فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راهنمای_نویسندگان #لینک_گذاری
☑️ برخی از اعضای محترم درباره شیوه لینکدار کردن مطالب پرسش داشتند. این فایل توضیح میدهد؛ البته با لهجه شیرین یزدی جذابیت خاصی پیدا کرده است.😊
آدینه ای پر نشاط براتون آرزومندم
#پیام_مدیر
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
#طنزیمات_روزانه
😊اندر فواید مثبت اندیشی
اگر به رفتارهای انسانهای موفق نگاه کنیم در مییابیم مثبت اندیشی راز موفقیت آنها بوده و هست. در واقع مثبتاندیشی یعنی دیدن نیمه پر لیوان و این فقط یک نکته روانشناسانه نیست بلکه واقعیتی انکارناپذیر است که موجب رشد و پیشرفتهای شگفتانگیز می شود.
باید بتوانیم حس طنز و عنصر مزاح و شوخی با کمی چاشنی بیخیالی را در خود شکوفا کنیم و عینک بدبینی را از افق دیدمان کنار بگذاریم. طنز و شوخی نمکی، شیرین است که شوری سختیها،ناکامی ها و شکست ها را به نوعی تعادل می رساند تا مزه مشکلات را قابل تحمل تر بچشیم.
جدی نگرفتن با دِسر خوش خیالی هم کمک میکند تا شادتر و موفقتر در این دنیا زندگی کنیم و ناملایمات را بهتر هضم نماییم.
از قدیم گفتهاند، بخند تا دنیا به رویت بخندد. به تجربه ثابت شده که دنیا در تعامل با آدمهای روی زمين،به نگاه آنها نسبت به زندگی حساس است! اگر تصمیم بگیریم که بخندیم و شاد باشیم، دنیا هم با ما شادتر همراهی و همدلی خواهد کرد.در مخفیگاه ذهنمان طنزها و لبخندها ماندگارند حتی در سختی ها و مشکلات.
نمونههایی از این مثبت اندیشی طنزآلود را در ادامه ترجیحا با لبخند بخوانید؛
✅ اگر گنجشکی بالای سرتان کار خرابی کرد لبخند بزنید و خدا را شکر کنید که گاوها پرواز نمی کنند!
✅ اگر بعد از سه روز کوهنوردی به قله کوه رسیدید و از سرپرست گروه پرسیدید حالا باید چه کار کنیم و او با خونسردی جواب داد که باید برگردیم شما ناراحت نشوید! بلکه لبخند بزنید و فکر کنید که کوهنوردی ورزش روانی هاست!!
✅ اگر با همسرتان از آن دعواهایی که نمک زندگیست، نمودید و ایشان فرمودند که من فقط به خاطر پول زنت شدم ناراحت نشوید لبخند بزنید و بگویید باز شما یک دلیلی داشتی من بدبخت چی!!
حال با همان لبخند دلنشین، شما میتوانيد نکات دیگری به این یادداشت بیافزایید.
✍️ هادی حمیدی، عضو تحریریه کانون مدادالفضلاء
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
#با_کاربران
🔶 ریاضی در فقه
🔹 از آنجا که مسائل فقهی بر قواعد عقلی و قاعده های عقلی بر قواعد ریاضی استوار است، در نتیجه می توان مباحث فقهی را در قالب و شکل ریاضی نیز بیان نمود.
یکی از مباحث و مسائلی که می خواهیم آن را به شکل ریاضی بررسی نماییم، ☘ازدواج و دوستی دختر و پسر☘ می باشد.
🔸اگر ما A را به عنوان مجموعه پسران و B را به عنوان مجموعه دختران در نظر بگیریم، اجتماع B و A با استقلال دو مجموعه B و A در تضادّ می باشد؛ زیرا جمع شدن دو عنوان مستقل در یک مجموعه واحد، وجود دو عنوان نخست را مورد خدشه قرار داده و آنها را جزء مجموعه اشیای معدوم فرض می نماید. اما اگر دو مجموعه فوق، توسط عقد محرمیت تحت مجموعه ای با عنوان «زوج و زوجه» روند، استقلال دو مجموعه نخست، از بین نمی رود؛ زیرا پسر و دختر بودن دو مجموعه اوّل، تحت عنوان تازه ای که «مزدوج بودن» باشد، وارد می شوند.
