چوب دستی یا رمی جمره
🔸از دیروز رمی جمره ابوابراهیم مهمترین خبر دنیا شده است.
چوب دستی #شهید_یحیی_سنوار که در آخرین لحظات عمر با برکت و مجاهدانه خود در میدان نبرد و مجاهدت به سمت ریز پرنده اسرائیلی توسط این ابر قهرمان پرتاب شد، در حکم رمی جمره ی ابراهیم خلیل بود.
🔹رمی جمره ای که تا این زمان، نماد مبارزه و نفرت مسلمین جهان از شیطان و نمادهای شیطانی شد و همه ساله در موسم حج انجام میگیرد.
♦دیروز ابراهیم با سنگ ریزه به سراغ شیطان رفت و امروز ابوابراهیم با چوب دستی.
🔸شک نداریم که این حرکت آغازی دوباره برای فرزندان ابراهیم در محور مقاومت است تا برای نابودی رژیم حرام زاده صهیون تا پای جان مجاهدت کنند.
این چوب دستی عصای موسایی خواهد شد در دستان فرزندان یحیی برای نابودی شیطان.
🔸شهید سنوار ایستاده شهید شد و تا آخرین نفس از مبارزه و جهاد دست برنداشت. باشد که ماهم به وظیفه شرعی خود در ضربه زدن به اسرائیل تا پای جان بایستیم و هرگز تسلیم نشویم.
به امید نابودی رژیم منحوس و برافراشته شدن پرچم اسلام در عالم.
✍ مُحَمَّدْ جَواد طَهْمٰاسِبٖی
#نابودی_اسرائیل
#شهید_یحیی_سنوار
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
ای دیو پلید، با توام ای خونخوار
ای کشتی طوفان زدهی بیمقدار
آزادی قدسِ مابه حق، نزدیک است
با خون خودش نوشت،یحیی سنوار.
#سمیه_سادات_حسینی_زاده
(سایه)
#شهادت_مبارک
@shaeranehowzavi
میرباقری؛ تئوریسین جنگ یا مبتکر راهبردی مقاومت؟
✍️سجاد انجمشعاع
وقتی به خط تخریبی اصلاحات علیه #آیت_الله_میرباقری نگاه میکنیم، مسأله فقط یک تقابل فکری یا اختلاف سیاسی نیست؛ بلکه این، نبرد عمیقتری است میان گفتمان عزتمحور مقاومت و گفتمان سرسپردگی به نظم جهانی لیبرال.
برخی، با همه شعارهایشان، خود در واقع مأموران تثبیت نظم سلطه هستند که هرگونه ندای استقلال و مقاومت را مزاحم منافع اربابانشان میدانند. توهین به میرباقری نه از سر جهل، بلکه تلاشی هوشمندانه برای خلع سلاح معنوی ملت است. و آنها میدانند که شکست گفتمان انقلابی مقاومت، تنها در میدان جنگ نیست؛ بلکه در تسخیر ذهنهاست.
این پروژه، بخشی از یک طراحی کلان در جغرافیای سیاسی جهان اسلام است؛ جریانی که با نئولیبرالیسم داخلی آمیخته شده، تلاش دارد تا جبهه مقاومت را از درون فرسوده کند. روزنامههایی چون #هممیهن، نماینده تفکری هستند که مفهوم "پیشرفت" را نه در تحقق آرمانهای بومی و مقاومتی، بلکه در هضم شدن در ساختارهای استعماری جهانی میبیند. و این همان خودفریبیای است که به قیمت فروپاشی هویت ملی و دینی تمام خواهد شد.
این جریانات، مأموران پروژه #استحاله_فرهنگی اند که میخواهند جامعه را به سوی پذیرش منطق سلطهگری جهانی سوق دهند.
حمله به شخصیتهای مقاوم، نه برای حذف یک فرد، بلکه برای تخریب بنیانهای فکری و عقیدتی مقاومتی است که سد راه منافع غربیها شده است.
این جماعت، با نقاب مدرنیته و شعارهای توخالی، در واقع حاملان گفتمانیاند که عمیقاً در خدمت جهانیسازیِ نابرابری و تسلیم فرهنگی است.
هدفشان نه فقط تخریب یک چهره، بلکه ایجاد گسست در روح مقاومت ملت است. آنان بهدنبال آناند که مقاومت را در اذهان عمومی بهعنوان عنصر خشونتطلب و جنگافروز معرفی کنند، در حالیکه خود بزرگترین مدافعان جنگ نرم سلطهگران غربیاند.
#اصلاحطلبان که گویی سرسپردگان شومِ سازش با دشمنان این خاکاند، در توهین به #آیت_الله_میرباقری و معماران مقاومت، درصدد تخریب سنگرهای عزت ملیاند. اما تاریخ به یاد خواهد داشت که این سستعنصران در برابر طوفان اراده ملت، جز خس و خاشاک نیستند.
#وعده_صادق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN_kerman
♦️ مکتب و میدان مقاومت
🔹 سلاح شهدایی همچون یحیی سنوار امتداد قلم علمایی همچون آیت الله میرباقری است که در میدان معرکه از اسلام و مسلمین دفاع میکند.
🔸 تخریبگران علمای مکتب اسلام در داخل چه بدانند و چه ندانند با قاتلان سفاک و صهیونیست شهید سنوار هم داستان و هم عاقبت هستند.
