eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
aksgif_ir_arafeh_تصاوير_متحرک_روز_عرفه_18.gif
198.9K
🌸@ferghe_mavara 🌸🍃 عرفه روزی است که 🌸🍃 خدا درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی بندگان خود می گشاید . 🌸🍃 روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق است به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_ir_eiydeh_ghorban_تصاوير_متحرک_عيد_قربان_70.gif
158K
🌸@ferghe_mavara 🌸🍃 عید قربان 🌸🍃 جشن رهیدگی از اسارت نفس 🌸🍃 و شکوفایی ایمان و یقین 🌸🍃 برهمه ابراهیمیان مبارک 🍃 🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
بتهای لات،منات،عزی، دختران خدا و دیگر بتهای معروف و خرافات اعراب عصر جاهلیت قبل از اسلام 🗿🔻 قسمت (د
بتهای لات،منات،عزی، دختران خدا و دیگر بتهای معروف و خرافات اعراب عصر جاهلیت قبل از اسلام 🗿🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻 ذوی الشری🗿 🔷 بت بنی حارث از قبیله ازد بود که به صورت «داوزارس» در کتیبه های پترا و بصری آمده است و معادل «دیونوس» یونانیان است. در مرکز نبطی ها (قرن دوم وسوم ق.م.) در «سلع» ـ بنابر نقل تورات ـ قرار داشت که در زبان یونانی بدان «بطرا» می گفتند. 🔶 شاید«بطرا» ترجمه یونانی «سلع» باشد که کلمه عبری یا سریانی است. بطرا معبد بسیار بزرگی برای بت “ذی الشری” است که خدای سرسبزی و شراب بوده است. 🔻 ذو الخلصه 🗿 🔷 ذو الخلصه، بت خثعم و بجیله بود. این بت، صخره سفیدی بود که شکل تاجی بر سر آن تراشیده بودند. این بت در یمن بود و بتخانۀ آن را «کعبه یمانی» می گفتند. 🔶 این بت ها را ابتدا قوم نوح می پرستیدند و پس از ایشان، اعراب به پرستش آنها پرداختند. اینان بت هایی بودند که بعد از طوفان در زیر گل و لای، مدفون شده بودند، تا زمانی که دوباره سر برآوردند. 🔻 ودّ 🗿 🔷 «ود» یکی از نام های ماه در متون عربستان جنوبی، ثمودی و لحیانی بوده است. این بت در «دومه الجندل» مقام داشته است و عرب های جنوبی در یمن، الهه های خویش را «ثالوث مقدس» ـ که همان ماه، خورشید و زهره بودند ـ می پرستیدند. 🔶 ودّ، الهه بزرگ بود که شوهر محسوب می شد و این بت، نزد «بنی عامر» بود که پرده دار آن بودند. 🔻🗿«یعوق» نزد «قبیله بنی کهلان» در یمن و به شکل «اسب» و یغوث به شکل شیر بوده است. پژوهشگران، این بت را مصری دانسته اند و بت شیرمانندی را به نام «تغنوت» شناسایی کرده اند. 🔻🗿«نسر» نیز به معنای کرکس از بتان بنی ارم بوده است که در زبان عبری به صورت «نشر» و در تلمود، «نثرا» آمده است. 🔻🗿«سواع» نیز نزد بنی هذیل در «رهاط ینبع» بوده است. «سواع» به معنای الهه مرگ و شرور بوده و در مقابل «یعوق» قرار داشته که به معنای محافظ از مرگ و شر بوده است. 🔷 «یغوث» به معنای چیزی است به آن استغاثه و از او کمک خواسته می شود. اینجا ذکر این نکته ضروری می نماید که اعراب جاهلی، فقط حیوان های زنده را می پرستیدند و وجود این بت ها به شکل حیوان، نشانۀ ورود از فرهنگ و سرزمین های دیگر است. 🔻 فلس، رفاعه و اقصر 🗿 🔷 بتی از قبیله «طی» در میان «کوه اجا» بود و «رفاعه» بتی سرخ رنگ، مایل به سیاه بوده است. 🔶 از دیگر بت های عرب، می توان به بت «سعد» در ساحل جده، «اقیصر» بت لخم، عائم، بعیم، باجر، عمیانس، ذوالکعین، اشهل، اوال و … اشاره کرد. 🔷 غير از بت هاى ياد شده كه در خانه كعبه يا در كنار كعبه قرار داشت، قريش بت «مجاور الريح» را در كوه صفا و بت «مطعم الطير» را در كوه مروه مقابل كعبه قرار داده و به پرستش آن ها مى پرداختند. 🔶 علاوه بر قبايل عرب در نقاط مختلف هم بت هاى مهمى داشتند كه بعضى خصوصى و بعضى ديگر تعلق به همه قبايل داشت. 