🔗 متن کامل
✍ مهدی درستی
#ریاضی
#دوستی_دختر_پسر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب_ما
💐راهاندازی کانال #همنویسان
✅ انتشار آثار نخستین پویش نوشتن؛
🔆 یادداشتهای رسیده به جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب علیه السلام منتشر شد.
تعداد اثر: ۲۴ یادداشت
🍃البته انتشار نخستین محتوا را با نثر ادبی استاد جواد محدثی آغاز کردیم. به احترام شخصیت و قلم ایشان.
✅ این جشنواره به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.
⏪ دیگر آثار جشنواره هم در این کانال بارگذاری خواهد شد.
🔽 لینک مستقیم کانال #هم_نویسان
https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#یاد_روزهای_گعده
🔹چرا نمی نویسیم؟ با بهتر بگویم چرا نمی توانیم راحت بنویسیم؟ این سوال کم و بیش در ذهن بسیاری از ما وجود دارد؛ اما چه باید کرد؟
🔸در اولین سه شنبه مرداد 98 و در دهمین جلسه از گعده های یادداشت خوانی، میزبان استاد دژاکام بودیم. نکاتی که ایشان در این جلسه بیان کردند به نوعی پاسخ به این سوال است.
🔸برای نوشتن در یک موضوع دو ابزار لازم است: داشتن اطلاعات و قلمی روان. معمولا همه ما در یک زمینه به اندازه ای اطلاعات داریم که انگیزه ای برای نوشتن باشد. پس در قسمت اول مشکلی وجود ندارد و گره کار در سفتی قلم است. برای این قلم روی کاغذ به راحتی بلغزد و افکار و دانش ما را روی سینه سفید کاغذ بیاورد یک راهکار بیشتر وجود ندارد و آن چیزی نیست جز : نوشتن و نوشتن و نوشتن. البته اگر شروط زیر در آن رعایت شود. کار بست این شروط قلم را به پرواز در می آورد و در این صورت است که می توان مانند آب خوردن در یک موضوع قلم زد. اما این شروط:
1️⃣ هر روز بنویسید هر چند که یک پاراگراف یا حتی یک خط باشد. نوشتن را یک روز هم ترک نکنید.
2️⃣ این نوشته شما محرمانه باشد. یعنی فقط برای خودتان بنویسید.
3️⃣ سعی کنید در همین نوشته جزئیات را ذکر کنید.
4️⃣ در نوشته خود توصیفات را وارد کنید. یعنی حس و حال خود یا ویژگی های محیط را بیان کنید. مانند گرمی و سردی هوا، ناراحتی یا خوشحالی، روشنی و تاریکی و اوصافی از این قبیل.
5️⃣ ترکیب ها و لغات متنوع به کار ببرید. برای این که دایره و ذخیره واژگانی شما زیاد شود، آثار اساتید خوش قلم و متنوع نویس را بخوانید. همچون استادان سید مهدی شجاعی، احمد عزیزی و محمد رضا حکیمی و... .
✍ مجتبی عادل پور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❌طلبه نشوید
اگر می خواهید؛ سوار بر امواج جناج چپ یا راست، بتازید؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، سوار بر پورشه در خیابان ویراژ بدهید؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، رییس و کارمند بشوید؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، مردم دست شما را ببوسند؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، منبر و سخنرانی فرمالیته بکنید ؛طلبه نشوید.
اگر می خواهید،اَدا دربیاورید و نقش آدم های مومن را بازی کنید؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، مدرک بگیرید و حجت الاسلام دکتری صدایتان کنند ؛ طلبه نشوید.
اگر می خواهید، چین های عمامه را بشمارید؛ طلبه نشوید .
اگر می خواهید ، یک زندگی آرام و بی دردسر داشته باشید، طلبه نشوید .
📌 اما اگر ...
اگر می خواهید، خودسازی کنید؛ طلبه بشوید.
اگر می خواهید عالم و اندیشمند بشوید؛ طلبه بشوید.
اگر می خواهید، رسالت شناس و قله پیما گردید؛ طلبه بشوید.
اگر می خواهید، قلب و مغزتان مثل چشمه بجوشد، طلبه بشوید.
اگر می خواهید، ارث پیامبر اعظم (ص) نصیبتان شود؛ طلبه بشوید.
