع سنت جان باپتیست در تورین منتقل کرد که بعداً جزئی از خاک ایتالیا شد. از آن زمان تاکنون کفن در این کلیسا مانده است (البته به جز جنگ جهانی دوم که به خاطر ایمنی آن را جابه‌جا کردند). ۵ 🔻مطالعات علمی زیادی درباره آن صورت گرفته 🔷 علیرغم این واقعیت که پاپ کلمنت هفتم صدها سال پیش کفن را تقلبی اعلام کرد، اما هنوز هم اصالت کفن مورد بحث است. از قرن بیستم، مطالعات علمی زیادی بر روی آن صورت گرفته است. 🔶 در دهه ۱۹۷۰، پروژه تحقیقاتی کفن تورین (Shroud of Turin Research Project) اعلام کرد که لکه‌های خون روی پارچه، خون واقعی انسان هستند. 🔷 در سال ۱۹۸۸ یک گروه از دانشمندان گفتند که تجزیه و تحلیل آنها نشان می‌دهد که قدمت کفن به سالهای ۱۲۶۰ تا ۱۳۹۰ میلادی می‌رسد، در حالی که گروه دیگر گفتند که تجزیه و تحلیل آنها نشان می‌دهد که کفن مربوط به ۳۰۰ سال قبل از میلاد تا ۴۰۰ سال بعد از میلاد است. 🔶 در سال ۲۰۱۸ محققان با استفاده از روش‌های پزشکی قانونی استدلال کردند که لکه‌های خون روی کفن نمی‌تواند متعلق به مسیح باشد. ۶🔻 این کفن توسط شیشه ضد گلوله محافظت می‌شود 🔷 کفن تورین با امنیت بسیار زیادی نگهداری می‌شود، بندرت به عموم مردم نشان داده شده و توسط دوربین‌های امنیتی و شیشه‌های ضد گلوله محافظت می‌شود. 🔶 آتش سوزی کلیسای جامع سنت جان باپتیست در سال ۱۹۹۷ باعث شد تا کمی از اقدامات امنیتی کاسته شود زیرا در آن آتش سوزی، آتش نشانان به سختی ۴ لایه شیشه ضد گلوله را شکستند تا پارچه را بیرون بیاورند. ۷ 🔻 کفن در عصر دیجیتال 🔷 در آوریل سال ۲۰۲۰، اسقف اعظم تورین، سزاره نوسیگلیا (Cesare Nosiglia) اعلام کرد که با توجه به قرنطینه ناشی از همه گیری کووید-۱۹، مردم سراسر جهان در عید پاک می‌توانند کفن را به صورت آنلاین مشاهده کنند. ♦️ اسقف اعظم نوسیگلیا اظهار داشت به علت این که در طول بحران جهانی کووید-۱۹ هزاران نفر خواستار مشاهده کفن هستند، این امکان را برای مردم فراهم می‌کند. آخرین بار در سال ۲۰۱۵ کفن به نمایش عموم گذاشته شده بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا واقعا بن لادن کشته شده است⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پال توئیچل پیامبر فرقه اکنکار به‌رغم این‌که در بسیاری از مواقع ناچار می‌شود به حقّانیت بعضی از پیامبران الهی اذعان کند، در برهه‌های دیگری از آن‌ها با عناوینی چون «استادان ادعایی»، «مدّعیان کاذب»، «اجبار کنندگان پیروان» و... یاد می‌کند. 🔻 در کتاب مقدس ادعایی اکنکار آمده است: 🔷 «این پیامبران کاذب و استادان دروغین که ادّعای استادیِ حقّ را دارند و یا در هر مسلک دیگری به‌عنوان استادان معنوی مشغول به تدریس هستند، هم‌پیمانان کل نیرانجان می‌باشند. آنان فقط در مناطق روانی اقامت دارند و نمی‌توانند روح را آزادی حقیقی ببخشند. [1] ♦️ در گفتاری دیگر پال ادعا می‌کند که پیامبران، رهبران اجتماعی، قدّیسان و ناجیان بشر، ابزاری برای راهزنی نوع بشر هستند. [2] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پال توئیچل پیامبر فرقه اکنکار به‌رغم
