eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
485 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ قانون طلایی نویسندگی راحت‌نوشتن + بسیارنوشتن = زیبایی و سنجیدگی ‼️تصور می‌کنیم تاکنون جسته‌گریخته دست به قلم برده‌اید، اما هنوز حرفه‌ای نشده‌اید. حالا در هفتۀ اول آغاز نویسندگیِ حرفه‌ای چه باید بکنید؟ ✅کمی دربارۀ تعریف نویسندگیِ حرفه‌ای بدانیم: 🌀یک تعریف نویسندگی حرفه‌ای می‌گوید: 📝نویسندۀ حرفه‌ای فردی است که جز نوشتن کار دیگری انجام نمی‌دهد. 🌀تعریف دیگر می‌گوید: 📝نویسندۀ حرفه‌ای کسی است که شغل او نویسندگی است و از راه دیگری امرار معاش نمی‌کند. 📌اما بیایید فعلاً تعریف زیر را به عنوان یک قرارداد مشترک بپذیریم: 📖نویسندۀ حرفه‌ای کسی است که هر روز می‌نویسد. ☝️این تعریف به ما کمک می‌کند که در ابتدای کار بهتر و منظم‌تر بنویسیم؛ و در این رهگذر عضلات نویسندگی خودمان را تقویت کنیم. 📢 بیایید بهتر بنویسیم✍️ @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
◀️ قانون طلایی نویسندگی راحت‌نوشتن + بسیارنوشتن = زیبایی و سنجیدگی ‼️تصور می‌کنیم تاکنون جسته‌گری
✔️ نویسنده کیست؟ «نویسنده کسی است که نوشتن برای او آسان است؛ اگر چه محصول کارش متوسط باشد.» پس نویسنده، کسی است که از نوشتن نمی‌هراسد؛ بلکه آن را دوست دارد و از آن لذت می‌برد. کسی که نوشتن برای او، به‌آسانی و شیرینی گشت‌وگذار در طبیعت باشد، نویسنده است؛ حتی اگر آنچه می‌نویسد، چشم‌ها را خیره نکند. این گمان که نویسنده، باید با هر نوشتۀ خود، خواننده‌اش را شگفت‌زده کند و به تحسین و اعجاب وا دارد، دور از آبادی است. اگر کسی، به همان راحتی که می‌گوید، بنویسد، نویسنده است؛ اگر چه دیگران، به سختی و با رنج فراوان، بهتر از او بنویسند. (نقل از کتاب خارج از نوبت، مرحوم رضا بابایی)
ناگفته‌‌هایی از دوران غیبت و تحلیل رژیم عباسیان؛ ♨️ سلسله یادداشت‌های «پشت پرده غیبت چه خبر است؟» در مداد من بخوانید. @HOWZAVIAN
🔅پیام امام خامنه‌ای به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا 💐دانشجویان عزیز 💠 هر روز که میگذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده‌ی آن بیشتر آشکار میشود. بلیّه‌ی عمومی کرونا هم این را یک‌بار دیگر به اثبات رسانید. همت و انگیزه و امید شورانگیز جوانان در این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل کشور، پیشران گشایشهای علمی و عملی شد. این یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی است که توانسته است نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند. 💠 از شما دانشجویان عزیز انتظار میرود که در این فرصت مغتنمی که در اختیار شما است، خود را هر چه بیشتر به صلاحیت‌های علمی و دینی و اخلاقی آراسته کنید و آماده‌ی نقش‌آفرینی شوید، و اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی در این‌باره دارای وظیفه‌ئی سنگین‌تر و البته افتخارآمیزتر است. والسلام علیکم و رحمه الله سیّدعلی خامنه‌ای یک اسفند ۱۳۹۹ https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
نویسندگان حوزوی
💠 تفاوت حوزه‌ی علمیه قم و نجف یکی از دلمشغولی‌‌های حوزه‌ی قم، نقد سکولاریسم است زیرا سکولاریسم یعنی
وقتی که گفته می شود لا إله الا الله... یعنی هیچ خدایی وجود ندارد مگر الله! آن هم در همه ی مراتب، از خلقت گرفته تا تدبیر امورات و نیازهای انسان و تا ربوبیت و ایجاد قانون در امورات زندگیِ فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همه ی آنچه که در زندگی انسان وجود دارد و اثر گذار است... اگر کسی در هر یک از اینها حاکمیت الله را نپذیرد یعنی لا اله الا الله را در یکی از اینها معتقد نباشد(قلبی،زبانی،عملی) در واقع مبتلا به شرک است.