اگر می خواهید، در لشکر حضرت ولی عصر (عج) پست و مقام بگیرید، طلبه شوید.
اگر می خواهید، گره از مشکلات مردم باز کنید؛ طلبه بشوید.
اگر می خواهید، انسانی را راه ببرید ، هدایت کنید، بیاموزید؛ طلبه بشوید .
اگر می خواهید، معراج معنویت داشته باشید؛ طلبه بشوید .
اگر می خواهید، دنیا را بتکانید؛ طلبه بشوید .
اگر می خواهید، در صحرای قیامت پرچمدار شوید؛ طلبه بشوید.
✍️ سید جواد محمدزاده
پذیرش حوزههای علمیه داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت مرکز به آدرس WWW.HOWZEH-QOM.IR اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند.
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢اگر دنبال اثرگذاری حقیقی در فضای مجازی هستید...
👈به هفت فرمان رهبر انقلاب به فعالان انقلابی در فضای مجازی توجه کنید:
1️⃣امیدآفرینی
2️⃣بصیرت آفرینی
3️⃣توصیه به ایستادگی
4️⃣توصیه به تنبلی نکردن
5️⃣توصیه به خسته نشدن
6️⃣توصیه به صبر
7️⃣توصیه به حق
✍ تربیت و حکومت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_شاعران
چه بود حاصل دنیا، اگر اراده نبود؟
اگر امید رسیدن میان جاده نبود؟
من و تو وارث بال پرنده ای هستیم
که جز در اوج فلک، هرگز ایستاده نبود
تمام عمر به دستش دخیل می بستیم
اگرچه طبق سندها امامزاده نبود
پدر که نان شبش را به عشق ما اندوخت
ولی دریغ که هنگام استفاده، نبود
بدون او شب اندوه را چه می کردیم؟
چراغ خانه اگر چهره اش گشاده نبود
چراغ خانه زنی بود بی گمان که خدا
میان سینه ی او جز صفا نهاده نبود!!
به ما اگر گرِهِ سخت زندگی وا شد
مگر به برکت این سفره های ساده نبود
زمانه سخت زمین زد سواره هایی را
که در معیّت شان لشکری پیاده نبود
من و تو عالِمِ عشقیم و بی گمان ما را
معلمی به جز آغوش خانواده نبود
✍ زهرا شعبانی
#کنگره_شعر
#زیر_یک_سقف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#با_شاعران چه بود حاصل دنیا، اگر اراده نبود؟ اگر امید رسیدن میان جاده نبود؟ من و تو وارث بال پرند
#پیش_به_سوی_نوشتن
✍ برای نویسندهشدن یا میل به نوشتن، هر روز صبح یک شعر و یک یادداشت مطبوعاتی بخوانید... #ده_دقیقه هم نمیشود.🙏
🍃 البته بعد از نیایش و قرائت قرآن😊 که برکت کار «نویسندهی متعهد» است؛ عهد با خدا.
#پیام_مدیر
🔆 اندیشه اجتماعی فقیه فقید..!
