eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
بازدید بیگانگان فرازمینی از « زمین » تخیل یا واقعیت ⁉️👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ کارول نلنبک می افزاید: تلاش ما بر این بوده که به مدلی دست یابیم که با کم ترین میزان فرضیات در حوزه ی جامعه شناسی درگیر باشد. 🔶 پژوهشگران نشان داده اند که کهکشان راه شیری می تواند میزبان تعداد زیادی منظومه ی ستاره ای مشابه باشد که ما هیچ گونه درکی از آن نداریم. 🔷 این نتیجه گیری حتی برای تحلیل هایی با مقادیر سرعت و تعداد دفعات بیشتر از سفرهای فضایی بیگانگان نیز صدق می کند. کارول نلنبک توضیح می دهد: 🔶 هر منظومه ای می تواند سکونت پذیر باشد و می توان در آن استقرار یافت؛ اما آن ها به ملاقات ما نمی آیند چون به اندازه ی کافی به ما نزدیک نیستند. 🔷 با این حال وی اذعان می کند که البته امکان پذیر بودن یک موضوع با محتمل بودن آن تفاوت بسیاری دارد. سیارات مشابه زمین از ابعاد و ترکیبات مختلفی بهره می برند. 🔶 تا به امروز، ما حدود ۴ هزار سیاره در خارج از منظومه ی شمسی کشف کرده ایم ولی هیچ یک دارای حیات نبوده اند. اما ما هنوز تمام تلاش خود را به کار نگرفته ایم: حداقل ۱۰۰ میلیارد ستاره و البته تعداد بسیار بیش تری سیاره در منظومه ی شمسی وجود دارد. 🔷 مطالعه ای دیگر نشان می داد که بیش از ۱۰ میلیارد سیاره ی شبیه زمین در کهکشان ما وجود دارد. نویسندگان مطالعه ی اخیر آورده اند که استنباط ما از عدم وجود حیات فرازمینی براساس جست وجوی فعلی مانند آن است که با ندیدن دلفین در فضایی به اندازه ی یک استخر این طور نتیجه گیری کنیم که هیچ دلفینی در اقیانوس وجود ندارد! 🔶 یکی از اجزای کلیدی دیگر پیرامون مباحثات حیات فرازمینی چیزی است که هارت از آن تحت عنوان «حقیقت A» یاد می کند: هیچ بازدیدکننده ای از فضای میان ستاره ای اکنون روی زمین دیده نمی شود و هیچ نوع شواهدی مبنی بر سابقه ی چنین بازدیدی در گذشته به چشم نمی خورد. با این حال، نویسندگان مطالعه ی اخیر می گویند این بدان معنا نیست که هرگز بیگانه ای روی زمین نبوده است. 🔷 در ۲۹ مارس ۱۹۹۵، تعدادی از معترضان با تظاهرات در مقابل دیوان محاسبات آمریکا در واشگتن دی سی سعی کردند توجه افکار عمومی را معطوف پرونده ای کنند که طی آن قرار بود دیوان محاسبات حادثه ی سقوط یک بالن جوی را در منطقه ی روزول از نیومکزیکو را بررسی کند. 🔶 بسیاری از معترضان بر این باور بودند که حادثه ی سال ۱۹۴۷، ناشی از برخورد یک یوفو بوده است. 🔷 اگر یک تمدن بیگانه میلیون ها سال پیش به این سیاره آمده باشد، نباید انتظار داشت اثر قابل توجهی از آن بازدید باقی مانده باشد. 🔶 نویسندگان می گویند با احتساب عمر ۴،۵ میلیارد ساله ی زمین، اگر یک تمدن بیگانه میلیون ها سال پیش به این سیاره آمده باشد، نباید انتظار داشت اثر قابل توجهی از بازدید آن ها باقی مانده باشد. 🔷 آن ها به نتایج پژوهش دیگر اشاره دارند که می گوید، ما احتمالا قادر به کشف هیچ گونه شواهدی از بازدید بیگانگان در گذشته نیستیم. 🔶 حتی ممکن است بیگانگان در گذشته ای نه چندان دور که ما حضور داشته ایم، از نزدیکی زمین عبور کرده باشند ولی تصمیم گرفته اند ملاقاتی از نزدیک نداشته باشند. 🔷 نویسندگان از این رفتار با نام «اثر آئورورا» یاد کرده اند؛ نامی که برگرفته از رمانی از کیم استنلی رابینسون ، نویسنده ی آمریکایی ژانر علمی تخیلی است. 🔶 آنچه که پژوهشگران در ادامه می گویند، عجیب تر است؛ ممکن است بیگانگان تمایلی به بازدید از سیاره ای نداشته باشند که قبلا در آن حیات وجود داشته است؛ چرا که چنین رفتاری می تواند تجسمی از رفتار مشابه انسان ها در تمایل به سلطه جویی تلقی شود. 🔷 پژوهشگران تمامی ملاحظات ممکن را در نظر گرفته اند؛ البته با این پیش فرض که بیگانگان تنها در بخشی از سیاراتی که بدان سفر کرده اند، سکونت خواهند گزید. 🔶 با این حال آن ها اذعان دارند که اگر تعداد کافی از این سیارات قابل سکونت در فضا موجود بود، بیگانگان می بایست تاکنون در تمامی کهکشان حضور محسوس داشته باشند. 