✍️ حسین کاوه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 فنون مهدی نصیری
✍️علی اسفندیار
سالهای اول طلبگی که از نوشتههای نصیری در کیهان و مجله نیستان و ... میخواندم، او را الگوی «فنون بلاغت» دیدم. قلم میچرخاند و از اسلام ناب دفاع میکرد، روان و گویا از مهدویت میگفت و در برابر انحراف و کژی مینوشت.
اینجا کاری به کند و تند رفتن وی ندارم که باید از سوی اندیشمندان و تحلیلگران برای نسل آینده انقلاب به ویژه در حوزه تربیت رسانهای جوانان، شفافسازی و گرهگشایی شود.
این روزها از نظر طهارت زبانی از مهدی نصیری دهه هفتاد خبری نیست، خبری از پویایی و استقلال فکرشاش...
نصیریِ اکنون، برایم مجموعهای است از «فنون بلاهت».
#مهدی_نصیری
#انحراف #التقاط
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
📌تازهترین یادداشتها و مواضع
🔆 فعالیت نویسندگان حوزوی در تحریریه تحلیلی رحا مدیا
.............................................
قدرت ایمان در مواجهه با چالشهای تاریخی
دکتر دانیال بصیر
بهجای تسلیم شدن در برابر چالشها و احساسات منفی، باید به یاد داشته باشیم که لحظههای بحرانی نهتنها آزمونی برای ایمان ما هستند بلکه فرصتی برای رشد و پیشرفت شخصی و جمعی نیز بهشمار میروند. با ایستادگی و تقویت ایمان خود، میتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و نهتنها به نفع خود بلکه به نفع جامعهای که به آن تعلق داریم، قدم برداریم.
https://rahamedia.net/?p=5805
************
نقدی بر گفتمان رادیکال و شتابزده
سجاد انجمشعاع، محمدعرفان خانی
گفتمان شتابزده، که معمولاً بر پایه قرائتهای سطحی و غیرعلمی از مفاهیم دینی و انقلابی بنا میشود، بهطرز آشکاری از استراتژیهای «کلاننگر» و «مدبرانه» فاصله میگیرد. این جریان، با تأکید غیرعقلانی بر ضرورت «سرعت و فوریت» در تصمیمگیریها، اصول بنیادین حکمرانی و دیپلماسی را قربانی مصلحتهای آنی میکند.
https://rahamedia.net/?p=5762
************
فاشیسم یهودی؛ بردهداری پنهان
سپهر کامیاب
در تفاوت میان ادیان توحیدی، بالاتفاق همگان به تبلیغی بودن اسلام و مسیحیت و موروثی بودن یهودیت و ضد تبلیغ بودن آن اذعان دارند. اما سؤال اینجاست که اگر یهودیت برای حقانیت خود، تبلیغ نمیکند و نژادش را نژادی برتر میداند، چرا نظام جهانی همنوای با منافع او در حرکت است؟
https://rahamedia.net/?p=5782
************
قدرتنمایی حزبالله لبنان بعد از شهادت سید مقاومت
محمد ملکزاده، استاد حوزه و دانشگاه
CNN ضمن مروری بر ترورهای پیشین رژیم صهیونیستی که به شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت مثل، سردار سلیمانی، عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین و… منجر شدهاند، اعتراف میکند: «این ترورها نهتنها باعث تضعیف مقاومت نشده بلکه باعث قدرتمندتر شدن آن نیز شدهاست.»
https://rahamedia.net/?p=5779
************
مهدی نصیری محصول چیست؟
حجت الاسلام مرتضی روحانی، دکتری فلسفه دین
راستش نوشتن این متن، تحلیل شخصیت مهدی نصیری و عاقبت او نیست؛ بلکه تذکری به خودمان است که بدانیم در جهان دینداری معادلات خدا خیلی پیچیدهتر از چیزی است که ما گمان میکنیم توهین کردن به بزرگان دین و پیشوایان جهاد و شهادت رگ غیرت خدا را میجنباند، خدا غیور است اجازه توهین به اولیائش و مجاهدینش را نمیدهد.
https://rahamedia.net/?p=5774
************
فقه مقاومت و تبیین دکترین هستهای
گفتگو با عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دکتر ایزدهی گفت: چطور شد بهمحض اینکه انقلاب کردیم همه بر ما شوریدند؟ ما با کسی جنگ کردیم؟ منفعت کسی را تهدید کردیم؟ نه. ما شعار دادیم. یک شعاری دادیم که شعار توحیدی و الهی است. آن منطق امام(ره) در مردمسالاری دینی و در معنویت و مردم این نظام را حفظ کردند و باقی ماند. استمرار و استقرار آن، موجب شد که آنها همچنان برآشوبند.
https://rahamedia.net/?p=5802
************
یک نکته درباره ورزش قهرمانی زنان
زهرا راد
زیست انسان مؤمن انقلابی در جهان مدرن، اقتضائاتی دارد که بهدلایل متعدد بروزات جهانی در عرصههای نمادین قدرت برایش ضروری است. حضور زنان در میادین ورزشی سیاست کلان جمهوری اسلامی است که توسط رهبری معظم بهعنوان فقیه سیاستگذار بهعنوان وجه اجتماعی _تمدنی زن انقلاب اسلامی برای جهانیان الگوپردازی میشود.
https://rahamedia.net/?p=5795
************
کینه چهلساله!
