eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حضور فرازمینیها در استرالیا 🔺 قسمت (هشتم) 8️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به برسی حضور فرازمینیها وداستانها و افسانه ها بومیان دراسترالیا می پردازد. 🔷 بومیان استرالیا، کهن ترین اجتماعی هستند که به طور مداوم بر روی زمین زندگی کرده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سازمان فمینیستی یهودیِ « زنان دیوار » 🕎✡️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ زنان دیوار یک سازمان فمینیستی یهودی مستقر در مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی است که شامل اعضای اصلاح طلب، محافظه کار و ارتدوکس مدرن می شود. این زنان به گروه "نشوت هاکوتل" تعلق دارند و حدود ۲۰۰ عضو دارند. 🔷 هدف این گروه، تامین حقوق زنان برای خواندن دعا و نماز در دیوار غربی(دیوار البراق یا ندبه) است که «کوتل» نیز نامیده می شود. روش های دعا خواندن شامل آواز خواندن، خواندن با صدای بلند از تورات و پوشیدن لباس های مذهبی(تالیت، تفیلین و کیپا)[1] است. 🔶 جنبش "زنان دیوار" در دسامبر 1988 در اولین کنفرانس بین المللی فمینیست یهودی در اورشلیم تأسیس شد. 🔷 در خلال این کنفرانس، «ریوکا هائوت»، یک فعال فمینیست ارتدوکس، گروهی از زنان را برای دعا در دیوار غربی جمع کرد. 70 زن، یک طومار تورات را به دیوار غربی حمل کردند و حاخام «دِبورا بِرین» اولین خاخام زن، برای آنها مراسم دعا را برگزار کرد. 🔶 فرانسین کلاگزبرون نویسنده صهیونیستی تصمیم گرفت تورات را در راس گروه حمل کند. او اولین زنی است که تورات را به دیوار غربی حمل کرد. 🔷 هنگامی که کنفرانس به پایان رسید، گروهی از زنان اورشلیم به رهبری "بونا دِوورا هابِرمن" گروه زنان دیوار را تشکیل دادند تا حق خود را برای دعا بدون مانع در آنجا مطرح کنند. آنان برای دفاع از حق اقامه نماز و دعا در کوتل به طور قانونی تلاش و مبارزه کرده اند. 🔶 در روزه اِستر[2] سال 1989، مردان ارتدوکس که از آواز خواندن زنان خشمگین شده بودند، به آنها توهین های کلامی کرده و صندلی ها را به سمت زنان پرتاب کردند. این مسأله منجر به پرتاب گاز اشک آور برای فرونشاندن خشونت شد. 🔷 در سال 2009، اولین زن به دلیل نماز خواندن با تالیت دستگیر شد. در سال 2010 پلیس دو مرد حریدی را به ظن پرتاب صندلی به سمت گروه زنان دیوار که با صدای بلند در محل دعا می ‌کردند، دستگیر کرد. 🔶 هنگامی که زنان دیوار، مراسم دعای ماهانه برای زنان را در روز اول هر ماه در تقویم عبری، برگزار می کنند، آنها تفکیک جنسیتی را رعایت می کنند تا اعضای ارتدوکس بتوانند به طور کامل در آن شرکت کنند. 🔷 با وجود این، حضور آنها در دیوار غربی و استفاده آنها از لباس مذهبی، آواز خواندن و خواندن از روی تورات، توسط عبادت کنندگان بسیاری از اعضای جامعه یهودی ارتدکس در محل، توهین آمیز اعلام می شود و تاکنون دادگاه های متعددی برای حل و فصل این موضوع برقرار شده است. 🔶 در ماه مه 2013، یک قاضی حکم داد که حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال 2003 که زنان را از حمل و قرائت تورات با صدا بلند یا پوشیدن شال دعا منع کرده است، اشتباه بوده و تجمع نماز زنان دیوار در دیوار ندبه نباید غیرقانونی تلقی شود. 