eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
جهان در هرسال چه تغییری می‌کند⁉️✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افشاگری ادوارد اسنودن در مورد یوفوها 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
جایگاه خدای «اِن سُوف» در آموزه‌های کابالا 🔯🕎🔺 #کابالا #ادیان_گنوسی #ادیان_پاگانیستی #تناسخ #عرفان
جایگاه خدای «اِن سُوف» در آموزه‌های کابالا 🔯🕎🔻 ♦️ از آنجا که متصوفه یهودی میان «اِن سُوف» (خدای نامتناهی) و خدایی که در وحی و آفرینش آنی جلوه می‌کند، تمایز قائل شدند و «اِن سُوف» را خدایی پنداشتند که حتی در تورات و تِلمود بدان هیچ اشاره‌ای نشده است، [۱] گسستی ریشه‌ای میان اندیشه‌های اهالی کابالا و تعالیم و قلمرو دینی یهود به وجود آمد. 🔷 ازاین‌رو استمداد از صورت‌های مختلف اساطیر گنوسی (مذهبی که در قرن دوم میلادی در کشور روم توسعه یافت و پیروانش به ثنویت اعتقاد داشتند)، تنها مسیری بود که تابعان کابالا را در کشف قلمرو نوینی از بیداری و آگاهی دینی یاری می‌کرد. 🔶 ازآنجاکه همچنان فیلسوفان یهودی کوشیده‌اند تا توجیهی فلسفی برای خدای کتاب مقدس بیان کنند، پیروان کابالا نیز سعی کردند تفاسیری نمادین و عرفانی برای توجیه خدای خویش به وجود بیاورند. 🔷 رهبران این طریقت قانوناً موظف شدند اشارات و قوانینی را در باب «اِن سُوف» بیابند و کمترین بهانه را به دست فیلسوفان بدهند. 🔶 به همین دلیل چون تضاد ذاتی میان این دو وجه خدا، یعنی خدای مکنون ( دست‌نیافتنی و غیرقابل فهم) و خدای کتاب مقدس به‌روشنی بیان‌نشده بود. [۲] 🔷 ایشان برای دور نگه‌داشتن آموزه‌های کابالا از شائبه ثنویت، بر اساس اساطیر گِنوسی (مذهبی است که در قرن دوم میلادی در کشور روم توسعه یافت. گِنوستیک‌ها به ثنویت اعتقاد داشتند)، مراحلی را در تکوین «اِن سُوف» تا مرتبه خلق ارائه دادند. 🔶 اما به نظر می‌رسد تکاپوی صورت گرفته نه تنها مشکل ثنویت را به‌هیچ‌روی حل‌وفصل نکرد، بلکه ایشان را در مسیر اثبات ادعای خود با مشکلات جدی‌تری روبرو ساخت. 🔷 به‌واسطه همین تعارض میان خدای کابالا و خدا کتاب مقدس بود که نویسنده گمنام حوالی سال ۱۳۰۰ میلادی چنین نوشت: 🔶 ( خدای مَکنون، به‌عنوان وجود مطلق یا همان هویتی که عین ذات اوست، موضوع وحی و الهام دیگران نمی‌شود و نباید و نمی‌تواند در اسناد و نصوص الهی مانند نوشته‌های اصیل اهل عتیق و سنن یهودی به تفسیر خاخام‌های یهود معنا یابد.) [۳] 🔷 با توجه به مطالب گفته‌شده درباره خدای متصور در عرفان یهود و به فرض پذیرفتن این مطلب که«اِن سُوف» خدای دست‌نیافتنی و مَکنون کابالیسیم، همان خدای کتاب مقدس یعنی (یهوه) است. 🔶 پس اصرار کابالا بر دست‌نیافتنی بودن «اِن سُوف» اندکی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. چون تأکید کابالا همواره بر تعمق و تفکر بر خدایی بوده است که حتی در متعالی‌ترین مکاشفه‌ها هم نمی‌توان بدان راه یافت و به اتحاد با او دست یازید. [۴] 🔷 بدین ترتیب از دیدگاه برخی از اندیشمندان یهودی «اِن سُوف» نمی‌تواند محل وحی و الهام پیامبران عهد عتیق باشد و منطبق کردن این خدا باخدای کتاب مقدس کاری بی‌معنا و بی‌اساس است. 