eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
ترویج تنوع طلبی و هوس‌گرایی در فرهنگ غرب 📡🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ هوس‌گرایی، انسان را سرگرم می‌کند و در یک چرخه پایان‌ناپذیر تا پایان عمر پیش می‌برد. 🔷 هوس‌ها ذهن و دل را پر می‌کند و امیال را بر می‌انگیزد و چون پاسخ‌گوی نیاز حقیقی انسان و استعداد نامحدود روحی او نیست، تنوع‌طلبی جایگزین بی‌نهایت‌طلبی می‌شود. 🔶 تنوع طلبی در هوس‌ها راهی بی‌پایان است که هیچ‌گاه انسان را کامیاب نمی‌کند و به همین دلیل او را به امید کامیابی در تجربه‌های بعدی به هوس‌هایش وابسته می‌کند. ♦️ نیروهای سلطه‌گر و مستکبر برای تداوم سلطه بر مردم چاره‌ای ندارند جز این‌که استعداد روحی و گرایش به نامحدود را در وجود آن‌ها با تنوع طلبی در هوس‌گرایی سرگرم کنند، تا نیروی عظیم درونی آن‌ها متراکم نشود و نظام اجتماعی سلطه‌گر- سلطه‌پذیر را دگرگون نسازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ترویج تنوع طلبی و هوس‌گرایی در فرهنگ غرب 📡🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ ارزش‌ها و الگوهای عمل مبتنی بر هوس‌گرایی، نوعی فرهنگ فاسد را به وجود می‌آورد که مردم را از معنویت دور و در برابر سلطه تسلیم می‌کند. 🔷 فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه‌ریزی برای فساد انسان است؛ فرهنگ دشمن و بغض با ارزش‌ها و درخشندگی‌ها و فضیلت‌های انسانی است؛ فرهنگی است که هم‌چون ابزار در اختیار صاحبان زور و زر است. 🔶 با این فرهنگ، درصددند نسل بنی آدم را از همه فضایل انسانی تهی دست کنند و انسان‌ها را به موجودات فاسد و مطیع و تسلیم و غافل از یاد خدا و معنویت تبدیل کنند. منافع آن‌ها، جز از طریق گسترش این فرهنگ تأمین نمی‌شود. 🔷 این فرهنگ، برهنگی و اختلاط و امتزاج بی‌قید و شرط زن و مرد با هم است که یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ غربی می‌باشد و از روز اول، برای فساد انسان‌ها و خروج انسانیت از دایر فضایل انسانی بنیان‌گذاری شد. 🔶 در واقع ترویج فساد و تباهی اخلاقی در تمدن غرب، اشتباه نبوده که اصلاح شود، بلکه راهکاری ضروری برای تداوم سلطه و حفظ نظم موجود است. 🔷 اگر انسان‌ها به خود آیند و بیدار شودن و در ارتباط با خدا قرار بگیرند، دنیاگرایی را نفی خواهند کرد و سلطه دنیاگرایان را نخواهد پذیرفت؛ در این صورت بیداری معنوی به تحولات بزرگ سیاسی و جهانی تبدیل می‌شود. 🔶 از این‌رو لازم است که قدرتمندان برای حفظ سلطه، بیش‌ترین امکانات رسانه‌ای و فرهنگی را برای ترویج فساد در اختیار بگیرند و از آن‌ها بیش‌ترین استفاده را ببرند. 🔷 «بزرگ‌ترین ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، از آن صاحبان بزرگ‌ترین کارخانه‌ها و معادن و منابع و عظیم‌ترین ثروت‌هاست. تشکیلات صهیونیستی، برای فساد نسل بشر، از حدود صد و پنجاه سال پیش، شروع به برنامه ریزی و اشاعه فساد و فحشا کرده‌اند. 🔶 آن‌ها زن‌ها را از عفت بشری خارج ساختند؛ به‌طوری که حتی زن‌های اروپا و آمریکا هم، به شدتِ پنجاه سال اخیر دچار فحشا و فساد و دوری از فضایل انسانی نبوده‌اند؛ زنان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای دوردست که جای خود دارد. 🔷 هم‌چنین مردها را به فساد و راحت‌طلبی و تنبلی و عشرت‌جویی و مصرف‌گرایی کشاندند و به قبول وضع زندگی حیوانی واداشتند. برای این‌که از طرف مردها و زن‌هایی که در کشورهای مختلف عالم، زیر فشار استبداد و استعمار این قدرت‌ها قرار می‌گیرند، تهدید نشوند، مغزها را فاسد کردند. 🔶 امروز، وضع فساد اخلاقی مردم کشورهای استعمارزده دنیا در آفریقا و آمریکای لاتین، در نهایت درجه است. آن‌ها به خودی خود، این‌گونه فاسد نشدند، بلکه استعمار و استکبار برای فساد این‌ها برنامه‌ریزی کردند تا از شر و تعرض و مقابله به مثل و بیداری آن‌ها جلوگیری کنند و امپراتوری قدرت شیطانی و اهریمنی دستگاه‌های استعماری و استکباری خود را حفظ نمایند. 🔷 انسان موجودی خطاکار است؛ اما به طور طبیعی و خودبه‌خود نمی‌تواند تا این حد فاسد شود؛ زیرا پس از هر خطایی، معنویت درونی تحریک می‌شود؛ فطرت انسان فریاد می‌کشد و او را از خطایش آگاه و برای اصلاح آماده می‌سازد. 🔶 البته ممکن است افراد تاریک‌دلی باشند که هیچ روزنۀ روشنی در دلشان نباشد و صدای وجدان و فطرت در وجودشان به گوش نرسد: اما تعداد چنین افرادی زیاد نیست و خدا به سادگی ارتباط درونی و معنوی را با کسی قطع نمی‌کند. 🔷 این همه خطا روی و عادت‌های ناروا که بشر معاصر به آن مبتلا شده، کاملا غیر طبیعی است و انسان‌ها از این همه فساد لذت نمی‌برند، بلکه به آن عادت کرده و از آن خسته شده‌اند. ♦️هم‌اکنون ترویج این همه فساد در حالی از سوی رسانه‌ها صورت می‌گیرد که هیچ‌کس در خلوت خودش هم، چنین مفاسدی را انجام نمی‌دهد یا تکرار نمی‌کند. این فضای غیرطبیعی، محصول فرهنگ سلطه‌گری است که می‌خواهد ذهن و دل مردم مشغول شود و به بیداری معنوی و تغییر اساسی فکر نکند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ترویج تنوع طلبی و هوس‌گرایی در فرهنگ غرب 📡🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ به‌ رغم پیشرفت‌های مادی در کشورهای پیشرفته، مردم خوشبختی را احساس نمی‌کنند و از زندگی لذت نمی‌برند. در میان خودشان، اضطراب، نگرانی‌ها قتل‌ها، جنایت‌ها، افسردگی‌ها، وازدگی از زندگی مادی و معنوی، دوری از معنویت و فضیلت، پاشیده شدن اساس خانواده و از بین رفتن پیوند فرزندان با والدین وجود دارد. 🔷 این‌ها گرفتاری‌های آن‌هاست؛ برای دنیا هم که می‌بیند چه به ارمغان آورده‌اند! برای ملت‌های دیگر هم، جنگ و فقر و بی‌سوادی و اختلاف و بدبختی و تیره‌روزی را آورده‌اند. آن‌ها رشد مادی دارند، اما رشد معنوی ندارند. وقتی رشد مادی بدون رشد معنوی شد، نتیجه این است که مشاهده می‌کنید. 🔶 انسانی که در اثر فساد حتی لذت‌های طبیعی هم کامش شیرین نمی‌شود، سرد و بی‌اعتنا می‌شود، به هر ناکامی و رنجی عادت می‌کند و از حیطه انسانیت فرو می‌افتد. چنین موجودی شهروند خوبی برای نظام سلطه است و با رنج‌ها و ناکامی‌های آن کنار می‌آید و تسلیم می‌شود. 🔷 البته انسان هیچ‌گاه فطرت و ساختار وجودی معنوی‌اش را از دست نمی‌دهد؛ ممکن است آن را فراموش کند؛ اما فقر و تعلق وجودی به خدا و استعداد نامحدود روحی تغییر نمی‌کند و از بین نمی‌رود. چنین انسان‌هایی که سلطه‌پذیری برای آن‌ها درونی شده است، همیشه تضاد سلطه‌پذیری و گرایش به آزادی و شکوفایی را در خود خواهند داشت. 🔶 با این وصف اگر الگویی متفاوت و چشم‌اندازی از وضعیت بهتر به آن نشان داده شود، با توجه به این‌که چیزی برای از دست دادن ندارد، می‌توانند به سخت‌ترین مبارزه‌ها وارد شوند. ♦️ این خطری بزرگ برای نظام سلطه است، که هر قدر شالوده‌های ستم پیشه و سلطه‌گر در جوامع بشری همواره روی گسل هستند و این حقیقتی است که نمی‌گذارد هیچ‌گاه آرامش پیدا کنند و از قدرت و سلطه خود کامیاب شوند. [1] 🔻پی‌نوشت: [1]. معنویت‌های رهایی بخش، مظاهری سیف، ص 124. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« ويمانا » یوفو های باستانی 🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حکاکی عجیبِ تمدن « اولمک » در مکزیک 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی 🚬🔺 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻خرد اوستایی 🔷 بارها دیده ایم و شنیده ایم که موبدان زرتشتی دم از خردمندی و عقلانیت میزنند پا را فراتر از این گذاشته مدعی هستند کـه خـرد بنیان و اساس آیین زرتشتی است. 🔶 لیکن حقیقت را اگر می جوییم پس باید بدانیم آن خردی که زرتشتیان از آن دم می زنند محصول استعمال بنگ و حشیش است راه رسیدن به خردمندی در زرتشتیگری از درگاه مواد مخدر میگذرد. ♦️ آن چه در ادامه خواهد آمد، اسناد، شواهد و ادله ای از اوستا و روایات زرتشتی است. از همین ،روی اگر موبدان زرتشتی، قصد سرزنش دارند پس ،کتاب پیام آور و نیاکان خود را ملامت کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی🚬🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ طبق متون زرتشتی پس از آنکه زرتشت در وطن خود نتوانست باورهای خود را گسترش دهد، تصمیم گرفت به جهت ترویج باورهایش به دربار گشتاسپ کیانی کـه بـر سـرزمیـن بلـخ در افغانستان کنونی حکومـت مـی کـرد بـرود. 🔷 اما او نیـز حاضـر بـه پذیرش باورهــــای زرتشت نشد. همچنـین تـــرس گشتاسپ از ارجاســــب تــــورانی (پادشـــــاه توران زمین) نیز سبب دیگری بود که او را از گرایش به زرتشت باز می داشت. 🔶 در این هنگام اهورامزدا امشاسپندان و ایزدان را فرستاد که به گشتاسپ منگ (بنگ) بنوشانند تا از این طریق او جایگاه خود را در بهشت و کامیابی و پیروزی خود بر ارجاسب را ببیند.[1] منابع زرتشتی گویای این هستند که زرتشت شخصاً به گشتاسپ بنگ خوراند تا جایگاه خود در بهشت را ببیند.[2] 🔷 در فرهنگ فارسی معین، ذیل واژه «منگ» و در لغتنامه دهخدا درباره واژه ی بنگ که این واژه در پهلوی، منگ نامیده میشود میخوانیم که گیاهی مخدر و مُسکر (مست کننده ) است که به آن (حشیش) نیز اطلاق می گردد. 🔶 در اعصار بعدی نیز این ماده میان موبدان زرتشتی استعمال و به نام (بنگ گشتاسپی) شناخته میشد مثلاً در متن پهلوی ارداویرافنامه (با نام صحیح آرتاک ویراز نامگ) که از متون زرتشتی است، آمده که : ♦️ پس از حمله اسکندر ایمان مردم به دین و آیین زرتشتی ضعیف شد پس موبدان زرتشتی گرد آمدند و از میان خود بهترین موبدان را که ( ویراز) نام داشت را برگزیدند و به او سه جام منگ (بنگ، حشیش) خوراندند و او به خوابی عمیق فرو رفت[3] و در عالم خواب، بهشت و جهنم را دید و از این طریق به حقیقت خِرد رسید و حقانیت (!) دین زرتشتی را دریافت وی پس از چند شبانه روز به هوش آمد و آنچه را که دیده بود، بازگو کرد. 🔻پی نوشت: [1] ژاله آموزگار احمد ،تفضلی اسطوره زندگی زردشت تهران: نشر چشمه، ۱۳۸۶، ص ۱۰۰-۱۰۱ [2] آموزگار و تفضلی اسطوره زندگی زرتشت ص ۴۱-۴۵ بر اساس دینکرد ،هفتم فصل چهارم، بند ۸۲-۸۴؛ روایات پهلوی فصل ،۴۷ بند ۱۳ آموزگار و تفضلی، همان، ص ۱۷۷-۱۷۶ ،۱۴۹ ،۱۰۰-۱۰۱ ،۴۵-۴۱ [3] ارداویرافنامه ترجمه رشید یاسمی بند ۲ همچنین بنگرید به The book of Ardaviraf, Chapter 2, Translated by Prof. Martin Haug, of the University of Munich, revised from the MS. of a Parsi priest Hoshangji. From The Sacred Books and Early Literature of the East, Volume VII: Ancient Persia, ed. Charles F. Horne, Ph.D, copyright 1917. این کتاب حکایت نعمتهای بهشتی و عذابهای جهنمی است که موبد زرتشتی در عالم مستی و نشئگی دید. بنگرید به فیلیپ ژینو، ارداویرافنامه ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار تهران انتشارات معین انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران، ۱۳۸۲ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
بزرگترین محل دپوی لباس های دِمُده 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مکان های که از لحاظ علمی غیر ممکن هستند 🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این مکان ها در دنیا بقدری عجیب و غیر قابل توضیح هستند که نمی بایست وجود داشته باشند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی 🚬🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ هنریک ساموئل نیبرگ [4] در کتابی به زبان سوئدی که ترجمه ی آلمانی آن به سال ۱۹۳۸ به نام دین های قدیم ایران انتشار یافت می نویسد: 🔷 زرتشت را طبیب و کاهنی دانسته است که در روزگارانی بسیار دور در یکی از جوامع بدوی آسیای مرکزی به حکم وراثت رهبری دینی و اجرای آداب و مناسک خاص قبیله ی خـــود را بر عهده داشته و به دفع ارواح و ایجاد رابطه با عالم ارواح مشغول بوده است. 🔶 وصول به این عالم برتر از راه رقص و سماع و خلسه و با نوشیدن موادی که از گیاهان نشئه آور از قبیل بخور بنگ[5] و شاهدانه [6] به دست می آمده، میســر بــوده اســت؛ و در آن حالات روان از تن جدا شده به روح اعظم کیهانی، که زرتشت آن را (وهومنه ) می نامید، اتصال می یافت. 🔷 زرتشت خود غالباً در این عوالم سیر می کرد و بسیاری از سرودهای خویش را در حال جذبه و بی خودی سروده است و لذا این سورده ها از دید (نیبرگ) مصداق( شطحیات) بوده است.[7] ♦️از دید نیبـــرگ، مذهب قبيلـه زرتشت، نوعی آیین رازآلود بود که در انجمنی مقدس که آن را (مگه)[8] می نامیدند گرد می آمدند و در این میان به گمان خود روانشان از قید تن آزاد می شد و با (وهومنـــه يــــا همــــان امشاسپند بهمــــن) کـــه همــــان روح اعظم کیهــــانـى اســـــت، متحــــــد مــــی شـــدند.[9] 🔻پی نوشت: [4] Henrik Samuel Nyberg ژاک دوشن ،گیمن نیبرگ را ایران شناس بزرگ میخواند جایگاه علمی نیبرگ بر کسی پوشیده نیست. بنگرید به دوشن ،گیمن ،ژاک آراء گوناگون درباره زرتشت ترجمه آرزو ،رسولی، ضمیمه شماره ۱۶ نامه فرهنگستان، تهران فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تیر ۱۳۸۳، ص۱۳ [5] همانطور که پیشتر گفته شد منظور از بنگ همان ماده مخدر و سکرآور حشیش است. [6] شاهدانه در اصطلاح ،علمی Cannabis sativa var indica نامیده می.شود این گیاه خاصیت درمانی دارد و از محصول آن به عنوان ماده ای آرام بخش استفاده شده؛ حتی از آن مواد روانگردانی مثل ماری جوانا و حشیش تهیه می شود. طبق منابع متعدد تاریخی شاهدانه از اولین گیاهانی بوده که توسط بشر کشت شده است و استفاده از آن به بیش از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد میرسد عنصر اصلی و فعال گیاه شاهدانه THC است و دو ماده مخدر حشیش و ماری جوانا هر دو حاوی تی اچ سی هستند در فرهنگ فارسی معین پیرامون شاهدانه و مصرف تخدیری آن آمده است: «شهدانه شاهدانج: گیاهی است از تیره گزنه ها... از سر شاخه های گلدار آن بنگ و جرس گرفته می شود و کلمه حشیش نیز به سرشاخه های گلدار و همچنین فرآورده های آن اطلاق میشود در لغت نامه دهخدا نیز پیرامون آن آمده است: «تخم بنگ را گویند و به عربی کتب خوانند و معرب آن شاهدانج باشد و شاهدائق هم بنظر آمده است.» [7] دوشن ،گیمن آراء گوناگون درباره زرتشت، ص ۱۳ [8] Maga [9] مصرف بنگ و حشیش و بدین طریق رسیدن به خلسه جایگاهی اساسی در آیین زرتشتی باستانی داشت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی 🚬🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ از دیدگاه نیبــرگ، زرتشت پیشوای دینــی ایـــن قبیله و مجری اصلی ایــن مناســــک بــــود. رســــیـدن بـه ایـــن حالـــت جذبــه و خلسه بزرگترین موهبـــت و برکناری از ورود به این انجمن مقدس، سخت ترین بدبختی بـه شـمـار مـیـرفــت. 🔷 زرتشت در همـین حالت جذبه و خلسه(گاتاهای) خود را سرود سرودهای زرتشت در واقع ضجه های دیوانه وار مردی است که در میان بخور شاهدانه فریاد زده است که یافتن وحدت و نظم در میان آنها بیهوده است . 🔶 در میان قبیله ی زرتشت گروهی نیز پیرو آئین میترا (مهر) بوده اند مهرپرستان هم مراسم و مجالس وجدآمیز دیگری داشتند که در آن به جای بخور شاهدانه از ماده مخدر و سُکرآور هوم (هئومه) استفاده می کردند . 🔷 پیروان زرتشت که همواره در حالت خلسه روز میگذراندند کم کم به مجالس پرشورتر شبانه ی مهر پرستان گرایش یافتد و از حضور در انجمن مقـدس ســـر بــاز زدند. 🔶 کــم کــم شــک بــر ذهن خود زرتشت نیز سایه افکند و بحران بزرگ زندگی او آغاز شد. پس هجرت کرد و به قبیله ویشتاسب (گشتاسپ) رفت که قبیله ای مهر پرست بود. 🔷 زرتشت میان آیین مهر و آیین شمنی [10] تلفیق و سازشی برقرار کرد و آیینی تازه پی افکند.[11] زرتشت سرانجام ویشتاسپ شاه و سران دربار او را به این دین نو در آورد و پرستش اهورامزدا و امشاسپندان را در آن جا رواج داد. 🔶 پس از زرتشت، شاگردان و پیروان او بـه تبلیغ آیین زرتشتی پرداختند و در ترویج آن با آداب و آراء رایج در نواحی دیگر کوشیدند و در زمانی کوتاه آیین خویش را از دورترین نقاط شرقی ایران به نواحی غربی و جنوبی رسانیدند. [12] ♦️اعمال و معتقدات و خرافات شمنی از روزگار بسیار قدیم در ایران و آسیای صغیر خاصه در بین اقوام سکایی رایج بوده است و در برخی از نوشته های زرتشتی نیز نمودارهایی از اثرات آن را میتوان شناخت از آن جمله میتوان خوردن بنگ برای ایجاد خلسه و جدا ساختن روح از تن و رسانیدن آن به عالم ارواح اشاره کرد. 🔻 پی نوشت: [10] شمن باوری یا شمنیسم (Shamanism) سلسله ای از باورهای سنتی در برخی اقوام بدوی است که از دوران پیش از تاریخ و از دوران دیرینه سنگی یعنی حدود ۲۵ هزار سال پیش در نواحی مختلفی از جهان وجود داشته است. شمن باوران معتقدند که به وسیله تماس با ارواح میتوان بیماری و رنج افراد را تشخیص و درمان کنند و یا در افراد ایجاد بیماری و رنج نمایند بزرگان دینی که سنتهای شمن باورانه را میشناسند و اجرا میکنند شمن نامیده میشوند. شمن ها مدعی هستند که میتوانند با روح خود به جهانهای دیگری سفر کرده و با دیگر ارواح تماس بگیرند آنها معتقدند که با این کار قادرند میان جهان مادی و جهان روحانی توازن برقرار کنند تقدیس مظاهر طبیعت مصرف مواد مخدر و اعتقاد به باورهای جادوگری و ساحرانه از ویژگیهای شمن هاست در نگاه ،نیبرگ زرتشت نیز شخصیتی شمنی بود. البته نیبرگ برای اثبات سخن خود استاد محکم و معتبری از اوستا ارائه میکند. [11] والتر برونو ،هنیگ زرتشت سیاست مدار یا جادوگر؟ ترجمه کامران فانی تهران انتشارات معین، ۱۳۹۰، ص ۱۴،۱۵ هنینگ در این کتاب سعی کرده تا تفکرات نیبرگ را نقد کند اما کاملاً ناموفق بود و در نتیجه اسناد نیبرگ مبنی بر شمنی بودن ،زرتشت بدون پاسخ باقی ماند. [12] همان، ص ۲۲-۲۳. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« نگهبان ماتحت » در مصر باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بابا فانوس موجودی افسانه‌ای در کرمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مکان های که از لحاظ علمی غیر ممکن هستند 🔺 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ این مکان ها در دنیا بقدری عجیب و غیر قابل توضیح هستند که نمی بایست وجود داشته باشند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی 🚬🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ در متن دادستان (دینیگ) نیز آمده است که اهورامزدا به نریوسنگ فرمان داد تا بنگ را به (مِی) بیامیزد و به گشتاسپ بنوشاند و روح او را در عالم اعلی (گَرزُمان یا همان گروسمان ) سیر دهد. 🔷 این روایت در کتاب دینکرد که مهمترین دانشنامه زرتشتی است و حدود هزار سال پیش به دست موبدان زرتشتی نوشته شده، نیز آمده است لکن در آنجـا بنـگ بـا هـوم آمیخته می شود و در ارادویرافنامه (فصل ۲ پاره ی ۹ تا ۱۵) ارداویراف[13] با خوردن چنـد جـام مـی و منــگ گشتاسـپـی بـه سـفر روحانی و ســير در بهشت و دوزخ می پردازد.[14] 🔶 حتی در فروردین پشت به فَروَهَر «پئوروینگهه» [15] درود فرستاده میشود و «پئوروبنگهه» یعنی «پر بنگ یا «دارنده بنگ بسیار»[16] 🔷 مسلم است که «بنگهه» و بنگ و منگ در بخش های متعدد آوستا، از جملــه فروردین یشت پاره ۱۲۴( و نیز شاید دین پشت پاره ۱۵)؛ وندیداد، فرگرد ۱۵ پاره ۱۴، فرگرد ۱۹ پاره ۲۰ و ۴۱ و همچنین ویشتاسپ ،یشت پاره ۲۶ (که تکرار عبارت وندیداد ، فرگرد ۱۹ پاره ۴۱ میباشد)؛ و نیز ،دینکرد کتاب ۷ ، فصل ۴، پاره ۸۴ به بعــــد؛ دادستان دینیگ( چاپ دهابهار به ضمیمه روایت )پهلوی صفحه ۱۳۹ 🔶 بندهش، فصل ۴ پاره ۲۰ ارداویرافنامه فصل ۲ پاره ۲۹ تا ۳۱، همان ماده نشئه آور است که برای ایجاد خلسه و نشئگی به کار می رفته است. [17] 🔻 از همین روی، از دیدگاه ،نیبرگ زردشت در قبیله اش حرفه موروثی جادوگری داشت و در میان قبایل وحشی آسیای میانه امور خاص مذهب شمنی را انجام میداد مذهبی که در آن دو نکته ی اساسی به چشم میخورد که هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار بوده است: 1️⃣ آزمون ایزدی 2️⃣ مگه 🔶 آزمون ایزدی عبارت بو از اینکه فلز مُذاب بر روی طرفین دعوا می ریختند. این عمل را گروهی از اعضای داوران الهی زیر نظر زردشت، جادوگر و رئیس شمنان انجام میدادند . 🔷 و منظور از (مگه) جایگاه محصوری بود که مناسک مقدس در آن جا برگزار می شد؛ ولی این در واقع معنی ثانوی این اصطلاح است. معنی نخست و اصلی این واژه، بــرای گروهـی بـه کـار مـی رفت که آوازهای سحرآمیز می خواندند. 🔶 در میان (مگه) گروهی از افراد قبیله که در «جمع مقدس» پذیرفته شده بودند، گـــاه بــه گاه دور هــم گــرد مـی آمدنـد و مراسمی را اجـرا مـی کـردنـد کـه هـدف آن رسـیـدن بـه حالـت جذبه بود. 