🔸اندیشه اجتماعی مرحوم علامه مصباح از برخی ویژگیهای اختصاصی برخوردار است. اهم ویژگیهای این اندیشه عبارتند از:
🔺بهرهگیری از رویکردهای چندگانه توصیفی، تبیینی(بهویژه در موضوعات روز)، تفسیری(دلیلگرایانه و معناکاوانه)، انتقادی(بهویژه در تقابل با اندیشهها و جریانات فکری ناهمسو)، اصلاحی، یوتوپینیستی(آرمانی)، توجیهی و مدافعانه؛
🔺پذیرش دوگانگی فرد و جامعه(یا عاملیت و ساختار و البته اصالتدهی به فرد)؛
🔺اعتقاد به هستومندی جامعه(به مثابه نوعی معقول ثانی فلسفی که برغم فقدان عینیت متحصل خارجی، منشاء انتزاع عینی دارد. منشاء انتزاع آن روابط و مناسبات جاری در میان انسانها در زندگی روزمره است.)؛
🔺تقلیل جامعه به مناسبات، ارتباطات و کنشهای متقابل انسانی و پیامدهای قهری ناشی از این تعاملات(از دید استاد، موضوع جامعهشناسی چیزی جز روابط و تعاملات انسانی و آثار و پیامدهای آن درگستره حیات اجتماعی نیست)؛
🔺 اعتقاد به قانونمندی پدیدههای اجتماعی و تاریخی(حاکمیت قوانین تکوینی بر پدیدهها، رویدادها و تعاملات اجتماعی) و اعتقاد به پویش مستمر جهان زندگی(به تبع گرایش فطری انسان به کمالخواهی و تعالیجویی نامتناهی)؛
🔺تلقی جامعه به مثابه نظامی باز و دارای تعامل مستمر با محیط(اعم از محیط طبیعی و محیطهای فرهنگی – اجتماعی)؛
🔺بهرهگیری از روششناسی ترکیبی(تاریخی، مقایسهای، نقلی، اجتهادی، عقلی - برهانی)؛
🔺دارابودن موضع هستیشناسانه توام با موضع ارزشی – هنجاری در مواجهه با واقعیتهای اجتماعی؛
🔺عطف توجه قاطع به جنبههای عاملی و انسانی و نیمنگاهی نیز به جنبههای ساختاری؛
🔺توجه توامان به وضعیتهای تعادلی و تضادی جامعه(هرچند با ترجیح جنبههای تعادلی و کارکردی)؛
🔺دارابودن موضع متعهدانه، خیرخواهانه و تعهدمندی اخلاقی به آرمانها و مصالح جمعی(در مقابل، ادعای واهی لزوم بیطرفی علمی)؛
🔺تنوع موضوعی و محتوایی مباحث(طرح انبوه مباحث مرتبط با قلمروهای موضوعی و رشته گرایشهای تخصصی متعدد علوم اجتماعی)؛
🔺کلان نگری(به جای تاکید بر مسائل و موضوعات معین دارای قیودات زمانی و مکانی) در عین اهتمام به مسائل جامعه ملی؛
اصالتدادن به فرهنگ دینی و سنتی (به جای فرهنگ مدرن و پسامدرن)؛
🔺اعتقاد به نقش کانونی دین/ اسلام در شکلدهی و هویت بخشی به نظام شخصیت، فرهنگ، ارکان جامعه اسلامی و راهبری آنها؛
🔺دارابودن ماهیت غیرانباشتی (اندیشههایی فاقد ارتباط ارگانیک با پیشینههای مسانخ خود، و به بیان دیگر، اندیشههایی خلاق و فاقد پیوستگی به یک سنت فکری پرسابقه در اندیشه اسلامی)؛
🔺مستندگویی و مدللگویی(ارجاع مستقیم به منابع دست اول اسلام یعنی آیات و روایات و استنباطات اجتهادی و برهانی).
متن کامل
✍️ سیدحسین شرف الدین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅در تبیین عبارت « زنجیره تواصی »
🔆 بیان شده در فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔷 قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان بهعنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.
🔹۱۳۹۹/۱۲/۲۱
🔶مصداق «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» بشوید؛ همدیگر را حفظ کنید و نگه دارید؛ مثل کوهنوردها در جاهای خطرناک که با ریسمان یکدیگر را، کمرها را، به هم وصل میکنند؛ یکی اگر پایش بلغزد، پرت نمیشود تا آخر کوه؛ وقتی به همدیگر وصل شدند، ریسمان بستند، اگر یکی لغزید، دیگران که هنوز نلغزیدهاند، او را نگه میدارند و بالا میکشند؛ ارتباط و اتّصال، اینجوری است. تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ هم به پیمودن راه حق یکدیگر را توصیه کنید، هم به صبر؛ صبر یعنی استقامت، ایستادگی، ثبات قدم، در مقابل حوادث تلخ نلغزیدن، نلرزیدن، مردّد نشدن؛ این عرض ما با شما است.
