eitaa logo
حیات معقول
224 دنبال‌کننده
148 عکس
230 ویدیو
2 فایل
🔻 کانال اصغر آقائی ✍ درباره مسائلی که به‌گمانم مهم است، می‌نویسم؛ شاید برای خودم و تو مفید باشد: ✔ گاه متنی ادبی؛ ✔ گاه تبیین؛ ✔ و گاه نقد 🔺️ اینها دل‌مشغولی‌های یک طلبه هستند. 🔻ارتباط با من: 🆔️ @aq_110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 ⸤﷽⸣ 🌱 🔰 امام علی علیه‌السلام: 💠 مَنِ اتَّسَعَ أملُهُ قَصُرَ عَمَلُهُ. 🌀 هر كه آرزويش دور و دراز شود عملش كم و كوتاه مى گردد. 🔻 A man who has high expectations is deficient in his actions. 🔹 expectation: آرزو 🔹 deficient: نقص، کم‌گذاشتن ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
8.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⸤﷽⸣ 🔻نمی‌توان برای امّتی که را درهم‌آمیخته و برای عضوی از اعضای دردمند خویش راه می‌اندازد، شاخ و شانه کشید. 🔻آری خداوندی که با و مستکبران روزگار را از اریکه به زیر می‌کشد، می‌تواند با دستان خالیِ امّتی شجاع و صبور، و صهیونیست‌های خبیث را به زیر بکشد. 🔻چه رسد به آنکه آن دستان خالی در کنار قرار گیرد که به حکم نیروی ایمان را با قدرت بازدارنده‌‌ی نظامی همراه کرده است. 🔻 و زود باشد که با مدد کفن‌پوشان شرقی به نیروی نظم و ایمان به اوج خود رسد، و مردمانی از با شعار راهی شوند تا به حکمِ ، جستجوی کوی‌به‌کوی آن دیارِ رنج‌کشیده را تحقق بخشند و هیچ غاصبی نماند مگر آنکه در زنجیر شود و شعار واضح و عیان آن هم‌پیمانِ در اوج خویش تبلور یابد. 🔻 و با زنجیرشدنِ و شیطان‌صفتان به یُمن نفس‌های حیات‌بخشِ و دستانِ علم‌افزا و معجزه‌آسای به مدد ، نفس‌های در سینه‌حبس‌شده رها شوند 🔻 تا به حکمِ ، ارواح مؤمنان با یکدیگر اُلفتی دوباره یافته با قدم‌نهادن در مسیر در سرای ، این گوهر بشر مقیم شوند. ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
هدایت شده از عکس‌نوشت🌿
⸤﷽⸣ 🕊️🕊️ آنگاه که خورشید بر کرانه آسمان می‌نشیند، و تو غرق غروبِ سرخ‌فامش می‌شوی، این چشمانِ خون‌بار اوست، که نگران تو در شبِ تارِ گسترش‌یافته از مغرب‌زمین است؛ و تو ای مشرقی به پا خیز و خورشید را در افقِ خویش جستجو کن، که او دوباره از دلِ تو بر عالمیان خواهد درخشید. عکس‌نوشت🌿 اینجا‌ دل‌نوشته‌ها‌ در قاب‌ تصاویر، قلب‌ و روحت‌ را‌ به‌ جستجو‌ در معنای‌ زندگی‌ دعوت می‌کند. @aksneveshtnoora
⸤﷽⸣ 🔰 ناراست راست‌نما: حماس برای حفظ جان و مال مردم برود. (۱) ✍ اصغر آقائی _____________________ 🔹 جناب در متنی با عنوان "اگر حماس نوارغزه را ترک کند..." پیشنهاد داده است حماس به کشوری ثالث رود. ☑️ نکاتی اجمالی در تحلیل وی با تفکیک عبارت‌های ایشان عرض می‌شود: 🔻۱. جلوگیری از حمله زمینی، حماس به جای دیگری رود. ☑️ در این عبارت ۱) بر چه اساسی حمله زمینی صهیونیستی را قطعی فرض کرده است؟ و ۲) بر چه مبنائی لزوماً را به نفع رژیم غاصب تفسیر کرده است؟ ۳) مقصود از نیروهای حماس گردان‌های القسام و مانند آن است یا همه مردم؟ چرا بین حماس و مردم آن سرزمین، تفکیک کرده است؟ 🔻۲‌. کنترل باریکه را به دولت خودگردان بدهد. 