پیامبران ادیان دیگر از دیدگاه فرقه اکنکار 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در کتاب مقدّس فرقه اکنکار ادعایی می شود، فقط پیامبران راستین را استادان اکنکار دانسته، می‌گوید: «هیچ‌کس جز استادِ حقِّ در قید حیات که به جهان‌های زیرین نزول کرده تا به روح‌ها فرصت بازگشت به بهشت را ارزانی دارد، شایستگی ارائهٔ این فرصت را ندارد. 🔷 دیگر مدعیان، پیامبران دروغین‌اند و اعتنایی به آن‌ها نخواهد شد.» [3] در همین زمینه، کتاب مقدّس ادعایی به آسیب‌شناسی ادیان نیز پرداخته است. 🔶 طبق این نظر، مشکل ادیان در این است که یک فرد به منزلهٔ جلوه و تجلّی کاملی از خدا به ظهور می‌رسد، شخصیت این فرد به جای خدا مورد نیایش قرار می‌گیرد. 🔷 در این دیدگاه، این شخصیت‌ها ساختهٔ بشرند و قدرت کل آن‌ها را تأسیس می‌کند تا برای اذهان مردم خوراکی موقتی فراهم آورند. به نظر کتاب مقدس ادعایی اکنکار، این شیوهٔ کار همهٔ ادیان اصولی است. [4] 🔶 اما باز هم تناقض‌گویی‌های پیامبر اکنکار ادامه دارد. وی در این کلمات به نفی همهٔ پیامبران ادیان پرداخته است. در جملهٔ پیشین وی فقط استادِ حق را پیامبر راستین شمرد و دیگر پیامبران را با مهر دروغین، نشان‌دار کرد. در جملهٔ اخیر نیز پیامبرپرستی و فریب ذهنی را شیوهٔ کار تمام ادیان اصولی برشمرد. 🔷 برای ردّ این سخنان، هیچ دلیل و مدرکی نیاز نیست و فقط نگرشی کوتاه بر ادیان آسمانی آن‌ها را نقض می‌کند، اما وی خود نیز به وجود این تناقض پرداخته است و در کتاب نی‌نوای الهی می‌نویسد: 🔶 «با مروری بر کتاب‌های مقدس ادیان جهان، ریسمانی زرّین از بشارت‌های پیامبران و رسولان را می‌یابیم که هر یک نور رهنمای عصر خود بوده‌اند.»[5] 🔷 درجایی دیگر در تأیید پیامبران می‌خوانیم: «پیامبران بزرگ و آن چهره‌های قدرتمند مانند راما، کریشنا، هرمس، موسی، اورفیوس، افلاطون و مسیح، چلاهایی بودند در مدارس مختلف سری چون اسن، که همه شاخه‌هایی از نظام باستانی استادان اکنکار بوده‌اند. [6] 🔶 اشکال دیگری نیز به اکنکار وارد است که به‌گونه‌ای خلاصه‌وار باید گفت: اکنکار هرچه از شأن و منزلت پیامبران و رهبران دینی می‌کاهد بالاترینِ آن‌را برای استادان حقِّ اکنکار در نظر می‌گیرد: «قدّیسان ادیان مختلف هرگز در ردیف مشابه ماهانتا قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین، هرگز نباید در مرتبتی معادل جایگاه ممتاز استادِ حقِّ در قید حیات قلمداد شوند. [7] 🔷 حتی در همین نکتهٔ کوتاه نیز تناقض آشکار است؛ چه این‌که در این جمله حقیقت و حقّانیت را فقط برای ماهانتا می‌داند؛ ولی در جمله بعدی حقیقت را این‌گونه بیان می‌کند: «حقیقت نه امتیاز ویژهٔ هیچ موجودی است و نه نقطه دوام انحصاری هیچ مذهب خاصی. 🔶 آری از نظر اکنکار، استادِ حقِّ در قید حیات فقط کسی است که می‌تواند دست به اعمال خارق‌العاده و پیش‌گویانه بزند. باقی همه استادان کاذبند؛ همه پیامبران دروغین‌اند و در ایثار خود نیز خطا می‌کنند چون نه چیزی و نه راهی دارند که با آن ایثار کنند. هیچ کس جز استادِ حقِّ در قید حیات، مجرای الهی هدایای خدا نیست. [8] 🔻 نویسندهٔ کتاب مقدس ادعایی که خود متوجه این تناقضات بی‌شمار بوده است به گونه‌ای متناقض به رفع این تناقضات پرداخته است. وی می‌نویسد: 🔷 «در وادی مذهب، ماهانتا معمایی ضدّ و نقیض می‌نماید. او صاحب هیچ فرضیه‌ای در الهیات نیست؛ هیچ نوعی از آن را هم آموزش نمی‌دهد درحالی‌که بزرگ‌ترین رهبر مذهبی در عالم خاکی به شمار می‌رود. جهان‌بینی اک که نظام آموزشی اوست، مذهب نیست اما به کامل‌ترین و روشن‌ترین تجربیات مذهبی منجر می‌شود.»