eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: معرف و دیدنی سفر به ماوراء 🔺 قسمت (هشتم) 8️⃣ ♦️ در این مستند (19 قسمتی ) که در سال 1970 میلادی ساخته شده ، قدرت واقعیِ جادوی سیاه ،جن گیری، عمل جراحی بدون هیچ ابزار و عمل بیهوشی ، تکان دادن اشیا بوسیله‌ی نیروی ذهن - خروج از جسم آگاهانه ، جراحی عجیبِ چشم ، درخواست باران و عمل پرواز توسط جادوگران آفریقا راخواهید دید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نفی ارزش‌های دینی در عرفان‌های نوظهور 🕉☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از ویژگی‌های عرفان‌های دروغین و آیین‌های نوظهور معنوی، نفی واقع‌گرایی ارزشی است. 🔷 توضیح آن‌که بسیاری از عرفان‌های جدید و آیین‌های نوظهور معنوی، متأثر از ارزش‌های سکولار[1] و لیبرالیستی[2] حاکم بر فرهنگ غرب، همۀ ارزش‌های دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را غیر واقعی می‌دانند و مدعی‌اند بدی یا خوبی رفتارهای اختیاری انسان، بستگی به میل و سلیقۀ افراد و یا نهایتا قرارداد و خواست جمعی دارد. 🔶 طبیعتا اگر کسی ارزش‌ها را واقعی ندانست، به لوازم آن، از قبیل پذیرش کثرت‌گرایی و نسبی‌گرایی و استدلال‌ناپذیری، نیز باید ملتزم باشد. سلیقه‌ای و قراردادی دانستن ارزش‌ها، مستلزم پذیرش نسبی بودن آن‌ها نیز است. 🔷 زیرا سلایق افراد ممکن است به تعداد افراد روی زمین متفاوت باشد و یا قراردادها ممکن است به تعداد گروه‌ها و جوامع مختلف، متفاوت باشند. نسبی بودن ارزش‌ها معنایی جز مکان‌مند و زمان‌مند بودن آن‌ها و وابستگی‌شان به خواست و میل افراد ندارد. ♦️ تئوری‌پردازان آیین‌های نوظهور معنوی بعضا با صراحت این مسأله را گوش‌زد کرده و ارزش‌ها را نسبی دانسته‌اند. در این‌جا به ذکر نمونه‌هایی از این تلقی‌ها نسبت به ارزش‌ها می‌پردازیم: به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نفی ارزش‌های دینی در عرفان‌های نوظهور 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ سرکردگان عرفان اک در پاسخ به پرسش یکی از پیروان اک که در سایت فارسی آن‌ها نقل شده است مبنی بر این‌که «آیا اکنکار با سقط جنین یا همجنس‌بازی مخالفت می‌کند؟» می‌گویند: 🔷 «اکنکار موضوعاتی از قبیل سقط جنین، طلاق یا گرایش جنسی را به عنوان تصمیماتی شخصی در نظر گرفته و به عنوان یک سازمان نظری نمی‌دهد.» 🔶 و یا شخصی هم‌چون پائولو کوئلیو تساهل و تسامح رفتاری را تبلیغ و ترویج می‌کند. و این حاکی از غیرواقع‌گرایی ایشان است. ایشان به دلیل آن‌که ارزش‌ها را واقعی نمی‌داند و آن‌ها را سلیقه‌ای و قراردادی می‌پندارد، پیروان خود و همۀ مردم عالم را به تمرین تساهل و تسامح رفتاری دعوت می‌کند. 🔷 کوئلیو تأکید می‌کند هرکسی باید به هر گونه‌ای که می‌خواهد و دوست دارد راه معنویت را بپیماید. در این زمینه نباید به سخن هیچ‌کس گوش دهد. در همین راستا و به منظور تحقق این ایده، کثرت‌گرایی را ترویج و تبلیغ کرده و می‌گوید: 🔶 «واجب است که ارزش‌هایی مانند تساهل، تسامح و این باور که برای همه فضایی وجود دارد رواج پیدا کند. چه در مذهب، چه در سیاست و چه در فرهنگ و این‌که هیچ‌کس نباید دیدگاه خود را از جهان به دیگران تحمیل کند. همان‌طور که مسیح می‌گوید: 🔷 «در خانه پدر من مسکن‌های بسیاری هست.» هیچ دلیلی ندارد که همه را واداریم در یک آپارتمان زندگی کنند و یا همه را واداریم که باورهای مشابهی داشته باشند. غنا در کثرت و تنوع است، اگر نه با پدیدۀ فاشیسم [3] روبه‌رو خواهیم بود. با بنیادگرایی ما به اعماق بدترین نوع تاریک اندیشی قرون وسطی باز خواهیم گشت. 🔶 باید اعلام کرد انسان می‌تواند مسلمان باشد یا کاتولیک یا بودایی یا لامذهب یا شکاک و این موضوع به کسی ربطی ندارد آن‌چه مهم است این است که فرد مسئول وجدان خویشتن است. هر باوری خلاف این بی‌شک منجر به جنگ‌های مذهبی خواهد شد چون این معنا را می‌دهد که آن‌که متفاوت است دشمن است.»[4] 🔻 بررسی و نقد: 🔷 بر اساس آموزه‌های اسلامی، ارزش‌ها، اعم از ارزش‌های اخلاقی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، همگی ریشه در واقعیت‌های عالم دارند. سلیقه‌ای و قراردادی و جعلی نیستند. 🔶 براساس رابطه‌ای تکوینی و علّی و معلولی میان آن کارها و سعادت حقیقی انسان، بیان شده‌اند. به همین دلیل، میل و سلیقه و خواست فردی یا رأی جمعی و قرارداد اجتماعی در آن‌ها هیچ تأثیری ندارد. 🔷 فی‌المثل، حرمت ربا به این دلیل نیست که مردم آن‌را نمی‌پسندند یا به آن رأی نمی‌دهند؛ بلکه دلیل حقیقی این حرمت که البته دستور الهی از آن پرده برداشته است، ضدیت حقیقی و واقعی این عمل با سعادت حقیقی بشر است. ♦️ و یا دلیل حرمت زنا، دلیلی سلیقه‌ای و میلی و قراردادی نیست که با تغییر ذائقۀ مردم یا با تغییر قراردادهای اجتماعی، این حکم نیز تغییر کند. بلکه زنا به این دلیل تحریم شده است که حقیقتا و واقعا، علت شقاوت است.