🔶 بااین‌حال پیروان کابالا در توضیح ثنویت موجود بین«اِن سُوف» (خدای نامتناهی) و خدای مقدس، بسیار متفاوتی را مطرح کرده‌اند که درنهایت به این نتیجه کلی ختم شد: 🔷 مرحله انتقال«ان سوف» به خدای متشخص و آفرینش گر را نمی‌توان توصیف کرد. اما آنچه مسلم است، ان سوف (خدای نامتناهی) به دنبال یک تصمیم‌گیری آزادانه که همواره یک راز ثابت و غیرقابل نفوذ باقی خواهد ماند از اختفا به تجلی رسیده است.) [۵] 🔻 پی‌نوشت: [۱]. کارن آرمسترانگ، خداشناسی از ابراهیم تاکنون؛ دین یهود، مسیحیت و اسلام؛ ترجمه‌ی محسن سپهر.- تهران: نشر مرکز، ‌۱۳۸۲، ص ۲۸۱ ص ۲۸۱ [۲]. شولم، جریانات بزرگ در عرفان یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، ۱۳۸۵، ص ۵۸ [۳]. شولم، جریانات بزرگ در عرفان یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، ۱۳۸۵، ص ۵۸ [۴]. Scholem,Gershom, "KABBALAH",in The Encyclopedia Judaica,1997,Vol 10,p557 [۵]. برگرفته از کتاب برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۷۸ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مجسمه عجیب مایاها 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا گذشته حال و آينده در يك زمان وجود دارند⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه عاملي باعث نابودی حيات درسیاره مریخ شده است ⁉️👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پدیده « دژاوو » یا «آشنا پنداری» چیست⁉️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
پدیده « دژاوو » یا «آشنا پنداری» چیست⁉️🔺 #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #تناسخ #تله_پاتی #جهان_های_موازی #خوا
پدیده « دژاوو » یا «آشنا پنداری» چیست⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 حتما شما هم به شهرهای تاریخی سفر کرده‌اید و هنگام گشت و گذار در میان آثار تاریخی ناگهان احساس می‌کنید قبلا آنجا بوده‌اید. فردی را برای نخستین بار ملاقات می‌کنید ولی احساس می‌کنید قبلا او را جایی دیده‌اید یا او را می‌شناسید. 🔶 در حال گفت‌و‌گوی عمیق با دوستی هستید و ناگهان احساس می‌کنید دقیقا همین مکالمه را قبلا داشته‌اید؛ این حسی که تقریبا همه ما دست‌کم برای یک بار در زندگی‌ چنین تجربه‌ای را داشته‌ایم با کلمه‌ای فرانسوی توصیف می‌شود؛ « دژاوو» (Déjà vu ) که به سختی به «آشنا پنداری» در فارسی ترجمه شده است. 🔷 حسی عجیب و غریب که در مواجهه با یک اتفاق، منظره یا حتی تجربه‌ای کاملا جدید به آن دچار می‌شویم و مدام با خودمان تصور می‌کنیم که در گذشته این اتفاق برایمان رخ داده است. 🔶 تئوری‌های مختلفی درباره این پدیده وجود دارد و حتی دسته‌بندی‌های متعددی نیز برایش کرده‌اند. نگاهی که به کتاب‌ها و فیلم‌های مختلف بیندازید، حتما نمونه‌هایی از این پدیده را خواهید دید. 🔻« دژاوو » چیست⁉️ 🔷 «دژاوو» یک کلمه فرانسوی است و به حالتی اطلاق می‌شود که در‌ آن شخص احساس می‌کند، چیزی را که در حال رخ دادن است، قبلا تجربه کرده است. 🔶 برای اولین بار امیلی بویراک، دانشمند فرانسوی در سال ۱۸۶۷ این واژه را در توصیف این پدیده به کار برد. 🔷 این پدیده کمی پیچیده است و تئوری‌های متفاوتی در مورد آن وجود دارد اما حدود ۷۰درصد از مردم اظهار می‌کنند، این احساس را تجربه کرده‌اند. 🔶 هر چند بیشتر این اتفاق در افراد ۱۵ تا ۲۵ سال می‌افتد و دانشمندان عقیده دارند با بالا رفتن سن این اتفاق کمتر می‌افتد. 🔷 این پدیده در میان افراد با درآمد بالا و تحصیلات عالی و همچنین آنهایی که زیاد سفر می‌روند، بیشتر دیده شده است. 🔶 اما آنچه اتفاق می‌افتد این است که فردی که « دژاوو» را تجربه می‌کند گاهی یک حس قوی نسبت به این‌که حادثه مورد نظر قبلا در گذشته برایش رخ داده، دارد. 🔻علم در باره « دژاوو » چه می‌گوید❓ 🔷 به تازگی مطالعه‌ای روی افرادی که چنین تجربه‌ای داشته‌اند انجام شده که در آن ۴ نفر از شهروندان انگلیسی ابراز کردند، به طور مداوم این حالت را تجربه می‌کنند. 🔶 آنها از تماشای اخبار اجتناب می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند قبلا آنها را دیده‌اند و می‌دانند چه چیزی قرار است گفته شود. 🔷 پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی طی تحقیقی به این نتیجه رسیده‌اند که مرکز مغز فرد که هیپوکمپوس نام دارد، نوعی ماشین حساب، تجسم‌کننده و بررسی کننده اطلاعات مربوط به حافظه است. 🔶 این فضا از مکان‌هایی که فرد می‌بیند یا تجربه می‌کند نقشه‌برداری و برای استفاده در آینده ذخیره می‌کند. اما هنگامی که ۲ تجربه شبیه هم آغاز می‌شود، این نقشه‌های ذهنی به روش‌های مختلفی تعبیر و بازخوانی می‌شوند. 🔷 نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد این پدیده، نتیجه عملکرد ناهنجار مغز در بررسی و محاسبه اطلاعات جدید است. 🔶 آنها احتمال می‌دهند، مدارهایی که وقتی چیزی را به خاطر می‌آورید فعال می‌شوند در افراد تجربه کننده دژاوو همیشه در حالت «روشن» است. 🔷 در طول سال‌ها بسیاری از دانشمندان سعی در نادیده گرفتن ارتباط این پدیده با تجارب زندگی گذشته داشتند. اما حالا آنها سعی دارند با مطالعه حافظه به کشف چیزهای بیشتری درباره اینکه چگونه حافظه شکل می‌گیرد،‌ذخیره و بازیابی می‌شود دست پیدا کنند. 🔶 در مطالعه‌ای که در دانشگاه «دوک» انجام شد آنها عکس‌های متنوعی از مکان‌های متفاوت را به گروهی از دانش‌‌آموزان نشان دادند با این سؤال که کدام مکان برای آنها آشناتر است. 🔷 هرچند قبل از نشان دادن عکس‌ها، آنها تمام عکس‌ها را برای حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه تماشا کردند. در این آزمایش عکس‌هایی که به طور ناکافی مشاهده شده بودند به میزان زیادی آشناتر نشان داده می‌شدند. 🔶 مطالعه دیگری که توسط آلن براون انجام شده تئوری «تلفن همراه» را برای این پدیده در نظر گرفته است. به این معنا که وقتی توسط چیزی ذهنتان منحرف می‌شود ممکن است توجه چندانی به اطراف‌تان نداشته باشد اما واقعا این چیزها به صورت آگاهانه در حال ثبت شدن هستند. 🔷 در سال ۲۰۰۱ یک بیمار مبتلا به آنفلوآنزا گزارش شد که برای تخفیف علائمش به او آمانتادین و phenylpropanolamine تجویز شده بود. بعد از آن، حالتی شبیه « دژاوو» در شخص ایجاد شده بود به طوری که در وسط دوره درمان فکر می‌کرد، قبلا یک دوره درمان را به اتمام رسانده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
پدیده « دژاوو » یا «آشنا پنداری» چیست ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ عده‌ای هم «دژاوو» را با رؤیاها مرتبط می‌دانند، آنها معتقدند از آنجا که بیشتر خواب‌ها صبح روز بعد به یاد آورده نمی‌شوند، بعضی از آن‌ها به حافظه بلندمدت منتقل می‌شوند و بعدها در شرایط واقعی مشابه، شخص سایه‌ای از رؤیاها را به یاد می‌آورد و تصور می‌کند آن وقایع را قبلا تجربه کرده است. 🔻 « دژاوو » و ارتباط با بیماری‌های روانپزشکی 🔷 بسیاری از روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که بین احساس« دژاوو» و بیماری‌هایی روانپزشکی مانند روان‌گسیختگی (شیزوفرنی) و اضطراب ارتباطی وجود دارد. 