🔷 در ژانویه 2016 کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را برای تعیین فضای جدیدی در کوتل تصویب کرد که برای دعای برابری طلبانه در دسترس باشد و توسط حاخام کنترل نشود. زنان دیوار از این تصمیم استقبال کردند اما این طرح از سوی جناح های دیگر، از جمله برخی از اعضای یهودی افراطی ارتدوکس مخالفت شد. 🔶 برخی از این زنان به زنان دیگر شال‌ های دعا(تالیت) هدیه می ‌دهند، شماری با تعظیم کردن به دیوار ندبه با صدای بلند دعا می‌ خوانند و شماری نیز به رقص و پایکوبی می ‌پردازند. 🔷 در 5 نوامبر 2021 هزاران یهودی افراطی ارتدوکس در مقابل دیوار غربی در اورشلیم تجمع کردند تا علیه این زنان تظاهرات و اعتراض کنند. پلیس سنگرهای فلزی برپا و تعداد زیادی نیرو مستقر کرد تا معترضان را از درگیری بازدارند. ♦️ زنان در اعتراض به ممنوعیت آوردن طومارها به بخش زنان، کت‌ های خالی پوشیده بودند که برای پنهان کردن طومارهای تورات استفاده می ‌شد. «آنات هافمن»، بنیانگذار این گروه گفت: «این زنان برای برابری، کثرت گرایی مذهبی و عدالت مبارزه می کنند. چرا ما نمی توانیم تورات را در کنار دیوار ندبه بخوانیم.» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سازمان فمینیستی یهودیِ « زنان دیوار » 🕎✡️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ به زنانی که خواستار حضور و خواندن دعا در کنار دیوار ندبه بودند، حمله شده است. 🔷 به طور کلی در سال ‌های اخیر، شمار زیادی از زنانی که انحصار مردان را شکسته و در کنار دیوار ندبه دعا کرده‌اند دستگیر و برخی نیز محاکمه شده‌اند. 🔶 خانم آنات هوفمن می‌گوید: «ما از طریق دعا کردن و تورات‌ خواندن برای حقوق زنان مبارزه می‌ کنیم. کاری که ما انجام می‌ دهیم مانند مقاومت یک دختر در برابر طالبان است که می‌خواهد به مدرسه برود.» 🔷 «درور آریه» خاخام تندروی ارتدکس، در مصاحبه با وبسایت «اینت» اظهار کرد: «دیوار ندبه قلب تپنده یهودیان است. هر سال بیش از ده میلیون یهودی به اینجا می ‌آیند و دعا می ‌کنند. معلوم است که این زنان نه برای دعا و عبادت بلکه برای تحریک مردان آمده‌اند. 🔶 آنها می‌خواهند از این طریق برای اصلاح‌طلبان مشروعیت کسب کنند؛ زیرا اصلاح ‌طلبان در کنیسه‌ هایشان خاخام زن هم دارند و به زنان اجازه آواز خواندن می ‌دهند.» 🔷 آنات هوفمن در مقابل این اظهارات عکس العمل نشان داد و بیان کرد: «کشمکش بر سر دعا در کنار دیوار ندبه، به جنسیت ربطی ندارد، بلکه یک مبارزه سیاسی میان کسانی است که معتقدند ارزش‌های معنوی کشور یهودی، باید مردسالارنه باشد و کسانی که به برابری زن و مرد اعتقاد دارند.» 🔶 از نظر خاخام‌های یهودیان حریدی، نیایش زنان در مجاورت دیوار ندبه ممنوع است؛ زیرا آن را به منزله هتک حرمت دیوار ندبه می ‌دانند. ♦️ از این رو از پیروان خود خواستند در آنجا تجمع کنند و مانع از برگزاری مراسم عبادی ویژه زنان شوند. 🔻 پی نوشت: [1]. «تالیت» شالی است با زمینه سفید و نوارهایی سیاه، آبی یا به رنگ های دیگر که در زمان نیایش توسط یهودیان بر روی لباس های ویژه نماز یهودی پوشیده می شود. «تِفیلین» به تسمه نوار چرمی و جعبه کوچکِ همراه آن گفته ‌می‌ شود که هر فردِ مذکری که به سن تکلیف رسیده باشد، هنگام نماز و دعای روزانه به درگاه پروردگار، باید آن را به دست چپ و پیشانی خود ببندد. «کیپا» کلاه سنتی و کوچک یهودیان است. [2].روزه استر روزه ای از طلوع فجر تا غروب شب پوریم است. این روزه بر خلاف روزه های دیگر یک رسم است. برخلاف دیگر روزه‌های یهودیت، در تلمود به آن اشاره نشده است، بلکه فقط در میدراش و منابع بعدی مربوط به روزه‌های «نوابغ» آمده است، بنابراین شدت آن کمتر از روزه‌های دیگر است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آداب عجیب خوردن سالاد کاهو در فرانسه و آلمان 🥬🥗🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آيا حيات در زمين ماحصل شانس است يا آفريننده اي در پس آن است❓🎲🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حضور فرازمینیها در استرالیا 🔺 قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به برسی حضور فرازمینیها وداستانها و افسانه ها بومیان دراسترالیا می پردازد. 🔷 بومیان استرالیا، کهن ترین اجتماعی هستند که به طور مداوم بر روی زمین زندگی کرده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ملزم کردن مریدان به اعمال دور از عقل سلیم توسط بزرگان فرقه های صوفیه 🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ملزم کردن مریدان به اعمال دور از عقل سلیم توسط بزرگان فرقه های صوفیه 🔻 ♦️ شریعت اسلام دارای چهارچوبی است که به مسلمانان گوشزد می‌کند حیطه فعالیت هر یک از افراد جامعه در مواجهه با امور مادی و معنوی حیطه‌ای مشخص به نام شرع است و خطر خروج از این حیطه از سوی بزرگان دین به ایشان گوشزد شده است. 🔷 اما برخی از افراد در این زمینه پا را فراتر نهاده و در مواجهه با امور مادی و معنوی راه حل‌هایی پیشنهاد کرده‌اند که متضاد با آموزه‌های اسلامی است. 🔶 از میان کسانی که به راه حل‌های خارج از دین سفارش کرده‌اند، برخی از فرقه‌های صوفیه و یا برخی از بزرگان صوفیه است. 🔷 برخی از بزرگان صوفیه به بهانه‌های مختلف مریدان خود را از چهارچوب شرع خارج کرده و آنها را ملزم به تمرینات یا دستوراتی می‌کنند که نه تنها شرع مقدس اسلام به آن امر نفرموده است، بلکه به شدت با آن مخالف بوده و از آن نهی نموده است. ♦️ ابوحامد غزالی آورده است که یکی از شیوخ را در اوایل سیر و سلوک از شب خیزی کسالت به او دست می‌داد، بر خود الزام کرد که تمام شب روی سر بایستد تا نفس به رغبت به شب خیزی اقدام نماید. ♦️ همچنین آورده است که یکی از صوفیه برای آنکه حب مال از دل برکند هر چه داشت نقد کرد و به دریا انداخت، و ترسید که اگر انفاق کند غرور و ریای بخشش فرو گیردش. ♦️ یکی از صوفیه کسی را اجرت می‌داد که در حضور جمع فحشش دهد تا نفسش به بردباری عادت کند. دیگری زمستانها در فصل طوفانی به دریا می‌رفت تا تمرین شجاعت نماید.[1] 🔻 در حالات ابوسعيد ابوالخیر که از صوفيان معروف و به عقيده متصوفه داراى مقامات بسيار عالى است چنين مى‌خوانيم: 🔷 «در جوانى شب‌ها پس از آنکه اهل خانه به خواب مى‌رفتند آهسته برخاسته به مسجد مى‌آمد. در گوشه مسجد چاه آبى بود، طنابى را به وسط چوبى بسته و سر ديگر طناب را به پاى خود مى‌بست و سپس چوب را روى دهانه چاه گذارده، و خود را در وسط چاه تا نزديک طلوع صبح معلق مى‌ساخت و قرآن مى‌خواند. 