🔸 ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
✍️ کانال امیر احتشام
#جبهه_ما
#زنجیره_تواصی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅ گام دوم انقلاب، مبعث جوانان
🔹 بیانیه گام دوم انقلاب، بعثت جوانان است. همچنان که در توضیحات مذکور مشاهده کردید، معنای بعثت با معنای جوان بسیار سازگاری دارند. جوانان بذاته قابلیت برانگیختگی و جوشش و رستاخیز اجتماعی را دارند. در بیانیهی گام دوم مضمون «جوانان باید شانههای خود را به زیر بار مسئولیت دهند.» سه بار تکرار شده است و بارها جوانان مورد خطاب گرفته است. همچنان که در بعثت، خود نبی تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت را دارد و بعد از بعثت، همین موارد را در اجتماع پیاده می کند، جوانان نیز باید مبانی معرفتی دینی خود را تقویت کنند و در تهذیب اخلاق و معنویت خود به جد تلاش کنند تا بتوانند چون موتور محرکه ای، بدنه عمومی مردم را به حرکت درآورند. در واقع این اراده جوانان با جهت دهی درست است که اراده ملت ایران را به تحرک وا می دارد تا حیات طیبه و تمدن نوین اسلامی را محقق کند.
✍️ حمید عزیزی
#گام_دوم_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅جایگاه قالب های هنری و ادبی
🔸قالبهای هنری و ادبی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر ، برای مربیان و والدین نقش فراوانی دارند.
🔸هنر (خصوصا متون ادبی) یکی از بسترهای مهم برای تربیت غیر مستقیم میباشد.
🔸شعر، تمثیل، داستان کوتاه، رمان و.. میتوانند یک محتوای مهم بینشی تربیتی را در وجود نوجوان ماندگار کنند.
🔸تصویر سازی و راه اندازی تخیل، زمینه سازی تفکر، مستمر سازی مطالب، حس آفرینی و ایجاد حرکت، از مزیتهای بهره گیری از قالبهای ادبیست.
🔸گاهی اوقات یک تکجمله دقیق و نقطهزن که در موقعیت مناسب برای نوجوان گفته میشود تا مدتها او را راه میبرد.
⭕️ درصددم تا هرمدت یکبار در این کانال نمونههایی از متون موثر ادبی را با تحلیلی کوتاه بارگذاری کنم.
✍️ مجتبی وافی
#ابزار_تربیتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#یادداشت_خوانی
💠 نویسنده متعهد کیست؟
نويسنده متعهد در ایران فردی است كه تمام هم و غم خود را مصروف طرح مبانی اخلاقي و معنوي میکند و منطبق با نظام فکری حاکم بر ایران، هنجارها و باورهای ملی و مذهبی آثار خود را قوام میبخشد.
معنويت در داستان نويسنده متعهد بهنوعی خط و مش طرح داستان را تعیین میکند و ميتواند روش درست زندگيکردن را پيش چشمان مردم نمايان سازد. او بهخوبي ميداند كه انسان نيازمند مطالعه داستانهایی با مضامین اخلاقگرایانه است، پس بايد از اين ابزار به نحو احسن استفاده كند تا مفاهيم ارزشمند معنوي را تبليغ، و مردم را از مسایل غيراخلاقي دور سازد.
اصولاً توجه به خالق جهان هستي، ميتواند سرچشمه مناسبي براي طرح مضامين ادبيات معنوي باشد. نگاه هنرمندانه به عوالم ماورايي و خالق اين عالم و طرح مسایلي از ايندست در قالب داستان، ميتواند ادبيات داستاني معنوي خوانده شود. در اينراستا ميتوان دو نوع گرايش براي ادبيات معنوي و داستان معنوي قایل شد: يكي گرايش مادي؛ كه ميبايست حول محور انسان، جامعه سالم و مباحث و مضامين اخلاقي و معنوي باشد. ديگري، گرايش به ماورا و عالم پس از مرگ.
در هر دو گرايش، نوع تفكر و انديشه حاكم بر ادبيات الهي است و ميتواند بازگوكننده مضامين معنوي باشد. برخي معتقدند داستان ميتواند تصور خواننده را نسبت به جهان واقعيتها تغيير دهد. درواقع داستان ميتواند به كشف حقايق بپردازد، از روي دست حقايق تقليد كند و حتي حقايق جهان هستي را توجيه كند. بدينترتيب است كه عدهاي بر اين باورند كه ميان داستان و حقيقت، همواره پل ارتباطي بسيار قوي و پايداري وجود دارد.
اين در حالي است كه پيروان داستاننويسي مدرن، به چنين اصولي پايبند نيستند. آنها يا به قالب و فرم اثر توجه دارند و يا بر آناند كه مخاطبان خود را با عوالم گنگ، غيرقابلحس و يا توهمات بياساس درگير سازند.