🔷 در حال حاضر، پژوهشگران معتقد هستند که نباید به خاطر عدم موفقیت در کشف نشانه ای از وجود حیات در جهان ناامید شویم. کارول نلنبک می گوید: 🔶 این بدان معنا نیست که ما تنها هستیم؛ بلکه این یعنی سیارات قابل سکونت احتمالا بسیار نادر بوده و دسترسی به آن ها دشوار است. ♦️ با ساخت و پرتاب تلسکوپ های جدید به فضا طی سالیان آتی انتظار می رود که توانایی ما در کشف و شناسایی سیارات قابل سکونت دیگر با افزایش چشمگیری مواجه شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا زمین به سرنوشت سیاره زهره دچارمی شود⁉️🌎🌑🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند : جهان قبل از بیگ بنگ چگونه بوده ⁉️🎇🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به بررسی نظریه های دانشمندان در باره انفجار بزرگ « بیگ بنگ » شروع فضا و زمان ، تورم کیهانی ، جهان چرخه ای ، بُعدهای دیگر و امواج گرانشی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عرفان در سایه توهّم و خیال‏‌ و گیاهان روان‏گردان 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عرفان «کاستاندا» که از آن با نام «عرفان ساحری» یاد می‏‌شود از درون نوشته‌‏های کارلوس کاستاندا برخاسته است. این عرفان گاهی با نام «عرفان عقاب» معرفی می‌‏شود. 🔷 کاستاندا که در رشته مردم‏‌شناسی مطالعه می‏‌کرد شروع به نوشتن گزارش‏‌هایی نمود که از استاد ادعایی‏‌اش «دون خوان» حکایت داشت. او در راه رسیدن به معنویت و با راهنمایی‌‏های این استاد، دست به استفاده از مواد مخدر و گیاهان دارویی می‌‏زد. 🔶 وی معتقد است در برخی از حالات توهّم و مستی به شهودهایی دست می‌‏یافته است. او در کتاب‌‏های فراوان خود به تعالیم دون خوان و عرفان ساحری پرداخته است.[1] 🔷 کاستاندا در کتاب‌‏های فراوان خود ساحری را طریقت معرفت می‏‌شمارد و استفاده از گیاهان اقتدار یا روان‌‏گردان‏ را ترویج می‌‏کند. ♦️ در کتاب‏‌های او با فنونی مواجه هستیم از جمله استفاده از گیاهان اقتدار، فنون ارتباط با موجودات غیرارگانیک توهّمی (جن)، فنون شکارچی و جنگ‏‌جو بودن ساحرانه، فنون توقف گفت‌‏وگوی درونی و دنیا، فنون رؤیا بینی، کمین و شکار کردن تحت سه فرمان و هفت اصل و سه نتیجه و فنون حرکات جادویی. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عرفان در سایه توهّم و خیال‏‌ و گیاهان روان‏گردان 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ برخی افراد کتاب‌‏های کاستاندا را برای جوانان خطرناک می‏‌دانند و معتقدند راه را برای اعتیاد جوانان هموار می‌‏سازد.[2] 🔷 از آن‌‏جا که معنویاتی به سبک و سیاق کاستاندا بیش از آن‌‏که معنویت‏‌گرایی باشد عملیاتی ساحرانه و فرافکنانه است، باورهای اساسی در آن وجود ندارد. 🔶 فنون او نیز فقط در سایه توهّم و خیال‏‌انگیزی گیاهان روان‏گردان معنا پیدا می‌‏کند و در عالم سلامت و حقیقت خبری از آن نیست. 🔷 به‌‏هر روی شاید بی‌‏باوری را بتوان از فنون رؤیابینی، فنون کمین و فنون شکار او صید کرد: «شکارچی بودن فقط به مفهوم در تله انداختن حیوان نیست. شکارچی که هم وزن خود، طلا می‌‏ارزد... به این دلیل است که خود عادتی ندارد؛ این مزیت وی است».[3] 🔶 معنویت او بیش از آن‌‏که به کار کسی بیاید باورهای مخاطب را می‏‌زداید و آن‌‏گونه که پیداست به جز پنج معشوق‌ه‏اش که ناپدید شده‌‏اند، کس دیگری جرأت بر دوش کشیدن روش‏‌ها و فنون او را نداشته است. 🔷 البته برخی بر این باورند که لایۀ بیرونی معنویت او که اعتیاد به داروهای روان‏‌گردان است، به‏‌خوبی از درون کتاب‌‏هایش به بیرون درز کرده است. با وجود این، کتاب‌‏های او در کشور ما ترجمه شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. 🔶 سخنان او بیش از آن‌که بتواند باور جدیدی ایجاد کند، تلاش دارد پیش‏‌داشته‌‏های یقینی خوانندگان ‏را در فضای رازگونه‌‏اش غبارآلود نماید. 🔷 آن‌‏چه که می‌‏توان از فرجام‏‌شناسی او به دست آورد، مطالبی دربارۀ انسان‏‌شناسی و مرگ است. در این‏‌جا هر چند او در صدد اثبات تناسخ نیست، بیان باور او دربارۀ مرگ نیز خالی از لطف نخواهد بود. 