علی رشیدی، فعال رسانهای
روزنامه هممیهن فارغ از چنگزنی بر صورت رهبران فکریِ انقلابی، در تکاپوی این است که قشر روحانیت را نیز در برابر هم قرار دهد. بدین معنا که مصاحبه با «روحانیت توئیتریسمِ اصلاحطلب» را در مقابل گفتمان آیتالله میرباقری قرار دهد تا به مخاطب بفهماند که نگاه به اسلام، زیستی اومانیسمی، تنپرور و استکبارزده است نه نگاهی آرمانگرا، تحولخواه و مقاوم.
https://rahamedia.net/?p=5790
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
📌 منطق بنیادین «نظریه مقاومت»
۱ از ۳
✍️سیدمهدی موسوی
🔹نظریه مقاومت، یکی از اصول جاودان نظام اندیشه اسلامی و از محورهای مهم مکتب فکری انقلاب اسلامی و نظام فکری امام خمینی (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری (دامت برکاته) است و در نسبت با کل اندیشهی ایشان باید فهم وتفسیر شود.
🔸در منطق قرآن و روایات و دستگاه اجتهادی امام و رهبری، جوهره انسان، فطرت کمالجویی تنفر از نقص است و همین اساس انسانیت و بنیان رستگاری است. همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی آمدهاند تا گوهره وجودی انسان راکه فطرت کمالمطلقخواه است شکوفا سازند و زمینه تحقق کلمه «توحید» را فراهم کنند؛ چرا که توحید مصداق تام و اتم فطرت کمالخواهی و تنفر از نقص است. «توحید نفی عبودیت غیر خداست» و این جز از طریق «قیام لله» و «مجاهدت فی سبیلالله» در همه شئون حیات بشر ممکن نشود.
🔹«قیام لله» برای شکوفایی فطرت الهی همهی انسانها و تحقق توحید و عدالت بر جهان، پایهایترین مبنای «مقاومت» است. مقاومت و ایستادگی در برابر هر سختی و دشمنی، در برابر هرگونه ظلم و پلشتی، تنفر علمی و عملی از هر نقص و محدودیتی است. براین اساس «مقاومت» مقتضای فطرت همهی انسانهاست و از حُسن ذاتی برخوردار است و عقل همگان به حُسن و ضرورت آن معترف است و هیچ انسان منصفی با آن مخالفت ندارد بلکه آن را «حق» بشریت میشمارد و همگان را «مسئول» اقامه آن میداند.
🔹همچنین «مقاومت» و «جهاد» از جمله احکام الهی همهی ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است و خداوند متعال آن را از همگان خواسته است و حکم الهی بر همهی انسانها اعم از مذهبی و غیر مذهبی مستقر شده است. از اینرو، «مقاومت» یک «مسئولیت اجتماعی» همگانی است و اختصاصی به به هیچ فرد و گروه مذهبی و غیر مذهبی ندارد. و هر کس به اندازه توان و قدرتی که توانسته کسب کند میبایست اقدام کند خداوند میفرماید: «خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییاش، تکلیف نمیکند.»
🔸 بنابراین اصل «مقاومت» و «دفاع از حقوق خود» و جهاد علیه ظالمان و قاصبان حقوق افراد و ملتها، یک اصل عقلانی و منطقی و جهانی است و اختصاص به هیچ گروه و مذهبی ندارد و هر کس باید به اندازه مقدورات فکری، جسمی و اجتماعی خود، برای آن قدرت لازم را به دست بیاورد و به رسالت انسانی، عقلی و الهی خود عمل کند.
🔹 هر کس که با این مبنا، اقدامی انجام دهد او مجاهد است و عمل او نزد خداوند متعال محفوظ است و براساس نوع اعتقادات و سبک زندگیش به او پاداش میدهد که ما از میزان و نحوهی آن مطلع نیستیم و باید آن را به خداوند متعال بسپاریم. اما تعظیم، تجلیل و تکریم از چنین مجاهدانی در این دنیا، بحسب زحمات و مجاهدتهای که داشته است وظیفهی همه انسانها و دولتهاست وتعیین کننده خطمشئ مسیر تکاملی بشریت و نشان دهندهی الگوها و اسوههای نسلهای آینده است.
🔸 علاوه بر این براساس فقه شیعه، هر انسانی که برای حمایت از جامعهی اسلامی و دفاع از معارف توحیدی و اعتلای کلمةالله با دشمنان بجنگد و در این راه کشته شود و یا در صحنه نبرد، انسان بیگناهی کشته شود، «شهید» محسوب و احکام فقهی شهید براو جاری میشود و دولت اسلامی موظف با تکریم و تعظیم او بازماندگان اوست. اما درباره اجر اخروی و جایگاه معنوی همهی شهدا در قیامت هیچ گونه اظهار نظری نمیتوان داشت وآن اختصاص به خداوند متعال و معصومین «علیهمالسلام» دارد و ورود به این گونه مباحثات، خروج از بحث علمی و الهیاتی و افتادن در دام مغالطات و فرقهگرایی های خطرناک است.
🔹 براساس منطق قرآنی و مکتب فکری انقلاب اسلامی آنچه مهم است اجماع جهانی مستضعفان عالم از هر مذهبی بر پایه فطرت علیه ظلم و بیعدالتی است که موجبات رحمت الهی را فراهم میسازد. لذا وحدت اسلامی پیش شرط شکل گیری جبهه مقاومت است.
