eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ مهر ۱۴۰۱
▪️ @ferghe_mavara ◾️ اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی ▪️ زائری بارانی ام آقا بدادم میرسی ▪️ بی پناهم، خسته ام،تنهابدادم میرسی ▪️ گر چه آهونیستم اماپراز دلتنگی ام ▪️ ضامن چشمان آهوهابه دادم میرسی ◾️ شهادت امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۴ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ مهر ۱۴۰۱
🌸 @ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌙🌸 حلول ماه ربيع الاول مبارك باد 🌙🌸 ماه ربيع الاول از ماه هاي فرخنده براي شيعيان است. 🍃🌸 حادثه مهم و تاريخي ليله المبيت، هجرت حضرت محمد صلي الله عليه و آله از مكه به مدينه 🍃🌸 ولادت خجسته آن حضرت و امام جعفر صادق عليه السلام 🍃🌸 ازدواج خجسته شان با حضرت خديجه عليها السلام 🍃🌸 آغاز امامت امام مهدي (عج)، عيدالزهرا 🍃🌸 از جمله حوادث فرخنده اين ماه است. 🌙🌸 در اين ماه خجسته، نسيم سحري جان مايه عشق را به گستره خاكيان مي فرستد. 🍃🌸 شاخه هاي مهربان درختان، گونه به رنگ فلق مي سايند. آبشاري از نور، خنده هاي شادمان خورشيد را به زمينيان مي بخشد و جوشش از شكوه آسمان را در بر مي گيرد. 🍃🌸 جوانه هاي تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلي ديگر كرده و همگي قدوم نوزادي را كه سبب آفرينش است تبريك مي گويند كه يا محمّد! پيامبر مهر و مهرياني ! 🍃🌸 اي بهار آفرينش! اي سبب خلقت! . نامت بلند و دينت پاينده باد ... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۵ مهر ۱۴۰۱
فرقه مذهبی « دره طلوع » 👽🛸 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در فاصله حدود یک ساعته بیرون از شهر زیبای برازیلیا، پایتخت برزیل، یکی از پایتخت های روحانی کشور قرار دارد: ویل دو آمانِچر (Vale do Amanhecer) که به معنای دره طلوع است. 🔷 در نگاه اول، دره طلوع مانند یک پارک تفریحی کوچک به نظر می رسد، جایی که گردشگران و بازدید کنندگان می توانند نسخه هایی دقیق از عجایب جهان را بدون نیاز به رزرو هتل و سفر به این مکان های واقعی ببینند. ♦️ یک مجموعه مقبره مانند در شهر پلانالتینا که از شهرستان های برازیلیا است در کنار دریاچه محلی ساخته شده است که شامل یک سازه شبه اهرام مصر، مقبره ای به شکل سفینه فضایی، یک سالن شش ضلعی برای عبادت و چندین مجسمه به شکل بیضی است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۵ مهر ۱۴۰۱
فرقه مذهبی « دره طلوع » 👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در حالی که فضای فیزیکی این دره ممکن است نامتجانس به نظر برسد اما این موضوع تصادفی نیست و همه طراحی ها و سازه ها با دقت و نکته بینی خاصی ساخته شده اند. 🔷 این اشکال متنوع و ظاهراً بی ربط در واقع منعکس کننده پیچیدگی های یک فرقه مذهبی هستند که از تعداد زیادی مذاهب و تمدن های دیگر گرفته شده و دکترین و باورهای خاصی را شامل می شود. ♦️ عقاید این فرقه از مسیحیت، هندوییسم، دین یهود، ادیان و تمدن اینکاها و تمدن مصر باستان گرفته شده است. به عقیده پیروان فرقه دره طلوع، موجودات فرازمینی در حدود 32.000 سال پیش به زمین آمدند تا جوامع و تمدن های انسانی را مانند خود پیشرفته سازند. 🔷 این موجودات، در نهایت، در قالب انسان هایی با فرهنگ های متفاوت و در دوره های زمانی متغیر در زمین ساکن شدند. اعضای این فرقه که به آن ها «محمل» (medium) می گویند خود را آخرین قالب انسانی این موجودات فضایی موسوم به جگوارها می دانند. 