[9] 🔻پی‌نوشت: [1]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 2، ص 285. [2]. دندان ببر، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، ص 151. [3]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 1، ص 82-83. [4]. همو، ص 164. [5]. نی نوای الهی، توئیچل، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران، امیر قلم، ص 75. [6]. دفترچه معنوی، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ چهارم، تهران، نگارستان کتاب، ص 8. [7]. شریعت کی سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، ج 1، ص 158. [8]. همان، ص 214-215. [9]. همان، ص 145. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مجسمه غول پیکر ، لای‌کیون ست‌کیار 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شاهزاده خانم ساسانی چطور سر از دربار ژاپن درآورد❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تصویربرداری ناسا از شبح زنانه در مریخ 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرقه نو ظهوری که تیر چراغ برق را می پرستند 🔻 ♦️ تعدادی از مردم در یکی از خیابان های یک کشور آفریقایی به پرستیدن چراغ برق روی آورده اند . 🔷 آنها معتقدند که یکی از افراد مشهور خود به نام شیخ ابراهیم نایاس که چندین سال پیش فوت شده در این چراغ برق ظهور می کند و باعث برکت می شود. 🔶 آنها برای رسیدن به این چراغ برق تلاش زیادی کرده و حتی با یکدیگر درگیرمی شوند تا با دست زدن به چراغ روزی و برکت به آنها روی آورد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا عالم « ذرّ » را به یاد نمی‌آوریم⁉️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
چرا عالم « ذرّ » را به یاد نمی‌آوریم⁉️🔺 #ارواح #جاودانگی_ارواح #جهان_های_موازی #عجایب_خلقت #عجیب_غری
چرا عالم « ذرّ » را به یاد نمی‌آوریم⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عالَم ذَر یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده. 🔷 بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط به دوران پیش از خلقت آدم و یا همزمان با خلقت اوست. 🔶 در عالم ذر تمام انسان‌هایی که قرار بوده تا روز قیامت به دنیا بیایند، به صورت «ذرّه» و به تعبیر بعضی از روایات به شکل مورچه ظاهر شدند. ♦️ یکی از آیات پراهمیت و بحث برانگیز قرآن، آیه ۱۷۲ سوره اعراف است. در این آیه خداوند به اقرار و اعترافی اشاره می‌کند که گویا در گذشته از همه آدمیان گرفته شده است و همه آنها به وحدانیت پروردگار شهادت داده‌اند. 🔻 در این آیه می‌خوانیم: 🔷 «وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‌ أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی‌ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلِینَ.» 🔶 «به خاطر بیاور زمانی را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آن‌ها را برگرفت و آن‌ها را گواه بر خویشتن ساخت (و فرمود:) آیا من پروردگار شما نیستم❓ 🔷 گفتند: آری، گواهی می‌دهیم. (اما چرا خداوند چنین پیمانی گرفت❓) برای اینکه در روز رستاخیز نگوئید ما از این (توحید) بی خبر بودیم.» ♦️اما سؤال این است که اگر چنین اقراری از همه ما ستانده شده پس چرا هیچکدام ما چنین خاطره‌ای را به یاد نمی‌آوریم و هیچ کس هم در طول تاریخ ادعای یادآوری این جریان را نداشته است⁉️ 🔷 برای پاسخگویی به این پرسش، ابتدا باید از چیستی این ماجرا خبردار شویم. 