🔶 احتمال رخ دادن« دژاوو» در افرادی که این اختلالات را دارند، بیشتر است همچنین در افرادی که صرع قسمت گیجگاهی مغز دارند، « دژاوو» بیشتر از همه دیده می‌شود. 🔷 مصرف برخی از داروها هم می‌تواند، باعث شود احتمال « دژاوو» بالا برود. داروهایی که باعث افزایش «دوپامین» در مغز شوند، می‌توانند احتمال « دژاوو» را افزایش دهند. 🔻 انواع « دژاوو » 🔷 تعریف انواع دژاوو سخت است. آنهایی که در این زمینه مطالعه کرده‌اند معمولا طبقه‌بندی‌های خاص خودشان را دارند که هر کدام به تئوری مربوط به آن وابسته است. 🔶 «آلن بروان»، استاد روانشناسی دانشگاه متودیست جنوبی، ۳ طبقه‌بندی برای« دژاوو» در نظر گرفته است. او اعتقاد دارد این پدیده در اثر اختلال عملکرد بیولوژیک مثل صرع، آگاهی ضمنی و ادراک مستقیم به وجود می‌آید. 🔷 در سال ۱۹۸۳ نیز دکتر ورنون نپ،‌ مدیر موسسه اعصاب سیاتل، ۴ دسته‌بندی برای دژاوو از جمله صرع، ذهن متافیزیکی،‌ اسکیزوفرنی و تداعی‌کنندگی در نظر گرفت. اما انواع شایع دژاوو شامل ۳ مورد زیر است: 🔶 واژه( Déjà vécu) به «قبلا زندگی شده» برگردانده شده و به این معناست که شخص فکر می‌کند، بازه‌ای از زمان را که در حال گذر از آن است، قبلا تجربه کرده است. 🔻 چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی در یادداشت‌های خود در مورد این پدیده نوشته است: 🔷 «همه ما حس و حالی را تجربه کرده‌ایم که گاهی سراغ ما می‌آید و در آن حس می‌کنیم آنچه را در حال گفتن یا انجام دادنش هستیم، قبلا در زمان دوری گفته‌ایم و انجام داده‌ایم یا اینکه محیط اطرافمان را با همان چهره‌ها، اشیا و شرایط قبلا تجربه کرده‌ایم یا این که می‌دانیم بعد از یک سخن، چه خواهیم گفت، زیرا آن حرف‌ها را به یاد می‌آوریم.» 🔶 واژه (Déjà senti) به «قبلا حس شده» ترجمه شده است. در این پدیده حس و حال تجربه قبلی به صورت موقت در شخص احساس می‌شود. 🔷 این اتفاق بیشتر در مبتلایان به صرع دیده می‌شود. در این حالت بعد از چند دقیقه، شخص حس قبلی را در مورد آن اتفاق ندارد. 🔶 این ( Déjà visité )عبارت نیز به«قبلا ملاقات شده» تعبیر می‌شود. این حالت نسبت به ۲ حالت قبلی کمتر شایع است و در آن فرد می‌تواند راهش را در شهر یا کشوری که قبلا به آنجا نرفته، پیدا کند. ♦️ تفاوت این پدیده با پدیده «قبلا زندگی شده» در این است که فرد در مورد جزئیات جغرافیایی محل جدید صحبت می‌کند. سر والتر اسکات، در رمان گای مانرینگ به این پدیده اشاره کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اولین جعل اسکناس در دوران قاجار 💴🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیش‌بینی انتشار ویروس کرونا به کمک معادله‌ای مخصوص یافتن موجودات فضایی 👽🦠🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انجمن اسرار آمیز« میو میو » : Mau Mau 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیت‌‌های تبلیغی و ترویجی متنوعی را در دستور کار داشته است. 🔷 تا زمانی که شیوه و جهت این فرقه روشن نبود و فقط با موضوع آموزش‌‌های مراقبه و آموزش‌‌های آرام‏‌بخش فعالیت می‌‌کرد، آزادانه به تمام فعالیت‌‌های خود مشغول بود. 🔶 در همین دوران، گروه فعال اکیست‌‏ها توانستند کتاب‌‌های این فرقه را به فارسی برگردانند و در شمارگان بالا چاپ کنند. هوشنگ اهرپور بیش از ده عنوان از کتاب‌‌های این فرقه را به فارسی برگردانده است. پس از او می‏‌توان از افرادی مانند مهیار جلالیانی، مینو ارژنگ، یحیی فقیه، مرجان داوری و مریم البرزی نام برد که هرکدام بیش از یک جلد از کتاب‌های اکنکار را ترجمه کرده‌اند. 🔷 اشخاصی چون محمدهادی ماکیانی، عبدالرضا فقیه، شهرام محمدپور، شهرام شامحمدی، محمدعلی اخلاق‌دوست و اخوان تفتی نیز هر کدام یک جلد از کتاب‌‌های اکنکار را به فارسی برگردانده‌‌اند. ♦️ پس از این‌‌که رویکرد دین‌ستیزانۀ این فرقه بر اهل تحقیق آشکار شد، از فعالیت‌‌های رسمی آن‌‏ها جلوگیری به‌‏عمل آمد. پیروان اکنکار پیش ‏‌از این در ایران دارای تشکیلات بوده و به جذب نیرو می‌‌پرداختند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیت‌‌ها
فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ پیروان اکنکار از طریق اداره پست با ماهانتا در تماس بودند. شاید نمونۀ بارز این افراد، فردی به نام دکتر ناصری بود که در شمال شرق کشور می‌‌زیست. وی پس از مدتی به آمریکا رفت و به ناسا پیوست. شاگردان وی هم‏‌چنان‌در ایران در لوای انرژی‌‏درمانی و... به فعالیت مشغول هستند. 🔷 در حال حاضر شخصی با نام مستعار الماسی بیش‏ترین فعالیت را در ایران دارد. وی اخیراً با توجه به نزاع‌‏های اینترنتی که بین او و دیگر اکیست‌‏ها در گرفته به وابستگی و قدرت‏‌طلبی متهم شده است. ناگفته پیداست این دست از نزاع‌‌ها در تمام کشورها برای اکیست‌‏ها اتفاق می‌‌افتد. 🔶 ریشۀ این نزاع‌‌ها در این است که هر کدام از اکیست‌‏ها که دارای بیش‏ترین فعالیت هستند، ادعای مسئولیت در قبال بقیه اکیست‌‏ها را دارند و این ادعا با مخالفت «دیگران» روبه‌‏رو می‌‌شود. گو این‌‌که «دیگرانی» نیز هستند که نسبت به بقیه احساس مسئولیت می‌‏کنند! 🔷 اکیست‏‌ها در ایران تا سال ۱۳۷۵ با پر کردن فرم‌‌های تهیه شده توسط ادارۀ اکنکار و واریز مبلغ معیّن از طرف ماهانتا، با مرکز اکنکار در آمریکا مکاتبه می‌‌کردند. این مبلغ در ابتدا 120 دلار بود که با نامه‌‏نگاری‌‌های ذلیلانۀ برخی از اکیست‏‌ها به هارولد کلمپ به پنجاه دلار کاهش یافت. 🔶 با روشن شدن چهرۀ واقعی اکنکار، از فعالیت‌‌های رسمی‏ این فرقه جلوگیری شد. اما فعالیت‌‌های اینترنتی و ارتباط‌‏های مخفیانه هم‏‌چنان ادامه دارد. 🔷 این گروه بعضی از چهره‌‌های متفکر و درخشان تاریخ جهان را به نام اکنکار مصادره کرده و به مریدان خود معرفی می‌‌کنند. آن‌‏ها ادعا دارند این چهره‌‌ها ماهانتا بوده و هدایت انسان‌‏های زمان خویش را برعهده داشته‌‌اند. 🔶 از چهره‌‌های ایرانی که این فرقه از آن‌‏ها برای رسیدن به اهداف خود سود می‌‌جویند می‌‏توان به شمس تبریزی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مولانا و حافظ اشاره کرد. آن‌‏ها در برخی کتاب‌‌های خود مثنوی معنوی مولانا را به‌‏عنوان کتاب جهان‌‏بینی اکنکار مطرح می‌‌کنند. 🔷 بیش‌ترین فعالیت اکنکار در ایران در قالب وب‌‏نگاری صورت می‌‏گیرد. مهم‏‌ترین سایت موجود، سایت رسمی اکیست‏‌های ایران است که نسخۀ فارسی سایت رسمی موسسۀ اکنکار می‌‏باشد. وب سایت‌‏ها و وبلاگ‌‏های دیگری نیز وجود دارد که به نشر آموزه‌‏های اکنکار همت گمارده‌‏اند. 🔶 تا مدتی پیش این وب نوشته‌‏ها کار تبلیغی و ترویجی انجام می‌‏دادند اما با چالش‌‏های جدیدی که آموزه‌‏های اکنکار با آن روبه‌‏رو شده است، اکیست‌‏ها بیشتر در قالب دفاع از آموزه‏‌های خویش مطلب می‌‏نگارند. 🔷 هر چند این‏‌گونه دفاع‏‌ها خود بر خلاف آموزه‏‌های اکنکار است؛ چون اکنکار مدعی است نباید از آموزه‌‏های خود دفاع و برای اثبات آن‌‏ها استدلال کرد. اکیست‌‏های ایران که سعی وافری برای گسترش ایده‌‏های خود دارند، این آموزۀ اکنکار را زیر پا نهاده، به استدلال و محاجّه مشغولند. 🔷 جالب‎ترین دفاعیات اکیست‌‏ها هنگامی است که به اسلامی کردن باورهای خود می‌‏پردازند. آن‌‏ها برای گریز از کمند ضداسلامی بودن برای اثبات آموزه‌‏های خود به آیات، روایات و زندگی معصومین (علیهم‌السلام) استناد می‏‌کنند. فرزند اک مقدس در این‌باره می‌‏نویسد:🔻 ♦️ «آیا می‌‏دانید اعتقاداتِ به گفتۀ بعضی بی‌‏سر و ته اکنکار را می‌‏شود با آیات قرآن تطبیق داد؟... آن‏‌ها که آن را می‏‌شناسند می‏‌دانند که اکنکار از تمام ادیان به ظاهر قدیمی، قدیمی‌‏تر است؛ ...تصفیه کارماها در دنیاهای بالاتر یا به صورت دوزخ است و یا بهشت؛ که البته دقیقاً به میزان کارمای تولید شده است؛ نه بیشتر و نه کمتر؛ زیرا عدالت پروردگار خدشه‌‏ناپذیر است. در قرآن آمده است: «فَمَن یَعمَل مِثقَال ذَرَّةٍ خَیرَاً یَره و مَن یَعمَل مِثقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَره [عادیات/7 و 8] و هر کس به قدر ذره‌ای کار نیک کرده آن‌را خواهد دید و هر کس بقدر ذره‌ای کار زشت مرتکب شده می‌بیند.» و یا حضرت علی (علیه‌السلام) می‏‌فرمایند: «به همان‏‌گونه‌‏ای که یاری می‏‌کنی یاری می‏‌گیری، که اشاره به کارهای مثبت در همین دنیا دارد.» در جایی دیگر حضرت محمد(ص) می‌‏فرمایند: «خاری در پای هیچ مؤمنی نمی‏‌رود مگر این‌که کفّاره گناهان او باشد»، که این حدیث اشاره به کارمای منفی دارد.»[1] 🔷 این سخنان در حالی است که هیچ سنخیتی بین دوزخ و نتایج اعمال در اسلام و کارمای ادعایی اکیست‌‏ها وجود ندارد. وانگهی اکنکار با ردّ ادیان و نفی آن‏‌ها هیچ جایی برای تمسک به‏‌آن‌‏ها نگذاشته است و این ترفندی است که اکیست‌‏ها برای رها شدن از اشکالات و انتقادات بدان پناه می‌‏برند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ اکیست‏‌های ایران هر چند تلاش کرده‌‏اند تا با این رویکرد از کمند عرق دینی مسلمانان رهایی یابند، هنگامی که عرصۀ استدلال بر آن‏‌ها تنگ شده، به وضوح به نبرد با اسلام همت گمارده‏‌اند. 🔷 از آن‌‏جا که رهبران اکنکار دربارۀ تعالیم ادیان دیگر تهمت پراکنی‌‏های فراوانی داشته‌‏اند و ادیان را با چوب جمود و جهالت و ضلالت رانده‏‌اند، اکیست‏‌های ایران نیز ناچار به پیروی از آن‌‏ها گردیده‌‏اند. یکی از اکیست‌‏ها که در گردونۀ وب‏‌نگاری و مناظرات مجازی گرفتار آمده می‌‏نویسد: 🔶 «فکر می‏‌کنم اگر اک برای اثبات خود ادلۀ بیشتری از اسلام برای اثبات خود نداشته باشد کمتر هم ندارد.» اکیست‏‌های ایران برنامه‏‌های تمرین و مراقبۀ خود را با استفاده از دیسکورس‏‌ها و سفارش‌‏های اینترنتی به انجام می‏‌رسانند. 🔷 فعالیت اکیست‏‌ها در ایران به‏‌صورت پنهانی و محدود به فضای مجازی صورت می‌‏گیرد؛ چه این‌‏که اثبات دین بودن اکنکار باعث شده است که گروندگان به این شبه آیین با حکم ارتداد روبه‌‏رو شوند. 🔶 از سوی دیگر گردانندگان سایت مرکزی اک در آمریکا برای حفظ امنیت کتب و دیسکورس‌‏های اک در ایران، صلاح می‏‌بیند فعلاً اکیست‏‌ها در ایران فعالیت نکنند؛ زیرا سابقۀ رعایت قانون کپی رایت در ایران خوب نیست و رعایت این مهم در قوانین اک به صراحت بیان شده است. 🔷 بنابراین مسئولان این نهاد در امریکا از فعالیت اک در ایران احساس خطر می‏‌کنند و ترجیح می‌‏دهند اعضا با راه‏‌اندازی کتابخانۀ سایبر در سایت انجمن صرفا اطلاعات خود را افزایش دهند و فعالیت تبلیغی دیگری چه در اینترنت یا خارج از آن نداشته باشند. البته اکیست‌‏های زیادی هستند که این قانون را زیر پا می‏‌گذارند. 🔶 برخی از اکیست‏‌ها در اثر القائات به انرژی درمانی پرداخته و یا با تعبیر خواب‌‏های خود ادعاهایی می‏‌کنند که نمونۀ بارز آن در سال 1386 به وقوع پیوست. در این واقعه سردم‌دار گروه چند نفره‌‏ای که از ارومیه به تهران آمده بودند مدعی بود روح امام زمان در کالبدش حلول کرده و او امام زمان است.[2] 🔷 از دیگر مباحث انحرافی که در اکنکار به‌‏وجود آمده تشکیل حلقه تی اس ام است. با بررسی اجمالی آموزه‏‌هایی که طرفداران این حلقه بدان باور دارند می‌‏توان نتیجه گرفت بین اکنکار و تی اس ام تفاوت‌‏های فراوانی وجود دارد. ♦️ طرف‌داران تی اس ام برای اثبات هویت تاریخی خود به اکنکار دست یازیده‌‏اند تا از این گردونه، پشتوانۀ ایدئولوژیک خود را تقویت نمایند.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. رنجبران، داوود (1388)، نقد و بررسی عرفان‏های وارداتی اکنکار، تهران، ساحل اندیشه، ص 109-111. [2]. همان. [3]. سودای دین داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 61. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ترس عجیب « مشاهیر» از گربه ها 🐈🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا سفر در زمان برای ما مهیاست⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرجام یوگا رهایی از چرخه تناسخ 🕉☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پاتان جالی (Patanjali) مبدع یوگا است که بر نمایان ساختن و شکوفا کردن روح تأکید داشت. 🔷 برخی بر این باورند که یوگا مرحله عملیاتی فلسفه سانک‏هیا است. این مکتب نیز مانند دیگر مکاتب هندی معتقد است راه نیل به رهایی و آزادی، کسب معرفت مستقیم و بی‏‌واسطه درباره ماهیت نفس است. 🔶 در مکتب یوگا خداباوری وجود دارد. خداباوری به همراه روح‏‌باوری، نظام‏‌باوری خاصی را به دست می‏‌دهد.[1] 🔷 به نظر یوگا بیش‏ترین گناه‏‌ها از جهل داشتن ذهن به تمایز بین روح و غیر روح برمی‏‌خیزد و برای رهایی از این جهل، به تعطیل کردن ذهن در ضمن اعمال ویژه، همت می‏‌گمارد: 🔶 اخلاص و خضوع... بهترین راه دست‏یابی به تمرکز کامل و نیز مهار کردن و متوقف ساختن ذهن(سامادهی یوگا) محسوب می‏‌شود.[2] 🔷 رهایی در این‌‏جا نیز با آموزۀ تناسخ و کارما عجین می‌‏شود: هدف یوگا کشف قلمرو اصیل تجربه فرامادی و نیز هویدا کردن واقعیت انسان و جهان، یعنی نفس واقعی یا آت‏مان (Atman) است؛ چیزی که تا ابد، پاک، روشن و آزاد به حیات خود ادامه می‌‏دهد و یگانه سعادت راستین و دگرگون ‏ناپذیر است.[3] ♦️ اما این زندگی ابدی روح که در این‏‌جا ترسیم شده، باور به معاد نیست بلکه از توضیحات دیگری که درباره یوگا و نیز مباحث مربوط به روش آن‌‏ها بر می‌‏آید، اعتقاد به تناسخ است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرجام یوگا رهایی از چرخه تناسخ 🕉☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پاتان جالی (Patanjali) مبدع یوگا است که بر