🔶 به‏ گمان او جهان‏ میدان‌های بی‏‌کران انرژی و نور است؛ پس حقیقت انسان نیز شکل یافته از شمار بی‌‏پایان از همان میدان‏‌های انرژی و رشته‌‏های نور است که هم‌‏چون گویی درخشان آشکار می‌‏شود و جادوگران، نام تخم‏‌مرغ نورانی بر آن می‌‏نهند. 🔷 این رشته‏‌های نور، چرخان به‌‏نظر می‌‏آیند و دست‏‌ها و پاهایشان مانند موهای زبر درخشانی است که به هر سو می‌‏جهند و به تار عنکبوت‌‏های سفید فام می‌‏مانند. این توده‌‏های انرژی بر اثر عادت‌‏های پیاپی و سوءاستفاده‌‏ها، انحراف یافته و شکل انسانی ساخته‏‌اند. 🔶 شمن و ساحر کاستاندا، در پی آن است که این رشته‏‌های انحرف یافته را به جایگاه اصلی که بی‌‏شکل بودن است بازگرداند. در نظام‌‏های عرفانی دیگر از این حالت به مرگ عرفانی، تولّد روحی دیگر، غسل آتش و دگرگونی نورها یاد شده است.[4] 🔷 کاستاندا مرگ را نیز از همین منظر به نظاره نشسته است: مرگ هر شخص همواره در کنار او و به فاصلۀ یک بازو از شانه چپش قرار دارد و هرگاه شانۀ چپ را لمس کند شخص خواهد مرد.[5] 🔶 در سخن دیگری مرگ را با همان بازگشت به بی‌‏شکلی‏ قرین می‌‏سازد: مرگ پیچ و تاب است. مرگ ابر درخشانی در افق است.[6] 🔷 این نگرش در جریان مرگ دون خوان، استاد خیالی او بیش‏تر نمود می‌‏یابد: وقتی لحظه‏‌ای فرا رسید که دون خوان عملاً دنیا را ترک گفت، به نوعی درخشندگی بخار مانند رنگی مبّدل شد. او انرژی ناب بود که به آزادی در جهان شناور گشت.[7] 🔶 این دیدگاه به مرگ و انسان از آن‌‏جا نشأت می‏‌گیرد که او هیچ هدفی برای سالک راه خود ترسیم نکرده و فقط دست یافتن به نیروهای غیرارگانیک و یا سکوت درونی را فراروی خویش قرار داده است. ♦️ با این نگرش، دیگر نیازی به ترسیم نظام مرگ و یا فرجام فردی نخواهد بود. البته تأثیرپذیری وی از عرفان‌‏های سرخ‏پوستی و نیز هندی او را بین نابودی مطلق انسان پس از مرگ و یا تناسخ روحِ او در هستی، مردّد نگاه داشته است.[8] 🔻پی‌نوشت: [1]. آفتاب و سایه‌ها، نگرشی بر جریان‌های نوظهور معنویت‏گرا، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388، 225-218. [2]. آفتاب و سایه‌ها، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388 د. [3]. آموزش‌‏های دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 101. [4]. نقد و بررسی عرفان‏‌های وارداتی فالون دافا عرفان‏‌های سرخپوستی، رنجبران، داود، تهران، ساحل اندیشه تهران، 1388، 100-92. [5]. سفر به دیگر سو: سفر به ایختلان ، کارلوس کاستاندا، تهران، نشر میترا، 1369، ص 50-49. [6]. همان، 153 [7]. آموزش‌‏های دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 12. [8]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 103. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنگ صلیبی کودکان 🔻 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« مزارع فربمن » یا « مزرعه اجساد » 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استفاده فرقه ها از فضای مجازی برای جذب افراد 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند : جهان قبل از بیگ بنگ چگونه بوده ⁉️🎇🔺 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به بررسی نظریه های دانشمندان در باره انفجار بزرگ « بیگ بنگ » شروع فضا و زمان ، تورم کیهانی ، جهان چرخه ای ، بُعدهای دیگر و امواج گرانشی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
دلایل عقلی و نقلیِ ردّ تناسخ 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اگر نظریه تناسخ به نحوی که بیان می‌شود درست باشد، باید تعداد انسان‌های جهان ثابت بماند؛ چون در این بیان هیچ روح جدیدی تولید نمی‌شود. 🔷 در این‌جا شاید پاسخ داده شود که تناسخ فقط بین انسان‌ها نیست بلکه حیوانات و جمادات نیز در این گردونه شرکت دارند. 🔶 اما باید گفت جمادات روح ندارند تا در این گردونه ادعایی قرار گیرند. فقط حیوانات هستند که می‌توانند در این گردونه مرگ و زندگی داخل شوند. 🔷 اگر ما به تعداد حیوانات و گونه‌های متفاوت و متنوع آن از انواع حشرات، جهندگان، خزندگان، پرندگان و آبزی‌ها بنگریم، اعداد و ارقام سرسام‌آوری را شاهد هستیم. 🔶 از سوی دیگر قائلین به تناسخ هرگز نمی‌گویند که روحی قرار است تا ابد در کالبد حیوانی بماند، بلکه بنا به نگرش ترسیمیِ این‌ها، تمام ارواح، در حال تعالی هستند و به تکامل نزدیک‌تر می‌شود. 🔷 اگر بنا باشد هر سال فقط چند عدد از گونه‌های مختلف، نردبان تعالی را طی کنند و به انسان تبدیل شوند، جمعیت انسان‌ها باید تنها طی چند سال به اعداد سرسام‌آوری تبدیل می‌شد و از جمعیت حیوانات می‌کاست. ♦️ همچنین قائلین به تناسخ مدعی‌اند هر انسانی که مسخ می‌شود و به جایگاه حیوانی تنزل می‌یابد، مطابق با خلق‌وخویی که داشته به حیوانات مختلف تبدیل می‌گردد؛ مثلاً انسان شهوت‌ران خوک و انسان حریص به مورچه تبدیل می‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
دلایل عقلی و نقلیِ ردّ تناسخ 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اگر انسانی هم شدیداً حریص باشد و هم شدیداً شهوت‌ران، به چه حیوانی تبدیل خواهد شد❓ 🔷 قاعدتاً باید هر ساله ما شاهد به‌وجود آمدن گونه‌های جدیدی از حیوانات باشیم که مثلاً سرش خوک و نیمه دیگرش مورچه باشد، درحالی‌که هیچ گزارش این‌چنینی وجود ندارد. 🔶 قرآن کریم با بیان برخی باورهای دهریون، عدم اعتقاد به معاد و تناسخ را بیان فرموده است: 🔷 «قالُوا ما هِیَ إِلاَّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیا وَ ما یُهْلِکُنا إِلاَّ الدَّهْرُ وَ ما لَهُمْ بِذلِکَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلاَّ یَظُنُّونِ. [جاثیه/24]‌ و گفتند: جز زندگی دنیوی ما هیچ نیست. می‌میریم و زنده می‌شویم و ما را جز دهر هلاک نکند. آنان را بدان دانشی نیست و جز در پنداری نیستند.» 🔶 خداوند کریم در این آیه شریفه با بیان این‌که آن‌ها بر این باور بودند که در همین دنیا می‌میریم و زنده می‌شویم، این اعتقاد را پنداری بیش نمی‌داند. در حقیقت خداوند در این آیه شریفه، اعتقاد به تناسخ را وهم و خیال و ادعایی بدون دلیل می‌داند. 🔷 در آیه دیگری نیز سخن خداوند بر همین سیاق است: «إِنْ هِیَ إِلاَّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیا وَ ما نَحْنُ به مبعوثین. [مومنون/37] جز همین زندگانی دنیوی ما هیچ نیست، به دنیا می‌آییم و می‌میریم و دیگربار زنده نمی‌شویم.» 🔶 در این آیه شریفه که بیان باورهای باطل و انحرافی قوم ثمود است، به باور تناسخ آن‌ها اشاره شده است. در پایان اباطیل این گروه، پیامبر خدا به درگاه احدیت شکوه می‌کند و خداوند نیز به کفران این باورها آن‌ها را دچار عذاب دردناک می‌گرداند. 🔷 در احادیث و روایات شیعی نیز به عقاید اهل تناسخ اشاره و اعتقاد به آن به‌شدت محکوم شده است. برای نمونه چند روایت می‌آوریم و مطالعه روایات دیگر را به خواننده واگذار می‌کنیم. 🔶 «قال المأمون للرّضا علیه السّلام یا ابا الحسن ما تقول فی القائلین بالتّناسخ؟ فقال الرّضا علیه السّلام: من قال بالتّناسخ فهو کافر باللَّه العظیم یکذّب بالجنّة و النّار» [1] «مأمون به حضرت رضا (ع) عرض کرد درباره کسانی که قائل به تناسخ‌اند چه می‌فرمایید؟ 🔷 حضرت در پاسخ فرمود: کسی که تناسخ را بپذیرد و به آن عقیده داشته باشد، به خدای تعالی کافر شده و بهشت و دوزخ را غیرواقعی و دروغ تلقّی نموده است.» 🔶 «هشام بن حکم نقل می‌کند که زندیقی از امام صادق (ع) پرسید: آنان که به تناسخ معتقدند از کجا گویند و چه دلیلی بر عقیده خود دارند؟ [2] 🔷 امام صادق (ع) فرمود: معتقدان به تناسخ برنامه دین را پشت‌سر انداخته و گمراهی‌ها را در بر خود آراسته‌اند و در شهوات غوطه‌ورند، پندارند آسمان تهی است و مدبّر این جهان، صورت آفریده دارد به دلیل این‌که روایت شده «راستی خدا (عزَّ و جل) آدم را به صورت خود آفریده» و گویند نه بهشتی است نه دوزخی و نه بعث و نه شوری، و قیامت در بر آن‌ها این است که روح از کالبدش برآید و به کالبد دیگر درآید. 🔶 اگر در کالبد نخست، خوش‌رفتار بوده، در کالبد دنیوی بهتر درآید، و اگر بدکار یا نادان بوده، در کالبد بارکشان رنج بر دنیا درآید یا در کالبد جانوران خزنده زشت. 🔷 نماز و روزه و هیچ عبادتی ندارند جز همان شناخت رهبری که بر آن‌ها لازم است، و هرچه دل‌خواه آن‌ها است در این جهان برایشان مباح است از فروج زنان و جز آن، خواهران باشند یا دختران و خاله‌ها و زنان شوهردار، و هم‌چنان مردار و می و خون را حلال دانند.» 🔶 تضعیف راویانِ معتقد یا متهم به تناسخ نیز بطلان این عقیده را در نظر شیعه نشان می‌دهد. [3] 🔷 اهل سنّت نیز اعتقاد به تناسخ را منجر به تکفیر شمرده‌اند. [4] ♦️ فقهای بسیاری از اهل‌تسنن و نیز مفسّرانی از ایشان، آیات و روایاتی را که مستمسک تناسخیان بوده است به نحو دیگری تفسیر کرده‌اند. [5][6] 🔻پی‌نوشت: [1]. الفصول المهم‍ة فی أصول الأئم‍ة (تکمل‍ة الوسائل)، شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، جلد 3، چ اول، ج 1، ص 260. [2]. همان. [3]. کتاب الرجال، ابن داوود حلّی، ص 229؛ الاسرار الخفیّ‍ة فی العلوم العقلیّ‍ة، علامه حلّی حسن بن یوسف، ص 321. [4]. دسوقی، محمدبن احمد، حاشیة الدسوقی علی الشرح الکبیر،ج 4، ص 302؛ الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، ج 1، ص 26. [5]. احکام القرآن، جصاص، احمدبن علی، ج 2، ص 55؛ عسقلانی، ابن حجر، فتح الباری: شرح صحیح البخاری، ج 2، ص 155. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، ص 132. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« پرسپوليس» نخستين ناو جنگى ایران در زمان قاجار 🛥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رفتار عجیبِ مارهای سمی دریایی برای جفت‌گیری با غواصان 🐍🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند : جهان قبل از بیگ بنگ چگونه بوده ⁉️🎇🔺 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به بررسی نظریه های دانشمندان در باره انفجار بزرگ « بیگ بنگ » شروع فضا و زمان ، تورم کیهانی ، جهان چرخه ای ، بُعدهای دیگر و امواج گرانشی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ماهيت و حقيقت سحر و جادو چیست ⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ يكى از علوم عجيب و غريب كه حقيقت و ماهيت آن ذهن بسيارى از انسان ها را به خود مشغول نموده است، «سحر و جادو» است. 🔷 سحر واقعيتى است آموختنى و اثرگذار كه انجام آن بر عهده اراده و قدرت روح انسان است و تأثير آن از منظر قرآن، حديث و روانشناسى مورد تأييد و تصديق است. 🔻 تعريف سحر: 🔷 «سحر» لفظى است عربى به معناى تغيير دادن ماهيت و صورت واقعى شى‏ء به امرى غير حقيقى يا خيالى، مترادف آن در زبان فارسى «جادو»(۱) و در زبان انگليسى«magic » مى‏ باشد. 🔶 در هند باستان سحر را «ياتو،yatu» مى‏ ناميدند. در زبان پهلوى «جادوك» و در ادبيات زردشتى به معناى «دروغ و دروغ‏ پرست» آورده شده است(۳). در مقاييس‏ اللغة به معناى «خدعه و نيرنگ» آمده است كه حق را به صورت باطل در مى‏ آورد.(۴) 🔻راغب اصفهانى در كتاب مفردات براى اين واژه سه معنا ذكر كرده است : 🔷 خدعه و نيرنگ و خيال پردازى كه حقيقت ندارد، مانند آنچه شعبده‏باز از طريق چشمبندى انجام مى‏ دهد. يارى شياطين از طريق افعالى كه سبب نزديكى به آنان مى ‏شود. ♦️ آنچه به عنوان تغيير قيافه و شكل، مثل تغيير انسان به صورت حيوان مطرح است كه حقيقت ندارد و پندارى بيش نيست.(۵) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ماهيت و حقيقت سحر و جادو چیست ⁉️👹🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ سحر در اصطلاح ،امرى شگرف است كه به امور خارق ‏العاده شباهت دارد اما خود، خارق ‏العاده نيست، زيرا اولاً امرى آموختنى است و ثانياً انجام آن با ارتكاب كارهاى زشت باعث مى‏ شود انسان مورد وسوسه قرار بگيرد. (۶) 🔷 قرطبى يكى از مفسران و محدثان بزرگ اهل سنت، گفته است: سحر عبارت است از نيرنگ هاى مخصوص كه از فرط دقت و نازكى آن جز افراد خاص بدان نرسند و بيشتر آن خيال پردازى مى‏ باشد كه عارى از حقيقت است و در چشم كسى كه به اسرار كار آگاه نباشد، بزرگ جلوه مى ‏كند(۷). 🔻ماهيت و حقيقت سحر: 🔷 سحر، جز علوم غريبه است كه يادگيرى آن منجر به بروز اعمال غير عادى از انسان مى‏ شود و علل و مبادى غيرمادى و نامحسوس دارد كه در بعضى موارد مطابق با واقعيت و در موارد ديگر مخالف آن است. 🔶انجام سحر و جادوگرى بر عهده اراده و قدرت روح انسان است و دايره آن در محدوده شعاع وجودى نفس پليد ساحران و كاهنان است. 🔷 از بارزترين مصاديق اين علم، «علم سيميا» است كه از آميختن قواى ارادى با قواى مادى خاص براى دستيابى به تصرفات خاصى در امور طبيعى مانند تصرف در خيال كه آن را «جادوى چشم» مى‏گويند، بحث مى‏ كند، همان عملى كه از مرتاضين و بعضى اشخاص بروز مى ‏كند و انسان ابتدا تصور مى‏ كند كه برخلاف عادت و طبيعت است. 🔶 ولى با دقت نظر معلوم مى‏ شود كه اين عمل با اسباب طبيعى از قبيل تمرين و عادت همراه است كه منتها خلاف حقيقت را نشان مى‏ دهد و اشيايى را كه واقعيت خارجى ندارند در نظر معمول به صورت واقعى جلوه مى ‏دهد(۸). 🔷 سحر، گاهى جنبه خدعه و چشم بندى دارد، گاهى در آن از عوامل تلقينى استفاده مى‏ شود و گاه با استفاده از خواص ناشناخته فيزيكى و شيميايى بعضى از اجسام و مواد صورت می گیرد و گاه از طريق كمك گرفتن از شياطين است. 🔶 در طول تاريخ به داستان هاى زيادى در زمينه سحر و جادو برمى خوريم. در عصر ما نيز كسانى كه به اينگونه كارها دست مى زنند، كم نيستند. 🔷 ولى چون بسيارى از خواص موجودات كه در گذشته بر توده مردم مخفى بود در زمان ما آشكار شده است و حتى كتابهايى در زمينه آثار اعجاب انگيز موجودات مختلف نوشته اند، قسمت زيادى از سحرهاى ساحران از دستشان گرفته شده است. 🔶 مثلاً در شيمى امروز، اجسام بسيارى را مى شناسيم كه وزنشان از هوا سبكتر است و اگر درون جسمى قرار داده شوند، ممكن است آن جسم به حركت درآيد و كسى هم تعجب نكند حتى بسيارى از وسايل بازى كودكان امروز، شايد در گذشته يك نوع سحر به نظر مى رسيد. 🔷 امروزه در سيرك ها نمايش هايى مى دهند كه شبيه ساحران گذشته است. امروز گاهى با استفاده از چگونگى تابش نور، آيينه ها، خواص فيزيكى و شيميايى اجسام، صحنه هاى عجيب و غريبى به وجود مى آورند كه تماشاچيان از تعجب انگشت به دهان مى گيرند. 🔶 در هر حال سحر چيزى نيست كه وجود آن را بتوان انكار كرد يا به خرافات نسبت داد چه در گذشته و چه در امروز.(۹) 🔻 پيشينه سحر: 🔷 تاريخ شروع سحر و جادوگرى در زندگى بشر مشخص نيست، ولى اينقدر مى توان گفت كه از زمان هاى خيلى قديم اين كار در بين مردم رواج داشته است(۱۰). 🔶 از زمانهاى بسيار دور اين احساس در بشر وجود داشته است كه او با موجودات شرير روبروست و در اين مقابله و رويارويى، آيينه اى جادويى را تنها سلاح خويش يافت. 🔻پی نوشت ها: ۱) دايرةالمعارف فارسى، به سرپرستى غلام حسين مصاحب، ج ۱، ص ۱۲۷۶ ۲) فرهنگ انگليسى به فارسى، ۳) تاريخ جادوگرى، دكتر ايرج گلسرخى، ص ۱۷ – ۱۶٫ ۴) معجم مقاييس‏اللغة، احمد ابن فارس ابن زكريا، ج ۳، ص ۱۳۸،ماده سحر ۵) مفردات‏الفاظالقرآن، راغب اصفهانى،ماده «سحر» ۶) قرآن پژوهى، بهاءالدين خرمشاهى، ج ۲، ص ۱۱۹۳ ۷) دايرةالمعارف جامع اسلامى، سيد مصطفى حسينى دشتى، ج ۶، ص ۲۱۲ ۸) تفسير جامع، حاج سيد ابراهيم بروجردى، ج‏۱، ص ۲۳۱ ۹) تفسير نمونه، ج ۱۳، ص -۲۴۱ – ۲۴۰ ۱۰) همان، ص ۲۳ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
قبرستان عجیبِ کوه تایوان ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ساختمانی عجیب در صحرایی بی آب و علف در مصر 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند : جهان قبل از بیگ بنگ چگونه بوده ⁉️🎇🔺 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به بررسی نظریه های دانشمندان در باره انفجار بزرگ « بیگ بنگ » شروع فضا و زمان ، تورم کیهانی ، جهان چرخه ای ، بُعدهای دیگر و امواج گرانشی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ماهيت و حقيقت سحر و جادو چیست ⁉️👹🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ سحر در اصطلاح ،امرى شگرف است كه به امور خارق
ماهيت و حقيقت سحر و جادو چیست ⁉️👹🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ اسناد به دست آمده حاكى از اين است كه آيين سحر و جادو در ميان ساكنان رود دجله و فرات كه پنج هزار سال قبل از ميلاد مسيح مى زيسته اند، رواج داشته است. 🔷 كاهنان اين قوم معتقد بودند كه در درون انسان نيروى خطرناكى وجود دارد كه از او محافظت مى كند اما در عين حال مى تواند مخرب هم باشد و سحر و جادو در دست تبهكاران اسلحه منحرفى بود كه مى شد از آن براى مقاصد پليد استفاده كرد(۱۱). 🔶 جادوگرى تقريباً در همه ى جوامع وجود داشته است و بيشتر نزد «كلدانى ها»، «مصرى ها»، «يونانيان» و «رومى ها» معمول بود(۱۲). 🔷 در دوران امپراطور روم اين علم قدرى به فلسفه نزديك گرديد و از همان زمانها بود كه ريشه «كيمياگرى» رشد كرد(۱۳). 🔶 از اواخر قرون وُسطى آيين هاى شيطانى باب روز شد كه مهمترين آنها «جادوى سياه» بود. در اين دوران جادوگرى انواع و اقسام بىشمار يافت و يهودى ها آن را به كتاب مقدس در زمينه سحر و جادو مطرح كردند، سپس جادوى حروف را ساختند و در پى آن «فنون جادويى» در ميان آنها باب شد(۱۴). 🔷 در عصر پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله يهوديان براى مبارزه با اسلام و مسلمانان، اين فنون را به كار مى بردند و براى اينكه به اين كار مذموم رنگ دينى بدهند، آن را به برخى پيامبران بزرگ همچون سليمان عليه السلام اِسناد مى دادند و سلطنت او را نشأت گرفته از سحر و ساحر جلوه مى دادند(۱۵). 🔶 البته سحر قبل از حضرت سليمان عليه السلام نيز وجود داشته است، زيرا هر پيامبرى كه مبعوث مى شد، طاغوتيان تهمت سحر را متوجه او مى كردند و حتى اين اتهام در زمان حضرت نوح عليه السلام وجود داشت: «كَذلِكَ ما أَتىَ الّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ اِلّا قالُوا ساحِرٌ اَوْ مَجْنُونٌ»(۱۶). «هيچ پيامبرى براى هدايت امت هاى پيشين نيامد جز اينكه او را تكذيب كردند و گفتند او ساحر يا ديوانه است». 🔷 آنگونه كه تاريخ بيان مى كند در زمان حضرت سليمان عليه السلام عده اى در سرزمين او به جادوگرى پرداختند. از طرف آن حضرت تمام نوشته ها و ورقپاره هاى آنها جمع آورى شد و در محل مخصوصى نگهدارى گرديد. 🔶 پس از رحلت حضرت سليمان (ع) جمعى آنها را بيرون آوردند و شروع به ترويج جادوگرى نمودند و در ضمن، اعلام كردند كه وى پيامبر نبوده، بلكه يك جادوگر بوده است كه به كمك همين فنّ بر كشور و امور خارق العاده مسلط شده است. 🔷 اين بود كه بنى اسرائيل هم از آنان تبعيت كردند و در اين ميان سخت به سحر و جادو دل بستند و دست از تورات برداشتند(۱۷). 🔶 از آغاز مسيحيت، كليسا براى جلوگيرى از جادوگرى به مبارزه برخاست و چه بسا كسانى بودند كه به اتهام اين حرفه به دست اولياى دين مسيح شكنجه و كشته مىشدند. (۱۸) 🔷 كليساى مسيحى اعمال سحر و جادوگرى را حتى اگر به نيت خير هم انجام می شد، محكوم مى كرد. (۱۹) 🔶 قبل از ظهور اسلام، اقوام عرب چنان با سحر و جادو خو گرفته بودند كه با آن زندگى مى كردند و با آن مى مردند. 🔷 طلسم ها نيرومندترين محافظين آنها به شمار می رفت و حكيمان و عقلاى آنان با سرودهاى مقدس آينده را پيشگويى مى نمودند. 🔶 مردم عرب پس از آنكه پيامبر صلى الله عليه وآله دين جديد و كامل اسلام را آورد، باز هم دست از اعمال جادويى خود برنداشتند، بلكه آياتى از قرآن را به اوراد و عزايم خود آوردند و بدينسان قدرت دين را با جادوى سنتى يكجا به كار گرفتند(۲۰). ♦️ در زمان ما اعتقاد به اين پديده نه فقط در ميان اقوام بدوى، بلكه در محافل متمدن دنيا هنوز هم رايج است و عمر بسيار طولانى آن نشان مىدهد كه ريشه هاى عميق در روح و افكار مردم دارد(۲۱). 🔻 پی نوشت ها: ۱۱) تاريخ جادوگرى، ص ۲۲ ۱۲) دايرةالمعارف فارسى، ج ۱، ص ۷۱۷ ۱۳) مأخذ قبل، ص ۱۰ ۱۴) همان، ص ۱۱ ۱۵) تفسير تسنيم، آيتاله جوادى آملى، ج ۵، ص ۶۹۲ ۱۶) سوره ذاريات، آيه ۵۲ ۱۷) تفسير نمونه، ج۱، ص ۲۶۱٫ ۱۸) دايرةالمعارف فارسى، ج ۱، ص ۷۱۷ ۱۹) تاريخ جادوگرى، ص ۱۲۳ ۲۰) همان، ص ۲۹۲ ۲۱) دايرةالمعارف فارسى، ج۱، ص ۷۱۷ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ماهيت و حقيقت سحر و جادو چیست ⁉️👹🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ سحر از نگاه وحى: 🔷 سحر از ديدگاه قرآن كريم، واقعيتى است كه با انجام آن، يارى شياطين، جلب مى شود. 🔶 اين واژه و مشتقات آن بيش از پنجاه بار در معانى مختلف در قرآن كريم به كار رفته است كه با عنايت به مجموع آيات قرآن، اكثر مفسران اين پديده را به سه نوع، تقسيم می كنند كه به دو نوع آن در قرآن، تصريح شده است و نوع سوم را با احراز شرايطى، تأييد كرده اند. 🔷 نوع اول، «سحر مؤثر» است كه حقيقت دارد و واقعاً روى اشياء تأثير مى گذارد(۲۲).چنانكه قرآن كريم مى فرمايد: «فقالَ اِنْ هذا الّا سحرٌ يؤثَر» «پس گفت اين آيات قرآن چيزى جز سحر اثر بخش نيست.» 🔶 همچنين مفسران در آيه ۱۰۲ سوره بقره، عبارت «… فَيَتَعَلَّمونَ مِنهما ما يُفَرِّقونَ بِهِ بَينَ المَرءِ و زَوجه…» را گواه بر وجود سحر مؤثر مىدانند، زيرا به نصّ قرآن كريم، خداوند متعال مىفرمايد: «با آموخته هاى خود، ميان شخص و همسرش جدايى می اندازند» و وقوع اين جدايى دالّ بر تأثير سحرى است كه به كار مى برند.(۲۳) 🔷 نوع دوم، سحر مجازى يا «سحر تخييلى» است، يعنى ساحر پديدهاى را در نگاه و خيال مسحور، غيرواقعى جلوه مى دهد. اين نوع سحر، همان تردستى و چشمبندى است كه حقيقت ندارد چنانكه مى خوانيم: «فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ اَنَّها تَسْعى»(۲۴) «پس ناگهان ريسمان و چوبدستى ها بر اثر سحرشان در خيال او چنين مى نمود كه آنها با شتاب مى خزند». 🔶 نوع سوم «سحر شيميايى» كه قبلاً هم اشاره شد. در اينگونه سحر، با برخى از مواد شيميايى در برخى چيزها تغييراتى به وجود مى آورند كه براى بيننده، غيرعادى است. 🔷 انجام چنين كارى اگر مايه فريب مردم قرار نگيرد، اشكالى ندارد اما اگر براى نيت سوء مورد استفاده قرار گيرد، حرام است. 🔶 به عنوان نمونه در تاريخ ساحران زمان حضرت موسى عليه السلام مى خوانيم كه آنها درون ريسمان و عصاهاى خويش مقدارى مواد شيميايى مخصوص قرار داده بودند كه پس از تابش آفتاب و يا بر اثر وسايل حرارتى كه در زير آنها تعبيه كرده بودند، به حركت درمى آمدند و تماشاگران خيال مىكردند آنها زنده شده اند، 🔷 اما چون اين كار به منظور اغفال مردم انجام مى شد، مورد مذمت واقع شده است. زيرا يك نوع كارشكنى بود در برابر هدف پيامبرصلى الله عليه وآله(۲۵). 🔻 سحر منشأ كفر: 🔷 سحر و جادو از بدترين پديده هاى روحى است كه به هر صورتى درآيد، با كفر همراه است، چنان كه اگر با انحراف فكرى و الحاد عقيدتى همراه باشد، با كفر اعتقادى همراه است. 🔶 كفر اعتقادى در جايى است كه انسان به تأثير مستقل سحر معتقد باشد، اما اگر كسى در مقام عقيده موحد و از اعتقاد به تأثير استقلالى آن مبرّا بود ولى در مقام عمل به كار گرفت، مبتلا به كفر عملى، يعنى معصيت بزرگ شده است. نه از آن جهت كه به ديگرى ضرر مى رساند و اِضرار به غير معصيت است، بلكه خود سحر، خواه اثر بكند يا نكند، معصيت بزرگى است. 🔷 به هر تقدير، شياطين با تعليم و تعلّم سحر، در اعتقاد و عمل، كفر مى ورزند(۲۶). زيرا قرآن كريم افزون بر اثبات كفر براى شياطين، منشأ كفر آنان را تعليم سحر معرفى مىكند. 🔶 بنابراين، سحر سبب كفر است: «وَلكِنَّ الشَّياطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النّاسَ السِّحْرَ…»(۲۷) «ولى شياطين كافر شدند درحالى كه به مردم سحر ياد مى دادند». بر همين اساس اين آيه از ادله حرمت سحر و يكى از اسباب كفر، از نظر فقهاست. 🔻 بطلان و بى ثمرى سحر: 🔷 سحر، علمى است باطل و كارى است عاطل كه هيچ سودى بر آن مترتب نيست و هرگز ساحر روى فلاح و رستگارى را نمى بيند. پيامبران الهى دو حكم قاطع خدا را به مردم، آگاهى دادند: 🔶 يكى آنكه وحى، اعجاز و كرامت سراسر حق و رستگارى و صلاح است. ♦️ ديگر آنكه سحر، طلسم، شعبده و نظاير آن سراسر باطل است و هيچ اثر مفيدى بر آنها مترتب نيست، از اينرو كسى كه از روح و ريحان وحى، برخوردار باشد. 🔻 پی نوشت ها: ۱۸) دايرةالمعارف فارسى، ج ۱، ص ۷۱۷ ۱۹) تاريخ جادوگرى، ص ۱۲۳ ۲۰) همان، ص ۲۹۲ ۲۱) دايرةالمعارف فارسى، ج۱، ص ۷۱۷ ۲۲) قرآنپژوهى، ج ۲، ص ۱۱۹۴ ۲۳) همان/ ص ۱۱۹۴ ۲۴) سوره طه/ آيه ۶۶ ۲۵) تفسير نمونه / ج ۱، ص ۲۶۸ ۲۶) تسنيم، ج ۵، ص ۶۷۶ ۲۷) سوره بقره/ آيه ۱۰۲ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