آنها بيشتر به عدمقطعيّت ايمان دارند و نسبيگرايي را رواج ميدهند. در داستانهاي مدرن، خواننده همواره در لامكانها و لازمانها قرار ميگيرد.
✍️ کامران پارسینژاد در قدس آنلاین
🌻دوستان تان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان و نوقلمهای حوزوی
فصل_پیامبر_اعظم_کتاب_انسان_250_ساله.pdf
4.35M
#کتابخوانی دانلود👆 یک فصل از کتاب انسان 250 ساله
🔻پیامبر مهربانی ها را چقدر می شناسیم؟
💠بخش مهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله به «پیامبر اعظم(ص)» پرداخته که شامل بیانات رهبر معظم انقلاب است.
#غرب
#اسلام_خواهی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 معرفی #آثار_و_مواضع_نویسندگان_حوزوی
✔️ با همدیگر، گروه تواصی تشکیل دهید
🔹آیت الله حائری شیرازی: با همدیگر گروهی تشکیل بدهید و اسم گروهتان را بگذارید گروه تواصی. بگویید بیایید ما با هم برادر بشویم. هر وقت من در صبر، کم می آورم، تو کمی به من قرض بده. هر وقت من در بصیرت کم آوردم، کمی بصیرت در جیبم بریز. به من بصیرت بده.
✍️ فرهنگ و اندیشه تمدنی
✔️ کاش مسافر زمان بودم...
داشتم درباره علم رجال می خواندم نکات جالبی دیدم و دلم خواست بنویسم. شیخ نجاشی، استاد شیخ طوسی بود.در قرن پنجم هجری اهل کوفه است و در بغداد زندگی می کند این دوعالم با آل بویه هم دوره اند. نجاشی از شاگردان شیخ مفید است پایه گذار مکتب جدیدکلامی .سید مرتضی از هم دوره های ایشان هستند. سید مرتضی و سید رضی دو برادر و از شاگردان شیخ مفید بودند. مادرشان آنها را به دست شیخ مفید سپرد تا دانش بیاموزند.
✍️ ن صالحی
✔️ غفلت از قدرت رسانه
این حرف دقیقی است که "هر جامعه ای سلاح علم داشته باشد، قدرت نیز دارد". ولی امروز باید اضافه کرد "جوامعی که فهم و تولید رسانه ای دارند، بانفوذ تر و ماندگار ترند". حقیقت این است که دنیا در تلاش است تا از طریق رسانه به اعتبار و شهرت دست یابد و حتی به خاطر اهمیت اثر گذاری آن، افسانه سازی می کند تا در ذهن ها و قلب ها نفوذ کند. بدون شک بیشترین رسوخ ابر قدرت ها در جهان، مرهون رسانه است.
✍️ امینمحمدلو
✔️ بودنها را قدر بدانیم
باد و باران و سرمای آخر سال خیابانهای شهر را خلوت کرده و اندک مردم در حال تردد پیچیده در لباسهای گرمشان، سر درگریبان فرو بردهاند و به سرعت به سمت مقصدشان درگذرند.
✍️ روزنوشت
✔️ نامهای به خودم
دوستی میگفت گاهی برای خودت نامه بنویس! رسمی ، اداری یا عاشقانه و معمولی و...فرقی نمی کند. امروز می خواهم اولین نامه معمولی را به خودم بنویسم... سلام و نور آن هم از نوع نور الهی و روشنایی و رحمت.
✍️ ن صالحی
✔️ بالاتر از عدالت
در روزهای ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب تصادفی در یکی از خیابانهای تهران رخ می دهد افسری که سر صحنه تصادف حاضر می شود، می بیند دو راننده از تیپ های انقلابی هستند و خودش البته دل در گرو رژیم سابق داشت . افسر به طعنه به راننده ها می گوید: بگویید امام بیاید بینتان قضاوت کند. راننده ها با شنیدن این جمله روی هم را می بوسند و می گویند به خاطر گل روی امام هم دیگر را بخشیدیم.
✍️ طلبه راهی
✔️سلبریتیسازی در فضای مجازی
از معضلات بزرگ فرهنگی امروز، فضای آلوده سلبریتیسازی جامعه و بی سر و سامانی آن است. معضلی که منجر به بزرگ شدن و خلق شخصیتهای پوچ و توخالی شده است.
