eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« قانون جذب » صدق یا کذب❓🧲🔻 ♦️ قانون جذب ابعاد مختلفی دارد. قانون جذب شعارها و ادعاهایی دارد که مخدوش و ابهام‌آمیز است که عبارت‌اند از: 🔷 در قانون جذب ادعای جدیدی مطرح شده که درستی و کارآمدی آن مورد تردید است و آن این است که «هرچه در ذهن انسان بگذرد، در عالم خارج تبدیل می‌شود به اجسام و رویدادها». 🔶 این مطلب که اندیشه، بینش، نگرش و جهان‌بینی انسان بر روان، رفتار و قضاوت او تأثیرگذار است امری است پذیرفتنی؛ اما این‌که تصاویر ذهنی انسان‌ها به واقعیات خارجی تبدیل می‌شود، ادعایی است موهوم که پایه‌ی علمی و منطقی ندارد. 🔷 تلاش‌هایی که امروز برای جلوگیری از جنگ، سلطه و خون‌ریزی صورت می‌گیرد، در قانون جذب با شعار «عدم مبارزه با جنگ» مهار شده است و نتیجه را به نفع جنگ افروزان تمام می‌کند. 🔶 در فیلم راز گفته می‌شود: «راهپیمایی‌های ضد جنگ، تولید جنگ می‌کند. مبارزه با تروریسم، خود ترور را افزایش می‌دهد؛ چون با هرچه مبارزه کنی، آن را زیاد می‌کنی و ناخواسته به تکثیر آن دامن می‌زنی!» 🔷 قانون جذب به این بهانه که راه دادنِ تصویر جنگ در ذهن (حتی اگر تصویرِ اجتماعات ضد جنگ باشد) به جنگ و خشونت در دنیای بیرون تبدیل می‌شود، مدعی است نباید حتی در تظاهرات ضد جنگ شرکت کرد؛ چون مشارکت در راهپیمایی با اندیشیدن به یک امر منفی (جنگ) ملازم است و با هرچه مقابله کنی، کائنات همان را سر راهت قرار می‌دهد. 🔶 در قانون جذب تکلیف انسان‌های آزاده‌ای که با گسترش جنگ در جهان مخالف‌اند معلوم است: «اکتفا به افکار مثبت و دعا برای صلح»؛ اما تکلیف جنگ‌طلبانی که منفی فکر می‌کنند و با جسارت تمام، فکر منفی خویش را به برنامه عملیاتی تبدیل کرده، به اجرا می‌گذارند، معلوم نمی‌شود و حتی در صورت ضمنی تأیید می‌شود. 🔷 طبق ایده جذب، مخالفان جنگ فقط باید به صلح نغمه‌سرایی کنند، اما جنگ‌افروزان می‌توانند همه گونه برای قتل و کشتار توطئه و برنامه‌ریزی کنند. 🔶 آنچه در قانون جذب درست است و جدید نیست عبارت‌اند از: محورهای زیر که در قانون جذب هم دیده می‌شوند، هیچ امتیازی برای آن محسوب نمی‌شود؛ چراکه تازگی ندارد و در بسیاری از مکاتب یافت می‌شوند. اگر کسی بگوید قانون جذب به معنای محورهای زیر است. باید به او گفت، در آن صورت قانون جذب نه رازی نو، بلکه تکرار مکررات است: 1️⃣ کسانی که هدف مشخصی دارند و با پشتکار و برنامه‌ریزی و جدیت آن را دنبال می‌کنند، به هدف خویش دست می‌یابند، مشروط به این‌که اولاً مانعی پیش نیاید و دوم این‌که هدف نیز ممکن و دست یافتنی باشد. مشکل این است که فرضیه جذب به این معنا نیست و ادعایش فراتر از این مسئله ساده است. 2️⃣ اگر کسی علاقه وافری به آرمان و مطلوب مشخصی داشته باشد، چنین شوقی باعث می‌شود دغدغه و انرژی ذهنی خود را متمرکز نماید و در فرآیند هدف‌گذاری از منطق «اولویت سنجی» پیروی کند. 