🔷 بت قبيله بنى كلب و قضاعه، در محلى به نام «دومة الجندل» واقع در سر راه مدينه به اردن، و نسر بت قبيله حمير و همدان در صنعا پايتخت يمن، سواع بت قبيله كنانه، عزى بت قبيله غطفان، ذوالحفله بت قبيله بجيله و خثعم، و فلق بت قبيله طى بود كه در نقطه اى به نام «حبس» جاى داشت. 🔶 همچنين بت قبيله ربيعه و اياد ذوالكعباب در سنداد واقع در عراق، و لات بت قبيله ثقيف در طائف، و منات بت قبيله اوس و خزرج در فدك نزديك خيبر كنار درياى سرخ بود. بت ذوالكفين از آن قبيله دوس، و بت سعد تعلق به قبيله بكر بن وائل و شمس بت قبيله بنى عذره، و رئام بت قبيله ازد بود. 🔷 قبايل بت پرست اعراب قبل از اسلام هر ساله براى زيارت خانه كعبه و انجام مراسم حج كه از زمان حضرت ابراهيم و اسماعيل (ع) مانده بود دو بار به مكه مى آمدند، و با اين كه بت پرست شده بودند، روى تعصب خاص عربى آن مراسم را محترم مى شمردند و آن را معمول مى داشتند. 🔶 بت پرستان عرب در نقاط مختلف قبل از حركت به سوى مكه نخست در مقابل بت هاى خود ايستاده و اداى احترام مى كردند، سپس رهسپار مكه مى شدند.(تاريخ يعقوبى، ج 1 ص 295) 🔷 آن ها قبل از سفر و هنگامى كه به جنگ مى رفتند نيز در مقابل بت هاى خود كرنش نموده و با آن ها توديع كرده و با فتح و پيروزى بر دشمن يارى مى جستند. 🔶 با اين وصف كعبه و مكه به عنوان يادگارحضرت ابراهيم (ع) و حضرت اسماعيل (ع)احترام خود را حفظ كرده و در نظر تمامى قبائل عرب مقدس ترين مكان ها بود. ♦️ با رسوخ دین یهود و نصار و بت پرستی در نقاط مختلف شبه جزیره اوهام و خرافاتی از این راه ها در میان جوامع و قبائل عرب رایج شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
بتهای لات،منات،عزی، دختران خدا و دیگر بتهای معروف و خرافات اعراب عصر جاهلیت قبل از اسلام 🗿🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ 🔻 اساف و نائله 🗿 🔷 اساف و نائله ،زن و مردی یمنی هستند که که به اصطلاح در کعبه مسخ شدند و مردم آنها را برای عبرت دیگران، جلوی کعبه نصب کردند. «اساف» به صورت مرد و «نائله» را زنی دانسته اند که در سعی صفا و مروه، آنها را استلام می کردند!!. ♦️ با این وصف گذشته از یهودیت و نصرانیت و بت پرستی، عمل به پاره ای از احکام مزبور، اوهام و خرافات زیادی هم در میان عرب رسوخ یافته بود، و به آنها سخت دل بسته بودند. 🔷 از جمله به گفته مسعودی بعضی از عرب عقیده به وجود پرنده ای به نام «هام» داشتند و می گفتند هام روح آدمی است که پس از مرگ یا قتل به صورت مرغی در می آید و پیوسته در اطراف قبر او نوحه سرائی می کند، و اخبار دنیا را به مقتول یا متوفی می دهد و در جلو خانه بازماندگان شخص در گذشته به سر می برد . 🔶 بعضی دیگر «ذات انواط را پرستش می کردند، عبادت ذات انواط همان دخیل بستن بود. ذات انواط در وادی نخله قرار داشت و از زیارتگاه های مردم مکه به شمار می رفت. 🔷 ذات انواط درخت بزرگ سبزی بود که کفار قریش و سایر قبائل عرب هر سال به زیارت آن می رفتند و سلاحهای خود را بر آن می آویختند. در آنجا قربانی می کردند، و یک روز در آنجا می ماندند به ذات انواط چیزهایی به عنوان دخیل می آویختند و حاجت و مراد می خواستند. 🔶 جمعی دیگر از عرب معتقد به وجود «غول» بودند، و عقیده داشتند که غول ها در شب ها و جاهای خلوت پیدا می شوند یا در بیابان ها سر راه ها را می گیرند و باعث آزار آدمی می شوند. 🔷 مسعودی نقل می کند که بعضی از صحابه از جمله خلیفه دوم گفته است که وی پیش از ظهور اسلام در یکی از سفرهایش به شام غول را دیده است! 🔶 عرب به وجود شیاطین و مرده و جن و قطرب و غدار معتقد بودند و برای هر کدام نیز حالات و اوصافی ذکر می کردند. 