✍️ ز نجاتی در خبرگزاری رسا
#پویش_نوشتن
#تواصی #حق #صبر
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 ما چرا نو نشویم؟
✔️ تقدیمی استاد جواد محدثی به «نویسندگان حوزوی» 🙏
سال که نو میشود، طبیعت چهرۂ جدیدی به خود میگیرد و همه چیز متحول میشود، ما هم نو شویم و تحولی در حال و اخلاق پیدا کنیم.
وقتی زمین و زمان و سال و حال، نو می شوند، ما چرا نو نشویم؟!
سال نو، بسیاری از صحنهها، حادثهها و حرف هارا از یاد ما دور میکند، ما هم ، عقدهها، اختلافها، بداخلاقیها و کینهها را از یاد ببریم و فضای جدیدی در زندگی پدید آوریم.
طبیعت، جامه سبز بهار را بر تن میکند، ما هم بهاری شویم و عید را در وجود خودمان بیافرینیم.
عید یعنی روز تازه، سال نو
یعنی اخلاق جدید و حال نو
عید باکفش و کلاه تازه نیست
جز به رفتار و نگاه تازه نیست
عید باید در دل و جانت بود
رونق اخلاق و ایمانت بود
عید ما شور و سرور ماندگار
عیدی ما، رحمتِ پروردگار
سال نو با حال نو قرین باد !.....
#عید
#نوروز_1400
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#شعبان
عشرتکدهای که؛ درست در زمانی که قمرش، قرصی تمام میشود؛
از جلوهی کاملِ تمام انبیاء، رونمایی میکند!
این عشوهی کنایه آلود خدا، یعنی؛
به ضیافت رمضان، با همین رفیق آشنا وارد شو؛
تا کنار دست صاحبخانه بنشانند تو را!
✍ کانال استاد محمد شجاعی
#شعبان_و_آشتی_کنان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#طنز_نبشت
🔴 دو پرسش تا گور!
خیلی وقت است که دو تا پرسش دارم که فکر میکنم هیچوقت جوابشان را پیدا نکنم و همینطور ناکام با خودم به گور ببرمشان (البته بعد از ۱۲۰ سال و مرگ همهی دشمنان بالفعل و بالقوهام):
یکیاش این است که در صحنههایی از سریالهای ایرانی که دو یا چند بازیگر در پسزمینه نشان داده میشوند در حال گفتگو، بدون اینکه دیالوگشان را ما بشنویم و بدون اینکه در روند ماجرای پیشزمینه دخالتی داشته باشند؛ دارند دقیقاً چی دارند به هم میگویند؟
دومی این است که وقتی اعلیحضرت روحانی در جمع وزرایش دارد علل نابسامانیهای اجرایی کشور را بیان میکند و همه را مقصر میداند غیر از خود و دولت محترم را؛ وزرای حاضر چه فکری دربارهی او و حرفهایش میکنند؛ مخصوصاً وقتی با شنیدن بعضی جملات لبخند محوی میزنند یا سر جایشان، جا به جا میشوند یا به همدیگر نگاه میکنند یا به آسمان نگاه میکنند یا خیره به ایشان نگاه میکنند و پلک هم نمیزنند؟
اگر کسی جوابشان را میداند لطفاً هر چه زودتر اطلاع دهد و خانوادهای را از نگرانی دربیاورد.
چون دم عید است؛ لطیفهای یادم آمد که البته ربطی به متن بالا ندارد....
متن کامل
✍ جیم جواتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 «کالاشدگی فرهنگ» یا « تحلیل متافیزیک عشق ولنتاینی»
اییییش این مسخره بازیا چیه؟ ( در حالی که از شدت خوشحالی در پوست خود نمیگنجد، کادوی ولنتاین را باز کرده و با لبخندی ژکوندگونه به معشوق تحویل میدهد)
تک ساحتی شدن انسانها از مهمترین شاخصههای انسان عصر مدرنتیه است. ماشینوارگی، تقلیل انسان از موجودی فعال به باشندهای منفعل، توسعه دهشتناک گستره سوپرایگوهای جمعی، تشدید خشونت و کاهش آستانه تحمّل جامعه، نیاز به تخدیری همگانی را بیش از پیش ضروری میسازد.
مناسبتهای ملّی ـ فراملّی به مثابه پناهگاههای انسان عصر پست مدرنیسم، نقش بسزایی را در التیام درد و رنجهای ناشی از تفرّد، خودبودگی، بیهویتی، فقدان معنا و سردرگمی آدمی دارد اما نظام سرمایهداری همچون موریانه این مناسبتها را از درون میانتهی کرده و با ایجاد اعوجاج در کارکرد حقیقی این مناسبتها، از آنها به عنوان ابزاری برای ثروت اندوزی بهره برداری میکند.
✍️ آن دیگر من
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶 روش تثبیت مطالب
🔸 متاسفانه در حوزه علمیه روش قاعده مندی برای تثبیت مطالب به طلاب آموزش نداده اند و. تنها کلام شیخ طوسی ره را بر زبان می آورند:《الدرس حرف و التکرار ألف》؛ در حالی که《ألف》اگر توصیفی باشد و غیر روشمند، حرفی اشتباه است؛ اما اگر از باب تمثیل گفته شده باشد، موردی ندارد.
برای تثبیت مطالب و برنگشتن دوباره به کتب درسی، باید روش های علمی و محققانه مرور را اجراء نماییم تا از اسراف وقت در رجوع به مطالب خوانده شده دوری کنیم.
🔹 برای انتقال داده ها از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت و تثبیت مطالب خوانده شده در هر علمی، باید به روش ذیل عمل کنیم: (با انجام دقیق عملیات مرور، در صورت عدم عارضه بیماری آلزایمر، داده های ذهنی، مادام العمر در نفس شما تثبیت می شوند).
🔗 متن کامل
✍️ مهدی درستی
#حافظه
#مرور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅ اول عاقبت به خیری کجاست؟
من یک رسمی دارم روز اول هفته و اول ماهها برایم خیلی مهم است. مثل روز اول سال، چون معتقدم برای آخر بخیر شدن باید اول بخیر شد. اول ماه را ترجیح می دهم در جائی تنفس کنم که روح تازه شود. جائی که یک آن تمام خواسته هایت رنگ میبازد.
من در ایران، فقط در حریم امام رضا چنین حسی دارم،شما چطور؟
ادامه متن
✍️ مرضیه رمضان قاسم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✳️ تفاوت دو فیلم
🔅 دو اثر فاخر با محوریت شخصیت حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم، در جهان اسلام تولید شده است. برخی عناوین مشترک را در این دو اثر بررسی می کنیم.
⏺کدام بُعد دین؟
فیلم اول که در سال۱۹۷۶ میلادی ساخته شده است، بیشترین همت برای نمایش جنگ های مشرکان مکه با مسلمانان می باشد که در نتیجه مخاطب ذهنیت مقاومت و جنگ آوری از اسلام بدست می آورد. ولی در اثر دوم که به تاریخ ۱۳۹۳ شمسی تولید شده است، به خاطر اقتضای سن حضرت رسول، بُعد عاطفی و رحمانی از ایشان به تصویر کشیده می شود.
متن کامل
✍️ امین محمدلو
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
😊 محاسبه دقیق یک طلبه از سالی که بر او گذشت
🔻بسیار خوشحال شدیم از این نوع تولید محتوا.
📌 ما هم بنویسیم، خودمان را رصد کنید.
.......................................
✍۳۶۰ روز پژوهش و نویسندگی✍
روزهای پایانی سال ۹۹ را در پیش داریم و تصمیم گرفتم برای گزارش یکسال کار نویسندگی و پژوهش به خودم و مخاطبین عزیزم، این یادداشت گزارشی را تهیه کنم.
مصادف شدن نوشتن در سایت راسخون با شروع کرونا از نکات مثبت ایام قرنطینه خانگی بود.
پرداختن به موضوعاتی حول و حوش کرونا و اتفاقات مربوط به آن همچون:
⏳ متن کامل
✍مجتبی میرزایی
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#معرفی_مقاله
💐 جایگاه امام حسین علیه السلام در تفاسیر شیعی
نویسنده: محمداسماعیل عبداللهی، محمد کرمی نیا
🔗 کانال تاریخ جامعه الزهرا(س)
🗞 دانلود مقاله
#ماه_شعبان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN