مشترکات و انحرافات عرفان های کاذب 👹👆
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مشترکات و انحرافات عرفان های کاذب 👹👆 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگ
مشترکات و انحرافات عرفان های کاذب 👹
قسمت (اول) 1️⃣
🔸 امروزه با ورود به عصر معنا خواهی و خستگی بشر از مدرنیته ، دستگاه های فرقه سازی استعمار می کوشند تا معنا گرایی مورد نظر خود را در میان ابنای آدم بسط دهند جریانی که در ایران نیز رواج یافته و پذیرش و استقبال از انواع این فرقه های به ظاهر معنا گرا زیاد شده است .
🔸 از اين رو براي مقابله با چنين جو مخفي-فرهنگي ميبايست فرهنگ ايراني-اسلامي خود را متاثر از فضاي جديد، به روز كنيم تا فرهنگ ما دچار دگرگونيهاي عميق نشود. قطعا این مقابله بدون پیدا کردن شاخصه های مشترک این جنبش ها با توجه به کثرت عرفا ن های کاذب امکان پذیر نیست. در این نوشتار سعی شده که ویژگی های مشترک عرفان های کاذب آورده شود .
۱🔸 ناديده گرفتن خدابه عنوان هدف غايي
یکی ازشاخصه هاي عرفان هاي كاذب ناديده گرفتن اعتقاد به خدا يا انكار وجود خدا و يا بعضاً ارائه تفسيري نامعقول ازخدا به انگيزه انكارخداي حقيقي است.
2🔸 انسانمحوري
بسياري از گرايشات نو پديد معنوي بر كلمه «خود» تاكيد دارند و اين به دليل مركزيت انسان در انديشه آنها است. در نيمه قرن نوزدهم، اگوست كنت با بيان اينكه انسان ميتواند به شناختي نايل شود كه از پيش، اديان آن را مختص خدا ميدانستند (شناخت انسان به عنوان خدا)در حقيقت آفريننده مذهب انساني شد.
3🔸 شادمانگي به عنوان هدف غايي
«شادي وآرامش واميد به زندگي اين جهاني»رامي توان به عنوان هدف غائي اکثر اين عرفانها ناميد.
4🔸 خردستيزي ومنطق گريزي:
یکی دیگرازوجوه مشترک ،گسیختگی وناسازگاری معنویت وعقلانیت یابه تعبیربهتر،نفی عقلانیت ومخالفت جدی با فلسفه ومنطق است.
5🔸 شریعت ستیزی وفقه گریزی)
رويكرد مادهگرايي به همراه، اصيل دانستن لذت طلبي و لذت مداري ظهور مييابد. لازمه اصيل دانستن لذت در حوزه مدرنيسم، كنار راندن هر ضابطه و قانوني است كه آزادي و لذت مادي انسان را محدود و تحديد ميكند. و از منظر چنين نگاهي، چه نظامي محدودكنندهتر از شريعتباوري. از اين رو، ماديگرايي باعث به كنار راندن شريعتمداري شده است.
6🔸 نظريه استقلال بدن از روح
از مشخصه هاي عرفان هاي دروغين،ناسازگار دانستن بعد مادي و روحي انسان است.اينان تنها راه تقويت روح را بي توجهي كامل و مطلق به بدن مي دانند.
7🔸 تناسخ
تناسخ باوری در میان تمام جمنها پذیرفته شده و با ترويج نظريه تناسخ از آن به عنوان يك نيروي بازدارنده اجتماعي-سياسي استفاده ميشود: بدينصورت كه اگر انسان از قراردادهاي اجتماعي سرپيچي كند به يك حيوان، گياه و يا حتي جماد تبديل ميشود.
8🔸 ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی
ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی به حداقل تغییرات پیامد و شاخصه دیگر گرایش به معنویت های کاذب است.