فرجام یوگا رهایی از چرخه تناسخ 🕉☯️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ این بیداری و تجربه قلمرو فرامادی که با بحث کندالینی و چاکراها تبیین می‌‏شود، چیزی جز رهایی از چرخه تناسخ نیست: به اعتقاد یوگی‌‏ها، رهايی از چرخه تولّد و مرگ (زنجیره رنج و تناسخ) از نتایج بیداری این نیرو است.[4] 🔷 درکتاب ‌های یوگا، تولّدهای پی‏‌در‏پی به عنوان فرصت‌ های بیش‏تر برای بیداری کندالینی مورد اشاره قرار گرفته است: 🔶 در بعضی حالات ممکن است فرد مشتاق پيشرفت باشد که نتيجه تولّدهای قبلی است؛ اما اگر جسم ضعيف باشد و نتواند فشار کندالینی را تحمل کند، لازم است که شخص منتظر تولّد ديگری باشد تا شايد دارای جسمی قابل انعطاف گردد.[5] ♦️ یوگیست‌‏های جدید نیز با مبنا قراردادن باور تناسخ در یوگا، باورهای خود را باز تعریف کرده‌‏اند. 🔷 «منتره یوگا» مربوط به راهبه‏‌هایی است که در معبدهای تبتی به خواندن اوراد مشغول هستند. اساس این شبه ‏آیین‏ بر بصیرت و آگاهی درونی است که از طریق به زبان ‏راندن اصوات و کلمات به دست می‌‏آید. 🔶 «کرمه‌‏یوگا» بر پایه تفکر شکل گرفته است. بر این اساس، آرامش و سکوت و نیز نبود نظم و برنامه‏‌ریزی مهم‏‌ترین راه‏‌های کسب معنویت است. 🔷 "بهکتی یوگا" به تمرکز بر مفهوم ماورایی تکیه دارد و برخی به اشتباه، آن‏ را یوگای عبادت می‏‌خوانند؛ درحالی‌‏که از عبادت در آن خبری نیست. در یوگای پاتانچلی هشت مرحله شمرده شده است که یوگیست باید یک‏‌به‏‌یک آن‌‏ها را طی کند. 🔶 در نظام یوگا برای کالبد انسان، بدن‌‏ها ، نادی‌‏ها و چاکراهایی ترسیم می‌‏شود که می‌‏تواند انرژی‌‏زایی کرده، معنویت را بارور سازد.[6] 🔷 تناسخ در یوگا نیز به معنی حلول روح انسان به یک کالبد جدید در همین دنیا است؛ یعنی روح، بعد از مرگ انسان به عالم برزخ یا قیامت یا عوالم دیگر منتقل نمی‌‏شود. 🔶 بلکه روح در همین عالم در قالب و جسم جدید (مثلاً یک جنین، حیوان، گیاه یا چیزهای دیگر) وارد می‌‏شود و حیات جدیدی را تجربه می‌‏کند و همین‌‏طور پی‌درپی در زندگی‌‏های مکرّر به حیات خود ادامه می‌‏دهد. 🔷 با این تبیین، کسانی‌که به تناسخ معتقدند، به عالم برزخ و رستاخیز اعتقادی ندارند و بدون این‌‏که به قیامت و رستاخیز نیازی باشد و حساب و کتابی لازم بیاید، به زندگانی‌‏های مداوم روح، در همین دنیا دل می‌‏بندند. 🔶 پتنجلی در فصل سوم کتابش، سوتره 18، از تناسخ و تولّدهای پيشين مباحثی به‏ میان آورده است.[7] 🔷 انرژی حیات، اگر از ستون فقرات به سمت بالا صعود کند، از بالای سر خارج و با انرژی روحانی موجود در جهان هستی آمیخته می‌‏شود.[8] 🔶 در این حالت است که شخص به حالت فرا آگاهی می‌‏رسد.[9] فرا آگاهی همان یکی شدن روح فرد با روح جهان یا ابرخود است.[10] ♦️ به اعتقاد یوگی‏‌ها، رهايی از چرخه تولّد و مرگ (زنجیره رنج و تناسخ) از نتایج بیداری این نیرو است.[11] 🔻 پی‌نوشت: [1]. معرفی مکتب‏های فلسفی هند، چاترجی، ساتیش چاندرا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 560-545. [2]. (همان:547) [3]. (همان: 577) [4]. یوگا، جیمز، هویت، تهران، ققنوس، 1384، ص 63. [5]. کندالینی، تجربه ای مرموز، شریف پور، خسرو، تهران، پیکان،1383، ص 49. [6]. آفتاب و سایه ها، فعالی، محمد تقی، ، تهران، نجم الهدی، 1388، ص 111-84. [7]. یوگا سوتره‌های پتنجلی، ساتیا ناندا سارا سواتی، تهران ، نشر فراروان، 1376،ص 297. [8]. کندالینی، تجربه ای مرموز، شریف پور، خسرو، تهران، پیکان،1383، ص 55. [9]. یوگا، جیمز، هویت، تهران، ققنوس، 1384، ص 29. [10]. (همان،219) [11]. (همان ص 63) فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، 1391، ص 54. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2