🔹آیا پس از سال‌ها و همراهی با رژیم و پشت‌ِیک‌میز نشستن‌ها، جلوی ظلم و پیشرفت و شهرک‌سازی‌ها جدید این رژیم کودک‌کش را گرفته است، تا مدیریت باریکه را نیز به او بدهند؟ ... ادامه دارد. ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔰 ناراست راست‌نما: حماس برای حفظ جان و مال مردم برود. (۲) ✍ اصغر آقائی _____________________ 🔻۳. آیا مصیبتی پیش خواهد آمد؟ 🔹فرض کسی که چنین سؤالی (با هویّتی توبیخی و انکاری)، این است که با رفتن حماس به جای دیگر جنگ و گرفتاری‌های مانند آن پیش نخواهد آمد. از این فرد باید پرسید که مصیبت فقط کشته‌شدن و مانند آن است، یا مصیبت‌های دیگری نیز در قاموس او وجود دارد. چون آوارگی از وطن، تحقیر، اسارت، ازبین رفتن هویّت و آزادگی و مانند آن. اگر در قاموسش چنین معانی‌ئی وجود ندارد، توصیه می‌کنم کمی بر دائره معانی واژگان خویش بر اساس هویّت دینی و انسانی بیافزاید که اگر چنین نکند، تفسیرهای او همیشه مادی‌گرا و یک‌سو خواهد شد. بله حفظ مال و جان و مانند آن مهم است، اما همیشه هنگام میان مسائل مختلف، مهم‌تر را برمی‌گزیند؛ بنابراین عقل میان مال و جان، جان را و میان جان و هویّت انسانی، آزادمردانگی و هویّت انسانی را انتخاب می‌کند. لذا از نویسنده محترم می‌پرسم آیا اگر بر معنانی واژگان چون مصیبت، معانی دیگری بیافزاید، آیا مصیبتی پیش خواهد آمد؟ 🔻۴. مثال زدن به و محاصره‌ بیروت توسط آریل شارون و عدم امکان مقابله 🔹بگذریم از اینکه این تشبیه مشخص نیست و گویا تنها وجه شبه آن بر این فرض است که همچنانکه در زمان یاسر عرفات، با صهیونیست‌های تا دندان مسلح، که جوّ جهانی و غیره نیز در اختیار آنان بود تا جایی که خود را قوی‌ترین یا از قوی‌ترین نیروهای امنیّتی و نظامی معرفی کرده بودند، ممکن نبود، اکنون نیز چنین است؟ به نظر می‌رسد این فرد یا تغییرات ژئوپولتیک و غیره‌ی جهان را نادیده گرفته است. به فرض صحیح‌بودن یاسر عرفات در این زمینه، که در مواردی عملکرد وی به شدّت مورد نقد است، چرا نویسنده یکسان را بدون توجه به مختلف اجتماعی، سیاسی، و ... برای دو زمان می‌پیچید؟ و نیز خود نویسنده تصریح کرده است که یاسر عرفات مقابله را ممکن نمی‌دانست، اما تجربه‌های جنگهای اخیر با این رژیم نشان داده است که اولاً هم مقابله ممکن است و ثانیاً نتیجه یک جنگ همیشه پیروزی در میدان نیست که هیمنه پوشالی دشمن آن هم با دستان نسبتا خالی بسیار بزرگی است. 🔻۵. حال چه عیبی دارد حماس برای نجات مردم غزه همین کار را "یعنی رفتن از عزه را" انجام دهد. 🔹نویسنده محترم هرچند مشخص نکرده است که مقصود از «عیب» در این عبارت چیست؟ آیا عیب سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، و ... کدام مورد نظر آن است، اما بر اساس مطالب دیگر وی در همین نوشتار کوتاه، گویا مقصود وی این است که اگر حماس این کار را می‌کرد، هم خود و هم منطقه و هم اهالی غزه را از مرگ و نابودی نجات می‌داد که البته گفتیم چنین نگاهی به دلیل یک‌سو بودن آن، تنگ‌نظرانه است. 🔻۶. لطفا تندخو قدر اعصاب خودشان را کنترل کنند و فبل از چسباندن هر اتهامی بيانديشند که صلح امام حسن ع هم هست. 