عده ای غرق رقص و ول گردی در کلاس و حیاط دانشگاه همه خوشبخت و نیست دغدغه‌ای جز ورود زنان به ورزشگاه بی حجابی، برهنگی، هنر است بی حیایی هم از حقوق زنان خسته اند از حجاب اجباری از همان تکه روسری به گمان هرکسی در صدا و در سیما راحت است و عفاف بی معناست لودگی در حضور نامحرم اوجب واجبات مجری هاست تا بگویی فلانتان غلط است میشوی تندرو، عقب مانده هرزه بودن تمدّن است،آری نزد این فاسقانِ وامانده بی ادب میشوی اگر امروز با حیاتر عفیف تر باشی دین و ناموس ما به یغما بُرد سیل فحشا و فسق و عیّاشی متهم میشوی به بی خِرَدی فحش سر میدهند و می‌تازند تا کمی حرف منطقی بزنی از لج و کینه فتنه می‌سازند فاطمه کِی،کجا نشان می‌داد زینتش را به مرد بیگانه؟! این سخن ها برای نسل جدید قصه‌ای شد شبیه افسانه آن حجابی که بهرِ آن زهرا کشته شد بین دود و آتش،آه... زیر پای عَدو لگد کوب است غیرتی های جمع حزب الله! لعنِ حق بر تو ای خدانشناس ای وزیر ای رئیس بی غیرت ای که از پَستی و خیانت تو شده نابود دینِ یک ملّت همچنان هست بین ما آیا دخترِ با حیا، جوانِ رشید؟! تا قیامی کند زند فریاد مرگ بر چارشنبه های سفید با سیاهیِ چادرت خواهر می درخشی میان ظلمت ها چادرت فخر توست باور کن لطفِ زهرا بِدان حجابت را ابن عباس گفته مادر ما اسوه بودند در حجاب و حیا بوده مستور پشتِ روبنده چهرهٔ دختر رسول خدا چادرت را بپوش و محکم باش بر سرت دست مهربانِ خداست حرف مفت است حرفِ گمراهان طعنه‌هاشان فقط غبارِ هواست در قیامت پس از حساب و کتاب بی حیاها در آتش اند ولی دختران عفیفه خوشبخت اند جاودان در پناه آل علی ✍️ نوید نیّرۍ @HOWZAVIAN
📚مجموعه «آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای جنگ رسانه‌ای» منتشر شد 🔸آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای از این رو دارای اهمیت است که «در جنگ رسانه ای جلب اعتماد مخاطبان از طریق ارائه گزارش‌هایی با بیان بخشی از واقعیت و استفاده از تصاویر غلط و ناکامل صورت میگیرد. 🔹در جنگ رسانه ای حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند و سعی می‌کنند با نشان دادن بخشی از واقعیت، دیدگاه خود را در قالبی پوشیده و مستتر در درون گزارش‌ها ارائه کنند. ازاین‌رو بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و پررنگ نشان دادن اخبار در راستای گفتمان مورد نظر در کنار استفاده از تکنیک‌های همچون برجسته‌سازی حاشیه‌ها و چشم‌پوشی از حقیقت، یکی از اصلی‌ترین راهبردها در جنگ رسانه‌ ای است.» 🔗برای دسترسی به کتاب به لینک http://seda.ir/sh/?2856169 مراجعه کنید. ✍ انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN
✍️ زیرژانرهای روایت غیرداستانی(۵) ♦️زندگی‌نامه (Biography) زندگی‌نامه قصه‌ی مکتوب زندگی یک شخص است و در واقع تاریخچه‌ی زندگی او. زندگی‌نامه یکی از قدیمی‌ترین زیرژانرهای روایت غیرداستانی و به طور کلی فرم‌های ادبیات است. هدف زندگی‌نامه بازسازی زندگی یک انسان با واژه‌‌هاست. نامه‌نویسی، خاطره‌پردازی، روزنوشت، ژورنال و خودزندگی‌نامه را باید از زندگی‌نامه تمیز داد. خاطره‌پردازی، روزنوشت، ژورنال و خودزندگی‌نامه شبیه به هم هستند از این لحاظ که همگی خاطراتی مکتوب به قلم سوژه‌ی اثر هستند و البته ممکن است نامه‌ها رنگ‌وبوی تعصب و غرض داشته باشند. از بین این‌ها نزدیک‌ترین‌شان به زندگی‌نامه کتاب‌های «زندگانی و زمانه‌ی» افراد است، کتاب‌هایی که به زندگی و دوره‌ای خاص مربوط‌اند. ممکن است نویسنده کتابی جالب و آموزنده بنویسد که زندگی‌نامه‌ی محض است، یا به عبارت امروزی‌تر به هر سو سر نمی‌چرخاند، بلکه کل تمرکزش بر سوژه‌اش است. در زبان انگلیسی، اولین بار واژه‌ی زندگی‌نامه را درایدن در سال ۱۶۸۳ و به معنای «تاریخچه‌ی زندگانی انسان‌های خاص» به کار برد. امروزه زندگی‌نامه را شاید بتوان این‌طور تعریف کرد: بازنمودی دقیق از تاریخچه‌ی زندگی از تولد تا مرگ یک نفر با این قصد که تفسیری از زندگی آن شخص ارائه بدهد و تأثیری واحد از سوژه‌ی مورد نظر در ذهن خواننده ایجاد کند. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✴️ امیر حادثه‌ها ➖ بسیاری از ما انسان‌ها بیش از حد درگیر زندگی روزمره شده‌ایم. ته دل‌مان که نگاه می‌کنیم، دوست داریم زندگی‌مان تکراری و یکنواخت نباشد، روند رو به رشد داشته باشد و هر روز اتفاق جدید و سودمندی در زندگی‌مان رقم بخورد‌. اما در بسیاری از اوقات چون تلاش نمی‌کنیم و با برنامه پیش نمی‌رویم، به جای این‌که امیر حادثه‌ها باشیم، اسیر حادثه‌ها می‌شویم. ⚪️ برای حادثه‌ساز شدن به کتاب نیاز است. کتابی که از جنس زمین و زمینیان نباشد، کتابی که فراتر از زمان و مکان به من برنامه بدهد و در سطح انسان محدود نماند. روابط بین موجودات عالم را بداند و به همه هستی اشراف داشته باشد. 🔹 بدون قرآن نمی‌توان حادثه‌ساز شد. انسان‌ها به میزانی که با کتاب مرتبط‌اند، عزمی بلند پیدا می‌کنند و در سرنوشت دنیا موثر می‌شوند. سهم من و تو در بهره بردن از قرآن چقدر است؟ روزی چند صفحه یا چند خط می‌خوانیم؟ حداقل قبل از خواب، قرآن را باز کن، کمی به آن نگاه کن و بعد بخواب... ✍️ علی فاطمی پور @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#پیش_به_سوی_نوشتن ✍️ زیرژانرهای روایت غیرداستانی(۵) ♦️زندگی‌نامه (Biography) زندگی‌نامه قصه‌ی مکت
💠 برای این که در ادبیات غیر داستانی هم حرفه‌ای بشوید، لازمه اش خواندن داستان و رمان و آگاهی به ادبیات داستانی است. 🙏سپاس از کاربر عزیز جناب آقای امیری @HOWZAVIAN
امام جواد(ع) فرمود: چنان‌چه افراد جاهل ساكت باشند، مردم دچار اختلافات نمى‌شوند. 💠 امام جواد(ع) مبتکر بحث آزاد اجتماعی رهبر انقلاب: مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد میشد، اما اینکه حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. (۱۳۶۰/۳/۲) @HOWZAVIAN
❤️ به کرامت امام جواد 🔻بامداد ۴اسفند۱۳۶۴ در کارخانه نمک شهر فاو عراق، شهید محسن طاهری در سن ۱۹ سالگی به سوی آسمان، با بال شهادت پرگشود. 🔻پیکر پاکش ۷۲ روز مفقود بود تا آنکه پدر محسن، امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام را به جواد جوان و کریمش سوگند داد، و چند روز بعد حاجت این پدر روا شد و پیکر پاک این شهید به قم رسید. 🔻باشد که در کرانه کهکشان و از خزانه آسمان، ببارند رحمت و دعای شان را بر ما خاک افتادگان بر زمین نشسته... 💐روحش شاد💐 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🌺 نجوای اهل رسانه اوج مناجات صنفی اهل رسانه را می‌توان در دعای قرآنی «رب اشرح لی صدری» به تماشا نشست. وقتی به حضرت موسی می‌گویند پیام خدا را به فرعون ابلاغ کن، احساس می‌کند بار سنگین و رسالت فوق‌العاده‌ای بر دوش او گذاشته شده است لذا تقاضا می‌کند: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی. "رب اشرح لی صدری" یعنی ظرفیت روحی مرا بیفزا. خبر تنها بیان واقع نیست. خبر محصول نگاه یک خبرنگار است. لذا رشد روحی خبرنگار در بیان خبر تأثیر دارد. رشد شرح صدر یعنی توسعه وجودی و روحی خبرنگار. خبر تنها مربوط به رویداد نیست. خبر ماحصل رویداد به علاوه وجود خبرنگار و راوی است. روایت یک کافر از یک موحد در یک رویداد مشابه، متفاوت است. "و یسر لی امری" یعنی کار را بر من آسان گردان. این نشان می‌دهد چه میزان کار خبرنگاری سخت است. این امر سنگین حکایت از یک مأموریت خطیر و انبیایی دارد. خبرنگاری می‌تواند از عهده این بار برآید که زاویه نگاه الهی و مأموریت تعلیمی و انسانی یافته است. "واحلل عقده من لسانی" یعنی بتوانم به بهترین شکل پیام را منتقل سازم. این نیز نشان می‌دهد ماجرای رساندن پیام تنها در جابه‌‌‌جایی فیزیکی پیام نیست. معلوم می‌شود ماجرا تنها در ایصال و رساندن پیام شبیه پستچی‌ها نیست. باید قلب و ذهن مخاطب توأمان درگیر شود. باید پیام بر جان مخاطب بنشیند. منظور از پیام لایه‌های زیرین و عمیق رویداد و ظاهر است. باید زبان هنرمندانه یافت و تلاش کرد پیام را به محسوسات مخاطب تبدیل کرد تا "یفقهوا قولی" صورت گیرد و مخاطب جان پیام را درک کند. تا اینکه دعا می رسد به "هارون اخی". این تعبیر نشان‌دهنده یک حرکت جبهه‌ای است. مدد رساندن شبکه‌ای یک عنصر کلیدی در راهبرد خبر خوب است، چه آنکه؛ خبر خوب وقتی روایت غالب شود می‌تواند رهنمون امید در جامعه شود. 🔸بخشی از فتوت نامه خبرنگاری. به نقل از کتاب خبرخوب 🆔 محسن مهدیان @HOWZAVIAN
⁉️ چرا دستم به کتاب و چشمم به مطالعه نمیره! برای آدمایی که اهل مطالعه هستن کمابیش، پیش اومده که مدتی انگیزه و رغبت به مطالعه رو از دست میدن. از یه جایی به بعد، دیگه کتاب خوندن جذابیت اولیه خودش رو نداره و گویا یه کار تکراری و یک‌نواختی شده. به نظر من باید شیوه تعامل‌مون با کتاب رو تغییر بدیم. اگر تا دیروز برحسب جذابیت مطالعه و موضوع کتاب، دست به کتاب می‌شدیم از این به بعد باید مطالعه رو به یه عادت روزانه تبدیل کنیم. *مثلا خودمونو عادت بدیم شبا قبل از خواب پنج صفحه کتاب بخونیم. *یا همیشه همراه‌مون یه کتاب داشته باشیم و تو تاکسی و اتوبوس و مترو، چند صفحه کتاب بخونیم. *بین مطالعه درسی و بعد از چهل و پنج دقیقه مطالعه و تمرین، دو سه صفحه هم کتاب مورد علاقه‌مون رو ورق بزنیم. *تو صف‌های طولانی و وقت‌گیر مثل صف بانک، کتاب الکترونیکی یا صوتی تو گوشی داشته باشیم. اما تا قبل از اینکه مطالعه کردن تبدیل به عادت روزانه‌مون بشه، لازمه چندتا نکته رو هم رعایت کنیم تا از کتابخوانی فاصله نگیریم: +مثلا خودمون رو مقید نکنیم به اینکه حتما یه کتاب رو تموم کنیم بعد بریم سراغ کتاب بعدی. هیچ اشکالی نداره چندتا کتاب رو هم‌زمان پیش ببریم. البته به شرط اینکه بین مطالعه کتاب‌ها فاصله زیادی نیفته تا موضوع از دست‌مون در نره. +نکته دیگه اینکه تا موضوعی تو ذهن‌مون داغه و به‌خاطرش رفتیم کتابی رو خریدیم، باید همون موقع مطالعه‌اش کنیم تا سرد نشده و الا انگیزه مطالعه کتاب رو از دست میدیم. +یکی از کارهایی که باعث میشه همیشه برای مطالعه کتاب انگیزه داشته باشیم، خلاصه‌نویسیه. سعی کنیم بعد از مطالعه هر کتاب نظرشخصی و برداشت‌مون از موضوع کتاب و یا حداقل یه معرفی اجمالی از کتاب و نویسنده رو بنویسیم و تو صفحات مجازی منتشر کنیم. +اگر احساس می‌کنیم کتاب‌های کتابخونه‌مون جذابیت و کشش لازم رو در درون ما ایجاد نمی‌کنه، کافیه در مورد اسم کتاب یا نویسنده و مترجم یا موضوع کتاب تو اینترنت جستجو کنیم. قطعا مطالبی تو اینترنت هست که باعث میشه ترغیب بشیم به مطالعه اون کتاب. ✍ مهدی کهن @HOWZAVIAN
💐 قالَ محمد بن علی الجواد(ع): مَنْ لَمْ یعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیتْهُ الْمَصادِرُ. 🍃 هر کس موقعیت‌شناس نباشد، جریانات، او را می‌رباید و هلاک خواهد شد. @HOWZAVIAN
روزی برای پسران یکی از سیاست های دنیای امروز نام گذاری برخی روزهای سال برای با اهمیت نشان دادن و جلب توجهِ دولت ها و ملت ها به یک موضوع یا حادثه است.یکی از اهداف این حرکت، ارتقای آدابِ ملل و همسویی آنها می باشد.ونتیجه آن تسهیل جهانی شدن است. البته گاهی هدف از مناسبت سازی ها، غربی سازی کشورهاست.و مستکبران برای سلطه بیشتر، در ظاهر با برنامه های فرهنگی، دنبال تغییر سبک زندگی مردم جهان می باشند. در چنین شرایطی برای حفظ هویت ملی و جلوگیری از تهاجم نرم استعمارگران، باید متناسب با فرهنگ بومی خود، برنامه ریزی کرد. ابتکار نام گذاری روز ی برای مادر و پدر ، اهمیت خانواده در نظام پرورشی اسلام را نشان می دهد.به همان دلایل تربیتی که ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر معرفی شد، برای تربیت پسران تراز انقلاب اسلامی، اختصاص روزی برای این عزیزان نیز اهمیت دارد. امروز سالروز تولد حضرت جوادالائمه علیه السلام است که با قدوم مبارک خود حقیقت امامت پدر بزرگوارش را برای شکاکان اثبات کرد و وارث نور ولایت شد.چه زیبا می شود اگر فرهنگ سازان چنین روزی را با عنوان پسر انتخاب کنند تا الگویی والا برای فرزندان این سرزمین باشد. هرچندپسر دوستی جامعه ایرانی زبان زد است، ولی با فرهنگ دینی می توان از این محبت آفت زدایی کرد و با جهت دهی مذهبی آن را تعالی بخشید. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
🧕ذائقه‌ی‌ پوشیدگی‌ می‌خواهم قامت ببندم برای نماز که دخترم چادر به دست سرمی‌رسد... با عجله می‌خواهد چادر نماز کوچک گل‌گلی‌اش را سرکند. کش چادر نمازش را دور گردن می‌اندازد و هر بار از من می‌پرسد که: "این طوری درسته مامان؟!" دیگر یاد گرفته خودش بپوشد چادر خوش‌رنگ لطیفش را. و من عشق می‌کنم وقتی صورت ماه دخترکم در قاب چادر می‌نشیند. تازگی‌ها‌ در نقاشی‌هایش خودش را هم همانند من پیچیده در چادر مشکی رسم می‌کند. می‌گویم: "نقاشی رنگی رنگی بکش فدایت شوم!" جواب می‌شنوم: "آخه اینجا داریم می‌ریم‌ حرم مامان!" ✍ روز نوشت @HOWZAVIAN
💠 تاريخ نگاری با قلم آلوده! 🔹تاریخ نگاری جواد موگویی روزی برای من به پایان رسید که حاضر شد به خاطر توجیه کار ناصواب یک شخص،با نقل قول ناقص و غیر دقیق و گاه غلط، امام، شهید بهشتی و شهید مطهری را نیز به اشرافیت متهم کند و ایشان را نیز شریک آن کار غلط بکند! او پس از ارائه اسناد در رد سخنانش، باز هم حاضر به اصلاح و تغییر مواضعش نشد! 🔸او در مطلبی جدید، مجددا همان رویه غلط را ادامه داده و در دعوای سیاسی دو نفر، حاضر شده نسبتهای سخیفی را به بعضی از بزرگان نسبت بدهد! او آیت الله مکارم را به خاطر گرفتن جایزه کتاب سال در رژیم گذشته، در ردیف کارمند دفتر فرح قرار داده است! بدتر از آن شهید بهشتی را نیز همکار شاه معرفی کرده است! 🔹این اتفاقاً همان شیوه‌ای است که گروه فرقان و منافقین در ابتدای انقلاب از آن استفاده می‌کردند. در حالیکه در بیانات آیت الله مکارم و شهید بهشتی این موارد توضیح داده شده است. آیت الله مکارم اعلام کرده که این جایزه را از یک جمع علمی اساتید گرفته است و من تعجب می کنم چطور یک مدعی محقق تاریخ، این اسناد را ندیده و یا دیده و ارائه نمی‌دهد! 🔸شهید بهشتی می گوید ما برای «مبارزه مخفی» به تالیف کتاب مشغول شدیم و آنجا حلقه ای تشکیل دادیم که از تالیف تا نظارت و چاپ در اختیار خودمان باشد و مطالبی را در کتابها بگنجانیم که برای مبارزه مفید باشد. جالب است ساواک، از یک زمان متوجه این اقدام می شود و با این گروه برخورد می‌کند. آیا این نوع کار شهید بهشتی با آن همکاری یکی است؟ 🔹مبارزات آیت الله مکارم با شاه ثبت است زندان‌رفتن ها، نامه نوشتن ها، منبر رفتن ها، اینها نباید نادیده گرفته شود. تاریخ را نباید در خدمت اهداف و اغراض سیاسی نوشت. بالاترین خیانت به تاریخ انقلاب این است که به جوانان امروز القا کنیم رهبران جامعه رهبران انقلاب شبیه یک سری آدم های امروز، انسانهای اشرافی یا سلطنت طلب و... بوده اند. عاشقان انقلاب علاقه مندان به شهید بهشتی باید در برابر این رویه غلط بایستند و نگذارند با تفسیر های غلط خون دل به انقلابیون برسانند. 🔸وقتی آقای حدادعادل، آنچه را که در موردش گفته شده تکذیب کرده و توضیح داده است، چرا باید برای حمله به کسی یا دفاع از شخص دیگری سابقه بزرگان را لکه دار کنیم و شبهه را از یک نفر به چند نفر دیگر تعمیم دهیم؟ آیا این بدین معنا نیست که چون حرفی برای تطهیر خود نداریم بهتر است بقیه را هم آلوده کنیم تا تعفن ما کمتر جلوه کند؟ اینگونه متوسل شدن به تاریخ جز ضربه زدن به انقلاب در نزد جوانان ثمری دارد؟ 💠 در همین رابطه دو مطلب ذیل را هم مطالعه کنید 🔻 غش در تاریخ؟ 🔻 از قلهک تا قلکهای هدیه! ✍️ مهدی عامری https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی
♦️ناخوانده ترین مهمان ایرانی‌ها 🔹ظهور پدیده سلبریت با مختصات ویژه در کل جهان عمدتا محصول مدرنیته، جهان سرمایه داری بویژه سرمایه داری متاخر، سیطره رسانه های جمعی و اخیرا اجتماعی و فضای مجازی، پدیده صنعت فرهنگ(کالایی شدن محصولات فرهنگی و غلبه ارزش مصرفی بر ارزش سرمایه ای)، غلبه سبک زندگی غربی(با مختصاتی همچون مصرف گرایی، لذت گرایی، فردگرایی، سرگرمی خواهی، تنوع طلبی)، وقوع برخی تحولات و چرخش های اندیشه ای، ارزشی و هنجاری در جهان غرب است. 🔸تفاوت عمده میان وضعیت سلبریت در جوامع غربی با جامعه ایران احتمالا این است که در آنجا این پدیده اصیل و برآمده از اقتضائات ذاتی و زایش طبیعی محیط؛ و در سایر کشورها از جمله ایران، امری تبعی، غیر اصیل، غیرخودی، وارداتی و تحمیلی است؛ این پدیده در غرب، پدیده ای متناسب با بافتار و ساختار جامعه و گفتمان غالب فرهنگی است و در جامعه ما امری ناسازگار با بافتار متن و ناهمگن با زمینه ها و ظرفیت های فرهنگی اجتماعی، و بنیادهای ارزشی است؛ این پدیده در غرب امری کاملا پذیرفته شده و برخوردار از حمایت و تایید جامعه در سطوح رسمی و غیر رسمی و در ایران با چالش ها و مقاومت هایی همراه است. 🔹به بیان دیگر، رویکرد غالب در برخورد با این پدیده در جامعه غرب مثبت و در ایران با اقبال ضعیف و نوعی سوء ظن همراه است. در غرب احتمالا این جریان بیشتر ماهیت سازمانی دارد و سازمانهای خاصی به صورت آشکار و پنهان در هدایت آن نقش محوری دارند، در حالی که در ایران، بیشتر خود اشخاص در صحنه گردانی و مدیریت جریان دخیل اند. البته در هر دو جا، آنچه بیشتر مورد توجه است ارزش کاربردی و کارکردی آنها و نقش و تاثیر آنها در سطوح مختلف فردی – اجتماعی است. 🔸وخلاصه اینکه، فرهنگ ایرانی به دلیل آکنده بودن حافظه تاریخی اش از وجود قهرمانان، اسوه ها، الگوها و چهره های شاخص ارزشی و ظهور پیاپی این چهره ها؛ احساس نیاز چندانی به پدیده سلبریت با مختصات غالب غربی آن نمی کند. افراد بدون داشتن وجوه کریزمایی از نوع قدسی و معنوی آن به زحمت می توانند در افکار عمومی این جامعه، جایگاه و اقتدار ماندگاری کسب کنند. ✍️ سید حسین شرف الدین https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📌 دروازه دولت: «بایدن» حبیب خداست! تا حالا فکر می‌کردم «دود از کله‌اش بلند شد» کنایه‌س؛ ولی امروز فهمیدم نه بابا واقعیت است. این رفیق ما چند سالی است که موهای وسط سرش را داده به شما. حالا جلوی من وایساده بود و قشنگ دودی شبیه بخار آب از سر مبارکش می‌رفت به سوی آسمان‌ها؛ حالا نمی‌دونم تنها از عصبانیتش بود یا از آفتاب خوردنش یا از هر دو؛ منتها گزینه‌ای که به درد این یادداشت می‌خورد عصبانیتش است که دلیلش را الآن عرض می‌کنم. می‌گفت: این همه رهبری می‌فرماید: ما به همه‌ی تعهدات برجامی و بیشتر از آن عمل کردیم و الآن دیگر نوبت عمل آمریکا و اروپا است؛ ولی به خرج و مخارج دولت محترم نمی‌رود. باز انگار اولویت اولش مذاکره است؛ آن هم با کی؟ با آمریکا که رسماً از برجام بیرون رفته. گفتم: بابا دولت هم بنده‌ی خدا که حرف رهبری را می زنند و مطالبه‌ی عمل می‌کند؛ تازه مذاکره‌ای هم باشد که دیگر آمریکا را توی جلسه راه نمی‌دهند؛ چون خارج شده. گفت: برادر من تو چه ساده‌ای. این حرف‌ها را می زند؛ ولی دم خروس رو چی کارش کنیم؟ مثلاً آقای ربیعی فرموده: ممکن است ایران با آمریکا به عنوان عضو «مهمان» برجام جلساتی داشته باشد. (خبر آنلاین: ۵ اسفند ۹۹) گفتم: خب اشکالش چیه؟ مهمان که حبیب خداست. حالا آمریکا هم بیاید و ساکت و دست به سینه بنشیند یک گوشه و موزی و قهوه‌ای هم با دوستان بخورد؛ مهمان است دیگر؛ اصل مذاکره که با اروپایی‌هاست. گفت: برادر اگر «مهمان» را اشتباهی گرفتند چی؟ گفتم: یعنی چه‌طور؟ گفت: برو «حکایت آن مهمان کی زنِ خداوند خانه گفت: کی باران فرو گرفت و مهمان در گردن ما ماند» در دفتر پنجم مثنوی را بخون تا بفهمی... ✍️ جیم جواتی @HOWZAVIAN
📌چرا روزنامه بخوانیم اگر می‌خواهید یک نویسنده‌ی زبردست شوید، حتما خواندن روزنامه را در برنامه هایتان قرار دهید. مطمئن باشید که با مطالعه‌ی کانال های خبری، فوائد خواندن روزنامه را به دست نمی‌آورید. روزنامه ها برآیندی از فرهنگ و ادبیات حاکم بر فضای رسمی و نیمه رسمی کشور هستند. با چند دقیقه مطالعه‌ی روزنامه در روز به مهارت هایی دست پیدا می‌کنید که تقریبا در هیچ‌جا قابل دستیابی نیست. از جمله فوائدی که می‌توان برای مطالعه‌ی روزنامه ها ذکر کرد این موارد است: تمرین مهارت تیتر نویسی و عنوان گذاری؛ تمرین مهارت نوشتن نوشتار ژورنالی(مخصوص روزنامه)، گزارشی، هجو، طنز، انتقادی و فست فودی(مخصوص رسانه های فست فودی)؛ آشنایی با صاحبان قلم و شیوه های نوشتاری آنان در فضای سیاسی-فرهنگی؛ آشنایی با روند به روز مدیریت کلان افکار و مهندسی جریان ها در جامعه از راه نوشتار. فوائد ذکر شده خلاصه ای از فوائد مطالعه‌ی روزنامه برای یک نویسنده بود. ذکر مزایای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن خارج از این مجال است. ان شاء الله به تناسب ظرفیت به توضیح چگونگی اثرگذاری روزنامه خوانی بر نویسندگی می‌پردازم. ✍️ در خدمت باشیم! @HOWZAVIAN
🔰گروه جهادی طلاب مجموعه مصابیح الدجی 🔰میسازیم تا ساخته شویم. 🔰سی سخت حادثه ها با می شود خاطره و زندگی ... @HOWZAVIAN
💠 خبرگزاری حوزه هر روز صفحات نخست روزنامه‌ها را منتشر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم، روزانه، تیترها را بخوانید. 🔗 «تیتر» قله نوشتن در روزنامه‌نگاری است. 👈 تیترهای امروز 👉 @HOWZAVIAN
☑️ آرمان‌خواهی در جامعه ایرانی ⚡️ از منظر تاریخی ملت ایران همواره در طول تاریخ بدنبال آرمان‌شهر و نظم مطلوب بوده و حتی پذیرش دین اسلام در میان ایرانی‌ها و گسترش آن با تلاش علما، تجار و اندیشمندان به اقصی نقاط عالم با این درک و مفاهمه‌ی فکری بوده است که همواره در مسیر آرمانی حرکت می‌کرده‌اند. قبول تفکرات ناب شیعی و آرمان‌خواهی جامعه مهدوی از مهم‌ترین مسائل قابل تامل است. ✍️ محمدحسین علیجان‌زاده فرهنگ پویا @HOWZAVIAN