علی ، آنکه حجت بُوَد رهنما
علی دست گیرد به هر دو سرا
علی است ولیّ و علی هست امام
علی جانشین هست و ختم کلام
هر آنکس من هستم چو مولای او
پس از من علی هست آقای او
بمانَد زِ من دو امانت چنان
بدارید نیکو به قلب و بجان
یک اول کتاب است قرآن بُوَد
بخواند هرآنکس مسلمان بُوَد
کلام خدا باشد این راه دین
چراغ مسیر استُ نور مبین
و آن دیگری اهل بیت من است
بدانید که آن شاه بیت من است
همیشه بمانید همراهشان
به گفتار و کردار دلخواهشان
همیشه به این دو تمسّک کنید
وزین دو ، دل خود تبرّک کنید
به قرآن و عترت همی راه جوی
دل از تیرگی ها بدین آب شوی
هر آنکس که ایشان کند شادمان
یقین قلب من شاد کرده از آن
هر آنکس که قلب مرا شاد کرد
بدانید ، یزدان از او یاد کرد
پس آنگه به زیر آمد از منبرش
صحابه گرفتند دور و برش
یکایک برفتند نزد علی
مبارک بگفتند بر آن ولّی
درود و سلامش فرستاده اند
چنین دست بیعت به او داده اند
که الیوم اکمل بشد دینکم
و اتممتُ نعمت شما را لَکم
رضیتُ لکم زانکه اسلام دین
بشد دین برتر به روی زمین
بگفته است افراز شعر غدیر
که فردای محشر بُوَد دستگیر
بماند از او این سخن یادگار
امید است روحش بگیرد قرار
افراز۱۴۰۰/۰۵/۰۶
"غدیر"
غدیر_ آمد و جان پر شد از ولای علی(ع)
کجاست عطر دلانگیز آشنای علی؟
نوای اشهد انّ ... علی ولیّ الله
شنیده میشود از عرش در ثنای علی
صدای قافلهها از غدیر میآید
هنوز میرسد از دورها صدای علی
[طلوع دست علی بین دست پیغمبر
ظهور جلوهی والشمس والضحای علی]
*
چه گفت؟ گفت محمد(ص) که هرکه یار من است
به مهر سر بنهد بر سرِ وفای علی
چه گفت؟ گفت هرآنکس که مبتلای من است
دوباره دل بسپارد به ابتلای علی
چه گفت؟ گفت هرآنکس که مردِ راه من است
قدم قدم برود راهِ ردّپای علی
چه گفت؟ گفت که هرکس که مقتداش منم
نمازِ جان بگزارد بهاقتدای علی
*
شما! که اهلِ هوایید! سینه پاک کنید
مگر شود ریههاتان پر از هوای علی
شما! که ابرو_ در هم کشیدهاید از بغض
دهید دل به نگاهِ گرهگشای علی
شما! که پشتِ در خیبرِ تناید اسیر
نظر کنید به بازوی لافتای علی
شما که در پسِ احزاب کینه پنهانید!
نمانده راهی جز_ سایهی لوای علی
یتیمهای زمان! هان! فقیرهای زمین!
شوید جمع همه بر درِ سرای علی
که باز، روی لبِ جبرئیل باز شده است
شکوفه_ غنچهی آیات هل اتای علی
*
هزار و صدها سال از غدیر میگذرد
کجای واقعه مانده است ماجرای علی؟
مگر مرام علی سادگی نبود؟ کجاست؟
گلیم کهنه و نعلین وصله_سای علی
مرید سنت شیخین زور و میز شدیم
کجاست مذهبِ از زور و زر رهای علی؟
زبیرهای زمان، طلحهطلحه جمع شدند
جملنشین شده قرآن دلربای علی
چه زود بندِ امارت، چه ساده ذوق کنیز
گسست مارا، از بند کفشهای علی
چه زود وارث تخت بنیامیّه شدیم
چه شد طنین مناجات و ربنای علی؟
چه شد تقدّس لبخند بیریای رسول(ص)؟
چه شد تفاخرِ کفپوشِ بوریای علی؟
چه شد نهیب پر از درد و داغ ابن حنیف؟
غم رثای نبی خطبهی رسای علی؟
چه شد حکایت شبها و شمع بیتالمال؟
چه شد شکایت چشمان روشنای علی؟
چه شد طریقت خرما و نان و سنگ و شکم؟
کجاست سفرهی افطار باصفای علی؟
*
پس از غدیر چه کردید با علی؟ ایکاش
که از گناه شما بگذرد خدای علی
در ابتدای علی مانده شعر من، افسوس!
