eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرنیته در ایران از دو راه ورود کرد: و ، وحدت حوزه و دانشگاه بدون توجه به این تبار غیر ممکن است. حوزه علمیه و دانشگاه اسلامی بروکرات محصول این ترکیب مزجی است. تنها راه احیای وحدت دانشگاه و حوزه در ایران رفتن به سمت گذشته است. سنت آموزش عالی با بیش از هزار سال عقبه! ✍️ مجتبی رستمی کیا @HOWZAVIAN
با طعم 🖌بخش دوم؛ طنزی برای کارل مارکس: همیشه پای یک پدرزن در میان است https://fekrat.net/article/lnk/38155 🔻بخش اول(طنزی برای نیچه) را هم می توانید اینجا بخوانید: خواستگاری با تِم نیچه https://fekrat.net/article/lnk/19340 ✍️ به قلم سمیه رستمی، طنزنویسی و پژوهشگر حوزوی @HOWZAVIAN
| 💢 اکران ، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی « انگل » با حضور: ▫️ تحلیل گران و ناقدان سینما ⏱ زمان: یک شنبه 3 دی ماه 1402 🔻14:30 اکران فیلم سینمایی 🔻16:30 تحلیل فیلم 📍مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت 🌐 لینک پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
📚 استفتا 📚 ✍ سلام خدمت شیخ طنّاز عزیز. متاسفانه خیلی از وقت ما در خانه صرف دیدن تلویزیون میشود برای ترک این کار چه کنیم؟ ✅پاسخ شیخ طنّاز: سلام و درود بر شما. تا حالا چند ساعت به کارهای یک انسان سفیه، دیوانه، شیرین عقل نگاه کرده اید؟ چقدر برایش وقت گذاشته اید؟ مثلا یک آدم سفیه که گوشه خیابان دارد با خودش بلند بلند حرف می زند آیا وقتتان را برای شنیدن چرندیاتش می گذارید؟ خیر چون شأن و شخصیتتان بالاتر از این حرف هاست. در رابطه با برنامه های تلویزیون هم همین است. اگر سطح فهم، درک، سواد، فکر و ... در خود و خانواده تان بالا ببرید، خیلی از این برنامه ها برایتان مسخره می شود. حیف وقت و فکر انسان نیست که با برنامه های بی فایده ای مثل خندوانه، دورهمی و سریال و فیلم ها هدر برود؟ سازنده و عوامل اجرایی این برنامه ها کیستند؟ سطح فکرشان؟ اهدافشان؟ مهمانان و بازیگرانشان؟ پیامهایشان و ... . اگر سطح فکرت بالا برود اینها برایت، حکم همان سفیه گوشه خیابان را پیدا می کنند. برای حل مشکلاتان کارهای دیگری هم لازم است انجام دهید لکن فعلا روی بالا بردن سطح فکر، سواد، درک و .... خود کار کنید. تفکر و دقت روی محتوای این برنامه های تلویزیونی، پر کردن وقت با کتاب، ورزش، سخنرانی و ویدئوهای آموزنده،طبیعت گردی، تفکر و ... از جمله راه های افزایش سطح درک و فکر می باشد. @HOWZAVIAN
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقه‌های حرزدرمانی و دعادرمانی»! ✍️ احمدحسین شریفی این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمی‌شناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بی‌اصل و ریشه را نشانه‌های خطرناکی برای شروع فرقه‌سازی‌های معنوی و درمانی می‌دانم. پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونه‌ای که «حرزفروشان» و مدعیان درمان‌های ماورائی می‌گویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و می‌گویند نویسنده‌ی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمی‌گذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد! البته فعلاً نمی‌گویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذن‌فروشی» می‌انجامد که رقابت «دکان‌داران درمان‌های ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکل‌گیری فرقه‌ها و جریان‌هایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ... این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعت‌هایی است که نه ریشه‌ای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است. برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310 @HOWZAVIAN
🔎پوشش و حجاب یک ذائقه متغیر فرهنگی یا یک باور عمیق فلسفی؟ ✍ علیرضا محمدلو ▫️اگر در جغرافیای مدرن، مساله پوشش را دست کم می‌گیرند یا حاشیه می‌دانند و در حد یک ذائقه و تمایل فردی تقلیل می‌دهند، ناشی از یک دستگاه فلسفی است که در ساختارهای آن جامعه رسوب کرده و تطوراتی متکثر، گسسته و چند پاره‌ای را تجربه نموده است. ▫️انتهای این تغییرات بنیادین و رسیدن به «بدن مندی فلسفی و جامعه شناختی» به جایی رسید که دیگر نقطه اتکا داشتن و مبناگرایی را به سخره گرفته و با فیگور پسامدرن، یک سرگردانی و نسبیت معرفتی را به داشتن معیار معرفت روشن، ترجیح دادند. ▫️این گم شدگی معرفتی در تهی شدن زندگی‌ها از معنا و رسیدن به نقطه بی بازگشت هویت‌های سیال و شکل گیری  و خانواده‌های اجاره‌ای و انبوه تنها (به تعبیر رایزمن) و و انقلاب جنسی در برخی کشورهای مدرن، تجلی پیدا کرده است. ▫️نمی‌توان در با سریال‌های مروج بی ادبی و خیانت و رقص و مصرف دخانیات و ارتباطات خارج از دایره عرف و شرع و پوشش نامتعارف، به و ریشه دار و ارتکازات مذهبی جامعه هجوم برد و پدیده «ذهنیت مهاجر» و «رفتار ناهنجار» در بخش‌هایی از جامعه نوجوان و جوان را هم به انتظار ننشست. ▫️اگر در بخشی از جامعه مساله دچار اعوجاج هم شده باشد، متأثر از یک سبک زندگی است که در بستر ساختارهای فرهنگی و مکانیسم‌های اقتصادی و کانون‌های رسانه‌ای به یک ایده یا پدیده اجتماعی تبدیل شده است. ایده آلی که فرهنگ و ذهنیت «در لحظه زندگی کن»، «مجاورت مصرف و منزلت»، «هویت سیال» و «پوشش نامتعارف» و «تکثر مرجعیتی» و «فروپاشی و قداست زدایی از خانواده»، «عدم قطعیت و گسستن و پیوستن‌های آنی و سریع» را به جامعه پمپاژ کرده است.  🔻لینک‌ ادامه یادداشت: http://mehrnews.com/x33KWX @HOWZAVIAN
🔰 زاده شوم ✍ سیدعلیرضا موسوی البعرة تدل على البعير، والامارات تدل على اسرائيل! همچنان که بچه شتر بر شتر دلالت می کند، امارات به اسرائیل عین آن است. @HOWZAVIAN
کلیپ اول کامل.mp3
20.24M
پاسخ به چند شبهه کلیدی با تشکر از اقدام پایگاه خبری تحلیلی 🎙 صوت | پاسخ حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی به اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد در مورد سیره سیاسی اهل بیت (ع) 📽 تماشای فایل تصویری: بخش اول و بخش دوم @HOWZAVIAN @sedayehowzeh
. 🖌 بوی فرار حقیت از حقیقت آیا نواندیش دینی می‌تواند در رسانه ملی برای مردم شبهه افکنی کند؛ اما برای مناظره در فضایی جدی‌تر عرصه را خالی کند و تن به گفته هایش ندهد؟ فرهنگ مناظره در بین نواندیشان دینی چه قداستی دارد؟ آیا به نظر نمی رسد برخی از اینان مرد «روزنامه‌نگاری زرد» هستند، حتی در حوزه اندیشه و گفتمان‌سازی! @HOWZAVIAN
