eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ معاد در لغت به معنى «بازگشت» است و در اصطلاح متكلّمان، بازگشت انسان پس از مرگ و حيات یافتن دوباره او است. 🔷 در معاد انسان بار دیگر زنده خواهد شد و در روز حساب به حساب و اعمال او رسيدگى خواهند كرد و نيكوكاران به ثواب و نِعم جاودانى و بدكاران به كيفر و عذاب خود مى‏‌رسند. 🔶 معاد گاهى به معنى «زمان عود» استعمال مى‌‏شود؛ يعنى زمانى كه ارواح به اجسام خود بازگشت می‌‏کنند و گاهى به معنى «مكان عود» به کار می‌‏رود. 🔷 و گاهى به معنی «نفس بازگشت» است. در اين مقام به معنی سوم است و آن وجود و هستى، مرتبه دوم است براى اجسام، و بازگشت ايشان است بعد از مردن و متفرق گرديدن بدن‌‏هاى ايشان.[1] ♦️ معاد، باوری است که ادیان توحیدی بر اساس وحی بدان معتقدند. بر این‏ اساس، روز واپسین یا معاد، روزی است که از انسان‌‏ها درباره نیک و زشت اعمال خود پرسش می‌‏کنند و پاداش و جزا می‌‏دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ معاد در لغت به معنى «بازگشت» است و در ا
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ فرهنگ ادیان جهان در توضیح واژه معاد‏شناسی و آخرت‌‏شناسی می‏‌نویسد: «آموزه واپسین چیزها (به یونانی تا اسخاتا ta eschata) خواه شخصی و خواه کیهانی. 🔷 معتقدات معادشناختی توصیف‏ کننده چیزی هستند که سرانجام یا به صورت بازگشتن به حالت مطلوبِ اولیه روی خواهد داد یا بر حسب عمل خلّاق تازه‏‌ای از جانب خدا. 🔶 در هر یک از این دو صورت، خدا از آرمان درست‏کاری حمایت خواهد کرد و یا سلطنت و ملکوت خود را برقرار خواهد ساخت».[2] 🔷 تعریفی که در این کتاب بدان اشاره شده، مبتنی بر سنّت مسیحی-یهودی است. البته در اسلام نیز تقریباً همین‏‌گونه با معاد روبه‏‌رو هستیم. این بحث در کلام اسلام، ذیل مباحث فرجام‏‌شناسی طرح می‌‏شود. 🔶 در فرجام‏‌شناسی ابتدا دربارۀ فرجام فردیِ افراد بحث شده، به معاد‏شناسی می‌‏پردازند. سپس فرجام اجتماعی را مطالعه می‌‏کنند و به موعودشناسی می‌‏رسند. به‏‌هر روی باور به معاد، همان باور به روز واپسین یا رستاخیز است که تمام روح‏‌ها به سوی پروردگارشان بازمی‌‏گردند و از آنان حساب‏رسی می‏‌شود. ♦️ نیروانا یادگاری از بودیسم 🔷 نیروانا به آن دلیل که در بسیاری از دین‏واره‏‌ها غایت تلقی می‌‏شود، اهمیت دارد. در باور آنان، رسیدن به نیروانا خلاصی از تناسخ و پایان رنج هر انسانی است. نیروانا پیش‏تر از بودیسم به یادگار مانده است. 🔶 در بودیسم پس از گذر از مراحل هشت‌‏گانه شریف، انسان به نیروانا یا نیروانه دست می‏‌یابد: «طی کردن این هشت گام، جهل و آرزو را از میان می‏‌برد، ذهن را روشن می‏‌سازد و آرامش و تعادل و قرار می‌‏آورد . 🔷 در نتیجه آن، رنج و پریشانی به پایان می‌‏رسد و گردونه زمان برای تولّد دوباره از چرخش باز می‌‏ایستد. نیل به این مرتبت و رسیدن به این کمال را «نیروانا »(nirvana) می‌‏گویند».[3] 🔶 در بیان دیگری «نیروانا؛ توصیف حالت آن انسانی است که آتش همۀ شهوات را در خود خاموش کرده و در نتیجه از رنج و پریشانی خلاصی یافته است».[4] فرهنگ جامع ادیان نیروانه را این گونه تعریف کرده است: 🔷 «نیروانه در آیین بودا و سایر دین‏‌هایی که خاستگاه هندی دارند، بالاترین خوش‏دلی ممکن است». در فرهنگ انگلیسی آکسفورد آمده است که «در الهیات بودایی، خاموشی وجود فردی و جذب‏‌شدن در روح متعال است». 🔶 این تعریف، هم گمراه‌‏کننده است و هم غلط. آیین بودا «روح متعال» نمی‏‌‏شناسد... در اصل به معنی ندمیدن و خاموش شدن بود، مثل فرو نشاندن یا خاموش شدن سه آتش آز، کینه و فریب. 🔷 نیروانه از نظر روانی حالتی از آزادی درونی بزرگ و خودانگیختگی است که دل در آن به آرامش برتر و صفا و پایندگی می‌‏رسد. 🔶 این یافتِ قدّیسان بودایی و مقصد پیروان آن‏‌ها است. کتاب‏‌های کهن بودایی دانسته و سنجیده از حل مسائل مربوط به پایگاه هستی‏‌شناختیِ نیروانه یا وضعِ پس از مرگِ قدّیسان، خودداری می‏‌کنند.[5] ♦️ به ‏‌هر روی نیروانه یا نیروانا حالتی است که دین‏واره‌‏هایی مثل بودا و شبه بودا آن‏‌را به عنوان غایت تعریف کرده‌‏اند و با آن، سعی در پر کردن خلأ معادباوری دارند.[6] 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ علم كلام، خاتمى، احمد، تهران، نشر صبا، 1370، ج 1، ص 204. [2]. فرهنگ ادیان جهان، هینلز، جان راسل، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1386، ص 595. [3]. معرفی مکتب‏های فلسفی هند،چاترجی، ساتیش چاندرا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 130. [4]. معرفی مکتب‏های فلسفی هند،چاترجی، ساتیش چاندرا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، 277. [5]. فرهنگ ادیان جهان، هینلز، جان راسل، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1386، ص 651. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 25. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی های عجیب « رابرت نیکسون » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کابالا به‌عنوان طریقی که آموزه‌های خویش را برآمده از بَطن کتاب مقدس می‌داند، به پویایی و نهادینه شدن اندیشه (برتری قومی) کمک شایانی کرده است. 🔷 نژادپرستی و پرداختن به امر (قوم برگزیده)، از تعالیم مشترک کابالیست های گذشته و امروز است. به نظر می‌رسد کتاب زوهر بیش از هر متن کابالایی دیگر به کاوش و بیان ریشه‌های برتری قوم یهود از غیر یهودیان پرداخته است؛ گویا اینکه کابالیستهای معاصر نیز بر اساس همین متن، بر اصول نژادپرستانه خود پافشاری می‌کنند. 🔶 دریکی از این متون می‌خوانیم: «(ربی آبا) روزی در حال بحث با (ربی شمعون بن یوحای)[۱] درباره آموزش‌های تورات بود. او از ربی شمعون پرسید: ♦️«چرا از همه اقوام جهان تنها یهودیان موقع قرائت تورات خود را به عقب و جلو تکان می‌دهند و این عمل برایشان طبیعی است که بی‌حرکت و ساکن ننشینند❓» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کابالا به‌عنو
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 ربی شمعون پاسخ داد: 🔷 «افسوس برای این بشریت که مانند گله سرگردانی است و از درک و فهم عاجز است. همین عمل تکان خوردن به‌تنهایی برای تشخیص ارواح مقدس اسرائیل از ارواح ظالمان کافی است. روح اسرائیل از چراغ مقدس گرفته‌شده است... 🔶 همین‌که این چراغ از فروغ تورات آسمانی روشن گردید، دیگر حتی یک‌لحظه هم از حرکت باز‌نمی‌ایستند؛ مانند شعله شمعی که هرگز ساکن نیست؛ برای همین وقتی یکی از فرزندان اسرائیل یک کلمه از تورات را بر زبان می‌آورد، شعله‌ای برمی‌افروزد که دیگر نمی‌توانند بی‌حرکت بمانند. 🔷 پس ما چون شعله شمع به عقب و جلو حرکت می‌کنیم اما روح ظالمان مانند تکه کاهی است که موقع سوختن شعله ندارد. شبیه به چوبی که بدون شعله می‌سوزد.»[۲] 🔶 «متن فوق که مربوط به بخش‌هایی از کتاب (زوهر) است بر این باور کابالیست ها که معنای انسان، فقط در قوم برگزیده یهود خلاصه می‌شود، تأکید می‌ورزد. 🔷 تفاوت جوهری میان یهودیان و غیر یهودیان از عناوین مطرح‌شده در زوهر است. بر اساس این تعالیم، روح غیر یهودیان متعلق به جهان زیرین است که جایگاه شیاطین می‌باشد؛ درحالی‌که روح فرد یهودی حداقل قابلیت رسیدن به ساحت امور الهی را دارد.» 🔶 «زوهر یکی از علل برگزیدگی قوم یهود را اعطای تورات به ایشان می‌داند. طبق این دیدگاه تورات پیش از آنکه به یهود عرضه شود، به اقوام گوناگون ارائه شد؛ اما اقوام از پذیرش آن خودداری کردند؛ زیرا دستورات تورات در تعارض بازندگی تبهکارانه ایشان بود! 🔷 از دیدگاه پیروان کابالا، یهودیان برگزیده‌شده‌اند که انرژی‌های نهفته در تورات را به جریان اندازند و از این طریق از برخورد و آشفتگی در جهان پیشگیری کنند تا آرامش و صلح برجهان حکم‌فرما شود قوانین تورات به این قوم توانایی لازم برای رسیدن به مقاصد و اهدافشان را می‌دهد[۳] 🔶 از منظر ایشان همین امر مایه برگزیدگی بنی‌اسرائیل بر سایر ملل شده است.» ازنظر هواداران کابالا برگزیدگی قوم یهود به موارد ذکرشده، ختم نمی‌شود. 🔷 سرزمین اسرائیل و به‌خصوص اورشلیم نیز از دیدگاه کابالیست ها خدا در آن حلول کرده است، نسبت به سایر سرزمین‌ها از تقدس وبرتری خاصی برخوردار‌است. سکونت در این سرزمین به‌مثابه ایمان است و هرکس خارج از آن به سر ببرد، مؤمن به‌حساب نمی‌آید.[۴] 🔶 «قابل‌توجه است که سرزمین فلسطین اشغالی و به‌خصوص مرکز آن اورشلیم بالاترین نقطه در همه عالم و مرکز انرژی جهان است.» 🔷 در حقیقت اگر در منابع کلاسیک کابالا، سرزمین مقدس، زمین خداوند دانسته می‌شود که باید از آن مراقبت کنند! اما کابالیست های معاصر، آن را مرکز انرژی‌ها و نیروهایی می‌دانند که تاریخ عالم را می‌سازد و همین توهم مایه برتری سرزمین یهودیان بر دیگر ملل از دیدگاه ایشان کافی است.[۵] 🔶 به هر صورت آموزه‌های تلمود و سپس کابالا، از یهودیان، قومی ساخت که بی‌پروا خود را جزئی از خداوند قلمداد می‌کنند و برگزیدگی قومی را نه یک موهبت الهی، که حقی از حقوق خویش می‌دانند و معتقدند: «حتی اگر قوم یهود به بی‌راهه برود، بر خدا لازم است آن حق و دین را ادا کند.»[۶] 🔷 با این اوصاف تأکید یهودیان بر برتری قومی و نژادی، آنان را در طول تاریخ به ملتی منزوی تبدیل کرد و موجبات تنفر سایر ملل و اقوام را فراهم ساخت. ♦️ توهّم برتری نژادی و اسطوره قوم برتر بودن درنهایت بهانه و دست‌آویزی برای غصب سرزمین فلسطین و توجیه کردن سلطه ظالمانه صهیونیست‌های جنایتکار بر سرزمین به‌ظاهر موعود را فراهم آورد. 🔻 پی‌نوشت : [۱] متصوفه قرن دوم که کتاب زوهر به او نسبت داده‌شده است. « Simeon ben yochai» [۲]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، صص۲۲۸-۲۲۷ [۳]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، ص ۱۴۸ [۴]. المسیری، عبدالوهاب، دایره المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهش‌های خاورمیانه، ۱۳۷۲-۱۳۸۴، ج۵، تهران، ص۷۸ [۵]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۱۵۳ [۶]. گندمی، رضا، اندیشه قوم برگزیده در یهودیت، هفت‌آسمان ۱۳۸۴، شماره ۲۶، ص۸۱. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شبح « بروکن » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
باران خون تخیل یا واقعیت 🌡🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2