🔹بگذریم از «تندخوئی» تبلوریافته در این عبارت، که مرز اخلاق و را درنوردیده است، و این که نویسنده خود پیشدستی کرده و آنچه خود در قالب عبارت «قبل از چسباندن هر اتهامی» توصیه کرده است را مرتکب شده است؛ با گذر از اینها عرض می‌کنم: ع حقیقتا مظلوم است چرا که باگذر صدها سال از صلح وی و تبیین جوانب آن، همچنان عده‌ای آن را وسیله‌ای برای متهم‌کردن دیگران می‌دانند بدون آنکه گویا حتی نگاهی به مفاد آن کرده باشند. از نویسنده می‌پرسم فلسفه امام حسن ع چه بوده است؟ آیا تنها فلسفه آن نجات جان مؤمنان بود یا نکات دیگری نیز در آن هست؟ اساسا آیا که به تمام قد در خودنمائی کرده است و آنان حتی برای سران و مردمان بسیاری از کشورها شده است، باز دم از صلحی زدن که بنیادین آن بر اساس مفاد آن، نیرنگ معاویه و عدم تعهد وی به دین و آیین و اخلاق و مانند آن است تا «لَا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً» به وضوح آشکار شود؛ چه جایی دارد؟ ... ادامه دارد. ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔰 ناراست راست‌نما: حماس برای حفظ جان و مال مردم برود. (۳) ✍ اصغر آقائی _____________________ 🔻۷. چون صیانت از جان و مال و آسایش مردم است از تهدید و خطر نه به خیر انداختن زندگی مردم برای حفظ موقعیت یک فرد یا گروه یا دولت. 🔹وی فلسفه سیاست را «صیانت از جان و مال و آسایش مردم» معرفی کرده است. هرچند از جان و مال و آسایش مردم بسیار مهم است، اما گویی وی هیچ نگاهی به در تبیین وظایف حکومت نکرده است. علیه السلام در بیان سرفصل‌های وظایف حاکمان، مسائلی چون «جمع‌آوری خراج و مانند آن» و «جهاد با دشمن» و «اصلاح مردم و کارهای آنان» و «آبادانی» مطرح می‎کند: «هَذَا مَا أَمَرَ بِهِ عَبْدُ اللهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ مَالِكَ بْنَ الْحَارِثِ الْأَشْتَرَ فِي عَهْدِهِ إِلَيْهِ حِينَ وَلَّاهُ مِصْرَ جِبَايَةَ خَرَاجِهَا وَ جِهَادَ عَدُوِّهَا وَ اسْتِصْلَاحَ أَهْلِهَا وَ عِمَارَةَ بِلَادِهَا» با گذر از ترتیب بیان امام علیه السلام که بسیار مهم است، عرض می‌کنم در این عبارت «جهاد با دشمن» نه فرار از آن را توصیه کرده است؛ لذا زمین جبهه، آن هم زمینی که متعلق به شماست و باید آن را حفظ کنید، نه تنها با عقل که با دین نیز نمی‌سازد. خالی‌کردن میدان در صورتی دینی و عقلانی است که فرد بخواهد در موضعی قوی‎‌تر قرار بگیرد، در حالی که اوّلاً تجربه نشان داده است که با خالی‌کردن جبهه در برابر دشمن چنین حاصلی نخواهد داشت، همچنانکه در قصه یاسر عرفات اتفاق افتاد؛ و ثانیاً به فرض خالی‌کردن جبهه و جایی دیگر رفتن، چه تضمینی وجود ندارد که با فشار صهیونیسم و قدرتهایی چون آمریکا، کشور میزبان مشکلات متعددی برای این گروه ایجاد نکند و ثالثا بر چه مبنائی توصیه می‌کند گروهی که ملت آن یا بسیاری از ملت آن، آنان و کارهای جهادی آنان را به دلائل مختلف قبول دارند، سرزمین اجدادی خویش را ترک کنند؟ 🔻۸. فهم و عمل به فهم همین یک نکته است که سیاستمدار صادق را از بدلی آن مشخص می‌کند. 🔹تنها در پاسخ به این عبارت عرض می‌کنم، بیان یک نکته مبهم، با زوایای مختلفی که بیان نشده است، و بنیان‌نهادن بسیاری مسائل بر آن و صادق‌بودن و نبودن و شناخت بدل و غیر بدل را بر آن نهادن، خود آیا فهمی صحیح و صادقانه است یا خیر؟ لذا عرض می‌کنم شناخت «تحلیلگر سیاسی-اجتماعی صادق از بدل» بر فهم این نکته لااقل استوار است. ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔰 ناراست راست‌نما: حماس برای حفظ جان و مال مردم برود. (۴) ✍ اصغر آقائی _____________________ 🔹 با توجه به توضیحات گذشته زیر در این آقای خواسته یا ناخواسته رخ داده است: ☑️ مغالطه ابهام ساختاری: صدر و ذیل ساختار تحلیل وی با ابهام‌های متعددی روبه‌روست. ☑️ مغالطه واژه مبهم: مانند قطعی‌شمردن به‌نفع رژیم صهیونیستی بودنِ حمله زمین به غزه ☑️ مغالطه کنه و وجه: مانند اهداف اصلی و فرعی قیام مردم عزه را جابه‌جا کردن ☑️ مغالطه علت جعلی: مانند صلح یاسر عرفات را تنها و تنها عقلانیت او در تشخیص عدم امکان مقابله معرفی کردن ☑️ مغالطه بزرگ‌نمایی: مانند بزرگنمایی قدرت زمینی ارتش رژیم جعلی (در حالی که بسیاری از کارشناسان چنین نمی‌گویند) ☑️ مغالطه کوچک‌نمایی: مانند کوچک‌نمایی حرکت حماس و حمله پیش‌دستانه، قدرتمندانه و مبتکرانه آنان ☑️ مغالطه طرد شقوق: مانند عدم توجه به جوانب صلح امام حسن علیه السلام ☑️ مغالطه بیان عاطفی: مانند در قالب پرسش و عبارت‌هایی گویا دلسوزانه رفتن حماس را به نفع مردم معرفی کردن ☑️ مغالطه ارزیابی یک‌طرفه: مانند تمام اجزای متن 😅☺️ و ... ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔺اگر تو ایران یه دختر بخوره زمین و بره بیمارستان این فرد چه‌هاا که نمی‌کنهه 🔻اما گویی از غزه خبری نداره .... 🔹البته ازش انتظاری نیست ... به ویژه آنکه تربیت‌شده پدری است که نه تنها " حمله به غزه" توسط برخی از رو برنمی‌تابه و عليه اونها نامه‌ای سرگشاده می‌نویسه، رژیم غاصب رو دمکراتيک‌ترین دولت خاورمیانه معرفی می‌کنه. 🔻 پدر در این نامه بعد از متهم‌کردن برخی مخالفان حمله به غزه به نادانی و ضد سامی‌گرایی (یهودستیزی) می‌‌نویسه: آنان همچنین دمکراتيک‌ترین کشور در خاورميانه را بدنام کردند. (They having) “defamed the only democratic country of goodwill in the Middle East”. ✅ بنابراین شاخصه ۱) شناخت خداوند و اطاعت از او؛ و ۲) شناخت دشمن او و عدم تأییدش حتی با است. و ظالم در هر آئینی که باشد، دشمن خداست. پیامبر ص فرمود: 💠 اَلا وَ اِنَّ اَعْقَلَ النّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصاهُ 💠 بدانيد كه عاقل‌ترين مردم كسى است كه پروردگارش را بشناسد و از او پيروى كند، دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانى كند. 🔻 بنابراین معیار یا همان حیات معقول، از حق است. به فرموده امام حسین ع تنها با تبعیت از حق، عقل کامل می‌شود؛ نه با عنوان‌گرایی و شهرت و مانند آنها: "لا يَكْمُلُ الْعَقْلُ اِلاّ بِاتِّباعِ الْحَقِّ" ✅ بنابراین عقل خود را پایبند انبیا و عاقلان عالم کنیم، نه صرفاً مشهوران عالم، که شهرت ریشه‌ندوانده در عقلانیت، به نسیمی از احساس بند است. ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🌱 ⸤﷽⸣ 🌱 🔰 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: 💠 لا تَزالُ اُمّتي بِخَيْرٍ ما تَحابُّوا وأدَّوا الأمانَةَ، واجْتَنَبوا الحَرامَ، وقَرَوُا الضَّيْفَ، وأقامُوا الصَّلاةَ، وآتَوا الزَّكاةَ. 🌀 امّت من تا زمانى كه يكديگر را دوست بدارند، امانت را [به صاحبش] بازگردانند، از حرام دورى كنند، ميهمان را گرامى بدارند، نماز بگزارند و زكات بپردازند، پيوسته در خير و خوبى خواهند بود. 🔻 My nation will continue to thrive as long as they love each other, deliver the trust, refrain from the forbidden, respect the gust, maintain the prayer, and pay the alms-tax (zakāt) 🔹 thrive: رشدکردن 🔹 as long as: تا زمانی که 🔹 deliver: دادن، بازگرداندن 🔹 trust: اعتمادکردن، امانت 🔹refrain: جلوگیری 🔹 forbidden: حرام 🔹 maintain: حفظ‌کردن، مراقبت‌کردن ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔰 گام به گام با انسان کامل (۲۳) ✍ اصغر آقائی __________________ 🌀 گام سوم: با ابراهیم ع: جوان قیام‌کرده (۳) 🔻گفتگوی و عمویش آزر، که نمی‌دانم می‌توان نامش را گفتگو گذاشت یا خیر به پایان رسید و ابراهیم با کوله‌باری از حزن که بر قلبش سنگینی می‌کرد، از عمویش جدا شد. 🔻کناری رفتم. ابراهیم، که گویی دریایی، جهانی، امّتی است پرشکوه، از کنارم گذر کرد. «إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِلّهِ حَنِيفًا وَلَمْ يَكُ مِنَ الْمُشْرِكِينَ». زبانم به کامم چسبیده بود، جرأت سخن نداشتم. خواستم او را صدا بزنم امّا نشد که نشد. 🔻به خود جرأت دادم قدم‌به‌قدم با کمی فاصله در کوچه پس کوچه‌های شهر او را تعقیب کردم. از شهر خارج شد و کناری رفت. گویی با کسی نجوا می‌کند. در زاویه‌ای قرار گرفتم تا هم نجوایش را بشنوم و هم صورت دل‌ربای او را بنگرم. اشک‌های او بر گونه‌هایش روان بود و دانستم که با ازل سخن می‌گوید. ناخواسته گریستم. 🔻ابراهیم شروع به کرد و از خداوند آن یگانه آمرزش‌گر، طلب مغفرت می‌کرد. نام را که شنیدم، متوجه شدم که برای عموی خویش طلب غفران می‌کند. دستان به‌آسمان‌افراشته، چشمانِ اشک‌بار، سرِ به‌زیرافکنده، زانوانِ به‌ادب بر‌خاک‌نشسته، و صدای حزین، برایم دیگر آشنا بود. گویی دیگر با این حال انس گرفته‌ام. من بارها و بارها در این سفر دیده بودم که هر فرصتی که به دست می‌داد، زانوی ادب در برابر آن خدای بی‌کران بر خاک می‌زد. 🔻ابراهیم به خانه بازگشت. عموی او کنار نخلی برافراشته، خوشه انگوری را در دست گرفته، دانه دانه آن را به دهان می‌گذاشت و با لذت تمام می‌خورد. آزر گفت: این غریبه کیست که با خود آورده‌ای؟ ابراهیم گفت: عمو جان، همان طور که گفتی غریب است و من. راستش با این جمله‌ی او کمی به خود بالیدم؛ من، مهمان ابراهیم، خلیل الله شده‌ام. البته کمی شرمسار هم بودم؛ او خلیل الله و رفیق همراه خداوند و من ...؛ نه وصله ناجوری بودم؛ اما مهر و او چنان بود که احساس غربت نداشتم. 🔻عموی ابراهیم گفت: باشد و خوشه انگوری را همراهِ دو سیب در ظرفی گذاشت به ابراهیم داد و گفت: امروز درباره تو با بزرگ صحبت کردم و سخن‌هایت را به او گفتم. او بسیار متعجب شد. قرار است فردا با تو به دیدارش برویم، مگر آنکه او آن بادِ کله‌ات را خالی کند و من را از این یکی‌به دو کردن‌های بی‌جای تو رها سازد. من دیگر در برابر شرمسارم. 