[5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. عقیده‌ای است، مبنی بر جدا شدن نهادهای حکومت و کسانی که بر مسند دولت می‌نشینند، از نهادهای مذهبی و مقام‌های مذهبی. این تفکر به صورت کلی ریشه در عصر روشن‌گری در اروپا دارد. مفاهیمی مانند جدایی دین از سیاست، جدایی کلیسا و حکومت در آمریکا بر پایۀ سکولاریسم بنا شده‌اند. (ویکی پدیا) [2]. در معنای لغوی به معنی آزادی خواهی می‌باشد و به آرایه وسیعی از ایده‌ها و تئوری‌های مرتبط دولت اطلاق می‌شود که آزادی شخصی را مهم‌ترین هدف سیاسی می‌داند. (ویکی پدیا) [3]. یک نظریه سیاسی و نوعی نظام حکومتی خودکامهٔ ملی‌گرایی که نخستین بار بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۵ در ایتالیا و به وسیله موسولینی رهبری شد. [4]. اعترافات یک سالک، پائولو کوئلیو، ترجمه دل‌آرا قهرمان، تهران، بهجت، 1379، ص 94_95. [5]. فلسفه اخلاق، محمدتقی مصباح یزدی، تهران، امیرکبیر، فصل هشتم، 1385. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به: در آمدی بر عرفان حقیقی و عرفان‌های کاذب، احمد حسین شریفی، پرتو ولایت، 1391، ص 282. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« لوبولا » عجیب ترین سنت ازدواج 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
هزاران نفر در دنیا در حال سنگ شدن هستند!🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: معرف و دیدنی سفر به ماوراء 🔺 قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ در این مستند (19 قسمتی ) که در سال 1970 میلادی ساخته شده ، قدرت واقعیِ جادوی سیاه ،جن گیری، عمل جراحی بدون هیچ ابزار و عمل بیهوشی ، تکان دادن اشیا بوسیله‌ی نیروی ذهن - خروج از جسم آگاهانه ، جراحی عجیبِ چشم ، درخواست باران و عمل پرواز توسط جادوگران آفریقا راخواهید دید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
🌸@ferghe_mavara 🌸🍃 میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام بر همه مؤمنین،مبارک باد 🍃 🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه اسراری در موسیقی رازآمیزِ « بی تی اس » نهفته است ⁉️👹🎼🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ «بی تی اس» (BTS) موسیقی برآمده از «کی پاپ»(K Pop) یا پاپ کره ای است. 🔷 این موسیقی را با اجرای یک گروه به همراه ریتم های تند موسیقی الکترونیک، (ملغمه ای از رپ کره ای-انگلیسی) تصاویر پر زرق و برق و اصطلاحا شیک و لاکچری با رنگ های شارپ و انرژی فراوان و حتی بعضا مبالغه آمیز می شناسند. 🔶 متن ترانه های این گروه ظاهرا سبُک و نه چندان پیچیده که باب دل طیف نوجوان است. 🔷 اما در پس این ظاهر فریبنده و فانتزی‌گونه، بخش‌ها و رازهای سیاه و مرموزی وجود دارد که یکی از خروجی‌های آن، شیوع نسبتا بالای پدیده «خودکشی» در بین فعالان جوان صنعت پاپ کره‌ای است. 🔶 زرق و برقی که اطراف گروه‌های اصلی پاپ کره‌ای چون بی تی اس را احاطه کرده، اجازه نمی دهد که سیاهی عمیق این صنعت بیرون بزند. 🔷 سیاهی که عمدتا حول قراردادهای برده‌وار، اختلالات روانی همچون آنورکسیا (وحشت از چاق شدن و در نتیجه ترس از غذا خوردن) سوء استفاده جنسی گسترده و خودکشی دور می زند. 🔶 این صنعت که طبق برخی تخمین‌ها، حدودا 5 میلیارد دلار گردش مالی دارد، قربانیان زیادی به ویژه در سنین پایین، می گیرد. ♦️ هواداران صدها میلیونی این گروه موسیقی پاپ کره‌ای خود را «ارتش» می دانند. چندی پیش، صاحب یک رستوران در سئول، تنها به دلیل این که گفت که فلان گروه از این گروه بهتر است، از اعضای این «ارتش» کتک مفصلی خورد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چه اسراری در موسیقی رازآمیزِ « بی تی اس » نهفته است ⁉️👹🎼🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ بسیاری از تحلیل‌گران و جامعه‌شناسان در کره جنوبی و کشورهای غربی از شکل‌گیری یک «فرقه» یا «کالت» پیرامون این گروه سخن می گویند. 🔷 بدون تردید BTS معروف‌ترین و پرطرفدارترین گروه موسیقی صنعت «کی پاپ» است که موزیک‌ویدیوهای آن در یوتیوب بیننده میلیاردی دارد! 🔶 گروهی هفت‌نفره که اعضای ظاهرا مذکر آن، فاقد هویت جنسی قطعی هستند. از قضاء، این مساله یعنی هویت مرزی جنسی، یکی از محورهای شکل‌گیری پروژهٔ BTS است. 🔷 پسرانی جوان با اندام، پوشش و هیاتی پسرانه، اما با چهره‌هایی به شدت ظریف و زنانه که استفاده از میک‌آپ و زیورآلات زنانه، تشخیص هویت جنسی آنان را دشوار کرده است. 