🔷 همانطور که گفته شد ،سماع رقص و استفاده از بخور و بنگ و شاهدانه از اسباب رسیدن بـه ایـن حـالـت بـود. همین که شرکت کنندگان این مراســم بــه حالـت خلسه می افتادند، کلمات و اصول نامفهوم را با فریاد بر زبان می راندند و آنگاه کم کم به حالت بیهوشی یا اغمای کامل میافتادند. 🔶 در این حالت تصور می کردند که به گونه ای وحدت با خدا و بهتر است بگوییم با وهُومَنَه رسیده اند. گمان می کردند که ارواحشان به یاری خلسه از قید تن آزاد شده و به آسمان صعود کرد اند تا در آنجا با ارواح دیگری که بدین شیوه یا از طریق مرگ از قید تن رسته اند یکی شوند. 🔷 تفاوتی میان این دو شیوه نبود میگفتند خلسه برادر مرگ است. از همین روی رسیدن به حالت خلسه بزرگترین موهبـت بـه شـمـار مـیـرفـت. 🔶 کـم کم می فهمیم که چرا (گاتاها) که منسوب به زردشت شمرده میشود و پیروانش آن را طی قرنها سینه به سینه منتقل کرده اند برای پژوهندگانی که به دنبال کشف معانی آن بوده اند، این همه دشواری ایجاد کرده است.[18] 🔷 چون اصولاً سروده های گاتاها (با این فرض که از سوی زرتشت سروده شده باشد) در حالت بیخودی و پس از مصرف بنگ و حشیش بر زبان جاری شده و چه بسا از ریشه نامفهوم بوده باشد. ♦️ والتر برونو هنینگ در کتاب ،زرتشت سیاستمدار یا جادوگر؟، که محصول سخنرانی های او در سال ۱۹۵۱ است[19] نظرات نیبرگ را بیان می کند. هنینگ خود نیز آیین زرتشتی را یک آیین غیر توحیدی می نامد و بر وجود ثنویت در ذات ایــن دیانت تأکید میکند. 🔻پی نوشت: [13] نام اصلی او ارتاک ویراز بوده که به تدریج و در گذر زمان به صورت ارداویراف درآمده است. [14]هنیگ زرتشت سیاست مدار یا جادوگر؟، ص ۲۸ [15] Pouru-bangha [16] هنیگ، همان، ص ۲۹ Darmesteter, James, The Zend Avesta, Translate by Oxford, 1883, Part 2, p 218 [17] هنیگ زرتشت سیاست مدار یا جادوگر، ص ۳۲-۳۳ [18] هنیگ زرتشت سیاست مدار یا جادوگر، ص۵۲-۵۳-۵۴ [19] دوشن ،گیمن آراء گوناگون درباره زرتشت، ص ۱۵. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
استفاده از مواد روان گردان در متون زرتشتی 🚬🔻 قسمت (پایانی) 6️⃣ ♦️ والتر برونو هنینگ زرتشتی گری را یک دوگانه پرستی خالص در اعتراض به یکتاپرستی میداند هنینگ البته می کوشد که در این کتاب دیدگاه های نیبرگ پیرامون وجودِ مظاهر شمنی و وجود (مواد نشئه آور و امثالهم) در دیانت زرتشتی را انکار کند. 🔷 او به خوبی ادله نیبرگ( در ارتباط زرتشت و آیینهای شمنی) را بیان می کند، لکن در نقد علمی این ادله ناموفق عمل کرد. جالب اینکه ژاک دوشن گیمن، اوستا شناس و ایران شناس ،مطرح رفتار غیر علمی و متعصبانه هنینگ در قبال نظریه نیبرگ را بی رحمانه توصیف کرد.[20] 🔶 از سویی هنینگ در گاتها مطالعات و پژوهشهای تخصصی نداشت و او این را به روشنی اعلام کرد. در سخنرانی هایی که به تألیف کتاب ،زرتشت سیاستمدار یا جادوگر؟ منجر شد ارجاع و پژوهشی پیرامون گاتها نداشت . 🔷 ژاک دوشن گیمن نیز با وجود احترامی که برای هنینگ قائل است لكن تقریباً «همه مواضع او در آن سخنرانیها را به اجماع زرتشتی پژوهان مردود شمرد.[21] 🔶 در نتیجه آنچه باقی ماند دلایل، شواهد و قرائنی محکـم اسـت کـــه هنریـــک ساموئل نیبرگ از متن اوستا و متون پهلوی در اثباتِ دیدگاه خود ارائه کرده است و زرتشت را شخصیتی شمنی و مصرف کننده بنگ و حشیش نامید. 🔷 پس از نیبرگ نیز زرتشتی پژوهان بزرگی همچون ویدن گرن [22]، نظریه ای مشابه و در بیانی پذیرفتنی ارائه کردند [23] که مکتب زرتشت را به مواد مخدر و نشئه آور مرتبط دانستند ویدن گرن روایات و اسنادی ارائه کرد که گشتاسپ (ویشتاسپ) پس از مصرف بنگ، جسمش به خواب میرفت و روانش به عالم بالا صعود می کرد. 