🔶 تجمع انرژی و پرهیز از پراکنده‌کاری باعث می‌شود افراد زودتر به «هدفِ تعیین شده» دست یابند. روشن است تمرکز بخشی به یک هدف معمولاً به قیمت از دست‌دادن فرصت‌های دیگر و دور شدن از آرمان‌های دیگر است. 3️⃣ قضاوت‌ انسان‌ها درباره‌ی خویش، تعیین کننده‌ی رفتار و اقدام آن‌هاست و از این منظر، اندیشه هرکس بر عمل و کردارش اثرگذار است. کسی که خود را توانمند می‌بیند، احساس ضعف و سستی را کنار می‌گذارد و با مشکلات و موانع موجود، مقتدرانه برخورد می‌کند. 🔶 پشتوانه‌ی این فرضیه، عقل و تجربه آدمی است و دم زدن فرضیه جذب از این فرضیه، توضیحِ واضحات است. 4️⃣ با تکرار و تمرین و تلقین می‌توان به هیجانات مثبت و گرایش‌های عاطفی بال و پر داد و با تجسم و تصویرسازی ذهنی می‌توان کانونی از عاطفه، محبت و امید یا باتلاقی از دشمنی، کینه و نفرت ایجاد کرد. ♦️ این امور که همگی مربوط به تأثیرگذاری فکر بر روان آدمی است، با تلقین و تجسم ممکن است. اما چنین عملی (تأثیر بر درون خود انسان) با ادعای اصلی فرضیه جذب که تأثیرگذاری بر دنیای خارج و جذب خواسته‌های بیرونی است بیگانه است.[1] 🔻 پی‌نوشت: [1]. حمزه شریفی‌دوست، قانون جذب و اسلام، قم: دفتر نشر معارف، ۱۳۹۳، ص ۱۳۱. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تزئینات طلایی زنان در مصرباستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنگل خوف انگیز جریره « ایسلا » درمکزیک 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« بوسه مقدس » درمراسم پذیرش در فرقه شیطان چیست👹✝️🔯🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا سفر به ماه یک دروغ بزرگ بوده⁉️🌙🚀🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ سال ۱۹۶۹ زمانی که بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا، مستقیم، قدم گذاشتن نیل آرمسترانگ را بر سطح ماه تماشا می کردند، عده ای نیز چشم هایشان را تنگ کرده و با تردید به آنچه پخش می شد، به چشم نمایشی تلویزیونی نگاه می کردند. 🔷 آنها از خود می پرسیدند که چگونه امکان دارد کشوری که در ۱۹۶۱ به سختی توانسته بود شامپانزه ای را به فضا بفرستد، امروز بعد از گذشت تنها هشت سال، دو مرد بالغ را با آن همه تجهیزات روی ماه فرود بیاورد❓ 🔶 چه کسی و چگونه می تواند انجام این سفر فضایی را تایید کند؟ بودجه ۲۵ میلیارد دلاری پروژه آپولو، چگونه خرج شده بود❓ ♦️افراد شکاک تا دو سال پس از انجام آخرین ماموریت آپولو، تنها به غر زدن اکتفا کردند؛ اما در سال ۱۹۷۴، «بیل کیسینگ» کتابی با عنوان «ما هرگز به ماه نرفته ایم، خسارت ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا» را منتشر کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا سفر به ماه یک دروغ بزرگ بوده⁉️🌙🚀🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ سال ۱۹۶۹ زمانی که بالغ بر ۶۰۰ میلیون نف