🔶 تغییر «هویت جنسی» بشر و افزودن شاخه‌های جدیدی بر آن چه که طبق شرع و عرف و سنت، هزاران سال هویت‌های جنسی پذیرفته شده نوع بشر است (زن و مرد)، یکی از برنامه‌های اصلی یک شبکه جهانی است که ستاد فرماندهی نظام لیبرال سرمایه‌داری را تشکیل می دهد. 🔷 در سال‌های اخیر، با اعمال نفوذ این شبکه قدرتمند، بحث «دگرباشی» جنسی و هویت‌های جنسی جایگزین، حتی به صورت دستوری و آمرانه (از معبر سازمان و نهادهای بین‌المللی تحت سلطهٔ این شبکه جهانی) وارد سیاست گذاری کشورهای مختلف دنیا شده که «سند اهداف توسعه پایدار» یا آن چنان که در کشور ما معروف شده، «سند 2030» یک نمونه از این تحمیل‌گری شیطانی است. 🔶 کسانی که به صورت تخصصی مباحث مربوط به فرقه‌های مخفی و محافل ماسونی را دنبال می کنند، به خوبی می دانند که مسایل مرتبط با «ستاره‌شناسی»، طالع‌بینی یا استرولوژی چه اندازه در تفکرات این محافل و فرقه‌های محوریت دارد. 🔷 در نوامبر سال 2011، یک رویداد نادر نجومی بعد از حدود 2160 سال به وقوع پیوست. ستارهٔ «رگولوس»(یا قلب الاسد) از صورت فلکی «لئو»(اسد یا شیر) به صورت فلکی «ویرگو»(دوشیزه) رفت. 🔶 در مکاتب پاگانی(کافرانه) باستان و محافل شیطان پرست کنونی، این رویداد به مفهوم رفتن قدرت از ساحت مردانه به ساحت زنانه است. 🔷 از آن‌جا که در تفکرات کافرانه این محافل، شیطان یا «لوسیفر» دوجنسه است، با رفتن ستاره رگولوس از صورت شیر به صورت دوشیزه، نوبت به سلطهٔ وجه زنانهٔ لوسیفر بر جهان رسیده است. 🔶 بسیاری از تحرکات القایی رسانه‌ای را که در ده سال اخیر، با غلظت و شدت بیشتری به دنبال جا انداختن هویت‌های جنسی جدید و به طور خاص، «مردانگی زدایی» از مردان است، می توان در همین پازل دید. 🔷 از قضا، نژادهای شرق آسیا(تایلند، ژاپن و کره جنوبی) نقش محوری در القاء و ترویج هویت «کوئیر» در نظام رسانه‌ای لیبرال سرمایه‌داری جهانی دارند. 🔶 «کی پاپ» یکی از محمل‌ها و معابر تبلیغی این انحراف هویتی و شخصیتی است که یک شبکه جهانی شیطانی قصد دارد به عنوان یک «هنجار» به دنیا غالب کند. 🔷 به صورت معمول در ویدیوهای گروه BTS هیچ جنس مخالف یا دختری نیست. حتی در آهنگ ظاهرا عاشقانه‌ای به نام «به تو نیاز دارم» که در آن خطاب به مخاطبی فرضی گفته می شود: «به تو نیاز دارم دختر!»، عملا هیچ دختری در ویدیو وجود ندارد. ♦️این مساله، به صورت ناخودآگاه به «خودبسندگی جنسی» و اختلال و آمیختگی هویت جنسی در بین اعضای گروه اشاره دارد. 🔷 در ماجرای قوم لوط، خداوند قوم لوط را از این رو عذاب می کند که برای رفع نیاز غریزی، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفاء می کردند و به هر دو گروه، ابلیس بود که همجنس بازی را آموزش داد. 🔶 یکی از معروف‌ترین نمادهای لوسیفر یا ابلیس در فرهنگ غربی، «بافومت»، موجودی با سر بز و بالدار و پیکره انسانی است که روی پیشانی آن نماد پنتاگرام یا ستاره پنج‌‌پر دیده می شود. ♦️ از خصوصیات بافومت، داشتن خصوصیات فیزیکی توامان مردانه و زنانه است. 🔷 اما بی تی اس فقط یک گروه کی پاپ از پسران دخترنمای شیک‌پوش که اشعار رمانتیک با ریتم‌های تند و ملغمه‌ای کره‌ای و انگلیسی محاوره‌ای می خوانند، نیست. 🔶 از قضاء، متن ترانه‌ها، صحنه‌پردازی، نمادها و داستان‌های به‌هم پیوسته موزیک ویدیوهای این گروه، کاملا هدفمند و دارای لایه‌های پنهان طراحی‌شده است. 🔷 پیام‌های «زیرآستانه‌ای» که بی تی اس سعی دارد به مخاطبان عمدتا نوجوان خود القاء کند، برآمده از دنیای «تاریکی» است. ♦️به طور مشخص، تمام موزیک ویدیوهای گروه قطعات یک پازل هستند و یک داستان کلی را تعریف می کنند. حتی این که عضو کلیدی گروه نام «Jin» دارد، برای اهل فن قابل تامل است، چرا که این واژه در زبان انگلیسی به مفهوم «جن» است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چه اسراری در موسیقی رازآمیزِ « بی تی اس » نهفته است ⁉️👹🎼🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ حضور ثابت عناصری موتیف‌وار چون «آتش» و «مثلث» هم در ویدیوها این گروه تصادفی نیست، چرا که برای محافل رازآمیز و مخفی، این عناصر کاملا معنادار و مهم هستند. 🔷 این که سکانس پایانی موزیک ویدیوی «عشق جعلی»(Fake Love)، اعضای گروه را می بینیم که شنل کلاه‌دار سیاهرنگ پوشیده‌اند و در فضایی کاملا شبیه فضای مناسک شیطانی حاضر می شوند، در همین پازل معنا می شود. 🔶 حتی آلبوم آن‌ها با نام «عاشق خودت باش»، باز یکی از آموزه‌های محوری آیین ابلیس یا لوسیفر است که «نفس پرستی» و تقدیس «ایگو»(خود در روانشناسی فرویدی) را تبلیغ می کند. 