eitaa logo
گلزار ادبیات
7.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
165 ویدیو
4 فایل
توسط دبیر بازنشسته‌: ع. ک. (بانو خالقی) ایجاد کانال: ۹ بهمن ۱۴۰۱ استفاده از مطالب، با ذکر نام یا لینک کانال مجاز است. تبلیغ و تبادل نداریم. کانال دوم‌ما #گلستان‌ادبیات https://eitaa.com/golestaneadabiyat
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی - علیه السلام - فرمودند: کمترین چیز در میان مردم، راستی و امانت است. غرر الحکم، ج ۱، ص ۱۹۵. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
آب از سهراب سپهری آب را گِل نکنیم در فرودست انگار، کفتری می خورَد آب یا که در بیشه‌ی دور، سیره‌ای پَر می‌شوید یا که در آبادی، کوزه‌ای پر می‌گردد آب را گل نکنیم شاید این آب روان می‌رود پای سپیداری تا فرو شوید اندوهِ دلی دست درویشی شاید نان خشکیده فرو برده در آب... چه گوارا این آب! چه زلال این رود! مردم بالا‌دست، چه صفایی دارند! چشمه‌هاشان جوشان، گاوهاشان شیر‌افشان باد من ندیدم دِهشان بی‌گمان پای چپرهاشان، جا‌پای خداست ماهتاب آن جا، می‌کُند روشن پهنای کلام بی گمان در ده بالادست، چینه‌ها کوتاه است مردمش می‌دانند که شقایق چه گلی است... بر کران بیکران، ص ۴۵۴ و ۴۵۵. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
هدایت شده از علیرضا تیموری
ما مرد جنگیم و شما تسلیم هستید بر چند قسمت قابل تقسیم هستید سجیل ها سوراخ کرده کاخ ها تان چون شیشه غیر قابل ترمیم هستید علیرضا تیموری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انواع رمان📚📚📚 ۹ - رمان عمل داستانی است که از رویدادها و وقایع پی در پی که به عمد، شگفت‌آور و اِعجاب‌انگیزند، به وجود آمده است. رمان عمل، ساده‌ترین شکل رمان است و به طور عمد، کنجکاوی بی قید و شرط خواننده را بر می‌انگیزد و او را به ادامه‌ی خواندن وادار می‌کند. خواننده، به شخصیتها توجه ندارد و فقط به آن چیزهایی توجه می‌کند که می‌خواهد اتفاق بیفتد. بعضی از انواع این رمان، بر آزادی مطلق و بی پیرنگی متکی است؛ مثل بسیاری از رمانهای حادثه‌ای؛ بعضی دیگر، پایبند پیرنگ است؛ مثل اغلب رمانهای پلیسی و جنایی؛ اما تقریباً بیشتر آنها، حقیقت‌مانندی ندارد و داستانها، از واقعیتهای زندگی روزمره و متعارف، دور هستند. رمان عمل، باید پایانی خوشحال‌کننده داشته باشد. شخصیت اصلی داستان، باید همه‌ی مخاطراتی را که سر راه دارد، پشت سر بگذارد و بی هیچ گونه آزار و گزند، به دامن آرامش و امن برگردد. از این نوع می‌توان جزیره‌ی گنج اثر رابرت لویی استیونسن و روبینسون کروزو نوشته‌ی دانیل دفو را نام برد. ادبیات داستانی، میرصادقی، ص ۴۵۲ و ۴۵۳. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
برگزیده‌ای از سخنان سید حسن حسینی بشریت، کتاب قطوری است و انسانهای برتر، سطوری که زیر آنها خط کشیده شده است. ☘☘☘ دوست داشتن کسی که سزاوار دوستی نیست، نوعی اسراف در محبت است. ☘☘☘ متملّق، جیب‌بُری است که به جیب روح دستبرد می‌زند. ☘☘☘ بُراده‌ها، گزیده‌ی آثار سید حسن حسینی، ص ۵۴، ۵۸ و ۶۹. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسرت😂😂😂 از مرتضی خدابخش یاد از آن روزی که ما هم جَست‌و‌خیزی داشتیم آدمی بودیم و بهر خویش چیزی داشتیم... زندگی، قسطی نبود و هر که هر چی داشت، داشت گر چه جای مبل رنگین، کهنه‌ میزی داشتیم... گفته‌ها، باد هوا و وعده‌ی کشکی نبود زین جهت بهر شنیدن، گوش تیزی داشتیم کی برای لقمه‌نانی، بر درِ ارباب خود حاجتی بهر تملق یا مجیزی داشتیم؟ این جهاز هاضمه، تنها جهاز ما نبود از صفا و صدق باطن هم، جهیزی داشتیم آری اکنون، حسرت آن روزها را می‌خوریم حسرت روزی که ایام عزیزی داشتیم طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب، ص ۲۴۶ و ۲۴۷. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
برگ پاییزی از مفتون امینی هم زرد بود و هم خشک روی هوای باغ که می‌چرخید می‌گفت: این باد سرد بود، مرا از درخت کَند یک باد گرم، اگر بوزد روی همان درخت خواهم نشست بار دگر، روی شاخه‌ای... زندگی واژه‌ها، گزینه‌ی شعرهای آزاد نیمایی، مرتضی نوربخش،ج ۲، ص ۶۴. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
دریا بیتی از یوسفعلی میرشکاک جهانی، خواب دریا را نمی‌بینند و در خوابند به بیداری، من و آیینه خوابیدیم دریا را جای دندان پلنگ، مجموعه‌ی اشعار میرشکاک، ص ۲۸۲. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفع شر ذوالنون مصری، پادشاه را گفت: فلان حاکم، به مال رعیت دست‌درازی می‌نماید؛ دفع شرّ او را بنما. پادشاه گفت: روزی بالاخره، سزای او را خواهم داد. ذوالنون گفت: درست است؛ ولی روزی که او مال رعیت را به کلی بگیرد و تو، به زجر و مصادره از وی بستانی، رعیت را چه سود؟ پادشاه از این حرف، خجل گشته، دفع آن حاکم ظالم را نمود. ذوالنون: از عارفان قرن دوم و سوم هجری است. حاضرجوابیهای شیرین، ص ۲۶۵. https://eitaa.com/joinchat/3003253043Ce1ab333303