🔶 آخر شب از چاه بيرون آمده و آهسته به خانه برمى‌گشت تا پدر و مادرش نفهمند»[2] و نیز در احوال او آمده است: 🔷 «هفت سال در بيابانى در نزديکى سرخس به مجاهدت و رياضت مشغول بود و معروف است که در اين هفت سال خار بيابان و سرگز و امثال آن مى‌خورد.»[3] 🔻 درباره ابوبکر شبلى که در اواخر قرن سوم و اوايل قرن چهارم هجرى مى‌زيست، چنين مى‌خوانيم: 🔷 «به اول که مجاهده بر دست گرفت سالهاى دراز شب نمک در چشم کشيدى تا در خواب نشود و گويند که هفت من نمک در چشم کرده بود!»[4] 🔻 همچنین درباره او اینچنین آمده است: 🔷 «نقل است که شبلى سردابه‌اى داشتى که در آنجا همى شدى و آغوشى چوب با خود بردى و هرگاه غفلتى به دل او در آمدى خویشتن بدان چوب همى زدى، و گاه بودى که همه چوبهاى که بشکستى دست و پاى خود بر دیوار همى زدى»[5] 🔶 به راستی کدام یک از ائمه یا بزرگان دین اسلام به پیروان خود امر به انجام چنین افعالی داده‌اند که صوفیه به این چنین مواردی امر می‌کنند❓ ♦️ واقعا کدام عقل سلیم موارد ذکر شده را تایید می‌کند❓ 🔷 اگر افعالی که صوفیه مرتکب می‌شوند را نه بزرگان دین تایید کرده و نه عقل سلیم به آن حکم می‌کند، حجت صوفیه برای انجام چنین افعالی چیست❓ 🔻 پی‌نوشت: [1]. ابن جوزی ابوالفرج، ترجمه علیرضا ذکاوتی قراگوزلو، نشر دانشگاهی، تهران، ص 395 [2]. محمد بن منور، اسرار التوحيد فى مقامات أبى سعيد، مصحح شفیعی کدکنی محمدرضا، آگه، تهران، 1393، صفحه 22 [3]. همان، 27 [4]. عطار محمد بن ابراهیم، تذکرة الاولياء، وانک، تهران، 1388، جلد 2، صفحه 164 [5]. همان، جلد ۱، صفحه ۲۳۵. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عجیب ترین تابوت باستانی چین ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رد پاهای فضانوردان در ماه چند سال دست نخورده باقی خواهند ماند ⁉️👣🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حضور فرازمینیها در استرالیا 🔺 قسمت (پایانی) 🔟 ♦️ این مستند (10 قسمتی ) به برسی حضور فرازمینیها وداستانها و افسانه ها بومیان دراسترالیا می پردازد. 🔷 بومیان استرالیا، کهن ترین اجتماعی هستند که به طور مداوم بر روی زمین زندگی کرده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه رفتاری با اعضای فرقه های انحرافی داشته باشیم ⁉️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه رفتاری با اعضای فرقه های انحرافی داشته باشیم ⁉️🔻 ♦️ گاهی با افرادی مواجه می شویم که عضو یک مکتب انحرافی یا شبه معنویت کاذب هستند یا به آن علاقه مند می باشند. 