🔶 اما به دلیل آنکه در این آیه تنها به صورت سربسته به وجود چنین اقراری اشاره شده و درباره جزئیات، ماهیت و چگونگی آن سخنی به میان نیامده، پی بردن به این مساله بسیار دشوار و یا دست نیافتنی خواهد بود. 🔷 روایات فراوانی هم که در این زمینه به دست ما رسیده به دلیل برداشت‌های مختلفی که از آن‌ها شده دیدگاه‌های گوناگونی را در این زمینه به وجود آورده است. 🔶 با این وجود می‌توان متناسب با هر دیدگاهی به پاسخ گویی به این پرسش پرداخت و بر فرض صحیح بودن هر یک از این نظریات به جواب پرسش اصلی رسید. 🔷 ممکن است هیچ یک از ما به خاطر نداشته باشیم که چگونه سخن گفتن، راه رفتن و یا حتی نقاشی کردن را آموخته‌ایم اما به راحتی از همه این آموخته‌ها استفاده می‌کنیم. 🔶 بنابراین بسیار عادی است که همه ما حادثه‌ای را که در عالمی پیش از آمدن به این دنیا رخ داده را فراموش کنیم اما محتوای پر اهمیت آن را در ضمیر خود نگاه داریم 🔷 به طور کلی شش نظریه در مورد چگونگی این پیمان الهی وجود دارد (پیام قرآن، ج ۳، ص ۱۱۷) که شاید بتوان همه آن‌ها را در دو گروه خلاصه کرد: 🔻 گروه اول: 🔷 عالم ذرّ، عالمی غیر از عالم کنونی در برخی از روایات اشاره به عالمی با عنوان عالم ذرّ شده که مقصود از آن غیر از عالم کنونی ما است.به عنوان نمونه روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده که می‌فرماید: 🔶 «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمَّا أَخْرَجَ ذُرِّیَّهَ آدَمَ ع مِنْ ظَهْرِهِ … قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لآِدَمَ انْظُرْ مَا ذَا تَرَی قَالَ فَنَظَرَ آدَمُ ع إِلَی ذُرِّیَّتِهِ وَ هُمْ ذَرٌّ قَدْ مَلَئُوا السَّمَاءَ قَالَ آدَمُ ع یَا رَبِّ مَا أَکْثَرَ ذُرِّیَّتِی. …» (الکافی، ج ۲، ص ۹) 🔷 «آنگاه که خداوند، نژاد آدم را از پشتش بر آورد تا از آن‌ها پیمان گیرد … به آدم فرمود: بنگر چه می‌بینی؟ آدم به نژاد خود نگاه کرد که مورچه وار فضای آسمان را پُر کردند. گفت: پروردگارا، وه چه بسیار است نژاد من. …» 🔻متناسب با این روایت، چهار نظریه مجزا پدید آمده است: ۱ 🔷 برخی همچون برخی از محدثان، هیچ گونه توجیه و تأویل را در این مورد نمی‌پذیرند و تمامی اتفاقات و گفتگوهای این آیه را حقیقی و واقعی برمی شمرند. ۲ 🔶 برخی، این اقرار را متعلق به عالم ارواح برمی شمرند و بر این باورند که خداوند این پرسش را از ارواح همه انسان‌ها پرسیده است. ۳ 🔷 برخی دیگر همچون سید مرتضی و ابوالفتوح رازی اعتقاد دارند که این اقرار تنها از بعضی از انسان‌ها همچون پیامبران و اولیای خدا گرفته شده و پرسشی همگانی نبوده است. ۴ 🔶 علامه طباطبایی نیز معتقد است که این جریان، شهودی است باطنی که در عالمی ملکوتی و مسبوق به عالم دنیوی رخ داده است. (المیزان، ج ۸، ص ۳۳۴) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻🔻
چرا عالم « ذرّ » را به یاد نمی‌آوریم⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 پاسخ متناسب با دیدگاه‌های گروه اول: 🔷 در صورت پذیرش نظریه سوم، پاسخ بسیار روشن است. چراکه متناسب با این نظریه این آیه تنها مختص به پیامبران و اولیای خاص خدا است و تنها آن‌ها بوده‌اند که چنین اقراری به وحدانیت پرودگار داشته‌اند. 🔶 بنابراین دیگران شامل حال این آیه نمی‌شوند و دلیلی هم ندارد که چنین جریانی را به خاطر بیاورند. 🔷 اما متناسب با سه نظریه دیگر باید گفت که: گاه انسان با گذر زمان، حوادث بسیاری را فراموش می‌کند اما محتوای اصلی آن را به خاطر می‌سپارد. 