قصیده راه ندارد به انتهای علی
غدیر: قصهی مظلومی علی است، دریغ!
غدیر: روضهی چاه است و نالههای علی
#غدیر
#محمد_مرادی
https://eitaa.com/mmparvizan
از بس که هست آینۀ حق نما علی
هر دَم نشسته روی لبم ذکر « یاعلی»
خورشید شد خجل چو خبردار شد که هست
خورشیدِ پُر فروغِ سپهرِ وِلا علی
مانده سه روز کعبه فقط چشم انتظار
تا که نِهَد به دیده اش از لطف ، پا علی
در خانه ای که غیر خدا نیست صاحبش
بنگر چگونه کرده در آن خانه جا ، علی
بت های کعبه را همه افکند بر زمین
بگذاشت روی دوشِ نبی تا که پا ، علی
موسی ز رودِ نیل گذر کرد تا که گفت :
«یا مصطفی محمد» و « یا مرتضی علی»
شأن نزول « آیۀ تطهیر» فاطمه
شأن نزول رایحۀ «هَل اَتی...» علی
استاد جبرئیل امین است و کرده است
در زندگی به ختم رُسُل اقتدا علی
بر دوش خویش بار امانت گرفت و بست
با کردگار ، بیعتِ « قالوا بلی .. » علی
با فاطمه گذاشت غمش را به اشتراک
در کوچه ها شنید ز بس ناسزا علی
حتماً خودش به «یاعلیِ» خویش کَنده است
در جنگ ، بابِ قلعۀ خیبر ز جا علی
شکر خدا که از کَرَمِ خویش ، شیعه را
همسایه کرده است به فردوس با علی
شکر خدا که در همۀ لحظه های سخت
با لطف حق رسیده به فریاد ما علی
ما را غمی به دل ، ز غمِ روزگار نیست
زیرا برای شیعه نموده دعا علی
روزِ جزا به اذن خدا می کند ز لطف
هر شیعه را برای شفاعت سِوا علی
هر مشکلی که بوده به کار من و شما
بوده همیشه یاور و مشکل گشا علی
بگشای چشم و خوب نظر کن که بنگری
دارد حضور مثل خدا هر کجا علی
مشعر علیّ و مروه علیّ و صفا علی
مشهد علیّ و قم علی و سامِرا علی
کعبه علیّ و قبله علیّ و مِنا علی
مکه علی، مدینه علی، کربلا علی
با خون وضو گرفت و ز محرابِ بندگی
پرواز کرد تا حرم کبریا علی
.........؛.........؛.........
فرمود: « زَیِّنوا مَجالِسِکُم ...» ختم انبیا
یعنی کنید در همه جا ذکر «یاعلی»
مجلس تمام گشت و نشد حرف دل تمام
زیرا نداشت در دلِ من اِنتها علی
علی اکبر شجعان « محزون اصطهباناتی»
خیمه گاه شعر
کانال رسمی اشعار مذهبی علی اکبر شجعان.
سروش :
https://sapp.ir/shajaan_mahzoon
ایتا :
https://eitaa.com/shajaan_mahzoon
سایت ادبی شهید رابع ـ استهبان http://rabe4.rzb.ir
2024_06_16_13_20_30.mp3
6.78M
بمناسبت عید غدیر خم ولایت حضرت علی علیه السلام
علی روستا
عضو کانال
به دلـم نام تو افتــاد و زبـان گفت علی
شعر جوشید و قلم با هیجان گفت علی
قلـــم از زمــزمهٔ نام علــی شــور گرفت
از دلِ زمـزمی از اشک روان گفت علی
چه ردیفی! که از آن شد غــزلم دریایی
وچه بحری که به شور آمد ازآن گفت علی
دل شوریده از این بحر، تب و تاب گرفت
صــد و ده مرتبه در هر ضربان گفت علی
این علی کیست که در آینـــهٔ لَــم یَــزَلی
نور حق در پسِ آن جلوه کنان گفت علی
این علی کیست که بر مقدم این فوق بشر
کعبه از شوق، ترک خورد و عیان گفت علی
او همـا ن است که از برق دمِ شمشــیرش
ماه در هاله ای از شرم، نهان، گفت علی
او همــان است که از روز ازل در رگ مــا
خون به جوش آمد و در هر شریان گفت علی
بو ترابی که به هر ذره ای انداخت نظـر
آفتابی شد و بی شـرح و بیان گفت علی
تا نگاهــش به درِ قلعــــهٔ خیبــــر افتـــاد
در از آن هیبت او خورد تکــان گفت علی
در غدیری که خُمَش مستِ تولّا شده بود
مِی به جوش آمد از آن عشق وچنان گفت علی؛
برکه دریا شد و دریا متــلاطم شد و بعد
موج ، تکـرار شد از این جریان گفت علی
باز هم راهــیِ معـراج شد آن دست خدا
راه حــق را به بشــر داد نشان گفت علی
هرکه نوشید فقط قطره ای از شهد غدیر
سومین اَشهَـدِ خود را در اذان گفت علی
"کیمیا"یی است سعادت که ز خاک درِ او
می شود قسمت هر کس که به جان گفت علی
#رقیه_سعیدی(کیمیا)
🔹🔹🔹🔹جریانهای شعر معاصر
🔹🔹🔹🔹فرا سپید🔹🔹🔹🔹
فراسپید چه نوع شعری است
✨مقدمه:شعر نو، شعر سپید و ... اینها همه قالبهای شعری مختلفی هستند که شاعران در قالب آنها گفتهها و احساساتشان را،منظوم،برای دیگران بیان میکنند.در ادوار گذشته، شاعران،مکرّر،به دنبال نوآوری در سبکهای شعری بودند و هرکدام هم با مخالفتهای شاعران پیرو سبکهای پیشین روبهرو میشدند. زمانی که نیما یوشیج سعی کرد قالبهای هزاران ساله شعر کلاسیک را بشکند و«شعر نو»را بنیانگذاری کند هم با مخالفتهای بی شمار مواجه شد،تا آن جا كه"احمد شاملو" هم در مجموعه ی «هوای تازه»،گونه جدیدی از شعر نو را خلق کرد که به آن"شعرسپید"معروف شد.در این سبک عموماً وزن عروضی رعایت نمیشود ولی آهنگ و موسیقی مشهود است. اما چندسالی است شاعران بازهم به دنبال شکستن تمام قالبها هستند.مدتی است که نام گونه جدیدی از شعر شنیده میشود؛شعر «فراسپید».🙋♂
نیما یوشیج، موسیقی ، وزن و قافیه شعر کهن را از حالت"متقارن" به "نامتقارن" تبدیل کرد. او نه قافیه را از میان برداشت نه وزن را.بلکه آنها را از حالت متقارن❔(مصراع بندی شده) در یک بیت به واحدهای شکسته پلکانی❔(نامتقارن) تبدیل کرد و در نتیجه آزادی عمل فراوانی برای شاعر پدید آمد.🤷♂ در این هنگام گرچه قافیه و وزن هجایی نامتقارن شده بود اما شعر نیما دارای توازن بود و سلیقه مردمی که به شعرهای کلاسیک گوش داده بودند را ارضا میکرد.شاملو جسارت کرد و توازن را از سازه ی پلکان حذف کرد.حذف کامل قافیه و وزن هجایی باعث تولید بینهایت شکل پلکانی در شعر سپید شد.منتقدان نیمایی معتقد بودند:"شعر فارسی با این کار از بین میرود"،❗ اما چنین نشد.عدم تقارن و عدم توازن هردو از ویژگیهای شعر سپید شده بود.برخلاف نظر منتقدان، عدم توازن با شگردهای ابتکاری شاعران جبران شد.با ورود شبکههای اجتماعی به عرصه ادبیات، شخصی شدن سبک شعر در غیاب تقارن و توازن روند پرسرعتی به خود گرفت.