🔷 به خواب و جادوگری هم اعتقاد داشتند. جادوگری به نام کهانت در میان قبائل مختلف رواج داشت، و جادوگر از مقام والائی برخوردار بود و رای او را هر چه بود به کار می بستند، و سرپیچی از آن را شوم می دانستند. 🔶 «شق» و «سطیح» دو کاهن و جادوگر معروف عرب بودند که عرب در گیرودارهای خود به آنها مراجعه می کردند و از آنها نظرخواهی می نمودند. 🔻 🗿«ذوالشری» هم که از توده سنگ های سیاه تراشیده چهارگوش تشکیل یافته بود مورد احترام پرستش بعضی از قبائل عرب بود. 🔷 اعتقاد به «انصاب و ازلام» نیز از اوهام و خرافات رایج در میان عرب بود. ازلام جمع زلم بر وزن قلم تیرهای کوچکی بود که از درختی به نام «نبع» که با صلابت و قابل انحناء بود می گرفتند و به یک اندازه تراشیده و صاف می نمودند و به هر کدام رنگ مخصوصی می زدند و در قمار و فالگیری از آنها استفاده می کردند، و به آنها «قداح» می گفتند. 🔶 قداح به معنای تیرهای بدون پیکان بود. نام این تیرها که در قمار به کار می رفت، به گفته یعقوبی ده تا بود. هفت تای آنها را «انصب» می گفتند: یعنی نصیب و بهره بده، و سه تا «لا تنصب» بود. 🔷 هفت تای اول «فذ» دارای یک سهم و «توام» دارای دو سهم و «رقیب» سه سهم و «حلس» چهار سهم و «نافس» پنج سهم و «مسبل» شش سهم و «معلی» هفت سهم، و سه تای دیگر: منیح و سفیح و وغد بود که فاقد سهم بود . 🔶 عرب برای جنگ و صلح و انتقام گرفتن و قربانی کردن و ازدواج و یقین به این که فلان طفل زنازاده است یا نیست، یا فلان کار را بکند یا نکند، از این تیرها که کاهن قبیله بنی جمح در مقابل بت «هبل» جنب کعبه در کیسه ای می ریخت و آن را به هم می زد سپس چوبی در می آوردند و اعلام نظر می نمودند، کسب تکلیف می کرد و نتیجه هر چه بود می باید به کار بست. ⭕️ خداوند در قرآن مجید نصیب و بهره گرفتن از این نوع رایزنی و نظرخواهی و فالگیری را مانند شراب و قمار اکیدا نهی کرده و آن را پلیدی و از کارهای شیطانی دانسته است. ♦️خلاصه به مرور ایام که اعراب شبه جزیره از توجه به احکامی که از زمان حضرت اسماعیل باقی مانده بود غافل ماندند، برای تسکین خاطر آشفته و پریشان خویش به پرستش معبودهای ناروا «آله باطله» و اعتقادات عجیب و غریب روی آورده و حیران و سرگردان شده بودند، و به گفته حافظ: چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئویی بسیار کمیاب که میتوانید درون خانه کعبه را ببینید. 🔺 ♦️میلیون ها مسلمان در سراسر دنیا وجود دارند که آرزو دارند بتوانند درون خانه کعبه را مشاهده کنند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_ir_eiydeh_ghorban_تصاوير_متحرک_عيد_قربان_1.gif
165.6K
🌸@ferghe_mavara 🌸🍃 عید قربان 🌸🍃 جشن تقرب عاشقان حق 🌸🍃 روز اوج بندگی 🌸🍃 و تجلی ایثار ابراهیمی مبارک 🍃 🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا کعبه قویترین انرژی روی زمین را منتشر می کند ⁉️🕋🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا کعبه قویترین انرژی روی زمین را منتشر می کند ⁉️🕋🔺 #کعبه #راز_کعبه #سبحان_الله #اجنه_فرازمینیها #ک
آیا کعبه قویترین انرژی روی زمین را منتشر می کند⁉️🕋🔻 ♦️ وقتی دو خط انرژی همدیگر را قطع میکنند ، یا وقتی منشا انرژی از زمین باشد این انرژی با حرکتی دورانی در جهت عقربه های ساعت جریان پیدا می کند . 🔷 شما نیز به طور دائم از خود انرژی منتشر میکنید ، در حقیقت احساسات و افکار شما انرژی های در حال حرکت هستند . ♦️ اما در مورد کعبه چیزی کاملا متفاوت وجود دارد: کعبه محل عبور بیشترین تعداد خطوط انرژی روی زمین است . اما این تنها چیزی نیست که کعبه را متمایز می کند . 🔷 کعبه قویترین انرژی روی زمین را منتشر می کند و انتقال میدهد و وقتی آنجا پر بیننده ترین مکان روی زمین است دیگر پی بردن به دلیل آن کار مشکلی نیست. ♦️ جالب است بدانید که انرژی کعبه به روشی متفاوت جریان پیدا می کند . حرکت این انرژی در جهت عکس عقربه های ساعت است . 🔷 آیا الان درک میکنید که چرا خداوند از مسلمانان خواسته در چه جهتی به دور کعبه بچرخند⁉️ 🔶 بیایید واقعا خدا را درک کنیم برای لحظه ای هم شده به این گفته زیبا گوش کنیم که یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت برتر است. 🔷 بیایید این را باور کنیم که قرآن کتاب ۱۴۰۰ سال پیش نیست، بیایی باور کنیم قرآن ۱۴۰۰ سال بعد هم کتابی است که هنوز بشریت تمام و کمال نتوانسته آن را به درستی درک کند. 🔶 بیایید این را درک کنیم که اسلام دین مبارزه با علم نیست. بیایید این را درک کنیم که فقط حرف عده ای روشنفکر غربی حرف نیست !! ♦️ بدانید خدا در نزدیکی ماست و قرآن کتاب و اسلام دین آسمانی اوست. بیایید نگذارید عده ای روشنفکر نما با تمام آیین و دین معرفتی که از اسلام سراغ داریم ما را بازی بدهند . اندکی هم از بیرون به خودتان نگاه کنید. 🔷 براستی شما نسلی از تغییرات ژنتیکی موجوداتی کیهانی هستید⁉️ 🔶 به راستی شما معرفت را آیین و مناسک الحادی میدانید⁉️ 🔷 براستی شما” الله “را تنها نام بتی در کعبه میدانید⁉️ آیا شما سرنوشت خود را وابسته به بشقاب پرنده هایی میدانید که امروز تعدادشان بیشتر از دیروز شده است⁉️ 🔷 آیا با خود فکر نمیکنید حال که اطلاعات موضوعی مثل فرازمینی ها و خدایان باستان و بازگشت شان و نابودی زمین و مواردی از این با تمام امکانات رسانه ای به ما داده میشود چرا دیگر کمتر کسی به آلودگی صنعتی کشورهای ابر قدرت فکر نمیکند⁉️ 🔶 چرا دیگر کسی گرمایش جهانی را حاصل از خرابکاری های برخی کشور ها نمیداند؟! چرا دیگر کسی حرفی از ذوب شدن یخها در میان این همه گاز گلخانه ای متصاعد شده از ایالات متحده نمیزند⁉️ ♦️ اندکی بیشتر و از نگاهی دیگر فکر کنید . خود را گول نزنید تا عده ای بنشینند و به سادگی ما بخندند! 🔷 اوخالق همه ی مخلوقات عالم است و همه چیز را برپایه ی نظم و ترتیب آفریده است . 🔶 ایمان بیاورید که ” الله ” بزرگتر از آن است که ذهن ما ، او را درک کند. 🔻برگردیم به موضوع کعبه ، میدانید چرا باید ۷ بار به دور کعبه بچرخیم⁉️ 🔷 هفت بار آن هم همگی در جهت عکس عقربه های ساعت⁉️ 🔶 چیزی که ما انسانها را به این زندگی ، به این بعد و این زمین محدود کرده ، محدویت های زمان و مکان است . ما به واسطه ی زمان و مکان به این بعد محدود شده ایم . 🔷 بنابراین کسی که بخواهد این بعد را ترک کند درواقع باید خود را از قید زمان و مکان رها کند . وقتی شما در کعبه می چرخید در واقع روح خود را تا حد متعالی از قید زمان و مکان رها می کنید . 🔶 بنابراین مطمئن باشید حسی پر انرژی و زیبا را در خود تجربه خواهید کرد که مطمئنا زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این حس رو به راحتی میتونید از کسایی که به حج مشرف شدن بپرسید ولی نمیتوانید آن را درک کنید. 🔷 حال فکر کنید که اگر چرخش به دور کعبه مارا تا حد متعالی از لحاظ روحانی بالا می برد ، چرا باید این کار را هفت بار انجام دهیم⁉️ 🔷 چند طبقه روحانی (آسمانی)در این جهان وجود دارد ⁉️ ♦️ " هفت طبقه، هفت آسمان و طبقه روحانی بالای سر ما وجود دارد ". به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥راز مخفی کعبه که دانشمندان جهان را به حیرت انداخت « راز کعبه » 🔺 ♦️ درین ویدیو با یک عدد ریاضی ثابت میکند که همه موجودات با یک فورمول یعنی یک خالق و آن هم خداوند متعال خلق شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کتابهای آکاردئونی قوم مایا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مرکز کُره زمین کجاست ❓ 🕋🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مرکز کُره زمین کجاست ❓ 🕋🔺 #کعبه #راز_کعبه #سبحان_الله #اجنه_فرازمینیها #کعبه_مرکز_کره_زمین #کعبه_قوی
مرکز کُره زمین کجاست ❓ 🕋🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تحقیقات فلکی نشان می دهد که ارکان کعبه درست به سمت چهار جهت اصلی شرق، غرب، شمال و جنوب قرار گرفته است. 🔷 این تحقیقات تاکید دارد «حجرالاسود» به سمت شرق، «رکن یمانی» به سمت جنوب، «رکن شامی» به سمت شمال و «رکن عراقی» نیز به سمت غرب قرار گرفته است. 🔶 قرار گرفتن ارکان کعبه مشرفه از بدو خلقت در چهار جهت اصلی، نشان از یک معجزه بزرگ در زمینه معماری و جغرافیای این مکان بزرگ دارد. 🔷 همچنین تحقیقات نشان داده است که کعبه مشرفه دقیقاً در مرکز کره زمین قرار گرفته است. ♦️ در سال 1977، جهان با کشف یک حقیقت علمی جدید مبنی بر اینکه مکه مکرمه مرکز خشکی های کره زمین می باشد، به شدت دچار شگفتی گشت. 🔷 این کشف نتیجه تلاش و کاوش های مستمر چند ساله ای بود که با مطالعات زیاد و با استفاده از ابزارآلات جغرافیایی و رسم جدول و نقشه های جغرافیایی بدست آمد. 🔻 دانشمند مسلمان دکتر حسین کمال الدین داستان این کشف عجیب را چنین نقل می کند: 🔷 بحث و کاوشم را شروع کردم و هدفم غیر از این بود و دنبال چیز دیگری بودم، هدفم ساختن وسیله ای بود تا به هر انسانی کمک کند تا جهت قبله را به او نشان دهد، زیرا من در مسافرت هایی که داشتم به این مشکل برخورد می کردم و این مشکل برای هر مسلمانی پیش می آید، به خصوص در شهرهایی که در آن مسجدی نیست که جهت قبله را به ما نشان دهد. 🔶 به فکر افتادم تا نقشه جدیدی برای کره زمین رسم کنم و جهت های قبله را بدست آورم. اول مدارها و خط های شمالی و جنوبی، عمودی و افقی، سپس پنج قاره را کشیدم ناگهان چیز عجیبی به ذهنم خطور کرد و حیرت زده شدم و آن این بود که مکه مکرمه در وسط خشکی های جهان قرارگرفته است. 🔷 پرگاری برداشتم و نوک آن را بر روی مکه مکرمه نهادم و نوک دیگر بر روی آخرین نقطه خشکی در شرق و اندازه گرفتم و یک بار دیگر نوک آن را بر روی مکه مکرمه نهادم و نوک دیگر را بر روی آخرین نقطه خشکی در غرب و دیدم اندازه هر دو با هم برابر است. 🔶 به این نتیجه رسیدم خشکی های جهان به طور مساوی اطراف مکه مکرمه تقسیم شده اند و فهمیدم که در این صورت مکه مکرمه مرکز خشکی های جهان است. 🔷 نقشه ی جهان قدیم را بیرون آوردم، نقشه قبل از کشف قاره آمریکا و استرالیا و مطالعاتم را ادامه دادم، باز متوجه شدم که طبق نقشه قدیم هم مکه مکرمه مرکز خشکی های جهان است. 🔻 ذکر چهار نکته در این مورد ضروری است: ♦️ نکته اول: مکه مکرمه در مرکز جهان هستی قرار گرفته است به این معنی است که مکه مکرمه به منزله ی پایتختی برای کره زمین است؛ در قرآن به این حقیقت علمی اشاره شده است آنجا که می فرماید: 🔶 «وَکذَلِک جَعَلْنَاکمْ أُمَّةً وَسَطا: بی گمان شما را ملت میانه رویی قرار دادیم.» (بقره/143) 🔷 اسلام دین میانه است در منهج و روش، میانه است، در منزلت و جایگاه میانه است، در مکان و موقعیت جغرافیایی هم همینطور. ♦️ نکته دوم: رحمت و عدل خداوندی اقتضا می کرده است که مکه ی مکرمه در وسط کره زمین قرار گیرد تا از یک طرف انتشار نور اسلام برای تمام جهان آسان باشد و از طرفی دیگر، این دین به طور مساوی و اندازه ی لازم در اختیار دیگران قرار گیرد. ♦️ نکته سوم: از آنجایی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای تمام مردم فرستاده شده است. «وَمَا أَرْسَلْنَاک إِلَّا کافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِیراً وَنَذِیراً وَلَکنَّ أَکثَرَ النَّاسِ لَا یعْلَمُونَ: ما تو را برای جملگی مردمان فرستاده ایم تا مژده رسان و بیم دهنده باشی ولیکن اکثر مردم بی خبرند.» (سبأ/28) 🔷 حکمت اقتضا می کرد که مکه مکرمه مهد رسالت جهانیان باشد و این که مبعث پیامبر در این نقطه از جهان قرار گرفته اعجاز خداوندی محسوب می گردد. ♦️ نکته چهارم: در قرآن کریم کلمه سراج فقط در وصف خورشید و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به کار رفته است. خداوند در وصف خورشید می فرماید: 🔷 «و جعلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُوراً و جعلَ الشَّمْسَ سِرَاجاً: 🔶 و ماه را در میان آسمان ها تابان و خورشید را چراغ کرده است.» (نوح/16) 🔷 و خداوند در وصف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «وَ دَاعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِرَاجاً مُّنِیراً: به عنوان دعوت کننده ای به سوی خدا طبق فرمان الله و به عنوان چراغ تابان» (الأحزاب/46) 🔶 با توجه به آنچه گذشت می فهمیم که چرا خداوند خورشید و پیامبر صلی الله علیه و آله را به سراج تشبیه کرده است. ♦️ زیرا خورشید مرکز منظومه شمسی است، مکه مکرمه مرکز زمین. پس همان گونه که خورشید جهان را روشن می کند پیامبر صلی الله علیه و آله نیز زمین را با رسالتش روشن می سازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مرکز کُره زمین کجاست❓ 🕋🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ مکه مکرمه مرکز جاذبه زمين است. علوم جديد کشف کرده است كه مکه مکرمه مرکز جاذبه زمين در جهان است. 🔷 اين چيزي است که يك دانشمند و جغرافی ‌دان آمريکايي به آن رسيده است درحالي که هيچ عقيده و ايماني نسبت به آن نداشته است. 🔶 او شبانه ‌روز در کارگاهش جلو نقشه‌ هاي زمين مي‌ ايستاد و با استفاده از ابزارآلات جغرافيایی به اين نتيجه رسيد که مرکز جاذبه زمين مکه مکرمه است. اين كشف پرده از يك راز بر ميدارد و آن اينكه انسان فطرتاً به سوي مکه مکرمه متمايل است!! 🔷 زمين، کوه ها، خيابان ها و خانه‌ ها و هر آنچه در آن است انسان را به سوي خود جذب مي‌کند و اين احساسي است که از آغاز خلقت زمين وجود داشته است. در اين جا لازم است به دو نكته اشاره كنيم: 🔻 نکته اول: 🔷 آيا اينگونه نيست كه هر کسي به مکه مکرمه مي‌رود چه براي حج، عمره، تجارت يا سياحت دوست دارد يک بار ديگر يا صد بار ديگر به آنجا برگردد⁉️ آيا اين چيزي نيست که همه آن را احساس مي‌کنند؟ اين خود مصداق سخن خداوند است آنجا که مي‌فرمايد: 🔶 وإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْناً (بقره/125) 🔷 بياد آوريد آنگاه كه خانه‌ ي كعبه را پناهگاه و مأواي امن براي مردم قرار داديم. 🔶 (مثابةً) يعني فطرتاً قلبها به آن تعلق دارد. فيثوبون به معناي (فيرجعون) مي‌ آيد و اين جا منظور اين است كه مردم اشتياق بازگشت به سوي اين خانه را (كعبه) دارند. 🔷 (و أمناً) كه به معناي آرامش مي‌آيد بيانگر اين است كه انسان در مكه احساس آرامش و سكون خواهد داشت. پس کسي که به سوي مکه مي رود به خاطر اين جاذبه، سختي ‌هاي اين راه برايش آسان شده و هماهنگ با حلقه ‌هاي مغناطيسي به سوي مکه مکرمه کشيده مي شود. 🔶 اين مثل شخصي است که در جهت مسير رودخانه شنا مي کند و احساس راحتي مي کند برخلاف کسي که درجهت عکس مسير رودخانه شنا مي کند و احساس سختي و زحمت مي‌کند. (یعنی گردش انرژی درست با جهت طواف هماهنگ است) 🔻 نکته دوم: 🔷 از آنچه گقته شد شايد يکي از حکمت هاي سخن پيامبر (ص) درباره نماز فهميده شود آنجا که فرمود: اي بلال نماز اقامه کن تا به وسيله‌ ي آن راحت شويم. 