🔶 بنابراین مهم، به یاد آوردن محتوای اصلی آن حادثه است نه جزئیات و ریزه کاری‌های آن. همانند کسی که می‌داند جمله‌ای را از کسی شنیده اما به یاد نمی‌آورد که آن را در کجا و از زبان چه کسی دریافت کرده است. 🔷 بنابراین برای حادثه‌ای که پیش از عالم کنونی ما و در دورانی بسیار غریب رخ داده، همین اندازه کافی است که محتوای اصلی آن یعنی «گرایش به پرستش پروردگار»، در یاد مردم باقی بماند. 🔶 ممکن است بگویید که این سخن، قابل پذیرش نیست. زیرا بالاخره اگر چنین جریانی حقیقتا رخ داده باشد، هر چند هم در زمانی بسیار دور اتفاق افتاده باشد، باید در یاد برخی از مردم موجود باشد. 🔷 اما باید گفت که این مسأله ای بسیار طبیعی است. زیرا معمول انسان‌ها حتی حوادث دوران کودکی خود را نیز به یاد نمی‌آورند، چه رسد به رخدادهای پیش از آن. 🔶 با این وجود با اینکه هیچ کس از دوران نوزادی خود خاطره‌ای ندارد اما آموخته‌های خود را از آن دوران همچون نقشی ماندگار در یاد دارد. 🔷 با اینکه ممکن است هیچ یک از ما به خاطر نداشته باشیم که چگونه سخن گفتن، راه رفتن و یا حتی نقاشی کردن را آموخته‌ایم اما به راحتی از همه این آموخته‌ها استفاده می‌کنیم. 🔶 بنابراین بسیار عادی است که همه ما حادثه‌ای را که در عالمی پیش از آمدن به این دنیا رخ داده را فراموش کنیم اما محتوای پر اهمیت آن را در ضمیر خود نگاه داریم. 🔷 برخی معتقدند که مقصود از عالم ذرّ، «عالم استعدادها» است و اقرار به وجود خدا نیز به «زبان تکوین و آفرینش» در عالم جنینی رخ داده است. چراکه خداوند، حقیقت توحید را هم در نهاد انسان به صورت یک حس دورنی ذاتی و هم در عقل و خرد او به صورت یک حقیقت خود آگاه قرار داده است. ♦️ گروه دوم: 🔷 اقرار به توحید با «زبان آفرینش» و یا «زبان حال» است. برخی از روایات دلالت بر این نکته دارد که اقرار به توحید پرودگار با آفرینش انسان در یک زمان رخ داده است. 🔶 یکی از یاران امام صادق علیه السلام می‌گوید که از حضرت در مورد آیه«فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ علیها» (سوره روم، آیه ۳۰: فطرت الهی است که خداوند، مردم را بر اساس آن آفریده)، پرسیدم که این فطرت چیست ❓ امام صادق علیه السلام پاسخ داد: 🔷 «هِیَ الْإِسْلَامُ فَطَرَهُمُ اللَّهُ حِینَ أَخَذَ مِیثَاقَهُمْ عَلَی التَّوْحِیدِ قَالَ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ وَ فِیهِ الْمُؤْمِنُ وَ الْکَافِر.» (الکافی، ج ۲، ص ۱۲) 🔶 «آن فطرت، اسلام است که خدا مردم را هنگامی که از آن‌ها پیمان گرفت بر یگانه پرستی آفرید. آنگاه که خدا به آن‌ها گفت: «مگر من پروردگار شما نیستم❓» و در آن مؤمن و کافر هر دو بودند.» 🔷 برخی دیگر نیز با بیانی شبیه به این معتقدند که اساسا این گفتگو، با زبان معمول صورت نگرفته و به اصطلاح، سخنی است با «زبان حال» نه با «زبان مقال». 