نظریهپرداز بیبدیل و معمار بزرگ «مقاومت»، و رهبرجبهه مستضعفان، فیلسوف الهی، عارف ربانی و فقیه کمنظیر حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) در اینباره میفرماید:
«مستضعفین جهان، چه آنها که زیر سلطۀ امریکا وچه آنها که زیر سلطۀ سایر قدرتمندان هستند اگر بیدار نشوند و دستشان را به هم ندهند و قیام نکنند، سلطه های شیطانی رفع نخواهد شد.
همه باید کوشش کنیم که وحدت بین مستضعفان درهر مسلک ومذهبی که باشند، تحقق پیدا کند که اگر خدای پیدا شود، این دو قطب مستکبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاکت خواهند رساند.
ماعازم هستیم که تمام سلطه ها را نابود سازیم، وشما هم کوشش کنید که ملتها رابا حق همراه کنید و آنچه مهم است این است که شما درمذهب خود وما در مذهب خودمان اخلاص را حفظ وبه خدای تبارک وتعالی اعتماد داشته باشیم تا عنایت او شامل حال ما باشد و ما را از تحت این سلطهها خارج سازد.»(صحیفه امام،ج۱۷،ص۴۲۹)
#مقاومت
#نظریه_مقاومت
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian_lorestan
آیت الله مهدویکنی علیه «سکولاریسم اخلاقی»
✍ حجت الاسلام ابراهیم شریفی نوشت:
سلوک رفتاری آیتالله مهدویکنی نوعی «نه گفتن به سکولاریسم اخلاقی» بود. از آنجایی که برخی از متدینین و روحانیون از ورود به عرصههای اجتماعی و سیاسی پروا و اکراه دارند و نمود اخلاقی بودن را در سلوک فردی میدانند و مدیریتهای کلان اجتماعی را دور از شأن روحانیت تلقی میکنند؛ امام راحل و شاگردان ایشان، خط بطلانی بر این باور کشیدند.
ادامه مطلب در سایت «رحا مدیا»👇
https://rahamedia.net/?p=5833
#نویسندگان_حوزوی_آذربایجان_غربی
@howzavian_westazarbaijan
🟡 الهیات ورزش
◻️چند پرسش پژوهشی، به مناسبت هفته تربیت بدنی
✍️ احمدحسین شریفی
مسأله ورزش، به ویژه ورزش قهرمانی، از مسائل چند وجهی و چند بعدی است. مسائل بسیار متنوع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، جسمی، روحی، اخلاقی و دینی دارد. مع الاسف محققان و پژوهشگران ما نیز کمتر به این مهم پرداختهاند.
علیرغم آنکه وزارتخانهای برای این منظور با عنوان «وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شده است و ساختاری عریض و طویل نیز برای آن شکل گرفته است، سوگمندانه باید گفت در عرصه اخلاق و فرهنگ ورزش کاملاً منفعلانه عمل میکنیم.
در این زمینه سخن برای گفتن و مسأله برای طرح کردن فراوان است.
در این مختصر چند پرسش پژوهشی را برای علاقمندان به پژوهشهای کاربردی و پژوهش در عرصه نیازمندیهای کشور، مطرح میکنم. امیدوارم مفید و مؤثر واقع شود:
یک. رابطة ميان نظريات اخلاق هنجاري و اخلاق ورزش چگونه است؟ فی المثل، «غايتگرايی» چه مدلي از اخلاق ورزش را پديد میآورد؟ «وظيفهگرايی» چه نوع مدلی از اخلاق ورزش را شکل میدهد؟ و «فضیلتگرایی» چطور؟
دو. اصول اخلاقی حاکم بر ورزش و ورزشکاران را از کجا بايد به دست آورد؟
سه. آيا موازين اخلاقی در ورزشهای قهرمانی با ورزشهای غيرقهرمانی متفاوت است؟ مثلاً آيا میتوان خطای عمد را در ورزش قهرمانی موجه دانست؟
چهار. حدود و ثغور «جوانمردی در ورزش» تا کجا است؟ زمانی که بازيکن تيم مقابل يا ورزشکار مقابل ما دچار مشکل جسمی میشود وظيفهی اخلاقی ما چيست؟ آيا در همهی شرايط بايد بازی را متوقف کنيم؟
پنج. جايگاه «خشونت در ورزش» تا کجا است؟ اگر در جايی بکارگيری خشونتی جزئی موجب پيروزی تيم ما و در نتيجه شادی يک ملت شود، آيا کاری غيراخلاقی صورت گرفته است؟
شش. جايگاه «مکر و حيلهگری و فريبکاری در ورزش» تا کجا است؟ آيا ورزش نيز همچون جنگ است که فريبکاری در آن موجه است؟ آيا میتوان گفت که مکر و حيلهگری در ذات برخی از ورزشهای قهرمانی نهفته است و اگر کسی مکار و حيلهگر نباشد هرگز نمیتواند ورزشکاری حرفهای شود؟ يا آنکه مکاری و فريبکاری جزء تدبير تلقی میشود؟
هفت. در صورت انجام خطايی بر روی حريف که منجر به نقص عضو او يا معيوب شدن عضوی از اعضای بدن او شود، وظيفهی اخلاقی چيست؟
هشت. آيا میتوان با ورزشکار به عنوان يک کالا معامله کرد و او را مورد خريد و فروش قرار داد؟
نه. آيا ورزشکاران میتوانند خود را به عنوان برچسب يا مارکی برای فروش در معرض کارخانهداران و توليد کنندگان قرار دهند؟ به عنوان مثال، به عنوان برچسب فروش نوعی مواد روانگردان يا نيروزا يا مواد مخدر؟
ده. آيا يک ورزشکار بايد کاملاً تسليم باشگاه ورزشی خود باشد؟ روابط ميان ورزشکاران و صاحبان باشگاه و مديران فنی و مربيان به چه صورت بايد باشد؟
یازده. ارتباط ورزشکار با داور يا کميتهی داوران به چه صورت بايد باشد؟
دوازده. وظايف اخلاقی هواداران و تماشاچيان، به هنگام برد یا باخت تیم یا ورزشکار محبوبشان چيست و چگونه باید باشد؟
#ورزش
#پژوهش
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian_hamedan
🔘 جنگ روانی
✍️علی اسدی در صفحه سواد رسانه نوشت:
▫️این روزها اسرائیل به کمک رسانه های همسو، در کنار جنگ نظامی، جنگ روانی شدیدی علیه جبهه مقاومت به راه انداخته است. گاهی خیلی از افراد به سبب عدم آگاهی لازم ناخواسته به ابزار جنگ روانی دشمن تبدیل شده و به آن کمک می کنند.
▫️جنگ روانی، مجموعهای از فعالیتهاست که با هدف تاثیرگذاری بر باورها، نگرشها و رفتار افراد و گروهها برای دستیابی به اهداف خاص انجام میشود. این جنگ، به جای استفاده از زور فیزیکی، از ابزارهای روانی و تبلیغاتی بهره میبرد. انواع مختلفی از جنگ روانی وجود دارد که هر کدام با هدف و روشهای خاص خود اجرا میشوند. در ادامه به برخی از مهمترین انواع جنگ روانی میپردازیم:
1️⃣ جنگ روانی استراتژیک:
هدف: تاثیرگذاری بر افکار عمومی یک ملت یا یک منطقه در درازمدت و ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی.
روشها: استفاده از رسانههای جمعی، آموزش، فرهنگ، و دین برای تغییر هویت ملی، ارزشها و باورهای مردم.
2️⃣جنگ روانی عملیاتی:
هدف: تاثیرگذاری بر تصمیمگیریهای کوتاهمدت دشمن یا متحدان بالقوه در یک بحران یا درگیری خاص.
روشها: انتشار اطلاعات گمراهکننده، شایعات، و تهدیدات برای ایجاد تردید، ترس و بیاعتمادی در بین دشمن.
3️⃣ جنگ روانی تاکتیکی:
هدف: تاثیرگذاری بر نیروهای نظامی دشمن در میدان جنگ برای کاهش روحیه جنگندگی، ایجاد اختلافات داخلی و تسریع در تسلیم شدن.
روشها: استفاده از بلندگوها، پخش اعلامیه، و عملیات روانی فرد به فرد برای ایجاد وحشت و ناامیدی در بین دشمن.
4️⃣ جنگ روانی اطلاعاتی:
هدف: کنترل جریان اطلاعات و ایجاد تصویری نادرست از واقعیت برای فریب دادن دشمن.
روشها: انتشار اخبار جعلی، سانسور اطلاعات، و ایجاد شایعات برای گمراه کردن دشمن.
5️⃣جنگ روانی سایبری:
هدف: نفوذ به سیستمهای رایانهای، سرقت اطلاعات، و ایجاد اختلال در زیرساختهای حیاتی دشمن.
روشها: حملات سایبری، انتشار ویروسها، و مهندسی اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه.
6️⃣جنگ روانی فرهنگی:
هدف: تضعیف هویت فرهنگی یک ملت و جایگزینی آن با فرهنگ غالب.
روشها: ترویج سبک زندگی، ارزشها و باورهای بیگانه، سرکوب فرهنگ بومی و ایجاد شکاف نسلی.
7️⃣جنگ روانی اقتصادی:
هدف: تضعیف اقتصاد یک کشور و ایجاد وابستگی اقتصادی به دشمن.
روشها: تحریمهای اقتصادی، جنگ ارزی، و دستکاری در بازارهای مالی.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
نویسندگان حوزوی
#پست_ثابت | در حال به روزرسانی ✍️ پویش نوشتن #بانک_صفحات_نویسندگان_حوزوی👇 جواد محدثی | حمید پارسا
.
🔁 مطبوعات، نشریات و خبرگزاریهایی که تا کنون از نویسندگان حوزوی منتشر کردند:
۱. روزنامه سراج
۲. خبرگزاری رسا
۳. خبرگزاری حوزه
۴. صدای حوزه
۵. خبرگزاری تسنیم
۶. خبرگزاری فارس
۷. خبرگزاری ابنا
#نویسندگان_حوزوی
#پویش_نوشتن #تبلیغ_مکتوب #جهاد_روایت
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖مردِ کارهای نشدنی
امام خامنهای:«بروید سراغ کارهای نشدنی ، تا بشود...»
شهید یحیی سنوار جزء انسانهایی بود که به این دستور ولی امر مسلمین جهان عمل کرد. او نه تنها چون دیگر مردمان مقاوم و با ایمان فلسطینی، با الهام از آیهی «لا یَخْشَون أحَداً إلّا الله» تمام عمرش را در مبارزه سپری کرد؛ بلکه با وجود تمام تهمتها، ملامتهای به ظاهر خودیها هم مردانه ایستاد. همانها که فریب نفوذیها را خوردهبودند و گمان میبردند که سنوار بعد از گذراندن دوران زندانی در زندانهای رژیم صهبونیستی، آموختن و تسلط به زبان عبری قصد خیانت دارد، حتی شایعه شده بود که فرمانده میدان که مغز متفکر طوفان کوبنده الاقصی بوده، یا در تونلها به دنبال جای امن است یا ...
اما ماجرای مقاومت مثالزدنی و شهادت اسطورهای شهید یحیی سنوار با آن سناریویی که تنها با ارادهی الهی اینچنین به رسوایی اسراییل انجامید، از آن کارهای به ظاهر نشدنی بود که نه تنها در طول هفتاد و چند سال گذشته که در یک سال اخیر بعد از شروع طوفان الاقصی، هر روز و هر شب در هر لحظه در غزه و فلسطین و این روزها در لبنان تکرار میشود، تنها یک پیام را به عالم مخابره میکند که مردان و زنان مقاومت، با ایمان محکم و توکل به ارادهی الهی و مردِ کارهای بهظاهر نشدنی هستند، همانها که یقین دارند به «فَمَن یَتوکَل عَلیالله فهُو حَسْبُه»
🖋آمنه عسکری منفرد
#مقاومت
#شهید_یحیی_سنوار
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📢با «حکمت و بیان» از تبلیغ بگو
🔓برای ایجاد تحول تبلیغ در حوزه نیاز به گفتگوهای مفصل وجود دارد. تبلیغ نیازمند واژهپردازی است تا بدانیم کدام یک از اقدامات ما تبلیغ است و کدام ضد تبلیغ.
◽️ما در مجله «حکمت و بیان» میخواهیم تبلیغ را از مظلومیت خارج کنیم. «حکمت و بیان» به قلم شما نیاز دارد. در شماره اول به تحول حوزه در تبلیغ پرداختیم در شماره دوم نیز به این موضوع از زوایایی دیگر خواهیم پرداخت. اگر تمایل دارید که دربارۀ این موضوع برای شماره دو قلم بزنید، آثارتان را برای مجلۀ حکمت و بیان ارسال کنید.
👈 اولویت قرار گرفت تبلیغ در حوزه چگونه است؟
⚠️در مورد ارسال آثار لطفاً به نکات زیر دقت داشته باشید:
▫️یادداشتهای علمی و ژورنالی ارسالی بین 1000تا 1500 کلمه باشد.
▫️یادداشتهای ارسالی باید به زوایای موضوع ارسالی به صورت کامل و دقیق و علمی پرداخته باشد.
▫️فایلهای متنی، فقط در قالب برنامۀ word و در پیراستهترین حالت ممکن ارسال شوند.
▫️مطالب ارسالی بعد از تأییده شورای سردبیری چاپ خواهد شد.
📥فایلهای خود را به mtdavat@gmail.com یا ادمین کانال ارسال فرمایید.
📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ📱ایتا
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
روایت جهاد میخواهد!(1)
✍️ محمدرضا بابایی
من دوست ندارم قلم رو کانالیزه کنم، طبع باید خودش روان باشد برای نوشتن!
این را از نویسندگانی میشنوم که بسیار مستعد و دغدغهمند هستند، اما حاضر نیستند برای اسلام جمعی نویسندگی کنند!!!
مثل اینکه لشکری به منافع و مرزهای اسلامی حمله کرده باشد و ما بگوییم من در جنگ فردی خوب عمل میکنم! شما برید من خودم هر از گاهی یک تیر میاندازم.
از این پاسخ چه مقدار تعجب میکنید؟
عقلای عالم آیا اینچنین فرد را توبیخ نمیکنند؟
حال چه شده است که نویسندگان، خطباء، هنرمندان و سایر اقشار اثرگذار، جریان ساز و گفتمانساز در کشور بدنبال کار جزیرهای و فردی هستند؟
بله؛ بواسطه اندک تجربهای که دارم تنهایی و به قول امروزیها برند شخصی خیلی راحتتر ایجاد شده و اشاعه پیدا میکند ولی در کار جمعی با توجه به صبر، تحمل و تمرین گوهر وجودی انسان صیقل پیدا کرده و آدمی پخته میشود.
در هر نقطه از کشور اگر کوچکترین دغدغهای در نوشتن دارید به ما ملحق شوید.
برای ارتباط در خدمتم.
@Mohammad_reza_babaie
#جهاد_روایت
#پویش_تبیین
#پویش_نوشتن
این یک درخواست ملی از همه نویسندگان دغدغهمند است.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
📝 درخواست اساتید حوزههای علمیه از آیتالله اعرافی، جهت لغو مجوز تدریس اعضای مجمع مدرسین
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مدیریت محترم حوزههای علمیه، آیتالله اعرافی دامعزه
با هزار تأسف و تأثر مجمع منحرف موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ذلت بار و سخیف خود و برخلاف اجماع همه بزرگان فقاهت، رژیم کودککش و غاصب صهیونیستی را به رسمیت شمرده و برای آن کیان نامشروع مرز قانونی تصویر کرده و به خیال خود راهحلی برای صلح ارائه نموده است!
این وقاحت در تکرار حرفهای پوسیده قلدرهای بینالمللی از سوی افراد مدعی فقه و اجتهاد، تجسم همان مارهای خوش خط و خالی است که امام عظیمالشأن ما در منشور جاوید روحانیت همگان را نسبت به خطر آن هشیار نموده و اتحاد همه طلاب را مطالبه فرموده است.
امروز که جهان اسلام خصوصا محور با شکوه مقاومت در منطقه، چشم امیدشان به حمایتهای معنوی ایران اسلامی دوخته شده و از سوی دیگر وجود شخصیتهای نورانی مانند شهید سیدحسن نصرالله مایه آبرو و اعتلای جایگاه حوزه مقدس در فکر و ذهن جامعه مومنان شده، نباید گذاشت تا آهنگ ناموزون و گوش خراش عدهای ناآگاه و پُرادعا جمال موجه روحانیت را مخدوش و مکدر کند.
آسیبی که تحلیلهای نسنجیده و جاهلانه که با لایهای از اصطلاحات فقهی و یا روشنفکری پیچیده شده بر پیکره مقاومت ملت مظلوم فلسطین و لبنان وارد میکند، اگر بیش از ضربه بمبهای سنگرشکن این رژیم سفاک و وحشی بر کودکان و زنان بیپناه غزه نباشد، بههیچوجه کمتر نیست.
ما اساتید سطوح عالی حوزه به تبعیت از امام عظیمالشان و مراجع بزرگوار خصوصا رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهیم داد که جریان انحراف از خط اصیل اسلام و تشیع مرموزانه و مزورانه از متن حوزه ، ضربات جبرانناپذیری به آبروی هزارساله روحانیت زده و سابقه جهاد و اجتهاد حوزه اصیل اسلامی را با حرفهای غیرانسانی و مخالف صریح شریعت نورانی اسلام مخدوش نمایند و بدین وسیله مجدانه و مصرانه از حضرتعالی تقاضامندیم که کرسی تدریس حوزه علمیه را از وجود تمام افراد این جماعت موسوم به مجمع محققین و مدرسین تطهیر نموده و با لغو مجوز تدریس آنها زمینه سوءاستفاده از عناوین و امتیازات انتساب به حوزه را ازین گروه بزدایید.
از خداوند متعال مزید توفيقات جنابعالی را در جهت خدمت به مقاصد اسلام عزیز خواستاریم.
#خط_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
@ahvaalehowze
آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) برگزار میشود
مراسم تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان و اساتید حوزههای علمیه، با سخنرانی آیتالله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه و با حضور فضلا و پژوهشگران جوان حوزوی برگزار میشود.
📆 زمان: پنجشنبه 3 آبانماه ـ ساعت 9 الی 12 صبح
📌 مکان: قم، ابتدای بلوار امین، سالن همایشهای مدرسه علمیه معصومیه(س)
پخش زنده اینترنتی مراسم:
http://livehowzeh.ir/tv
@jhelli_ir
💢 منِ فرهنگیِ ما
✍ نسا خلیلی
▪️منِ فرهنگی! در هر جامعهای، همان آداب و رسوم و هنجارهایی است که نسل به نسل منتقل میشود. همان چیزی است که فردوسی پس از حملهٔ مغول به دنبال احیا آن رفت. ارزشِ بسی رنج سی ساله برای زندهکردن عجم را متحمل شد.
▪️منِ فرهنگی، در طول چند هزارسال با افت و خیزهای بسیار بهدست آمده است. اما این جمله اینجا هم صادق است که خراب کردن بسیار آسانتر از ساختن است؟ امروزه چه ابزارهایی برای نابودی و ایجاد خرابی در آن مورد استفاده است؟
▪️چیزی که امروز مورد تهاجم واقع شده است، منِ فرهنگی ماست. این چیزی به جز روحیهٔ سلحشوری ایرانی، حب وطن، غیرت مردان، عفت زنان، خانواده محوری، احترام به بزرگترها، جوانمردی و ... نیست.
▪️اما ابزار این کار چیست؟ از زبان آوینی شنیدم که «برای اشاعه تفکر آمریکایی در روسیه و چین حتما لازم نیست به آنها اجازه افتتاح پیتزافروشی یا ویدیو کلوپ در میدانهای بزرگ مسکو و پکن داده شود، بلکه «تعلیمات واحد نظام جهانی آموزش» برای آنکه دانشجویان چینی را بدان جا بکشاند که خود را قربانی «دموکراسی آمریکایی» کنند، کافی است» (آغازی بر پایان،ص ۲۵).
▪️اگر ذرهای نقش آموزشی برای فضای مجازی قائل شویم، میبینیم که رهاکردن این عرصه، رشتههای من فرهنگی ما را پاره خواهد کرد و تنها نظم جهانی را در ذهن مردم، پیر و جوان ترویج میکند. نظم واحدی که سرمایهداران آن دنبال ترویج صنعت پولساز فحشا هستند و بارها آن را علنی بیان کردند.