🔶 نماز ، فشار روحي و نگراني و اضطراب را کاهش مي دهد و آرامش و سکون را جايگزين آن مي‌کند. هرگاه انسان رو به قبله مي ‌ايستد اولاً از لحاظ مادي جهتش به سوي مرکز جاذبه زمين قرار مي‌گيرد و ثانياً از لحاظ معنوي روحش با با جاذبه شرعي که همان کعبه است، هماهنگ مي‌گردد. 🔷 شايد کسي بگويد من به مکه مکرمه رفتم ولي اين احساس راحتي و آرامش نکردم❓ در جواب بايد گفت اين احساس شخصي است که از دين خدا و اوامر و نواهي دور شده باشد. 🔶 به عنوان مثال مردم در زمان حجاج‌ بن يوسف در مكه دچار ترس و نگراني بودند در حاليکه آنها در شهر امن و آرامش به سر مي‌بردند، و اين به سبب ظلم و ستم و دوري آنها از احکام الهي بود. پس اگر طبق شريعت اسلام حکم مي‌کردند ديگر هيچ کس از ديگري نمي ترسيد و نگراني نداشت. ♦️ 🕋 مکه مکرمه و ساعت جهاني 🕰 🔷 جهان امروز زمان و ساعتش را با زمان و ساعت شهر گرينويچ تنظيم مي‌کند. در همايش سال 1884 در شهر واشینگتن كلمبيا به خاطر نفوذ و قدرت انگليس چون ابرقدرت آن زمان بود مقررشد كه شهر گرينويچ محل شروع زمان در کره زمين باشد. 🔶 از آن به بعد آن شهر را نقطه شروع زمان قرار دادند و بعد خطوط طولي زمين را ترسيم کرده و زمين را به 24 قسمت تقسيم نموده و نصف‌النهار مبدأ را آنجا قرار دادند. البته این یک دروغ است. نصف النهار مبدأ به هیچ وجه نباید لندن باشد بلکه در جهان باستان نیز خراسان ایران بود. 🔷 همچنین اين عمل از دو جهت دارای اشكال است، اولاً خط طولي شهر گرينويچ به مقدار 5/8 درجه با خط مغناطيسي زمين زاويه دارد و ثانيأ شهر گرينويچ يک شهر نمونه با ويژگي هاي خاص نيست که ديگر کشورهاي دنيا ساعتشان را طبق آن تنظيم کنند. 🔶 شهر نمونه‌ اي که مردم بايد زمانشان را طبق آنجا تنظيم کنند بايد خط مغناطيس شمالي آن بر خط شمال حقيقي (جغرافيايي) قرار گرفته باشد و اين جز در مورد شهر مكه صدق نمي‌كند!! 🔷 بسياري از دانشمندان و مردم در اين زمانه به اين مطلب توجه کرده اند به طوري که کانال الجزيره و ديگر کانالهاي اسلامي ساعتشان را طبق ساعت و زمان مکه مکرمه تنظيم مي‌کنند. ♦️ البته ساعت گرينويچ را نيز به خاطر شهرت آن ذكر مي‌كنند، بايد دانست که ساعت مکه مکرمه دقيقترين زمان در جهان را نشان مي‌دهد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه« شاخ »نماد خوش شانسی 🦌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مجسمه چوبی « شگیر» قدیمی ترین ساخته دست بشر 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه خطراتي زمين را از ناحيه فضا تهديد مي كند⁉️🌎✨💫☄️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
باور به تناسخ در برخی از فرقه های اسلامی #تناسخ #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #مدعیان_دروغین_مهدوی
باور به تناسخ در برخی از فرقه های اسلامی 🔻 ♦️ اسلام مانند دیگر ادیان بزرگ توحیدی، تناسخ را مردود و باطل می‏‌داند؛ اما فرقه‏‌هایی در اسلام و میان مسلمانان به‏‌وجود آمده‏‌اند که به نوعی به تناسخ قائل شده و از آن دفاع می‏‌کرده‌‏اند. 🔷 ابن‌‏حزم اندلسی در کتاب معروفش به نام «الفصل فی الملل و ألاهواء و النحل» که‏ در سه جلد پرحجم به چاپ رسیده است، طی بحثی با عنوان: «الکلام‏ علی من قال بالتناسخ» از قول شخصی به نام احمد بن حابط نظریه «انتقال‏ ارواح به نوع خود یا به غیر نوع خود» را نقل می‌‏کند.[1] 🔶 ابن حزم از محمدبن‌‏زکریای رازی نیز نقل می‏‌کند که در کتابش موسوم به «ألعلم الالهی» پس از نسبت تناسخ به فرقه «قرامطه» جواز تناسخ و حلول ارواح در صور بهایم و اجساد بهیمیه را مورد تأکید قرار می‏‌دهد. 🔶 ابن حزم خود منکر تناسخ است و آن‏‌را ادعای بدون دلیل و از خرافات‏ می‌‏داند و معتقد است «آن‌‏چه موجب اشتباه فرقه‌‏های اسلامی شده، در آمیختن‏ تناسخ با مسأله ثواب و عقاب و تجسّم اعمال است». 🔷 او معتقد است پیدایش عقیده‏ به تناسخ در میان بعضی فرقه‏‌های اسلامی تحت تأثیر عقاید هندویی و برهمنی بوده‏ است. 🔶 ابن حزم به تأثیر عنصر مانوی در رسوخ عقیده تناسخ در میان مسلمانان نیز تأکید کرده و در پایان بخش مزبور، عقیده به تناسخ را موجب خروج از اسلام و فسق‏ دانسته و آن‌‏را کذب، باطل و خرافه خوانده و معتقد است حتی یک تن از پیامبران‏ نیز در شریعت خود عقیده تناسخ را قبول نکرده است؛ از این رو اعتقاد به آن خروج از شرایع الهیه است.[2] 🔻 عبدالکریم شهرستانی در کتاب مشهورش الملل و النحل‏‏ که به فرقه‏‌شناسی و تاریخ عقاید کلامی اختصاص دارد‏،‏ در یکی از فصول‏ پایانی کتابش بحثی درباره تناسخیه کرده و می‏‌گوید: 🔷 «و گروه تناسخیه از ایشان، به تناسخ ارواح در بدن‏‌ها قائل شدند و به انتقال روح از شخصی به شخصی، و گفتند که هرچه از راحت و نعمت، محنت و مشقت‏[به انسان‏] رسد، جزای فعلی‏ است که در آن بدنِ دیگر، به هم رسانیده بود از نیکی و بدی. 🔶 و زعم ایشان آن است که‏ آدمی همیشه به یکی از دو امر مبتلاست: یا به فعل و یا به جزا، و آن‏‌چه در حال به آن‏ مبتلاست، یا جزای عملی است که پیش‏تر کرده است و یا جزای عملی که منتظر مکافات آن است. و بهشت و دوزخ در همین بدن‏‌هاست. و اعلی علّیین درجه پیغمبری است و أسفل سافلین: درجه حیه است.»[3] ♦️ به‏‌هرصورت به نظر می‌‏رسد اولین گام‌‏های تناسخ در میان مسلمانان بین غُلات یافت شد. فرقه‌‏های مختلف، مثل حارثیه، حربیه و بَیانیه و دیگر فرقه‏‌های غلات، مثل خَطّابیه، راوندیه، جناحیه، مُخَمَّسه و عَلبائیه، نیز به نوع دیگری از تناسخ اعتقاد داشتند. 🔷 آن‏‌ها بر این باور بودند که روح الهی در امامشان تناسخ یافته است.[4] البته شایان ذکر است که این باور در حال حاضر و با توجه به باورهای شرقیان «آواتار» نام گرفته است. ♦️ غیر از غُلات، نام چند تن از معتزلیان که از نظریه‏‌پردازان مهم معتزلی نیستند، در شمار معتقدان به تناسخ آمده است. احمد بن خابِط/حابِط (متوفی 232) و احمد بن ایوب بن بانوش/مانوش و فضل حَدَثی، شاگردان نَظّام، و فرقه حِماریه که به احمد بن خابط منسوب‌‏اند، عبدالقاهر بغدادی و به تبع او ابوالمظفر اسفراینی و ابن‌‏ابی‌‏العوجاء (زندیق مشهور) را هم به فهرست معتزلیان تناسخی افزوده‌‏اند.[5] 🔻پی‌نوشت: [1]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 110. [2]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 90. [3]. توضیح الملل: ترجمه ملل و النحل، جلالی نائینی سید محمدرضا، اقبال، 1361، ص 435. [4]. المقالات و الفرق، اشعری، سعد بن عبداللّه اشعری، چاپ محمدجواد مشکور، تهران، 1361، ص 26و39و59؛ مقالات الاسلامییّن و اختلاف المصلّین، اشعری، علی بن اسماعیل، چاپ هلموت ریتر، ویسبادن، 1400/1980، ص 6؛ الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی تا، ص 272ـ273. [5]. الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی‌تا، ص 273-277؛ کتاب نهایة الاقدام فی علم الکلام، شهرستانی، محمد بن عبدالکریم احمد، چاپ آلفرد گیوم ، قاهره، [بی تا]، ج 1، ص 60ـ62. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 61. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2