9🔸 آسايش مادي در برابر آرامش معنوي
تامين آرامش در دنياي معاصر به يكي از احتياجات مهم انساني بدل شده و همه انسانها براي كسب آرامش به چيزي پناه ميبرند. مثلا به معنويت، به دارايي و ثروت، به جاه و مقام، به فرزندان و خويشاوندان، و ... اين بدان معنا است كه اکثر عرفان های کاذب عالما يا جاهلا به چيزي لايزال تكيه می کنند
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....
مشترکات و انحرافات عرفان های کاذب 👹
قسمت (پایانی) 2️⃣
10🔸 خرافهپنداري در برابر واقعيتنگري
بزرگترين مانع وصول به واقعيت، وجود خرافه و خرافهپرستي است. از اين رو پيامبران اديان توحيدي همواره با آن به مخالفت برخاستهاند. گسترش خرافهگرايي که نشان از منفعت بردن عدهاي نیز دارد از شاخصه های مشترک می باشد.
11🔸 سحر و جادو
يکي دیگر از شاخصه هاي مشترک استفاده از نيروهاي جادويي و سحرآميز است. که البته در زندگي يک نواخت و ماشيني و به دور از معنويت انسان معاصر ميتواند تنوع جالبي را ايجاد کند و به جذب افراد زيادي منجر شود.
12🔸 فاقد جهان بینی و ایدئولوژی
عرفان های کاذب فاقد نظام عقیدتی منسجم و عمیق اند. به عبارتی از منظر تئوریک و نظری بسیاری از آنها، اصول جهان شناختی و فلسفی مشخص و قابل ارائه ای ندارند. آنها هم که چیزی مطرح نموده اند مبنای قابل دفاعی در مواجهه با دیگر مکاتب ندارند
13🔸 آمیزه ای از ادیان و دیدگاه های مختلف
بسیاری از این عرفانها مخلوطی از ادیان و دیدگاههای مختلف می باشند برای نمونه تفکرات « اشو» اگر چه ریشه در فرهنگ شرقی دارد و دیدگاههایش آمیزه ای از ادیان «بودایی»، «تنتره» و «یوگا» و بعضا صوفيسم است ولی به شدت متاثر از تفکرات فیلسوفانی نظیر کانت ، هگل و نیچه است. یا سای بابا تحت تأثیر تعالیم مسیحیت بودا، یوگا و اصول اعتقادی هندی است درباره مکتب رام الله نیز همانطور که از اسم او پیداست التقاطی از تفکرات اسلامی و هندویی است. مکتب عرفانی اکنکار نیز ریشه در تعالیم آیین لاما و از این طریق بودا و هند دارد و ریشه این مکتب غربی به شرق و هند می رسد. تفکرات کوئیلو نیز تحت تأثیر اندیشه های مختلف از جمله عرفان مسیحیت، عرفان ساحری، افکار مارکس می باشد.
14🔸 عشق جنسي در برابر عشق معنوي
در ميان پيروان و رهبران بسياري از اين شبه عرفان ها مفاسداخلاقي زيادي گزارش شده، به عنوان مثال، بر اساس گزارشي كه بی بی سی و برخی دیگر از رسانههای اروپایی منتشر ساختهاند:سای بابا متهم به سوء استفاده جنسی از برخی مریدان خود است. یا در مورد اشو اسناد سازمان اتباع خارجه آمریکا که وزارت امور خارجه هند نیز آنها را تأیید کرده است نشان می دهد که اشو به دلیل فساد اخلاقی از آمریکا اخراج شده است (فعالی، محمدتقی، آفتاب و سایه ها ص۳۱۱)
انکار واقع نمایی ارزش های دینی (نسبیت گرایی)، پاسخگویی به بعضی از ابعاد وجود انسانی، نفی عاقبتانديشي و...ازدیگر شاخصه ها می باشد که قطعا قابل قیاس با ویژگی های غنی مذهب تشیع نبوده و با به روز کردن معنويت ايراني-اسلامي می توانیم از رواج عرفان های کاذب به عنوان گرايشات باطني و معنوي در ميان جوانان ايراني جلوگیری کنیم.
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
راه عرفان، بیراهه تصوف 👹👆
#صوفیه
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
صوفیان مخالفان جهاد و مجاهدین اسلام 👹👆
#دفاع_مقدس
#هفته_دفاع_مقدس
#صوفیه
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
صوفیان مخالفان جهاد و مجاهدین اسلام 👹👆 #دفاع_مقدس #هفته_دفاع_مقدس #صوفیه #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی
صوفیان مخالفان جهاد و مجاهدین اسلام 👹
قسمت (اول) 1️⃣
🔸 دفاع از کیان مقدس اسلام یکی از واجباتی است که فریقین در آن وحدت دارند. دفاع از عقاید مسلمین، و مبازره با منحرفین و معارضین، یکی از وظایفی است که علماء اسلام و به به تعیت از آنها مومنین در طول تاریخ به آن مبتلی بودهاند. اما باورهای صوفیه مانع از پیوستن مریدان این فرقه به جمع نورانی مدافعان حریم اسلام شده است؛ باوری که ریشه در مبنای ناصواب صلح کل صوفیه دارد.
🔸 مخالفت با «جهاد» و عدم همراهی با مجاهدین و مدافعین حرم و حریم اهل البیت (علیهم السلام) از صدر اسلام تا به حال مساله غامض و مشکل لاینحل صوفیان است که ریشه در اعتقاد «صلح کل» صوفیه دارد؛ چنانچه در مذهب هندویسم نیزاین ویژگی بسیار پررنگ مینماید.
🔸 «جهاد» تکلیفی شرعی و مقدس است که مکررا در قرآن کریم از آن یاد شده «الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ.[توبه،20] کسانی که ایمان آورده و هجرت کردند و در راه خدا جهاد نمودند با نثار اموال و جانشان، برای آنها اعظم درجات نزد پروردگار است و آنها رستگاران هستند ».
🔸 در روایات نیز«جهاد» یکی از دربهای بهشت معرفی شده است «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَ الْجِهَادَ فِی اللَّهِ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ ذِلَّةٍ وَ شَمْلَةَ الْبَلَاءِ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالشُّبُهَاتِ... [1] ای مردم همانا جهاد یکی از دربهای بهشت است که خداوند بر اولیای خاصش گشوده است، و آن لباس تقوی و زره و سپری الهی است پس کسی که جهاد فی سبیل الله را ترک کند خداوند لباس ذلت برتنش بپوشاند و بلاء بر او نازل گرداند و قلب او توسط شبهات هدف قرار گرفته شود».
🔸 آیات و روایات ما به روشنی حکم تارکین این فریضه الهی را مشخص نموده و آنها را مورد سرزنش قرار داده است. حال به بررسی این تکلیف الهی در عقاید صوفیه می پردازیم.
🔸 آیا اعتقاد به «صلح کل» به معنای دست کشیدن از اصول و فروع اسلام نیست؟! واجبی همچون جهاد فی سبیل الله که امام صادق (علیه السلام) آن را بابی از ابواب بهشت میداند که مخصوص خاصان و اولیاء الهی است و کسی را اجازه شانه خالی کردن از این واجب الهی داده نشده، مگر زنان و ضعفا و از کارافتادگان. در حقیقت ترک جهاد در متون روایی و فقهی شیعه، بدون عذر شرعی مساوی با خسران و غضب الهیست.
🔸 اینکه صوفیه چرا راضی به ترک جهاد و همراه شدن با کودکان و سالخوردگان شده، مجالی دیگر میطلبد؛ اما این نوشته سعی در این مهم دارد که تقابل اعتقادی و فقهی صوفیه را با تشیع واقعی روشنترنماید.
🔸 پینوشت:
[1]. ثقفى، ابراهيم بن محمد بن سعيد بن هلال، الغارات (ط - الحديثة) - تهران، چاپ: اول، 1395 ق، ج2، ص474
#دفاع_مقدس
#هفته_دفاع_مقدس
#صوفیه
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه.... 👇👇👇
صوفیان مخالفان جهاد و مجاهدین اسلام 👹
قسمت (پایانی) 2️⃣
🔸 شک و شبههای نیست که صوفیه قائل به صلح کل و ترک جهاد است.
🔸 این مطلب را در متون و گفتههای سران و اقطب صوفیه میتوان مشاهده کرد و دراین رابطه مطالب بسیار زیادی نوشته شده و قابل انکار نیست. شاهد ما به عنوان نمونه سخن قاسم غنی است او اینگونه آورده که «ادیان و مذاهب یکسانند و برای هیچ یک ترجیحی قائل نیست یعنی دیانت اسلام با بتپرستی یکسان است و کعبه و بتخانه، صمد و صنم یکی است.»[2]
🔸 به این معنی که تکوینا و تشریعا، هیج یک از ادیان و مذاهب بر یکدیگر ترجیحی نداشتنه و بالتبع آن تزاحم و تعارضی نخواهند داشت! با این تفسیر وتحلیل صوفیانه از عالم، بی دینی و دینداری، بت پرستی و خداپرستی، عندالله یکسانند!
🔸 که سخنی کفرآلود و در نهایت جهل و نادانی است. لازمه پذیرش صلح کل و عدم همراهی با مدافعان حریم اسلام، یکسان پنداشتن مسلم و غیر مسلم و موحد و غیر موحد است!
🔸 با این تفسیر و تحلیل صوفیانه از عالم، همه ادیان بر حق بوده و هیچ دینی بر دینی دیگر و یا مسلکی بر مسلک دیگر ترجیح و برتری نداشته و اصل در همه ادیان، طریقت صوفیانه است!! که این اعتقاد به تنهایی می تواند دلیلی بر باطل بودن مسلک تصوف باشد.
🔸 اما آخر الکلام، سخن ما با سران دراویش نیست، چراکه آنها خود خوب میدانند که سلوک و طریقتشان جز هوای نفس و جهل و دنیا پرستی نیست!
🔸 بلکه روی سخن ما با برادران شیعه و محبین اهلبیت (علیهم السلام) است، که گمان کردهاند با محبت به دستگاه تصوف و عمل به فرامین اقطاب دور مانده از منابع علم و حکمت، میتوانند به سرمنزل مقصد برسند در حالیکه در صدر کلام، ثابت کردیم که ترک حلال درواقع ورود به حرام و خروج از طریق و صراط مسقیم الهی است.
🔸 «پرواضح است که کسی با ترک صلاه و جهاد وخمس و دیگر دستورات شرعی اسلام، به حقیقت نورانیت و معرفت که همان باطن شریعت است، واصل نخواهد شد چراکه حقیقت نور و صراط مستقیم، وجود مقدس امام (علیه السلام) است «هذا صِراطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ»[3] که درتفسیر این آیه امام صادق(علیه السلام) تبعیت از صراط امیرالمومنین(علیه السلام) را صراط خداوند معرفی می نماید «قَالَ قُلْتُ أَسْأَلُكَ عَنِ الْقُرْآنِ قَالَ نَعَمْ قَالَ قُلْتُ مَا قَوْلُ اللَّهِ [عَزَّ وَ جَلَ] فِي كِتَابِهِ قالَ هذا صِراطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ قَالَ صِرَاطُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ [ع] فَقُلْتُ صِرَاطُ عَلِيٍّ فَقَالَ صِرَاطُ عَلِيِّ [بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع].[4]
🔸 سلام بن المنتسر از امام صادق (علیه السلام) در مورد تفسیرآیه شریفه سوال کردم که منظور از این آیه چیست؟ حضرت فرمودند: صراط علی ابن ابی طالب(علیه السلام). که صراط عرفان، جهاد و عبودیت است.
🔸 پینوشت:
[2]. غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، تهران، ص 426
[3]. عیاشی، محمد بن مسعود،تفسیرالعیاشی، المطبعه العلمیه، تهران، 1380ق، ج2، ص242
[4]. کوفی، فرات بن ابراهیم، تفسیر فرات الکوفی، الطبع والنشر وزاره الارشاد، تهران، 1480ق، ص225
#دفاع_مقدس
#هفته_دفاع_مقدس
#صوفیه
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه شیطانپرستی دوخداگرایی مسیحی✝️ ✡️👆
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_غیرخدا
#مدعیان_دروغین
#موجودات_ماورالطبیعه
#ادعاهای_عجیب
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#پرستش_غیرخدا
#پرستش_جن
#جادوگری
#جاهلیت
#جن_شیطان
#خرافات
#سحر_جادو
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مبانی شبه معنویت آئین جینیزم 👹👆
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مبانی شبه معنویت آئین جینیزم 👹👆 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیست
مبانی شبه معنویت آئین جینیزم 👹
قسمت (اول) 1️⃣
🔸 به اعتقاد جینها بنیانگذار این آیین مهاویرا (vira – Maha) یعنى بزرگ قهرمان ، نامیده مى شود که بیست و سه پیشوا طى هزاران سال قبل از وى برخاسته اند و او بیست وچهارمین پیشواست . مهاویرا در قرن ششم قبل از میلاد در یک خانواده اشرافى هندوستان متولد شد. وى در سى سالگى دنیا را ترک کرد .
🔸 وی تصمیم گرفته بود از هرچه رنگ تعلق است دوری گزیند ودر این راه آنچنان زیاده روی کرد که حتی برای از بین بردن وابستگی خود به مقوله حیا وخجالت و توجه دیگران عریانی را پیشه خود ساخت وبرای اینکه به هیچ جایی وابسته نشود درهیچ شهری-جز درایام بارانهای موسمی - بیش از 5 روز اقامت نگزید وبا هیچ کسی ارتباط رفاقتی ایجاد نکرد ولب از گفتگو فروبست وبه ریاضت ادامه داد تاپس از 13 سال ریاضت سرانجام درکنار رودخانه ای به مقام رستگاری (جَین = فتح) نائل آمد واز آن پس به ترویج مرام خود پرداخت .
🔸 دردیدگاه جینیزم ماده یک طیف است که از بسیار لطیف تا بسیار غلیظ را شامل می شود وروح از جنس لطیف آن محسوب می شود اما اعمال شهوانی ولذات دنیایی اندک اندک گرداگرد آن غلافی از کدری وغلظت ایجاد می کند واین غلاف یا کارمه که مانع اصلی سعادت آدمی است همراه روح از بدنی به بدن دیگر تناسخ میابد واگر اعمال ناشایست ادامه یابد غلیظتر می شود تا کم کم تمام روح او بدل به غلظت وجسمانیت می شود وبرعکس اگر اعمال درست باشد این غلظت به تدریج کاسته می شود تا به بدن های طبقات بالاتر راه یابد ونهایتا به رستگاری ، موکشه، نائل شود.
🔸 دراین راه فقط عمل وریاضت است که قدرت از بین بردن لایه های غلظت را دارند ومی توانند به عنوان نجات دهنده تلقی شوند دعا وانتظار کمک از موجودات علوی-که همان خدایان هستند - بیهوده است زیرا آنها خود محتاجند .
🔸 علیر غم آنکه هم در جینیزم و هم در بودیسم تناسخ وقانون کرمه مورد تأئید است اما هردو درواقع عکس العملی بودند دربرابر برهمنیزم و تلاشی برای حذف نظام کاستها تلقی می شوند .براساس اعتقادات برهمنی، مطابق نظام کاست تنها طبقه برهمنان می توانند به نیروانا برسند و دیگران و از جمله راجه ها و امرا هنوز به آن درجه از تکامل فکری نرسیده اند که بتوانند به نیروانا متصل شوند.