🔷 سوالی که مطرح می شود این است که با این افراد چه رفتاری داشته باشیم⁉️ 🔻معمولاً افراد مختلف رفتارهای متفاوتی با پیروان این فِرق انحرافی دارند: 1️⃣ گروهی قائل هستند که همه با اختیار و تعمداً راه باطل را انتخاب کرده اند. لذا قائل به تکفیر و نسبت دادن صفات ناروا و زشت به آنها هستند. مثلاً آنها را کوردل، منافق، فاسق می نامند و حتی بعضاً نسبت حرامزادگی و... به آنها می دهند و احکام تند همراه خشونت برایشان صادر می کنند. 2️⃣ گروهی دیگر که تسامح افراطی دارند معتقدند نباید اعضای فرق انحرافی و حتی سردمدارانشان را شماتت و توبیخ کرد و با آنان برخورد نمود. آنها معتقدند هر کس با دیدگاه خود سعی می کند به حقیقت و کمال برسد ولو به نظر ما باطل باشد. 3️⃣ گروه بعدی بی تفاوت تر از گروه قبل (تسامح افراطی) هستند و حتی در حقانیت مبانی و مکتب خود نیز شک دارند. لذا به خود اجازه نقد و برخورد با پیروان سایر فرق را نمی دهند. 4️⃣ گروه بعدی معتدل تر هستند، یعنی به قضایا صفر و صدی نمی نگرند. همه را با یک چوب نمی رانند. بلکه قائل به تفکیک افراد عضو فرقه هستند و حکم کلی صادر نمی کنند. 🔶 به نظر باید در مقابله با پیروان فرق انحرافی از این گروه تبعیت کرد. این گروه معتقد هستند شرایط محیطی، آموزشی و ... در انتخاب های افراد تاثیر دارد لذا هر کس که عضو فرقه باطلی است لزوماً خود آن شخص و شخصیتش باطل و انحرافی نیست. 🔷 مثلاً کودکی که در میان یک خانواده بی بند و بار بزرگ شده است و قرآن کریم و مقدسات را قبول ندارد لزوماً یک شخصیت منحرف نیست بلکه به خاطر شرایط و اینکه خانواده عضویت در یک فرقه داشته با آموزه های فرقه اُخت شده است و می شود با آموزش و گفتگو و...این شخص را هدایت کرد. 🔶 یا مثلاً در نظر بگیرید یک خانمی که سرپرست خانواده است و شغل خود را از دست داده است. استرس بی پولی و مشکلات مالی دائم بر ذهن او هجوم می آورند ، به ناگاه با یک کانال تلگرامی یا پیچ اینستاگرامی در فضای مجازی آشنا می شود که در آن مباحث موفقیت، مثبت اندیشی، قانون جذب و مباحث روانشناسی زرد را مطالعه می کند. 🔷 تنهائی و بی کسی او را وابسته به این مطالب می کند و با تلقین کم کم این مباحث، جزو عقیده او می شود. همین خانم که روزگاری اهل نماز و روزه و حجاب بود بیان می کند که مشکلاتش را از طریق توجه به کائنات و انرژی جاری در هستی بر طرف می کند و دیگر به دعا و نماز که وسیله ارتباط با خداوند هستند بی توجه است. 🔶 در این مورد نباید عامل محیط و شرایط روحی و روانی سخت این خانم را نادیده بگیریم و به او نسبت هایی ناروا که گروه اول(تکفیر) قائل بودند بدهیم. بلکه باید نهادهای مدنی و اجتماعی سعی کنند مشکلات او را حل کنند. 🔷 سپس وقتی شرایط محیطی و جو روانی مساعد فراهم شد با گفتگو این شخص را هدایت کرد. در خیلی موارد صبر و تحمل در این موارد باعث می شود خود شخص بعد از مدتی پی به باطل بودن فرقه ببرد و از آن رو برگرداند. 🔶 البته نکته مهم این است که نهادهای فرهنگی و دینی باید به وظایف خود در آگاه سازی و نقد این فرق انحرافی بپردازند تا کسی که مطلبی باطل را مطالعه می کند حداقل نقد کوچکی هم در دسترسش باشد تا متوجه انحرافات این مطلب باطل بشود. 🔷 همچنین اگر آموزه های یک فرقه انحرافی باعث آسیب رساندن به دیگران شود بدون اینکه فرصت از دست برود باید اقدام عاجل انجام گیرد. 🔶 باید بین افرادی که مستضعف فکری هستند و بخاطر شرایطی در یک فرقه وارد شده اند با افرادی که عالمانه و عامدانه در یک فرقه هستند و از این طریق منافعی کسب می کنند، فرق گذاشت. ♦️ با گروه اول باید با مدارا و گذشت برخورد کرد ولی برخورد با گروه دوم باید قاطع و جدی باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اگر جاذبه فقط 5 ثانیه قطع شود چه اتفاقی می افتد⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گورستانی بنام « اورست » ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