🟢موفقیت و مدیریت زمان ✍️ حسین انجدانی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء مدیریت زمان از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌ها و زندگی‌های موفق است. به تعبیر علیه السلام: «قِوَامُ الْعَيْشِ حُسْنُ التَّقْدِيرِ وَ مِلَاكُهُ حُسْنُ التَّدْبِيرِ؛ استواری و پایداری زندگی به برنامه‌ریزی درست و تکیه‌گاه آن مدیریت صحیح است.» تفاوت افراد موفق و ناموفق در میزان ساعات شبانه‌روز آنان نیست! تفاوت آنان در «مدیریت» ساعات شبانه‌روز است. افراد موفق همیشه برای انجام به موقع و با حوصله همه کارهای ضروری و لازم خود، وقت کافی دارند! اینان مهارت «مدیریت زمان» را دارند. در مقابل، کمبود وقت، یکی از گلایه‌های همیشگی افراد ناموفق است. اینان برای انجام هیچ کاری وقت کافی ندارند! @HOWZAVIAN
✍️دعوت به نویسندگی تربیتی همراه با مهارت‌افزایی از میان برادران و خواهران ساکن قم، بزرگوارانی که فرصت و آمادگی همکاری (پروژه ای) درزمینه با پرداخت را دارند، برای اطلاعات بیشتر به خصوصی بنده مراجعه فرمایند👇 @rajaaeiزمینه های فعالیت: ۱. نگارش متن و با موضوعات تربیتی؛ ۲. نگارش نگاره (کپشن) های تربیتی؛ ۳. نگارش کوتاه. ✅شرایط: ۱. توانمندی اولیه در نویسندگی؛ ۲. آشنایی اجمالی با مباحث تربیتی؛ ۳. دغدغه و علاقه به فعالیت در عرصه نوجوان؛ ۴. موفقیت نوشته نمونه بزرگواران در ارزیابی اولیه. ✅ مزایا: ۱. پرداخت متناسب با کیفیت نوشته بزرگواران؛ ۲. همکاران در ضمن خدمت؛ ۳. نویسندگان برتر در توسعه فعالیت مجموعه در سطح استان‌ها. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🖌 بوی فرار حقیت از حقیقت آیا نواندیش دینی می‌تواند در رسانه ملی برای مردم شبهه افکنی کند؛ اما برا
. 🔴 فکر علامه یا بازماندگان فکری علامه؟! خیلی خودمانی عرض کنم که مسأله مهم ما اهانت به فکر علامه نیست. مسأله اصلی ندانستن میدان بازی اصلاحات و روشنفکران از سوی بازماندگان فکری علامه و نخبگان انقلابی است. روشنفکران غربگرا دنبال بُرد در بازی رسانه هستند؛ زین رو به هر ابزاری که شده می‌خواهند شبهه آنها شنیده شود، هدفشان اقناع مخاطب است نه مهمان دیگرِ مناظره و یا گفت‌و‌گو! آنها اگر هم به مناظره‌ی جدی‌تر دیگری برای پاسخ به شبهه دعوت شوند؛ باز هم برنده هستند به سه دلیل: یک: مخاطبان برنامه اول(طرح شبهه)، لزوما مخاطبان برنامه دوم(پاسخگو بودن در برابر شبهه افکنی) نیستند. دو: روایت دوم ضعیف‌تر از روایت اول است. سوم: شبهه افکنان با شگردهای رسانه‌ای باز هم افکار عمومی را مدیریت می‌کنند؛ از بس سکوی سانسور و تقطیع و انتشار دارند. : باسوادهای انقلابی قم به ویژه اهالی مؤسسه امام سال‌هاست با ژورنالیسم اندیشه و فضای روزنامه‌نگاری بیگانه هستند؛ از شما می‌خواهم چند یادداشت‌نویس و سخنگویِ به روز و رسانه‌ای را نام ببرید. 🔸حرف نهایی قلمدون: نخبگان انقلابی ما در مناظرات رسانه‌ای، مخاطبان تلویزیون را مخاطبان فرعی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب اصلی؛ اما روشنفکران سیاس و فرصت‌طلب و البته رسانه‌دان، مخاطبان تلویزیون را مخاطب اصلی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب فرعی، چه بسا مخاطبان میدان بازنشر محتوا(در اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و...) را مخاطبان اصلی‌تر و رقیب مناظره ای را نادیده‌تر و محوتر می‌بینند.(هضم این پاراگراف سخت است چند بار بخوانید) 🔻اهالی حوزه و دانشگاه‌های انقلابی! گفتن از ما. انتخابات نزدیک است. شبهه فراوان. کمی بیدار شویم. آشتی با رسانه و تکنیک‌هایش درس اصلی‌تان باشد، پایین بیایید و گاهی شاگردی کنید. هر چند پیشینه نشان داده است باز هم سرتان را پایین می‌اندازید و راهی جام جم و کرسی‌های مناظره می‌شوید. @HOWZAVIAN