🔸 در حدود سال ۷۹ ق .م . میان پیروان این مذهب در مورد حدود برهنگى اختلاف و دودستگى پدید آمد: فرقه آسمان جامگاهان (amhbra – Dig) هیچ لباسى را نپذیرفتند، در حالى که فرقه سفید جامگان (Svetambara) گفتند استفاده از اندکى پارچه جایز است . گاندى رهبر انقلاب هندوستان تحت تاءثیر این آیین لباسهاى دوخته ایام جوانى را کنار نهاد و تنها از مقدارى پارچه سفید استفاده مى کرد.
🔸 درمقایسه با جینیزم ، بودیسم از مراتب ریاضت کمتری استفاده می شودوشاید به همین دلیل درخارج از هند گسترش یافت برخلاف جینیزم که در محدوده کشور هند متوقف ماند
🔻 مهم ترین اصول فکری وعملی آئین جین به قرار ذیل است :
1 🔹 انکار خدا ومبدامتعالی هستی
مهاویرا نه تنهابا اعتقادات شرک آمیز هندوان از درمخالفت درآمد بلکه اصولا هرگونه قدرت ماورایی را برنتابید.وی پرستش هرگونه الهه ویا حتی صحبت کردن درباره آ نرا محکوم می کند. یک راهب نباید بگوید "خدای آسمان " و"خدای طوفان "و یا نباید بگوید "خدایا باران ببار" ...بلکه باشناخت طبیعت اشیاء بگوید" ابر جمع شد وبه زمین آمد" [1] این انکار خدا درحالی است که خود مهاویره تا درجه الوهیت درنزد جینیان بالا رفت ومجسمه او دربعضی از معابد مورد پرستش واقع می شود ونیز تعداد زیادی از بزرگان مکتب جین یه عنوان ناجی جزو مقدسات قرار گرفته اند
2 🔹اعتبار قانون کارمه :
مهاویره معتقد بود باید با اعمال وکردارنیک ویا با تحمل ریاضات شاقه غلاف هایی که بر اثر زندگی های مکرر گرد روح تنیده شده است را شکافت.
🔸پی نوشت :
[1] - ادیان زنده جهان –ص89
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه .... 👇👇👇
مبانی شبه معنویت آئین جینیزم 👹
قسمت (پایانی) 2️⃣
3 🔹 اصالت ریاضت :
🔸 علت تمام بدبختی ها اتصال بین جسم مادی وروح است ولذا هر فرد برای نجات روح خود باید جسم خود را تحت فشار وزجر قرار دهد تا این ارتباط ضعیف ونابود شود ودرعوض روح آزاد شود. بزرگترین رنج انسان مسئله تناسخ واز این بدن به آن بدن منتقل شدن است ، ریاضت این امکان را فراهم می سازد تا از این چرخه انتقالات خارج شویم.ریاضت مهار نفس نیست بلکه کشتن نفس است باید با تمام تمایلات وخواهش های نفس مبارزه کرد وآنها را ریشه کن نمود.[2]
4 🔹قانون اهیمسا:
🔸 نباید جانداران را آزرد .آزار جانداران به شدت بر سلوک تأثیر منفی می گذاردکشاورزی بیش از نیاز ممنوع چون به جانداران زمین ضربه می زند.جینیان بردهان خود پارچه ای قرارمی دهند تا هنگام گفتگو حشره ای دردهانشان وارد نشود وناخاسته باعث مرگ جانداری نشوند
5 🔹عدم تقدس :
🔸 هیچ کتاب مقدسی درکار نیست واصولا هیچ کتاب بشری را مقدس نمی دانند (نفی تقدس وداها) واستمداد از آنها بی فایده است.
6 🔹نفی وساطت :
🔸 نفی لزوم وساطت برهمنان در نجات انسان ، آنها برای روحانیون نقشی در نجات قائل نیستند(نفی برهمن ها)
7 🔹شر دانستن زن
🔸 مهاویره زن را علت همه گناهان می دانست
8 🔹عهد اخلاقی :
🔸 پرهیز از آزار جانداران وانسانها چه به رفتار وچه به گفتار ، پرهیز ازدروغ وهر سخنی که غضب ویا خوف ویا حرص ویا شادی به بار آورد ،نفی مالکیت واجتناب از دست درازی درچیزی که به انسان عرضه نشده وبه او عطا نشده،اجتناب از شهوت جنسی ،پرهیز از وابستگی به هرچیزولذت از هرچیز حتی از صدای وبوی خوش
🔸 بد نیست بدانیم که پیمانهای بالا مخصوص کسانی است که درعرصه سلوک وارد شده اند اما برای مردم عادی تکالیف وریاضتهایی آسانتر درنظر گرفته شده است .جینها بدلیل تقیدی که به اصول یادشده خصوصا اهیمسا دارند از مشاغلی چون شکار ، قصابی، ونیز از اموری همچون قمار ،دزدی،زنا،خوردن گوشت،و...پرهیز می نمایند وبه همین دلیل شخصیت اجتماعی ایشان درهند از احترام ومکانت ویژه ای برخوردار است.[3]
🔸 همچنین گفتنی است که دسته ای از پیروان آئین جین به تبعیت از مهاویره از پوشیدن لباس اجتناب می کنند وجز هوا پوششی برای انسان قائل نیستند.همچنین متعصبان جینی چون زن را باعث فریب مردان می دانند آنان را به معابد خود راه نمی دهند وتنها راه نجات زنان را درآن می دانند که پس از مرگ درکالبد مردی به این جهان بازگردند.
🔸 هم اکنون حدود دو میلیون پیرو آیین جین در هندوستان وجود دارد که روزگار بر تن آنان لباس کامل پوشانده و به جای گدایی سرگرم تجارت هستند و وضع اقتصادی خوبی دارند. آنان آیین خود را نوسازی کرده اند و تنها قدیسان و اندکی از ایشان در زندگی به آن روشهای عجیب و غریب روی می آورند.
🔸 نکته : برخلاف برهنمیزم درآئین جین تاکید چندانی بر وحدت وجود نشده است [4]
🔸 پی نوشت :
[2] - دراسلام ریاضت مطرح شده است اما نه به معنی سختی مفرط نیست بلکه به معنی تمرین است تمرین دادن نفس برای کسب استعداد کسب دریافت حقیقت. والبته تمرین درابتدای امر همراه با سختی می باشد دراسلام مبارزه بانفس همسنگ وبلکه بالاتر از جهاد با کفار مطرح شده واز آن به جهاد اکبر تعبیر شده است. این مبارزه مراتب ، درجات ومراحلی دارد که از آن به سیروسلوک یاد می شود ودر آثار عرفان اسلامی این مراحل از نگاههای مختلف به هفت،چهل وحتی هزار مرحله تقسیم شده است. نهایت ریاضت خلسه ووصول به نور الهی وشرح صدر است "من یشرح صدره للاسلام فهو علی نور من ربه" که با این نور می تواند مسیر تقرب را طی کند.
[3] - تاریخ جامع ادیان-ص172
[4] - تاریخ چامع ادیان –ص174
#عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_پاگانیستی #ادعاهای_عجیب #ادیان_گنوسی #آدمخواری #ادیان_ستاره_پرست #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ_عجیب_غریب #جهان_باستان #جادوگری #جاهلیت #حیوانات_مقدس #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجیب_غریب #قربانی_کردن_انسان #مراسم_های_پاگانیستی #مراسم_های_عجیب #عجیب_غریب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ذلتپذیری در مسلک صوفیه👹👆
#صوفیه
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2