🔷 گروه بی تی اس در سال 2018 به سازمان ملل دعوت شد و سرپرست گروه، نامجون سخنرانی کرد که گزاره کلیدی آن چنین بود: عشق حقیقی اول از عشق به «خود» آغاز می شود. 🔶 اولین آهنگ کاملا انگلیسی بی تی اس به نام «دینامیت» مشخصا درباره «ستاره» و «روشنی» است و این مساله نیاز به توضیحی مختصر دارد. ♦️ در سنت مسیحی، نام ابلیس قبل از سقوط از درگاه خداوند، «لوسیفر» بود. ریشه نام لوسیفر از زبان لاتین به معنی آورنده نور است. 🔷 در متون لاتینی پیش از مسیحیت لوسیفر نامی بود که به سیاره زهره اطلاق شده بود. عناوین «ستارهٔ صبحگاهی» و «ستارهٔ شامگاهی» تنها برای نورانی‌ترین سیاره یعنی سیارهٔ زهره(ناهید) به کار می‌رفت. 🔶 سیارهٔ زهره بسیار درخشان‌تر از ستاره‌های حقیقی آسمان بوده، چشمک نمی‌زند بلکه با نوری ثابت و نقره‌فام نورافشانی می‌کند. 🔷 علاوه بر این، در سنت‌های مسیحی، در تطبیقی بین لوسیفر و ماجرای «پرومته»(پرومتئوس) در اساطیر یونان که علیه خدای خدایان یا زئوس، طغیان کرد و آتش را برخلاف نظر زئوس به آدمیزاد هدیه داد، لوسیفر را کسی می دانند که «آتش» را از بهشت دزدید به آدم هدیه داد. 🔶 حال شاید روشن‌تر باشد که وقتی مرتب در این موزیک ویدیو، بر جمله «من آتش آوردم و شب را روشن کردم» تاکید می شود، منظور چیست. «نگاهم کن، برایم آتش بیاور و شب را نورانی کن!» 🔷 در بخشی از این ترانه، آمده است: «سعی می کنم از خودم پاک بشوم و عروسک تو باشم.» 🔶 ترجیع بند این ترانه «از آن بیشتر و بیشتر می خواهم» است. یکی از اصول و مبانی کلیسای شیطان (که توسط فردی به نام آنتوان زاندور لاوی در آمریکا تاسیس شد) این است که برای راضی کردن نفس یا «ایگو»، هر کاری انجام دهی، کم است و همیشه باید بیشتر بخواهی. 🔷 این درست در نقطه مقابل تعالیم اخلاقی ادیان ابراهیمی مبنی بر کفّ نفس و کنترل شهوات و تمنیات نفسانی است. 🔶 جالب این‌جاست که وقتی اولین بار این جمله را در ترانه می شنویم، در موزیک ویدیو ضیافت شامی «آیینی» می بینیم که اعضای گروه در لباس سفید دور میزی نشسته‌اند(طعنه به شام آخر مسیح) و در بشقاب هر عضو گروه، یک «سیب سرخ» است. 🔷 «سیب سرخ»، نماد مقدس شیطان‌پرستان، در سنت مسیحی همان میوه‌ای است که شیطان یا لوسیفر به آدم و حوّا تعارف کرد و با خوردن آن، حس عریانی پیدا کردند و از بهشت رانده شدند. ♦️ در روایت کابالیستی، سیب سرخ، میوه «درخت زندگی»(مفهوم محوری در کیهان شناسی کابالیستی) بود که لوسیفر برای دانایی به آدم و حوا داد، اما (نعوذ بالله) چون خدا نمی خواست بشر به دانایی برسد، بر آدم و حوا خشم گرفت و ایشان را از بهشت راند! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تصویرعجیبِ دوچرخه باستانی 🚲🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا رقص های آئینی یکی از روش های افزایش رشد گیاهان است⁉️ 🌿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: معرف و دیدنی سفر به ماوراء 🔺 قسمت (دهم) 🔟 ♦️ در این مستند (19 قسمتی ) که در سال 1970 میلادی ساخته شده ، قدرت واقعیِ جادوی سیاه ،جن گیری، عمل جراحی بدون هیچ ابزار و عمل بیهوشی ، تکان دادن اشیا بوسیله‌ی نیروی ذهن - خروج از جسم آگاهانه ، جراحی عجیبِ چشم ، درخواست باران و عمل پرواز توسط جادوگران آفریقا راخواهید دید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين » 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پيدايش «خوارج» يا «مارقين» پس از جريان «حكميت»كه خودشان بر امام على (عليه السلام)در «صفين» تحميل كردند، پديدار شدند. 🔷 نبرد صفين پيكارى بود كه امام على عليه السلام براى پايان دادن به توطئه هاى معاويه و باند او (: قاسطين)تدارك ديد و در آستانه پيروزى بود كه معاويه بن ابى‌سفيان به حيله اى شگفت كه عمرو بن عاص مشاور وى به او آموخت، جان بدر برد. 🔶 حيله معاويه نخستين تزوير مذهبى است كه با سياست در آميخت و در چشم عوام فرو رفت و بصيرت و شعورشان را گرفت. 🔷 بالا بردن قرآن ها بر فراز نيزه ها از سوى شاميان، كار خودش را كرد و مقدسان سپاه على عليه السلام را برق گرفت و دست از نبرد كشيدند و فريادهاى على(ع) را ناشنيده گرفتند و حكميت را بر على(ع) تحميل كردند. 🔶 «اشعث بن قيس»قرار داد «حكميت»را در ميان سپاهيان عراق با صداى بلند مى خواند كه ناگهان نعره اى بلند شد كه: «لا حكم الا لله لا لك يا على و لا لمعاويه»مناديان اين فرياد «خوارج»بودند كه على(ع) را تهديد به نقض قرار دادى كه خود بر وى تحميل كرده بودند، مى نمودند. 🔷 آنان امام عليه السلام را متهم به كفر كردند كه بايد توبه كند آنان خود توبه كردند و از على (ع) مى خواستند كه به خاطر اين گناه! توبه كند. ♦️ خوارج در نهروان و حرورا سركوب شدند، اما بقاياى آنان غائله ساز گرديدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ خوارج به فرقه هاى مختلف و متعدد تقسيم شدند و هر فرقه اى داراى عقايد خاص خود بود. مهم ترين فرقه هاى خوارج عبارتند از: 🔷 ازارقه، نجدات، اباضيه، صفريه. بدون شك خوارج از آغاز تا انجام خود دچار تحول و دگرگونى بسيارى شدند نسل بعدى خوارج داراى اختلافات فاحشى با اسلاف اوليه يا خمير مايه خود بودند. 🔶 ستيز بى امان خوارج با دو رژيم اموى و عباسى و جان بازيهاى شگفت آنان از ويژگى هاى نسل اول و دوم خوارج است. نسل اول خوارج افراطى ترين جناح مذهبى و بعدا سياسى، در تاريخ سياسى اسلام محسوب مى شوند. ♦️ صاحبان ملل و نحل و فرق، تعداد فرقه هاى خوارج را 25 فرقه نوشته اند، برخى منابع تعداد خوارج را تا 15 فرقه نوشته اند. 🔻 فرقه های «خوارج» يا «مارقين» 🔻1 - محكمه الاولى 🔷 نخستين گروه خوارج هستند كه در صفين و پس از جريان حكميت لب به اعتراض گشودند. سران اين گروه عبارت بودند از: عروه بن اديه و يزيد بن عاصم محاربى، عبدالله بن كوا، شبث بن ربعى، عبدالله بن وهب راسبى و حرقوص بن زهير بجلى (معروف به: ذوالثديه)كه هر كدام سرنوشت خاص خود را دارند. 🔶 برخى در جريان حرورا توبه كرده، به امام على عليه السلام پيوستند، و برخى كشته شدند و تعدادى كه زنده ماندند، به سازمان دهى خوارج پرداختند. 🔻2 - فرقه ازارقه 🔷 پيروان نافع بن ارزق را گويند. نافعى مكنى به ابوراشد است اين فرقه از ديگر فرق خوارج نيرومندتر بوده و مخالفان خود را كافر و مشرك مى دانستند. آنان برادران خارجى خود را كه به آنان نمى پيوستند، مشرك مى خواندند. 🔶 اما خوراج محكمه فقط دشمنان خود را كافر دانسته و مشركشان نمى گفتند. افرادى كه به اين فرقه مى پيوستند، در ابتداى ورود به سختى آزمايش مى شدند. 🔷 آنان بايد اسيرى را گردن مى زند؛ اگر چنين مى كردند، پذيرفته شده و قبول بودند، در غير اين صورت وى را منافق و مشرك مى خواندند، و به قتل مى رساندند. 🔶 خوارج ازارقه قتل زنان و كودكان مخالفين خود را جايز واجب مى دانستند. خوارج ازارقه دشمنان خود را در جهنم، جاويد مى دانستند. اين فرقه با نافع بن ازرق بيعت كرده، وى را اميرالمؤمنين مى گفتند. 🔷 گروه خوارج عمان و يمامه نيز با آنان هم آهنگ شده و گروهى در حدود 20 هزار نفر گرديدند و به طرف خوزستان رفته، بر اهواز و فارس و كرمان دست يافتند و ماليات آن سامان را در اختيار خود گرفتند. 🔶 استاندار بصره عبدالله بن حارث كه از سوى عبدالله بن زبير منصوب شده بود، سپاهى به فرماندهى مسلم بن عيسى بن كريز براى سركوبى خوارج اعزام داشت در منطقه دولاب اهواز ميان دو سپاه جنگ در گرفت ازارقه پيروز شدند. 🔷 ابن زبير بار ديگر نيروهائى براى سركوبى خوارج اعزام كرد كه با شكست روبرو شدند. سرانجام ابن زبير از مهلب بن ابى صفره براى سركوب خوارج ازارقه كمك خواست. 🔶 مهلب با نيروهاى بصره به سوى دولاب اهواز حركت كرد. خوارج ازارقه در برخورد اوليه با مهلب عقب نشينى كرده، به اهواز رفتند. نافع بن ازرق در اين نبرد كشته شد. پس از مرگ نافع، خوارج با عبيدالله بن مامون تميمى بيعت كردند . 🔷 مهلب به تعقيب خوارج ادامه داد و در اهواز به نبرد با آنان پرداخت. در اين مرحله از نبرد خوارج شكست خوردند و بسوى ايذج (: ايذه؟) گريختند در آنجا با قطرى بن فجاه بيعت كردند و او را اميرالمؤمنين ناميدند درگيرى با مهلب همچنان ادامه يافت. خوارج به شهر شاپور در فارس گريختند. و جنگ و گريز ادامه داشت. 🔶 خلاصه آنكه درگيرى با خوارج ازارقه 19 سال ادامه يافت. در دوره فرمانروائى حجاج بن يوسف ثقفى، ميان خوارج ازارقه اختلافى روى داد: گروهى عبدربه بزرگ را رهبر خود دانستند كه تعدادشان هفت هزار نفر بود. و گروهى ديگر عبدريه كوچك را رهبر خود كردند و تعدادشان چهار هزار نفر بود. 🔷 اين دو گروه از قطرى بن فجاه جدا شدند قطرى با ده هزار نفر در منطقه فارس بود. مهلب با وى درگير شد و آنان را شكست داد. قطرى به كرمان گريخت. مهلب وى را تعقيب كرد. قطرى از كرمان به رى گريخت مهلب با عبدريه بزرگ درگير شد و پسرش يزيد بن مهلب را براى سركوبى عبدربه كوچك فرستاد پدر عبدربه كبير را بكشت و پسر عبدربه صغير را حجاج بن يوسف سپاهى عظيم به فرماندهى سفيان بن ابرد كلبى به جنگ با قطرى فرستاد. ♦️ قطرى از رى به طبرستان رفته بود. قطرى سرانجام كشته شد. گروهى از اين فرقه گرد عبيده بن هلال جمع شدند و بسوى قومس گريختند سفيان بن ابرد كلبى به تعقيب آنان پرداخت تا كه در قومس عبيده و يارانش را بكشت و بدين سان خوارج ازارقه نابود شدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين » 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻3 - فرقه اباضيه 🔷 پيروان عبدالله بن اباض تميمى را اباضيه گويند. اين فرقه زمانى پديد آمدند كه عبدالله بن اباض از گروه خوارج افراطى كناره گرفت ابوبلال مرداس كه از نخستين پيشوايان اين فرقه بود، در سال 62 هجرى كشته شد پس از او عبدالله بن اباض رهبرى اين فرقه را در دست گرفت. 🔶 وى در سال 65 هجرى بكلى از خوارج ازارقه جدا شد و در بصره عليه زبيريان قيام كرد. عبدالله مردى فقيه بود در منابع اباضيه وى را بسيار محترم دانسته اند سازش عبدالله بن اباض با عبدالملك مروان، اتحادى عليه عبدالله بن زبير بود سياستى را كه عبدالله بن اباض در برابر خلفا اموى در پيش گرفت، جانشين وى جابر بن زيد ازدى ادامه نداد. 🔷 جابر از مردم عمان بود كه در سال 100 هجرى در گذشت. جابر بن زيدازدى با حجاج ثقفى روابطى دوستانه داشت ولي اندكى بعد كارشان به دشمنى كشيد حجاج به كشتن فرقه اباضيه دستور داد و گروه زيادى از بزرگان اباضيه را به عمان تبعيد كرد. 🔶 جابر بن زيد يك شاگرد ايرانى به نام ابو عبيده مسلم بن كريمه تميمى داشت كه از اهالى مرو بود وى پس از مرگ جابر جانشين او شد. 🔷 پايگاه فرقه اباضيه در كوفه، حجاز، حضر موت، يمن، عمان و... بود. آنان در دوره خلافت عباسى به آفريقاى شرقى، خليج فارس، قشم، بندر عباس و... راه يافتند. 🔻4 - فرقه ثعالبه 🔷 پيروان ثعلبه بن عامر را ثعالبه گويند. ثعلبه با عبدالكريم عجاردى همفكر بود. تنها اختلاف در مورد كودكان بود كه ثعلبه معتقد بود بر كودكان حكمى نيست و در محبت و عداوت آنان آزادند تا به بلوغ رسند و در آن زمان بايد اسلام را بر آنان عرضه كرد. 🔶 اگر ايمان آوردند كه خوب است، در غير اين صورت بايد تكفير شوند. اين فرقه معتقد بود كه بايد از ثروتمندان زكاه گرفت و به بى نوايان داد. بر اثر اختلافات بين رهبران، اين فرقه، دچار انشعاب شد و فرقه هايى از آن پديد آمد. 🔻5 - فرقه حازميه 🔷 پيروان شعيب‌بن‌حازم يااصحاب حازم‌بن‌على‌حازميه گويند. اين فرقه معتقدبودكه اعمال بندگان را خداوند مى كند. برائت از امام على را آشكارا بر زبان نمى آورند، ولى ديگران را علنا ناسزا مى گفتند. و عقيده داشتند كه خير و شر به قضا و قدر الهى بستگى دارد. 🔻6 - فرقه معبديه 🔷 پيروان «معبد بن عبدالرحمن را «معبديه»گويند. اين فرقه از پيروان «ثعالبه»بودند. اين فرقه با زنان غير مذهب خود ازدواج نمى كردند و عقيده داشتند كه هر كس زكاه ندهد، كافر است. اين عقايد خلاف فرقه «ثعالبه»بود. اين فرقه عقيده داشت كه ثواب خداوند به بندگان در همين دنيا است. 🔻7 - فرقه صلتيه 🔷 پيروان «صلت بن ابى صلت»را «صلتيه»گويند. اين فرقه از گروه عجارده جدا شدند. اينان مى گفتند هر كس گفتار ما را بپذيرد، مسلمان گردد و با وى دوست باشيم. ولى از كودكان آنان بيزاريم تا وقتى كه بالغ گردند و اگر اسلام را پذيرفتند، قبولشان داريم. 🔻8 - فرقه حمزويه 🔷 پيروان حمزه بن ادرك را حمزويه گويند اين فرقه با فرقه ميمونيه همفكرى داشتند. اينان معتقد بودند كه اطفال مشركين، كافر هستند و در دوزخ جاى دارند. حمزه از تابعان حصين بن رقاد بود كه در سجستان شورش كرد. 🔶 حمزه معتقد بود كه در يك زمان دو امام مى توانند حضور داشته باشند، در صورتى كه متفق القول نباشند. اين گروه خير و شر را به خداوند نسبت مى دادند. 🔻9- فرقه شعيبيه 🔷 پيروان شعيب بن محمد را شعيبيه گويند اين فرقه نيز از گروه عجارده جدا شدند و هم عقيده با فرقه حازميه مى باشند رهبر اين فرقه شعيب با مردى از خوارج كه ميمون نام داشت، بر سرطلبى اختلاف پيدا كردند. شعيب طلب خود را مى خواست و مى گفت كه بايد قرض خود را بدهى، زيرا خداوند تو را امر كرده كه قرضت را ادا كنى ميمون مى گفت: ♦️ خداوند امر به ادا دين نكرده است. براى حل اختلاف نامه اى به عبدالكريم بن عجارده كه در زندان بود، نوشتند وى در جواب نوشت: آنچه خداوند خواسته همان شود و آنچه نخواسته، نشود؛ هيچ كار زشتى به خداوند نسبت ندهيد. هر يك از طرفين اين پاسخ را به نفع خود تاويل مى كرد. اين اختلاف باعث شد تا يپروان عجارده به رهبرى شعيب گرايش يابند. ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فستیوال عجیبِ به روح گرسنه مردگان غذا بدهید 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اسکلت های غول پیکران در شمال آمریکا 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: معرف و دیدنی سفر به ماوراء 🔺 قسمت (یازدهم) 1️⃣1️⃣ ♦️ در این مستند (19 قسمتی ) که در سال 1970 میلادی ساخته شده ، قدرت واقعیِ جادوی سیاه ،جن گیری، عمل جراحی بدون هیچ ابزار و عمل بیهوشی ، تکان دادن اشیا بوسیله‌ی نیروی ذهن - خروج از جسم آگاهانه ، جراحی عجیبِ چشم ، درخواست باران و عمل پرواز توسط جادوگران آفریقا راخواهید دید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين » 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻3 - فرقه اباضيه 🔷 پيروان عبدالله