با توجه به مقتضیات عصر دیجیتال و سرعت،شاعران فراسپید به دنبال حذف پلکانها و کم کردن سطرها رفتند و تلاش کردند که در شعر خوانش پیوسته و بدون مکث ایجاد کنند.
در این سبک از شعر،از ابزار"بینامتنی" به وفور استفاده میشود؛اما با در نظر گرفتن همه این مطالب، هنوز هم تعریف دقیق و شسته رفتهای برای این نوع از شعر وجود ندارد .
(( تعریف شعر فراسپید ✍ "همان طوری که از اسمش برمیآید ظاهرا افرادی که مدعی این گونه شعر هستند نگاهشان از قالب سپید و معیارهای شعر سپید عبور کرده است و آن حداقل شرایطی که برای شعر بودن یک اثر قائل بودیم تا شعر سپید تلقی شود را هم پشت سر گذاشتهاند."
"شعر سپید،وزن و قافیه را کنار گذاشته و فقط به توانمندی زبانی در بیان منثور شعر اعتقاد دارد،شاعران شعر فراسپید همین حداقل را هم کنار گذاشتهاند و اسم کارشان را هم شعر فرا سپید گذاشتهاند."))
🌺 🌹 🍎 🌺 🌹 🌺 🌹
و این هم شعری فراسپید:💁♂
این روزها به علت فشار خون بالا بینایی چشم چپم مختل شده...چه بگویم:❓🤷♂
همه ی درد م بینایی بود...کور که باشی قافیه برایت بافته می شود...باخته را بر تن اعتراف تافته می کنند. ...سگ ولگرد صادق در عوعو شبانه می چرید... که من لامصب مسخ نگاه تو شد....عروض عرض زندگی نبود...طول گام های نانجیب شتر مستی بود که ازمیان میان ریگ های داغ ...خواب یعنی تابویی از لاطائلات الهی آمیخته با خزعبلات فلسفی...فلسفه از موجودیت نگاه ات که ساقط شد... عقربه ها دو خط موازی شدند ...زمان سوار بر بردارمکان....زمان چیزی نبود....مگر نرینگی کفتار در دست ماده سگی لجوج.... وقتی با وعده ی خنذر پنذر هم به زاییدن تن نمی دهد...شکل ماه سکه ای ست درکف برکه ی سیاه .....شفق شعرغروب نیست مستی نور است....که افق را بالا می آورد....شندر پندرها ی روی دیوارهزینه ی موزه ی جهنم هم نمی شود...می خواهدعجولانه راه شفقت را بند کند به قامت قیامت......هجوم تکامل ...درعمق نگاه حلقه ی تعین توالی ...آکروبات، یادگار صحنه ی دار حلقه ی اجدادی بود......پشت گوش گوزن مخملک می زند... حراج ململ روی کپل چارپای مولیان که نسب پدری اش را اسب می داند......عنینه گی بقا...استمنای عشق شبانه ... با زاد ولد هندسی...جنگی نا برابر....به شی وارگی سفرلاویان بیا کن به عنصر مقرّب... " گم شدن " در مه آلود اشارت های رکیک .....رسیدن به کهن الگوی بنیادین.... در دهان نیمه باز.....غارت استعاره ها...یک نگاه به اندام پشت ... ستونی با طعم نمک ...شهرنو خداوندگار لوط....در با ریکه ی نگاه آژدان غزی...لفت و لیس نا متعارف ... می ریزد.ازکف بی خبری ...زخمی چرکین به بوطیقای شعر شهر...
شاعر:صحبت پارکی
نظر
شخصی،نورمحمدی
علوم وفنون ادبی
معرفی کتاب شاعران در جستوجوی جایگاه: نگاهی دیگر به تحوّل شعر فارسی
🔸 کتاب شاعران در جستوجوی جایگاه: نگاهی دیگر به تحوّل شعر فارسی، تألیف مسعود جعفری جزی، استاد دانشگاه خوارزمی و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زمستان ۱۴۰۲ در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
🔸 به نوشتۀ جعفری جزی، سخن اصلی این کتاب آن است که شاعران در تاریخ ادبیات جایگاه ثابتی ندارند و منزلت ادبی آنها تحتتأثیر عوامل مختلف تغییر میکند و این ویژگی به شاعران معاصر اختصاص ندارد و در همۀ دورههای تاریخ ادبیات شاهد چنین تغییری هستیم، چنانکه شاعران بزرگ و نامآشنای ادبیات کهن نیز از این تغییر جایگاه برکنار نماندهاند. افزونبر این موضوع، در این کتاب به مسئلۀ مفاخرهها و ازخودگفتن شاعران و اظهارنظرهایشان دربارۀ سرایندگان پیشین و معاصر نیز پرداخته شده است.
🔴 متن کامل معرفی کتاب را در وبگاه فرهنگستان به نشانی زیر بخوانید:
🌐 https://apll.ir/?p=16361
پریدند و رفتند سوی بهشت
شهیدان پرواز اردیبهشت
#حسین_کیوانی
اربعین شهدای خدمت
به روایت تصویر؛
جشن ادبی غدیرانه در کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز
🔰محفل ادبی بیشوخی اداره کل کتابخانههای عمومی فارس به مناسبت عید سعید غدیر میزبان جشن ادبی غدیرانه شد. در این نشست، از لوگوی محفل ادبی بیشوخی رونمایی شد.
🌐 www.farspl.ir
🔊 @farspl
تا در دل عاشقان هوای وطن است
هر لحظه مرا بهروی لب این سخن است
ای هموطن همیشه در صحنهٔ عشق!
هر رأی من و تو، موشک نقطهزن است!
#رباعی
#انتخابات
#حسین_کیوانی
☘☘ برگی از تقویم تاریخ ☘☘
۶ تیر زادروز کوروش صفوی
(زاده ۶ تیر ۱۳۳۵ تهران - درگذشته ۲۰ امرداد ۱۴۰۲) زبانشناس و مترجم
او دارای پژوهشهای متعددی در زمینه معنیشناسی، نشانهشناسی، رابطه زبانشناسی و ادبیات و تاریخ زبانشناسی بود. وی مدرک کارشناسی زبان آلمانی را از مدرسه عالی ترجمه و کارشناسی ارشد و دکتری زبانشناسی را از دانشگاه تهران گرفت و از سال ۱۳۵۶ به استخدام دانشگاه علامه طباطبایی درآمد و عضو هیئت علمی گروه زبانشناسی آن دانشگاه شد.
او نایبرئیس انجمن زبانشناسی ایران بود و پژوهشهایش در زمینه معناشناسی، نشانهشناسی، رابطه زبانشناسی و ادبیات و تاریخ زبانشناسی بود.
آثار:
درآمدی بر زبانشناسی. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب ۱۳۶۰.
واژهنامه زبانشناسی. تهران: نشر مجرد ۱۳۶۱.
نگاهی به پیشینه زبان فارسی. تهران: نشر مرکز ۱۳۶۷.
هفت گفتار درباره ترجمه. تهران: نشر مرکز ۱۳۷۱.
از زبانشناسی به ادبیات. ج اول: نظم. تهران: نشر مرکز ۱۳۷۱.
گفتارهایی در زبانشناسی. تهران: نشر هرمس ۱۳۸۰.
درآمدی بر معنیشناسی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ۱۳۸۰.
منطق در زبانشناسی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ۱۳۸۰.
از زبانشناسی به ادبیات. ج دوم: شعر. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ۱۳۸۱.
معنیشناسی کاربردی. تهران: نشر همشهری ۱۳۸۲.
فرهنگ توصیفی معنیشناسی. تهران: نشر فرهنگ معاصر ۱۳۸۴.
نگاهی به ادبیات از دیدگاه زبانشناسی. تهران: انتشارات انجمن شاعران ایران ۱۳۸۴.
زبانهای دنیا: چهارمقاله در زبانشناسی، تهران: انتشارات سعاد ۱۳۸۴.
آشنایی با نظامهای نوشتاری. تهران: نشر پژواک کیوان ۱۳۸۵.
آشنایی با معنیشناسی. تهران: نشر پژواک کیوان ۱۳۸۵.
آشنایی با تاریخ زبانهای ایران. تهران: نشر پژواک کیوان ۱۳۸۵.
آشنایی با تاریخ زبانشناسی. تهران: نشر پژواک کیوان ۱۳۸۵.
مبانی زبانشناسی. با همکاری احمد سمیعی، لطفاله یارمحمدی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی: وزارت آموزش و پرورش ۱۳۸۷.
استعاره از نگاهی دیگر، تهران: انجمن شاعران ایران ۱۳۸۷.
سرگردان در فلسفه ادبیات. تهران: انجمن شاعران ایران ۱۳۸۹.
ترجمه
بورگل، ی. ک. ۱۳۶۵. سه رساله درباره حافظ. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر مرکز.
پالمر، ف. ر. ۱۳۶۶. نگاهی تازه به معنیشناسی. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
گاور، آ. ۱۳۶۷ تاریخ خط. ترجمه عباس مخبر و کورش صفوی. تهران: نشر مرکز.
یاکوبسن، ر. ۱۳۷۶ روندهای بنیادین در دانش زبان. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
سوسور، ف.دو. ۱۳۷۷. دورهی زبانشناسی عمومی. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
چامسکی، ن ۱۳۷۶ زبان و ذهن. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
تراکس، دیونوسیوس ۱۳۷۷ فن دستور. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
هیئت مؤلفان ۱۳۷۸ زبانشناسی و ادبیات. کورش صفوی (مترجم) مجموعه مقالات دانشنامه فلسفه. تهران: نشر هرمس.
هوسله، و ۱۳۷۸ محفل فیلسوفان خاموش. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
کالر، ج ۱۳۷۹ فردینان دو سوسور. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
چامسکی، ن ۱۳۷۹ زبان و اندیشه. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر هرمس.
گاردر، ی ۱۳۷۹ دنیای سوفی. کورش صفوی (مترجم) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
گوته، ی.و ۱۳۷۹ دیوان غربی شرقی. کورش صفوی (مترجم) تهران: مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها.
کالر، ج ۱۳۸۸ بوطیقای ساختگرا. کورش صفوی (مترجم) تهران: مینوی خرد.
لاینز،ج ۱۳۹۱ درآمدی بر معنیشناسی زبان. کورش صفوی (مترجم) تهران: نشر علمی.
#برگی_از_تقویم_تاریخ
#کوروش_صفوی
﷽
• تا گل روی تو در باغ لطافت بشکفت
• پردهی صبر من از دامن گل چاکترست
• پای بر دیدهی سعدی نه اگر بخرامی
• که به صد منزلت از خاک درت خاکتراست
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
|⇦• اعلام برنامه - جلسه شعرخوانی انجمن
۵ بعدازظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
فرهنگسرای طاووسیه
(بلوار بوستان، حدفاصل آرامگاه سعدی و باغ دلگشا)
⭕️ لطفاً به ساعت شروع جلسه توجه فرمائید.
[ورود برای عموم آزاد است.]
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
انجمن شعر سعدی
اسلام فهندژ
[ @sheresaadi ]
عارفه دهقانی تیر ماه ۱۳۶۸ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی شاخۀ ادبیات حماسی از دانشگاه تهران است. او بهعنوان منتقد ادبی با ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری میکند و در عرصه ویراستاری و خطاطی نیز فعالیت دارد. «آخر شخص مفرد»، «آیینهکاری» و «زلف ضریح» دربردارندۀ اشعار او است.
#معرفی_شاعر #عارفه_دهقانی
طوفان بودیم، ساحلی رام شدیم
ما را خواندیّ و صاحبِ نام شدیم
چون زلف تو، آشفته و درهم بودیم
در سایه ی ابروانت آرام شدیم
در شادی و غم، صدایِ ما را داری
بی واسطه، ردِّ پای ما را داری
گفتیم که بی هوایت آواره شویم!
گفتی همه جا هوای ما را داری
غم های زمانه ام که بی حَد باشد،
یا آب و هوای دل من بد باشد،
در تَق تَقِ این قطار ، حَل خواهد شد
وقتی حرکت به سمتِ مشهد باشد!
تا عکسِ دلارای تو در قاب افتاد
در قلبِ ستاره ها تب و تاب افتاد
از مهرِ تو، چشمِ آسمان روشن شد
از شوق، دهانِ ابرها آب افتاد
#عارفه_دهقانی #شعر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف کافیgholamrezakafi124