🔻ابراهیم نگاهی به من کرد و با تبسمی مرا به داخل خانه دعوت کرد. 🔻شب پس از اطعام و مهیّاکردن محل استراحت من، خود در کناری به عبادت مشغول شد؛ عبادتی که از سر بود. «وَلَكِن كَانَ حَنِيفًا مُّسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ». 🔻از فرط خستگی خوابم برده بود که با نجوای ابراهیم از خواب بیدار شدم. ساعتی دیگر تا طلوع آفتاب نمانده بود. به صبح که نزدیک‌تر می‌شدیم به جای ابراهیم من گرفته بودم که در معبد چه خواهد گذشت؟ اما ابراهیم آرام و پرقرار، با قلب سلیم خویش «إِذْ جَاء رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» در حالی که دست به آسمان داشت گفت: خداوندا من تسلیم تو هستم و راضی به قضا و حکم تو «إِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ قَالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ». 🔻با این جمله قامت رعنای ابراهیم در پسِ اشک‌های جاریِ چشمانم پنهان شد، و من به یاد آن قامتِ رشیدِ برزمین‌افتاده در میدان، در حالی که دشمنانش دور پیکر بی‌ر‌مقش حلقه کرده، ضربه می‌زدند، افتادم؛ و با او در آن معرکه، هم‌نجواشده، گفتم: خداوندا راضی به رضای تو هستم و بر آن صبر می‌کنم «الهی رِضاً بِرِِضِاکَ، صََبراً عَلی قَضائِک یا رََبََََّ لا الهَ سِواکَ». 🔻وه که چقدر اوصاف انسان‌های کامل به هم نزدیک است. 🔻صبح شد و ما به راه افتادیم، ... سوی معبد ... . ... و سفر ادامه دارد. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
🔰یادداشت‌های قرآنی:‌روش‌شناسی تبلیغات سوء دشمن (۲): تهمت‌زدن به رهبران و مبارزان در میدان ✍ اصغر آقائی ___________________ 🔻یکی از راه‌های ضعف خود، برچسب‌زدن به دیگران است. این صفت که در عرف دین و اخلاق، و نام گرفته است، یکی از شیوه‌های دشمن در حفظ موقعیت خویش است. 🔻 برای آنکه بتواند جبهه حق را تضعیف کند: ۱) تلاش می‌کند سخنان و اعمال شما را زیر نظر بگیرد، ۲) از میان آنها مواردی را انتخاب کند، و ۳) بر اساس آنها افتراء و تهمتّی را به شما بزند. 🔻لذا یکی از رایج در توسط دشمن، تبلیغ هماهنگ تهمت‌ها و افترائات مختلفی است که صورت می‌گیرد؛ همچنانکه در مسئله در همین دو سه هفته اخیر موارد متعددی را مشاهده کردیم؛ مانند کودکان سربریده شده توسط نیروهای . 🔻 به همین علّت خداوند متعال دشمنان را چنین معرفی می‌کند: 💠 «نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَسْتَمِعُونَ بِهِ إِذْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ وَإِذْ هُمْ نَجْوَى إِذْ يَقُولُ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلاَّ رَجُلًا مَّسْحُورًا» (اسراء/47) 💠هنگامی که به سخنان تو گوش فرامی‌دهند، ما بهتر می‌دانیم برای چه گوش فرا می‌دهند؛ (و همچنین) در آن هنگام که با هم نجوا می‌کنند؛ آنگاه که ستمگران می‌گویند: «شما جز از انسانی که افسون شده، پیروی نمی‌کنید! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🆔 @hayatemaqul
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا