eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
533 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. گعده پیشین نویسندگان حوزوی با حضور استاد حسن ابراهیم زاده @HOWZAVIAN عناوین مهم 👇👇
💠 عناوین برتر گعده هشتم نویسندگان حوزوی 🔹استاد حسن ابراهیم‌زاده در هشتمین گعده یادداشت‌خوانی: ✔️یادداشت به آنچه در جامعه هستیم اشاره می‌کند. ✔️ مخاطبان یادداشت، طبقه متوسط جامعه هستند، باید با ادبیات آنها صحبت کرد؛ اگر طبقه متوسط جامعه حرکت کند، جامعه حرکت می‌کند. ✔️ خلاقیت و نوآوری در یادداشت باید به گونه ای باشد که برای طبقه متوسط جامعه جذاب باشد، قابل فهم باشد. ✔️ پایه اصلی یادداشت است. ✔️ کارهای گل آقا هم یادداشت محسوب می شود؛ یادداشت امکان دارد پنج خط باشد یا یک ضرب المثل باشد یا سرمقاله ای در روزنامه. ✔️ نویسنده مثل کارآگاه یک اتفاق را می‌بیند و آن را برجسته نشان می‌دهد. ✔️زاویه دید برای ورود به یادداشت باید قلابی داشته باشد که مخاطب را همراه کند. ✔️ فضای مجازی دارد ما را تماشا می کند و او ما را به بازی می‌دهد. ✔️ فضای مجازی ادبیات خاص خودش را برای ما آورده است. ✔️پایان یادداشت باید چکشی و غافلگیر کننده باشد. ✔️لازم نیست در نوشته خود بگوییم اصل موضوع ما چه چیزی است؛ خواننده را به مشارکت بگیریم. ✔️ سخنرانی های مرحوم آیت الله حائری ابتدا و انتهای خوبی داشت؛ از تمثیل و طنز به خوبی بهره می گرفتند، در یادداشت از زبان تمثیل و طنز غافل نشوید. ✔️ در یادداشت به کاشت ابتدایی و پایانی نوشته توجه ویژه‌ای کنید. ✔️ جهان‌بینی، راهبردها، تاکتیک‌ها؛ هر یادداشت‌نویسی احتمال دارد تاکتیک‌های خود را در اثرش پنهان کند؛ اما جهان‌بینی خود را نمی‌تواند از دید خواننده بپوشاند. ✔️ توجه به نوع قلم نویسنده‌های مشهور؛ نوشته‌های داستایوفسکی مثل جنایت و مکافات، قابلیت فیلم شدن را ندارد؛ چون داستایوفسکی مونولوگ‌‌نویس بود. ✔️ باید در تحلیل شخصیت‌ها به وضعیت مکانی و زمانی آنان اشراف داشت. ............................................................... 🔸گفتنی است، بخش مهمی از این گعده‌ها به یادداشت‌خوانی حوزویان اختصاص می‌یابد. این محفل، نخستین محفل گفت‌و‌گومحور و نقد و نظر در عرصه نگارش رسانه‌ای در حوزه علمیه به شمار می‌آید که از سوی کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در قم کلید خورده است. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 واژه‌های چادری 💠 ✍️ هم‌نویسی نویسندگان «تحریریه مجتهده امین» 🌹 همزمان با روز عفاف و حجاب 🖌 زهرا سعادت 💐حجاب، ارزش بخشیدن به دردانه هستی است، تا تیر شیطانی نگاه آلوده به گناه «فی قلوبهم مرض» دنیای مقدسشان را لکه‌دار نکند! در کوچه‌های خاکستری، میراث‌دار چادر خاکی بانویی هستم که تنها مدافع حریم ولایت بود! 🖌 سمیه رستمی 💐هرگاه آزادیِ حمل سلاح تضمین امنیت جانی مردم آمریکا شد، آزادی حجاب هم تضمین آرامش روانی جامعه خواهد بود. 🖌 زهرا سرمیلی 💐من حجاب را از پنجره‌ی قلبم می‌نگرم تو حجاب را از دنیای مجازی نگاه می‌کنی فرق ما در دیدن است. 🖌 میناسادات حسینی 💐 من حجاب را از اسارت زنان در کربلا فهمیدم که در قالب اسارت، به اسیران واقعی درس حریت و آزادگی بخشیدند. این لباس حوریان عرشی است که به وسیله حضرت حوراء به زمینیان ارث رسیده است . با هواهای نفسانی تفسیرش نکنیم. 🖌 سیده زهرا عابدیان 💐 دوست خوب نعمت است، مثلا از آن جنس دوستانی که نصیب «لینالونا» شد؛ با آرامش، دلسوز، صبور و از همه مهم‌تر، با زبانِ خوش و با درایت، به تو بفهماند آنچه را که نیاز است. برای دعوت به حجاب، باید دوست خوبی بود. 🖌 نجمه صالحی 💐 و اما در روز حجاب، بانویی شایسته‌ی ستودن است که برای عمق بخشیدن به ماهیتش، به عنوان یک فرد، تلاش می‌کند نه به عنوان یک کالا! 🖌 نازنین اسکندری 💐 چادر، بلندترین تاج جهان ست که سر و سیرت هر زنی را می‌تواند بیاراید؛ برایش نامه بنویسید و دعوتش کنید به مهمانی جهان «خویش‌تن». https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 🌹شما در نوشتن فرهنگ چه مقدار سهم دارید؟! دوستان‌تان را به جمع نویسندگان حوزوی دعوت کنید، به نوشتن!