🔶 اینگونه تعبیرها در گفتگوهای روزانه نیز کم نیست مثلا می‌گوییم: «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سرّ درون» یا می‌گوییم: «چشمان به هم ریخته او می‌گوید دیشب به خواب نرفته است.» (تفسیر نمونه، ج ۷، ص ۷) 🔻 پاسخ متناسب با دیدگاه‌های گروه دوم: 🔷 همانطور که گفته شد، نظر این گروه این است که اقرار و شهادت به وجود پروردگار که در این آیه آمده به صورت زبانی نبوده است. بلکه با زبان حال و یا با زبان آفرینش شکل گرفته و مصداق خارجی ندارد. ♦️ بنابراین پرسش مذکور (چرا هیچ کس چنین مسأله ای را به خاطر نمی‌آورد) حل خواهد شد. چراکه بنا بر این دیدگاه هیچ جریانی در خارج و عالم واقع رخ نداده که ما بخواهیم آن را به یاد بیاوریم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« قنات یا کاریز» اختراع ایرانی ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قایق باستانی حمل اموات 🛶🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فیزیک و متافیزیک چیست ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ متافيزيك به عنوان دانش ماورالطبيعة ، مابعدالطبيعة و الهيات تعريف ميشود. 🔷 يعني قبولاندن مسائل ديني و مذهبي براي جوامع بشري از راه‌هاي عقلاني و منطقي كه ممكن است هيچ سروكاري با علومي همچون فيزيك و رياضياتي كه ما مي‌شناسيم نداشته باشد . 🔻 متافيزيك چیست ❓ 🔷 «متافیزیک» لغتی است یونانی و مرکب است از دو کلمه «متا» یعنی ما بعد و «فیزیک» یعنی طبیعت و متافیزیک یعنی «مابعدالطبیعه» 🔶 امروزه همه مردم با شنیدن نام متافیزیک به یاد قدرت های جادویی می افتند . بعضی آنها را تکذیب و بعضی تأیید می کنند و عده ای هم بی تفاوت هستند . 🔷 هر کس می خواهد از متافیزیک صحبت کند خود را آماده می کند تا کلمات و جملات سنگین سر هم کند و یا کارهای خارق العاده از خود نشان دهد . 🔻 واقعیت متافیزیک را چه کسی می فهمد ⁉️❓ 🔷 متافیزیک را کسی می فهمد که ابتدا از دنیای مادی و فیزیکی بهره ای جسته و قدری آن را درک کرده ؛ کسی که در مورد دنیای فیزیکی تحقیق و تفحص کرده و از اطراف خود باخبر است . 🔶 یعنی می داند کجاست و دنیا یعنی ارتباطات ماده و اجسام و مشهودات با ورای ماده . متافیزیک علمی است که انسان را به ورای دنیای فیزیکی می برد . چیزی و جائی بالاتر از فیزیک. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فیزیک و متافیزیک چیست ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ متافيزيك به عنوان دانش ماورالطبيعة ، مابعدالطبيعة و
فیزیک و متافیزیک چیست⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ متاسفانه در ذهن همه جا گرفته که قدرت متافیزیکی منحصر به انجام کارهای خارق العاده ای مثل هیپنوتیزم کردن دیگران و از دیوار رد شدن و غیب گوئی و... است ولی متافیزیک واقعی یعنی از خود رد شدن . 🔷 از دیوار رد شدن را هر کسی می تواند با یک سری تمرینات سخت و مداوم به دست آورد ولی از خود گذشتن کار هر کسی نیست . 🔶 از مال ِ خود ، از فرزند ِ خود ؛ از همسر ِ خود و از زندگی ِ خود . البته اگر متافیزیک را به معنای واقعی خودش یعنی ورای جسمانیات و مادیات بدانیم و لحاظ کنیم . یعنی بپذیریم که انسان روح است نه جسد! 🔷 که آنوقت تعالیم الهی هم ، راهنمایی به سوی متافیزیک و عبور از بعد مادیِ صرفِ خودمان است . 🔶 اینکه قدرت انسان نامحدود است و بخش اعظم این قدرت در حوزه ای قراردارد که خارج از میدان شناخت ماست ( مثل وقوع کرامات اولیاء خدا یا اعمال خارق العاده واقعی یا دروغین) و بحث های مربوط به غیب همگی وجود دارند و قابل انکار نیستند . 🔷 آنچه که دقت در آن لازم است بحث چگونگی استفاده و یا پرداخت به این قدرتها و موضوع متافیزیک است که امروز فرقه ها و عرفان واره ها برای سند حقانیت و درستی طریق خود به آن متمسک می شوند . 