eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زین‌العابدین (سلام الله علیه) فرمودند: «اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة» 🌹میلاد باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها گرامی باد.
073_03.8.16اصول کافی،ایمان و کفر،باب کبر،اجتماع عزت وذلت.mp3
10.58M
اصول کافی ؛ کتاب الایمان و الکفر ، باب کبر توضیح و تفصیل اجتماع ذلت و عزت جلسه هفتاد و سوم
مباحث عرفانی کانال را باتوجه به 👇 زیر پیگیری نمایید. (مبحث تعینات و تجلیات) (مقدمات فصوص الحکم_قیصری) عرفان عملی https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان‌هایی که دارای تفکر خلاق هستند چه ویژگی‌هایی دارند؟! حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی منصوری https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
علیز۲۲-AudioConverter.mp3
6.24M
🔴بشنوید؛ درباره علی علیزاده و تحلیل هایش!! ♦️از اقتدا به سران فتنه ۸۸ تا امامت تحلیل سیاسی برای برخی از جریانات انقلابی‼️ تعلیقه : این صحبت هایی که در این صوت هست ، قابل تایید است . مسئله ای که باید توجه کرد بیشتر خطاب قرار دادن طلاب و حزب اللهی ها است نباید کسانی که حرف خوب می زنند را محور قرار داد و محوریتی را که دنبال می کنند را به عنوان محور سخن و تحلیل پذیرفت . من این را به « بی ریشه » تعبیر می کنم . امثال علیزاده ها و یا رائفی پورها و حتی یامین پورها در عین اینکه قابل احترام اند ولی نباید امامت و محوریت آنها از ناحیه ماها پذیرفته شود. از آن جهت که حق عرضه و سخن راندن دارند ، حرفی نیست و مشکل نسبتا از ناحیه آنها نیست. مشکل اصلی از ناحیه ها و پذیرفتن ماهاست که چرا داریم طوری با آنها تعامل می کنیم که آنها را به عنوان محور سخن و تحلیل به جامعه معرفی می کنیم . هر کسی حق سخن راندن دارد ولی ما حق این را نداریم که آن را محور تحلیل و سخن قرار دهیم. وظیفه ما این است که «با ریشه ها» را محور تحلیل و سخن قرار دهیم. با ریشه های زمانه ما خیلی هستند: امثال مرحوم امام ره ، حضرت آقا ، مرحوم آیت الله مصباح ها و حتی امثال رحیم پور ازغدی ها... https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
آیت الله العظمی جوادی آملی: ابوريحان در بستر احتضار بود، در محله ايشان يك فقيهی بود، گفت اين فقيه را حاضر كنيد من در مسئله ميراث نظری دارم. گفتند الان اين آخرین لحظات عمر شما است، گفت نه، من بفهمم و بميرم بهتر است که نفهميده بميرم. اين بزرگوار و فقيه را آوردند و ايشان شروع كرد به مباحثه و مناظره فكری و اين فقيه بزرگوار از محضر ايشان فاصله گرفت هنوز به خانه‌ اش نرسيد كه شيون بلند شد كه ابوريحان مرد. اين در شرح حال ابوريحان بيرونی است. اينها كه به اينجا رسيده‌اند آن وقت‌های فارق را درباره علوم گوناگون صرف می‌کردند.هرگز وقت را به بطالت نگذراندند. 🔹منبع:درس تفسیر سوره هود جلسه ۸
077_03.8.17 نفس شفا.mp3
9.22M
جلسه هفتاد و هفتم
010_03.8.17 علم دینی،نظریه مخالفان،تفکیک داوری و گردآوری.mp3
8.59M
نظر مخالفان علم دینی تفکیک میان گردآوری و داوری جلسه دهم
054_03.8.19 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
10.9M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و چهارم
191_03.8.19 الفصل الثامن،ویژگی مشترک صفات ثوبی و سلبی.mp3
11.07M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی جلسه یکصدو نود و یک
💠 پُرخوانی‌روایات 🔰 دستیابی به نظام روایات 💢 پُرخوانی روایات، عناوین ذهنی می‌آورد. ⁉️عناوین‌ذهنی⁉️ 🔸اگر شخص با عناوین‌ذهنی به تجربه روایی برسد....👇👇👇 🔸خود میدان فهمِ‌مضاعف نسبت به روایات ایجاد می‌کند یعنی با عناوینی به میدان می‌رود و در میدان یکسری یافت‌ها پیدا می‌کند، بعد به عناوین و روایات برمی‌گردد که وجوه متعددی از این روایات را می‌فهمد. 🔸یکی از راه‌های انسجام‌دهی به روایات و تفسیر روایات و نظام‌دهی به روایات، رفتن از میدان به روایات است....👇👇👇 ⬅️ مثلاً ربط دادن دوحکمت از نهج‌البلاغه از طریق میدان باشد و کسانی از عناوین ذهنی به میدان می‌روند و در میدان آن عنوان ذهنی را می‌یابند و از میدان سراغ آن عناوین می‌روندکه.... 🔹 آن عناوین لایه‌های متعدد و جوانب مختلف و ابعاد گوناگون پیدا می‌کند لذا... 1⃣ اولاً دائم بین میدان و روایات باید رفت و آمد داشت. 2⃣ ثانیاً پُرخوانی روایات را به صورت مُکرّر باید داشت. 👈مثلا روایتی را خوانده‌اید و روایت دیگر را می‌خوانید یکی از مصادیق روایت قبلی را می‌گوید... 👈اینکه مصادیق آن روایت را می‌گوید از میدان می‌فهمید و حلقه‌های وصل فهمیده می‌شود و هرکدام از روایات، جهات و ابعادی را از واقعیت مطرح می‌کند و زمانی که از دریچه روایات سراغ واقعیت می‌رویم و واقعیت را می‌بینیم، این ابعاد مختلف به وهم وصل می‌شود. ✅ انسجام روایی از تجارب روایی و میادین فهمیده می‌شود.
◾️ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. قال النبی صلّی الله علیه و آله : اَوَّلُ شخصٍ تدْخُلُ الجنةَ فاطمةُ. اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. 🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 44»  https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
192_03.8.20 فصل ثامن،نکات مشترک صفات ثبوتی و سلبی.mp3
10.81M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی جلسه یکصدو نود و دوم
055_03.8.20 موجودیت حرکت قطعیه و توسطیه.mp3
11.71M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و پنجم
قال النبی صلّی الله علیه و آله -: اما اِبْنَتی فاطمةُ فهی سیدةُ نِساءِ العالمینَ من الاوّلینَ‌ و الآخرینَ. اما دخترم فاطمه پس او سرور زنان جهان هستی از گذشتگان و آیندگان است. 🔹«تفسیر نور الثقلین، ج 1، ص 338» https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
193_03.8.21 الفصل الثامن،صفات فعلی و ذاتی.mp3
7.88M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی 🔷 صفات ذاتی و فعلی جلسه یکصدو نود و سوم
056_03.8.21 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
11.39M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و ششم