eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
چاهی باستانی عجیب در هندوستان 🕳👆 #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #اجنه_فرازمینیها #اقوام_ناپدیدشده #تمدنهای_ناپدیدشده #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
داروَش گیاه مقدس ✝️🌱👆 #تحریف_مسیحیت #ادیان_پاگانیستی #ادیان_ستاره_پرست #تحریف_پیامبران_الهی #مراسم_های_عجیب #کریسمس #پرستش_جن_شیطان #مراسم_های_پاگانیستی #خرافات #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6️⃣ والفور ششمين « جن » از72 جنی که حضرت سلیمان به بند کشید(کتاب کلید گمشده سلیمان - آلیسترکرولی) 👽
7️⃣ آمون هفتمين « جن » از72 جنی که حضرت سلیمان به بند کشید(کتاب کلید گمشده سلیمان - آلیسترکرولی) 👽👹👆 #کتاب_کلیدگمشده_سلیمان_آلیسترکرولی #جن_شیطان #پرستش_جن_شیطان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #آنوناکی_جن #اجنه_فرازمینیها #سحر_جادو #جن_گیری #جادوگری #بت_پرستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #فراماسونری #فرقه_نژاد_پرست_یهود #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شطح گویی صوفیان مخالف با قرآن و روایات 👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نقش نمادها درعرفان‌های کاذب ☮️✝️🕉☸️✡️☯️☦️👆 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جریانات معنویت‌گرا همگی دارای نماد هستند. اگر چه استفاده از اشکال نمادین در همه جنبش‌ها یکسان نیست و بعضی به صورت گسترده و بعضی تعداد محدودتری را به خدمت گرفته‌اند، اما کارکرد نماد و تأثیر و سهم آن در فرآیند ترویج مکاتب قابل تأمل است. 🔷 از نماد به عنوان خواهر هم‌زاد عقل، الهام‌بخش و کاشف یاد شده است. [1] از این‌رو توجه به نکات زیر جهت آشنایی با تعریف و نقش نماد لازم است. 🔶 نماد حتما یک شکل نیست؛ بلکه نماد ممکن است مفهوم، رنگ، مراسم، روزی مهم، مکانی تاریخی، ورد، عدد، رمز، پرچم و یا شعار باشد. [2] 🔷 امروزه بیشتر به تصاویر و اشکال معنادار نماد گفته می‌شود و این استعمال به خاطر کاربرد زیاد تصاویر و شکل‌ها در نمادسازی است. 🔶 « چفیه » اگر چه تکه‌ای پارچه است که فرآیند تولید آن در صنعت نساجی تفاوتی با رنگ‌های دیگر همین پارچه ندارد، اما به خاطر کاربرد آن در دفاع مقدس، تبدیل به نماد مبارزه، مقاومت و جهاد شده است. 🔷 رنگ نارنجی در هند نشان معنویت و عرفان است و رنگ مشکی در میان شیطان‌گرایان علامت توجه به جایگاه شیطان در عالم هستی است. 🔶 پرچم، نشان ملی یک کشور و بیان‌گر ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده آن مرز و بوم است. شعار « الله اکبر » نماد تفکر توحیدی است. 🔷 ستارۀ پنج‌پر علامت بینش اومانیستی و شکل وارونۀ آن نشانۀ شیطان‌پرستی مدرن است. 🔶 اذکار و اوراد هم نماد مکاتب و نحله‌های دینی محسوب می‌شوند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد...👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
نقش نمادها درعرفان‌های کاذب ☮️✝️🕉☸️✡️☯️☦️👆 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جریانات معنویت‌گرا همگی دارای نماد هس
نقش نمادها درعرفان‌های کاذب ☮️✝️🕉☸️✡️☯️☦️ قسمت (پایانی) 2️⃣ ⭕️ ذکر « اُم ناما شیوایا » نشان ارادت به شیوا ( یکی‌از خدایان مکاتب هندویی ) است. 🔷 روز غدیر نشان جایگاه مفهوم امامت در مکتب شیعه است. 🔶 رود گنگ در نزد هندوها نشان طهارت روحی و زدودن ناپاکی‌هاست. 🔷 عدد 11 از اعداد مقدس در کابالاست . 🔶 « کندالینی » و « چاکرا » نماد انرژی حیات در یوگا و بعضی از مکاتب شرقی است. 🔷 خلاصه، به هر چه که با زبان اشاره و به گونه مجمل به انعکاس باور و یا بینشی بپردازد نماد اطلاق می‌شود. 🔶 نماد بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود در قدم اول نه با قوۀ اندیشه و دراکه انسان، که با احساس و عواطف آدمی ارتباط می‌گیرد. اگر چه قوۀ فکری انسان نیز از تیر رس نماد در امان نیست و شعاع تأثیر نماد به ساحت قوۀ عاقله هم می‌رسد، اما آن‌چه نماد در مواجهه اول، آن را نشانه می‌گیرد قوای حسی و هیجانات درونی است. 🔷 نماد برای تسخیر روح و قلب انسان‌ها ساخته شده نه برای اقناع عقل آدمی. علت این‌است که نماد از جنس هنر است ( غالب نمادها دیداری یا شنیداری‌اند ) و از راه حس به ساحت وجود آدمی وارد می‌شود . 🔶 هر چه از راه ابزارهای حسی وارد شود، ابتدا قوای عاطفی را بر می‌انگیزاند و آن‌گاه اندیشه انسان را جهت داده و به باورها و اعتقادات سمت و سو می‌بخشد. 🔷 مکاتبی در تبلیغ خود موفق‌ترند که تبلیغ خود را با نماد آغاز کنند؛ یعنی اگر از ابتدا به واسطۀ این ابزار با مخاطب ارتباط گیرند شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهند داشت. 🔶 البته این کلام به این معنا نیست که نماد به تنهایی برای بقای یک آیین کافی است، بلکه به این معناست که اگر دیگر شرایط و بسترهای لازم فراهم باشد، انتخاب چنین سبکی برای تبلیغ، دسترسی به نتیجه را تسهیل خواهد کرد. 🔷 نمادها در بردارندۀ ارزش‌ها و مفاهیم مقدس‌اند، اما نه به صورت تفصیلی و بسط یافته؛ بلکه به شکل منجمد و دربسته. 🔶 به عبارت دیگر مفاهیم گوناگون و باورهای متکثر در یک آیین، اگر قرار باشد جمع‌بندی و تلخیص گردد، تبدیل به نماد می‌شود؛ چرا که نماد سمبل ایدئولوژی است. 🔷 بنابراین نماد، اندیشۀ سربسته است و کارکرد نماد، انتقال اجمالی مفاهیم است. زبان نماد زبان رمز، ایماء و استعاره است. 🔶 از این رو طبیعی است که نمادها، زبان مخصوص داشته و نیاز به ترجمان و تفسیر پیدا کنند و انتظار می‌رود که عقبۀ فکری هر مکتب این نقش را عهده‌دار شده و کار توضیح نماد را به انجام رساند. 🔷 نماد، ابزاری قوی و نافذ است و برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بی‌بدیل محسوب می‌شود. 🔶 به همین جهت، هرچه مفاهیم پیچیدۀ دینی و فلسفی بیشتر تبدیل به نماد گردند و به تکثر در نمادها منجر شوند، امکان انتقال ارزش‌های آن مکتب به مخاطب و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. [3] 🔷 باز از همین‌روست که گاهی پاره‌ای از جریان‌ها به سود خود دست به استخدام نمادهای دیگر مکاتب می‌زنند و به نام خود آن را تبلیغ می‌کنند. 🔶 مثلا جریان شیطان‌پرستی، بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیین‌ها و مسلک‌ها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است. 🔷 بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطان‌پرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آن‌ها این نمادها را تصاحب کرده‌اند. 