🔶 ولی باید به این نکته توجه داشت که همه آنچه که از حواس ما خارج است لزوماً سر و اسرار الهی نیست بلکه اینها عدم شناخت قدرتهای خود ما بعنوان انسانِ اشرف مخلوقات است . 🔻 اگر هم این عرفان واره ها مسائلی اسرار آمیز را نشانمان می دهند ! « بر فرض صحت » مسئله ای خارج از قدرت ما یا قدرتهای شیطانی نیست و آنوقت باید دقت کرد در مفاد این شریفه که : 🔷 ولَا تَدْعُ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا ينْفَعُكَ وَلَا يضُرُّكَ فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِنَ الظَّالِمِينَ(يونس/106) و غیر از خدای یکتا هیچ یک از این خدایان باطل را که به حال تو نفع و ضرری ندارند به خدایی مخوان و گر نه از ستمکاران خواهی بود. 🔻نکته مهم دیگر که باید توجه منکرین این مبحث را به آن جلب کرد این است که : 🔷 متافیزیک را صرفاً بدلیل آنکه علم هنوز نتوانسته در دایره مشاهده و تجربه آن را اثبات کند ، نمی توان رد کرد ، زیرا هیچ کس نماینده علم نیست حتی دانشمندان و بهترین دلیل هم ، وجود تناقضات بسیار در تجریبات و یافته ایشان است . ♦️ تنها عالم و دانای کل ، خداست که : يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (تغابن-4) او آنچه را که در آسمانها و زمین است و آنچه را که شما پنهان و آشکار کنید همه را می‌داند و خدا به اسرار دلها هم داناست. 🔷 قالَ رَبِّي يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِي السَّمَاء وَالأَرْضِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (انیبیاء – 4). خدای من هر حرفی که خلق در آسمان و زمین گویند همه را می‌داند، که او خدای شنوا و داناست. 🔶 اینکه بعضی هم به دروغ و کذب ، از نمدِمتافیزیک ، برای شیادی های خود کلاهی ساخته اند ، اثبات خرافه و خیال بودن بحث ماوراء نمی کند ( مانند انواع شعبده ها و یا استفاده سوء در بحث تسخیر ، اجنه ، رمالی ها و احضار ارواح و تسلیم قدرتهای شیطانی شدن ) 🔷 مانند آنجا که جواهر قلابی و بدلی عرضه می کنند، یعنی وجود دارد و اتفاقاً ذی قیمت است ولی شیادها برای طالبان راه ، چاه کنده اند. 🔻 به عبارت دیگر می توان اینگونه جمع بندی کرد که : 🔷 فیزیک عبارتست از پدیده‌هایی که با حواس پنجگانه خود در حالت عادی احساس می‌کنیم. بنابراین برای دریافت متافیزیک باید از حواس برتر بهره جست. 🔶 پس متافیزیک عرصه باور کردن و فیزیک عرصه داشتن است. یعنی هرگاه بخواهیم چیزی را از راه مشاهده بدانیم، وارد عرصه باور می‌شویم. 🔷 به عنوان مثال ، موجودات فیزیکی مانند سنگ ، پرنده ، انسان و آب را مشاهده می‌کنیم و لذا این مشاهده عینی و تجربی است. 🔶 اما موجودات متافیزیکی مانند جن و روح را نمی‌توانیم مشاهده کنیم. بنابراین وارد عرصه باور می‌شویم و این همان متافیزیک است. 🔷 در فلسفه دین (الاهیات) هم به دو بخش الاهیات به معنی الاعم (مباحث مربوط به اصل هستی) و الاهیات به معنی الاخص (مباحث مربوط به خدا شناسی) که مجموع این دو بحث الاهیات را، متافیزیک می گفتند ♦️ با این توضیحات روشن شد منظور از فیزیک علم طبیعیات است و منظور از متافیزیک الاهیات است. 🔻منابع : مطهری، مرتضی، آشنایی با علوم اسلامی،ج 1، ص 94 مصباح یزدی، محمد تقی، آموزش فلسفه، ج 1، ص 69 فرد آلن ولف ، متافیزیک از نگاه فیزیک بنش هوفمان ، کوانتوم(حکایت تولد و حیاتی شگفت) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فوتبال بی‌قانون در قرون وسطی ⚽️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2