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين »🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 🔻10 - فرقه نجدات 🔷 اين فرقه را عادزيه نيز گويند. اين فرقه از پيروان نجد بن عامر حنفى بودند كه از يمامه حركت كرد تا به ازارقه پيوندد در بين راه دو نفر به نام ابوفديك و عطيه بن اسود كه از نافع بن ازرق جدا شده بودند، به نجده پيوسته و با وى بيعت كردند و او را اميرالمومنين خواندند و بدين سان فرقه جديدى پديد آمد گويند علت اختلاف نجده و نافع مسئله تقيه بوده است. 🔶 نافع تقيه را حرام مى دانست و نجده آن را جايز مى دانست. خوارج نجده معتقد بودند كه: بايد خداوند و رسول او را شناخت و به خون مسلمان احترام گذاشت. عذر و مكر نبايد كرد. بايد براى آشنائى مردم به احكام اسلام، از راه برهان و دليل وارد شد. 🔷 مرتكب گناه كبير مشرك است كار اين فرقه سرانجام به اختلاف كشيد: گروهى دنبال عطيه بن اسود حنفى به سيستان رفتند (: فرقه عطويه)، و گروهى با ابوفديك به جنگ با نجده كه از اصول خوارج تخطى كرده بود، پرداختند اين گروه سرانجام نجده را كشتند. و گروهى به نجده وفادار ماندند. براستى نجده از اصول ثابت خوارج دورى مى كرد و مرتكب خلاف مى شد: 🔶 خوارج در جريان تصرف قطيف بر اموال بسيار و زنان و كودكان دست يافتند. هنوز خمس اموال و نسا را نداده، لشكريان بر زنان تاختند و كام گرفتند. اين اقدام مورد عفو نجده قرار گرفت و روساى خوارج را ناخوش آمده. نجده گناه صغيره را جايز مى دانست و بسيارى كارهاى ديگر از نجده صادر شده بود. 🔷 همين بدعتها بود كه خوارج نجدات نتوانستند نجده را تحمل كنند. نجده تحت فشار خوارج سرانجام از امامت بر آنان كناره گرفت و ابوفديك را برگزيد. ابوفديك وقتى بر يمامه دست يافت، نجده را بكشت. خوارج نجدات را عاذريه گفته اند؛ به اين دليل كه مردم را به خاطر جهل بر فروع دين معذور دانسته اند. 🔻11 - فرقه عجارده 🔷 پيروان عبدالكريم بن عجرده را عجارده يا عجروديه گويند. اين فرقه ابتدا از پيروان عطيه بن اسود حنفى بودند. عقايد اين فرقه شبيه عقايد ازارقه است. تنها اختلاف در نهب اموال مخالفان است. عجارده با غارت اموال مخالفان خود موافق نيست؛ بر خلاف ازارقه كه جايز مى دانست. 🔶 فرقه عجارده سوره يوسف را جز قرآن نمى دانند و گفته اند كه اين داستان عشقى است و شايسته نيست كه در قرآن باشد. فرقه عجارده به نه فرقه تقسيم شدند كه در رديف 25 فرقه خوارج قرار دارند. 🔻12 - فرقه ميمونيه 🔷 پيروان بن عمران را ميمونيه گويند. اين فرقه از گروه عجارده است. به اين فرقه ازدواج بامحارم رانسبت مى‌دهند. وگوينددرعداوت باعلى‌عليه‌السلام ازديگران پيش‌قدم بوده‌اند. 🔻13 - فرقه خلفيه 🔷 پيروان خلف خارجى را خليفه گويند. وى از خوارج كرمان بود و با فرقه حمزويه اختلاف عقيدتى داشت و خير و شر امور را به خداوند نسبت مى داد. 🔻14 - فرقه معلوميه 🔷 اين فرقه معتقد بود هر كس خداوند را با همه نامهايش نشناسد، نادان به حق پروردگار است و كافر مى باشد. اعمال بندگان به خود آنان بر مى گردد و ربطى به خداوند ندارد. 🔻15 - فرقه مجهوليه 🔷 عقايد اين فرقه شبيه فرقه معلوميه است. اينان معتقد بودند كه هر كس خداوند را با بعض نامهايش بشناسد، كافى است و كافر نمى باشد. 🔻16 - فرقه اخنسيه 🔷 پيروان اخنس بن قيس را اخنسيه گويند. اين فرقه از گروه ثعالبه جدا شدند و معتقد بودند كه ازدواج زن مسلمان با مرد كافر جايز است دليل آورده اند كه چون ازدواج زن كافر با مرد مسلمان جايز مى باشد، عكس آن نيز جايز است. 🔻17 - فرقه شيبانيه 🔷 پيروان شيبان بن سلمه حرورى را شيبانيه گويند. اين فرقه از گروه خوارج ثعالبه بودند. شيبان از سران خوارج بود كه در زمان ابومسلم خراسانى ابتدا با وى در سرنگونى رژيم اموى كمك كرد و اندكى بعد عليه وى قيام كرد ابومسلم فردى را براى كشتن شيبان فرستادواورا كشت. 🔶 شيبان قائل‌به تجسيم بودسنيان‌وى راكافر خوانده اند. فرقه شيبانيه خلافت و امامت زنان را جايز مى دانستند. و خروج بر پادشاه جائر را واجب مى شمردند. 🔻18 - فرقه رشيديه 🔷 پيروان رشيد طوسى را رشيديه گويند. به آنان عشريه نيز گفته مى شود. رشيد مى گفت: زراعتى را كه از نهر و كاريز آبيارى كنند، زكاه آن مزرعه نيم عشر واجب است. 🔻19 - فرقه مكريه ♦️ پيروان مكرم بن عبدالله عجلى را مكرميه گويند. اين فرقه از گروه خوارج ثعالبه جدا شدند. تارك نماز را كافر مى دانستند. چون تارك الصلوه خداوند را نشناخته، دست از نماز برداشته است. مرتكب گناه كبيره كافر است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش فرقه هاى « خوارج » يا « مارقين »🔻 قسمت (پایانی) 5️⃣ 🔻20 - فرقه زياديه 🔷 پيروان زياد بن ابى صفر را زياديه گويند. اين فرقه با خوارج اباضيه و ازارقه و نجدات هم عقيده اند اين فرقه كسانى را كه در جنگ شركت نمى كردند، كافر نمى گفتند. كشتن كودكان مشركين را جايز نمى دانستند تقيه در گفتار را جايز مى دانستند . 🔶 كفر در ديدگاه آنان بردو گونه بود:1- كفران نعمت 2 - انكارخداوند.مرتكب كبيره را كافرنمى دانستند تارك الصلوه را كافرمى گفتند. 🔷 خلاصه،گناهانى كه حدآن معلوم بود، مرتكب آنها را كافر نمى دانستند و گناهانى كه حدآن معلوم نبود، مرتكبش را كافرمى گفتند مثل ترك نماز و.. 🔻21 - فرقه حفصيه 🔷 پيروان حفص بن ابى مقدام را حفصيه گويند حفص ابتدا از گروه خوارج اباضيه بود. اختلاف او با عبدالله بن اباض بر سر معناى ايمان و شرك بود. وى معتقد بود كه مرتبه ميان ايمان و شرك، شناختن پروردگار است. 🔶 اگر كسى پيامبر قرآن، بهشت و دوزخ را باور نداشت و گناهان كبيره را مرتكب شد، كافر است نه مشرك اين فرقه دشمنى با على عليه السلام را آشكار مى كرد. 🔻22 - فرقه حارثيه 🔷 پيروان اسحاق بن زيد بن حارث انصارى را حارثيه گويند به اين فرقه اسحاقيه نيز گويند. اين فرقه معتقد بود كه روح عبدالله بن معاويه در اسحاق بن زيد حلول كرده است. اسحاق از مداين بود و پيروان او از غلاه بودند. اعتقاد داشتند كه هر كس امام را بشناسد، مى تواند هر كارى انجام دهد. 🔶 امام اين فرقه عبدالله بن معاويه بن عبدالله بن جعفر بن ابى طالب بود كه در سال 127 هجرى در كوفه دعوى خلافت كرد و گروهى از مردم كوفه با وى بيعت كردند. پس از درگيرى با خلافت اموى متوارى شد و يارانى از مداين و... 🔷 چون بنى هاشم پيروزى او را ديدند، به وى پيوستند. منصور عباسى نيز به آنان پيوست و كار عبدالله بن معاويه بالا گرفت وى به نام خود سكه زد. از مردم فارس خراج مى گرفت. بر اصفهان چيره شد شهر استخر فارس را مقر حكومتش قرار داد . 🔶 ابن هبيره امير عراق به جنگ وى آمد عبدالله شكست خورد و به شيراز گريخت از فارس به هرات گريخت در هرات توسط حاكم وقت دستگير و به دستور ابومسلم خراسانى كشته شد (سال 129 هجرى) گويند وى معتقد بود كه پروردگار است، و دانش در او مانند قارچ و گناه نيز چون قارچ در قلب مى رويد. 🔷 وى قائل به تناسخ بود و مى گفت كه روح آدم در پيامبران ديگر حلول كرده تا سرانجام در تن او جاى يافته است و جهان ابدى است. محرمات را حلال مى دانست. پس از مرگ او، يارانش به چند دسته تقسيم شدند. جمعى گفتند كه او زنده است و باز خواهد گشت. گروهى او را مرده مى گفتند. 🔻23 - فرقه بيهسيه 🔷 پيروان ابوبيهس هيصم بن جابر را بيهسيه گويند. هيصم از قبيله بنوصيه بود. آنان به كفر مرتكب كبيره گواهى نمى دادند بايد بر او حد گناه جارى كرد. او را نه كافر گوئيم و نه مومنش خوانيم گروهى از اين فرقه بر اين عقيده بودند كه: 🔶 اگر امام كافر شود، ياران و پيروان او نيز كافر گردند. حليت در ثقفى هيصم به مدينه گريخت در آنجا استاندار اموى را دستگير و زندانى ساخت. اندكى بعد، وليد بن عبدالملك فرمان به قتل او داد. وى را گردن زدند. 🔻24 - فرقه شمراخيه 🔷 پيروان عبدالله بن شمراخ را شمراخيه گويند. اين فرقه نماز را به امامت هر كس (يهودى، نصرانى، مسلمان و..) جايز مى دانستند. اين فرقه را حبيه نيز گفته اند. 🔶 زيرا عقيده داشتند هر كس در او محبت استوار باشد، در همه كارها آزاد است؛ اگر چه نماز نخواند و روزه نگيرد و كبيره مرتكب شود. زنان چون گلها هستند كه بوئيدنشان آزاد است، لذا نكاح معنى ندارد اين فرقه به اباحيگرى متهم است. 🔻25 - فرقه صفريه 🔷 پيروان عبدالله بن صفار را صفريه گويند. زياد بن اصفر نيز از روساى اين فرقه بوده است برخى وجه تسميه اين فرقه را به او منسوب مى دادنند. عبدالقاهر بغدادى پيروان زياد بن اصفر را صفريه مى داند كه عقايدى مانند ازارقه دارند: مرتكبان كبيره و صغيره را مشرك و كشتن زنان و كودكان مخالف خود را جايز مى دانند. 🔶 برخى از اين فرقه عقايد بيهسيه دارند كه بايد مرتكب گناه را حد زد و بعد بر او نتوان حكم مؤمن و كافر داد اين فرقه به سه دسته تقسيم شدند و عقايد خاص خود را داشتند: ♦️ گروهى هر گناهكارى را مشرك دانستند. گروهى به حد روى آوردند. و جمعى ديگر درباره مرتكب گناه ساكت شدند. گويند در عداوت با على عليه السلام، افراطى بودند و در مدح عبدالرحمن بن ملجم (لعن الله)قاتل على عليه السلام شعر سروده اند. ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اولین تصویر رنگی گرفته‌شده توسط تلسکوپ فضایی «جیمز وب» 🛰🌌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2