🔶 فرقه دره طلوع توسط نیوا چاوز زلایا که با نام عمه نیوا از او یاد می شود در سال 1959 شکل گرفت. او بیوه ای با 4 فرزند بود که به عنوان راننده کامیون در برازیلیا کار می کرد که در آن دوران برای جایگزین شدن با ریودژانیرو به عنوان پایتخت برزیل به شدت در حال تغییر بود. 🔷 در آنجا بود که به گفته خودش وی حالات روحانی عجیبی را تجربه کرد که خود بعدها آن را دیدار با ارواحی از دنیای فرازمینی عنوان کرد. 🔻عمه نیوا گفته بود که وی در این سفرها یا حالات روحانی توسط شخصی به نام پای ستا برانکا یا «پدر کمان سفید» راهنمایی شده است، یک مامور روحانی که امروزه شکل او را در قالب مجسمه ها و تصاویری مانند یک رهبر بومی آمریکای جنوبی به تصویر می کشند. 🔶 از ویژگی های جذاب و متفاوت پیروان این فرقه عجیب و غریب می توان به لباس های متنوع و رنگارنگی که می پوشند اشاره کرد که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. 🔷 همچنین مراسم مذهبی و روحانی این فرقه ممکن است ساعت ها طول بکشد که با آواز خواندن و رقصیدن به دور دریاچه همراه است. 🔶 در این مراسمات معمولاً همواره دو «محمل» با هم به انجام فعالیت های روحانی و مذهبی خود می پردازند. «آپارا» یا محمل دریافت وظیفه دارد که نقش فیزیکی یک روح را بازی کند، چه روح مهربان و چه روح خبیث، و محمل تلقین کننده نیز وظیفه آموزش روح و کمک به او برای بازگرداندنش به دنیای روحانی را بر عهده دارد. 🔷 پیروان این فرقه باور دارند که این مراسمات به محمل ها کمک می کند تا جبران کارمایی زندگی های گذشته خود را نیز بکنند. 🔶 هر یک از پیروان این فرقه لباس های مخصوصی می پوشند که به تمدنی در آسیا، آفریقا، اروپا و یا آمریکای جنوبی اشاره دارد و پوشیدن این لباس ها در مراسم مذهبی دره طلوع ضروری است. 🔷 فرقه دره طلوع یکی از جریانات مذهبی برزیل است که به سرعت در حال گسترش بوده و گفته می شود که در حال حاضر بیش از 800.000 پیرو و بیش از 600 معبد در سراسر جهان دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۵ مهر ۱۴۰۱
کارناوال عجیبِ « نیس » در فرانسه به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۵ مهر ۱۴۰۱
خرافه دق الباب هفت مسجد در پایان ماه صفر 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۵ مهر ۱۴۰۱
🌸 @ferghe_mavara 🌙 🌸حلول ماه ربيع الاول 🍃🌸 ماه شادمانی اهل بیت (علیهم السلام) 🍃🌸 برمسلمین جهان مبارک 🌸🍃 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۵ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵ مهر ۱۴۰۱
عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت‌جوست که انسان را به بهره‌وری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پای‌کوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذت‌جویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال می‌داند.[1] 🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوس‌هایش را کنترل کند، کار او به‌ منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد. 🔶 اوشو می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دست‌رستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشان‌گر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. 🔷 اگر پرنده‌ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستی‌اش، به بیرون، انعکاس می‌یابد… 🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.»[2] ♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۶ مهر ۱۴۰۱
عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمام‌کار نیست. 🔷 وقتی‌که به‌اندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آن‌وقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود. 🔶 «وقتی‌که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را می‌خواند. ناشناخته‌ها تو را می‌خوانند…». [4] «و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای‌کوبی برخیز، این چهره ماتم‌زده را کنار بگذار.» [5] 🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند. بودا، عیسی مسیح (علیه‌السلام) کریشنا… هم لذت پرست‌اند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6] 🔶 بنابراین می‌توان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، رقص، پای‌کوبی، شادی، سرور، خنده‌های مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده می‌شود . 🔷 اگر انسان با این امیال و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذت‌های آنی و لحظه‌ای است که انسان را بالا می‌برد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار می‌کشد.»[7] 🔶 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ 🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذت‌های آنی و زودگذر مانند: 🔶 شادی، رقص، پای‌کوبی و خنده‌های مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. 🔷 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده، و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه‌چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند. 🔶 اوشو در حالی به نقد غربی‌ها می‌پردازد که بی‌خبر از آنکه عرفان او انسان را سریع‌تر از همه‌چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباع‌شده و از بُعد معنوی، غافل‌تر می‌شود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»[8] 🔷 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. ♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال‌خواهی و سعادت‌طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.[9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص ۱۱۸. [2]. اوشو، تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص ۲۰۵. [3]. اوشو، الماس‌های اوشو، ص ۱۱۸ [4]. اوشو، راز، ج ۲، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص ۱۰۴. [5]. الماس‌های اوشو، ص ۱۳۷. [6]. همان، ص ۲۴۶ [7]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. [8]. سایت موسسه بهداشت معنوی، 7845. [9]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۶ مهر ۱۴۰۱
« سقطرا » جزیره ماورایی در یمن 🏝🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۶ مهر ۱۴۰۱
بومیان آمریکایی‌ بازماندگان ساکنان باستانی سیبری 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۶ مهر ۱۴۰۱
۶ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۶ مهر ۱۴۰۱
« ملامتیه » صوفیانی که علناً اعمال منافی شریعت انجام می دهند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ ملامتیان گروهی از صوفیان و عارفان بودند که،از قرن سوم هجری به بعد، به‌ صورت طریقه‌ای متمایز از دیگر طریقت‌های عرفانی ظهور یافتند. به گفته هجویری: 🔷 «گروهی از مشایخ طریق‌ ملامت‌ سپرده‌اند و مر ملامت را اندر خلوصِ محبّت تأثیری عظیم است و مشربی تمام، و اهل حق مخصوص‌اند به ملامتِ خلق از جمله عالم.»[1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۷ مهر ۱۴۰۱