🔶 علاوه بر این بنا بر اوستا خودِ زرتشت نیز به استغراق در حالت خلسه باور داشت. چون "تنها" در همین حالـت بـود کـه می توانست سخنان اهورامزدا را بشنود. 🔷 روایات زرتشتی از جمله ارداویرافنامه نیز گویای ساختار شمنی در تعالیم زرتشتی است.[24] از سویی نمی توان روایات زرتشتی مرتبط با مصرف بنگ (از جمله روایت گشتاسپ و ارداویراف و...) را مردود دانست.[25] 🔶 هم چنین در هفت هات یسنا کـه مشهور است توسط شاگردان زرتشت سروده شده و دیرزمانی جزوی از گاتها بود چنین آمده است «در بامدادان هوم برآمد به زرتشت که پیرامون آتـش پـاک مــی کــرد... از او پرسید زرتشت ای مرد که هستی تــو کــه مــرا در سراسر خاکی جهان نیکوترین به دیدار می آیی با جان درخشان خویش!» 🔷 زرتشت هوم را می ستاید و آداب نیایش او را می پذیرد[26] و در جای جای اوستا شاهد ستایش هوم هستیم و این گیاه همان است که در هند به آن ( سوم و سئومه) گفته میشود و گیاهی مخدر است و اصلاً در خود اوستا (هفت هات یسنا) آمده است که زرتشت، بـه هــوم مـی گوید: «مستی تو را خواستارم» 🔶 و در ترجمه ی ابراهیم پورداود( پدر اوستاشناسی ایران) اینگونه آمده است: «خواهانم ای هوم زرین، نشئه ی تو را... [27] ♦️ گذشته از این در روایات زرتشتی، از «مُهره های معجزه آمیز» سخن رفته که زرتشت آنان را در اختیار داشت[28] که این نیز خود روشنگر شیوه های شمنی و مانند آن در مرام زرتشت است. 🔻 پی نوشت: [20] دوشن گیمن، همان، ص ۱۳. [21] همان، ص ۱۶ 22. Widengren [23] میرچا الیاده واقعیت تاریخی و پیامهای آسمانی ،زرتشت ترجمه حسین وحیدی نشریه کتاب نقد، شماره ۶۰-۶۱ مهر و آبان ۱۳۸۱، ص ۴۸ [24] الیاده، همان، ص ۴۹ [25] میرچا الیاده هر چند میگوید که روایات اوستایی نشانگر باور زرتشت به خلسه است اما میگوید که از نظر وی (الیاده) گاتها ساختار شمنی ندارد در پاسخ باید بگوییم که وقتی روایات اوستایی گویای باور زرتشت به خلسه و مصرف مواد تخدیری است دیگر نظرات شخصی چه ارزشی دارند؟ گذشته از این به نظر میرسد الياده خود باور داشت که زرتشت واقعاً اهل خلسه بود به همین خاطر در انتخاب کلمات دقتی خاص ترتیب داد او میگوید گاتها ساختار شمنی ندارد. ما هم میتوانیم بگوییم که بله گاتها ساختار شمنی ندارد اما ابزارهای سرایش آن شمنی است. مانند مجسمه ای که از جنس خرما و به صورت یک فیل ساخته شود مواد این مجسمه از خرماست. لکن صورتش خرما نیست بلکه به شکل فیل است. [26] یسنا، هات ،۹، بنگرید به ابراهیم پورداود، یسنا، تهران: انتشارات اساطیر، ۱۳۸۷، ص ۱۵۹ [27] پورداود همان ص ۱۶۴ [28] آموزگار و تفضلی اسطوره زندگی زرتشت، ص ۱۰۴-۱۰۵ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یک سال درسیارهٔ « پلوتو » برابر است با ۲۴۸ سالِ زمینی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنگل مخوف « هويا باكو » در رومانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ثابت قدمان در آخرالزمان در کلام امام حسین (ع) 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 نظر« کریس هیور» درباره امام زمان (عج) 🔺 دکتر « کریس هیور» محقق مسیحی و انگلیسی اعتقاد ایشان را به امام زمان(عج) بشنوید! بسیار زیبا و فوق العادست. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2