محل سکونت حضرت مهدي عليه السلام كجاست ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 دست نوشته های عجیبی در میان وسائل شخصی « گوته » 🔺 قسمت (اول) 1️⃣ اوایل ژانویه ۲۰۲۰ در میان وسائل شخصی «گوته» ادیب، فیلسوف و نقاش برجسته آلمانی دست نوشته های عجیبی پیداشد و تعجب همه را برانگیخت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
از نظر « دالایی لاما » انواع شادی از هر نوع و جنسی مجار است ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ دالایی لاما برای اینکه بتواند اصل دوری از رنج را که مبنای تفکر بودایی است، توجیه کند، به انواع شادی از هر نوع و جنسی رو آورده است. 🔷 شادی در نظر دالایی لاما آن چیزی است که بتواند یک فرد را از این رنج دنیا رهانیده و سختی‌ها و رنج را در وجود او به فراموشی بسپارد. 🔶 دالایی لاما شعارش را اصل رنج در دنیا قرار داده و مریدانش را به دوری از آن فرامی‌خواند. 🔷 او در دعوت به شادی می‌گوید: «از دیدگاه یک بودایی حتی کوچک‌ترین حشره، این حس را (حس غلبه بر رنج) در خود دارد که مطابق با ظرفیت وجودی اوست و بر این مبنا سعی دارد به شادمانی دست یابد».[۱] 🔶 و برای همدردی و توجیه حس موردنظر خود (دوری از رنج) به همان نگاه مشترک بودا و سایر مکاتب هندی که به رنج یک نگاه بدبینانه دارند در اولویت‌های درمان خود قرار می‌دهد. ♦️ اودراین‌باره می‌گوید: «همدردی واقعی بر مبنای حس احترام برای دیگران و درک این واقعیت قرارگرفته است که دیگران نیز حق‌ دارند همانند ما شاد باشند و بر رنج فائق آیند».[۲] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
از نظر « دالایی لاما » انواع شادی از هر نوع و جنسی مجار است ☯️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 در عرفان بودا هر عمل و فعلی که باعث ایجاد شادی بشود جایز شمرده می‌شود و مقصود آنها از شادی همان لذت و شادی دنیوی است. ♦️ به همین خاطر است که در میان آنها اعمال جنسی، استفاده از مواد مخدر و غیره بسیار دیده می‌شود. 🔷 دالایی لاما برای گفته‌های خود دلیل فلسفی و علمی مطرح نمی‌کند، او در گفته‌هایش رمز برطرف کردن رنج‌ها و سختی‌ها را دانایی و آگاهی بیان می‌کند، ولی نه آن آگاهی که از علم به معنای مصطلح نشأت بگیرد بلکه به نظر وی کسی را آگاه می‌گویند که اعتقاد به دالایی لاما داشته باشد و هر چیزی که او می‌گوید را وحی مُنزَل بداند. 🔶 دالایی لاما در تعریف شادی می‌گوید: «ازنظر من بالاترین شادی آن هنگامی است که انسان به آزادی و آزادگی برسد، در آن زمان هیچ رنج و عذابی وجود ندارد و آن شادی ابدی است».[۳] 🔷 دالایی لاما با تعاریف این‌چنینی از شادی یک تعریف مبهم و مجملی ارائه می‌دهد، و در سخنان بعدی خود هم در مورد شادی و نحوه آن تعریف جامعی ارائه نداده و فقط می‌گوید شادی آن چیزی است که شما را به مرز آزادی و آزادگی برساند. 🔶 این چگونه شادی و نشاطی است و چه خصوصیاتی دارد، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. او در بیان؛ آزادی را یک نوع حالت معرفی کرده که در آن ذهن از احساسات آلوده و خشن پاک‌ شده باشد. [۴] در اینجا هم بیان نمی‌کند که احساسات آلوده چه چیزی بوده و نحوه پاک‌سازی آن به چه صورتی می‌باشد. 🔷 اینجا سؤالی مطرح می‌شود و آن اینکه نظر اسلام در رابطه با شادی و گریه چیست؟ آیا با شادی می‌توان به خدا رسید و یا فقط با گریه کردن است که می‌شود خدا را درک کرد❓ 🔶 در آیات قرآن کریم شادی هم تمجید و ستایش‌شده[۵] و همچنین در بعضی آیات مورد سرزنش و نکوهش قرارگرفته است.[۶] 🔷 بنابراین نتیجه می‌گیریم که انسان‌ها با شادی صرف و یا گریه کردن تنها راه کمال به‌سوی خداوند متعال را طی نمی‌کنند. و دین اسلام طرفدار شادی عقلانی و مورد تأیید عقل است نه هر نوع شادی. 🔶 البته این نکته را باید متذکر بشویم که «شادی و سرور از گرایش‌های فطری هر انسانی است».[۷] اما گرایش‌های فطری انسان هم از موارد غیرعقلانی اِبا می‌کند. 🔷 در عرفان بودایی پایان غم و اندوه همان شادی است و آرامش را به‌عنوان نبود غم و اندوه تفسیر می‌کنند که این خود نوعی شادی و آرامش منفی را به دنبال دارد. 🔶 دالایی لاما می‌گوید: «وقتی در مورد شادی در مکتب بودا صحبت می‌کنیم درک ما از آن محدود به یک وضعیت از احساس می‌شود، یقیناً باز ایستایی «توقف کامل رنج» یک وضعیت حسی نیست. بااین‌وجود می‌توانیم بگوییم این پدیده عالی‌ترین شکل شادی است.»[۸] 🔷 سؤالاتی که در اینجا به ذهن می آید این است که آیا فقط عوامل سلبی برای شادی مؤثر است❓ آیا عوامل ایجابی مثل نیروی مطلق و عشق نامحدود نمی‌تواند شادی‌آفرین باشد❓ 🔶 همه می‌دانیم که برقرار کردن یک رابطه قوی با کسی که پاک، مهربان و معدن همه خوبی‌ها است چقدر می‌تواند به انسان آرامش ببخشد و روح و روان او را صیقل بدهد. 🔷 خداوند متعال عامل ایجابی برای ایجاد آرامش ابدی و همیشگی برای انسان‌هاست، که باایمان و عمل به دستوراتش می‌توان حضورش را در تمام اوقات زندگی احساس کرد. ♦️ شادی و سرور یکی از القاب خداوند متعال است و انسان برای رسیدن به شادی مدنظر خداوند همیشه بال شوق داشته و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. 🔻پی‌نوشت: [۱]. عشق و همدردی، دالایی لاما، ترجمه میترا کیوان مهر، تهران، انتشارات علم، 1384، ص ۵. [۲]. همان، ص ۱۶. [۳]. دالایی لاما، هنر شاد زیستن، مترجم شهناز انوشیروانی، تهران، 1382، ص ۴۱. [۴]. زندگی در راهی بهتر، دالایی لاما، ترجمه فرامرز جواهری نیا، تهران، انتشارات ماهی، 1384، چاپ دوم، ص ۸۲ . [۵]. سوره آل‌عمران، آیه ۱۷۰. [۶]. سوره حدید، آیه۲۳، سوره آل‌عمران، آیه ۱۸۸. [۷]. رشحات البحار، کتاب الانسان و الفطرة، ص ۵۴. [۸]. دالایی لاما، کتاب بیداری، ترجمه میترا کیوان مهر، تهران، انتشارات علم، 1384، ص ۵۹. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استقبال مردم اروپا از داستان ها و فرهنگ وایکینگ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مریخ ‌نورد استقامت به دنبال شواهدی از حیات باستانی در مریخ 🌔🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2