▪️در این بین، آیا ما باید سرمایههای چند هزارساله فرهنگی و هویتی خود را در طبق اخلاص به آنها تقدیم کنیم تا در فسادی که جهانگیر شده است، بلعیده شوند؟ آیا حاکمیت تنها وظیفهٔ حفاظت از مردم در قبال هجوم زمینی را دارد و هیچ مسئولیتی در قبال سموم شیمیایی پخششده در فضای سایبری جامعه ندارد؟
#فرهنگ
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
شهید معرکه
برای معلم شجاعان، یحیا سنوار
✍️سعید احمدی
اول پاییز، آغاز مدرسههاست. هزاران معلم به میلیونها دانشآموز آموزش میدهند؛ ادبیات، ریاضی، هنر، دینی، علوم، جغرافی، تاریخ، فلسفه، فیزیک، شیمی و علومی دیگر را؛ از دبستان تا دانشگاه؛ از بیسوادی تا فوقتخصص. هر چه سطح تحصیلات برود بالاتر، همهی اینها ریزتر، دقیقتر و عمیقتر میشوند. اکنون نیز همه در تب و تاب یاد دادن و یادگیری افتادهاند. این دلهرههای درسی باز هم آمدهاند و میگذرند. بخش اعظم عمر من هم با این روزهای پر از خاطره و مخاطره گذشته است؛ چه ساعتهای دشوار و طولانی که آموختهام و چه زمانهای سخت و کمتری که یاد دادهام. کم بودهاند معلمهایی که در کنار اینهمه دانش و فن، درس زندگی هم بدهند به من و اینهمه چشم بینا و گوش شنوا که روبرویشان مینشستهایم. گاهی یک حرف کم و کوتاه و کوچک برخی از اینها سرمشق بزرگی برای زندگی ما بوده است. سهسالی میشود که مهر برای من نه پگاه درسآموزی است نه بامداد درسدهی. این بار و امسال انگار داستان، فرق میکند. ناخواسته و خیلی اتفاقی، چند روز مانده به ته کشیدن این ماه، مدرسهی من شد هواگرد اسرائیلی، مدیر آن ارتش صهیونیستها و معلم آن یحیا سنوار. فیلمی که نظامیها و سیاسیهای اشغالگر گرفتند و برای جهانیان فرستادند تا نشان دهند حماس را فتح کردهاند، برای من اکنون شده مدرسه، شده درس، شده الگو. از دیروز تا اکنون قریب صدبار به آن نگاه کردهام. شیری زخمی و تنها را میبینم در حصار کفتارهای ترسو. گریستهام نه از سر غم که از عمق غرور و افتخار. دست راستش را زدهاند. پاهایش را هم. نشسته؛ اما لم نداده؛ نیمخیز است. آماده است. معنای تا پای جان یعنی همین. آخرین قطرهی خون یعنی یحیا سنوار. یحیا سنوار یعنی ایستاده مردن در ایستادگی. مرد! تو چقدر مردی! زندگی و مرگ در تسخیر و تمسخر تو گرفتار شدهاند. تو چقدر بزرگی، شجاعی، مقاومی، محکمی، ستبری و چقدر سیری از دنیایی که ننگ اسارت و ذلت را برایت بخواهد. ای آموزگار شجاعت و صلابت! از اکنون، معنای پاییز برایم فصل رویش جوانههاست نه ریزش برگها. نگاه تو اگرچه کم و کوتاه، دلبری میکند برای دلهای دلیر. کاش معلمها مثل تو درس زندگی بدهند به ما! همینقدر ریز، دقیق و عمیق. تو چقدر معرکهای، ای شهید معرکه!
عصر جمعه بیستوهفتم مهر صفر سه
تهران، محلهی کاوسیه
#نویسندگان_حوزوی_اصفهان
🆔 @howzavian_isfahan
🔔 شناسایی استعدادهای برتر حوزوی آغاز شد
مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه جزئیات شناسایی استعدادهای برتر حوزوی سال ۱۴۰۳ در عرصه های تحصیل، تدریس، پژوهش و تبلیغ را اعلام کرد.
🔻برای دریافت دفترچه راهنمای هر مرکز، روی گزینههای مربوطه کلیک کنید؛
📎 دفترچه حوزههای علمیه برادران
📎 دفترچه حوزههای علمیه خواهران
📎 دفترچه جامعةالزهرا (سلام الله علیها)
📎 دفترچه حوزههای علمیه اصفهان
🔖 متن کامل خبر
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
«یا علی» برلب بیا مظلوم را یاری کنیم
موسم «ان تنصرالله» است همکاری کنیم
ظهر عاشوراست ما یک عمر اهل روضه ایم
لشگر حق را بیا با هم علمداری کنیم
روز پیکار است با جان با قلم با آب و نان
آن همه «یا لیتنا»! این بار ما کاری کنیم
جان مظلومان به لب آمد مسلمان! چاره ای
بی طرف معنا ندارد ترک بی عاری کنیم
پیکر اسلام دارد برتن خود زخم ها
زینبی باشیم و این تن را پرستاری کنیم
صحنه گردان ظهور مهدی زهرا شویم
بر دلش غم ها ی بسیار است غمخواری کنیم
دستبند و حلقه و زنجیر، پابندش نباش
این فراخوان عیار ماست عیّاری کنیم
تا بهاری گردد این فصل زمستانی که هست
همچو باران « انفقوا» را بر زمین جاری کنیم
#طاهره_ابراهیم_نژاد_آکردی
#پویش_همدلی
#شاعران_حوزوی
@shaeranehowzavi