🔶 از جمله بعضی از این نمادها متعلق به شرق است؛ چنان که « آنتوان لاوی » در کتابش « کالی » و « شیوا » را که در میان هندوها و یوگی‌ها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب می‌آیند، همان شیطان معرفی می‌کند. 🔷 بعضی از نمادهای ماسون‌ها یا کابالا نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است. بنابراین امروزه عمل « سرقت نماد » کاری است که در پاره‌ای از مکاتب نوپدید رواج پیدا کرده است.{4} 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص18. [2]. فرهنگ و نمادها، سرلو، ص 11 – 34. [3]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص 34. [4]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 95 – 99. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
برنینگ من (جشنواره مرد سوزان) آمریکا 🔥👆 #جشنهای_عجیب #مراسم_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«بندتو سوپینو» پسر عجیبی که خود به خود مشتعل میشود 🔥👆 #اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #انسانهای_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ستونهای عجیب یافت شده در کف دریای مدیترانه 🌊👆 #رازهای_حل_نشده_تاریخ #تمدنهای_ناپدیدشده #اقوام_ناپدیدشده #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فریب مردم با ذکر خدا 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن‌های آتش ، جشن سده ، جشن سوری پایان سال 🔥👆 #سنتهای_ایران_باستان #افسانه_های_باستانی #ادیان_گنوسی #مراسم_های_پاگانیستی #ارواح #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #مراسم_های_عجیب #خرافات #جشنهای_عجیب #عجیب_غریب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
جشن‌های آتش ، جشن سده ، جشن سوری پایان سال 🔥👆 #سنتهای_ایران_باستان #افسانه_های_باستانی #ادیان_گنوسی
جشن‌های آتش ، جشن سده ، جشن سوری پایان سال 🔥 🔻یک رشته از جشن‌های آریایی از اقوام هند و ایرانی و هند و اروپایی جشن‌های آتش است. 🔷 منظور از جشن‌های آتش جشن‌هایی است که با افروختن آتش جهت سور و سرور و شادمانی آغاز و اعلام می‌شد. میان رومیان و یونانیان و بعضی از ملل دیگر اروپایی نظایرش با جشن‌های آتش ایرانی هنوز باقی است. 🔶 از جمله جشن‌های آتش که هنوز در ایران باقی‌مانده جشن چهارشنبه سوری و جشن سده است. 🔷 از جشن‌های آتش که فراموش شده، باید از جشن آذرگان در نهم ماه آذر و جشن شهریورگان در روز چهارم ماه شهریور نام برد. 🔶 لازم به یادآوری است که زرتشتیان عقیده دارند، روشنی و آتش و آفتاب تجلی اهورامزدا است. اهورامزدا به وسیلهٔ نور تجلی می‌کند. 🔥 جشن سده 🔻 🔷 ار جملهٔ بزرگترین جشن‌های آتش در ایران باستان که تدوام داشته و تا به امروز ادامه دارد جشن سده است یعنی جشنی که به یادگار پیدایی آتش برگزار می‌شود. 🔶 فردوسی شرح آن را در ضمن احوال هوشنگ چنین آورده‌است. «هوشنگ شاه پیشدادی روزی به هنگام شکار که با گروهی همراه بود، مار سیاهی (مظهر مرگ و نیستی در ایران باستان) می‌بیند. 🔷 سنگی با شدت به سوی مار پرتاب می‌کند. بر اثر اصابت سنگ بر سنگ جرقه می‌جهد و خار وخاشاک اطراف آن به آتش کشیده می‌شود و مار می‌گریزد و شاه و همراهان به گرد آتش (مظهر فروغ ایزدی) به جشن و سرور تا شب هنگام پرداخته و نمی‌گذارند آتش هیچ‌گاه خاموش شود. از آنگاه آن جشن را سده نام نهادند.» 🔶 وجه تسمیهٔ این جشن به همان عدد سد می‌رسد و مربوط است به موقعیت‌های فصلی. در دورانی ایرانیان سال را به دو فصل تقسیم می‌کردند، تابستان بزرگ که هفت ماه بود از آغاز فروردین تا پایان مهر ماه و زمستان بزرگ که از اول آبان ماه شروع و به پایان اسفند ماه می‌رسید و بعضی پنجه را نیز در این پنج ماه به‌شمار می‌آوردند که مجموعاً یک سد و پنجاه روز می‌شد. 🔷 گویند چون صد روز از زمستان بزرگ سپری می‌شد، ایرانیان جشن سده را برپا می‌کردند چون بر آن بودند که اوج و شدت سرما سپری شده و این پدیدهٔ نابسامانی و سکون که از کردار اهریمن است، توان و نیرویش رو به زوال و کاستی است. 🔶 این جشن را آبان روز از بهمن ماه برابر با دهمین روز از بهمن ماه برگزار می‌کردند به شب هنگام و در این وقت درست سد روز از زمستان بزرگ می‌گذشت. در جشنی بزرگ آتش را که جلوگاه و رمز و کنایت از اهورامزدا است، می‌افروزند تا نیروهای اهریمنی ضعیف و نابود شوند. 🔷 یکی از مشخصات و ویژگی‌های جشن سده تعاون و همکاری مردم است. این جشنی است، همگانی در گذشته مرسوم بوده که گردآوری هیزم و خار و خاشاک برای جشن فریضه‌ای دینی زرتشت است و کرداری است که ثواب دارد. 🔶 مغان را سنتی بوده‌است که جانوارن موذی و زیان‌آور را باید منهدم سازند تا زیان و آسیب اهریمنی کاسته گیرد. جانوران موذی را در اصطلاح خرفستر می‌گویند و آلتی داشتند که بدان آن جانواران موذی را نابود می‌کردند که خرفسترغن نامیده می‌شد با توجه به قراین مذکور و با تأمل در داستان هوشنگ و مار و آتش گویا رسم سنتی مغان چنان بوده که در جشن سده جانواران موذی و زیان‌آور را در آتش می‌رانده‌اند. 🔥 جشن سوری پایان سال 🔻 🔷 در تقویم و روزشماری ایرانیان شنبه و چهارشنبه یا آدینه وجود نداشته‌است. اساس تقسیم آنان در روز شماری بر آن پایه نبود که ماه را به چهار هفته با نام‌های کنونی روزها بخش کنند، لاجرم در شب چهارشنبه آخر سال تحقیقاً چنین جشنی برگزار نمی‌شده‌است. 🔶 روز شماری کنونی بر اثر ورود اعراب به ایران باب شد. جشن سوری یک عادت و رسم قدیمی بوده که در پایان سال اجرا می‌شده است و آنچه مسلم است، چهارشنبه نبوده‌است. 🔷 علت جشن و آتش افروزی در ایام آخر سال مربوط می‌شود به جشن فروردگان که فروهرها یا ارواح مردگان به مدت ده شبانه روز از جایگاه اصلی خود در آسمان به شهر و دیار و خان‌ومان فرودآمده و میان بازماندگان زندگی می‌کنند. 🔶 یکی از واجبات و سنت‌های معمول آتش افروختن بر سربام‌ها و در کوی و برزن بوده‌است. علتی که برای آن ذکر می‌کنند، اینست که ارواح را راهنما باشد تا در روشنی و فروغ آن به خانه‌های خود درآیند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
✝️جنگ موشکی بین دو کلیسا با شلیک 25 هزار راکت ⛪️🚀👆 #جشنهای_عجیب #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_مسیحیت #افسانه_های_باستانی #ادیان_پاگانیستی #مراسم_های_پاگانیستی #ستاره_پرستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن خورشید اسلاوها 🌞🔥👆 #افسانه_های_باستانی #ادیان_پاگانیستی #مراسم_های_پاگانیستی #بت_پرستی #ستاره_پرستان #جشنهای_عجیب #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شهرهایی در آسمان ، درمتون قدیمی هند 🛸👽🎆👆 #افسانه_های_باستانی #فضا #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
التقاطی بودن تصوف 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دفاع اولین زن صوفیه از شیطان 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
دفاع اولین زن صوفیه از شیطان 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_
دفاع اولین زن صوفیه از شیطان 👹 ⭕️ در بین صوفیان افرادی بودند که در مقام دفاع از شیطان رانده شده از درگاه الهی برآمده و او را مدح کردند. 🔷 یکی از این افراد صوفی، رابعه عدویه بوده که با توجیه محبت به خداوند، شیطان را دشمن ندانسته و از او دفاع کرده است. 🔶 در شرح حال رابعه عدویه آمده بود که عطار نیشابوری درباره‌ی او گفته: 🔷 «از او پرسیدند حضرت عزت را دوست داری❓ گفت دارم. 🔶 گفتند شیطان را دشمن داری❓ گفت نه. از دوستی رحمان با عداوت شیطان نمی‌پردازم. 🔷 اما رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را به خواب دیدم که از من سؤال کرد، ای رابعه، مرا دوست داری؟ گفتم رسول خدا، که باشد که تو را دوست نداشته باشد؟ اما محبت حق، مرا چنان فرو گرفته که دوستی و دشمنی غیر او در دلم نمانده است.»[1] 🔻 بر این سخن رابعه نقدهایی گفته شد، که درویشی در مقام دفاع گفت: 🔷 رابعه منظورش این بوده که آنقدر غرق محبت خدای عزوجل شدم که چیزی غیر از محبت و عشق خداوند در دل ندارم، پس شیطان را با ما کاری نیست. 🔶 گفتم: خداوند در قرآن فرمودند: ان الشیطان للانسان عدوّ مبین[یوسف/5] شیطان برای انسان دشمن آشکار و قسم خورده است. این مطالبی که برای رابعه گفته می‌شود فقط توجیه کارها و اعمال اوست. خود وی می‌گوید من شیطان را دشمن نمی‌دانم، آن وقت شما یک چیز دیگر تفسیر می‌کنید. 🔷 درویش: توجیه نیست، رابعه عدويه از بزرگترين عرفای زنان خداشناس بوده است كه بذر خشيت از خدا را در زمين سينه‌ها می‌كاشت، به‌همان اندازه كه خدا را دوست می‌داشت به‌همان اندازه نيز از خداوند می‌ترسيد. هيچ انسان با ايماني به اندازه‌ی رابعه گريه نمی‌كرد، آنقدر می‌گريست كه محل نماز و سجده‌گاهش خيس می‌شد، هركس كه آيه‌ای از قرآن كريم برايشان می‌خواند فريادی می‌كشيد و به پهلو می‌افتاد از سر شب تا نماز صبح مشغول عبادت حق بود و بعد از بجا آوردن نماز صبح قدری می‌خوابيد و بعد از بيدار شدن می‌فرمود: ای نفس تو چطور آرام گرفتی در حالی كه از بيم و اميد به درگاه پروردگارت بی‌اطلاعی! ای رابعه كمتر بخواب زيرا چيزی نمانده تا به آرامش و آسايش ابدی برسی. 🔶 گفتم: بزرگان تصوف با نقل خواب خود یا مریدان و تعبیر سلیقه‌ای آن در مجالس صوفیه، به دنبال کرامت تراشی و بالا بردن شأن و جایگاه خود و دیگر بزرگان صوفیه هستند. 🔷 چنانکه عطار در مورد تولد رابعه عدویه می‌گوید: «پدرش در خواب، رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) را دید که به او فرمود غمگین مباش که این دخترک نوزاد، بانوی گران‌قدری است که هفتاد هزار تن از امت من در انتظار شفاعت او خواهند بود.» [2] 🔶 در حالی صوفیه این خواب‌ها را به‌عنوان کرامت نقل می‌کنند که اولاً کرامت در خواب واقع نمی‌شود و در بیداری و در زمان هوشیاری کامل صورت می‌گیرد. دوم اینکه خود خواب حجیت ندارد چه برسد به اینکه آن را کرامت بدانیم. 🔷 درویش: شما حتی عطار را هم زیر سؤال می‌برید در حالی که خیلی از بزرگان، وی را قبول داشته و کتاب تذکرة الاولیاء را از کتاب های خوب و مفید که از احوالات بزرگان از جمله ائمه نیز نوشته شده می دانند. این کراماتی هم که درباره رابعه گفته همه صحیح است. 🔶 گفتم: در واقع هدف عطار و دیگر صوفیان از همه این کرامت تراشی‌ها و داستان‌سرایی‌ها برای رابعه و دیگر بزرگان صوفیه، بزرگ نشان دادن و عَلَم کردن آنان در مقابل بعد معنوی و عرفانی ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) است . 🔷 عطار و دیگر صوفیان می‌خواهند نشان دهند که بزرگان صوفیه کسانی هستند که از نظر عرفان و معنویت از ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) چیزی کم ندارند و درنهایت، با این کار بعد معنوی و عرفانی ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) را کم‌رنگ کنند. 🔶 عطار و دیگر صوفیان می‌خواهند نشان دهند که ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) در کرامات بی‌نظیر نیستند و حتی یک زن صوفی مثل رابعه عدویه هم می‌تواند مقام و کراماتی همچون مقام و کرامات حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) داشته باشد. 🔻 پی‌نوشت [1]. عطار نیشابوری، فریدالدین محمد، تذکرة الاولیاء، به‌تصحیح استعلامی، محمد، تهران، انتشارات زوار، چاپ23، 1391، ص68. [2]. بدوی، عبدالرحمن، شهید عشق الهی رابعه عدویه، مترجم تحریرچی، نشر مولی، تهران، ۱۳۶۷، ص 8. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عاقبت شوم کلاغ های سفید 👆 #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مادر همه‌ نقشه‌های جهان‌نما 🌍👆 #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
"اپیروفوبیا" یا ترس از جاودانه بودن ⚰️👆 #جاودانگی_ارواح #ارواح #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ممكن است ماه يك قمر طبيعي نباشد⁉️ 🌙👆 #افسانه_های_باستانی #ادعاهای_عجیب #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #ادیان_پاگانیستی #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_جن_شیطان #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عظمت_جهان_هستی #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
AKSGIF_IR_emam_kazem0_تصاویر_متحرک_امام_موسی_کاظم_ع_49_25.gif
150.8K
@ferghe_mavara ◼️ ◼️ ◼️ ▪️ امشب رضا ز سوز جگر گریه می کند ▪️ مانند سیل ز ابر بصر گریه می کند ▪️ تنها پسر نه، دختر چشم انتظار هم ▪️ از داغ جانگداز پدر گریه مى ‏کند ◼️ شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گاه‌شماری در ایران باستان 🌓👆 #سنتهای_ایران_باستان #ادیان_گنوسی #مراسم_های_پاگانیستی #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
گاه‌شماری در ایران باستان 🌓👆 #سنتهای_ایران_باستان #ادیان_گنوسی #مراسم_های_پاگانیستی #جهان_باستان #عج
گاه‌شماری در ایران باستان 🌓 ⭕️ در ایران باستان گاهشماری‌های گوناگونی رواج داشته‌است. در زمان ساسانیان دو نوع گاه‌شماری معمول بود. 🔷 نخست سال عرفی یا شمسی ناقصه یا سال سیار یا همان گاه‌شماری اوستایی نو بود که در این گاه‌شماری هر سال دوازده ماه دارد و هر ماه درست ۳۰ روز. این ۳۰ روز دارای ۳۰ نام مشخص و ویژه می‌باشد. 🔶 نام‌ها از آن امشاسپندان و ایزدان است اما پنج روز باقی می‌ماند. این پنج روز پس از آخرین روز از ماه اسفند اضافه می‌شده که پنجه، پنجهٔ دزدیده، خمسهٔ مسترقه یا اندرگاه خوانده می‌شود و هر روزی را نامی ویژه است. 🔷 این پنج نام از پنج بخش گات‌ها یا سرودهای زرتشت برگزیده شده‌است. همچنین دوازده ماه اوستایی نیز دارای دوازده نام است، منتخب از نام‌های امشاسپندان و ایزدان که با دوازده نام از ۳۰ اسم روزها، مشترک است. 🔶 بر پایهٔ آن هر سال درست ۳۶۵ روز حساب می‌شد بدون حساب کردن یک چهارم روز در سال بنابراین نوروز در این نوع گاه‌شماری هر ۱۲۰ سال یک ماه جلو می‌رفت. 🔷 دیگری سال ثابت یا گاه‌شماری بهیزکی بود که در آن کبیسه، هر ۱۲۰ سال گرفته و حساب می‌شد و نوروز و سال شمسی در هر دور ۱۲۰ سال در جای خود قرار گرفته و ثابت می‌ماند و هیچ‌گاه آغاز سال بیش از یک ماه جلو نمی‌افتاد یا چند روزی عقب نمی‌ماند و اغلب حتی الامکان می‌کوشیدند که آغاز سال را در محل نجومی خود نگاه دارند. 🔶 اما حسن تقی‌زاده نظر دیگری در مورد زمان برپایی نوروز در دوران ساسانی دارد و نوشته است، در عهد ساسانیان نوروز، یعنی روز اول سال ایرانی و اول فروردین‌ماه چنان‌که در زمان ما معمول است، در آغاز بهار نبود بلکه مانند عید فطر و عید قربان در فصول سال می‌گشت، البته نه به آن سرعت که عیدهای عربی می‌گردند. 🔷 در سال یازدهم هجرت که گاه‌شماری یزدگردی و هم‌زمان با جلوس یزدگرد سوم (۶۳۲–۶۵۱ میلادی)، آخرین پادشاه ساسانی، بر تخت پادشاهی است (۶۳۲ میلادی)، نوروز در ۱۶ حزیران رومی (ژوئن) یعنی نزدیک به اول تابستان بود. 🔶 از آن تاریخ نوروز به تدریج هر چهارسال یک روز عقب‌تر ماند تا در سال ۴۶۷ هجری، در ۱۳ برج حوت یعنی ۱۷ روز مانده به آخر زمستان واقع شد که جلال‌الدین ملکشاه سلجوقی، ترتیب تقویم جدید جلالی را بنیان گذاشت و نوروز را در روز اول بهار ثابت نگاه داشت. از آن زمان تاکنون این جشن در اول فصل بهار برپا می‌شود. 🔷 این که چرا به جای کبیسهٔ چهار ساله و افزودن یک روز پس از ۱۲۰ سال با افزودن یک ماه کبیسه می‌گرفتند نزد ایرانیان توجیه دینی داشت. 🔶 ابوریحان بیرونی می‌گوید که ایرانیان برای هر روز آیین‌های خاصی داشتند از جمله ذکر نام ایزدی که روز به نام اوست و پادشاهان ساسانی نیز برای هر روز یک نوع گل و شراب و نغمه داشتند و از این رو افزوده شدن بر تعداد روزها ترتیب را برهم می‌زد. 🔷 برخی نویسندگان دلایل دیگری هم آورده‌اند از جمله اینکه چون ایرانیان برای روزها، سعد و نحس قایل بودند نمی‌خواستند با جابه‌جا شدن، روزهای سعد به روزهای نحس منتقل شوند و نوروز در اولین روز ماه نباشد. 🔶 اصلاحات خیام در سده چهارم هجری قمری موجب شد تا گاه‌شماری ایرانی به دقت مطابق با تقویم طبیعی گردد و نوروز و دیگر جشن‌های سالیانه در جای حقیقی خود تثبیت شوند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2