« ملامتیه » صوفیانی که علناً اعمال منافی شریعت انجام می دهند🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ جامی ملامتیه را جماعتی دانسته‌ که «در رعایت معنی اخلاص و محافظت قاعده صدق، غایت جهد مبذول دارند، در اخفای طاعات و کتم خیرات از نظر خلق مبالغت واجب دانند». 🔷 قشیری (ص 49-50) در ذکر حمدون قصّار‌ (وفات:‌ 270) آورده: «نیشابوری بود و مذهب ملامت از وی پراکنده شد به نیشابور.»[2] 🔶 هجویری نیز حمدون قصّار را از «سادات این طریقت» خوانده و در بیانِ طریقت قصّاریّه آورده‌ است:‌ «تولّی قصّاریان به ابی‌صالح حمدون بن احمد بن عمارة القصّار کنند و وی از علمای بزرگ بوده است و ساداتِ این طریقت. و طریقِ وی اظهار و نشر ملامت‌ بوده‌ است.»[3] 🔻 برای شناخت بهتر سلسله ملامتیه بر نقل قول‌های ذکر شده در این زمینه مروری می‌کنیم تا بدانیم این فرقه از چه زمانی کار خود را آغاز کرده است. 🔷 به گفته گولپینارلی، ملامتیّه پیش از حمدون نیز بوده‌اند و حمدون مروج طریقت آنان در نیشابور بوده است. از جمله شواهد آن که ابوحفص عمرو بن سلمه حدّاد‌ نیشابوری‌ (وفات:‌ بعد از 260)، ملقّب به شیخ ملامت است.[4] 🔶 احمد بن خضرویه (وفات: 240)؛ ابوتراب نخشبی (وفات: 245)،‌ پیر‌ و مرشدِ حمدون قصّار، و ابراهیم ادهم (وفات: حدود‌ 161)‌ و حاتم اصّم (وفات: 237) را نیز از جمله ملامتیان به شمار آورده‌اند. 🔷 امّا طریقت ملامتیه، بعدها، بیشتر به‌ تبلیغ‌ شاگردانِ‌ ابوحفص حدّاد، از جمله ابوعثمان حیری (وفات: 290) نشر و گسترش یافت. [5] 🔶 در برخی از نخستین منابع عرفانی، طریقه اهل ملامت را مختص عارفانِ خراسان دانسته‌اند‌ و میان‌ طریقه اهل عراق و طریقه اهل خراسان تمایز قایل شده و نام‌ «صوفی» را مختص عارفانِ عراق پنداشته‌اند.[6] 🔷 شاید نخستین منبع در دسترس‌ که‌ در‌ آن از ملامتیه یاد شده البَدْءُ و التّاریخ (355 هـ) مطهّر‌ بن‌ طاهر‌ مقدسی باشد. مقدسی ملامتیه را سرزنش کرده و گفته است: ♦️ «دسته‌ای از ایشان اهل‌ اباحه‌ و اهمال‌اند هیچ از سرزنشِ سرزنشگران نگران نیستند.»[7] 🔷 «درواقع فرقه ملامتیه در نیمه دوم سده سوم شکل گرفت.»[8] با این حال عده ای دیگر معتقدند که تفکر ملامتی میان برخی از صوفیه شایع بوده . 🔶 به نحوی که مایل به مرید و مراد بازی نبوده اند و به خاطر آنکه اعمال ایشان مخلوط به ریا نشود، تظاهر به ارتکاب خلاف شرع می کردند. ♦️ اما همین تفکر بعدها در میان صوفیه منجر به انحراف گروه زیادی از ایشان شد، به نحوی که برخی از صوفیه لاابالی علنا اعمال منافی شریعت را به نام ملامتی و ملامتیه انجامی می‌دادند و همین امر آغازگر انحراف جدیدی در میان ایشان شد. 🔻 پی‌نوشت: [1]. هجویری علی بن عثمان بن علی، کشف المـحجوب، به کوشش و. ژوکوفسکی،‌ تهران‌ 1371، ص 68 [2]. جامی عبدالرحمن، نفحات الانـس، بـه کوشش محمود‌ عابدی،‌ تهران، 1370، ص6 [3]. هجویری علی بن عثمان بن علی، کشف المـحجوب، به کوشش و. ژوکوفسکی،‌ تهران‌ 1371، ص 68، ص 228 [4]. جامی، عبدالرحمن، نفحات الانـس، بـه کوشش محمود‌ عابدی،‌ تهران، 1370، صص 56 و 57 [5]. گولپینارلی عبدالباقی، ملامت و ملامتیان، ترجمه‌ توفیق‌ ه . سـبحانی، تـهران، 1378، صص 10 و 11 [6]. پورجوادی، نصراللّه‌، «منبعی کهن در باب ملامتیان نیشابور»، معارف، دوره‌ پانزدهم،‌ شماره‌ 1 و 2، فروردین‌ـ آبان 1377، صص 13 و 14 [7]. مقدسی مـطهّر‌ بن‌ طاهر،‌ آفرینش و تاریخ، ترجمه محمدرضا شفیعی کدکنی،‌ تهران‌، 1374، ج4، ص831-832 [8]. حقانی مژگان، ملامتیه در تاریخ تصوف، کتاب ماه فلسفه، شماره 72، 1392، ص 77 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۷ مهر ۱۴۰۱
یکی از آداب عجیبِ غذا خوردن در انگلستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۷ مهر ۱۴۰۱
جشن « روز مردگان » در مکزیک 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۷ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷ مهر ۱۴۰۱