#جمعه_ی_انتظار
ای ماه در آسمان به دنبال توایم
ما بی خبر از جهان به دنبال توایم
از مسجد سهله دور هستیم، ولی
در مسجد جمکران به دنبال توایم
✍️ مجتبی خرسندی
#اشارت👇
«بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء» به وجود مقدس ایشان مخلوقات روزی میخورند و زمین و آسمانها ثابت هستند.
#با_شاعران
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#کارگاه_مهارتی_نیم_روزه
💠ارزشهای خبری در یادداشتهای روزانه 💠
✍️برادران ۲۳ اسفند
✍️خواهران ۲۴ اسفند
✔️ ظرفیت کلاس: ده نفر
🔹برگزاری دورههای نگارش رسانهای به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در قم
نام نویسی:
🆔 @Saberin1984
📲 09149734414
#ادبیات #نویسندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 تفاوت نگاه تربیتی سعدی و حافظ
🔶#سعدی و #حافظ برای قرنهای متمادی دو شاعر فرهنگساز بوده و هستند. در عین حال، تفاوتهای فراوانی میان نگاه فرهنگی و تربیتی و اخلاقی آنان مشاهده میشود که در جای خود قابل مطالعه و بررسی است. به عنوان مثال، درباره نقش وارستگی مربی در تربیت، سعدی میگوید هر چند پاکی و وارستگی مربی نقشی جدی و انکارناپذیر در تربیت متربیان دارد؛ اما متربی نباید خود را درگیر عمل یا بیعملی مربی کند. وظیفه متربی این است که پندها و سخنان حکیمانه را به گوش جان بشنود و عمل کند:
گفت عالم بگوش جان بشنو
ور نماند به گفتنش کردار
باطل است آنچه مدعي گويد
خفته را خفته کي کند بيدار
مرد بايد که گيرد اندر گوش
ور نوشته است پند بر ديوار
🔶اما حافظ به شدت با چنین نگاهی مخالف بود و به متربیان توصیه میکرد که اگر مربی اهل عمل نبود، هرگز پند و نصیحت او را نباید بشنوید و عمل کنید!
عنان به ميکده خواهيم تافت زين مجلس
که وعظ بيعملان واجب است نشنيدن
🔷در این میان به نظر میرسد دیدگاه سعدی درستتر و راهگشاتر از دیدگاه حافظ است. خود سعدی از قول فقیهی که پسرش دیدگاهی همچون حافظ داشت، میگوید: «بمجرّد اين خيال باطل (که مثلا مربیان به گفتههای خود عمل نمیکنند) نشايد روى از تربيت ناصحان بگردانيدن و علما را به ضلالت منسوب كردن و در طلب عالم معصوم از فوايد علم محروم ماندن»
✍ احمدحسین شریفی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
◽️حفظ محیطزیست، یک فعالیت دینی و انقلابی است
◾️رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز: نگاه ما به درخت و گیاه و سبزه و محیطزیست یک نگاه معرفتی و معنوی است علاوهی بر آنچه که گفته شد. نگاه معرفت دینی است. این در ادبیات ما هم کاملاً رواج دارد و آحاد مردم و متفکرین و همهی کسانی که در این زمینههای مسائل بشری حرف میزنند، در این زمینهها نظر دادند و حرف زدند.
◾️برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقی دفتری است معرفت کردگار. یعنی این جوری. نگاه، نگاه معرفتی است. برای همین هم هست که در شرع مقدس اسلام غرس کردن درخت و نشاندن نهال یکی از حسنات محسوب شده.
◾️روایات متعددی داریم که ما را تحریص میکنند و ترغیب میکنند به اینکه درخت بنشانید و نهال بنشانید و اینها. حسنه است اینها. در قانون اساسی ما هم که برای محیطزیست یک اصل وجود دارد که اهمیت محیطزیست را و ضرورت پرداختن به محیطزیست را به بهترین بیانی در آنجا بیان کرده.
◾️بنابراین، فعالیتهایی که در مورد فضای سبز و درخت و گیاه و محیطزیست و جنگل و بقیه انجام میگیرد، اینها فعالیتهای دینی است، اینها فعالیتهای انقلابی است و جوانهای عزیز ما نباید گمان کنند که مسئلهی محیطزیست یک مسئلهی تزئینی و تجملاتی و زیادی است. نه، یک مسئلهی اساسی و مهمی است که در شرع و قانون آمده. ۹۹/۱۲/۱۵
#مقام_معظم_رهبری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
◽️حفظ محیطزیست، یک فعالیت دینی و انقلابی است ◾️رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز: نگاه ما به درخت و گی
#هم_نویسیِ مخاطبان نویسندگان حوزوی
✍️ برای ما یک پاراگراف پنجاه کلمهای بنویسید. به بهترین مینیمال پنجاه هزار تومان تقدیم میشود.
📌 به این پرسش پاسخ دهید:
💠 محیط زیست سالم نشانهی چیست؟ ....
👌فرصتِ قلمزنی تا هشت صبح شنبه (فردا)
#پیش_به_سوی_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❤️ به یاد خسروی جهادگران
✔️ فیضیهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده است بارگاه جهاد.
📌نگاه اجتماعی طلاب و علما در دوران گام اول احیا شد.
♦️مبلغانی در همین مسیرهای بین استانی و جادههای هموار و ناهموار کشور جان خود را از دست دادند.
😔خانوادههایی از طلاب جهادگر، صبر و سکوت را یاد گرفتند و به خاطر امام و رهبرشان از اولیّات زندگی خود چشم پوشیدند.
🔆 یکی از آنها، #احمد_خسروی عزیر و فراموش نشدنی است. امروز جهادگران او را بیشتر از قبل به دست آوردند.
🙏روحش شاد
#پیشنهاد به دفتر تبلیغات اسلامی👇
جای خالی «نکوداشت مبلغان و جهادگران جان برکف» خالی است؛ پاسداشتِ مردان مبلغ و مجاهدی که برای مردم مُردند و خانوادههایی که شیخ شَبابشان را از دست دادند.
#پیام_مدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 اختتامیه جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب برگزار میشود
جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب(ع) یکشنبه، هفدهم اسفند با حضور شخصیتهای ادبی و رسانهای و تقدیر از برترینها به کار خود پایان میدهد.
به گزارش روابط عمومی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)، حجت الاسلام علی اسفندیار، دبیر اجرایی جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) با اعلام خبر اختتامیه این جشنواره ادبی گفت: آیین اختتامیه جشنواره حضرت ابوطالب(ع) یکشنبه، هفدهم اسفند در سالن همایش کوثر سازمان تبلیغات استان قم برگزار میشود.
وی با اشاره به این که در مجموع 108 اثر به مرحله داوری رسیده است، افزود: 42 شعر، 24 یادداشت، 15 مینیمال، 20 نثر ادبی، 5 گزارش از سوی اهالی ادب و رسانه به دبیرخانه جشنواره حضرت ابوطالب(ع) ارسال شده است.
اسفندیار با اشاره به فرصت یک ماهه فراخوان این جشنواره، تعداد آثار رسیده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب نخستین جشنواره حق التألیفی بود که در کنار همایش بین المللی حضرت ابوطالب، حامی پیامبر اکرم(ص) به اجرا درآمد، همچنین در کنار تقدیر از همه نویسندگان این جشنواره، از برترینها در روز اختتامیه تجلیل میشود.
وی مراسم نثرخوانی، شعرخوانی و یادداشتخوانیِ برخی از برگزیدگان این جشنواره را از برنامههای روز اختتامیه اعلام کرد.
دبیر جشنواره حضرت ابوطالب(ع) با قدردانی از تلاشهای مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پرداختن به شخصیت گمنام حامی پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: فعالیت چندین ماهه دبیرخانه این همایش بین المللی نشان میدهد، جامعه امروز بیش از پیش نیازمند شناخت صحیح شخصیت های تاریخی اسلامی است.
گفتنی است، آیین اختتامیه جشنواره حضرت ابوطالب(ع) 17 اسفندماه در سالن همایش کوثر سازمان تبلیغات استان قم از ساعت 16 تا 18 با حضور شخصیت های فرهنگی، ادبی، رسانه ای و تجلیل از برگزیدگان بهترین آثار برگزار میشود.
این جشنواره به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)، خبرگزاری حوزه و کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء(نویسندگان حوزوی) برگزار میشود.
✔️ جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، همایش بینالمللی حضرت ابوطالب(ع)، خبرگزاری حوزه و کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء(نویسندگان حوزوی) در قم برگزار میشود.
🔆زمان: یکشنبه، 17 اسفندماه
🔅مکان: سازمان تبلیغات اسلامی استان قم
#نویسندگان_حوزوی
#یاداشت #نثر_ادبی #شعر
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#هم_نویسیِ مخاطبان نویسندگان حوزوی ✍️ برای ما یک پاراگراف پنجاه کلمهای بنویسید. به بهترین مینیمال
سلام علیکم، صبح تون پر از انرژی و امید و توکل به خدا
📌 35 دقیقهی دیگر فرصت دارید
برای نوشتن یک پاراگراف محیط زیستی 😊
#هم_نویسی ⏪ فرصتی برای بهتر نویسی و بیشتر نویسی
🔴 تکرار ادعایی واهی
🔹وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود در نشستی در قاهره ادعای متوهمانه امارات متحده عربی درخصوص جزایر سه گانه ایران را تکرار و از این کشور حمایت کردند. آنها در این نشست مدعی شدند که امارات متحده عربی بر جزایر بوموسی، تنگ بزرگ و تنب کوچک حاکمیت دارد و ایران این جزایر را اشغال کرده است.در این خصوص توجه به گزاره تحلیلی تاریخی ذیل حائز اهمیت است:
1⃣ بررسی تاریخی این واقعیت را گواهی میدهد که ایران از گذشته دور بر تمامی جزایر و سواحل خلیجفارس حاکمیت مطلق داشته است.
2⃣با آغاز قرن ۱۹ حضور انگلیسیها در خلیجفارس به بهانه مبارزه با دزدان دریایی ولی در حقیقت برای تامین منافع خود، پررنگ شد و عملاً در خلاء اقتدار دولت مرکزی ایران، تعرض و اشغال جزایر و سواحل ایران را مورد توجه قرار دادند.
3⃣بررسی گزارشات، مکاتبات، نقشهها و اسنادی که توسط خود انگلیسیها در آن مقطع منتشر شده، گواهی میدهد که جزایر بوموسی، تنب بزرگ و کوچک متعلق به ایران است و هیچ مدرکی خلاف آن یافت نمیگردد.
متن کامل
✍ احمد بنافی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⚠️ بازخوانی یک پیام تاریخی
📌واکنش امام خمینی به نامهی پاپ ژان پل دوم که برای موضوع آزادی گروگانهای آمریکایی نگاشته بود نیز در این ایام و همزمان با سفر پاپ فرانسیس به عراق اهمیت ویژهای دارد.
✍🏻 چراکه امام خمینی به نامهی بهظاهر صلحطلبانهی پاپ برای رهایی عوامل آمریکا در لانهی جاسوسی، پاسخ مفصلی دادند تا نشان دهند که ایشان بین پاسخ به یک «رهبر دینی» (ولو غیر مسلمان) با یک «دولتمرد مستکبر» تفاوت قائل میشوند اگرچه موضوعات هر دوی اینها یک چیز و مشترک باشد.
💡امام خمینی رحمهاللهعلیه در ملاقات مجدد با نمایندهی رهبر کاتولیکهای جهان، خلاصهی آن نامه و پاسخ را چنین روایت میکنند: «دفعهی اول برای آن لانهی جاسوسی بود که جوانهای عزیز ما اطلاع پیدا کردند که این مرکزی که در ایران به اسم سفارت آمریکا هست، سفارتخانه نیست و اشخاصی که در آنجا هستند اشخاص دیپلمات نیستند، بلکه جاسوسانی هستند که در یک مرکز جاسوسی متمرکز هستند و برای ضرر ملت ما و کشور ما در آنجا مجتمع هستند و آقای پاپ شاید ندانسته توصیه کردند برای آنها و من در آنوقت مفصل تنبهاتی به ایشان دادم.» [۱]
♨️ نیز امام با هوشیاری تمام، از موقعیت پیش آمده، بهخوبی استفاده کرده و دنیای مسیحیت را در برابر پرسشهایی منطقی و عقلانی قرار میدهند؛ به نحوی که در فرازی از پاسخ امام چنین آمده است: «اگر ملت ما از من پرسید که روحانیت مسیح، موافق است با این جنایاتی که اینها کردند، من چه جواب به اینها بدهم؟ روحانیت مسیح که میداند که قرآن کریم به طرفداری از مسیح و طرفداری از صدیقهی طاهره مریم برخاست و آن چیزی که به خلاف واقع، نسبت به آن طاهرهی مطهره میدادند، تکذیب کرد. ... در عین حالی که اسلام طرفداری از مسیح و علمای مسیح کرده است در قرآن، ما میل داشتیم که گوش ما را یک وقت هم نغمهی امثال آقای پاپ نوازش بدهد و استفسار کند که این ملت چرا به اینطور میگذراند. ... و الآن هم بپرسد از کارتر که چرا یک نفری که سیوچند سال جنایت کرده است، خیانت کرده است و جنایات و خیانات او مشهود است، چرا بردید آنجا و نگه داشتید و باز در آنجا هم میخواهید توطئه بکنید؟» [۲]
⭕ «من از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید، میخواهم که دولت آمریکا را از عواقب ستمگریها و زورگوییها و چپاولگریها بترسانید و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملتهایی که میخواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند، رفتار کند و از تعلیمات حضرت مسیح سلاماللهعلیه پیروی نماید و خود و دولت آمریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد.» [۳]
۱. صحیفه امام خمینی، ج۱۳، ص۶۷.
۲. همان، ج۱۱، ص۲۹-۳۹.
۳. همان، ج۱۲، ص۲۳۷-۲۳۸.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 اختتامیه جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب علیه السلام
✔️ شعرخوانی
✔️ نثرخوانی
✔️یادداشتخوانی
🔻با سخنرانی:
🔅استاد جواد محدثی، پیشکسوت عرصه نویسندگی
🔅حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع
رییس مجمع ملی کانونهای فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات کشور
🔻و با اجرای:
🔅سید محمدجواد شرافت، هنرمند و شاعر حوزوی
🔻زمان: یکشنبه ۱۷ اسفندماه _ساعت ۱۶ تا ۱۸
🔻مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ششم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سالن کوثر
@abutalibconference
@HOWZAVIAN