آیا سفر به ماه یک دروغ بزرگ بوده⁉️🌙🚀🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ «بیل کیسینگ» کارمند سابق بخش انتشارات شرکت راکت داین بود که موتورهای موشک فضایی ساترن ۵ را می ساخت. ساترن ۵ همان موشکی است که فضاپیماهای آپولو را به ماه برد. 🔷 او در این کتاب که با هزینه شخصی منتشر شده بود، کل پروژه عظیم آپولو را دروغی بزرگ خطاب کرد و گفت که ایالات متحده با دروغگویی درباره سفر به ماه، تمام بودجه عظیم این پروژه را برای نظامی سازی فضای ماوراء جو خرج کرده است. 🔶 او همچنین مدعی شد که برخی افراد کلیدی و مطلع از این فریب بزرگ، دچار عذاب وجدان شده بودند و می خواستند این فریب بزرگ را افشا کنند، اما بدست عوامل ناسا در سانحه هایی تصادفی، مشابه آتش سوزی آپولو ۱ روی سکو، به قتل رسیدند. 🔷 چهار سال بعد از انتشار کتاب کیسینگ، موج دوم تردیدها با نمایش فیلمی سینمایی از پیتر هایامس با عنوان «کاپریکورن ۱» راه افتاد. 🔶 داستان فیلم در مورد سیاستمداران آمریکایی است که با استفاده از حقه های سینمایی، ماجرای سفر نخستین فضانوردان را به مریخ شبیه سازی می کنند. 🔷 شباهت غیر قابل انکار فضاپیمای کاپریکورن ۱ به آپولوها و بدبینی مردم به سیاستمداران کاخ سفید در شرایط دشوار پس از جنگ ویتنام و رسوایی واترگیت، باعث شد که حرف و حدیث های جدیدی درباره پروژه فرود انسان روی ماه، سر زبان ها بیفتد و ماجرای فریب فضایی بزرگ دوباره در بین مردم کوچه و خیابان جا باز کند. 🔶 سال ۲۰۰۱ و با نمایش فیلم مستند تکان دهنده ای به نام «تئوری توطئه: آیا ما واقعاً بر ماه فرود آمده ایم؟» از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ماجرا وارد مرحله جدیدی شد. 🔷 این فیلم را جان مافت بر پایه نظریه های کیسینگ ساخته بود و نمایش آن، موج بزرگی از بدبینی ها را در جامعه آمریکا برانگیخت. نفوذ زیاد شبکه پُرطرفدار فاکس نیوز در سراسر دنیا، باعث شد تا موج بدبینی های سال ۲۰۰۱ در مقایسه با موارد مشابه، غیر قابل مقایسه باشد. 🔶 نظرسنجی ها نشان می داد که جمعیت موافقان طرح توطئه در جامعه آمریکا از رقم ۶ درصد پیش از نمایش فیلم به رقم ۲۰ درصد پس از نمایش فیلم رسیده است. 🔷 از نظر تمام افرادی که ادعا دارند این پروژه فضایی، فریبی بیش نبوده است، ساکنان کاخ سفید انگیزه کافی برای اینکار را داشته اند؛ اول از همه احیای آبروی از دست رفته، بابت عقب ماندگی غیر قابل انکار آمریکا از اتحاد شوروی در دستیابی به فضا، می توانست سردمداران آمریکایی را به نمایش خطرناک سفر به ماه راضی کرده باشد. 🔶 از سویی دیگر با توجه به وعده اطمینان بخش رئیس جمهور وقت ایالات متحده، مبنی بر سفر انسان تا پایان دهه ۱۹۶۰، تمامی هم و غم دستگاه دیپلماسی این کشور تحقق بخشیدن به قول شخص اول مملکت بود تا اعتماد عمومی مردم به سیاستمداران جلب شود. 🔷 مدعیان همچنین معتقد هستند که سیاستمداران، با سرگرم کردن مردم به نمایش زیبا و غرورآفرین سفر به ماه، می توانستند ۳۰ میلیارد دلار بودجه این طرح را برای تولید تجهیزات نظامی جهت استفاده در فضا هزینه کنند و به عبارت بهتر، فضا را نظامی کنند. 🔻بعضی از دلایل مدعیان که سفر به ماه یک دروغ بزرگ بوده 🔷 فضانوردان آپولو باید از کمربندهای تشعشعی وان آلن می گذشتند. این کمربند از دو لایه درونی و بیرونی تشکیل شده و حاوی الکترون ها و پروتون هایی بسیار پُر انرژی است که گذر از میان آن مانند بودن در معرض تشعشعات رادیواکتیو خطرناک و مرگبار است. 🔶 در ده ها تصویر، سایه های همگرایی دیده می شود که نشان می دهد منابع نور متعددی برای روشن کردن صحنه نمایش آپولو استفاده شده بود یا دیدن فضانوردان و تجهیزاتی که در سایه قرار دارند، در حالی که ماه فاقد اتمسفر بوده و نور مانند زمین توسط مولکول های هوا پخش نمی شود. 🔷 مگر فضاپیماهای آپولو با موتورهای جتش، به نرمی روی ماه فرود نیامده❓پس چرا هیچ اثری از حفره ناشی از خروج گازهای داغ، زیر دهانه خروجی موتورها دیده نمی شود❓ 🔶 با توجه به برتری مطلق و تجربه فراوان شوروی ها در فعالیت های فضایی و گذشت تنها ۸ سال از آغاز عمر فضا در آمریکا، چگونه می توان باور کرد که فضانوردان آمریکایی روی ماه فرود آیند❓ 🔷 با توجه به فاصله ۴۰۰ هزار کیلومتری زمین تا ماه و سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتری امواج الکترومغناطیسی، انتظار می رود که دو تا سه ثانیه تاخیر زمانی بین مکالمات فضانوردان با مرکز کنترل زمینی وجود داشته باشد. ♦️ چطور روی ماه که اتمسفر ندارد و در نتیجه بادی نمی آید، پرچم تکان می خورد❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کُره زمین گمشده هیتلر 🌎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قبیله « پیگمه » کوتاه قامت ترین انسانهای روی زمین 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« تاللوک » خدای باران و طوفان ها در قوم مایا 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا پیروان مکتب « دیوبندی‌ها » وهابی هستند ⁉️🔺 #فرقه_های_مخوف #فرقه_های_ضاله #صوفیه #فرقه_سازی_درا
آیا پیروان مکتب « دیوبندی‌ها » وهابی هستند ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از گرایش‌های مهم فکری که پیروان زیادی دارد، مکتب دیوبند است. خاستگاه این مکتب شبه قاره هند می‌باشد. 🔷 گروه‌های افراطی مثل سپاه صحابه و لشکر جهنگوی در پاکستان، خود را به آن منتسب می‌کنند. در استان سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان بیش از 90 درصد اهل سنت پیرو این مکتب هستند. 🔶 با اینکه بنیان‌گذاران این مکتب دیدگاه‌های معتدلی داشته اند اما درطول تاریخ، بعضی گروه‌های افراطی خود را به این گرایش فکری منتسب نموده‌اند تا جایی که برخی از ناآگاهان آن را به وهابیت تشبیه کرده‌اند درحالیکه میان آموزه‌های مکتب دیوبند و وهابیت تفاوت‌های بسیاری به چشم می‌خورد.[1] 🔻 لذا برای روشن شدن این مطلب باید نسبت به این گرایش فکری آشنایی بیشتری کسب کنیم. 🔷 این مکتب محصول سه عامل شریعت، طریقت و سیاست است. به عبارتی دیگر شامل آموزه‌های کلامی، صوفیانه و افکار سیاسی در واکنش به استیلای فرهنگ انگلستان و هندوئیزم بر جامعه اسلامی است. 🔶 شریعت، ضلع اول مثلث تشکیل دهنده مکتب دیوبندیه است. در این حوزه باید آن را در دو بخش مورد بررسی قرار دهیم: 🔻 از نظر فقهی و از نظر کلامی 🔷 دیوبند درمیان مذاهب فقهی، پیرو مذهب حنفی است. ما برای شناخت بهتر مکتب دیوبند باید شناخت کافی نسبت به مذهب حنفی پیدا کنیم. 🔶 جالب است بدانید ابوحنیفه با حدیث‌گرایی میانه خوبی نداشت تا جایی که به گفته ابن خلدون ابوحنیفه در میان احادیث تنها به صحت هفده روایت اعتقاد داشت.[2] اما بزرگان این مکتب به سمت و سوی حدیث‌گرایی افراطی کشیده شده‌اند. ♦️ دو شاخصه مهم ابوحنیفه یعنی پرهیز ازحدیث‌گرایی و عقل‌گرایی شدید او باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که بزرگان و پیروان مذاهب دیگر علیه او مواضع تندی بگیرند تا جایی که اهل حدیث تا سرحد فسق و کفر، ابوحنیفه را مورد نکوهش ‌قرار داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. 🔷 از مالک بن انس (متوفای 179 ه.ق) پیشوای فقهای مالکیه نقل شده که گفته است: «ابوحنیفه در دین فریبکاری می کند و هرکس در دین فریبکاری کند دین ندارد.»[3] 🔶 همچنین عبدالله‌ بن احمد بن‌ حنبل از اوزاعی نقل می‌کند: «در اسلام هیچ مولودی شرورتر از ابوحنیفه متولد نشده است!» ♦️ در این میان، دشمنی احمد بن حنبل و گفته‌های او در مذمت ابوحنیفه زیاد است و شاید بتوان گفت که گوی سبقت را دراین زمینه از سایرین ربوده است.[4] 🔷 البته روند تکفیر ابوحنیفه امام فقهی پیروان مکتب دیوبند از سوی اهل حدیث (سلفی‌ها و وهابیت) تا دوران معاصر هم ادامه دارد به طوری که شیخ محمدغزالی از بزرگترین مشایخ معاصر الازهر شهادت می‌دهد که : 🔶 معروف‌ترین رهبر سلفیه مصر یعنی حامدالفقی در حضور او و چندین شخص دیگر، ابوحنیفه را کافر خطاب کرده است.[5] 🔷 این اوصاف می‌تواند، عامل مهمی برای ذکر این مطلب باشد که مکتب دیوبند را نمی‌توان به وهابیت حدیث‌گرا و عقل‌ستیز تشبیه کرد همانطور که در زمانه کنونی عده‌ای سعی در اثبات این مطلب دارند. 🔶 از نظر کلامی مکتب دیوبند، پیرو مکتب کلامی ابوالحسن اشعری و ابومنصور ماتریدی هستند. خلیل احمد سهارانپوری از علمای بزرگ دیوبند می‌گوید: «در اصول و عقاید پیرو امام ابوالحسن اشعری و امام ابو منصور ماتریدی رضی‌الله عنهما می‌باشیم.»[6] 🔷 یافته های تاریخی نشان می‌دهد که مکتب اشعری و ماتریدی توانستند اندیشه‌های افراط‌‌‌‌ گرایانه اهل حدیث و سلفی‌ها را به حد اعتدال برگرداند.[7] ♦️ بار دیگر این پرسش را می‌توان مطرح نمود که چرا عده‌ای سعی دارند مکتب دیوبند راکه متأثر از فقه ابوحنیفه و مکاتب اشعری و ماتریدی می‌باشد و شالوده ساختاری همه آنها عقل‌گرایی و اعتدال است را به سمت اندیشه های سلفی، چه در حوزه روش و چه در حوزه محتوا بکشانند و چهره خشنی از این مکتب در شبه‌قاره هند و پاکستان ترسیم نمایند. 🔻 علل چنین رویکردی را می‌توان در سه محور خلاصه کرد: 1️⃣ به دلیل فقر فرهنگی و علمی در شبه‌قاره، همواره مردم این منطقه تحت تأثیر عقاید و آداب و رسوم هندوها و سیک‌ها قرار می‌گرفتند و علمای دیوبند، برای مقابله با این انحرافات خود گرفتار انحراف دیگری شده‌اند. 2️⃣ پس از حذف دشمن مشترکی ماننند انگلستان و هندوئیزم و استقلال پاکستان، مکتب دیوبند خود را در رویارویی مستقیم با شیعه یعنی بریلوی‌ها و مودوی‌ها دید، بنابراین برای مقابله با این جریانات به سمت افراط‌ گرایی و خشونت کشیده شد. 3️⃣ عامل بسیار مهم دیگر نقشه‌های شوم عربستان سعودی در این مناطق است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا پیروان مکتب « دیوبندی‌ها » وهابی هستند ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ عربستان سعودی با کمک‌های مالی بسیار به گروه‌های افراطی و تندرو مانند سپاه صحابه، لشکر جهنگوی و از طرفی گسترش شبهات در میان جامعه پاکستان، بذر اختلاف را در میان مسلمانان این منطقه می‌گستراند و متأسفانه گروه‌های ارهابی و تندرو نیز آلت دست وهابیان عربستان شده‌اند. 🔷 شواهد و مستندات بسیاری در دست است که نشان می‌دهند مکتب دیوبند و علمای آن در بسیاری از عقاید با وهابیون در تضاد هستند که به مواردی از موضع‌گیری علمای دیوبندی نسبت به آنان اشاره‌ای گذرا می‌کنیم: 🔶 در کتاب المهند علی المفند نوشته عالم برجسته دیوبند، خلیل احمد سهاران‌پوری در طی سؤالی که از طرف علمای مذاهب اربعه حرمین شریفین از وی شده مبنی براینکه آیا شما وهابی هستید یا سنی❓ 🔻 ایشان به نیابت از علمای دارالعلوم دیوبند پاسخ می‌دهد: «ما اهل سنت و جماعت هستیم و در برخی موارد آنگونه که در سؤالات مرسله از جانب شما عقاید وهابیت عنوان شده با آنها مخالف هستیم.»[8] 🔷 در جای دیگر همین کتاب، سهارانپوری آن‌ها را به‌ خوارج تشبیه کرده می‌گوید:« وهابیون بر این عقیده‌اند که فقط آنها مسلمانند و کسانی که مخالف عقایدشان باشند، مشرک هستند و با همین تصور کشتن اهل سنت و قتل علمایشان را مباح می‌شمرند... 🔶 من به وضاحت می‌گویم که محمدبن عبدالوهاب و هیچ یک از پیروان و هوادارانش، در هیچ یک از سلاسل علمی یا فقهی و حدیث و تفسیر و تصوف جز مشایخ ما نیستند. 🔷 اما تکفیر مسلمین، حاشا! تا زمانی که حکم ضروری از ضروریات دین را منکر نشده باشند ما آنها را کافر قرار نمی‌دهیم و هرگاه انکار امری از ضروریات دین درباره آنها ثابت شد، آنها را تکفیر می‌کنیم و در این امر هم محتاطانه عمل می‌کنیم، این روش ما روش مشایخ ما رحمة الله علیهم می‌باشد.»[9] 🔻 حسین احمد مدنی نیز در کتاب الشهاب‌الثاقب در مورد محمد بن عبدالوهاب می‌گوید: «در مجموع او شخصی ظالم، یاغی خونخوار و فاسق بود.» اوبرای این حرف خود چند دلیل ذکر کرده است: 🔷 محمد بن‌ عبدالوهاب عقیده داشت که مردم تمام دنیا و سایر مسلمان‌ها کافر و مشرکند. 🔶 محمد بن‌ عبداوهاب و طرفداران او عقیده دارند که تمام پیامبران تا هنگامی که زنده‌اند، ارزش ویژه‌ای دارند و همین که مردند با سایر مسلمانان فرقی ندارند و... [10] ♦️ چنان‌که مشاهده شد و با بسیاری از مستندات دیگر، بیزاری و برائت علمای دیوبند از وهابیت به ‌صورت رسمی اعلام شده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. سید مهدی علیزاده موسوی ، مکتب دیوبند و جنبش جماعت تبلیغ، قم یاد اندیشه، 1392 ص16 [2]. مقدمه ابن خلدون ، مؤسسه الکتب الثقافیه، بیروت 1408 ،ج2 ص127 [3]. العقیلی، محمدبن‌‌جماد، الضعفاءالکبیر، دارالکتب‌العلمیه، بیروت،ج4،ص281 [4]. ابن‌احمدبن‌حنبل، عبدالله السنة، تحقیق محمدسالم، انتشارات ابن‌القیم، دمام، 1406 ش248 [5]. الغزالی، محمد، سرتاخرالعرب وامسلمین، انتشارات النهضه، مصر، بی‌تا ص 52 [6]. سهارانیوری، خلیل‌احمد، النهد علی‌المنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی، 137ش، ص76 [7]. سید مهدی علیزاده موسوی ، مکتب دیوبند و جنبش جماعت تبلیغ، قم یاد اندیشه، 1392 [8]. سهارانیوری، خلیل‌احمد، النهد علی‌المنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی،ص9-10 [9]. سهارانیوری، خلیل‌احمد، النهد علی‌المنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی، ص100 [10]. مدنی، حسین‌احمد، شهاب‌الثاقب علی‌المسترق‌الکاذب پریتینگ پرس، دیوبند، بیتا ص42 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اسکوتر» های باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنایتی بنام « لیدیس Lidice » 🔻 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تمدن مصر، از پیشروترین تمدن‌های تاریخ بشر، آنقدرها طولی نکشیده تا پدید آید. 🔷 این را پژوهش اخیری می‌گوید که در آن، محققین دست به تعیین قدمت نخستین سالیان شکوفایی این تمدن زده‌اند؛ پژوهشی که خاطرنشان کرده عصر گذار از جوامع متشتت به دولتی متمرکز و تحت حکمرانی دولت‌مردانی مقتدر، احتمالاً خیلی سریع‌تر از آنی رخ داده که تا پیش‌تر تصورش می‌رفت. 🔶 استوارت مانینگ، باستان‌شناس دانشگاه کورنل نیویورک، که در این پژوهش حضور نداشته، می‌گوید: «این نخستین بررسی جامع از این دوران [از تمدن مصر] است که تاکنون صورت پذیرفته و دارد نگاه‌ها به نحوه تشکیل دولت‌ها را به سرعت عوض می‌کند». 🔷 مصر باستان، از بابت فناوری نسبتاً پیشرو، نظام پیچیده نوشتاری، و دیوان‌سالاری کلان‌اش، قرن‌هاست که علاقه دانشمندان را برانگیخته؛ دانشمندانی که به لطف استخراج مصنوعات بی‌شمار این تمدن، امروزه از هویت شهریاران و شاکله جامعه تحت سلطه آن‌ها مطلع‌اند. 🔶 اما تاریخ دقیق سلطنت این شهریاران و سایر وقایع مطرح این تمدن، تا قبل از احداث نخستین هرم، به سال ۲۷۰۰ پیش از میلاد، در هاله‌ای از ابهام بود. ♦️ تنها راهی هم که به دانشمندان امکان وقایع‌نگاری از ساز و کار ظهور تمدن مصر را می‌داد، ترتیب‌گذاری نسبی ِ متکی به سبک حکاکی سرامیک‌های به‌دست‌آمده از آرامگاه‌های مصری بود؛ روشی که پیشینه‌اش به ۱۸۹۹ میلادی برمی‌گشت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تمدن مصر، از پیشروترین تمدن‌های تاریخ
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اما پژوهش اخیری که در شماره چهارم سپتامبر نشریه Proceedings of the Royal Society A منتشر شده، بر مبنای تحلیل آماریِ داده‌های حاصل از بررسی حدود ۱۵۰ شیء دست‌ساز باستانی، به وقایع‌نگاری از این تمدن پرداخته. 🔷 در وهله اول، مایکل دی، وقایع‌نگار دانشگاه آکسفورد انگستان و همکارانش، طی فراخوانی از موزه‌های جهان، خواستار گردآوری ده‌ها نی، پارچه، مو و همچنین استخوان‌هایی شدند که در مقبره‌های متعلق به پیش از احداث اهرام ثلاثه استخراج شده بودند. 🔶 سپس قطعاتی کوچک از آن‌ها را جدا کرده، و به کمک روش‌های سن‌سنجی رادیوکربنی، دست به تعیین قدمتشان زدند. این پژوهش‌گران همچنین از محاسباتی که قبلاً از یکصد شیء باستانی دیگر انجام شده بوده هم استفاده کردند. 🔷 متأسفانه سن‌سنجی کربنی، تمام ماجرا هم نیست – چراکه دامنه خطایش بعضاً به ۳۰۰ سال می‌رسد. اما دی و همکارانش، به مجموعه‌داده‌های دیگری هم دسترسی داشتند که به آن‌ها اجازه تحقیق هرچه بیشتر قدمت وقایع، در حد وقایع‌نگاری به سبک ۱۸۹۹ را می‌داد. 🔶 از آنجا که این پژوهش‌گران، از ترتیب تاریخی ِ نمونه‌ها مطلع بودند، می‌توانستند فرض را بر این بگیرند که مصنوعات متعلق به یک آرامگاه، قدمتشان تقریباً حول و حوش هم است. 🔷 این تیم، نهایتاً برای یکپارچه‌سازی شواهدی که یاد شد، از روشی آماری بهره جستند. داده‌ها را در اختیار رایانه قرار دادند و به میلیون‌ها قدمت احتمالی رسیدند که هرکدام با شواهد موجود هم‌خوانی داشت. 🔶 به ازای هر مجموعه‌ شی‌ای که قدمت تقریباً مشابهی داشتند، اکثر این برآوردها به قدمت بیش و کم معینی می‌انجامید و به پژوهش‌گران امکان ارزیابی برآوردهایی را می‌داد که قبلاً به یقین صورت داده بودند. 🔷 در بیشتر موارد، این نتایج همان برآوردهای قبلی را به تأیید می‌رساند؛ اما دو واقعه، قدمت تازه‌ای برگرفته بود: سالیان ۳۷۰۰ و ۳۱۰۰ قبل از میلاد، به ترتیب حکایت از استقرار نخستین دهات زراعی، و همچنین آغاز حکمرانی «اَحا»، نخستین شهریار مصر داشت. 🔶 پژوهش‌گران از این آمارها نتیجه گرفتند که فقط ۶۰۰ سال طول کشیده تا مصر از جامعه‌ای دام‌دار و کوچ‌رو، به دولتی متمرکز بدل شود. 🔷 بسیاری از مصرشناسان تصور می‌کردند این پروسه، قرن‌ها بیشتر به طول انجامیده. به گفته دی، این پژوهش، هر مصرشناسی را درگیر این سؤال کرده که مصریان چگونه توانسته‌اند در چنین مدت نسبتاً کوتاهی نه‌تن‌ها یکجانشین شوند، بلکه به زراعت و تولید خط و همچنین ترجیح منافع شخصی به نفع مصالح جامعه روی آورند. 🔶 ضمناً الگوریتم‌های رایانه‌ای، قدمت ظهور خط مصریان باستان را هم به حدود سال ۳۲۰۰ قبل از میلاد نسبت دادند. این تاریخ، تقریباً هماورد برآوردهایی‌ست که با روش سن‌سنجی کربنی، برای قدمت کهن‌ترین نُسخ خطی که در نزدیکی بین‌النهرین پیدا شده‌اند، تعیین شده بود: ۳۵۰۰ تا ۳۴۰۰ قبل از میلاد. 🔷 باستان‌شناسان مایل‌اند بدانند که قدمت خط در سرزمین‌های خاورمیانه نهایتاً به چه زمانی قد می‌دهد، و آیا نظام کتابت هر تمدنی، بر تمدن دیگر اثر داشته یا خیر. 🔶 به‌گفته جان بینز، مصرشناس دانشگاه آکسفورد که در این پژوهش حضور نداشته، این سن‌سنجی‌ها چندان دقیق نیست – مثلاً طبق برآورد پژوهش‌گران، فلان پادشاه حدود ۲۰ سال حکومت کرده؛ حال‌آنکه شواهد تاریخی حکایت از چیزی در حدود دو برابر این مقدار دارند. 🔷 با این‌وجود، او پژوهش مزبور را به‌واسطه اطمینان بیشتری که به باستان‌شناسان در خصوص نخستین سالیان ظهور تمدن مصر داده، پژوهش کارآمدی می‌داند. ♦️ این پژوهش، به تدوین یک وقایع‌نگاری ۲۶۰۰ ساله از پیشینه تمدنی انجامید که تجربه حکمرانی فراعنه مقتدری نظیر رامسس کبیر را دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تخته سنگهای عحیب یوفو مانند 🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
زنگوله های جذام در قرون وسطی 🛎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2