. 💎 ذوق و هنر ایرانی به روایت رهبر انقلاب 🔹رهبر انقلاب در پیامی به اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر: سرود یکی از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی است. ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای دستجمعی، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی در همه جای جهان است، و بحمدالله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمارِ سرآمدان قرار دهد. اکنون با تشکر از دست‌اندرکاران ترویج سرود، آنان را به زبده‌گزینی در همه‌ی اجزاء سه‌گانه‌ی یادشده و نیز پرهیز از دنباله‌رویهای زیانبار، و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملّی توصیه میکنم. @HOWZAVIAN
✔️ صفحات مجازی اعضای تحریریه کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء(1) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 1. کانال مرکزی نویسندگان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 2. امیر خندان / یادداشت های یک طلبه https://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564 3. محمدجوادمحمودی/ نگاشته https://eitaa.com/joinchat/3219521655C6285a1161b 4. هادی سیاوش کیا / ماجراجو https://eitaa.com/joinchat/3200516280C773819cac7 5. علی کردانی / باران قلم https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9 ۶. مجتبی میرزایی/ روز نوشت های من https://eitaa.com/joinchat/2406875232Cf7de81af93 ۷_ محمدرضا سلیمانی/ تحلیل سیاسی https://eitaa.com/joinchat/1934426112C64072d8177 ۸_مجتبی عادل پور / فکر شنبه https://eitaa.com/joinchat/3625713770C7282d47d62 ۹_ابراهیم شریفی/ رسانه شریف https://eitaa.com/joinchat/2475425835Cc5dbbb46cd 10. محمدرضاآتشین صدف / نیمکت کنار دکه پارک https://eitaa.com/joinchat/4103798806Cd0a42f25ce ۱۱. سیدهادی چاوشی/ برش نوشته https://eitaa.com/joinchat/3866689722Cca3d3faf97 12. محسن عبدالله زاده/ خاطرات نوه مستر همفر https://eitaa.com/joinchat/2542272635C1ac69b1a07 13. علی اسفندیار / پویانویسی https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815 @HOWZAVIAN
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨پخش مستند عین‌صاد 👌 📆 جمعه ۲۴ تیرماه ⏱ ساعت ۲۱ شبکه ۲ سیما مستند «عین صاد» درباره زندگی حجت الاسلام صفایی حائری جمعه ۲۴ تیر ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. مستند «عین صاد» به کارگردانی محمد دریایی در ۵۰ دقیقه به زندگی استاد صفایی حائری، اندیشه‌ها، افکار و ابعاد شخصیتی ایشان می‌پردازد.حجت الاسلام صفایی حائری نویسنده دینی صاحب قلم حدود ۵۰ اثر در حوزه معرفت دینی، تربیت دینی، تفسیر قرآن و حکومت دینی به رشته تحریر درآورده بودند. مسئولیت و سازندگی، انسان در ۲ فصل، رشد، درس‌هایی از انقلاب، صراط، حرکت، انتظار و تو می‌آیی از مهمترین آثار این نویسنده حوزه دینی و معرفتی کشورمان است. 🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی» @HOWZAVIAN @honaretollab
🔅 صدای مدیر کاروان ✍️ مرضیه رمضان قاسم گنبد و گلدسته‌های امامین عسکریَین از دور همچون خورشید نورافشانی می‌کند و زائران با مشاهده‌ی آن صلوات می‌فرستند. ‌ از اتوبوس پیاده که شدی شماره‌ی اتوبوس را حفظ می‌کنی، یا با گوشی موبایل از آن عکس می‌گیری و قدم در مسیر خانه‌ی مولایت می‌نهی. هنوز وارد کوچه‌ی اصلی نشده، می‌بایست بار اضافی را تحویل امانات دهی و همچون پرستوی مهاجر سبکبال می‌شوی؛ در مسیر تجدید وضویی انجام می‌دهی و باز به راهت. اکنون باید تفتیش شوی حال خودت نیز در وجودت گشتی بزن تا مبادا از ناخالصی‌های باطنی چیزی همراهت باشد، به سلامت از این گذر نیز عبور می‌کنی، به ایستگاه وسائط نقلیه‌ی حرم میرسی، اختیار با توست که بنشینی تا کریمانه تو را به حریم یار برسانند و یا عاشقانه تکبیر گویان، با طمانینه به مسیر عشق ادامه دهی و تو پیاده روی را برمی‌گزینی. در این مسیر کام سالکان طریق عشق را با چای عراقی شیرین می‌کنند. چای را می‌نوشی و با نو‌شیدن آن، گرمای عشق در وجودت صد چندان می‌شود؛ اکنون تشنه تر شده‌ای پس هروله‌کنان می‌روی. راه، راه معرفت است می خواهند امام شناس شوی پس می‌بایست بار دیگر خودت و کیف دستی‌ات موشکافانه وارسی شوید زیرا ورود ابزار دنیایی در بهشت ممنوع است. باید خالی خالی، تهی از منیت و انانیت به محضر امامت حاضر شوی، از اینجا به بعد گنبد نمایان می‌شود، در برابر امامت سر تعظیم فرود می‌آوری و خاضعانه سلام می‌دهی. یک پیچ به سمت حرم می خوری و با این پیچ، پیچیدگی‌های افکارت یک آن، در هم می‌پیچد و ساده و بی غل و غش به نشان تواضع دست ادب بر سینه می‌گذاری و کمی سرت را خم می‌کنی و باز سلام می‌کنی اما این‌بار خاضعانه‌تر، زیرا هیبت امام سراسر وجودت را قبضه کرده‌است. از صدای مدیر کاروان به خود می‌آیی آنگاه که می‌گوید: یه زیارت بکنید و نماز جماعت بعد هم برای صرف غذا به مضیف بروید و ساعت ... وعده‌ی ما همین جا. پس از عهد با یاران باز به راهت ادامه می‌دهی، زیارت و نماز و طعام و باز به حرم بازمی‌گردی، زیارت جامعه می‌خوانی و اعتقاداتت را به امام عرضه می‌کنی و سپس نمازی و قدم در مسیر سرداب می‌گذاری هر چند به ظاهر قدمهایت رو به پائین است اما صعودی داری به سمت آسمان. یک مرتبه از خاطرت می‌گذرد که اینجا خانه‌ی امام عصر است و مکان غیبت امام پس مثل کودکی که وارد تا خانه می‌شود سراغ والد را می‌گیرد و در جای جای خانه دنبال او می‌گردد تو نیز به دنبال گلِ گمگشته‌ات می‌گردی و غرق در مناجات با پدر مهربانت می‌شوی، بناگاه صدایی تو را از عرش به فرش می‌آورد و نجوای تو با امام قطع می‌شود - مسافران کاروان زیارتی جوادالائمه‌ی اصفهان حرکت کنند به سمت درب خروجی - من نابــلدم ولی تو هــــــادی هستی هادی که تویی بلد نبودن خوبست شعر از اندیشه ی سبز هادی تویی و گمشده در جاده‌ها منم چشمم به لطف توست که پیدا کنی مرا شعر از نیّرۍ @HOWZAVIAN
. 🔅شمع رونمایی شد🔅 برگزاری هم‌گرایی فعالان حوزوی و رسانه‌ای در عرصه تبلیغ رونمایی از بخش دعوت و ظرفیت‌های تبلیغی سامانه با حضور مدیر کل اداره امور مبلغین حجت الاسلام و المسلمین جنتی ــــــــــــــــــــــــ شمع؛ شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh ............................................................... سامانه شمع به دنبال این است که زمینه تعامل بهتر و هدفمند مخاطب و مبلغ را فراهم کند و امکاناتی پیش روی کاربر میگذارد که قابل تحسین است. البته فضای فرهنگ و گفتمان سازی نشان می دهد که پس از رونمایی ها باید به پویایی، روزآمدی، و ارتقا و تثبیت اندیشید. به دست اندرکاران راه‌اندازی این سامانه تبلیغی تبریک می گوییم. @HOWZAVIA
😊 مرحوم مصنف این کار را کرده است! ✍️ علی تقوی آیا می‌دانیم علاَّمه شهیرِ جهان اسلام، مرحوم عبدالحسین امینی اسناد غدیر خم را در کتاب نفیس و بی‌نظیر الغدیر جمع‌آوری کرده است؟! آیا می‌دانیم نویسنده شهیرِ معاصر استاد حاج شیخ جواد محدثی کثَّرالله امثاله، کتابِ قیِّم فرهنگ غدیر را نوشته است. با استاد محدثی تماس گرفتم؛ عرض کردم قصد تلخیص کتابِ فرهنگ‌ غدیر را دارم؛ استاد به شوخی فرمود: مرحوم مصنِّف این کار انجام داده است. چرا غافلیم که برای نوجوانان هم؛ علمای شیعه غدیر را با بهترین بیان تبیین کرده‌اند؛ پس مبلِّغ خوبی برای غدیر باشیم تا فرهنگ غدیر جهانی شود. @HOWZAVIAN
💠 راه‌های ترمیم حجاب ✍️سید جواد محمدزاده آفتاب که سوزان می شود و هندوانه خنک، صدرنشین میوه ها می گردد و بچه ها هوس استخر و آب بازی می افتند، تب و تاب نقد و یادداشت و مصاحبه و شقه شقه کردن کلمات و جملات در باب حجاب و عفاف داغ می شود! چند نکته 1-گردن نویسندگان و تحلیگرانی که حجاب را از عفاف دو نیم کرده اند را باید قطع کرد که چرا عرصه حجاب را بدون عفاف در اذهان مردم حلاجی می کنند؟! عفاف مهم تر است یا حجاب؟ در نظام ارزشی الهی عفت و حجاب دو روی یک سکه اند. 2-برخی بازاری‌ نماها، حجاب و عفاف را مردانه و زنانه کرده اند؟! و همه هجمه ها را به سمت بانوان و دختران روانه کرده اند! غافل از آنکه حجاب و عفاف هردوانه است؛‌مردانه و زنانه! 3-حجاب و عفاف را چگونه می شود ترمیم کرد؟ ➕مادر و پدر در منزل! ➕عمه و دایی و خاله و خانواده! ➕کاسب و راننده تاکسی و اتوبوس در اجتماع! ➕فیلم و سریال و کارتون در تلویزیون و سینما! ➕معلم و استاد و مربی و ناظم و مدیر در مدرسه و دانشگاه! ➕کتاب و مقاله و روزنامه و تیتر خبرها در مطبوعات! ➕آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت! ➕پوشاک و لباس و عطر و ادکلن در فروشگاه! ➕دوست ورفیق و همصحبتی در محل کار! ➕اقتصاد و معیشت و وام و قسط در زندگی! ➕مستاجری و فرزند دم بخت و مریضی و مشکلات! ➕امید و ناامیدی! ➕خوشبختی و بدبختی! ➕زیبایی و ظاهر و نظر مردم! ➕غرب و فرهنگ غربی بزک شده! ➕شهر نشینی و آپارتمان نشینی! ➕ناآگاهی و کم اطلاعی! ➕فضای مجازی و شبکه های اجتماعی! ➕ازدواج و همسر و فرزند! و هزاران دلیل دیگر که ساختمان عفاف و حجاب را باید با آن مصالح ترمیم کرد. هر چند بنده معتقدم که حجاب و عفاف در جامعه اسلامی روز به روز در حال رشد مثبت و فزاینده ای است. @HOWZAVIAN
👌 مولانا؛ یک بام دو هوا روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته : «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی». فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود : «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگان شما معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر خدا صلی الله علیه وآله به معنای دوست آمده😳!؟ : 👆 از خاطرات شریف زاهدی روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید و شیعه شد. 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص ۱۳۸. 💐 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و الائمه عليهم السلام. . 🔗 جلال و بی بی خانم @HOWZAVIAN
💠 سیاستمدارترین بندگان خدا ✍️ محمدحسین رمضانی 🔅زیارت جامعه کبیره میراث ارزشمند و ماندگار امام هادی(ع) است که با مضامین بسیار عالی در وصف و بیان ویژگی های اهل البیت(علیهم السلام)است. 🔅یکی از توصیفاتی که امام هادی(ع) برای اهل البیت(ع) در این زیارت‌نامه ذکر کرده اند: «سَاسَةَ اَلْعِبَادِ» است. 🔅ساسَة جمع سائِس و به معنای مدیر، نگهبان، تدبیر، رهبری و ... است، و العِباد هم جمع عَبْد و به معنای بنده، انسان و ... است. 🔅 بنابراین در این زیارت‌نامه یکی از ویژگی های ممتاز اهل البیت(ع) را سیاستمدار بودن، معرفی می کند، سیاستی که متکی به مبانی و معیارهای الهی است و نه سیاستی که امروزه در جوامع غربی و شرقی با محوریت خود و اولویت قرار دادن منافع تعریف می شود و در آن خدایی وجود ندارد. 🔅البته این مضمون عالی، قابل ذکر برای آن دسته از شیعیانی هم هست که اعتقادی به دخالتِ سیاست در دین یا دخالتِ دین در سیاست ندارند و یا پیرو سکولارها هستند و فقها را به سیاسی و غیر سیاسی تقسیم می کنند و پیوند عمیق و ناگسستنی دین از سیاست را به درستی فهم نمی کنند. 🎈 . @HOWZAVIAN