eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند ❓ 🔯 🔺 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ارتباط لوگوها و علامت‌های مدرن با انجمن های مخفی 🔷 از سال‌ها پیش تاکنون بحث استفاده از لوگو و سنبل برای رساندن مفاهیم مختلف، به کوتاه‌ترین شکل ممکن، مطرح بوده و اینطور که به نظر می‌رسد،‌ در دوران کنونی این استفاده به حداکثر خود رسیده است. 🔶 انجمن های مخفی مورد بحث ما هم مانند کمپانی‌های مختلف، از این سنبل‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کرده‌اند و به گونه‌ای قواعد مورد تاییدشان را در قالب نمادها به نمایش گذاشته‌اند. 🔷 شباهت لوگوی فیس بوک با علامت Tubal Cain فراماسون‌ها 🔶 لوگوی معروف فیس بوک، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا ؛ این لوگو به صورت یک حرف اف انگلیسی کوچک داخل زمینه‌ای آبی رنگ است و در نگاه اول به عنوان نمادی ساده و بدون پیچیدگی به نظر می‌رسد. 🔷 با این وجود افرادی که با سنبل‌های فراماسونری آشنا هستند، می‌گویند که لوگوی مورد نظر با نماد “Tubal Cain” این انجمن مخفی همخوانی دارد و همانطور که در عکس بالا می‌بینیم، شباهت‌های کلی این سنبل‌ها با هم قابل‌انکار نیست! 🔻شباهت لوگوی جیمیل با پیشبندهای فراماسونری 🔷 سرویس ایمیل کمپانی گوگل که لوگوی آن،‌ یعنی پاکت سفید با نوار قرمز رنگی که حرف ام انگلیسی را نشان می‌دهد،‌ برای بسیاری از مردم دنیا آشناست. 🔶 با این حال در میان اعضای انجمن فراماسونری، پیشبندهای معروفی وجود دارند که به دور کمر بسته می‌شوند و همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم، شباهت‌هایی بین لوگوی جیمیل و این نوع پیشبندها قابل رویت است. 🔷 این پیشبندها در مراسم فراماسون‌ها با معانی معنوی و اسرارآمیز مرتبط هستند و گفته شده که به عنوان نمادی از برگ‌های انجیری که آدم و هوا برای پوشاندن اندام‌های جنسی خود استفاده کردند، در آداب و رسوم این انجمن مخفی کاربرد دارند. 🔻 تشابه نماد فروشگاه گوگل پلی با سنبلی که به اسم مهر شیطان معروف است. 🔷 در میان لوگوها و علامت‌های استفاده‌شده توسط گوگل، علامت فروشگاه مجازی گوگل پلی هم در بین نظریه‌پردازان مورد توجه قرار گرفته و به شباهت‌های آن با نمادی که شیطان‌ پرستان به عنوان مهر لوسیفر می‌شناسند، اشاره شده است. 🔶 بر اساس اسناد موجود، این مهر شیطان اولین بار در کتابی حاوی وردهای جادوگری و مطالب مرتبط با علوم غریبه، در قرن 16 میلادی مورد بحث قرار گرفته است. 🔷 اما از لیست لوگوها و نمادهای جنجال‌برانگیز مدرن هم مجددا به کمپانی گوگل و مرورگر فوق‌العاده معروف و محبوب آن، یعنی گوگل کروم مربوط می‌شود که بر اساس آمار سال 2016 این کمپانی، حداقل 2 میلیارد نفر در دنیا از آن استفاده می‌کنند. 🔶 همانطور که می‌دانیم، عدد اسرارآمیز 666 که به مباحث شیطان پرستی مربوط است، در داستان‌ها، فیلم‌ها و متون مختلف مورد توجه قرار گرفته و این بار هم به نظر می‌رسد که با نگاهی دقیق‌تر و توطئه‌آمیزتر به لوگوی گوگل کروم، این عدد در نماد معروف مرورگر کمپانی گوگل ظاهر می‌شود. 🔷 به واسطه تشابه دو رقم 9 و 6 در نگارش انگلیسی، نمی‌توان انکار کرد که عدد 999 هم در نماد گوگل کروم قابل رویت است و از طرف دیگر، شباهت تفسیر شده از این لوگو، از موارد پیشین ما کمی جنجالی‌تر بوده و در میان طرفداران نظریه‌های مطرح‌شده در مورد ارتباط لوگوها با نمادهای مختلف شیطان پرستی و انجمن های مخفی، از اقبال کمتری برخوردار است. 🔶 با این حال، مانند لوگوهای قبلی این مورد هم به میزان کافی در بحث‌های نماد شناسی بررسی شده و در مورد آن صحبت‌های مختلفی مطرح شده است. ♦️ با این حال، در صورت واقعی بودن ادعای نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه، کنار آمدن با ایده دخالت انجمن های مخفی در چنین سطحی از زندگی افراد برای بسیاری اصلا کار راحتی نبوده و این موضوع تصورات ما در مورد آزادی نسبی نوع بشر در قرن 21 را به چالش می‌کشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ « توتم تدفین » ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف اسکلت اولین زن خون آشام جهان در ایتالیا 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نشانه هاى متصل به ظهورچیست ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ برابر روایات شمارى از علائم ظهور متصل به ظهور خواهند بود به گونه اى که بین آنها و ظهور فاصله زیادى نباشد. 🔷 البته این که فاصله آن نشانه ها تا ظهور چه مدت و یا چند روز است. به راستى روشن نیست ولى قدر مسلم آن است که فاصله زیاد نیست و احتمالاً مجموعه نشانه هاى متصل به ظهور در همان سال ظهور یا سال پیش از آن رخ مى دهند. 🔶 از پدیدار شدن نخستین نشانه متّصل تا ظهور مهدى(ع) نشانه ها همچون حلقه هاى زنجیر بدون فاصله پى در پى پدید مى آیند. 🔷 چنانکه در روایتى محمد بن صامت از امام صادق(ع) پس از آن که برخى نشانه ها را امام(ع) بیان کرده بود پرسید: فدایت شوم مى ترسم این امر (تحقق نشانه هاى ظهور مهدى) به طول انجامد؟ ♦️امام (ع) فرمود: (لا انّما [هو] کنظام الخرزَ یتبع بعضه بعضا[1].) نه محققاً همچون مهره هاى تسبیح یکى پس از دیگر مى آید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نشانه هاى متصل به ظهورچیست⁉️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در مورد برخى از نشانه هاى متصل به ظهور مقدار فاصله آن با ظهور نیز بیان شده است. امام باقر(ع) درباره قتل نفس زکیه فرمود: 🔷 (لیس بین قیام القائم(ع) و قتل النفس الزکیة اکثر من خمس عشرة لیلة[2].) فاصله میان کشته شدن نفس زکیه و قیام قائم بیش از 15 شب نیست. 🔶 خروج سفیانى و یمانى نیز برابر آنچه از روایات استفاده مى شود[3]. در یک محدوده زمانى در آستانه ظهور صورت مى گیرد و فاصله آن تا قیام قائم(ع) از پانزده ماه بیشتر نخواهد بود[4]. در روایات فاصله یک سال 9ماه[5] هشت ماه گفته شده است[6]. 🔻در روایتى از امام صادق(ع) مى خوانیم: 🔷 (السفیانى من المحتوم و خروجه من اول خروجه الى آخره خمسة عشرة شهراً سنة اشهر یقاتل فیها فاذا ملک الکور الخمس ملک تسعة اشهر ولم یزد علیها یوماً) بحارالأنوار) ج248/52. 🔶 خروج سفیانى از نشانه هاى حتمى است. مدت خروج وى از ابتداى خرج تا آخر پانزده ماه به درازا مى کشد. شش ماه از آن را مى جنگد تا به بر شهرهاى پنج گانه مسلط گردد و نُه ما بدون یک روز اضافه حکومت مى کند. 🔷 براساس این روایت جمع بین پانزده ماه نُه ماه و شش ماه که در روایات آمده به این است که بگوییم فاصله خروج سفیانى تا ظهور 15 ماه است ولى با توجه به این که شش ماه آن را صرف مبارزه مى کند تا به حکومت مى رسد مدت حکومت و تسلط وى نُه ماه خواهد بود. 🔶 بر این اساس تردیدى نیست که شمارى از نشانه هاى ظهور که بیشتر نشانه هاى حتمى نیز هستند نزدیک ظهور و متصل به آن واقع مى شوند. 🔷 در برابر نشانه هاى فراوانى وجود دارند که از پیدایش آنها در عصر غیبت خبر داده شده ولى پیوستگى به ظهور معلوم نیست. چه بسا با فاصله زیاد از ظهور مهدى(ع) واقع شوند. 🔶 چنانکه شمارى از نشانه ها همچون از هم گسستن بنى امیه و بنى عباس خروج ابومسلم خراسانى اختلاف بین مسلمانان و بین بنى عباس و اشغال منطقه جزیره توسط ترکها و بسته شدن پل بر روى دجله و… 🔷 بر فرض نشانه بودن آنها سالها بلکه قرنها ست که از وقوع آنها مى گذرد. 🔻نشانه هاى غیر عادى 🔷 تحقق نشانه هاى ظهور همچون واقع شدن سایر پدیده ها به روال طبیعى و عادى است ولى پیش گویى برخى از آنها به گونه اى در اخبار بازتاب یافته که به نظر مى رسد واقع شدن آنها به طور عادى غیر ممکن مى نماد و تحقق آنها به صورت غیرطبیعى و در چهارچوب معجزه خواهد بود. 🔶 مثلاً (طلوع خورشید از مغرب) (ظاهر شدن دست و یا نشانه اى با خورشید در آسمان) (صیحه آسمانى) و… اگر همان معناى ظاهرى آنها مراد باشد باید به گونه معجزه رخ دهند زیرا پدیدار شدن چنین امورى عادتاً ممکن نیست. 🔷 البته شاید برخى از این نشانه ها معناى کنایى و رمزى داشته باشند و اشاره به رخدادهایى که پیدایش آنها عادتاً امکان دارد[7]. و برخى از آنها نشانه نباشند و در درستى آنها تردید باشد. 🔶 با این حال بخشى از نشانه هاى ظهور و یا دست کم شمار اندکى از آنها به گونه معجزه رخ خواهند داد. 🔷 اکنون باید دید آیا تحقق هر امرى غیرعادى مى تواند معجزه باشد❓ 🔶 آیا هر حادثه اى که ظاهراً ممکن نیست حتماً معجزه است❓فرقى نمى کند بین نوع حوادث❓ 🔷 از بابت نمونه از (خروج دجال) و (صیحه آسمانى) به گونه اى خبر داده شده که در ظاهر تحقق آنها ممکن نیست. آیا مى توان پدیدار شدن این گونه نشانه ها را معجزه دانست❓ 🔶 یا این که فرق است بین حوادث مثبت و منفى و فرق است بین امورى که در جهت باطل و تأیید آن صورت مى گیرد و امورى که براى اثبات حقانیت حق و اقامه حجت بر آن واقع مى شوند❓ 🔷 معجزه چهارچوب خاصى دارد. تحقق هر امرى را که صرفاً غیرعادى باشد نمى توان معجزه دانست; زیرا معجزه با انگیزه هاى صحیح و الهى و در شرایط خاص صورت مى گیرد. ♦️ بر این اساس تنها نشانه هایى که در راستاى تقویتِ حق و تأیید ظهور و قیام مهدى(ع) باشد و تحقق آنها به صورت عادى ممکن نباشد معجزه خواهند بود نه هر حادثه غیرعادى تا چه رسد به حوادثى که سبب تقویت باطل شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نشانه هاى متصل به ظهورچیست ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻قانون معجزه 🔷 معجزه قانون خاص خویش را دارد. تمام معجزه هایى که به دست پیامبران الهى واقع شده اند در محدوده همین قانون صورت پذیرفته اند. 🔶سنت الهى بر این جارى است که حتماً باید معجزه در مسیر اقامه برهان و تایید حق باشد و این در هر زمان و به دست هر فردى باشد فرقى نمى کند چه از ناحیه فردى که نماینده حق است صورت گیرد و چه از جانب فردى که طرفدار باطل بدین معنى که به دست نماینده باطل معجزه اى رخ دهد تا بطلان ادعا و دروغگویى وى را آشکار سازد. ♦️ براساس این تحقق هر امرى و هر حادثه اى به صورت غیرعادى تنها وقتى معجزه است که در مسیر اقامه دلیل براى حق و تأیید آن باشد. 🔷 البته این که معجزه اى به دست نماینده باطل اتفاق افتد بسیار کم است ولى در هر صورت اگر در مسیر حق و براى تقویت آن باشد مانعى ندارد. 🔶 و آنچه خارج از این چارچوب باشد معجزه نیست چه توسط فردى خوب و حامى حق واقع شود و چه توسط نماینده باطل و طاغوت; زیرا صدور معجزه اى که بخواهد به تقویت باطل و تشویق مسیر انحراف و خط شیطانى منجر شود محال خواهد بود. 🔷 خداوند حکیمى که همه را به سوى حق مى خواند محال است امرى را حادث کند که سبب گمراهى و انحراف مردم از حق شود: 🔶 (هرگاه ظاهر روایتى حاکى از آن باشد که نشانه ها به صورت معجزه روى خواهند داد ناچاریم آنها را توجیه کنیم و در صورت امکان حمل بر معناى کنایى و رمزى آن کنیم; زیرا این کار بهتر است از این که تمام و یا قسمتى از این روایت را به دور افکنیم و تکذیب کنیم. 🔷 از این گذشته اسلوب شمارى از این اخبار به گونه اى است که از آنها تحقق معجزه به گونه مستقیم فهمیده نمى شود هر چند ظاهر آنها بیانگر وقوع آن حوادث به گونه معجزه باشد و به ذهن شنونده در ابتدا چنین معنایى خطور کند[8].) 🔶 بنابراین اگر نپذیرفتیم که تحقق برخى از نشانه هاى ظهور به گونه معجزه خواهد بود چنانکه ظاهر روایات نشان مى دهد باید در محدوده تقویت حق و اقامه برهان بر آن و در چهارچوب قانون معجزه پدید آیند. ♦️ با توجه به این که حرکت دجال در جهت فریب و انحراف مردم و بازداشتن آنان از مسیر حق است و به صورت طاغوتى در برابر مهدى(ع) مى ایستد نمى تواند معجزه باشد. اگر درستى روایات آن پذیرفته شود باید به گونه اى توجیه کرد. 🔻 پی نوشت: [1] (بحارالأنوار) ج235/52. [2] (کتاب الغیبة) شیخ طوسى 440/. [3] (ارشاد) ج375/2. [4] (بحارالأنوار) ج248/52. [5] (همان مدرک)215/ 216. [6] (کمال الدین) 651/ (کنزالعمال) ج272/14 ح3869. [7] شهید مطهرى احتمال داده است که منظور وقوع انقلاب اسلامى و هجرت امام خمینى از پاریس بهایران است. ر.ک: (پیرامون جمهورى اسلامى) 86/. [8] (تاریخ غیبت کبرى) 199/. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خطوط « بلاشکو چیست » ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مکانی که سلیمان نبی (ع) از دنیا رفت کجاست❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
برخورد سخت پادشاهان هخامنشی با سران فتنه و لیدرهای اغتشاش 🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
برخورد سخت پادشاهان هخامنشی با سران فتنه و لیدرهای اغتشاش 🔻 ♦️ حقوق بشر! آزادی! عدالت! این‌ها واژگانی است که امروزه در اثر بمباران تبلیغاتی رسانه‌های وابسته، با شنیدن نام هخامنشیان به ذهن برخی از هم‌وطنان خطور می‌کند! 🔷 لیکن ما در این نوشتار در پی آن نیستیم که این پندار را به نقد بکشیم، بلکه تنها می‌خواهیم نگاهی به رفتار شاهان هخامنشی با سران فتنه و لیدرهای اغتشاش بیاندازیم. 🔻 برخورد کورش هخامنشی با فتنه‌گران 🔷 طبق اسناد تاریخی، کورش دستور داده بود گوش‌های یک مُغ ایرانی به نام گئوماته (یا همان گئومات مُغ: Gaumata magus) را بریدند. به این اتهام که او قصد فتنه‌گری داشت.[1] 🔶 همچنین، کورش در سارد (پایتخت لیدیا) دستور داد تمام کسانی را که در شورش و اغتشاش دست داشته‌اند را بازداشت کرده؛ به بردگی بگیرند.[2] 🔷 کورش نه تنها با فتنه‌گران و اغتشاشگران اینگونه سخت برخورد می‌کرد، بلکه حکمی صادر کرده بود که در محافل دینی، همگان باید برای دوام حکومت او دعا کنند و هر کس از این دستور سرپیچی کند، به صلیب کشیده شود.[3] 🔻 برخورد داریوش هخامنشی با فتنه‌گران و اغتشاش‌گران 🔷 در 30 کیلومتری کرمانشاه، کتیبه‌ای وجود دارد به نام کتیبه بیستون، که در آن داریوش می‌گوید در مدت یک سال، 19 فتنه و اغتشاش در ایران رخ داد و او همه آن‌ها را سرکوب کرد (کتیبه بیستون، ستون چهارم) 🔶 مهم‌ترین این فتنه‌ها، در خراسان (پارت)، هیرکانیا (گرگان)، ماد (هگمتانه)، خوزستان، ارمنستان، بابل و... رخ داد.[4] 🔷 برای نمونه در هگمتانه ماد، شخصی به نام فرَوَرتیش دست به آشوب و اغتشاش زد. داریوش هم دستور داد او را بازداشت کردند. 🔶 سپس بینی، زبان و گوش‌ او را بریدند و بعد هم یک چشمش را از حدقه درآوردند. نهایتاً او را در ملأ عام به دار آویختند تا عبرتی برای سایر اغتشاش‌گران باشد.[5] 🔷 در خوزستان نیز تعداد زیادی از مردم، به جرم اطاعت نکردن از حکومت مرکزی و به این اتهام که اهورامزدا را پرستش نمی‌کنند، قتل عام شدند.[6] 🔶 طبق کتیبه بیستون، در ماجرای اغتشاش بابِل نیز سران فتنه اعدام و بسیاری از مردم حامیِ فتنه‌گران در رود فرات غرق شدند. 🔷 نکته دیگر اینکه در متن بابِلی و آرامی کتیبه بیستون، تعداد کسانی که در این 19 فتنه به دستور داریوش کشته شدند، در حدود 500 هزار نفر بیان شده است که در نوع خود قابل توجه است. 🔻 برخورد اردشیر دوم، با برادرش کورش سوم که فتنه به پا کرده بود... 🔷 اردشیر دوم و کورش سوم، دو برادر بودند، از نسل کورش هخامنشی... کورش سوم علیه برادر، دست به اغتشاش و شورش زد. ♦️ اردشیر دوم نیز برادر را کشت، سر از بدن او جدا کرد، سپس چنگ انداخت در موهای برادر و سر بریده او را به همه نشان داد. آنگاه دست او را برید تا عبرت شود برای هر کس که قصد فتنه و اغتشاش دارد.[7] 🔻پی‌نوشت: [1]. والتر هینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران: نشر ماهی، 1392، ص 448. [2]. تاریخ هرودت، ترجمه مرتضی ثاقب‌فر، تهران: انتشارات اساطیر، 1389، ج1، ص 173-174، و نیز بنگرید به: Herodotus, with an English translation by A. D. Godley. Cambridge. Harvard University Press. 1920. Book 1, Chapter 156 : 2. [3]. بنگرید به: ژوزفوس فلاویوس، روزگار باستانی یهود، کتاب 11، فصل 1، بخش 3. THE ANTIQUITIES OF THE JEWS, By Flavius Josephus, Translated by William Whiston, BOOK XI, CHAPTER 1 : 3 [4]. بنگرید به: The Behistun inscription (translation), by L.W. King and R.C. Thompson, (The sculptures and inscription of Darius the Great on the rock of Behistun in Persia, 1907 London), by livius.org. [5]. والتر هينتس، داريوش و ايرانيان، ترجمه پرويز رجبی، تهران: نشر ماهی، 1391. ص 315. [6]. متن كامل كتيبه بيستون، خبرگزاری میراث فرهنگی، ۲۷ آوریل ۲۰۱۱، بازبینی‌شده در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴، ستون 5، بند 4-5. بنگريد به: The Behistun inscription (translation), by L.W. King and R.C. Thompson, (The sculptures and inscription of Darius the Great on the rock of Behistun in Persia, 1907 London), by livius.org, Column 5, lines 1-17, Number 71-72. همچنين بنگريد به: Ancient Greece: Social and Historical Documents from Archaic Times to the Death of Alexander, By Matthew Dillon, Lynda Garland, London & NewYork: Routledge, Taylor & Francis, Pp 360. و نيز بنگريد به: A Political History of the Achaemenid Empire, By M. A. Dandamaev, BRILL, 1989, pp 136 [7]. والتر هینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران: نشر ماهی، 1392، ص 463. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه نصب ضریح « تودگونگ » در هنگ کنگ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« موچی » شیرینی مرگ در ژاپن 🥧🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقهِ عجیب « دونمه » یهودیان بظاهر مسلمان 🕎✡️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ فرقة «دونمه» به مفهوم لغوی ترکی، به معنای «مبدل»، و به مفهوم دینی، به معنای «مرتد و منافق» است و به مفهوم سیاسی، به یهودیان مسلمان که چارچوب خاصی دارند، اطلاق می‌شود. 🔷 مؤسس این فرقه، شبتای صوی (1676م.ـ1626م.) است. به همین جهت است که به اهل این فرقه «شبتین» نیز گفته می شود. 🔻 «شبتای صوی» یا «محمد افندی» مؤسس فرقه دونمه 🔷 «شبتای صوی» (یا شابتای زوی) در سال 1626 در شهر ازمیر (بنادر غرب ترکیه) به دنیا آمد. پدر او «مردخای صوی» از ثروتمندان و تجار مهاجر از جنوب اروپا بود. ♦️ شبتای پس از مطالعه و بررسی الهیات و عرفان یهودی کم کم مدعی شد که مسیحای یهود است و برای نجات آنان آمده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیب « دونمه » یهودیان بظاهر مسلمان 🕎✡️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ ظهور شبتای مصادف بود با دوران سلطنت «سلطان محمد چهارم» در عثمانی و نیز اواخر سلطنت «شاه عباس دوم» و اوایل سلطنت «شاه صفی دوم» در ایران. 🔷 برخی یهودیان اروپا و ترکیه و خاورمیانه دعوتش را پذیرفتند و گروه بی شماری نزد او گرد آمدند. وی که خود را نخستین فرزند خدا می نامید، گفت در سال 1666 قیام خواهد کرد. 🔶 وی قبل از رسیدن موعد مذکور به اورشلیم و قاهره رفت. در آن ایام یهودیان از خوشحالی به جشن و شادی پرداختند و شعار می دادند: زنده باد مسیح پادشاه و زنده باد سلطان صبی. 🔷 شبتای صوی در سال 1666م.، به جای آنکه به اورشلیم مسافرت کند، به استانبول رفت و بلافاصله از سوی پادشاه عثمانی دستگیر و در روز 16 سپتامبر 1666م.، او را به حضور پادشاه آوردند و از او خواستند مسلمان شود. 🔶 وی پس از پذیرفتن اسلام، نام خود را به «محمد اَفَنْدی» تغییر داد و با یک بانوی مسلمان ازدواج کرد. وی همچنین بسیاری از پیروان خود را به پذیرش اسلام ترغیب نمود، با این حال هنوز بسیاری از یهودیان او را مسیحا می‌دانستند. 🔷 آنان در توجیه این مسئله می‌گفتند که تنها شبحی از شبتای مسلمان شده و خود او برای یافتن ده قبیلة گم‌شدة بنی‌اسرائیل به آسمان رفته است که به زودی ظهور خواهد کرد. وی همچون موسی(ع) در کاخ فرعون پرورش یافت. 🔶 لازم بود مسیحا در کاخ سلطان عثمانی بماند تا بتواند نفوس گم‌گشتة اسلام را نیز نجات دهد. شبتای صفت مسیحایی خویش را نگه داشت. مجاز بود به عنوان تبلیغ اسلام میان یهودیان، با آنان تماس بگیرد. 🔷 وی فرقه‌ای پدید آورد که اعضای آن به رسم مسلمانان عمامه بر سر گذاشته، پیرو آداب اسلامی شدند و به بازگشت سریع شبتای به عنوان منجی حقیقی بنی‌اسرائیل امیدوار ماندند. 🔶 پس از مرگ وی در سال 1676م. طرفداران این فرقه در ظاهر به سنن اسلامی و در باطن به سنن یهودی عمل می‌کردند. اکنون چند هزار نفر از آنان در ترکیه یافت می‌شوند. 🔻 ویژگی های شخصیتی «شبتای صوی» 🔷 شبتای، فوق‌العاده مشتاق موسیقی، رقص سماع و علاقه‌مند به نغمات، سرودها، استماع آواز‌ها و تلاوت مزامیر بود. وی در خلال حبس در جنگل‌های گالیپولی، در تابستان 1666م.، غالباً در جمع موسیقی‌دانان بود؛ اما مهم‌ترین خصیصة وی، همان جنون وی بود که خود را مأمور به رفتارهای اباحه‌گرانه می‌دید. 🔶 وی به نوعی «افسردگی ادواری» مبتلا بود که به سبب فقدان تعادل اخلاقی در دوره‌هایی متناوباً میان دو قطب عمیق‌ترین یأس از یک‌سو، و شور و حرارتی مهارناپذیر و شادی عظیم قرار داشت. 🔷 وی در عین حال یک قبالایی دین‌دار و اهل شور بود که تصور می‌کرد تحت نفوذ جذبات دیوانه‌وار خود، مجبور است اعمالی مرتکب شود که مخالف رفتار شرعی بود. وی می‌گفت از سال 1648م. روح مقدس و نور کبیر خدا بر او سیطره یافته است. 🔻 تاثیر ارتداد شبتای در پیروان دونمه و سایر یهودیان 🔷 ارتداد شبتای از سوی طرفداران وی به راحتی توجیه می‌شد. این توجیه به خصوص زمانی گیراتر بود که در میان سال‌های 1391 تا 1498، یهودیان مارانو در شبه جزیرة سیبری، تحت شکنجه به مسیحیت روی آوردند. 🔶 پیروان شبتای نظریة ماشیح (مسیح) مرتد را با ارتداد مقبول آنان و نیز با تقیه و کتمان ایمان و قومیت استر توسط او در دربار خشایارشاه، مقایسه می‌کردند. 🔷 پیروان شبتای ارتداد وی را به عنوان مهم‌ترین بخش وظیفة مسیحایی او تلقی کردند. از منظر آنان، ماشیح برای اینکه نجات را کامل سازد، باید ایمان خود را کتمان و ایمان به دینی دیگر را آشکار سازد و وارد کفر شود تا بتواند آن را از درون مضمحل سازد. 🔶 بنابراین، ارتداد شبتای نه تنها منفی تلقی نمی‌شد، بلکه کاملاً طبیعی تصور می‌شد. علاوه بر آن، پیروان او خود را ملزم می‌دیدند که با تورات مخالفت کنند و فهم ربی‌های سنتی از دین را تخطئه کنند. 🔷 از این‌رو، مکتب شبتای و به ویژه ناتان غزه‌ای و شاگردان وی از جمله ابراهیم پرز، به شدت بر تخطئة اصول معتقدات یهودی بر مبنای فهم ربی‌ها تأکید می‌کردند. 🔻عرفان لوریایی، اساس اندیشه دونمه 🔷 در آغاز قرن هفدهم، عرفان لوریایی تأثیر بسیار مهمی بر یهودیت سفارادی گذاشت. تفکر لوریایی حول محور مسائل خاص می‌چرخید و بیشتر به مسئلة توبه، رستگاری، نجات و پایان جهان مربوط می‌شد. ♦️ یهودیان، که پیوسته دربارة رستگاری و نجات سخن می‌گفتند، نمی‌توانستند باور کنند که خداوند با ظهور غلط یک مسیحای دروغین، آنان را در ورطة گمراهی بیندازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیب « دونمه » یهودیان بظاهر مسلمان 🕎✡️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ شباهت‌های بسیاری میان نهضت شبتای صوی و عیسی مسیح وجود دارد. 🔷 هر دو از درون جامعة یهودی برخاستند، هر دو گرفتار رنج شدند، هر دو بر نجات تأکید می‌کردند. هر چند که میان آن دو تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. 🔶 شور و شوق به ظهور مسیحا و پایان جهان و نجات، که در عرفان لوریایی منعکس شده، زمینه قیامی جدید (ظهور شبتای صوی) را فراهم کرد. 🔷 بدین ترتیب هنگامی که شبتای ادعا کرد مأموریت مسیحایی یافته تا دین یهود را احیا کند، بسیاری از مردم به قیام او پیوستند. بدین ترتیب، «انتظار مسیحا» شاخصه اصلی زندگی یهودی شد. 🔻 رابطه «ناتان غزه ای» با «شبتای صوی» 🔷 برخی بر این باورند که این خردمندی و هوش «ناتان غزه‌ای» بود که شبتای صوی را جلو انداخت و خود در پس آن مخفی شد؛ به هر حال شبتای صوی خود را به عنوان ماشیح موعود و شخص منجی معرفی کرد؛ اما هیچ‌کس این ادعای او را جدی نگرفت. 🔶 ناتان غزه‌ای (1644م.ـ1680م.)، جوان و نوآموز دروس تلمودی بود که در اورشلیم اقامت داشت. پدر او حاخامی (حاخام صحیح است که البته خاخام تبدیل به غلط رایج شده) سرشناس با گرایش های کابالایی در بیت المقدس بود. 🔷 ناتان با دختری ثروتمند ازدواج نمود و به مطالعه رساله های کابالا مشغول شد. وی بعد از مدتی ادعا کرد که صدای خدا را شنیده که به او گفته «شبتای صوی» همان مسیح از نسل داوود است. 🔶 ناتان خود گزارش می‌کند که تا بیست سالگی تورات می‌خوانده و قواعد تیقون را اجرا می‌کرده و از بیست سالگی به مطالعة زوهر پرداخته و تطهیر نفس کرده و خداوند ملائکه و ارواح مقدس را نزد او فرستاده و وی به رؤیت خدا نایل آمده و به نبوت برگزیده شده و خدا با او تکلم کرده است. 🔷 پس از این با شبتای صوی یک ملاقات قلبی داشته و او نبوت ناتان را تشریح کرده است. ناتان در غزه با شبتای ملاقاتی می کند و از آن پس به تبلیغ کیش شبتای صوی می پردازد. 🔶 استاد عبدالله شهبازی، در کتاب زرسالاران یهودی، نبوت دروغین شبتای صوی و ناتان غزه ای و نیز پیدایش فرقه دونمه را زمینه ساز تولد سه پیامبر دروغین دیگر یعنی «یاکوب فرانک» در شرق اروپا، «نمود» در هند و «علی محمد باب» در ایران ذکر می کند. 🔻 یهودیان دونمه و سیاست 🔷 پس از ارتداد شبتای صوی و پیوستن رسمی او به اسلام، گروه بسیاری، به ویژه در میان یهودیان سفارادی خود را مستعد پذیرش و تبلیغ ارتداد کردند. 🔶 این نهضت از یک جنبش مردمی به یک نهضت فرقه‌گرا بدل شد که آثار تبلیغی آن در نهان و محرمانه هدایت می‌شد. این نهضت بسیار زود صورت یک تشکیلات سرّی به خود گرفت که پیروانش با حفظ جوانب احتیاط و تقیه به تبلیغ آیین خود می‌پرداختند. 🔷 عبدالله شهبازی می نویسد: «نظریات ناتان غزه ای جامه ایدئولوژیکی است بر سیاست «نفوذ» به درون ساختار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی سرزمین های مسلمان و تسخیر آن از درون... 🔻 دایره المعارف یهود هسته اصلی نظریه پردازی ناتان را چنین بیان می دارد: 🔷 مسیح (شبتای صوی) برای انجام این رسالت به قلمرو خلیفه وارد شده، ظاهرا در برابر او تسلیم شده ولی در واقع در حال انجام واپسین و دشوار ترین بخش ماموریت خود است و آن تسخیر خلیفه از درون است. 🔶 او برای انجام این ماموریت مانند یک جاسوس عمل می کند که به درون سپاه دشمن اعزام شده، این مبارزه ای درون سرزمین شیطان است.» 🔷 یهودیان دونمه در ترکیه حرکتی ماسونی ایجاد کردند و به حرکت‌های قومی و نژادی دامن زدند و زمینه‌ساز تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین شدند. 🔶 این فرقه در سقوط دولت عثمانی نیز نقش به سزایی داشت. در حقیقت، به جای رفتار مناسب در مقابل مهمان‌نوازی حکومت عثمانی، حیله‌گری و خیانت را پیشه خود ساختند. ♦️ یهود دونمه با تسلط بر دولت و تشکیل محافل سری و مشورتی، برای برانداختن خلافت عثمانی و برانگیختن اقلیت‌های غیرمسلمان، تحریک تعصبات نژادی ترکی و تبلیغات تمدن غربی، توانستند امپراطوری عثمانی را براندازند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه « نفرین آینه شکسته » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی های عجیبِ « ژول ورن » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا فرقه ها همچنان ما را فریب می دهند⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2